PDA

View Full Version : Vijf verdachten aanslag Madrid opgepakt: het was Al Qaeda

Joriske
13 maart 2004, 20:43
BBC bericht dat zojuist vijf verdachten van de aanslagen in Madrid zijn opgepakt. 3 van Marokkaanse origine en twee Spanjaarden van "Indische" origine.

Als dit juist blijkt is het dus Al Qaeda.

Peace
13 maart 2004, 20:49
Hoe zou het toch komen dat steeds minder mensen opgezet zijn met vreemdelingen.

Het wordt volgens mij meer dan hoogste tijd om de hele vreemdelingen politiek eens grondig te evalueren en er de juiste consequentiezs uit te trekken.

In elk geval staat vast dat vreemdelingen in ons land en in heel Europa een groot gevaar voor onze veiligheid inhouden.

Weisse Wolf
13 maart 2004, 20:50
Marokkanen bij ETA? 8O

lyot
13 maart 2004, 20:52

Het wordt volgens mij meer dan hoogste tijd om de hele vreemdelingen politiek eens grondig te evalueren en er de juiste consequentiezs uit te trekken.

In elk geval staat vast dat vreemdelingen in ons land en in heel Europa een groot gevaar voor onze veiligheid inhouden.

Daar gaat dit topic niet over...

Joriske
13 maart 2004, 20:55
Het gaat hier niet over vreemdelingen, het gaat hier om een kleine extremistische minderheid binnen de vreemde gemeenschap. Als we dat onderscheid niet maken, zullen we degenereren tot een spiegelbeeld van de monsters die tot zoiets in staat zijn.

chiquillo
13 maart 2004, 20:56
BBC bericht dat zojuist vijf verdachten van de aanslagen in Madrid zijn opgepakt. 3 van Marokkaanse origine en twee Spanjaarden van "Indische" origine.

Als dit juist blijkt is het dus Al Qaeda.

hoezo? het is toch niet omdat je van marokko of indie komt dat je lid bent van al qaeda.

Joriske
13 maart 2004, 20:57
Neen, inderdaad, de Marokkanen moeten lid geweest zijn van de ETA. :roll:

chiquillo
13 maart 2004, 21:01

het zal je mischien verbazen maar niet elke marokaan is moslim, laat staan fundamentalist.

Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!

illwill
13 maart 2004, 21:01
het zijn weer moslims, zullen we het daarbij laten.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:03
het zal je mischien verbazen maar niet elke marokaan is moslim, laat staan fundamentalist.

Neen? Ik moet eerlijk gezegd nog de eerste Marokkaan tegen het lijf lopen die openlijk verklaart geen moslim te zijn. Het is inderdaad zo dat een aantal Marokkanen het hier in het Westen niet al te nauw neemt met de islamitische voorschriften, maar bijna nooit zal men iemand horen zeggen dat hij afstand neemt van zijn geloof.

In Marokko is de islam de staatsgodsdienst en de huidige koning zou, volgens de legende, familie zijn van Mohammed. Islam en de Marokkaanse identiteit gaan gewoon hand in hand.

chiquillo
13 maart 2004, 21:03

zijn indiers over het algemeen geen hindoe's ? 8) dus ook daar geen uitsluitsel.

lyot
13 maart 2004, 21:04

wel, niet volledig.. er zijn ook twee Hindu's bij als ik me niet vergis..

Als die Marokkanen betrokken zijn, dan wijst dat toch wel zéér hard in de richting van Al Qaeda..(cf. Casablanca aanval)

Jan van den Berghe
Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!

Leuk is het toch te zien hoe de linksen zich nu in alle bochten moeten kronkelen en wringen. Binnenkort zullen ze nog stellen dat de ETA die Marokkanen en Indische moslims heeft ingehuurd...

Joriske
Naar het schijnt zijn ze gepakt dmv de GSM-kaarten in de bompakketten die niet zijn ontploft. Ik hoop dat ze momenteel "creatief" worden ondervraagd.

Weisse Wolf
13 maart 2004, 21:05

Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!Marokkanen bij ETA. :lol:

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:05

In India leeft er een heel belangrijke, en nog steeds numeriek sterker wordende moslimbevolking. Er was geen sprake in het nieuws over hindoes, maar over Indiërs.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:06
zijn indiers over het algemeen geen hindoe's ? 8) dus ook daar geen uitsluitsel.

Neen.

Ongeveer 12% van de Indiërs zijn moslim.

illwill
13 maart 2004, 21:08

Neen.

Zullen we nu eens wedden dat het allemaal moslims waren!!! Zulke moslims moeten niets weten van anders gelovigen of volgens hen dus ongelovigen.

lyot
13 maart 2004, 21:08

Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!Marokkanen bij ETA. :lol:

niet bij ETA maar wel met ETA...De mogelijkheid dat ETA en AlQaeda hier tot een soort joint venture zijn overgegaan mag niet voortijdig afgeschreven worden...De feiten die bekend zijn over de recente activiteiten van het ETA wijzen in de richting van all out terreur.. Die pogingen werden echter verijdeld..Een rat die in het nauw gedreven wordt maakt echter rare sprongen ,en ik wil dan op dit ogenblik ook niet uitsluiten dat het ETA en AlQaeda (of zelfs een lokalel subbranche op eigen initiatief) tot verregaande samenwerking zijn overgegaan..

