PDA

View Full Version : De PS


Rr00ttt
9 maart 2004, 20:56
Ik vroeg me af wat u van de PS vind. Vlaamse politici praten in mijn ogen te weinig over het waalse politieke landschap terwijl dit toch een zeer groot effect heeft op het bestuur dat wij uiteindelijk krijgen.

Het beeld dat ik krijg van de PS is dat het hier om het zo te zeggen 'om een filiaal van de maffia gaat'. Deze indruk lijkt mij toch ook geregeld door vlaamse media en politici (niet enkel VB'ers en N-VA'ers :p) te worden gegeven.

Hoe zit het nu met de PS? Is het echt zo erg als velen onder ons misschien vrezen? Of wordt het beeld ervan in de media en door enkele politici overroepen?

Jean-Marie Dedecker
10 maart 2004, 20:42
De PS is inderdaad nog een politieke machtspartij van de oude stempel met als machtsbasis hun clientelisme .Ze regeren dank zij hun theorie van de uitkeringseconomie,dat eerder een rem is op de ontwikkeling van hun eigen Wallonië dan een zegen.De Vlamingen blijven echter gedwee betalen...

Groot Bakkes
10 maart 2004, 20:59
De PS is inderdaad nog een politieke machtspartij van de oude stempel met als machtsbasis hun clientelisme .Ze regeren dank zij hun theorie van de uitkeringseconomie,dat eerder een rem is op de ontwikkeling van hun eigen Wallonië dan een zegen.De Vlamingen blijven echter gedwee betalen...

Inderdaad, ze doen niets constructief met de transfers, uitkeringen betalen en hun overheidsdiensten volproppen, ja, dat doen ze ermee. En de plak zwaaien over Vlaanderen, zelfs binnen de vakbond.

peter_walsh
10 maart 2004, 21:36
Beste Jean,

Waarom doet de vld daar dan niets aan? (of vergis ik me?)

Peace
10 maart 2004, 22:08
De PS is inderdaad nog een politieke machtspartij van de oude stempel met als machtsbasis hun clientelisme .Ze regeren dank zij hun theorie van de uitkeringseconomie,dat eerder een rem is op de ontwikkeling van hun eigen Wallonië dan een zegen.De Vlamingen blijven echter gedwee betalen...

Zou het daarom niet beter zijn dat wij gewoon radicaal van wallonië scheiden, zodat wij niet meer de dupe van dit Waals beleidt zullen zijn?

Foundation
10 maart 2004, 23:52
Zouden daarvoor enige concrete bewijzen naar voor geschoven kunnen worden, die bewijzen dat de PS als partij op die manier werkt (dus: �*l haar leden in �*lle takken van de overheid)? Een partij veralgemenen naar enkele van de "rottere appels" is niet onmiddellijk de mooiste tactiek...

zorroaster
11 maart 2004, 01:41
Zouden daarvoor enige concrete bewijzen naar voor geschoven kunnen worden, die bewijzen dat de PS als partij op die manier werkt (dus: �*l haar leden in �*lle takken van de overheid)? Een partij veralgemenen naar enkele van de "rottere appels" is niet onmiddellijk de mooiste tactiek...

U hanteert weer die vervelende tactiek om iemands woorden tot een bizar absolutisme te verdraaien. Discussieëren door "Zijn alle PS'ers zo?"...

Dedecker: "De weg ligt er slecht bij, er zitten kasseien los."
Foundation: "Zitten alle kasseien los? Hoe kan u dan zeggen dat de weg er slecht bij ligt, er ligt er hier nog ééntje recht!"

Dus, nog eens proberen!

Foundation
11 maart 2004, 17:50
Nee, het ligt anders: men kan niet een heel wegennet slecht gaan noemen omdat er enkele wegen slecht bij liggen...

Henry
12 maart 2004, 18:56
Zouden daarvoor enige concrete bewijzen naar voor geschoven kunnen worden, die bewijzen dat de PS als partij op die manier werkt (dus: �*l haar leden in �*lle takken van de overheid)? Een partij veralgemenen naar enkele van de "rottere appels" is niet onmiddellijk de mooiste tactiek...


Hmmmm, misschien niet allemaal.
Maar toch al de voorzitter Di Rupo, Flahaut (durft u dat betwisten?), Onckelinx, Demotte, Happart, Mathot, Van Cauwenberghe. En in vroegere dagen Cools, Vander Biest... Genoeg gehad?

zorroaster
13 maart 2004, 02:02
Nee, het ligt anders: men kan niet een heel wegennet slecht gaan noemen omdat er enkele wegen slecht bij liggen...

Het is binnen de PS wel héél lang zoeken naar een begaanbare weg. Bovendien is de PS zo stalinistisch dat de denkbeelden van de voorzitter automatisch die van de ganse partijtop zijn.

Foundation
13 maart 2004, 13:26
We zullen dan maar zwijgen over de VLD waar De Gucht van de top is afgewipt door "Het Joenk"? (cfr Koen Meulenaere)