PDA

View Full Version : Jean-Marie Le Pen veroordeeld voor aanzetten tot rassenhaat


Brugge Veilig en Leefbaar
12 maart 2008, 22:57
Jean-Marie Le Pen veroordeeld voor aanzetten tot rassenhaat

PARIJS - Het hof van beroep van Parijs heeft de extreemrechtse leider Jean-Marie Le Pen woensdag veroordeeld tot een boete van 10.000 euro wegens 'aanzetting tot rassenhaat' door zijn controversiële uitspraken over de moslims.

Le Pen moet ook 5.000 euro schadevergoeding aan de Liga voor de Mensenrechten, die zich burgerlijke partij gesteld had. In eerste aanleg had de rechtbank de aanklacht geklasseerd.

Le Pen had zich in april 2004 in een interview met de extreemrechtse krant Rivarol laatdunkend uitgelaten over de moslims in Frankijk.

In eerste instantie was de klacht tegen Le Pen verworpen.

Bron: De Standaard


Net zoals als de vrienden uit Vlaanderen. Met het verschil dat ze hier te laf zijn om effectieve straffen te geven. 8-)

IkbenLara
12 maart 2008, 22:59
moslims zijn geen ras. Wat heeft jean-marie net gezegd?

Savatage
12 maart 2008, 23:11
Le Pen had zich in april 2004 in een interview met de extreemrechtse krant Rivarol laatdunkend uitgelaten over de moslims in Frankijk.

Iemand een link naar het betreffende artikel?

the outlaw torn
12 maart 2008, 23:30
rassenhaat ? ah zo, moslims zijn dus toch allemaal gelijk. ze mogen eens leren kiezen.
de ene keer zijn moslims allemaal gelijk, en de andere keer zijn moslims allemaal verschillend. men moet eens kiezen : oftewel gelijk oftewel nt gelijk.
mr nt tussen de twee.

en wat heeft ie gezegd ? dat moslims nt samengaan met onze waarden en normen, niet verenigbaar met onze beschaving ? dan mogen ze VHS ook veroordelen voor zijn burgermanifesten. daar staat net hetzelfde in.

dat diegene diegene diegene die nt mogen blijven effectief weg moeten ? dan mag dewael ook langs komen vr een veroordeling.

longhorn
13 maart 2008, 00:36
Jean-Marie Le Pen veroordeeld voor aanzetten tot rassenhaat

Net zoals als de vrienden uit Vlaanderen. Met het verschil dat ze hier te laf zijn om effectieve straffen te geven. 8-)

En wat denkt uw nieuwe, waarschijnlijk weer voorlopige, partij LDD hiervan? Dragen zij vrije meningsuiting niet hoog in het vaandel of zijn ze toch voor censuur? Kunt u Le Pen misschien eens quoteren waarin hij tot rassenhaat aanzet? En trouwens wat zijn de positieve bijdragen van moslims in Frankrijk? 0,000000?

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 08:29
En wat denkt uw nieuwe, waarschijnlijk weer voorlopige, partij LDD hiervan? Dragen zij vrije meningsuiting niet hoog in het vaandel of zijn ze toch voor censuur? Kunt u Le Pen misschien eens quoteren waarin hij tot rassenhaat aanzet? En trouwens wat zijn de positieve bijdragen van moslims in Frankrijk? 0,000000?

Kijk beste vriend, ik ben mij zeer bewust van de problemen die er zijn. Sarkozy, maar ook anderen in vele Europese landen, werken er aan. Stap voor stap probeert men de klok terug te draaien door lik op stuk te geven, én het moeilijker te maken voor niet in te passen herrieschoppers om het land binnen te raken. Een terugkeerbeleid voor hardleersen is de volgende stap.
Daartussen, en het stelselmatig verzuren van de maatschappij + het onophoudelijk aansturen tot haat en onverdraagzaamheid, uit eng eigenbelang, ligt een wereld van verschil.

Rob Roy
13 maart 2008, 08:35
Sarkozy, maar ook anderen in vele Europese landen, werken er aan. Stap voor stap probeert men de klok terug te draaien door lik op stuk te geven, én het moeilijker te maken voor niet in te passen herrieschoppers om het land binnen te raken. Een terugkeerbeleid voor hardleersen is de volgende stap.

In Frankrijk, Nederland, Duitsland, Denemarken etc... zijn ze daar idd mee bezig. Wat mij verontrust is dat er in België niemand mee bezig is. Meer nog, dat hetzelfde beleid dat in onze buurlanden mainstream geworden is hier verketterd en gecordoniseerd wordt. Ik kan moeilijk anders dan dat toeschrijven aan "de Belgische ziekte", de beleidsblokkage die al drie decennia als een loden mantel over dit land hangt en alles ziek maakt. Elke dag een beetje meer, tot de explosie?