Peace
13 maart 2004, 21:09

Daar ben ik echter een andere mening toegedaan.

Deze aanslag heeft enkel kunnen plaatsvinden doordat dergelijke mensen in Europa worden toegelaten.

Zoals wij nu bezig zijn zullen wij steeds opnieuw de strijd tegen het terrorisme verliezen en zullen de slachtoffers zich ophopen.

Wij moeten eindelijk eens met ons allen gaan inzien dat moslims een te groot gevaar inhouden en daar de nodige consequenties aan verbinden.

Joriske
13 maart 2004, 21:10
Marokkanen bij ETA. :lol:

niet bij ETA maar wel met ETA...De mogelijkheid dat ETA en AlQaeda hier tot een soort joint venture zijn overgegaan mag niet voortijdig afgeschreven worden...De feiten die bekend zijn over de recente activiteiten van het ETA wijzen in de richting van all out terreur.. Die pogingen werden echter verijdeld..Een rat die in het nauw gedreven wordt maakt echter rare sprongen ,en ik wil dan op dit ogenblik ook niet uitsluiten dat het ETA en AlQaeda (of zelfs een lokalel subbranche op eigen initiatief) tot verregaande samenwerking zijn overgegaan..

Het zou mij toch verbazen als de Moslim-fanatiekelingen van Al Qaeda zouden samenwerken met de "goddeloze" neo-marxistische fanatiekelingen van de ETA.

Peace
13 maart 2004, 21:11
Het gaat hier niet over vreemdelingen, het gaat hier om een kleine extremistische minderheid binnen de vreemde gemeenschap. Als we dat onderscheid niet maken, zullen we degenereren tot een spiegelbeeld van de monsters die tot zoiets in staat zijn.

Hou op met die onzin A.U.B. Het gaat hier gewoon om vreemdelingen en niets anders.
Tegen terrorisme zul je speciale maatregelen moeten nemen anders bereiken die terroristen hun doel. Punt uit.

lyot
13 maart 2004, 21:11

In India leeft er een heel belangrijke, en nog steeds numeriek sterker wordende moslimbevolking. Er was geen sprake in het nieuws over hindoes, maar over Indiërs.

juist, mijn bron was Fox News.. Die hebben het initiele bericht ondertussen al weer rechtgezet..

twee Indiërs dus..En twee Spanjaarden van Indische origine, daarenboven (op Yahoo zeggen ze dat)..

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:13
De feiten die bekend zijn over de recente activiteiten van het ETA wijzen in de richting van all out terreur.. Die pogingen werden echter verijdeld..

Welke feiten? Een busje springstof?

Is daarmee nu bewezen dat de ETA een blinde terreurcampagne wou starten?

Neen.

Merkwaardig toch dat u enerzijds voortdurend stelt dat men nu niet mag concluderen dat het om moslimterreur gaat, maar dat u zelf duchtig aan het gissen bent... in de richting van de ETA. Het is heel duidelijk wie u wil verdedigen. Moslims zijn volgens u overduidelijk heilige boontjes die niets verkeerds kunnen doen.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:14
twee Indiërs dus..En twee Spanjaarden van Indische origine, daarenboven (op Yahoo zeggen ze dat)..

Neen, twee Indiërs met de Spaanse nationaliteit werden opgepakt naast enkele Marokkanen.

Joriske

Hou op met die onzin A.U.B. Het gaat hier gewoon om vreemdelingen en niets anders.
Tegen terrorisme zul je speciale maatregelen moeten nemen anders bereiken die terroristen hun doel. Punt uit.

Je scheert alle Moslims over dezelfde kam, op dezelfde manier als Al Qaeda alle Westerlingen over dezelfde kam scheert. Veralgemening maakt natuurlijk complexe zaken heel mooi en simpel, maar dat is de wereld in feit nooit.

chiquillo

Neen? Ik moet eerlijk gezegd nog de eerste Marokkaan tegen het lijf lopen die openlijk verklaart geen moslim te zijn. Het is inderdaad zo dat een aantal Marokkanen het hier in het Westen niet al te nauw neemt met de islamitische voorschriften, maar bijna nooit zal men iemand horen zeggen dat hij afstand neemt van zijn geloof.

In Marokko is de islam de staatsgodsdienst en de huidige koning zou, volgens de legende, familie zijn van Mohammed. Islam en de Marokkaanse identiteit gaan gewoon hand in hand.

