PDA

View Full Version : Hoe eet je je broodje doner kebab het liefst?


Turkse Nederlander
15 april 2008, 21:50
Met veel/weinig vlees?
Met veel/weinig/geen salade?
Met veel/weinig/geen saus?

Ik ga al watertanden bij de gedachte. hehehe:-D

Andro
15 april 2008, 21:51
Met veel looksaus.

giserke
15 april 2008, 21:52
Ik ben de dag nadien beu op de WC.

Derk de Tweede
15 april 2008, 21:52
Geef mij maar een bamiblok bij onze snackbar, met succes gerund door een Turkse familie.
Ze hebben geen kebab of Turkse pizza's, wel heerlijke patat, nasiballen en overheerlijke bamiblokken.

PollyCorrect
15 april 2008, 21:54
Meat is Murder.
En die kebab is buikpijn.

Kim
15 april 2008, 21:56
Bij mij is het eender looksaus met kebab... :p

Mitgard
15 april 2008, 21:57
Meat is Murder.

oooh, een vegetariertje. :-)

PollyCorrect
15 april 2008, 21:58
oooh, een vegetariertje. :-)

Yep. Al 30 jaar en still rockin'.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:01
Bij mij is het eender looksaus met kebab... :p
:lol:

Bij mij lijkt het soms ook daarop. Ik moet altijd de saus apart hebben.

Mitgard
15 april 2008, 22:03
Yep. Al 30 jaar en still rockin'.

u kunt ge dus ook niet verleiden met een goeie cervela. :-(

PollyCorrect
15 april 2008, 22:07
u kunt ge dus ook niet verleiden met een goeie cervela. :-(

:lol: nee, toch leuk geprobeerd.

Boadicea
15 april 2008, 22:07
oooh, een vegetariertje. :-)

2

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:10
De kebab moet trouwens niet te vet zijn. Kebab wordt volgens mij in verschillende kwaliteiten geleverd.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:11
Soms is de kebab zo vet dat het brood en het papiertje helemaal verscheuren en het vet eruit druipt. Soms is dat wel lekker hahaha.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:12
:lol: nee, toch leuk geprobeerd.
Stel je hebt echt honger en er is alleen maar kebab te eten. Wat dan?

Mitgard
15 april 2008, 22:13
2

neenee, tis ².

Mitgard
15 april 2008, 22:14
:lol: nee, toch leuk geprobeerd.

allez dan, serieus.

in welke dipsaus heb je je preistengel het liefst?

PollyCorrect
15 april 2008, 22:16
allez dan, serieus.

in welke dipsaus heb je je preistengel het liefst?
LOL. Gadverdamme.
Prei. De meest on-elegante van alle groenten.
Behalve dan schorseneren misschien.

Geef mij maar een lekkere tehina.
Of hummus, met wat look erin.

:P

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:18
allez dan, serieus.

in welke dipsaus heb je je preistengel het liefst?
Misschien kan hij preistengel met looksaus proberen. hahaha.

Een veggie burger met looksaus zo misschien ook een optie zijn. Of falafel met looksaus. Dat komt echter niet in de buurt van de doner kebab.:-D

PollyCorrect
15 april 2008, 22:18
Stel je hebt echt honger en er is alleen maar kebab te eten. Wat dan?

Fajita's. Met chili bonen. Plakje cheddar.
Stukjes avocado. Coriander.

Who needs dood dier?

Adrian
15 april 2008, 22:18
Met veel looksaus.

Liefst zonder sperma.

Een kebabzaak in mijn stad is ongeveer een jaar gesloten geweest omdat er in de looksaus sperma zat van 5 rotzakjes.
Dit was ontdekt na een klacht en het was bingo.
Aangezien de zaakhouder "zogezegd" van niks wist van die rotzakjes hun praktijken, mocht hij uiteindelijk terug open doen.

PollyCorrect
15 april 2008, 22:19
Misschien kan hij .

hahaha.

Mitgard
15 april 2008, 22:20
qua pizza neem ik de laatste tijd bijna altijd 'quattro fromagi'.
goed hé polly.