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 09:03
In Frankrijk, Nederland, Duitsland, Denemarken etc... zijn ze daar idd mee bezig. Wat mij verontrust is dat er in België niemand mee bezig is. Meer nog, dat hetzelfde beleid dat in onze buurlanden mainstream geworden is hier verketterd en gecordoniseerd wordt. Ik kan moeilijk anders dan dat toeschrijven aan "de Belgische ziekte", de beleidsblokkage die al drie decennia als een loden mantel over dit land hangt en alles ziek maakt. Elke dag een beetje meer, tot de explosie?

Geloof me maar, ze zijn er wel mee bezig, in meer bedekte vorm. In Zeebrugge bv. worden opgepakte illegalen niet meer terug op straat gezet met een 'briefje' om het land binnen de vijf dagen te verlaten, maar afgevoerd per bus naar Brussel. Om onmiddellijk te repatriëren. Kijk maar ook eens hoe moeilijk het geworden om te huwen met een buitenland(st)er. Steevast trekken de gemeentebesturen naar de rechtbank. Waarom denk je dat de mensenrechtenverenigingen zoveel tamtam maken ?

Rob Roy
13 maart 2008, 09:13
Geloof me maar, ze zijn er wel mee bezig, in meer bedekte vorm. In Zeebrugge bv. worden opgepakte illegalen niet meer terug op straat gezet met een 'briefje' om het land binnen de vijf dagen te verlaten, maar afgevoerd per bus naar Brussel. Om onmiddellijk te repatriëren. Kijk maar ook eens hoe moeilijk het geworden om te huwen met een buitenland(st)er. Steevast trekken de gemeentebesturen naar de rechtbank. Waarom denk je dat de mensenrechtenverenigingen zoveel tamtam maken ?

Wellicht. Maar wat me meer zorgen baart dan illegale vreemdelingen is het dagelijks geweld op straat, veelal van allochtonen en veelal (hoewel niet alleen) gericht tegen blanke jongeren. En dat niemand iets wezenlijks doet, dat er geen publieke ondersteuning is voor de jongeren. Integendeel, het slachtoffer wordt meestal afgescheept of erger, zelf geculpabiliseerd. Hier groeit een hele generatie op met een trauma dat niet anders kan dan binnen tien, twintig jaar een explosie te geven.

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 09:27
Wellicht. Maar wat me meer zorgen baart dan illegale vreemdelingen is het dagelijks geweld op straat, veelal van allochtonen en veelal (hoewel niet alleen) gericht tegen blanke jongeren. En dat niemand iets wezenlijks doet, dat er geen publieke ondersteuning is voor de jongeren. Integendeel, het slachtoffer wordt meestal afgescheept of erger, zelf geculpabiliseerd. Hier groeit een hele generatie op met een trauma dat niet anders kan dan binnen tien, twintig jaar een explosie te geven.

Dat klopt. Daar heeft het rechtssysteem veel mee te maken, plus het gebrek aan ruimte om het gespuis op te bergen. Plus de kostprijs. Het loopt inderdaad uit de hand. Ik post eens iets als voorbeeld hoe abominabel het systeem hier werkt.

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 09:28
Een zekere Arthur (ong. 60 jaar jong) werd vorig jaar door een viertal rasechte Vlamingen omstreeks 22.30 uur gemolesteerd op de Brugse Vesten. De man werd flink beschadigd en voor dood achtergelaten: Een oog uitgeschopt, twee ruggewervels kapot getrapt, bekken gebroken, ribben gebroken met ingeklapte long, kaakbeen verbrijzeld en de helft van zijn tanden uitgeschopt plus nog wat andere akkefietjes... breuken en zo meer...
De éénogige man (zelfstandige) zit nu met een metalen kruis in zijn nek en schouders en rammelende tanden zijn verhaal te doen. Geen mens die luistert.
Daders aangehouden dank zij getuigen. Eén zit vast, twee losgelaten en de andere nog voortvluchtig. Alles komt nu stilaan voor de rechtbank. Maar de man moet tijd hebben. De prioriteit gaat naar de ambulance die het slachtoffer dagvaarde voor het niet betalen van de kosten voor het vervoer. In eerste instantie werd het slachtoffer al veroordeeld tot het betalen van 192 euro (incl.kosten) en verwijlintresten van 0,46 euro maandelijks. Deze week kwam daar nog eens 250 euro bij + kosten deurwaarder.
Wie doet straffer ?

