PDA

View Full Version : 10 februari 2008: Meeting Baarle-werkgroep Antwerpen


Hertog van Gelre
3 februari 2008, 21:37
Na de succesvolle meetings in Baarle Hertog / Baarle Nassau, Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam hebben we een stevige basis gelegd met de Baarle-werkgroep voor Vlaams-Nederlandse integratie. Diverse media hebben onze opinieteksten gepubliceerd en de website begint gestalte te krijgen. Het is nu zaak uit te bouwen en tijd voor een nieuwe meeting. Alle geïnteresseerden die de tien uitgangspunten kunnen onderschrijven zijn van harte welkom. Zie ook hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686

Locatie
Antwerpen. Zo dicht mogelijk in de buurt van het Centraal Station. Juiste locatie volgt.

Timing (Definitieve invulling volgt)
13u00 Inloop
13u30 Bijeenkomst en kennismaking
14u00 Aanvang van de besprekingen
18u00 Einde van de besprekingen - tijd voor eventuele andere zaken.

Agenda(Definitieve invulling volgt)

Aanwezigen: Leden van de Baarle werkgroep en belangstellenden.

Geef je op in deze draad of via PB aan Kortaf
(http://forum.politics.be/private.php?do=newpm&u=10491).

Volg deze draad voor regelmatige updates.

DebianFox
3 februari 2008, 21:58
Na de succesvolle meetings in Baarle Hertog / Baarle Nassau, Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam hebben we een stevige basis gelegd met de Baarle-werkgroep voor Vlaams-Nederlandse integratie. Diverse media hebben onze opinieteksten gepubliceerd en de website begint gestalte te krijgen. Het is nu zaak uit te bouwen en tijd voor een nieuwe meeting. Alle geïnteresseerden die de tien uitgangspunten kunnen onderschrijven zijn van harte welkom. Zie ook hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=88686

Locatie
Antwerpen. Zo dicht mogelijk in de buurt van het Centraal Station. Juiste locatie volgt.

Timing (Definitieve invulling volgt)
13u00 Inloop
13u30 Bijeenkomst en kennismaking
14u00 Aanvang van de besprekingen
18u00 Einde van de besprekingen - tijd voor eventuele andere zaken.

Agenda(Definitieve invulling volgt)

Aanwezigen: Leden van de Baarle werkgroep en belangstellenden.

Geef je op in deze draad of via PB aan Kortaf
(http://forum.politics.be/private.php?do=newpm&u=10491).

Volg deze draad voor regelmatige updates.

Als de locatie dat Pakhuis blijft op de Vlaamse kaai bedraagt de loopafstand tot het centraal station 2,5 km volgens Google Earth, dat is toch al even stappen indien je met de trein zou komen.

Hertog van Gelre
3 februari 2008, 22:03
Als de locatie dat Pakhuis blijft op de Vlaamse kaai bedraagt de loopafstand tot het centraal station 2,5 km volgens Google Earth, dat is toch al even stappen indien je met de trein zou komen.

Een beetje wandelaar loopt ongeveer 8 km/h. Dat is dus zo'n 20 a 25 minuten.
Of je moet zien dat je met iemand meerijdt...

DebianFox
3 februari 2008, 22:09
Een beetje wandelaar loopt ongeveer 8 km/h. Dat is dus zo'n 20 a 25 minuten.
Of je moet zien dat je met iemand meerijdt...

Ik heb een rijbewijs, maar nog maar net (logisch gezien m'n leeftijd) ... daarom dat ik twijfel of ik wel zelf zou rijden.

Hertog van Gelre
3 februari 2008, 22:16
Ik heb een rijbewijs, maar nog maar net (logisch gezien m'n leeftijd) ... daarom dat ik twijfel of ik wel zelf zou rijden.

Je woont toch onder de rook van Gent? Misschien kun je met één van de anderen carpoolen? Iemand?

DebianFox
3 februari 2008, 22:23
Je woont toch onder de rook van Gent? Misschien kun je met één van de anderen carpoolen? Iemand?

Ja, ik ben geboren en getogen in Deinze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Deinze), dat ligt 15 km zuidelijker dan Gent.

Ik denk niet dat er Baarle-leden van mijn streek zijn, eigenlijk ben ik toch wel in staat om zelf te rijden he .. :oops: alleen rijd ik als onervaren chauffeur niet zo graag in drukke grootsteden die ik niet ken.

Jaani_Dushman
4 februari 2008, 00:24
Voor de tweede keer in Antwerpen? Uitgeput qua Vlaamse steden?

Hertog van Gelre
4 februari 2008, 00:26
Voor de tweede keer in Antwerpen? Uitgeput qua Vlaamse steden?

Antwerpen is zeer goed te bereiken voor iedereen. Zowel met eigen als met openbaar vervoer.

Fozzie
4 februari 2008, 00:47
Ik heb helaas die dag al andere verplichtingen maar de meeste standpunten trekken me wel aan.

Hertog van Gelre
4 februari 2008, 03:12
Ik heb helaas die dag al andere verplichtingen maar de meeste standpunten trekken me wel aan.

Dan zet ik je op de lijst van belangstellenden en misschien een volgende keer beter.

Kortaf
4 februari 2008, 09:08
Ja, ik ben geboren en getogen in Deinze (http://nl.wikipedia.org/wiki/Deinze), dat ligt 15 km zuidelijker dan Gent.

Ik denk niet dat er Baarle-leden van mijn streek zijn, eigenlijk ben ik toch wel in staat om zelf te rijden he .. :oops: alleen rijd ik als onervaren chauffeur niet zo graag in drukke grootsteden die ik niet ken.

Met tram 8 of bus 34 kom je makkelijk van Berchem-station tot bij de vergaderlocatie.

Kortaf
4 februari 2008, 09:11
Voor de tweede keer in Antwerpen? Uitgeput qua Vlaamse steden?

Sommige mensen komen helemaal uit het hoge noorden van de Nederlanden. Die kunnen we moeilijk naar Veurne, Tongeren of Erpe-Mere doen afzakken. Vandaar de keuze voor steden die min of meer centraal liggen in de Nederlanden en/of uitstekend bereikbaar zijn met de trein. Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam zullen de vaste vergaderstekken worden.

lombas
4 februari 2008, 09:58
Ik kan weeral niet, nonde.

Jaani_Dushman
4 februari 2008, 14:05
Sommige mensen komen helemaal uit het hoge noorden van de Nederlanden. Die kunnen we moeilijk naar Veurne, Tongeren of Erpe-Mere doen afzakken. Vandaar de keuze voor steden die min of meer centraal liggen in de Nederlanden en/of uitstekend bereikbaar zijn met de trein. Antwerpen, Dordrecht en Rotterdam zullen de vaste vergaderstekken worden.En wat met uitgangspunt 9 van de Baarle werkgroep?



(ps. ik wil niet moeilijk doen, hoor. ik kan die dag sowieso niet.)

Kortaf
4 februari 2008, 15:00
En wat met uitgangspunt 9 van de Baarle werkgroep?

Hoezo? Dat blijft onverkort geldig.

Brussel zal één van de hoekstenen van onze werking worden. En het kan in de toekomst best ook eens dienst doen als vergaderlocatie, de bereikbaarheid is immers ook vanuit Nederland optimaal.

(ps. ik wil niet moeilijk doen, hoor. ik kan die dag sowieso niet.)

Maar anders zou je wel geïnteresseerd zijn? (Was jij geen tegenstander van Nederlandse hereniging?)

Dat is toch nieuw voor mij, en verheugt me zeer. Zal ik je op de lijst van geïnteresseerden zetten?

Bovenbuur
4 februari 2008, 16:41
Een beetje wandelaar loopt ongeveer 8 km/h. Dat is dus zo'n 20 a 25 minuten.
Of je moet zien dat je met iemand meerijdt...

Het schoolvoorbeeld is 5km/h, 6 is al redelijk snel. En ik heb de nodige wandelervaring...

Dimitri
4 februari 2008, 20:34
Ik dacht dat het deze keer weer op een zaterdag zou zijn?