:lol: wat een zever. Al eens in Marokko geweest?
Ik wel, en ik kan je verzekeren dat er ook behoorlijk veel niet moslims wonen, zelfs een heel grote groep joden. Blijkbaar zijn ze in marokko iets toleranter tegenover andere godsdiensten dan hier in 'verdraagzaam' vlaanderen :wink:

Joriske
13 maart 2004, 21:15

Ik wel, en ik kan je verzekeren dat er ook behoorlijk veel niet moslims wonen, zelfs een heel grote groep joden. Blijkbaar zijn ze in marokko iets toleranter tegenover andere godsdiensten dan hier in 'verdraagzaam' vlaanderen :wink:

Ah, het waren dus weer "de joden"?????

chiquillo
13 maart 2004, 21:16

wa wilde daar na me zeggen?

Peace
13 maart 2004, 21:17
Marokkanen bij ETA. :lol:

Het verschil tussen de ETA en moslim terroristen is hemelsbreed. Terwijl moslim terroristen vrouwen en kinderen opblazen, pakken de ETA militanten militairen, politici e.d aan.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:18

Ja, ik ook.

Het gaat niet over de joden of de Fransen die nog in Marokko wonen, maar over de Marokkanen (Arabieren en Berbers). De islam is in Marokko nog steeds staatsgodsdienst.

Er zijn wel Spaansgezinde Marokkanen: het gaat hier om een sterk verwesterde Marokkaanse burgerlijke elite die in zekere zin aardrijkskundig te situeren valt (rond Casablanca).

De joden in Marokko leven volgens de islamitische wetgeving: zij zijn dhimmi's. Tolerantie is een begrip dat niet in de islam bestaat: men heeft het over het dhimmi-statuut.

Even dit: meerdere jaren van mijn leven heb ik tussen moslims gewoond. Ik meen dat ik uit ervaring mag spreken (en heb trouwens heel wat bewondering voor de standvastigheid, getrouwheid aan tradities en voorvaderlijke gebruiken en identitaire fierheid die de Arabier in het algemeen kenmerkt).

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:19

De linkse rakkers putten zich voor tot vermoeiens toe uit om toch maar aan te tonen dat het niets met de islam te maken heeft. Eigenlijk begint het tegelijkertijd grappig en zielig te worden.

Peace
13 maart 2004, 21:22

Je scheert alle Moslims over dezelfde kam, op dezelfde manier als Al Qaeda alle Westerlingen over dezelfde kam scheert. Veralgemening maakt natuurlijk complexe zaken heel mooi en simpel, maar dat is de wereld in feit nooit.

Ik zeg gewoon dat moslims een steeds grotere bedreiging voor ons beginnen te vormen. Ik zeg daarentegen nergens dat elke moslim een terrorist is.

Maar jij mag mij eens een methode zeggen hoe jij de goede van de slechten wilt onderscheiden.
Daarom ben ik van mening dat in het bijzonder moslims die in Europa verblijven een speciale status moeten hebben. In de praktijk betekends dit dat ze meer gecontroleerd worden, bijvoorbeeld wordt al hun bagage en zijzelf heel degelijk onderzocht wanneer ze een vliegtuig willen nemen e.d.

Eerst komt de veiligheid van ons allen en dan pas de mensenrechten.

PAJOT
13 maart 2004, 21:23
Even dit: meerdere jaren van mijn leven heb ik tussen moslims gewoond. Ik meen dat ik uit ervaring mag spreken (en heb trouwens heel wat bewondering voor de standvastigheid, getrouwheid aan tradities en voorvaderlijke gebruiken en identitaire fierheid die de Arabier in het algemeen kenmerkt).

Heel juist, daarvoor kan de Arabier zelfs als een voorbeeld voor het hedendaagse Europa worden beschouwd.

Peace
13 maart 2004, 21:24

Ik ben meer dan eens in Marokko geweest en kan je heel andere verhalen of liever gezegd waar gebeurde feiten vertellen.

chiquillo
13 maart 2004, 21:24

Het verschil tussen de ETA en moslim terroristen is hemelsbreed. Terwijl moslim terroristen vrouwen en kinderen opblazen, pakken de ETA militanten militairen, politici e.d aan.

het links rechts verschil :wink:

Joriske
13 maart 2004, 21:26

Ik zeg gewoon dat moslims een steeds grotere bedreiging voor ons beginnen te vormen. Ik zeg daarentegen nergens dat elke moslim een terrorist is.

Maar jij mag mij eens een methode zeggen hoe jij de goede van de slechten wilt onderscheiden.
Daarom ben ik van mening dat in het bijzonder moslims die in Europa verblijven een speciale status moeten hebben. In de praktijk betekends dit dat ze meer gecontroleerd worden, bijvoorbeeld wordt al hun bagage en zijzelf heel degelijk onderzocht wanneer ze een vliegtuig willen nemen e.d.

