PDA

View Full Version : De val van de Verenigde Staten:


corse
12 februari 2008, 19:38
De val van de Verenigde Staten en de opkomst van de nieuwe landen.

KAREL VAN MIERT: Met de opkomst van China, India en andere landen is de tijd van het unipolarisme voorbij: Amerika heerst niet meer. Ook al klampen ze zich daar nog wel aan vast, toch is het duidelijk dat de macht van de VS taant. Als je vandaag je ogen open doet, zie je dat we moeten spreken van multipolarisme. En er is geen weg terug, integendeel.

JEAN-LUC DEHAENE: Ik hoop in elk geval dat er op economisch vlak een einde komt aan de manier waarop de Amerikanen hun leiderschap interpreteerden: ze hebben op kosten van de hele wereld geleefd. Maar ze moeten eindelijk eens inzien dat de wereld veranderd is.

corse
12 februari 2008, 19:41
De Verenigde Staten zijn het land met de hoogste misdaadcijfers ter wereld.

Per dag worden gemiddeld 65 mensen vermoord en raken meer dan 6.000 mensen gewond bij overvallen en andere misdaden.

Volgens het VS-ministerie van Justitie krijgen van elke 1000 mensen boven de 12 jaar er meer dan 12 te maken met geweld.

De misdaad bij de jeugd neemt hand over hand toe: tussen 1984 en 1994 was er bij jongeren onder de 17 jaar een stijging van meer dan 600%.

Schietpartijen op scholen zijn aan de orde van de dag.

koewachtenaar
12 februari 2008, 20:05
De val van de Verenigde Staten en de opkomst van de nieuwe landen.

KAREL VAN MIERT: Met de opkomst van China, India en andere landen is de tijd van het unipolarisme voorbij: Amerika heerst niet meer. Ook al klampen ze zich daar nog wel aan vast, toch is het duidelijk dat de macht van de VS taant. Als je vandaag je ogen open doet, zie je dat we moeten spreken van multipolarisme. En er is geen weg terug, integendeel.

JEAN-LUC DEHAENE: Ik hoop in elk geval dat er op economisch vlak een einde komt aan de manier waarop de Amerikanen hun leiderschap interpreteerden: ze hebben op kosten van de hele wereld geleefd. Maar ze moeten eindelijk eens inzien dat de wereld veranderd is.
Persoonlijk denk ik dat hier nog miserie van gaat komen.Amerika is nog steeds de nummer één wat betreft uitgaven aan het leger.Ik denk dat amerika niet in staat is deze wereldevolutie te willen ondergaan.

Johan Bollen
12 februari 2008, 20:13
De Verenigde Staten zijn het land met de hoogste misdaadcijfers ter wereld

Nogmaals, Corse, dit is een foutieve stelling. Je houdt van statistieken. Zorg dan dat ze juist zijn anders verlies je geloofwaardigheid. De human develpment index van de Verenigde naties is een interessante bron.

Het aantal moorden in Rusland ligt 4 maal zo hoog als in de VS, en die van Colombia 12 maal zo hoog. Om maar twee voorbeelden te noemen. We kunnen wel verklaringen zoeken waarom dit zo is, maar we kunnen niet rond de feiten heen, tenzij er misschien twijfel kan gerezen worden over de geloofwaardigheid van de statistieken. Be my guest.

Johan Bollen
12 februari 2008, 20:22
KAREL VAN MIERT: Met de opkomst van China, India en andere landen is de tijd van het unipolarisme voorbij: Amerika heerst niet meer. Ook al klampen ze zich daar nog wel aan vast, toch is het duidelijk dat de macht van de VS taant. Als je vandaag je ogen open doet, zie je dat we moeten spreken van multipolarisme. En er is geen weg terug, integendeel.

JEAN-LUC DEHAENE: Ik hoop in elk geval dat er op economisch vlak een einde komt aan de manier waarop de Amerikanen hun leiderschap interpreteerden: ze hebben op kosten van de hele wereld geleefd. Maar ze moeten eindelijk eens inzien dat de wereld veranderd is.

Deze uitspraken geven de indruk van echte staatsmannen/mensen te komen. Het wordt tijd op lange termijn te beginnen denken als Europeanen.

En voor de VS hoop ik dat zij hun nieuwe rol in de wereld met waardigheid opnemen. Staan we niet allen klaar om hen met open armen te ontvangen als een natie tussen de naties, om samen te steven naar een harmonieuse wereld? We hebben nog zoveel te doen?

Johan Bollen
12 februari 2008, 20:29
We hebben nog zoveel te doen. (dat laatste vraagteken, daar had ik eigenlijk een punt gewild dus.