Ik denk dat het zo erg lastig voor mij wordt om zondagavond op tijd thuis te zijn.

Hertog van Gelre
4 februari 2008, 22:03
Het schoolvoorbeeld is 5km/h, 6 is al redelijk snel. En ik heb de nodige wandelervaring...
Normaal M 2000-2400 m in 12 minuten
Cooper testje. Moet jij makkelijk kunnen...

Pølle
5 februari 2008, 02:05
Ik kan weeral niet, nonde.

Was jij eigenlijk niet voor een zo klein mogelijke staat (cf. je geprefereerde staatsvorm van de Antwerpse stadstaat 8-))?

lombas
5 februari 2008, 09:14
Was jij eigenlijk niet voor een zo klein mogelijke staat (cf. je geprefereerde staatsvorm van de Antwerpse stadstaat 8-))?

Even recapituleren. Het gaat om een sentiment. Dat kun je opdelen. Catullus zei al: "Odi et amo &c. - ik haat en bemin tegelijkertijd."

Ik ben een voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Daarbuiten ben ik voorstander van het decentraliseren van bepaalde bevoegdheden naar het zo laagst mogelijke kader, i.e. de stad of de gemeente en zelfs, daarbinnen, de wijk of het district.

Indien ik zo kijk naar wat daar in tegenstelling het overkoepelde kader best is, richt mijn sentiment zich meer tot een nauwer samenwerken tussen de verschillende lage landen; omdat de Lage Landen op zich nu net zo gekenmerkt worden door overeenkomsten die treffend genoeg zijn om dat bij mij op te wekken (ik denk aan historische, economische, culturele &c. elementen).

Onder geen beding "moet" er dus iets. Antwerpen "moet" geen onafhankelijke stadstaat zijn - en zelfs dan nog zou het onoverkomelijk binnen een kader van "een Nederlanden" vallen. Ik "voel" het echter wel in die en die mate aan.

Ik ben geen mens van "moeten", maar van "voelen"; dat staat me toe om verscheidene meningen te lenen, te bundelen en te verdedigen.

Bovenbuur
5 februari 2008, 19:32
Cooper testje. Moet jij makkelijk kunnen...

Ik weet niet wat jij doet bij een Coopertest, maar op den duur is het toch echt de bedoeling dat je gaat rennen. ;)

Bovenbuur
5 februari 2008, 19:32
*Doet dubbel zijn*

Pelgrim
5 februari 2008, 21:43
handig dat het in antwerpen is, dat kost mij een momenteel redelijk onmisbaar treinticket minder.

Maar ik stel toch voor om een volgende vergadering eens symbolisch in Brussel te doen. In het Vlaams Huis is bijvoorbeeld een vergaderruimte beschikbaar en de waard is een fervent orangist. ;)

Jaani_Dushman
5 februari 2008, 22:05
Maar anders zou je wel geïnteresseerd zijn? (Was jij geen tegenstander van Nederlandse hereniging?)

Dat is toch nieuw voor mij, en verheugt me zeer. Zal ik je op de lijst van geïnteresseerden zetten?Ik ben geen voorstander van aanhechting van Vlaanderen bij Nederland, en ik vind ook niet dat Vlamingen Nederlanders zijn.

Anderzijds is 1830 en de breuk met het noorden een zeer spijtig voorval in de geschiedenis. Ik erger mij met de dag meer en meer aan de anti-Nederlandse retoriek. Nu het koningshuis op geen greintje sympathie meer kan rekenen in Vlaanderen, nadat onze chocoladeindustrie verkocht is aan de Amerikaanse multinational Kraft Foods en sinds de Rode Duivels niet meer scoren, is er blijkbaar maar één ding die België nog moet binden: het anti-Nederlandse sentiment.