Goed zo. Misschien moeten we voor Moslims een Dhimmi statuut invoeren. Of zouden Moslims misschien gele manen op hun kledij moeten dragen? :roll: Er zijn andere manieren om de veiligheid van alle weldenkenden in Europa - Westerlingen en Moslims - te vrijwaren.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:26
Heel juist, daarvoor kan de Arabier zelfs als een voorbeeld voor het hedendaagse Europa worden beschouwd.

Inderdaad. De jaren die ik in de Golf doorbracht, hebben me eigenlijk zelf bewuster van mijn eigen identiteit gemaakt. Ik zag immers hoe trots de Arabieren op hun identiteit waren en met welke gevoelens van superioriteit zij neerkeken op niet-Arabieren (dat eerste is positief in mijn ogen, dat tweede is dat veel minder). Ook waarden als gezin, familie, trouw en het gegeven woord zijn zaken die bij ons vervagen, maar bij hen nog steeds héél hoog staan aangeschreven.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:29

Blijkbaar weet jij nog steeds niet dat de ETA links is en dat het Baskisch nationalisme eerder naar links overhelt dan naar het centrum. Of heeft u de beelden niet gezien van de Batasuna-aanhangers die vandaag demonstreerden en met de linkerhand de opgestoken vuist maakten. Dat laatste lijkt me niet onmiddellijk een rechts symbool.

Islam is rechts noch links. De islam is de islam. Begrippen als rechts en links zijn in de moslimwereld onbekend, tenzij u met mensen in contact komt die in Europa en/of Amerika hebben gestudeerd, en dus verwesterde ideeën met zich meedragen.

Peace
13 maart 2004, 21:32

Goed zo. Misschien moeten we voor Moslims een Dhimmi statuut invoeren. Of zouden Moslims misschien gele manen op hun kledij moeten dragen? :roll: Er zijn andere manieren om de veiligheid van alle weldenkenden in Europa - Westerlingen en Moslims - te vrijwaren.

Noem eens er eens enkele.

Joriske
13 maart 2004, 21:32
De Islam is idd iets dat op zich staat, maar daarbinnen zijn er ook vele strekkigen die gaan van uiterst tolerant (zoals de Alawieten, de Sufi's...) tot fanatiek (de Wahabbieten, Salafisten ...). De Islam is zeker niet homogeen, maar het zijn wel de meer fanatieke strekkingen die mede dankzij Saoudi Arabië's olie de laatste decennia machtiger zijn geworden.

Joriske
13 maart 2004, 21:34

De Mufti van Marseilles is bijvoorbeeld een vooraanstaande Moslim die klaar en duidelijk de extremisten veroordeelt. Bovendien is in Frankrijk bijvoorbeeld een groot deel van de Moslims vóór een verbod op de hoofddoek. Mijns inziens een duidelijke stem voor integratie en tegen getto-vorming.

Peace
13 maart 2004, 21:35

Inderdaad. De jaren die ik in de Golf doorbracht, hebben me eigenlijk zelf bewuster van mijn eigen identiteit gemaakt. Ik zag immers hoe trots de Arabieren op hun identiteit waren en met welke gevoelens van superioriteit zij neerkeken op niet-Arabieren (dat eerste is positief in mijn ogen, dat tweede is dat veel minder). Ook waarden als gezin, familie, trouw en het gegeven woord zijn zaken die bij ons vervagen, maar bij hen nog steeds héél hoog staan aangeschreven.

Ze zijn toch niet te fier om hier te komen bedelen en van de sociale zekerheid te komen proffiteren.

Peace
13 maart 2004, 21:41

De Mufti van Marseilles is bijvoorbeeld een vooraanstaande Moslim die klaar en duidelijk de extremisten veroordeelt. Bovendien is in Frankrijk bijvoorbeeld een groot deel van de Moslims vóór een verbod op de hoofddoek. Mijns inziens een duidelijke stem voor integratie en tegen getto-vorming.

En denk jij dat daardoor die teroristen Frankrijk links laten liggen?

Frankrijk heeft enorme problemen met zijn vreemdelingen en speciaal met die van Magrebijnse afkomst. Denk aan mijn woorden. Frankrijk staat nog het een en ander te wachten. En Brussel zal ook nog wel eens zijn deel van de koek krijgen.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:41
De Islam is idd iets dat op zich staat, maar daarbinnen zijn er ook vele strekkigen die gaan van uiterst tolerant (zoals de Alawieten, de Sufi's...) tot fanatiek (de Wahabbieten, Salafisten ...). De Islam is zeker niet homogeen, maar het zijn wel de meer fanatieke strekkingen die mede dankzij Saoudi Arabië's olie de laatste decennia machtiger zijn geworden.

