PDA

View Full Version : Prince Harry al 10 weken in Afganistan


discuz
29 februari 2008, 00:44
De Britse prins Harry heeft tien weken
lang als militair dienst gedaan in de
Zuid-Afghaanse provincie Helmand.

Prins Harry is na zijn vader Charles en
zijn broer William de derde troon-
opvolger van koningin Elisabeth II.

Hij is militair en wou eerder met zijn
eenheid naar Irak, maar het Britse
opperbevel achtte het risico te groot.

Nu blijkt dus dat de prins in het
geheim toch in een oorlogstoestand is
gestationeerd in Afghanistan.


Fikse rel in Engeland. De media wisten het al lang, maar zwegen omwille van veiligheidsredenen. Een Amerikaanse site 'Grudge report' bracht gisteren het verhaal, de Engelsen woedend natuurlijk.

Nu blijkt dat het verhaal al sinds 15 januari op het net te lezen is, op de site van een Australisch lifestyle-magazine:

http://64.233.183.104/search?q=cache:8kBjycF8FYoJ:au.lifestyle.yahoo.com/b/new-idea/9210/prince-harry-war-lord/+Prince+Harry:+War+Lord&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=be

kelt
29 februari 2008, 06:12
Fikse rel in Engeland. De media wisten het al lang, maar zwegen omwille van veiligheidsredenen. Een Amerikaanse site 'Grudge report' bracht gisteren het verhaal, de Engelsen woedend natuurlijk.

Nu blijkt dat het verhaal al sinds 15 januari op het net te lezen is, op de site van een Australisch lifestyle-magazine:

http://64.233.183.104/search?q=cache:8kBjycF8FYoJ:au.lifestyle.yahoo.com/b/new-idea/9210/prince-harry-war-lord/+Prince+Harry:+War+Lord&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=be

De Britse "Royals" en adel hebben doorheen de geschiedenis een zekere traditie hoog te houden als het er op aan komt hun zonen op militaire leeftijd met het leger mee te zenden.Hoewel van iemand in de top van de troonopvolging vermoedelijk geen "combat missions" vereist wordt is het niet zonder gevaar,en krijgt hij tenminste echte levens-ervaring met het instituut dat bijna zeker "William Rex",of ,wie weet ooit,"Harry Rex" op het blazoen zal voeren...

De traditie is ge-eerbiedigd....

Jozef Ostyn
29 februari 2008, 09:05
Dat dwingt toch een zeker respect af.
Anderzijds is het niet meer dan normaal dat wie zich op een militaire rang wil laten voorstaan dan ook bereid is om de rol van militair te spelen.

exodus
29 februari 2008, 09:08
Het is een traditie ja, ze zijn nogal aan traditie.... veel zal hij echter niet moeten doen en hij wordt wss overbeschermd.

fox
29 februari 2008, 09:19
Tja, als ik Harry en William vergelijk met onze Flip dan is er toch een wereld van verschil. Die 2 hebben tenminste een zekere voeling met wat er gaande is in de maatschappij. Onze Filip daarentegen is zo wereldvreemd als maar kan zijn.

Breda
29 februari 2008, 15:15
hun gevoel voor de maatschapij komt alleen door hun moeder diana , hun vader Charles had daar niks in te brengen , was Diana niet doodgegaan dan was Harry nooit naar Afghanistan gestuurt geweest maar naar Afrika

santos
29 februari 2008, 15:25
Het is een traditie ja, ze zijn nogal aan traditie.... veel zal hij echter niet moeten doen en hij wordt wss overbeschermd.

Bent u gaan kijken dan of is het uw frustratie die de bovenhand neemt omdat u maar geen echte argumenten kan vinden.

Burkide
2 maart 2008, 00:35
hun gevoel voor de maatschapij komt alleen door hun moeder diana , hun vader Charles had daar niks in te brengen , was Diana niet doodgegaan dan was Harry nooit naar Afghanistan gestuurt geweest maar naar Afrika

Want jij kende haar uiteraard persoonlijk.

Esperanza
2 maart 2008, 06:33
Och, naar verluidt zou hij al minstens 30 talibans hebben neergeschoten. De pr-machine draait al op volle toeren.

Burkide
2 maart 2008, 10:50
Och, naar verluidt zou hij al minstens 30 talibans hebben neergeschoten. De pr-machine draait al op volle toeren.

Taliban is reeds meervoud. Ik geloof dat het enkelvoud "talib" is.

PollyCorrect
2 maart 2008, 11:20
Taliban is reeds meervoud. Ik geloof dat het enkelvoud "talib" is.
zeg maar gerust 'talibisten'.

Jazeker
2 maart 2008, 11:46
Och, naar verluidt zou hij al minstens 30 talibans hebben neergeschoten. De pr-machine draait al op volle toeren.

Hij was actief als spotter die gevechtsvliegtuigen naar hun doel praat. Mensen neerschieten was er dus niet bij.

Esperanza
3 maart 2008, 12:43
Hij was actief als spotter die gevechtsvliegtuigen naar hun doel praat. Mensen neerschieten was er dus niet bij.Best mogelijk, hoor. Ik herhaal ook maar wat ik op de radio heb gehoord. Zoals gezegd, de pr-machine draait op volle toeren. De broodjes-aap zullen we er moeten bijnemen.

Esperanza
3 maart 2008, 12:43
Taliban is reeds meervoud. Ik geloof dat het enkelvoud "talib" is.Yep. Foutje van mijnentwege.

Babylonia
3 maart 2008, 13:31
Dit is je reinste oorlogs propaganda
Ze hebben moeite om jonge mannen in het leger te krijgen!
Er is een wet die verbiedt dat de pers wordt gebruikt voor oorlogs propaganda!
GVD

Geert C
3 maart 2008, 13:39
Dit is je reinste oorlogs propaganda
Ze hebben moeite om jonge mannen in het leger te krijgen!
Er is een wet die verbiedt dat de pers wordt gebruikt voor oorlogs propaganda!
GVD
Oorlogspropaganda? De pers had een afspraak met de Britse regering om er niet over te berichten. :?

Als ze een opleiding genieten in het leger om vervolgens daar niets mee te doen, behalve promoties opstrijken, is het niet goed, en als ze een échte carrière in het leger ambiëren, waarbij ze in plaats van in het thuisland te paraderen in uniform ook daadwerkelijk tussen de gewone manschappen dienen, dan is het ook niet goed... :?

Babylonia
3 maart 2008, 16:46
Ach erme geert
Zo goedgelovig
Ik kan me dat niet indenken voor zo iemand als jij.
O O R L O G S PROPAGANDA is het.
Monsters zijn het die die oorogen uitlokken en jou bij de neus nemen.

Er zijn kampen voor kinderen van 12 jaar in de VS die daar, vaak van hun alleenstaande moeders afgehaald zijn, om opgeleid te worden tot militair. Omdat ze weten dat ze gebrek aan kanonnenvlees zullen hebben permanent. En vooral gebrek aan soldaten die op hun eigen volk willen schieten.
Deze kinderen zullen een flink portie indoctrinatie ondergaan en geschikt zijn als de opstand uitbreekt om in eigen land ingezet te worden omdat ze ontheemd zijn.
Otheemde mensen zonder veel familiebanden zijn de beste slachtoffers van mind controle technieken;
Daar kan je vecht machines van maken.
Het zijn monsters die ons besturen!