Ik geloof wel dat de 178 jaar durende scheuring tussen noord en zuid, Vlaanderen heeft doen uitgroeien tot een eigen natie. Vandaar dat ik niet zomaar Vlaanderen wil laten aansluiten bij Nederland. Maar ik wil met iedereen samenwerken die de Vlaamse soevereiniteit erkent. Is dat Nederland, dan is dat voor mij goed. Is dat Wallonië, dan is dat voor mij even goed. Een confederaal model lijkt mij daarvoor de ideale structuur.
Maar voor mij is het een teken van Vlaamse emancipatie dat Vlaanderen in volle vrijheid kan kiezen voor samenwerking met de ene of de andere speler.

Kortaf
5 februari 2008, 22:15
Maar ik stel toch voor om een volgende vergadering eens symbolisch in Brussel te doen. In het Vlaams Huis is bijvoorbeeld een vergaderruimte beschikbaar en de waard is een fervent orangist. ;)

I second that, als de Ollanders en de Groningers akkoord zijn. Heb al een paar mooie locaties op het oog.

Hertog van Gelre
6 februari 2008, 01:41
I second that, als de Ollanders en de Groningers akkoord zijn. Heb al een paar mooie locaties op het oog.
Ik zal mijzelf maar als ''Ollander'' beschouwen dan: Ik ga akkoord met Brussel.

I amsterdam
6 februari 2008, 15:04
Ik zal mijzelf maar als ''Ollander'' beschouwen dan: Ik ga akkoord met Brussel.

Sinds wanneer ben u ook al een Hollander?:roll:

I amsterdam
6 februari 2008, 15:09
Ik ben geen voorstander van aanhechting van Vlaanderen bij Nederland, en ik vind ook niet dat Vlamingen Nederlanders zijn.

Anderzijds is 1830 en de breuk met het noorden een zeer spijtig voorval in de geschiedenis. Ik erger mij met de dag meer en meer aan de anti-Nederlandse retoriek. Nu het koningshuis op geen greintje sympathie meer kan rekenen in Vlaanderen, nadat onze chocoladeindustrie verkocht is aan de Amerikaanse multinational Kraft Foods en sinds de Rode Duivels niet meer scoren, is er blijkbaar maar één ding die België nog moet binden: het anti-Nederlandse sentiment.

Ik geloof wel dat de 178 jaar durende scheuring tussen noord en zuid, Vlaanderen heeft doen uitgroeien tot een eigen natie. Vandaar dat ik niet zomaar Vlaanderen wil laten aansluiten bij Nederland. Maar ik wil met iedereen samenwerken die de Vlaamse soevereiniteit erkent. Is dat Nederland, dan is dat voor mij goed. Is dat Wallonië, dan is dat voor mij even goed. Een confederaal model lijkt mij daarvoor de ideale structuur.
Maar voor mij is het een teken van Vlaamse emancipatie dat Vlaanderen in volle vrijheid kan kiezen voor samenwerking met de ene of de andere speler.

Bedankt voor uw medeleven.
Blijkbaar zijn wij Nedelanders niet de enigen die dit zo ervaren.

Een goede samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen zou ik ook toejuichen.

Hertog van Gelre
6 februari 2008, 15:43
Sinds wanneer ben u ook al een Hollander?:roll: Oh, maar dat ben ik niet hoor. Ik ben geen Hollander, wél een 'Ollander'.

I amsterdam
6 februari 2008, 16:35
Oh, maar dat ben ik niet hoor. Ik ben geen Hollander, wél een 'Ollander'.


De Belgicitus begint nu ook al Nederlanders te besmetten?:roll:

Geert C
6 februari 2008, 16:46
Bedankt voor uw medeleven.
Blijkbaar zijn wij Nedelanders niet de enigen die dit zo ervaren.

Een goede samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen zou ik ook toejuichen.
En u kan spreken namens "de Nederlanders"? :roll:

I amsterdam
6 februari 2008, 16:48
En u kan spreken namens "de Nederlanders"? :roll:

Ja onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste Nederlanders van Vlamingen houden en dat andersom het tegendeel het geval is.

Hertog van Gelre
6 februari 2008, 18:42
De Belgicitus begint nu ook al Nederlanders te besmetten?:roll: Nee hoor, ik heb alleen geen lange tenen.

