PDA

View Full Version : gazon


floppy
8 april 2008, 17:17
Wie heeft zijn gras al afgereden dit jaar? Ik nog niet en het is al hoog tijd. Het staat al helemaal verwilderd.

Skoebidoe
8 april 2008, 17:59
ik heb het ook nog niet afgereden...
:lol:

Skoebidoe
8 april 2008, 18:08
Deze heeft het ook nog niet afgereden....:-P

Mitgard
8 april 2008, 18:10
kijk, k&k hoéft niet het hoogste niveau te hebben.
maar het moet ook geen beerput worden.

Heftruck
8 april 2008, 18:14
Deze heeft het ook nog niet afgereden....:-P

Als ge perse wilt exhibitioneren, ziet dan op zijn minst dat ge een beke nen deftige snit hebt.

Geef nu zelf toe, op wa trekt da nu? :roll:

floppy
8 april 2008, 18:19
Voila, ben klaar:-D

Skoebidoe
8 april 2008, 18:21
Voila, ben klaar:-D

Floppy, zo gaat ze een kou vatten! Geef haar een boerka, kwestie van multicultureel te denken...

Kim
8 april 2008, 18:22
Voila, ben klaar:-D

Gij hebt echt wel een fetisj met Fabiola... 8O

floppy
8 april 2008, 18:23
Floppy, zo gaat ze een kou vatten! Geef haar een boerka, kwestie van multicultureel te denken...

hier een familiekiekje met hare baudwin en hare poulin filip

floppy
8 april 2008, 18:28
Gij hebt echt wel een fetisj met Fabiola... 8O

...bleef het daar maar bij...:-(

MaGNiFiCaT
8 april 2008, 22:11
Wie heeft zijn gras al afgereden dit jaar? Ik nog niet en het is al hoog tijd. Het staat al helemaal verwilderd.

OMG8O8O8O, Ik dacht: 'het gaat over gras, deze keer kan het niet over onze Koningin gaan............8O:?:roll:

GEEN COMMENTAAR!


Ontopic, JA, ik heb dit jaar al mn pelouse afgereden! Vorige week woensdag. (geloof ik)

Dronkoers
8 april 2008, 23:57
Voila, ben klaar:-D

Zo ziet ze er beter uit eh ;-)

Djiezes
9 april 2008, 07:37
Ontopic, JA, ik heb dit jaar al mn pelouse afgereden! Vorige week woensdag. (geloof ik)


Nog geen man gevonden die dat voor jou doet? ;-)

lantjes
9 april 2008, 08:14
Gij hebt echt wel een fetisj met Fabiola... 8O

Oei oei, een fetisj, is dat niet meestal sexueel getint? En dat associëren met tante Faby....het idee alleen al is voldoende om deze middag mijn boterhammetjes te laten liggen 8O

Ke Nan
9 april 2008, 08:37
Jullie doen het gras af? Waarom niet gewoon laten groeien? Een prachtige natuurtuin laten onstaan waar de lokale fauna en flora de kans krijgen om zich op volledig natuurlijke wijze te ontwikkelen. Waar je anders de momenten van droog weer verkwist om de grasmaaier uit te halen, ga je nu een terrasje doen of politics.beëen. De meer zinvolle activiteiten dus. Een pluspunt is ook de geluidsvervuiling, het kutlawaai van al die grasmaaiers, die omlaag zal gaan.

Paracelsus
9 april 2008, 09:20
Dan mag het wel niet zichtbaar zijn, ik geloof dat de buren dat kunnen aanklagen, iets in verband met ruimtelijke ordening ofzo? Je bent verplicht om je gras te maaien in zo'n geval dacht ik.


Een prachtige natuurtuin laten onstaan waar de lokale fauna en flora de kans krijgen om zich op volledig natuurlijke wijze te ontwikkelen


vreemd begrip... natuurtuin :) Het zal er dan wel uitzien zoals ieder stukje Vlaamse braakliggende grond, vermoed ik?

koewachtenaar
9 april 2008, 10:07
Jullie doen het gras af? Waarom niet gewoon laten groeien? Een prachtige natuurtuin laten onstaan waar de lokale fauna en flora de kans krijgen om zich op volledig natuurlijke wijze te ontwikkelen. Waar je anders de momenten van droog weer verkwist om de grasmaaier uit te halen, ga je nu een terrasje doen of politics.beëen. De meer zinvolle activiteiten dus. Een pluspunt is ook de geluidsvervuiling, het kutlawaai van al die grasmaaiers, die omlaag zal gaan.
Ik ga kunstgras laten leggen.Dat is ook een optie.Wel niet goedkoop...