Johan Bollen
12 februari 2008, 20:30
en nu weer dat laatste haakje vergeten. SH...

Johan Bollen
12 februari 2008, 20:30
)

De Sponkmeester
13 februari 2008, 10:33
De Verenigde Staten zijn het land met de hoogste misdaadcijfers ter wereld.

Per dag worden gemiddeld 65 mensen vermoord en raken meer dan 6.000 mensen gewond bij overvallen en andere misdaden.

Volgens het VS-ministerie van Justitie krijgen van elke 1000 mensen boven de 12 jaar er meer dan 12 te maken met geweld.

De misdaad bij de jeugd neemt hand over hand toe: tussen 1984 en 1994 was er bij jongeren onder de 17 jaar een stijging van meer dan 600%.

Schietpartijen op scholen zijn aan de orde van de dag.
-De VS is minder crimineel dan Jamaïca, Zuid-Afrika, Brazilië,...
-Het einde van de VS is reeds meermaals aangkondigd:jaren 30, Vietnam, jaren 70,...
Ik ben er absoluut niet zeker van dat men het deze keer wel bij het rechte eind heeft.

Antoon
13 februari 2008, 10:58
Pfff allemaal wishfull thinking.

Dezelfde "visies" werden ook reeds in de jaren '60 gepredikt, toen er vooral in Europa een soortgelijke anti-Amerikaanse mentaliteit hing.

Ondertussen hebben de Amerikanen niet alleen de grootste vijand verslagen (dat was toen het kommunisme) maar zijn ze een tijdlang ook de enige super-power geweest.

Er kunnen zich ongetwijfeld kandidaten stellen om ook zeer sterk te worden op economisch en militair vlak. Zeg maar 'nieuwe concurrenten' die geducht zullen zijn.

Maar de 'val'? Laat me niet lachen. De laatste keer dat de V.S. te kampen heeft gehad met een economische crisis, nu dus, heeft de rest van de wereld het gevoeld, niet in het minst Europa. En daar heeft geen China iets aan kunnen doen.

fox
13 februari 2008, 12:05
Pfff allemaal wishfull thinking.

Dezelfde "visies" werden ook reeds in de jaren '60 gepredikt, toen er vooral in Europa een soortgelijke anti-Amerikaanse mentaliteit hing.

Ondertussen hebben de Amerikanen niet alleen de grootste vijand verslagen (dat was toen het kommunisme) maar zijn ze een tijdlang ook de enige super-power geweest.

Er kunnen zich ongetwijfeld kandidaten stellen om ook zeer sterk te worden op economisch en militair vlak. Zeg maar 'nieuwe concurrenten' die geducht zullen zijn.

Maar de 'val'? Laat me niet lachen. De laatste keer dat de V.S. te kampen heeft gehad met een economische crisis, nu dus, heeft de rest van de wereld het gevoeld, niet in het minst Europa. En daar heeft geen China iets aan kunnen doen.

Vallen zullen ze niet, maar de werelddominantie op economisch vlak is voorbij en er zal heel wat water naar de zee vloeien eer ze die eventueel terug kunnen grijpen.

illwill
13 februari 2008, 12:11
De val van de Verenigde Staten en de opkomst van de nieuwe landen.

KAREL VAN MIERT: Met de opkomst van China, India en andere landen is de tijd van het unipolarisme voorbij: Amerika heerst niet meer. Ook al klampen ze zich daar nog wel aan vast, toch is het duidelijk dat de macht van de VS taant. Als je vandaag je ogen open doet, zie je dat we moeten spreken van multipolarisme. En er is geen weg terug, integendeel.

JEAN-LUC DEHAENE: Ik hoop in elk geval dat er op economisch vlak een einde komt aan de manier waarop de Amerikanen hun leiderschap interpreteerden: ze hebben op kosten van de hele wereld geleefd. Maar ze moeten eindelijk eens inzien dat de wereld veranderd is.

Niet meer nr 1 zijn betekent niet "de val van" e!

Indien de consumptie en economie in landen als India en China stijgen zal dit ook ten goede komen voor de economie in andere landen en dus ook de VS.

corse
13 februari 2008, 15:14
http://www.tweevandaag.com/call.php?module=PX_Video&func=view&vid=19956&startvideo=1

parcifal
13 februari 2008, 15:20
Niet meer nr 1 zijn betekent niet "de val van" e!

Indien de consumptie en economie in landen als India en China stijgen zal dit ook ten goede komen voor de economie in andere landen en dus ook de VS.

Je snapt het niet.
Wie betaalt er nu voor de levensstandaard van de amerikanen?

Johan Bollen
13 februari 2008, 15:34
Dezelfde "visies" werden ook reeds in de jaren '60 gepredikt, toen er vooral in Europa een soortgelijke anti-Amerikaanse mentaliteit hing.

