PDA

View Full Version : Pakistan: Massale Fraude bij verkiezingen.


Babylonia
19 februari 2008, 20:16
Behalve het ontbreken van getuigen zag ik het volgende: kieskantoren uitgedost als lokale hoofdkwartieren van de MQM,de machtspartij in Karachi en in de Sindh. Vooraf ingevulde stemformulieren (pro-MQM uiteraard) slingeren rond op de tafel van de verantwoordelijken van het kiesbureau, ze stempelen die zelf af. Identificatiebriefjes van kiezers die niet op de kieslijsten voorkomen, met andere woorden van kiezers die niet bestaan. Koffers met ingevulde stemformulieren die niet of onvoldoende verzegeld zijn. Bepaalde zaken werden door onze aanwezigheid opgelost en er werden 900 MQM-stemmen verbeurd verklaard door de door ons gesignaleerde onregelmatigheden.

Maar het ergste moest nog komen. 's Avonds ging ik naar het centrale telbureau van kiesdistrict NA-257. Wat ik daar gezien en gefotografeerd heb slaat alles. Zegels van zakken met kiesbrieven werden verbroken. Formulieren werden ingevuld of opnieuw ingevuld in de gangen van het gerechtsgebouw. Andere oorspronkelijke formulieren werden weggesmeten. Door onze druk en de aanwezigheid van lokale media werd dan toch een frauderende voorzitter van een kieskantoor afgevoerd door de politie.
Een verslag van Eric De Bruyn die ter plaatse is.
http://www.vonk.org/content/view/2129/36/

Gargamel
19 februari 2008, 20:55
Moslimlanden

Babylonia
19 februari 2008, 20:57
sorry dubbel misschien deze weg?