PollyCorrect
15 april 2008, 22:20
Dat is toch bekend, het overgrote deel van die kebabzaken zijn niet hygiënisch verantwoord, en zitten vol salmonella. Dat ronddraaiende vlees op lauwe temperatuur is ontzettend ongezond.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:21
Fajita's. Met chili bonen. Plakje cheddar.
Stukjes avocado. Coriander.

Who needs dood dier?

Maar stel dat jouw inwendige organen zo veranderen dat jij een echte carnivoor wordt. Het is voor jouw onmogelijk geworden om nog vegetarisch te eten. Wat dan?

PollyCorrect
15 april 2008, 22:21
qua pizza neem ik de laatste tijd bijna altijd 'quattro fromagi'.
goed hé polly.

Je bent niet slecht, Mitgard. :D

PollyCorrect
15 april 2008, 22:22
Maar stel dat jouw inwendige organen zo veranderen dat jij een echte carnivoor wordt. Het is voor jouw onmogelijk geworden om nog vegetarisch te eten. Wat dan?
Maak je geen zorgen om mijn inwendige organen. Die hoeven allang geen dood dier meer.
Zou het niet eens kunnen verteren.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:22
Ben jij een vrouw?

PollyCorrect
15 april 2008, 22:23
Ben jij een vrouw?
Ja, een vrouw die geen vlees eet zelfs.

Ik zou af en toe met Mitgard pizza kunnen gaan eten.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:32
Ja, een vrouw die geen vlees eet zelfs.

Ik zou af en toe met Mitgard pizza kunnen gaan eten.

ow dat wist ik niet:-D Ik heb altijd gedacht dat je een man was.

Cisalpina
15 april 2008, 22:32
Ik ben ook vegetariër, eet graag humus, vierkazenpizza en al de rest van dat gedoe.

Maar even goed loopt me het water in de mond bij de gedachte aan een lekkere kebab of pita met cocktailsaus of looksaus met veel groentjes en vlees.

Ballekes met kriekskes eet ik ook graag en konijn met pruimen. En videe en kip en eend en een Giant en alles wat in feite ongelooflijke rommel is.

Toch eet ik geen vlees. Dat is de schuld van Our Daily Bread, al zou ge na het bekijken van die film in feite niks meer mogen eten.

PollyCorrect
15 april 2008, 22:36
ow dat wist ik niet:-D Ik heb altijd gedacht dat je een man was.Geen probleem.
Altijd in hokjes willen douwen...
Menselijk, toch?

Turkse Nederlander
15 april 2008, 22:37
Ik ben ook vegetariër, eet graag humus, vierkazenpizza en al de rest van dat gedoe.

Maar even goed loopt me het water in de mond bij de gedachte aan een lekkere kebab of pita met cocktailsaus of looksaus met veel groentjes en vlees.

Ballekes met kriekskes eet ik ook graag en konijn met pruimen. En videe en kip en eend en een Giant en alles wat in feite ongelooflijke rommel is.

Toch eet ik geen vlees. Dat is de schuld van Our Daily Bread, al zou ge na het bekijken van die film in feite niks meer mogen eten.
Jij bent eigenlijk nog niet heel lang vegetarier. Ik kan me dan voorstellen dat je gaat watertanden bij de gedachte aan dat malse vlees dat je met je kiezen verscheurt en dat zo heerlijk door je slokdarm naar je maag glijdt. :-D grapje Cisalpina

filosoof
15 april 2008, 22:38
Ik ga al watertanden bij de gedachte.:-D

Mitgard
15 april 2008, 22:39
Ja, een vrouw die geen vlees eet zelfs.

Ik zou af en toe met Mitgard pizza kunnen gaan eten.

ik ken nog wel enkele goede pizzeria's.

PollyCorrect
15 april 2008, 22:42
Jij bent eigenlijk nog niet heel lang vegetarier. Ik kan me dan voorstellen dat je gaat watertanden bij de gedachte aan dat malse vlees dat je met je kiezen verscheurt en dat zo heerlijk door je slokdarm naar je maag glijdt. :-D grapje CisalpinaNee, serieus. Bij mij roept dat alleen een vieze smaak van bloed op, en absoluut geen appetijt.