Jazeker
9 april 2008, 10:28
Geiten houden?

Djiezes
9 april 2008, 10:38
Beton gieten?

Dronkoers
9 april 2008, 10:40
Begraafplaats van maken?

Derk de Tweede
9 april 2008, 12:16
Wie heeft zijn gras al afgereden dit jaar? Ik nog niet en het is al hoog tijd. Het staat al helemaal verwilderd.

In Februari al een keertje!
't Wordt weer hoog tijd, want het gras is al weer twee kontjes hoog!

Jazeker
9 april 2008, 12:47
Blij dat ik van het wekelijkse gras maaien af ben. :cheer: appartementje :cheer:

lantjes
9 april 2008, 12:54
Geiten houden?

En in de winter? dan kan je beter gras blijven afrijden zelle...Geiten (of schapen in mijn geval) vragen ook in de zomer wat "onderhoud"...

Dronkoers
9 april 2008, 13:06
Blij dat ik van het wekelijkse gras maaien af ben. :cheer: appartementje :cheer:

Groeit er nog geen gras op uw terraske? ;-)

Dronkoers
9 april 2008, 13:07
En in de winter? dan kan je beter gras blijven afrijden zelle...Geiten (of schapen in mijn geval) vragen ook in de zomer wat "onderhoud"...

Geiten moet je nie scheren eh ;-)

Anna List
9 april 2008, 13:11
had hier toch meer beeldmateriaal van nette pelouzekes verwacht ...

lantjes
9 april 2008, 13:13
Geiten moet je nie scheren eh ;-)

Ook niet plaatselijk? :-P

Maar hoefjes knippen, zien dat ze water en voldoende te eten hebben, stal uitmesten, ontwormen.....
Als ik nu eens een verhuurdienst op poten zou zetten voor wie niet graag zijn gras maait en die een schaap "verhuur"?
Er is ook, voor de echt wanhopigen, nog altijd agrichemglyfosaat......

Dronkoers
9 april 2008, 13:14
Ook niet plaatselijk? :-P

Maar hoefjes knippen, zien dat ze water en voldoende te eten hebben, stal uitmesten, ontwormen.....
Als ik nu eens een verhuurdienst op poten zou zetten voor wie niet graag zijn gras maait en die een schaap "verhuur"?
Er is ook, voor de echt wanhopigen, nog altijd agrichemglyfosaat......

Voor de gazon, of voor de geiten? ;-)

lantjes
9 april 2008, 13:24
Tja...kan er misschien mee lachen maar 'k zal eveneens der niet aan ontsnappen mijne "zelftrekker" weer eens boven te halen....Nu, 't is kiezen hé, gras afrijden of in 't "huishouden" helpen. Geef mij dan maar mijn grasmachine, een mp3 speler vollen bak en tussendoor een biertje uit de garage... liefhebbers?:-P

Dronkoers
9 april 2008, 13:25
Tja...kan er misschien mee lachen maar 'k zal eveneens der niet aan ontsnappen mijne "zelftrekker" weer eens boven te halen....Nu, 't is kiezen hé, gras afrijden of in 't "huishouden" helpen. Geef mij dan maar mijn grasmachine, een mp3 speler vollen bak en tussendoor een biertje uit de garage... liefhebbers?:-P

Zal ik je garage opruimen :-P

lantjes
9 april 2008, 13:29
Zal ik je garage opruimen :-P

En mijne voorraad plunderen zeker...?:-P

Dronkoers
9 april 2008, 13:32
En mijne voorraad plunderen zeker...?:-P

Nee hoor :mrgreen:

Kazan
9 april 2008, 13:34
Nee hoor :mrgreen:

Ik zie Dronkoers al bezig als jij thuiskomt: "Die schapen hebben alles opgedronken!":-D

Dronkoers
9 april 2008, 13:34
Ik zie Dronkoers al bezig als jij thuiskomt: "Die schapen hebben alles opgedronken!":-D

:rofl:

lantjes
9 april 2008, 13:40
Nog nooit een zat schaap gezien? der heeft eens eentje bijna mijnen auto volgekotst...van witte wijntjes.:-P 'k Woon er nu al jaren mee samen...:-P
Maar zatte kiekes dat wel al, van krieken op jenever....ni te doen jong.:lol:

