PDA

View Full Version : betere tv alstublieft!


Pelgrim
10 maart 2004, 14:20
Waarom, oh waarom lieven heer, kunnen de vlaamse zenders niet eens écht goede tv series maken? Dat is iets dat ik me al jaar en dag afvraag. Regelmatig duiken er buitenlandse knappe series op (doorgaans vreselijk laat op de avond), waarvan ik dacht 'waarom wij niet?'. Dat gevoel had ik zondagavond twee maal (bij '24' en bij 'six feet under'). Een serie als The X Files bewijst dat er een publiek is voor iets gedurfder tv werk dan de sitcoms a la FC De Kampioenen. Al jaar en dag wacht ik op een Twin Peaks van eigen bodem ter vervanging van de zoveelste 'spannende' politieserie.

Hallo programmadirecteuren?

Betere TV alstublieft.

Vinden jullie ook niet dat er eens dringend iets revolutionair op die klote tv moet komen, iets origineel, iets NIEUW?

The Paulus Experience
10 maart 2004, 14:22
a) bedenk dan eens iets
b) financier het dan ook nog eens
c) scheur er uw broek niet aan

Pelgrim
10 maart 2004, 14:23
a) ben daar al lang mee bezig, wees maar gerust :wink:
b) kan ik bij u komen lenen?
c) kheb ni veel hele broeken meer over peins ik.

The Paulus Experience
10 maart 2004, 14:32
a) succes!
b) nee
c) je wordt nog een echte regisseur :wink:

boss
10 maart 2004, 14:34
Er zijn veel mensen die soaps als thuis en familie graag zien.
Ben er ook geen fan van maar ja.

Van Vlaamse bodem zijn er toch ook wel goeie programma's gemaakt, ik denk bv. aan in de gloria.
Het zijn natuurlijk programma's waar je van moet houden, ben wel te vinden voor dat soort humor.
Je moet er inderdaad rekening mee houden dat er in Vlaanderen zo geen groot budget tegen aangesmeten wordt zoal in de VS.

Kijk naar de Vlaamse films, meestal van hoge kwaliteit voor weinig geld, tegenover films van Amerikaanse maakelei waar veel geld tegenaangesmeten wordt en dan uiteindelijk kitch blijken te zijn.

Op gebied van kindertelevisie mogen we hier van de Vlaamse programma's niet klagen, denk maar aan samson, kabouter plop.
Veel kinderen zijn zot van die programma's.

Pelgrim
10 maart 2004, 14:34
a) dank u wel.
b) waar moet ik dan naartoe???? :(
c) nog vijftig kilos bijkomen en een baard laten groeien en ik krijg ook elf oscars.

The Paulus Experience
10 maart 2004, 14:35
a) graag gedaan
b) da's net het probleem in Vlaanderen
c) je forumgenoten niet vergeten hé als je zo succesvol wordt

Pelgrim
10 maart 2004, 14:38
Er zijn veel mensen die soaps als thuis en familie graag zien.
Ben er ook geen fan van maar ja.

ja tuurlijk. Van mij moeten die niet verdwijnen.

Van Vlaamse bodem zijn er toch ook wel goeie programma's gemaakt, ik denk bv. aan in de gloria.
Het zijn natuurlijk programma's waar je van moet houden, ben wel te vinden voor dat soort humor.
Je moet er inderdaad rekening mee houden dat er in Vlaanderen zo geen groot budget tegen aangesmeten wordt zoal in de VS.

ah, in de gloria is nu eens een prachtvoorbeeld van hoe je met weinig geld iets knap kan doen. Dan vraag ik me af waarom dat niet meer gebeurt.

Kijk naar de Vlaamse films, meestal van hoge kwaliteit voor weinig geld, tegenover films van Amerikaanse maakelei waar veel geld tegenaangesmeten wordt en dan uiteindelijk kitch blijken te zijn.

daar hebt ge dan ook weer groot gelijk in...

Op gebied van kindertelevisie mogen we hier van de Vlaamse programma's niet klagen, denk maar aan samson, kabouter plop.
Veel kinderen zijn zot van die programma's.

goed, maar ik denk dat er zelfs op dat vlak al een serieus probleem is aan het ontstaan. Zelfs de muzieklijsten staan meer en meer vol met kindermuziek. Maar das een andere zaak.

The Paulus Experience
10 maart 2004, 14:44
Zelfs de muzieklijsten staan meer en meer vol met kindermuziek. Maar das een andere zaak.

da zijde gij die oudert wordt :wink:

Pelgrim
10 maart 2004, 14:45
tzal da zijn. Waar is de tijd dat ik zelf nog de samsonrock meezong... :cry:

boss
10 maart 2004, 14:59
Een tijdeje terug had je woestijnvis die programma's maakten die best te pruimen vallen maar ik denk dat die mannen een beetje aan het einde van hun latijn zitten.

Vind ze persoonlijk nog altijd beter als die zielige real life toestaden, zoals BB en temptation island.
Van zo programma' walg ik echt. Mensen die zichzelf bekend willen maken door belachelijk te doen.

Maar ja, die programma's hebben nu eenmaal hoge kijkcijfers omdat het no brain televisie en de mensen houden daar tegenwoordig wel van.

Aangezien dat er zo weinig goede programma's van eigen bodem zijn, mogen ze van mij wel meer Engelse komedy's vertonen.
Black ader en folty towers toestanden, echt de max.