Rob Roy
13 maart 2008, 09:33
Een zekere Arthur (ong. 60 jaar jong) werd vorig jaar door een viertal rasechte Vlamingen omstreeks 22.30 uur gemolesteerd op de Brugse Vesten.

For the record: de kleur van het gespuis interesseert me geen barst. Het enige wat me interesseert is dat dit soort tuig blijkbaar door ons gerecht vlotjes terug op ons losgelaten wordt. Het wordt stilaan moeilijk om daar geen doelgerichtheid meer in te ontwaren.

Herr Oberst
13 maart 2008, 09:35
Kijk beste vriend, ik ben mij zeer bewust van de problemen die er zijn. Sarkozy, maar ook anderen in vele Europese landen, werken er aan. Stap voor stap probeert men de klok terug te draaien door lik op stuk te geven, én het moeilijker te maken voor niet in te passen herrieschoppers om het land binnen te raken. Een terugkeerbeleid voor hardleersen is de volgende stap.
Daartussen, en het stelselmatig verzuren van de maatschappij + het onophoudelijk aansturen tot haat en onverdraagzaamheid, uit eng eigenbelang, ligt een wereld van verschil.

Allemaal mooi en wel, maar is de LDD nu voor vrije meningsuiting of niet?

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 12:08
Allemaal mooi en wel, maar is de LDD nu voor vrije meningsuiting of niet?

Denk ik toch, ik in elk geval wel...:-D

Anna List
13 maart 2008, 12:34
Een zekere Arthur (ong. 60 jaar jong) werd vorig jaar door een viertal rasechte Vlamingen omstreeks 22.30 uur gemolesteerd op de Brugse Vesten. De man werd flink beschadigd en voor dood achtergelaten: Een oog uitgeschopt, twee ruggewervels kapot getrapt, bekken gebroken, ribben gebroken met ingeklapte long, kaakbeen verbrijzeld en de helft van zijn tanden uitgeschopt plus nog wat andere akkefietjes... breuken en zo meer...
De éénogige man (zelfstandige) zit nu met een metalen kruis in zijn nek en schouders en rammelende tanden zijn verhaal te doen. Geen mens die luistert.
Daders aangehouden dank zij getuigen. Eén zit vast, twee losgelaten en de andere nog voortvluchtig. Alles komt nu stilaan voor de rechtbank. Maar de man moet tijd hebben. De prioriteit gaat naar de ambulance die het slachtoffer dagvaarde voor het niet betalen van de kosten voor het vervoer. In eerste instantie werd het slachtoffer al veroordeeld tot het betalen van 192 euro (incl.kosten) en verwijlintresten van 0,46 euro maandelijks. Deze week kwam daar nog eens 250 euro bij + kosten deurwaarder.
Wie doet straffer ?

ik ken iemand die een rekening kreeg omdat ze meereed met de ambulance, naast haar stervende echtgenoot ...

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 12:52
:roll:ik ken iemand die een rekening kreeg omdat ze meereed met de ambulance, naast haar stervende echtgenoot ...

Perfect voorbeeld van de ontmenselijking van onze samenleving. Wat medeleven en volksverbondenheid krijg je enkel nog in zeer barre tijden en groot gevaar. Dan troepen ze bibberend samen in de kerken... :roll:
Is dit de tol die we betalen voor een individualistisch-egoïstische maatschappij, waar luxe, welstand en eigenbelang de enige waardemeter is ?

Infidel
13 maart 2008, 13:06
Le Pen moet ook 5.000 euro schadevergoeding aan de Liga voor de Mensenrechten, die zich burgerlijke partij gesteld had.

Tiens, hebben die schade geleden door de uitspraak?
Het is in ieder geval mooi meegenomen.

van Maerlant
13 maart 2008, 14:00
Ik ga denk ik eens de 'Nieuwe Liga voor de Mensenrechten' of iets dergelijks oprichten. Blijkbaar valt daar veel geld mee te rapen.

