PDA

View Full Version : Strategie tegenover het Blok


S.
6 maart 2004, 18:29
Het stuit mij een beetje tegen de borst dat partijen zoals de SP.a zo weinig moeite doen om uit te leggen waarom ze niet willen samenwerken met het Vlaams Blok. Meestal komt men niet verder dan 'ze zijn niet democratisch' of 'het is een racistische partij'. Ik vraag mij af hoe U erin slaagt dit zo weinig te beargumenteren. De feiten om aan te tonen dat het Vlaams Blok racistisch is, zijn er gewoon. Het enige probleem is dat de modale burger deze niet kent. De enige manier om ze te kennen, is (zoals gisteren) door te kijken naar een debat, waar de heer Leman genadeloos wordt afgemaakt omwille van zijn enorm zwakke debatcapaciteiten en dito strategisch inzicht. Waarom legt U niet op Uw website -in alle sereniteit- uit wat Uw mening is over het Vlaams Blok en waarom U er nooit een coalitie mee wilt sluiten? Het cordon lijkt mij toch drastisch genoeg om even bij stil te staan.

Volgens mij vergeet U van welke partij de Vlaams Blok-kiezers voornamelijk komen. U kan toch alleen maar proberen om deze terug te winnen. U kan wel een boekje een paar duizend keer laten drukken en gratis weggeven, maar iets waarvoor de kosten zo goed als nul zijn (geloof mij: om te bewijzen dat het Blok racistisch is, zal U niet lang naar schrijvers moeten zoeken) dat lukt dan blijkbaar niet.

Kristof Miele
6 maart 2004, 18:59
Het stuit mij een beetje tegen de borst dat partijen zoals de SP.a zo weinig moeite doen om uit te leggen waarom ze niet willen samenwerken met het Vlaams Blok. Meestal komt men niet verder dan 'ze zijn niet democratisch' of 'het is een racistische partij'. Ik vraag mij af hoe U erin slaagt dit zo weinig te beargumenteren. De feiten om aan te tonen dat het Vlaams Blok racistisch is, zijn er gewoon. Het enige probleem is dat de modale burger deze niet kent. De enige manier om ze te kennen, is (zoals gisteren) door te kijken naar een debat, waar de heer Leman genadeloos wordt afgemaakt omwille van zijn enorm zwakke debatcapaciteiten en dito strategisch inzicht. Waarom legt U niet op Uw website -in alle sereniteit- uit wat Uw mening is over het Vlaams Blok en waarom U er nooit een coalitie mee wilt sluiten? Het cordon lijkt mij toch drastisch genoeg om even bij stil te staan.

Volgens mij vergeet U van welke partij de Vlaams Blok-kiezers voornamelijk komen. U kan toch alleen maar proberen om deze terug te winnen. U kan wel een boekje een paar duizend keer laten drukken en gratis weggeven, maar iets waarvoor de kosten zo goed als nul zijn (geloof mij: om te bewijzen dat het Blok racistisch is, zal U niet lang naar schrijvers moeten zoeken) dat lukt dan blijkbaar niet.

Het antwoord op de vraag waarom het Vlaams Blok ondemocratisch zou zijn, wil ik ook wel eens horen.
Maar S., vindt u het bovendien nodig om het Vlaams Blok te bestrijden? Is het niet beter dat de andere partijen een goed programma hebben en zo laten zien dat zij gewoon 'beter' zijn en er geen reden is voor de kiezer om 'naar het Blok te lopen'? Is het niet zo dat politici eens moeten gaan luisteren naar wat 'de mensen' willen in plaats van te willen wat 'de mensen' denken?

S.
6 maart 2004, 19:10
Het stuit mij een beetje tegen de borst dat partijen zoals de SP.a zo weinig moeite doen om uit te leggen waarom ze niet willen samenwerken met het Vlaams Blok. Meestal komt men niet verder dan 'ze zijn niet democratisch' of 'het is een racistische partij'. Ik vraag mij af hoe U erin slaagt dit zo weinig te beargumenteren. De feiten om aan te tonen dat het Vlaams Blok racistisch is, zijn er gewoon. Het enige probleem is dat de modale burger deze niet kent. De enige manier om ze te kennen, is (zoals gisteren) door te kijken naar een debat, waar de heer Leman genadeloos wordt afgemaakt omwille van zijn enorm zwakke debatcapaciteiten en dito strategisch inzicht. Waarom legt U niet op Uw website -in alle sereniteit- uit wat Uw mening is over het Vlaams Blok en waarom U er nooit een coalitie mee wilt sluiten? Het cordon lijkt mij toch drastisch genoeg om even bij stil te staan.