Natuurlijk is de islam geen onverdeeld blok. De alawieten zijn helemaal niet tolerant: waar ze de macht kregen, werden ze heel fanatiek. Maar nu zijn de alawieten inderdaad veel toleranter, omdat ze nu eenmaal een... minderheidsgroep vormen. Enkel in Syrië zwaaien ze de plak en de soennitische moslims (die nochtans de meerderheid van Syrië vormen) hebben dat al vele jaren geweten. Volgens de soennieten en sjiieten zijn de alawieten geen moslims (alawieten geloven immers in reïncarnatie, hebben allerlei merkwaardige gebruiken (deels ontleend uit het christendom en de oude Perziche godsdienst), hebben eigen gebeden, enzovoort). Naar ik vernomen heb, worden alawieten de toegang tot Mekka geweigerd zodra men weet dat het om een alawiet gaat.

De soefi's zijn inderdaad toleranter omdat hun benadering van de islam nu eenmaal totaal anders is. En die is grotendeels gebaseerd op de christelijke mystiek en de gebruiken van de oude Pachomische vaders (de christelijke monniken in de Egyptische woestijn). In het verleden werden de soefi's altijd vervolgd. Nog steeds beschouwen een groot deel van de islamwereld hen niet als moslims.

Deze twee groepen stellen numeriek niets voor in vergelijking met de soennieten en de sjiieten. Wahabitisme is een vorm van de soennitische islam.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:43

Door vele moslims wordt de moefti van Marseilles als een ambtenaar van de Franse staat beschouwd. Men hecht een veel groter belang aan wat de conservatieve rechtsschool van Kaïro te vertellen heeft.

lyot
13 maart 2004, 21:48
De feiten die bekend zijn over de recente activiteiten van het ETA wijzen in de richting van all out terreur.. Die pogingen werden echter verijdeld..

Welke feiten? Een busje springstof?

Is daarmee nu bewezen dat de ETA een blinde terreurcampagne wou starten?

Neen.

Merkwaardig toch dat u enerzijds voortdurend stelt dat men nu niet mag concluderen dat het om moslimterreur gaat, maar dat u zelf duchtig aan het gissen bent... in de richting van de ETA. Het is heel duidelijk wie u wil verdedigen. Moslims zijn volgens u overduidelijk heilige boontjes die niets verkeerds kunnen doen.

hahaha, leer lezen, simpele ziel.. mij beschuldigen dat ik moslims heilige boontjes vind..

er is net voor nieuwjaar een ETA lid opgepakt met een lading van 22kg explosieven in een rugzak.... Dat is een feit... Ik sluit niets uit ...Maar hou alle sporen open.. Als u daar onnozele conclusies uit wilt trekken, ga dan uw gang..

Hansi
13 maart 2004, 21:48
HET IS 5 VOOR 12; Laten we ons allemaal mobiliseren om deze keer definitief de Islam en de extreme Moslims uit te roeien. Willen we deze keer niet dat de Islam zo ver komt als Poitiers dan is het NU het moment om te handelen. Aux armes citoyens! Shoot them back to Allah!

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 21:51
er is net voor nieuwjaar een ETA lid opgepakt met een lading van 22kg explosieven in een rugzak.... Dat is een feit... Ik sluit niets uit ...Maar hou alle sporen open.. Als u daar onnozele conclusies uit wilt trekken, ga dan uw gang..

Natuurlijk is dat een feit. Nergens heb ik toch gezegd dat de ETA geen aanslagen zou plegen (iets wat niet goed te praten is). Maar er werd hier al zoveel keren herhaald dat de ETA altijd heel gericht werkt: tegen instellingen van de Spaanse staat, tegen hoge staatsfunctionarissen, maar NIET tegen de Spaanse burgerbevolking.

lyot
13 maart 2004, 21:52

sommige mensen moeten eens dringend wakker worden.. Het gezicht van terreur verandert, en voor ETA is het nu ofwel inpakken of een versnelling hoger schakelen..Ik acht het onwaarschijnlijk dat ze zo zouden zijn geradicaliseerd, maar ik kan het niet uitsluiten...

lyot
13 maart 2004, 21:55
HET IS 5 VOOR 12; Laten we ons allemaal mobiliseren om deze keer definitief de Islam en de extreme Moslims uit te roeien. Willen we deze keer niet dat de Islam zo ver komt als Poitiers dan is het NU het moment om te handelen. Aux armes citoyens! Shoot them back to Allah!

ik zou toch maar oppassen wat u roept want we leven hier nog steeds in een land waar er zoiets bestaat als anti-racisme wetgeving..