Geef mij maar een radijsje. Of een pizza met kaas. Of een avocado fajita.

PollyCorrect
15 april 2008, 22:43
ik ken nog wel enkele goede pizzeria's.

Ik niet. Heb al jaren geen échte pizza meer gehad.

Laatst was thuis, een diepvries met champignons. Die heb ik wat aangevuld met extra paddestoelen, mozzarella, origano en nog wat heerlijks.

Cisalpina
15 april 2008, 22:47
Jij bent eigenlijk nog niet heel lang vegetarier. Ik kan me dan voorstellen dat je gaat watertanden bij de gedachte aan dat malse vlees dat je met je kiezen verscheurt en dat zo heerlijk door je slokdarm naar je maag glijdt. :-D grapje Cisalpina

Je hebt gelijk, hoor. De geur alleen al!! Mijn maag is al aan het rammelen.

Savatage
15 april 2008, 22:51
Liefst veel vlees met daarover samuray of sambal saus.

Turkse Nederlander
15 april 2008, 23:00
Nee, serieus. Bij mij roept dat alleen een vieze smaak van bloed op, en absoluut geen appetijt.

Geef mij maar een radijsje. Of een pizza met kaas. Of een avocado fajita.
Maar jij bent ook al langer dan 30 jaar vegetarier. Jij bent volgens mij de smaak al vergeten. Wanneer ik vlees eet komt er een enorme hoeveelheid efidrine vrij in mijn hersenen:-D

Jazeker
15 april 2008, 23:17
Ik ben ook vegetariër, eet graag humus

Ik mag hopen van niet 8O

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humus

DaBlacky
15 april 2008, 23:46
Ik ben ook vegetariër, maar ik vind kebab superlekker. Het zal dan geen Döner kebab heten bij mij ;)

Mijn favo combo is een broodje kebab (met veel groenten: ui, rode kool, witte kool, wortelen...) zonder vlees (bah, gewoon niet te vreten), met frieten in het broodje. Saus: look en sambal. HEERLIJK!!

maddox
16 april 2008, 06:51
Lang geleden, in mijn zondige jeugd, was er een pittabar in Duffel, naast de Bioscoop.
Die heeft mijn klandzie wel gehad. Alle pita's heb ik geprobeerd. Met look, curry, provencaal en alle andere sausen.En allemaal heb ik die verorberd.
Maar , door een ongelukig toeval heb ik op een ander een pita gegeten. Mijn lichaamssappen uitgezonderd bloed sproeiden door alle lichaamsopeningen naar buiten een paar uur later, en dit voor langer dan 1 uurtje.

Sindsdien eet ik geen pita meer.

lollysticky
16 april 2008, 07:32
durum mix (kip en kebab dingies) met mamoetsaus!!!!

Boadicea
16 april 2008, 08:17
Je bent niet slecht, Mitgard. :D

Groot gelijk Polly! Bij mij mag er ook extra kaas op een pizza liggen, maar ik heb er graag een boel groenten bij.

Laya
16 april 2008, 08:30
Met kip en looksaus, a la 'durum'

lantjes
16 april 2008, 08:40
Met veel/weinig vlees?
Met veel/weinig/geen salade?
Met veel/weinig/geen saus?

Ik ga al watertanden bij de gedachte. hehehe:-D

Ik eet het broodje kebab het liefst :
Niet 8-)

Groentje-18
16 april 2008, 09:29
Soms is de kebab zo vet dat het brood en het papiertje helemaal verscheuren en het vet eruit druipt. Soms is dat wel lekker hahaha.

Brrr, zwijg.
Ik weet niet of ik de enige ben die dat heb maar altijd als ik iets in vet zie druipen of iets supervettig zie (gebakken eitje met spek in gesmolten boter, frituur- en bakkertoestanden, ... (of er zelfs nog maar aan denk) beginnen mijn ogen te pieken en te tranen.