Vrt is op dat vlak toch veel beter dan de commerciele zenders, eigenlijk vooral canvas. zenden trouwens dikwijls goeie films uit, hebben actua prog, sport, komedy, historia, alles wat een mens op tv moet zien

Pelgrim
10 maart 2004, 15:01
pas op he canvas manneke, straks gaan ze u voorintellectuele snob uitmaken. :wink:

The Paulus Experience
10 maart 2004, 15:03
meerwaardezoeker

:? :lol: :lol:

boer_bavo
10 maart 2004, 15:06
Verhuis naar een land dat groot genoeg is zodat er genoeg mensen met jouw smaak wonen (en dat betaaltv heeft).

Pelgrim
10 maart 2004, 15:09
Verhuis naar een land dat groot genoeg is zodat er genoeg mensen met jouw smaak wonen (en dat betaaltv heeft).

voorwaar, eindelijk een argument voor een unitair België! :D

boer_bavo
10 maart 2004, 15:12
Verhuis naar een land dat groot genoeg is zodat er genoeg mensen met jouw smaak wonen (en dat betaaltv heeft).

voorwaar, eindelijk een argument voor een unitair België! :D
Quand vous parlez français, oui!

boss
10 maart 2004, 15:27
pas op he canvas manneke, straks gaan ze u voorintellectuele snob uitmaken.




liever dat dan een leeghoofderige meeloper. :)

Pelgrim
10 maart 2004, 15:38
pas op he canvas manneke, straks gaan ze u voorintellectuele snob uitmaken.




liever dat dan een leeghoofderige meeloper. :)

daar hebt ge ook weer gelijk in.

boss
10 maart 2004, 15:45
daar hebt ge ook weer gelijk in.

tzal wel zijn ;)

Jack Bauer
10 maart 2004, 19:13
Waarom, oh waarom lieven heer, kunnen de vlaamse zenders niet eens écht goede tv series maken? Dat is iets dat ik me al jaar en dag afvraag. Regelmatig duiken er buitenlandse knappe series op (doorgaans vreselijk laat op de avond), waarvan ik dacht 'waarom wij niet?'. Dat gevoel had ik zondagavond twee maal (bij '24' en bij 'six feet under'). Een serie als The X Files bewijst dat er een publiek is voor iets gedurfder tv werk dan de sitcoms a la FC De Kampioenen. Al jaar en dag wacht ik op een Twin Peaks van eigen bodem ter vervanging van de zoveelste 'spannende' politieserie.

Hallo programmadirecteuren?

Betere TV alstublieft.

Vinden jullie ook niet dat er eens dringend iets revolutionair op die klote tv moet komen, iets origineel, iets NIEUW?

Werd ik geroepen :? :D

Zeno!
10 maart 2004, 19:45
Waarom, oh waarom lieven heer, kunnen de vlaamse zenders niet eens écht goede tv series maken? Dat is iets dat ik me al jaar en dag afvraag. Regelmatig duiken er buitenlandse knappe series op (doorgaans vreselijk laat op de avond), waarvan ik dacht 'waarom wij niet?'. Dat gevoel had ik zondagavond twee maal (bij '24' en bij 'six feet under'). Een serie als The X Files bewijst dat er een publiek is voor iets gedurfder tv werk dan de sitcoms a la FC De Kampioenen. Al jaar en dag wacht ik op een Twin Peaks van eigen bodem ter vervanging van de zoveelste 'spannende' politieserie.

Hallo programmadirecteuren?

Betere TV alstublieft.

Vinden jullie ook niet dat er eens dringend iets revolutionair op die klote tv moet komen, iets origineel, iets NIEUW?

Ik zal je niet helemaal tegenspreken, maar "Het Eiland" is echt wel een goeie Vlaamse 'serie'!

boss
10 maart 2004, 20:31
het eiland vind ik toch niet zo goed, goede acteurs, het consept ook, maar de senario's vind ik minder.
Is natuurlijk persoonlijke mening.

Pelgrim
11 maart 2004, 10:39
Allee, het Eiland, da mag er ook nog wezen ja.

dejohan
11 maart 2004, 14:06
Als men voor de grap een gemiddelde televisieavond van 5 jaar geleden zou uitzenden zouden wij allemaal in slaap vallen en zou de dag erna niemand nog tv kijken.
Wat ik bedoel is dat met keihard hun best doet om nieuwe , betere formats te verzinnen, en dat die ontwikkelingen razendsnel gaan. Een goeie format bedenken is echter niet zo simpel. Wie denk dat hij het wel kan moet het eens proberen.

Tegendradigaard
11 maart 2004, 15:44
Men neme enkele bekende vedetten.
Men voege enkele pikante scenes toe
men maakt enorme reclame
en ge hebt succes.

Of da ge dan ook nog goeien tv hebt gemaakt is iets anders.


Trouwens de Belgische X-files worden die nu nie dagelijks uitgezonden ? Rechtstreeks vanuit Arlon ?

The Paulus Experience
11 maart 2004, 15:53
hier is een idee voor een format.

3 eilanden :

*1 met mijn vrouw en al haar vriendinnen (kunnen niet van hun eiland)
*1 met mijn vrienden (kunnen niet van hun eiland)
*1 met de knapste nymfomanes die er bestaan. (willen niet van hun eiland)

Alleen Paulus heeft de sleutel van de enige boot....en er zijn geen camera's

:P :P :P :P :P :P

Tegendradigaard
11 maart 2004, 16:04
Zie maar dat ge nie gaat lopen voor die nymfomanes ....

The Paulus Experience
11 maart 2004, 16:43
Zie maar dat ge nie gaat lopen voor die nymfomanes ....

Alleen Paulus heeft de sleutel van de enige boot.... :wink: