PDA

View Full Version : Poperinge-Kortrijk


Havana
13 april 2008, 10:12
Hilarisch treinritje richting Kortrijk gisteren. Zat er mss iemand van dit forum op die trein?

13/04 Meisje van zestien springt uit rijdende trein

Zaterdagnamiddag is er anderhalf uur lang geen treinverkeer mogelijk geweest tussen Poperinge en Kortrijk ten gevolge van een bizar ongeval aan het station in Ieper.

Een zestienjarig meisje uit Ieper nam om 12.39 uur de trein naar Kortrijk. Toen die begon te rijden, besefte ze opeens dat ze haar bagage op het perron had laten staan. Wellicht raakte ze in paniek.

Ze liep naar een treindeur en kon die op een of andere manier openmaken. Ze sprong uit de rijdende trein en kwam zwaar ten val op het uiteinde van het perron. De meid werd met zware verwondingen overgebracht naar het Ieperse Jan Ypermanziekenhuis.

Bromfietser op spoorweg
Nog geen half uur nadat het treinverkeer op de lijn Poperinge-Kortrijk weer mogelijk was, werd nog geen kilometer verder aan de spoorovergang van de Poperingseweg een andere trein opgehouden door een bromfietser.

Die was tijdens een regenbui ten val gekomen op de gladde sporen. Op dat moment kwam de trein uit Poperinge aangereden. De machinist zag van ver dat er iets of iemand op het spoor lag en kon het treinstel tijdig tot stilstand brengen. De bromfietser kwam er met de schrik van af.

bron hbvl (http://http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={EAA73C97-60C0-4B03-A5DC-BCC860A98DFA})

Zwartengeel
13 april 2008, 10:23
Hier in de streek is ooit ook eens zo iets voorgevallen. Een man nam in Gent de trein richting Scheldewindeke, maar stelde vast dat hij op een rechtstreekse trein naar Zottegem zat in plaats van op een stoptrein. Toen de trein Scheldewindeke passeerde, forceerde hij de deur en sprong uit de rijdende trein. Echt gebeurd... :-D

Havana
13 april 2008, 10:24
Oeps, ik lees na afwezigheid van x-aantal maanden nu pas de copy/paste-thread.

Bwa, categoriseer het maar onder 'rebels'.

filosoof
13 april 2008, 10:44
Hilarisch treinritje richting Kortrijk gisteren. Zat er mss iemand van dit forum op die trein?
13/04 Meisje van zestien springt uit rijdende trein

Zaterdagnamiddag is er anderhalf uur lang geen treinverkeer mogelijk geweest tussen Poperinge en Kortrijk ten gevolge van een bizar ongeval aan het station in Ieper.

Een zestienjarig meisje uit Ieper nam om 12.39 uur de trein naar Kortrijk. Toen die begon te rijden, besefte ze opeens dat ze haar bagage op het perron had laten staan. Wellicht raakte ze in paniek.

Ze liep naar een treindeur en kon die op een of andere manier openmaken. Ze sprong uit de rijdende trein en kwam zwaar ten val op het uiteinde van het perron. De meid werd met zware verwondingen overgebracht naar het Ieperse Jan Ypermanziekenhuis.

Bromfietser op spoorweg
Nog geen half uur nadat het treinverkeer op de lijn Poperinge-Kortrijk weer mogelijk was, werd nog geen kilometer verder aan de spoorovergang van de Poperingseweg een andere trein opgehouden door een bromfietser.

Die was tijdens een regenbui ten val gekomen op de gladde sporen. Op dat moment kwam de trein uit Poperinge aangereden. De machinist zag van ver dat er iets of iemand op het spoor lag en kon het treinstel tijdig tot stilstand brengen. De bromfietser kwam er met de schrik van af.
bron hbvl

Hilarisch
met zware verwondingen


bromfietser.Die was tijdens een regenbui ten val gekomen op de gladde sporen.
't zal zijn dat ik onvoldoende zin voor "humor" heb, maar ik zie er niets "hilarisch" aan:|

Havana
13 april 2008, 10:46
bron hbvl





[/COLOR]
't zal zijn dat ik onvoldoende zin voor "humor" heb, maar ik zie er niets "hilarisch" aan:|

toch bedankt voor je bijdrage.

garfield
13 april 2008, 10:54
bron hbvl





[/COLOR]
't zal zijn dat ik onvoldoende zin voor "humor" heb, maar ik zie er niets "hilarisch" aan:|

iedereen zijn smaak zeker, het moeten niet altijd "pis en kak"-moppen zijn.

Zwartengeel
13 april 2008, 10:56
iedereen zijn smaak zeker, het moeten niet altijd "pis en kak"-moppen zijn.

Of lachen mee Vlaams-nationalisten.

Havana
13 april 2008, 10:59
Dit lijkt hier te ontsporen...

Dronkoers
13 april 2008, 11:01
Dit lijkt hier te ontsporen...

Hilarisch eh ;-)

Zwartengeel
13 april 2008, 11:03
Dit lijkt hier te ontsporen...

Het gaat dan ook over een treinongeval.

Dronkoers
13 april 2008, 11:28
Het gaat dan ook over een treinongeval.

Er was toch niks met die trein? ;-)

Zwartengeel
13 april 2008, 11:30
Er was toch niks met die trein? ;-)

'Treinpassagierongeval' klinkt zo gekunsteld.

Dronkoers
13 april 2008, 11:32
'Treinpassagierongeval' klinkt zo gekunsteld.

Zoiets als "gemeenschapsnoodsysteemdinges"?

Zwartengeel
13 april 2008, 11:33
Zoiets als "gemeenschapsnoodsysteemdinges"?

U heeft gewonnen!!! Een auto...
















































...bandventieldopjeverpakkingsetiket.

Dronkoers
13 april 2008, 11:43
U heeft gewonnen!!! Een auto...

...bandventieldopjeverpakkingsetiket.


Die 'verpakkingsetiket' kende ik nog nie :-D

Den Ardennees
13 april 2008, 11:47
Dit lijkt hier te ontsporen...


Derek zal wel z'n best doen om dit topic weer op het goede spoor te krijgen

als ie de woorden trein of station ziet, is ie hier binnen de 12 minuten:-P

Havana
13 april 2008, 11:49
dubbel

Havana
13 april 2008, 11:49
Derek zal wel z'n best doen om dit topic weer op het goede spoor te krijgen

als ie de woorden trein of station ziet, is ie hier binnen de 12 minuten:-P

ok, ik klok af vanaffffff .... Nu!

Havana
13 april 2008, 11:50
nogeens dubbel

Havana
13 april 2008, 11:50
driedubbel

MaGNiFiCaT
13 april 2008, 12:15
Dat is maar een rare treinverbinding hoor, Ieper-Kortrijk. Poperinge is de laatste halte, en dan stopt het..................:-o

Dus als je je bevind aan het Ieperse station, heb je moglijkheid om aan de ene kant naar Poperinge te gaan, enkel Poperinge, en de andere kant Komen, Wervik, Kotrijk en de rest van het land.

filosoof
13 april 2008, 12:48
iedereen zijn smaak zeker, het moeten niet altijd "pis en kak"-moppen zijn.
Derek zal wel z'n best doen om dit topic weer op het goede spoor te krijgen

als ie de woorden trein of station ziet, is ie hier binnen de 12 minuten:-P


treinstation, treinen?

Iedereen kent ze wel: de gele lijnen aanwezig op ieder treinstation, waarachter je moet staan om op veilige afstand te blijven van de langsrazende treinen.

In Singapore is er een tweede gele lijn aangebracht: "It is used to demonstrate that, with the bust-enhancing effects of Wonderbra, those who use the product need to be even farther back."

http://www.dutchcowboys.nl/images/upload/wonderbra_small.jpg
bron: de spam express.be

Jazeker
13 april 2008, 13:37
Hilarisch treinritje richting Kortrijk gisteren. Zat er mss iemand van dit forum op die trein?

Het hilarische ervan ontgaat me even.

Den Ardennees
13 april 2008, 17:21
Het hilarische ervan ontgaat me even.

het is alleszins toch wel bizar

Boadicea
13 april 2008, 17:35
Of lachen mee Vlaams-nationalisten.

Als de slachtoffers Vlaams-nationalisten zijn ...:-(

Havana
13 april 2008, 21:01
Het hilarische ervan ontgaat me even.

Dan mag je het er zelf bij verzinnen. Volledig gratis nog wel! ;-)