Hansi
13 maart 2004, 22:01
begin niet te zeiken over een antiracisme wet, ik ben geen racist, ik wil gewoon een veilig leven voor mij en mijn kinderen. Dus wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen en daarvoor VECHTEN. En de vijand is nu duidelijk: de Islam en de Moslimextremisten. Mijn voorouders hebben in beide Wereldoorlogen voor mijn vrijheden gevochten, nu is het mijn beurt, of ben jij te laf misschien? Met racisme heeft dat niks te maken!

lyot
13 maart 2004, 22:10

Natuurlijk is dat een feit. Nergens heb ik toch gezegd dat de ETA geen aanslagen zou plegen (iets wat niet goed te praten is). Maar er werd hier al zoveel keren herhaald dat de ETA altijd heel gericht werkt: tegen instellingen van de Spaanse staat, tegen hoge staatsfunctionarissen, maar NIET tegen de Spaanse burgerbevolking.

maar ik ben me ten volle bewust van het verleden van ETA en haar politiek van aanslagen..Om die reden zou het me ook verbazen mochten ze overgeschakeld zijn op dezelfde methodes als Al Qaeda (zoveel mogelijk menselijk kapitaal proberen treffen).. Maar je kan het niet uitsluiten..Die bommenlegger op de trein had ook reeds een tweede rugzak in de trein verstopt..Die bommen waren 22kg.. Die van 3/11 wogen slechts 11kg... Zulke informatie maakt dat ik voorzichtig blijf..

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 22:12
maar ik ben me ten volle bewust van het verleden van ETA en haar politiek van aanslagen..Om die reden zou het me ook verbazen mochten ze overgeschakeld zijn op dezelfde methodes als Al Qaeda (zoveel mogelijk menselijk kapitaal proberen treffen).. Maar je kan het niet uitsluiten..Die bommenlegger op de trein had ook reeds een tweede rugzak in de trein verstopt..Die bommen waren 22kg.. Die van 3/11 wogen slechts 11kg... Zulke informatie maakt dat ik voorzichtig blijf..

En dit alles met Marokkanen en Indische moslims in de hoofdrol... Geloof maar verder in uw onzin.

Darwin
13 maart 2004, 22:13

Op dit forum was er vorig jaar nochtans zo een witte raaf actief.

lyot
13 maart 2004, 22:13

En dit alles met Marokkanen en Indische moslims in de hoofdrol... Geloof maar verder in uw onzin.

ik geloof in niets mijn beste...Ik stel alleen maar vast..

Darwin
13 maart 2004, 22:15
Neen.

Zullen we nu eens wedden dat het allemaal moslims waren!!! Zulke moslims moeten niets weten van anders gelovigen of volgens hen dus ongelovigen.

Op CNN sprak men over "5 muslims".

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 22:17

U stelt gewoon niets vast: u bent de hele tijd heel twijfelachtige hypotheses aan het opbouwen.

Darwin
13 maart 2004, 22:18

Deze aanslag heeft enkel kunnen plaatsvinden doordat dergelijke mensen in Europa worden toegelaten.

Zoals wij nu bezig zijn zullen wij steeds opnieuw de strijd tegen het terrorisme verliezen en zullen de slachtoffers zich ophopen.

Wij moeten eindelijk eens met ons allen gaan inzien dat moslims een te groot gevaar inhouden en daar de nodige consequenties aan verbinden.

We zullen inderdaad een verscheurende keuze moeten maken in Europa:

- Ofwel leren we leven met islamitische macroterroristische aanslagen in een maatschappij die steeds meer islamiseert,

- Ofwel wordt ervoor gezorgd dat alle moslims Europa zo snel mogelijk verlaten zodat er geen enkele moslim nog in staat is om op Europees grondgebied een islamitische terreuraanslag uit te voeren.

Aan ons de keuze.

lyot
13 maart 2004, 22:22

U stelt gewoon niets vast: u bent de hele tijd heel twijfelachtige hypotheses aan het opbouwen.

ik gebruik de feiten die ik heb om de verschillende mogelijkheden in kaart proberen te brengen.. Zou je ook eens moeten proberen doen..

Hansi
13 maart 2004, 22:22
Volledig akkoord Darwin. En het moment om te handelen is NU.

lyot
13 maart 2004, 22:23

- Ofwel leren we leven met islamitische macroterroristische aanslagen in een maatschappij die steeds meer islamiseert,

- Ofwel wordt ervoor gezorgd dat alle moslims Europa zo snel mogelijk verlaten zodat er geen enkele moslim nog in staat is om op Europees grondgebied een islamitische terreuraanslag uit te voeren.

Aan ons de keuze.

een logical fallacy noemen ze dat in het Engels.. Laten uitschijnen dat een probleem slechts twee mogelijke oplossingen heeft, terwijl er in werkelijkheid tientallen opties bestaan..

Stefanie
13 maart 2004, 22:28
Neen.

Hindus hebben meerdere goden. Eén van de belangrijkste pijlers van de Islam is: "Geloof in één god". Vandaar dat Christenen een trapje hoger staan dan Hindus. Heeft ook iets met Abraham te maken, geloof ik. In ieder geval kanten moslims zich tegen het politeisme van de Hindus. En, zoals Jan reeds aangaf: Er wonen in aantal meer moslims in India dan in Pakistan. Een tijd geleden was er nog heibel in India om die moskee en was er ook een aanslag op een trein. Maar er was daar wel geweld van twee kanten. Die Hindus beweerden dat die moskee stond op de geboorteplaats van Brama. En ze hebben die moskee uiteindelijk afgebroken.