Derk de Tweede
6 februari 2008, 19:21
Het wordt lente-achtig weer!
Zullen we maar ergens buiten gaan zitten in het zonnetje?

Geert C
6 februari 2008, 20:17
Ja onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste Nederlanders van Vlamingen houden en dat andersom het tegendeel het geval is.
Sta me toe dat te betwijfelen. "Houden van" valt bijna niet te operationaliseren.

Hertog van Gelre
6 februari 2008, 20:19
Het wordt lente-achtig weer!
Zullen we maar ergens buiten gaan zitten in het zonnetje?

http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=verwachting
Het gaat vriezen zondag! Succes he, op je terrasje....;-)

Kortaf
6 februari 2008, 21:20
Het gaat vriezen zondag! Succes he, op je terrasje....;-)

Niet echt:

Vooruitzichten voor vrijdag tot maandag

Vanaf vrijdag komen we onder invloed van een hogedrukgebied boven Centraal-Europa. Met een zuidoostelijke stroming wordt dan vrij droge lucht aangevoerd en krijgen we tot begin volgende week rustig en zonnig weer. Maandag drijven er echter wat meer wolkenvelden binnen.

Het blijft zacht met maxima rond 11 graden. Tegen maandag wordt het iets frisser met maxima rond 8


http://www.meteo.be/meteo/view/nl/211797-Verwachtingen.html?period=4

Hertog van Gelre
7 februari 2008, 09:37
Niet echt:



http://www.meteo.be/meteo/view/nl/211797-Verwachtingen.html?period=4

Het heeft hier vannacht gevroren. Eens zien wie er zondag gelijk krijgt....

Pelgrim
7 februari 2008, 11:11
Ik ben geen voorstander van aanhechting van Vlaanderen bij Nederland, en ik vind ook niet dat Vlamingen Nederlanders zijn.

Anderzijds is 1830 en de breuk met het noorden een zeer spijtig voorval in de geschiedenis. Ik erger mij met de dag meer en meer aan de anti-Nederlandse retoriek. Nu het koningshuis op geen greintje sympathie meer kan rekenen in Vlaanderen, nadat onze chocoladeindustrie verkocht is aan de Amerikaanse multinational Kraft Foods en sinds de Rode Duivels niet meer scoren, is er blijkbaar maar één ding die België nog moet binden: het anti-Nederlandse sentiment.

Ik geloof wel dat de 178 jaar durende scheuring tussen noord en zuid, Vlaanderen heeft doen uitgroeien tot een eigen natie. Vandaar dat ik niet zomaar Vlaanderen wil laten aansluiten bij Nederland. Maar ik wil met iedereen samenwerken die de Vlaamse soevereiniteit erkent. Is dat Nederland, dan is dat voor mij goed. Is dat Wallonië, dan is dat voor mij even goed. Een confederaal model lijkt mij daarvoor de ideale structuur.
Maar voor mij is het een teken van Vlaamse emancipatie dat Vlaanderen in volle vrijheid kan kiezen voor samenwerking met de ene of de andere speler.

Ik zou een ietsiepietsie verder dan een confederatie durven gaan. Op sommige vlakken is nauwe samenwerking echt wel heel dringend nodig. De Taalunie bijvoorbeeld moet veel sterker uitgebouwd worden en op cultureel vlak is ook meer samenwerking nodig. Neem bvb de filmsector: Vlaamse producties renderen niet omdat de afzetmarkt te klein is en de Vlaamse natie blijkbaar niet sterk genoeg om met de culturele bulldozer van hollywood te concurreren. Ik pleit ervoor om het VAF af te schaffen en een fonds op te richten dat de hele Nederlanden beslaat.
Dat kan uiteraard niet zolang belgique bestaat.

Pelgrim
7 februari 2008, 11:13
en stel u de macht eens voor van de havenarbeiders als er één vakbond zou komen voor Antwerpen, Rotterdam en Zeebrugge. :P

Derk de Tweede
7 februari 2008, 12:41
Ik zou een ietsiepietsie verder dan een confederatie durven gaan. Op sommige vlakken is nauwe samenwerking echt wel heel dringend nodig. De Taalunie bijvoorbeeld moet veel sterker uitgebouwd worden en op cultureel vlak is ook meer samenwerking nodig. Neem bvb de filmsector: Vlaamse producties renderen niet omdat de afzetmarkt te klein is en de Vlaamse natie blijkbaar niet sterk genoeg om met de culturele bulldozer van hollywood te concurreren. Ik pleit ervoor om het VAF af te schaffen en een fonds op te richten dat de hele Nederlanden beslaat.
Dat kan uiteraard niet zolang belgique bestaat.

Het is daarom ook zo jammer dat de eerste opzet van Ned.3, een Vlaams-Nederlandse zender, kon rekenen op een NON!
Zelfs de IJzeren Rijn zou volgens de PS nadelig zijn voor de Waalse industrie.

Geert C
7 februari 2008, 17:59
Het is daarom ook zo jammer dat de eerste opzet van Ned.3, een Vlaams-Nederlandse zender, kon rekenen op een NON!
Was dat niet in de tijd dat er nog een monopolie was in België? :?

Geert C
7 februari 2008, 18:00
Ik zou een ietsiepietsie verder dan een confederatie durven gaan. Op sommige vlakken is nauwe samenwerking echt wel heel dringend nodig. De Taalunie bijvoorbeeld moet veel sterker uitgebouwd worden en op cultureel vlak is ook meer samenwerking nodig. Neem bvb de filmsector: Vlaamse producties renderen niet omdat de afzetmarkt te klein is en de Vlaamse natie blijkbaar niet sterk genoeg om met de culturele bulldozer van hollywood te concurreren. Ik pleit ervoor om het VAF af te schaffen en een fonds op te richten dat de hele Nederlanden beslaat.
Dat kan uiteraard niet zolang belgique bestaat.
Dat kan wel. Er bestaat zoiets als culturele autonomie...

Als Vlaanderen zou willen kan een gemeenschappelijk audiovisueel fonds perfect. :-)

Hertog van Gelre
8 februari 2008, 00:11
Het is daarom ook zo jammer dat de eerste opzet van Ned.3, een Vlaams-Nederlandse zender, kon rekenen op een NON!
Zelfs de IJzeren Rijn zou volgens de PS nadelig zijn voor de Waalse industrie.Toch petje af voor studio 100. Die studio krijgt het voor elkaar om zonder subsidies of andere publieke regelingen programma's te maken die in het gehele nederlandse taalgebied graag worden bekeken. Het huis Anubis is daarvan een voorbeeld.
Het is natuurlijk een commercieel bedrijf maar dat is een goed teken. Het betekent dat er 'vraag' naar is.
http://www.mediacourant.nl/?p=4480

Geert C
8 februari 2008, 01:06
Toch petje af voor studio 100. Die studio krijgt het voor elkaar om zonder subsidies of andere publieke regelingen programma's te maken die in het gehele nederlandse taalgebied graag worden bekeken. Het huis Anubis is daarvan een voorbeeld.
Het is natuurlijk een commercieel bedrijf maar dat is een goed teken. Het betekent dat er 'vraag' naar is.
http://www.mediacourant.nl/?p=4480
Vraag naar programma's als het huis Anubis, daaruit kan je nog niet afleiden dat er ook vraag is naar gemeenschappelijke media.

Hertog van Gelre
8 februari 2008, 18:09
Vraag naar programma's als het huis Anubis, daaruit kan je nog niet afleiden dat er ook vraag is naar gemeenschappelijke media. Laat ik het dan anders zeggen: In huis Anubis bestaat de helft van de acteurs uit Vlamingen, de andere helft uit Nederlanders. Dat stoort niemand en mijn kinderen horen het verschil niet eens. Althans, het valt ze niet op. (Degenen die zich eraan storen, vreemd genoeg, zijn de Vlamingen die vinden dat de Vlaamse acteurs te houterig acteren en de Nederlanders die vinden dat de Nederlandse acteurs te blaaskakerig acteren t.o.v. de Vlamingen. De kritiek richt zich dus op de acteurs uit het eigen landsdeel, niet andersom. De kinderen zal het trouwens een zorg zijn.)
Om dit programma is gevraagd door Nickelodeon, een nederlandse zender met veel kijkers in Vlaanderen (Hiermee schoffeerde Studio 100 eigenlijk de VRT maar dat is een andere discussie).
Er is duidelijk behoefte aan samenwerking in programma's en ik zie ook een markt voor gemeenschappelijke media.