Volgens mij vergeet U van welke partij de Vlaams Blok-kiezers voornamelijk komen. U kan toch alleen maar proberen om deze terug te winnen. U kan wel een boekje een paar duizend keer laten drukken en gratis weggeven, maar iets waarvoor de kosten zo goed als nul zijn (geloof mij: om te bewijzen dat het Blok racistisch is, zal U niet lang naar schrijvers moeten zoeken) dat lukt dan blijkbaar niet.

Het antwoord op de vraag waarom het Vlaams Blok ondemocratisch zou zijn, wil ik ook wel eens horen.
Maar S., vindt u het bovendien nodig om het Vlaams Blok te bestrijden? Is het niet beter dat de andere partijen een goed programma hebben en zo laten zien dat zij gewoon 'beter' zijn en er geen reden is voor de kiezer om 'naar het Blok te lopen'? Is het niet zo dat politici eens moeten gaan luisteren naar wat 'de mensen' willen in plaats van te willen wat 'de mensen' denken?

Een goed programma is zeker noodzakelijk. Maar het niet-aangaan van een coalitie met het Blok is een programmapunt op zich geworden. Daarom vind ik dat het meer beargumenteerd moet worden.

pielewuiter
6 maart 2004, 21:49
het Vlaams Blok.

----------------------------------------

abortus is moord
ook voor volksvertegenwoordigers van het vlaams blok !!!

vertel gij eens eerst waarom het vlaams blok mensen uit de partij gooit die het opnemen voor een jonge vrouw die het ergste heeft moeten meemaken , en van een arrondisimentsvoorzitter die op de meest schijnheilige manier een campagne leid , daar maakt ge een volksvertegenwoordiger van

leg dat eens eerst uit

ooggetuige van de confrontatie in een volle zaal september 1990 dendermonde was meneer annemans , één van jullie kopstukken en die vind dat dergelijke praktijken thuishoren in jullie partij .

de enige juiste conclusie die je daar kan uittrekken is de keuze van het soort mensen die gemaakt word in jullie partij voor het verdelen van de postjes , en de echte mensen die inzitten met de gewone mens daar is in jullie partij geen plaats voor

ipv. eigen volk eerst , zeg je beter , bedriegers eerst !
word tijd dat dat de mensen gaan inzien wat voor een bende malifiede personen jullie zijn

neem nu de proef op de som
geef eens één voorbeeld wat jullie al gedaan hebben voor de gewone man
buiten het zeggen "we gaan er iets aan doen" en dan in het verstaanbaar vlaams
niets........nul........zero..........

Herman Desmedt ©HD
6 maart 2004, 23:15
het Vlaams Blok.

neem nu de proef op de som
geef eens één voorbeeld wat jullie al gedaan hebben voor de gewone man
buiten het zeggen "we gaan er iets aan doen" en dan in het verstaanbaar vlaams
niets........nul........zero..........

Inderdaad tot nu toe veel geblaat en weinig wol.
Een klein partijtje als de NVA heeft bijvoorbeeld al 2 maal de niet-splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde voor het arbitragehof gebracht en menig dossier in de arena gegooid, maar krijgt daarvoor niet eens de aandacht in de pers. De lijst van voorbeelden waar het VB de Vlaamse belangen een duw in de rug had kunnen geven, maar het niet gedaan heeft is te lang voor dit forum. Neen, ze gaan zelfs op een contraproductieve manier ijzerbedevaarten verstoren want dat is makkelijker dan iets te DOEN voor de Vlamingen. Als ze iets doen is het hooguit betogen, want dan kunnen ze de organisatie van de betoging op hun naam schrijven. Als ze iets zouden doen en het loopt niet zoals gewenst, dan zouden ze een slechter figuur kunnen slaan zie je?

Hun 70-punten programma is dan wel verleden tijd en hun web site is een opgepoetst uithangbord geworden maar hun militanten op 't café tonen maar al te goed voor wat die partij staat, en desnoods maken ze dat kenbaar met geweld.
Voeg daarbij dat de interne structuur nauwelijks inmenging van de gewone leden toelaat, (interne ondemocratische structuur) en dat ze zonder schaamte verbroederen met het Franse FN en andere radikaal rechtse groeperingen en het plaatje is ongeveer compleet.

In alle eerlijkheid moet ik daar bij voegen dat
- geweld vanwege militanten evengoed een handelsmerk is van fanatiek en extreem links en religieus.
- de machtswissel aan de VLD met interim-voorzitter Verhofstadt, het dictaat van Stevaert en de positie van Michel en Di Rupo ook binnen hun partijen een ondemocratisch trekje hebben.
- op andere punten de andere partijen ook serieuze steken laten vallen.