filosoof
13 maart 2008, 14:24
For the record: de kleur van het gespuis interesseert me geen barst. Het enige wat me interesseert is dat dit soort tuig blijkbaar door ons gerecht vlotjes terug op ons losgelaten wordt. Het wordt stilaan moeilijk om daar geen doelgerichtheid meer in te ontwaren.For the record: de kleur van het gespuis interesseert me geen barst.Behalve als het nie-blanke zijn?:roll:

filosoof
13 maart 2008, 14:32
Iemand een link naar het betreffende artikel?Hier staat één en ander (Rivarol zélf heeft enkel een facsimili van het laatste nummer op zijn site)
Le Monde (http://www.lemonde.fr/societe/article/2008/03/12/jean-marie-le-pen-condamne-en-appel-a-10-000-euros-d-amende-pour-provocation-a-la-discrimination_1022202_3224.html)
Nouvel Observateur (http://tempsreel.nouvelobs.com/actualites/politique/20071214.OBS0216/amende_pour_le_pen_pour_provocation_a_la_haine.htm l?idfx=RSS_notr)
Bladi.net (http://www.bladi.net/forum/139478-pen-condamne-10-000-d-amende/)

Jantje
13 maart 2008, 14:50
Le Pen moet ook 5.000 euro schadevergoeding aan de Liga voor de Mensenrechten, die zich burgerlijke partij gesteld had.
Liga voor de Mensenrechte strijkt dus 5.000euro op en Le Pen mag verder gewoon zijn mening vrij uiten.

Toch nergens iets fout aan, die Liga moet immers ook aan geld geraken om de advocaten te betalen die ze inzetten om mensen die worden uitgewezen te helpen om toch aan papieren te geraken.

Jantje
13 maart 2008, 14:55
Kijk beste vriend, ik ben mij zeer bewust van de problemen die er zijn. Sarkozy, maar ook anderen in vele Europese landen, werken er aan. Stap voor stap probeert men de klok terug te draaien door lik op stuk te geven, én het moeilijker te maken voor niet in te passen herrieschoppers om het land binnen te raken. Een terugkeerbeleid voor hardleersen is de volgende stap.
Daartussen, en het stelselmatig verzuren van de maatschappij + het onophoudelijk aansturen tot haat en onverdraagzaamheid, uit eng eigenbelang, ligt een wereld van verschil.

De klok terug draaien is gewoon niet mogelijk.
Wat veel ons omringende landen wel aan het doen zijn is paal en perk beginnen stellen aan de invasie oorlog van de allochtonen.

Maar wat veel politici niet durven, is openlijk in de aanval gaan tegen dit gespuis omdat ze dan direct het etiket van Nazi en rechtse racist opgeplakt krijgen.

Jantje
13 maart 2008, 15:03
Een zekere Arthur (ong. 60 jaar jong) werd vorig jaar door een viertal rasechte Vlamingen omstreeks 22.30 uur gemolesteerd op de Brugse Vesten. De man werd flink beschadigd en voor dood achtergelaten: Een oog uitgeschopt, twee ruggewervels kapot getrapt, bekken gebroken, ribben gebroken met ingeklapte long, kaakbeen verbrijzeld en de helft van zijn tanden uitgeschopt plus nog wat andere akkefietjes... breuken en zo meer...
De éénogige man (zelfstandige) zit nu met een metalen kruis in zijn nek en schouders en rammelende tanden zijn verhaal te doen. Geen mens die luistert.
Daders aangehouden dank zij getuigen. Eén zit vast, twee losgelaten en de andere nog voortvluchtig. Alles komt nu stilaan voor de rechtbank. Maar de man moet tijd hebben. De prioriteit gaat naar de ambulance die het slachtoffer dagvaarde voor het niet betalen van de kosten voor het vervoer. In eerste instantie werd het slachtoffer al veroordeeld tot het betalen van 192 euro (incl.kosten) en verwijlintresten van 0,46 euro maandelijks. Deze week kwam daar nog eens 250 euro bij + kosten deurwaarder.
Wie doet straffer ?

Er heerst in Europa dan ook een oorlog.
En steeds meer mensen beginnen openlik partij te kiezen en actief deel te nemen aan deze oorlog.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat er slachtoffers vallen en dat deze zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun verzorging is ergens ook normaal, men kan hier immers verzekeringen afsluiten voor verzorging.

Oorlogen eisen nu eenmaal ook slachtoffers, dat is het concept van oorlogen, geweld gebruiken waar en met praten niets bereikt.


Wat men nu ziet hier in europa is slechts hetbegin van wat er gaat komen, want er is gewoon een burgeroorlog aan het broeden in Europa.

filosoof
13 maart 2008, 15:16
Een zekere Arthur (ong. 60 jaar jong) werd vorig jaar door een viertal rasechte Vlamingen omstreeks 22.30 uur gemolesteerd op de Brugse Vesten. De man werd flink beschadigd en voor dood achtergelaten: Een oog uitgeschopt, twee ruggewervels kapot getrapt, bekken gebroken, ribben gebroken met ingeklapte long, kaakbeen verbrijzeld en de helft van zijn tanden uitgeschopt plus nog wat andere akkefietjes... breuken en zo meer...