Ik weet dat veel van mijn landgenoten 's nachts kijken naar de herhalingen van Terzake en het VRT-nieuws, bijvoorbeeld.

Geert C
8 februari 2008, 18:21
Laat ik het dan anders zeggen: In huis Anubis bestaat de helft van de acteurs uit Vlamingen, de andere helft uit Nederlanders. Dat stoort niemand en mijn kinderen horen het verschil niet eens. Althans, het valt ze niet op. (Degenen die zich eraan storen, vreemd genoeg, zijn de Vlamingen die vinden dat de Vlaamse acteurs te houterig acteren en de Nederlanders die vinden dat de Nederlandse acteurs te blaaskakerig acteren t.o.v. de Vlamingen. De kritiek richt zich dus op de acteurs uit het eigen landsdeel, niet andersom. De kinderen zal het trouwens een zorg zijn.)
Om dit programma is gevraagd door Nickelodeon, een nederlandse zender met veel kijkers in Vlaanderen (Hiermee schoffeerde Studio 100 eigenlijk de VRT maar dat is een andere discussie).
Er is duidelijk behoefte aan samenwerking in programma's en ik zie ook een markt voor gemeenschappelijke media.

Ik weet dat veel van mijn landgenoten 's nachts kijken naar de herhalingen van Terzake en het VRT-nieuws, bijvoorbeeld.
Mja, je kan daar wel uit besluiten dat er eventueel een markt voor is. En als die er is zal die ten volle worden benut door commerciële zenders.

Bovenbuur
10 februari 2008, 21:35
Ik als eerste terug?

Hertog van Gelre
10 februari 2008, 22:24
Ik als eerste terug?

Ja, wij zaten vast op de afsluitdijk.

(Nee hoor, 21.00 uur terug)

Bovenbuur
10 februari 2008, 22:24
Ja, wij zaten vast op de afsluitdijk.

(Nee hoor, 21.00 uur terug)

Dan was ik denk ik net iets eerder, maar niet veel...

Hertog van Gelre
10 februari 2008, 22:27
Dan was ik denk ik net iets eerder, maar niet veel...
Geen flitspalen onderweg hé?

Bovenbuur
10 februari 2008, 22:50
Geen flitspalen onderweg hé?

Wie denk je dat ik ben, Dronkoers?

Hertog van Gelre
10 februari 2008, 23:00
Wie denk je dat ik ben, Dronkoers?

Niet?

Hertog van Gelre
20 februari 2008, 20:22
Beste Baarle-vrienden,

Het verslag van de vergadering is deze week verstuurd aan alle leden. Mocht je 'm niet ontvangen hebben, geef me dan even een seintje.

Vriendelijke groet,
HvG

Dronkoers
15 maart 2008, 08:45
Jaja!

....


;-)

Dronkoers
15 maart 2008, 08:53
Wie denk je dat ik ben, Dronkoers?

Trouwens, wa is dat hier? ;-)

Geert C
15 maart 2008, 12:04
Jaja!

....


;-)
8O

:?

:|

;-)

Derk de Tweede
24 maart 2008, 19:05
Mja, je kan daar wel uit besluiten dat er eventueel een markt voor is. En als die er is zal die ten volle worden benut door commerciële zenders.


Soms lijkt het wel of men bij de VRT anti-Hollands is.
Die gouden medaille voor die Franse zwemmer op het EK werd uitgebreid behandeld, de drie Nederlandse gouden medailles "vergat" men.
En nu doet tt op Canvas het ook al niet meer!

LiberaalNL
2 april 2008, 13:13
Zijn er al plannen voor een volgende meeting?

