PDA

View Full Version : Opgelet met proton?


circe
1 februari 2008, 16:34
Ik ontving onderstaande in een e-mail, maar ik gebruik zelf geen Proton dus kan ik het niet checken.

Weet dus niet of het een hoax is.

Voor alle zekerheid echter:

Onlangs had er iemand problemen met het vervangen van zijn bankkaart, waardoor die persoon zn protonsaldo verdwenen was.

(Mogelijk eigen schuld).

Hij heeft contact opgenomen met de bank en een gesprek met de directeur verkregen.

Deze lieten een uitprint zien (Wat volgens de bankregels eigenlijk niet mag) van de laatste verrichtingen met zijn proton-kaart.



Wat onmiddellijk opviel was dat er bijzonder dikwijls 0,30€ van het saldo verdween.

Wat dit betekende eigenlijk?

“Telkens als je proton gebruikt en je drukt op “?” om uw saldo te bekijken, gaat er 30 Eurocent van uw proton saldo.



Proton diende toch om kleine uitgaven te betalen maar zo worden kleine uitgaven toch groot hé.

VB.: Neem een blikje cola uit de automaat voor 1€ maar als je dan het saldo bekijk kost dit 1.3€.

Nergens vindt je hiervan iets terug bij de gebruiksvoorwaarden van proton.

Toch weer een mooi stukje bedriegerij van de banken. Niet?



Gelieve dit naar zoveel mogelijk personen door te sturen zodat iedereen over deze bedrieglijke zaken op de hoogte wordt gebracht.

Diplomatius
1 februari 2008, 16:40
Ik ontving onderstaande in een e-mail, maar ik gebruik zelf geen Proton dus kan ik het niet checken.

Weet dus niet of het een hoax is.

Voor alle zekerheid echter:

Onlangs had er iemand problemen met het vervangen van zijn bankkaart, waardoor die persoon zn protonsaldo verdwenen was.

(Mogelijk eigen schuld).

Hij heeft contact opgenomen met de bank en een gesprek met de directeur verkregen.

Deze lieten een uitprint zien (Wat volgens de bankregels eigenlijk niet mag) van de laatste verrichtingen met zijn proton-kaart.



Wat onmiddellijk opviel was dat er bijzonder dikwijls 0,30€ van het saldo verdween.

Wat dit betekende eigenlijk?

“Telkens als je proton gebruikt en je drukt op “?” om uw saldo te bekijken, gaat er 30 Eurocent van uw proton saldo.



Proton diende toch om kleine uitgaven te betalen maar zo worden kleine uitgaven toch groot hé.

VB.: Neem een blikje cola uit de automaat voor 1€ maar als je dan het saldo bekijk kost dit 1.3€.

Nergens vindt je hiervan iets terug bij de gebruiksvoorwaarden van proton.

Toch weer een mooi stukje bedriegerij van de banken. Niet?



Gelieve dit naar zoveel mogelijk personen door te sturen zodat iedereen over deze bedrieglijke zaken op de hoogte wordt gebracht.

Is volgens mij niet helemaal correct. Laatst kreeg ik een nieuwe bankkaart, en het eerste wat de bankbediende (ING) me liet doen was mijn kaart in het proton-apparaat stoppen om alzo het saldo van mijn protonchip op mijn bankrekening te storten. Wat wél mogelijk is, dat is dat voor het gebruik van proton - afhankelijk van de bank - op jaarbasis/maandbasis een klein bedrag wordt aangerekend, waarschijnlijk ten titel van beheerskosten.

Vorig jaar kreeg ik immers een bedrag terugbetaald op mijn rekening, dat blijkbaar werd terugbetaald omdat ik dat jaar geen protonverrichtingen had uitgevoerd.

Kop/af
1 februari 2008, 16:58
Grote

-=EXCALIBUR=-
3 februari 2008, 10:30
1 boodschap: gooi alle bankkaarten buiten. 8-)

duveltje382
3 februari 2008, 10:45
Bij Argenta gaan,daar is alles gratis,geen kosten op niets,ik denk dat grote banken soms wel een wat veel kosten durven aanrekenen

Jazeker
3 februari 2008, 10:48
1 boodschap: gooi alle bankkaarten buiten. 8-)

yes, terug in het portemonneeke vissen tot ge die 7 euro 33 cent juist gepast krijgt en de rest van de rij aan de kassa een baard heeft gekregen.

Dronkoers
3 februari 2008, 11:27
yes, terug in het portemonneeke vissen tot ge die 7 euro 33 cent juist gepast krijgt en de rest van de rij aan de kassa een baard heeft gekregen.

Lang leve de flappen van 10 euro :cheer:

duveltje382
3 februari 2008, 11:34
Lang leve de flappen van 10 euro :cheer:

lol wat is 10 € nog waard,drie duvels :?

Dronkoers
3 februari 2008, 11:35
lol wat is 10 € nog waard,drie duvels :?

Amai, dure café's daar, hier kun je op de kop 5 duvels verkrijgen ;-)

duveltje382
3 februari 2008, 11:36
Amai, dure café's daar, hier kun je op de kop 5 duvels verkrijgen ;-)

2€ voor nen duvel,amai kan je daar dan niet de forummeeting houden:-P

Dronkoers
3 februari 2008, 11:38
2€ voor nen duvel,amai kan je daar dan niet de forummeeting houden:-P


Kom er met 10 man binnen, en binnen de 10 minuten schieten er nog 2-3 over :-P

duveltje382
3 februari 2008, 11:40
Kom er met 10 man binnen, en binnen de 10 minuten schieten er nog 2-3 over :-P
Amai,leg uit,:-P:roll:

Jazeker
3 februari 2008, 11:42
Amai, dure café's daar, hier kun je op de kop 5 duvels verkrijgen ;-)

8O

Ge moet uwe lijst van cafees eens doorgeven :-P

Hier in Leuven hebt ge voor 2 euro nog net ne stella :(

Dronkoers
3 februari 2008, 11:43
Amai,leg uit,:-P:roll:

Da's nog zo een café waar meestal alleen oudere mensen komen, en waar vuile klap doodnormaal is ;-)

8O

Ge moet uwe lijst van cafees eens doorgeven :-P

Hier in Leuven hebt ge voor 2 euro nog net ne stella :(

Ach, en ik maar Jupiler en Palm bestellen aan 1.20 euro ;-)