Stefanie
13 maart 2004, 22:30

Het zou mij toch verbazen als de Moslim-fanatiekelingen van Al Qaeda zouden samenwerken met de "goddeloze" neo-marxistische fanatiekelingen van de ETA.

Mij zou het ook verbazen. Ik trek nu een voorbarige conclusie, ik weet het, maar het zou misschien kunnen dat die Indiërs die ze hebben opgepakt zich lieten inspireren door die aanslag op die trein in India. Maar kom, we moeten nu het onderzoek verder afwachten.

Peace
13 maart 2004, 22:33
begin niet te zeiken over een antiracisme wet, ik ben geen racist, ik wil gewoon een veilig leven voor mij en mijn kinderen. Dus wil ik mijn verantwoordelijkheid nemen en daarvoor VECHTEN. En de vijand is nu duidelijk: de Islam en de Moslimextremisten. Mijn voorouders hebben in beide Wereldoorlogen voor mijn vrijheden gevochten, nu is het mijn beurt, of ben jij te laf misschien? Met racisme heeft dat niks te maken!

Door het lakse immigratie beleid zal helaas waarschijnlijk de dag komen dat jouw voordtellingen werkelijkheid zullen worden.
Ik hoop dat dit conflict op een intellectuele wijze kan opgelost worden maar ik vrees dat het daar al telaat voor is.

Onze politici zullen verder zo blijven aanmodderen evenals de moslim terroristen tot er uiteindelijk een climax zal volgen.

Als het ooit zover zal komen zal het mij in elk geval ook niet onbetuigd laten.

Stefanie
13 maart 2004, 22:36
Frankrijk heeft enorme problemen met zijn vreemdelingen en speciaal met die van Magrebijnse afkomst. Denk aan mijn woorden. Frankrijk staat nog het een en ander te wachten. En Brussel zal ook nog wel eens zijn deel van de koek krijgen.

Is Frankrijk niet bedreigd geweest door moslimterroristen omwille van dat verbod op hoofddoeken in openbare scholen? Was dat niet in het nieuws?

Darwin
13 maart 2004, 22:37

Aan ons de keuze.

een logical fallacy noemen ze dat in het Engels.. Laten uitschijnen dat een probleem slechts twee mogelijke oplossingen heeft, terwijl er in werkelijkheid tientallen opties bestaan..

Er zijn inderdaad maar twee mogelijkheden:

Het islamitisch terrorisme trekt zich immers geen bal aan van wat voor intenties wij hier ook koesteren.

Gaan we zorgen dat de kansarmoede van de migranten bestreden wordt? Dat doen we al 40 jaar.

Gaan we zorgen dat het Israëlisch-Palestijns conflict opgelost wordt? We zijn nog niet in staat om in Noord-Ierland, Corsica of Baskenland orde op zaken te stellen.

Gaan we de gematigde krachten in de arabisch-islamitische wereld steunen? Dat is een opdracht voor vele decennia.

Ondertussen gaan de terroristen gewoon hun eigen gang.

De enige manier om ze te stoppen is ze al hun kansen ontnemen. En aangezien elke moslim die zich op Europees grondgebied bevindt een potentiële terrorist of terroristenhelper is kan dit enkel door alle moslims van het Europees grondgebied te verwijderen.

Niks "logical fallacy" dus.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 22:39
Gaan we de gematigde krachten in de arabisch-islamitische wereld steunen? Dat is een opdracht voor vele decennia.

Men heeft dat tijdens de koloniëntijd geprobeerd: het is een mislukking geworden. De verwesterde culturele Arabische elite is voor altijd gebrandmerkt als een westers importproduct.

Darwin
13 maart 2004, 22:40

Is Frankrijk niet bedreigd geweest door moslimterroristen omwille van dat verbod op hoofddoeken in openbare scholen? Was dat niet in het nieuws?

De vraag is inderdaad : Welke stad komt als volgende aan de beurt : Londen of Parijs?

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 22:46
De vraag is inderdaad : Welke stad komt als volgende aan de beurt : Londen of Parijs?

Of misschien Warsau. De Polen hebben immers net als de Spaanse overheid troepen geleverd voor Irak, en waren de hevigste Europese voorstanders van militair ingrijpen.

Joriske
13 maart 2004, 23:18

Door vele moslims wordt de moefti van Marseilles als een ambtenaar van de Franse staat beschouwd. Men hecht een veel groter belang aan wat de conservatieve rechtsschool van Kaïro te vertellen heeft.

Die rechtsschool stelde nochtans dat het verbod op de hoofddoek door de Moslims in Frankrijk opgevolgd moest worden.

Joriske
13 maart 2004, 23:20

Het islamitisch terrorisme trekt zich immers geen bal aan van wat voor intenties wij hier ook koesteren.

Gaan we zorgen dat de kansarmoede van de migranten bestreden wordt? Dat doen we al 40 jaar.

Gaan we zorgen dat het Israëlisch-Palestijns conflict opgelost wordt? We zijn nog niet in staat om in Noord-Ierland, Corsica of Baskenland orde op zaken te stellen.

De enige manier om ze te stoppen is ze al hun kansen ontnemen. En aangezien elke moslim die zich op Europees grondgebied bevindt een potentiële terrorist of terroristenhelper is kan dit enkel door alle moslims van het Europees grondgebied te verwijderen.

200 jaar verlichting en vrijheid van godsdienst in de vuilbak gooien? Dan hebben de Moslimextremisten al gewonnen.

Jan van den Berghe
13 maart 2004, 23:21
Die rechtsschool stelde nochtans dat het verbod op de hoofddoek door de Moslims in Frankrijk opgevolgd moest worden.

Dat klopt niet helemaal. Eén bepaalde moefti werd bereid gevonden om dit oordeel uit te spreken. Maar na de vastlegging van het oordeel (en uitgezonden door de Franse tv) verklaarde een andere moefti dat de Franse wet inging tegen de islamitische principes.

Joriske
13 maart 2004, 23:24

Dat klopt niet helemaal. Eén bepaalde moefti werd bereid gevonden om dit oordeel uit te spreken. Maar na de vastlegging van het oordeel (en uitgezonden door de Franse tv) verklaarde een andere moefti dat de Franse wet inging tegen de islamitische principes.

De mufti was dus wel het hoofd van de Al-Azhar universiteit. Probleem is natuurlijk dat er in de Islam niet zo iemand is als de Paus die absolute uitspraken kan doen. Er is in die uitspraken geen hiërarchie.

Pro of tegen hoofddoek is eigenlijk een bijkomende discussie. Wie wel degelijk streng moet aangepakt worden zijn bv imams die oproepen tot geweld of geweld goedpraten.

Het aanstoken tot politiek of religieus geweld is als ik me niet vergis strafbaar. Het goedpraten zou ook strafbaar moeten worden.

Seba
14 maart 2004, 00:25

Darwin heeft blijkbaar nog altijd problemen om rationeel na te denken.
U wil alle moslims van het Europese grondgebied verwijderen:

1) denkt u dat dit praktisch haalbaar is(in termen van transport, wetten, etc.?
2) wat zijn uw objectieve gronden om elke moslim (dus criterium op basis van geloof?) buiten te sturen.
3) denkt u dat u hiermee het terrorisme zal aanwakkeren of uitdoven? ik hoop dat u uzelf niet wijsmaakt dat u mensen buiten Europa kan houden?
3)

Darwin
14 maart 2004, 13:49

Darwin heeft blijkbaar nog altijd problemen om rationeel na te denken.
U wil alle moslims van het Europese grondgebied verwijderen:

1) denkt u dat dit praktisch haalbaar is(in termen van transport, wetten, etc.?
2) wat zijn uw objectieve gronden om elke moslim (dus criterium op basis van geloof?) buiten te sturen.
3) denkt u dat u hiermee het terrorisme zal aanwakkeren of uitdoven? ik hoop dat u uzelf niet wijsmaakt dat u mensen buiten Europa kan houden?
3)

En toch zullen we de keuze moeten maken tussen :

1) leren we leven met macroterreur - een staat van hete oorlog?

of

2) zorgen we ervoor dat de moslims Europa verlaten en zorgen we dat er geen meer binnenkomen - een staat van koude oorlog?

Het is het één of het ander.

Laat dit nu een waanzinnige keuze zijn, we zullen hoedanook moeten kiezen. Of we het nu willen of niet, dit is de wereld waarin we NU leven. Dit is de realiteit, het is geen boze droom die straks gewoon ophoudt te bestaan als we wakker worden.

Darwin
14 maart 2004, 13:53

200 jaar verlichting en vrijheid van godsdienst in de vuilbak gooien? Dan hebben de Moslimextremisten al gewonnen.

Ik wacht op uw alternatief of het bewijs dat mijn denkwijze een fout vertoont.

Hoe kan u mijn veiligheid garanderen zonder de moslims van het Europees grondgebied te verwijderen?

Ik wacht op uw antwoord.

Seba
14 maart 2004, 14:01

Ik wacht op uw alternatief of het bewijs dat mijn denkwijze een fout vertoont.

Hoe kan u mijn veiligheid garanderen zonder de moslims van het Europees grondgebied te verwijderen?

Ik wacht op uw antwoord.

Darwin,

u vindt het blijkbaar normaal iemand toegang te ontzeggen op basis van godsdienst. Iks tel dan ook voor om alle blanken en christenen van het Europses grondgebied te ontzeggen aangezien ook zij voor criminaliteit zorgen. Dat is even objectief als jouw criterium.
Nog een vraagje: 1) wat denkt u dat de reactie zal zijn in de moslimwereld bij een massale deporatie van miljoenen moslims?
2) antwoord op de vroige vraag in beschouwing hebbende, denkt u dat men die aanslagen zal kunnen verhinderen?