Er heerst in Europa dan ook een oorlog.
En steeds meer mensen beginnen openlik partij te kiezen en actief deel te nemen aan deze oorlog.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat er slachtoffers vallen en dat deze zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun verzorging is ergens ook normaal, men kan hier immers verzekeringen afsluiten voor verzorging.

Oorlogen eisen nu eenmaal ook slachtoffers, dat is het concept van oorlogen, geweld gebruiken waar en met praten niets bereikt.


Wat men nu ziet hier in europa is slechts hetbegin van wat er gaat komen, want er is gewoon een burgeroorlog aan het broeden in Europa.

Jantje kun je de relevantie van je antwoord wat expliciteren: welke oorlog, tussen wie en wie? Tussen de partij van die 60-jarige Arthur en de rasechte Vlamingen ?? Is er een indicatie dat er gevochten wordt, dat die Arthur tot het verkeerde kamp behoort. Waarom ben je geen sikkepit verontwaardigd over het drama? Omwille van excuses die je voor de daders ziet? (is Arthur misschien een niet-rasechte Vlaming???:roll:)Leg eens uit!

Herr Oberst
13 maart 2008, 15:34
Denk ik toch, ik in elk geval wel...:-D

Mooi zo. Dan mag ik aannemen dat, ondankt het feit dat u het met Le Pen's uitspraken niet eens bent, u vindt dat zijn veroordeling niet past in een democratie?

Brugge Veilig en Leefbaar
13 maart 2008, 17:31
Mooi zo. Dan mag ik aannemen dat, ondankt het feit dat u het met Le Pen's uitspraken niet eens bent, u vindt dat zijn veroordeling niet past in een democratie?

Past wel. Vrijheid van mening wil niet zeggen dat ik iedereen ongestraft elke dag mag schofferen omwille van hun ras of afkomst. Stigmatiseren en belasteren uit eigenbelang. Opzettelijk uitvergroten en misleiden waardoor de gemeenschap een vertekend beeld krijgt, enzoverder...

Jantje
13 maart 2008, 17:40
Jantje kun je de relevantie van je antwoord wat expliciteren: welke oorlog, tussen wie en wie? Tussen de partij van die 60-jarige Arthur en de?? Is er een indicatie dat er gevochten wordt, dat die Arthur tot het verkeerde kamp behoort. Waarom ben je geen sikkepit verontwaardigd over het drama? Omwille van excuses die je voor de daders ziet? (is Arthur misschien een niet-rasechte Vlaming???:roll:)Leg eens uit!

Nee, tussen de jongeren om hun cultuur en hun bestaansrecht.

Arthur is trouwens niet het eerst en enige slachtoffer, maar het zoveelste in de rij, een rij die steeds langer word omdat de politici meer bezig zijn met elkaar te bestrijden dan met de problemen op te lossen.

Herr Oberst
13 maart 2008, 19:10
Past wel. Vrijheid van mening wil niet zeggen dat ik iedereen ongestraft elke dag mag schofferen omwille van hun ras of afkomst.

Als ik me niet vergis, is Le Pen's veroordeling gebaseerd op een éénmalige uitspraak in een interview, niet op zijn dagdagelijkse uitlatingen. Tweede poging, grote democraat.

Stigmatiseren en belasteren uit eigenbelang. Opzettelijk uitvergroten en misleiden waardoor de gemeenschap een vertekend beeld krijgt, enzoverder...

Beseft u dat iedereen zich wel door bepaalde uitlatingen gestigmatiseerd kan voelen? Ziet u in dat volgens uw redenering, ook de Mohammedcartoons verboden hadden moeten worden? En wilt u hiermee zeggen dat de absolute vrije meningsuiting, die uw partij beweert te verdedigen, dan toch niet zo absoluut is?

longhorn
14 maart 2008, 00:14
Past wel. Vrijheid van mening wil niet zeggen dat ik iedereen ongestraft elke dag mag schofferen omwille van hun ras of afkomst. Stigmatiseren en belasteren uit eigenbelang. Opzettelijk uitvergroten en misleiden waardoor de gemeenschap een vertekend beeld krijgt, enzoverder...


Geef gij mij dan eens het juiste beeld dat ik moet hebben van de Europese moslim ipv mijn vertekend beeld.... lage werkloosheid, lage criminaliteit, hoog verdraagzaamheidsgehalte, hoog aanpassingsgehalte, hooggeschoold...??????