Bovenbuur
4 april 2008, 07:33
Zijn er al plannen voor een volgende meeting?

Jep, 12 april al.


Daar wil ik me trouwens bij deze voor afmelden, gaat niet lukken.

Dronkoers
4 april 2008, 10:57
Jep, 12 april al.


Daar wil ik me trouwens bij deze voor afmelden, gaat niet lukken.

...pestpop :-(

LiberaalNL
4 april 2008, 13:43
Jep, 12 april al.


Daar wil ik me trouwens bij deze voor afmelden, gaat niet lukken.
Weet je waar, misschien dat ik dan ook een kijkje ga nemen;-)

Bovenbuur
6 april 2008, 13:52
Weet je waar, misschien dat ik dan ook een kijkje ga nemen;-)

In Baarle Hertog/Nassau. Stuur Hertog van Gelre een pm'etje, dan geeft die je de exacte locatie, routebeschrijving en tijden.

Dronkoers
8 april 2008, 12:11
Dat is toch dit weekend?

Bovenbuur
8 april 2008, 16:32
Dat is toch dit weekend?

Jep, da's al heel vlug.

Hertog van Gelre
8 april 2008, 16:34
Jep, da's al heel vlug.
Wat jammer dat je niet kunt komen. Het is nog wel ons jubileum...

Bovenbuur
8 april 2008, 16:37
Wat jammer dat je niet kunt komen. Het is nog wel ons jubileum...

Ja sorry, dat vier ik dan de volgende keer wel...

Hertog van Gelre
8 april 2008, 17:07
Ja sorry, dat vier ik dan de volgende keer wel...
De volgende keer is het in Sneek.

eric v68
9 april 2008, 20:19
De volgende keer is het in Sneek.

wat dacht je van een heidesessie ? 8-)

Op de Veluwe is genoeg heide voorhanden.
nog ff en ik praat jullie zo mijn achtertuin in. :-D



:grootned:

Hertog van Gelre
10 april 2008, 08:58
wat dacht je van een heidesessie ? 8-)

Op de Veluwe is genoeg heide voorhanden.
nog ff en ik praat jullie zo mijn achtertuin in. :-D



:grootned:
Als jij een mooie achtertuin hebt...die in bloei staat: Graag.;-)

Uitgangspunt is wel dat de locatie vanuit de gehele Nederlanden goed bereikbaar moet kunnen zijn.

roger verhiest
11 april 2008, 15:23
Als er nog iemand moest zijn die morgen wil meegaan: ik ben ca. 11h30 aan het station Berchem-Antwerpen - der kunnen nog 2 personen meerijden met de oude passat van mijn schoonzoon...

Het belooft een interessante en aangename bijeenkomst te worden over concrete plannen
mbt van de instellingen van de unie.

Dronkoers
11 april 2008, 23:40
om half 12 moet ik vertrekken om een trein te halen naar Gent ;-)

Derk de Tweede
12 april 2008, 08:58
Ik kan vandaag ook niet. Zaterdag is altijd een heel moeilijke dag met de boodschappen en mijn dochter die bij de manege gehaald en gebracht moet worden.
Volgende keer liever op zondag. Vind het trouwens best jammer.

LiberaalNL
12 april 2008, 13:58
Voor mij komt vrijdag beter uit, zondag kan ik de komende weken nooit, omdat ik competite speel en zaterdag train ik.

Dronkoers
12 april 2008, 13:59
om half 12 moet ik vertrekken om een trein te halen naar Gent ;-)

Afgelast :-(

Allez ja, uitgesteld ;-)

eric v68
13 april 2008, 12:34
Voor mij komt vrijdag beter uit, zondag kan ik de komende weken nooit, omdat ik competite speel en zaterdag train ik.

de komende weken competitie ? tennisser ?

we hebben je wel gemist. volgende keer beter.:-D

LiberaalNL
18 april 2008, 16:14
de komende weken competitie ? tennisser ?

we hebben je wel gemist. volgende keer beter.:-D
Ja ik tennis;-), ik hoop er de volgende keer bij te zijn!