Groentje-18
16 april 2008, 09:34
Ik vind een broodje kebab of durum met veel verse groenten, fêtakaas en mayo, andalouse of cocktailsaus (afhankelijk van waar ik zin in heb) zowat één van de lekkerste dingen die er bestaan. Jammer genoeg ben ik in Leuven nog steeds geen goede kebabzaak tegengekomen. (Geen vlees meer voor mij dus, al ben ik ook geen vegetariër meer.)

Bovenbuur
16 april 2008, 10:38
Met mijn mond, één keer en in de juiste richting.

Anna List
16 april 2008, 10:39
culinair is dat niet bepaald een hoogstandje,

laat dan in godsnaam het gezelschap toch fantastisch zijn.

Anna List
16 april 2008, 10:40
foutje

Savatage
16 april 2008, 10:57
Ik vind een broodje kebab of durum met veel verse groenten, fêtakaas en mayo, andalouse of cocktailsaus (afhankelijk van waar ik zin in heb) zowat één van de lekkerste dingen die er bestaan. Jammer genoeg ben ik in Leuven nog steeds geen goede kebabzaak tegengekomen. (Geen vlees meer voor mij dus, al ben ik ook geen vegetariër meer.)

Die ga je ook niet tegenkomen, ik ben bij zowat elke kebabzaak in Leuven al eens gaan eten, en een echt goede ben ik nog niet tegengekomen. Als je iets buiten Leuven gaat (Heverlee of Kessel-Lo) vind je wel betere. In Hasselt is dat trouwens ook het geval.

Hertog van Gelre
16 april 2008, 11:00
warm

Laya
16 april 2008, 11:00
culinair is dat niet bepaald een hoogstandje,

laat dan in godsnaam het gezelschap toch fantastisch zijn.
Bwa... wij eten dat vooral es als we te laat gewerkt hebben, even bellen zodat het klaarligt om op te pikken en dan in de zetel voor de tv oppeuzelen... kan es smaken en je hebt vooral geen opruim of afwaswerk meer. (jaja, soms is het vullen van de machine er zelfs te veel aan :oops:)

Anna List
16 april 2008, 11:03
Bwa... wij eten dat vooral es als we te laat gewerkt hebben, even bellen zodat het klaarligt om op te pikken en dan in de zetel voor de tv oppeuzelen... kan es smaken en je hebt vooral geen opruim of afwaswerk meer. (jaja, soms is het vullen van de machine er zelfs te veel aan :oops:)


tuurlijk, zo gaat t er bij ons ook wel aan toe

tafeltje voor de sofa en met de kindjes voor tv, smullen !
en een tamelijk karaktervol hard rood wijntje en veel spuitwater erbij natuurlijk

driewerf
16 april 2008, 11:04
Ik niet. Heb al jaren geen échte pizza meer gehad.

Laatst was thuis, een diepvries met champignons. Die heb ik wat aangevuld met extra paddestoelen, mozzarella, origano en nog wat heerlijks.
dan moet je hier eens afkomen, ik maak (zoals het een echte ent betaamt) mijn eigen pizza's zelf. ik heb in geen jaren meer diepvriespizza's gegeten.

Derk de Tweede
16 april 2008, 11:05
Al die vreede gerechten bedreigen ons vaderland.
Wat is er mis met een heerlijke dampende warme worst van de HEMA ?
Goor en lekker vet!

Bovenbuur
16 april 2008, 11:16
Al die vreede gerechten bedreigen ons vaderland.
Wat is er mis met een heerlijke dampende warme worst van de HEMA ?
Goor en lekker vet!

Je moet gevarieerd eten, dat betekent dat je best af en toe het vet uit een rookworst mag binnenkrijgen, maar dat je dat moet afwisselen met het vet van bijvoorbeeld kroketten, Vlaamse frieten, Amerikaanse hamburgers, Italiaanse pizza's en broodjes Dönner. Alleen zo blijven de mensen van onze mooie natie sterk en gezond.

Vette Pois(s)on
16 april 2008, 11:31
Ooit zo ziek van geweest (randje kantje ziekenhuis) dat ik sindsdien vegetarier ben

Riksken
16 april 2008, 12:09
Wat sommigen al vlees durven noemen. Liever honger dan zulke vuiligheid binnen te werken.

