PDA

View Full Version : Rechtzaak tegen godsdiensten?


Travis66
19 maart 2008, 07:56
Ik zit hier al een aantal jaren over te denken, spijtig genoeg heb ik de middelen niet. (wacht maar tot ik de lotto win)

Stel dat een advocaat een rechtzaak aanspant tegen bijvoorbeeld de eerste de beste arts die een besnijdenis uitvoert voor religieuze redenen voor "slagen en verwondingen"? Waar zou dat toe leiden? Wie gaat er winnen? De wet of de religie?
En ik stel de vraag niet vrijblijvend, stel dat je een advocaat hebt die tot op het bot gaat?

Elke ouder die een baby binnenbrengt om een vinger af te laten snijden, wordt direct veroordeeld. Waarom is een penis minder belangrijk dan een vinger?

En iedereen die met hygiene afkomt kan dat argument al direct vergeten: WASSEN is ook hygiene die je je kind kan aanleren. En ok, soms zijn er medische redenen, maar dat verklaart niet waarom een hele bevolkingsgroep wordt besneden.

Als we ons nu verenigen kunnen we toch een beginnend advocaat vinden die naam wil maken voor een verdraagbaar prijsje? Iemand zin?

Jantje
19 maart 2008, 08:03
Tegen mannen besnijdenis sta je gewoon machteloos, juist omdat dit ook gebeurd om medische reden en geen invloed heeft op het gewone dagelijkse leven volgens de medische wereld.

Travis66
19 maart 2008, 09:43
Tegen mannen besnijdenis sta je gewoon machteloos, juist omdat dit ook gebeurd om medische reden en geen invloed heeft op het gewone dagelijkse leven volgens de medische wereld.

Dat zeg jij, maar als je dat bestudeerd en bewijzen vraagt, gaat de medische wereld dat standpunt volhouden? Ik vermeod van niet, de bewijzen zijn er niet namelijk.

Jantje
19 maart 2008, 10:00
Dat zeg jij, maar als je dat bestudeerd en bewijzen vraagt, gaat de medische wereld dat standpunt volhouden? Ik vermeod van niet, de bewijzen zijn er niet namelijk.

De medische wereld zal zelfs met een hoop bewijzen komen aandraven.

In sommige gevallen worden er zelfs besnijdenissen uitgevoerd op volwassen mannen om medische redenen.

Travis66
19 maart 2008, 10:56
De medische wereld zal zelfs met een hoop bewijzen komen aandraven.

In sommige gevallen worden er zelfs besnijdenissen uitgevoerd op volwassen mannen om medische redenen.

en welke zijn dat dan die niet door wassen kunnen worden vermeden?
en welke zijn dat dan die ineens op een hele bevolkingsgroep van toepassing zijn?

Jeronimo
19 maart 2008, 13:27
De medische wereld zal zelfs met een hoop bewijzen komen aandraven.

In sommige gevallen worden er zelfs besnijdenissen uitgevoerd op volwassen mannen om medische redenen.
Bij sommige mensen wordt er om medische redenen ook een been geamputeerd, daarom moet je nog niet alle kinderen van een bepaald geloof hun been afzetten. ;-)

circe
19 maart 2008, 13:37
Een vijftigtal jaar geleden was het ook "nodig" om bij ongeveer iedereen de amandalen te verwijderen.

Hoe zijn ze daar van afgeraakt?