Ik interpreteer die uitspraken van die politici niet noodzakelijk als anti-amerikaans, eerder als pro-Europees, maar dat hoeft geen val van de VS in te houden.

hotschizodiscocop
13 februari 2008, 17:53
De ondergang van de Verenigde Staten? Belachelijk! De VS is het enige land dat zich tegen een nucleaire aanval van Iran of Noord-Korea kan verdedigen. Europa gaat kapot aan zwakke immigratiewetgeving en suïcidaal multiculturalisme.

alex2018
13 februari 2008, 20:13
Amerika gaat een geen honderd jaar ten onder. Het gaat nu niet goed maar ze gaan er boven op komen. En China gaat ook nog een sterke terugval krijgen. Hun economie kan niet blijven stijgen. Ze zitten met een veel te grote afvals berg. Hun water is vervuild...
Veel linkse filosofen voorspellen ook dat Amrika uiteen gaat vallen. Dan zie ik eerder de Europese Unie uiteen vallen. In Amerika is er eenheid. De Eu slaagt er zelfs niet om een grond wet op te stellen

Antoon
14 februari 2008, 10:26
http://www.tweevandaag.com/call.php?module=PX_Video&func=view&vid=19956&startvideo=1

Je begin je een draad met een onnozele titel als 'de val van de V.S.', je onderbouwt het onderwerp zeer sterk, namelijk door twee zinnetjes van de Karel Van Miert en van Jean Luc Dehaene :lol: , en uiteindelijk , midden in de discussie waarbij duidelijk is dat er maar weinig steun is voor jouw bewering, gooi je er een filmpje bij over ... een mars van ontevreden veteranen of zoiets.
Heb je wiet gerookt of wat?

corse
14 februari 2008, 11:03
De rest van de filmen is door Googel gecensureerd beste.

This video has been removed due to terms of use violation.
De VS oorlog.
http://www.youtube.com/watch?v=hOCuTdB_jAk&mode=related&search=

Ik heb er zo wel 20, wat is het verschil met de censuur van het nazisme!!!!!!!!!!!!

Morduk
14 februari 2008, 11:17
De rest van de filmen is door Googel gecensureerd beste.

This video has been removed due to terms of use violation.
De VS oorlog.
http://www.youtube.com/watch?v=hOCuTdB_jAk&mode=related&search=

Ik heb er zo wel 20, wat is het verschil met de censuur van het nazisme!!!!!!!!!!!!

Dat jij geen 20 video's zou hebben maar wel een kaalkop, een streepjespak en een mooie, numerieke tatoeage.

corse
14 februari 2008, 11:32
Leugens,

Ik heb een kaalkop en een prachtig streepjespak (dat kan jij spijtig niet betalen)
En uit solidariteit met de joodse bevolking heb ik het nummer 9.000.006.

Het enige wat de VS op Cuba bezit zijn hun folterkamers van Guantánamo Bay, deze zijn buiten de VS gelegen omdat geen enkele democratische, nationale of internationale wetgeving er vat zou kunnen op hebben.
VS militaire interventies kunnen alle mensenrechten op deze manier ongestraft vertrappelen.

Tssssssssssssss.

corse
14 februari 2008, 11:37
Zolang de vruchten van onze planeet niet verdeeld worden en zo lang er mensen sterven van honger en arm zijn, kan men spreken van uitbuiting of diefstal door diegenen die verzuipen in weelde.

Apartheid tussen blank en zwart werd afgeschaft in Zuid-Afrika, maar de oudste vorm van apartheid, het onderscheid tussen klassen, tussen arm en rijk vermeerdert zich razend snel op onze planeet, het is momenteel de grootste vorm van discriminatie sinds mens heugenis.

Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht.
De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, armen, ouderen, jongeren, kinderen, gezondheidszorg, werklozen, natuur en met de medemens in het algemeen.

Wanneer de meeste mensen in een samenleving, sociaal en financieel armer worden en hun milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet een meerderheid van de mensen het beter krijgen.

illwill
14 februari 2008, 12:13
Ik interpreteer die uitspraken van die politici niet noodzakelijk als anti-amerikaans, eerder als pro-Europees, maar dat hoeft geen val van de VS in te houden.

Idd, er zijn hier blijkbaar mensen die de consumptie van de amerikanen zelf vergeten, stel dat de amerika ten val komt...denk je dat het daarbij blijft? Wat word er in amerika wel niet geimporteerd? Indien China aan kop komt van de economie, dan hebben ze de consumptie van amerika nodig om gezond te blijven. indien amerika dus zou vallen valt de rest ook.