PDA

View Full Version : Interesse in een Panamese constructie ?

Nr.10
6 maart 2004, 14:22
Een vraagje gesteld door AyneRand :wink:

Tjolder
6 maart 2004, 19:21
Doe geen moeite Nr10 die snobistische elitaire droplul zal niet antwoorden.
Daartoe zal hij zich niet verlagen om ons het klootjesvolk 300-jarige truckjes te leren.

Hier enkele van zijn citaten :

"we zijn al meer dan 300 jaar rijk, wij spuwen op de nieuwe rijken"

"En aan de stinkende arbeiders die te duur kosten"

"De partij van de werkman is al lang niet meer de SPA, de partij van de werkman is het Vlaams Blok geworden, de partij van het stinkend plebs, van diegenen die de schuld van hun eigen falen steevast op ..."

"Hahahaha, sukkel, ik ben niet aan Brussel gebonden, alleen aan het geld, en dat verdien ik overal in de wereld, Belgie, Vlaanderen, Wallonie, vertegenwoordigd niets, I'm global, you are rural, hah ..."

http://forum.politics.be/search.php?search_author=AyneRand

Maar geen nood hij mag nog zoveel kreeft en kaviaar eten.
Hetgeen er aan de onderkant uitkomt is net hetzelfde als bij zijn verfoeide plebs. :twisted:

Nr.10
10 maart 2004, 20:19
Doe geen moeite Nr10 die snobistische elitaire droplul zal niet antwoorden.
Daartoe zal hij zich niet verlagen om ons het klootjesvolk 300-jarige truckjes te leren.
Desondanks, een interessant onderwerp. Panamese en andere constructies stellen veel problemen qua toezicht en controle.

boer_bavo
10 maart 2004, 20:34
Is er dan iemand die het typetje serieus neemt? Volgens mij een arm studentje!

Maar ik vind zijn posts wel te pruimen. Ze krikken in veel discussies het niveau omhoog.

Nr.10
11 maart 2004, 18:48
Is er dan iemand die het typetje serieus neemt ?
Doet het er dan toe ?
Dergelijke constructies bestaan wel degelijk.

boer_bavo
11 maart 2004, 19:15
Ja, ik vind dat er dringend een kanaal moet komen tussen Brussel en Leuven.
Of dacht jij aan een ander soort constructie?

Nr.10
12 maart 2004, 17:29
Ja, ik vind dat er dringend een kanaal moet komen tussen Brussel en Leuven.
Of dacht jij aan een ander soort constructie ?
Ja, het Panama-kanaal is ongetwijfeld ook een Panamese constructie, maar eigenlijk gaat het over bedrijfjes op exotische locaties, postbusbedrijfjes.

Nr.10
16 maart 2004, 01:40
Panamese contructies vind je frequent in de maritieme sector.
Ja, het zijn roestbakken.
Bron : http://www.stopderoestbakken.nl/

http://www.stopderoestbakken.nl/plaatjes/overzicht.jpg

'Varen onder goedkope vlag' refereert de registratie van zeeschepen in belastingparadijzen. Ieder zeeschip moet geregistreerd staan. Goedkope Vlaggenstaten zoals Liberia, Panama, de Bahama's en de Marshall eilanden in de Stille Oceaan zijn bekende voorbeelden van landen die deze dienst aanbieden.

Om puur commerciële redenen registreren scheepseigenaren hun schip in zo'n goedkope vlaggenstaat. Dit soort landen hebben niet alleen een gunstig belastingsysteem maar stellen ook minder regels voor de bemanning en zij doen nauwelijks iets aan het handhaven en controleren van de scheepsveiligheid en van milieuwetgeving. Het is zelfs mogelijk stuurmanspapieren te kopen zonder enige zee-ervaring. Met dit zeer ondoorzichtige systeem is moeilijk te achterhalen wie uiteindelijk verantwoordelijk is voor een schip. De Prestige stond geregistreerd in Liberia, voer onder de vlag van de Bahama's, werd beheerd door een Grieks bedrijf, maar was gehuurd door een Russische oliehandelaar, gevestigd in Zwitserland.

De goedkope vlaggenstaten hebben veel invloed binnen de IMO, de VN scheepvaartorganisatie. De 6 grootste goedkope vlaggenstaten hebben samen de IMO in een wurggreep. Zij verdedigen de belangen van de scheepseigenaren en houden striktere regels voor zeeschepen tegen.

boer_bavo
16 maart 2004, 11:40
De goedkope vlaggenstaten hebben veel invloed binnen de IMO, de VN scheepvaartorganisatie. De 6 grootste goedkope vlaggenstaten hebben samen de IMO in een wurggreep. Zij verdedigen de belangen van de scheepseigenaren en houden striktere regels voor zeeschepen tegen.
Als we gewoon beslissen dat de schepen in onze Europese havens en wateren aan bepaalde regels moeten voldoen hebben die landen daar niks over te zeggen.

Nr.10
16 maart 2004, 19:44
Goeie maatregel, maar er is meer aan de hand.
Zie ook de topic : http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=11644
<Bankgeheim : redelijke privacy versus financiële geheimdoenerij>
Het zeerecht loopt te pletter op de fiscale paradijzen.

Nr.10
7 oktober 2016, 22:48
Vrienden. Deze vraag dateert van maart 2004. We weten ondertussen hoe de vork in de steel zit.