Kazan
9 april 2008, 13:42
Nog nooit een zat schaap gezien? der heeft eens eentje bijna mijnen auto volgekotst...van witte wijntjes.:-P 'k Woon er nu al jaren mee samen...:-P
Maar zatte kiekes dat wel al, van krieken op jenever....ni te doen jong.:lol:

Gij voert die beesten zat ofwa? :-P

Anna List
9 april 2008, 13:46
Nog nooit een zat schaap gezien? der heeft eens eentje bijna mijnen auto volgekotst...van witte wijntjes.:-P 'k Woon er nu al jaren mee samen...:-P
Maar zatte kiekes dat wel al, van krieken op jenever....ni te doen jong.:lol:

ha, die heeft ooit mijnen auto echt volgekotst tts het kaartenvakje in t portier, die ze wel eerst had opengedaan :roll: ... ik heb ze buitengesjot, maar toch content te horen dat ze toch nog van t straat is geraakt, buiten dat ze niet kon drinken, was dat geen slechteke. ;-)

lantjes
9 april 2008, 13:46
Gij voert die beesten zat ofwa? :-P

Neeje, 'k woonde nog thuis en we hadden "krieken op jenever" die mijn ma bij de kiekes heeft gegooid omdat ze der al te lang stonden....:lol:

Anna List
9 april 2008, 13:50
Neeje, 'k woonde nog thuis en we hadden "krieken op jenever" die mijn ma bij de kiekes heeft gegooid omdat ze der al te lang stonden....:lol:


wat een kieken !!! :roll:

lantjes
9 april 2008, 13:51
ha, die heeft ooit mijnen auto echt volgekotst tts het kaartenvakje in t portier, die ze wel eerst had opengedaan :roll: ... ik heb ze buitengesjot, maar toch content te horen dat ze toch nog van t straat is geraakt, buiten dat ze niet kon drinken, was dat geen slechteke. ;-)

't zal dezelfde niet zijn, 'k heb ze nog ongebruikt van moeders rok geplukt...

lantjes
9 april 2008, 13:53
wat een kieken !!! :roll:

Helaba !!! over mijn ma geen slecht hé...

Anna List
9 april 2008, 14:00
Helaba !!! over mijn ma geen slecht hé...

ha nee zekerst boerejongens wegkieperen :roll:

Jazeker
9 april 2008, 14:13
Ik zie Dronkoers al bezig als jij thuiskomt: "Die schapen hebben alles opgedronken!":-D

Correctie: "Dieez zchapeen hhebbe alles oep-hik-gezoope"

lantjes
9 april 2008, 14:58
ha nee zekerst boerejongens wegkieperen :roll:

als je HET epicentrum van de karnavalscultuur binnen Europa als een boerengat wil bestempelen, feel free....:roll: :-P

Anna List
10 april 2008, 07:30
als je HET epicentrum van de karnavalscultuur binnen Europa als een boerengat wil bestempelen, feel free....:roll: :-P

boerenjongens = krieken op jenever, toch hé

lantjes
10 april 2008, 10:17
boerenjongens = krieken op jenever, toch hé

Is dat zo? dat was me volslagen onbekend....streekgebonden taaltje? ;-)

Enfin, om het even hoe je "ze" noemt, lekker is de boodschap die telt. :-P

Dronkoers
10 april 2008, 10:19
Is dat zo? dat was me volslagen onbekend....streekgebonden taaltje? ;-)

Enfin, om het even hoe je "ze" noemt, lekker is de boodschap die telt. :-P

en de roes natuurlijk :-P

Anna List
10 april 2008, 10:21
Is dat zo? dat was me volslagen onbekend....streekgebonden taaltje? ;-)

Enfin, om het even hoe je "ze" noemt, lekker is de boodschap die telt. :-P


streektaaltje ?! af en toe eens even Van Dale terhand nemen mss ?

boe·ren·jon·gens (zelfstandig naamwoord, meervoud)
1 sterkedrank van rozijnen op brandewijn



soit ... rozijnen dus, geen krieken..

lantjes
10 april 2008, 10:26
streektaaltje ?! af en toe eens even Van Dale terhand nemen mss ?




soit ... rozijnen dus, geen krieken..

zo kan je ook Stella bier noemen....allé, 't was er kort tegen, 't is ook rond en fruit...;-).