PDA

View Full Version : Websurvey


Halie
29 maart 2008, 14:13
Dag iedereen,

ik moet in het kader van ons seminarie een websurvey doen, en ik heb daar ongelooflijk veel respondenten voor nodig. Daarom zou ik het heel hard appreciëren dat jullie een paar minuutjes van jullie tijd willen vrijmaken om deze in te vullen.

De link: http://websurveyonfocus.100webspace.net/

2 opmerkingen:
1. De survey kan enkel ingevuld worden door studenten.
2. je kan het best openen in internet explorer, want in de andere browsers geeft hij soms problemen.

Dankjewel allemaal!

Mijn excuses als dit deze thread hier niet gepast staat.

Dronkoers
29 maart 2008, 22:38
Dag iedereen,

ik moet in het kader van ons seminarie een websurvey doen, en ik heb daar ongelooflijk veel respondenten voor nodig. Daarom zou ik het heel hard appreciëren dat jullie een paar minuutjes van jullie tijd willen vrijmaken om deze in te vullen.

De link: http://websurveyonfocus.100webspace.net/

2 opmerkingen:
1. De survey kan enkel ingevuld worden door studenten.
2. je kan het best openen in internet explorer, want in de andere browsers geeft hij soms problemen.

Dankjewel allemaal!

Mijn excuses als dit deze thread hier niet gepast staat.

Discriminatie!! 8-)

Halie
30 maart 2008, 13:29
mijn excuses :-)

Jazeker
30 maart 2008, 13:34
Sorry, geen student. Anders had ik graag geholpen.

Dronkoers
30 maart 2008, 21:37
mijn excuses :-)

Nodig me eens uit op een studentenbierfeest en het is u vergeven :mrgreen:

netslet
30 maart 2008, 22:38
Dit is een bijzonder slecht gemaakte web survey, en dit om verschillende redenen:

1. Alhoewel beweerd wordt dat deze enquete enkel door studenten kan ingevuld worden, kan iedereen deze enquete invullen. Omdat zelfs niet ge-opteerd werd om gebruik te maken van een captcha is het zelfs goed mogelijk om dit proces volledig te automatiseren zodat er zelfs geen mens aan te pas hoeft te komen om bolletjes te kleuren. Er is dus geen enkele manier voorzien om te zorgen dat het vooropgestelde doelpubliek hetzelfde is als of zelfs maar in hoge mate correleert met de reële invullers. Hierdoor zal, afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers die niet tot het voooropgestelde doelpubliek behoren, de betrouwbaarheid van de enquete de nulgrens benaderen.

2. Het is mogelijk om vanaf het zelfde IP-adres meerdere keren de enquete in te vullen. Dit maakt het voor een potentiële verknoeier van de enquete des te makkelijker om schier oneindig veel enquetes in te vullen zodat de resultaten nog minder bruikbaar worden.

3. Geen wonder dat deze enquete niet werkt onder firefox als men bekijkt wat een boeltje de html-code is.