PDA

View Full Version : Democratie is wetenschappelijk bewezen !


Het Skill Effect
11 maart 2004, 22:47
Democratie...

Iedereen heeft er een mond van vol.
Maar volgens mij is democratie ook onderhevig aan de wetten van de fysica.
Democratie kan uitgerokken worden, het kan verdampen en bevriezen.
Er is een redelijk zwakke middelpuntvliedende kracht, maar voldoende om rond de pot te blijven draaien. :wink:
Je kan het uitrekken en zelfs oplossen.


De enige wet van de fysica die doorbroken wordt, is de wet van de zwaartekracht.
Smijt je ermee, dan komt het niet vanzelf terug op de grond.

Herman Desmedt ©HD
14 maart 2004, 04:05
Democratie...

Iedereen heeft er een mond van vol.
Maar volgens mij is democratie ook onderhevig aan de wetten van de fysica.
Democratie kan uitgerokken worden, het kan verdampen en bevriezen.
Er is een redelijk zwakke middelpuntvliedende kracht, maar voldoende om rond de pot te blijven draaien. :wink:
Je kan het uitrekken en zelfs oplossen.


De enige wet van de fysica die doorbroken wordt, is de wet van de zwaartekracht.
Smijt je ermee, dan komt het niet vanzelf terug op de grond.

Niet dat ik U geen gelijk geef, mar er is toch iets aan de hand met het vriespunt en het kookpunt hoor! Nogal variabel is 't minste dat je kan zeggen ! Normaal hebben stoffen een vast vriespunt en kookpunt, behalve bij verontreiniging.
Waar zit die verontreiniging ?
Of zou dat gewoon iets te maken hebben met de zuurtegraad ?

Is democratie ook onderhevig aan de koopkracht ? de kleefkracht ? de drijfkracht ? ...
Dat ze soms verkracht wordt, dat vergt niet veel verbeeldingskracht !

Het Skill Effect
14 maart 2004, 15:59
Democratie...

Iedereen heeft er een mond van vol.
Maar volgens mij is democratie ook onderhevig aan de wetten van de fysica.
Democratie kan uitgerokken worden, het kan verdampen en bevriezen.
Er is een redelijk zwakke middelpuntvliedende kracht, maar voldoende om rond de pot te blijven draaien. :wink:
Je kan het uitrekken en zelfs oplossen.


De enige wet van de fysica die doorbroken wordt, is de wet van de zwaartekracht.
Smijt je ermee, dan komt het niet vanzelf terug op de grond.

Niet dat ik U geen gelijk geef, mar er is toch iets aan de hand met het vriespunt en het kookpunt hoor! Nogal variabel is 't minste dat je kan zeggen ! Normaal hebben stoffen een vast vriespunt en kookpunt, behalve bij verontreiniging.
Waar zit die verontreiniging ?
Of zou dat gewoon iets te maken hebben met de zuurtegraad ?

Is democratie ook onderhevig aan de koopkracht ? de kleefkracht ? de drijfkracht ? ...
Dat ze soms verkracht wordt, dat vergt niet veel verbeeldingskracht !

Zet er voldoende druk achter en de boel kookt vanzelf! :lol:

De verontreiniging is de corruptie, de zuurtegraad is afhankelijk van het showgehalte. Hoe meer show, hoe zuurder het achteraf smaakt.

De wetten van vraag en aanbod spelen ook natuurlijk. Er is een enorme vraag maar het aanbod blijft zielig klein.
Het is ook onderhevig aan de tijdswetten, vandaar de lange wachtlijsten!

Kleefkracht speelt vooral bij de ambtenarij. Daar blijven dossiers bijna letterlijk op de bureaus geplakt. :lol:

Er is enkel overdrijfkracht in de democratie. In de andere gevallen zinkt ht de dieperik in! :twisted: