PDA

View Full Version : 1 Minute de réflexion: Prix de l'essence


Gun
25 maart 2008, 09:51
Pour toutes les Vaches �* lait de France mais aussi de toute l'Europe.

1) un peu d'histoire
En 2000, nous avions 1 Dollar �* 1.2 Euro et 1 Baril de Pétrole �* 60 Dollars soit le Baril �* 72 Euros et on payait 1.00 Euro / litre (super)

2) de nos Jours en 2008, Nous avons 1 Dollar �* 0.65 centimes d'Euro et 1 Baril de pétrole qui a explosé �* plus de 100 Dollars soit le Baril �* 68 Euros (-5%) et on paye 1.34 Euro / litre (+34%)

Et l�*, très chères Vaches �* lait, on se pose la question suivante: Si le Baril est moins cher pour nous en Europe qu'en 2000 pourquoi l'essence est-elle plus chère qu'en 2000 ?

Il y en a qui doivent se remplir les poches !!!!!

Alors très chères Vaches �* lait continuez de travailler sagement car le jour viendra où le dollar remontera et l�* je vous dis même pas !

Faites suivre au maximum de personnes il faut que tout le monde le remarque.

On est certes des "Vaches �* lait" mais on n'est pas encore totalement idiots !!!!!!

vesivius
26 maart 2008, 20:02
Hierbij al een verklaring
De federale regering heeft het "kliksysteem" (positieve klik) geïntroduceerd via de Programmawet van 5 augustus 2003. Dit systeem voorzag in een geleidelijke verhoging van de bijzondere accijns op brandstoffen tijdens de periode 2003-2007. De regering heeft in 2005 een einde aan het positieve kliksysteem gemaakt, nadat ze in juli 2005 de "negatieve kliks" introduceerde.
Het principe:
Bij iedere vermindering van de maximumprijs van brandstoffen dat resulteert uit de Programmaovereenkomst, werd de helft van die vermindering automatisch omgezet in een verhoging van de bijzondere accijns.

Neem daarbij nog dat de prijs van de brandstoffen afhankelijk is van de markt,
bij gelijke prijs van de barrel kunnen er toch door de grote vraag prijsstijgingen voorkomen. Dat is ook de reden waarom benzine soms stijgt en diesel niet en omgekeerd

backfire
26 maart 2008, 20:23
Pour toutes les Vaches �* lait de France mais aussi de toute l'Europe.

1) un peu d'histoire
En 2000, nous avions 1 Dollar �* 1.2 Euro et 1 Baril de Pétrole �* 60 Dollars soit le Baril �* 72 Euros et on payait 1.00 Euro / litre (super)

2) de nos Jours en 2008, Nous avons 1 Dollar �* 0.65 centimes d'Euro et 1 Baril de pétrole qui a explosé �* plus de 100 Dollars soit le Baril �* 68 Euros (-5%) et on paye 1.34 Euro / litre (+34%)

Et l�*, très chères Vaches �* lait, on se pose la question suivante: Si le Baril est moins cher pour nous en Europe qu'en 2000 pourquoi l'essence est-elle plus chère qu'en 2000 ?

Il y en a qui doivent se remplir les poches !!!!!

Alors très chères Vaches �* lait continuez de travailler sagement car le jour viendra où le dollar remontera et l�* je vous dis même pas !

Faites suivre au maximum de personnes il faut que tout le monde le remarque.

On est certes des "Vaches �* lait" mais on n'est pas encore totalement idiots !!!!!!

Je hebt blijkbaar ook last van spam in je mailbox. Ik heb deze onzin ook gekregen. De vergelijking klopt niet, dat weet je toch?