KrisKras
16 april 2008, 13:17
Koktai, geen domad!

Djiezes
16 april 2008, 14:36
Ik eet graag kebab bij mijn look- of currysaus...

Djiezes
16 april 2008, 14:37
Ik mag hopen van niet 8O

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humus

Hij zal wel Hummus of Hoummous bedoelen... Klikkerdeklik (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hummus)

Best lekker trouwens!

duveltje382
16 april 2008, 14:39
broodje doner kebab best lekker volgens het duveltje382;-)

berre
16 april 2008, 14:43
een goeie kéébab met veel vlees, weinig groenten en te veel cocktailsaus

hmmm i like it

Linkse Vogel
16 april 2008, 14:44
Met veel/weinig vlees?
Met veel/weinig/geen salade?
Met veel/weinig/geen saus?

Ik ga al watertanden bij de gedachte. hehehe:-D

Met GEEN vlees voor mij het liefst :-D En met lekker veel fetakaas en groentjes en currysaus.

Jeronimo
16 april 2008, 14:48
Met GEEN vlees voor mij het liefst :-D En met lekker veel fetakaas en groentjes en currysaus.
Ge moet niet bang zijn, in kebab"vlees" zit geen vlees. ;-)

berre
16 april 2008, 14:51
Met GEEN vlees voor mij het liefst :-D En met lekker veel fetakaas en groentjes en currysaus.hehe moet je eens een kebabzaak binnenlopen en vragen om een vegetarische kebab... ze zullen je even vreemd aankijken :-D

Linkse Vogel
16 april 2008, 14:51
Ik mag hopen van niet 8O

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humus

Als je eventjes nadenkt weet je wat ze (?) bedoelt.

Linkse Vogel
16 april 2008, 14:52
hehe moet je eens een kebabzaak binnenlopen en vragen om een vegetarische kebab... ze zullen je even vreemd aankijken :-D

Oh nee, hoor, bij ons beneden de leeuwerikenstraat is er een tof kebabzaakje en die hebben vegetarische kebabs zelfs op hun menu geschreven :-)

berre
16 april 2008, 14:57
Oh nee, hoor, bij ons beneden de leeuwerikenstraat is er een tof kebabzaakje en die hebben vegetarische kebabs zelfs op hun menu geschreven :-)vegetarische kebab 8O
dat is nu eens wat ze noemen een geïntegreerde turk :-)

ik zou het niet eten... maar ik ben ook geen vegetariër. ik vind het ook niet bepaald netjes wat er met sommige beesten gebeurt vooraleer ze in de slagerij te koop zijn, maar ik zie er geen heil in om daardoor gewoon geen vlees mee te eten. vlees is lekker.

Bometal
16 april 2008, 15:14
veel vlees
feta
pikant opgemaakt (speciaal : paprikas, ajuin, champignons, rode pepper, look)

en samurai :)

hmmmmz, water komt mij al in de mond :p

Dronkoers
16 april 2008, 16:18
Met veel ajuinsaus.

Dronkoers
16 april 2008, 16:39
Brrr, zwijg.
Ik weet niet of ik de enige ben die dat heb maar altijd als ik iets in vet zie druipen of iets supervettig zie (gebakken eitje met spek in gesmolten boter, frituur- en bakkertoestanden, ... (of er zelfs nog maar aan denk) beginnen mijn ogen te pieken en te tranen.

En letterlijk 5 minuten later:

Ik vind een broodje kebab of durum met veel verse groenten, fêtakaas en mayo, andalouse of cocktailsaus (afhankelijk van waar ik zin in heb) zowat één van de lekkerste dingen die er bestaan. Jammer genoeg ben ik in Leuven nog steeds geen goede kebabzaak tegengekomen. (Geen vlees meer voor mij dus, al ben ik ook geen vegetariër meer.)

:-D

Dronkoers
16 april 2008, 16:42
Trouwens, hoeveel (ex) vegetariërs zitten hier?

Ik lees hie bijna niks anders dan "geen vlees voor mij" enzo

Net zoals ik veel "(feta)kaas en look" lees :braak:

filosoof
16 april 2008, 16:43
Eén optie werd nog niet vermeld:
Gratis:lol:

Dronkoers
16 april 2008, 16:44
Eén optie werd nog niet vermeld:
Gratis:lol:

:-D

berre
16 april 2008, 16:57
Die ga je ook niet tegenkomen, ik ben bij zowat elke kebabzaak in Leuven al eens gaan eten, en een echt goede ben ik nog niet tegengekomen. Als je iets buiten Leuven gaat (Heverlee of Kessel-Lo) vind je wel betere. In Hasselt is dat trouwens ook het geval.de pyramide doe ik wel geregeld aan. de kebabkes zijn er best te eten. bovendien kunt ge er een grote pizza voor 5euro en een klein voor 3 krijgen als ge student zijt.

de beste kebabzaak die ik ken is de Nemrut, vlakbij mijn school (heilighart heverlee). pizza's en kebab's zijn er echt van goede kwaliteit.

Linkse Vogel
16 april 2008, 19:08
de pyramide doe ik wel geregeld aan. de kebabkes zijn er best te eten. bovendien kunt ge er een grote pizza voor 5euro en een klein voor 3 krijgen als ge student zijt.

de beste kebabzaak die ik ken is de Nemrut, vlakbij mijn school (heilighart heverlee). pizza's en kebab's zijn er echt van goede kwaliteit.

Awel ja die bedoel ik :-P Kijk maar is op de kaart: vegetarische kebab!

Groentje-18
16 april 2008, 19:33
En letterlijk 5 minuten later:

:-D

Ja maar ik krijg het pas als ik het vet echt zie "lopen". Het moet dus om de één of andere reden vloeibaar zijn.

Mitgard
16 april 2008, 20:06
kweenie ze maar die kebabs van zo rond een uur of half 2 's nachts toen ik op kot zat, dat waren toch de beste hoor.

Dronkoers
16 april 2008, 21:40
Ja maar ik krijg het pas als ik het vet echt zie "lopen". Het moet dus om de één of andere reden vloeibaar zijn.

Mayonaise? ;-)

Dronkoers
16 april 2008, 21:41
kweenie ze maar die kebabs van zo rond een uur of half 2 's nachts toen ik op kot zat, dat waren toch de beste hoor.

Daar kreeg ik ferme katers van

Tavek
16 april 2008, 23:07
Niet

StevenNr1
16 april 2008, 23:10
veel vlees, andalouse of look, ietwat zacht broodje (liefst half turks brood) of grote durum (zonder frieten ertussen)

DaBlacky
16 april 2008, 23:51
hehe moet je eens een kebabzaak binnenlopen en vragen om een vegetarische kebab... ze zullen je even vreemd aankijken :-D

ligt juist aan de plaats waar je zit. In Limburg is dit doodnormale kost. Ik ken geen kebabzaak in een omtrek van 20 km waar ze dat niet op de menu hebben staan.

Groentje-18
16 april 2008, 23:54
Idem.
De enige keer waar ik het ooit heb meegemaakt was zo'n 5 jaar geleden in Oostende. Ik heb in zes talen proberen duidelijk te maken dat ik geen vlees wou, maar het is niet gelukt.

Paracelsus
17 april 2008, 01:29
Geef mij maar een bamiblok bij onze snackbar, met succes gerund door een Turkse familie.
Ze hebben geen kebab of Turkse pizza's, wel heerlijke patat, nasiballen en overheerlijke bamiblokken.

En dan word je al schreeuwend wakker? Ah neen, je bent een Ollander.. ;-):twisted:

Paracelsus
17 april 2008, 01:32
ligt juist aan de plaats waar je zit. In Limburg is dit doodnormale kost. Ik ken geen kebabzaak in een omtrek van 20 km waar ze dat niet op de menu hebben staan.

In Gent en Brugge ook, je kan zelf kiezen tussen falafel en feta.

Die vegetarische zijn best goed, maar meestal eet ik een "standaard" pita in een half Turks brood met schapevlees, veel sla en rauwe ajuin, en looksaus. Soms eens kip en dan eens een Franse hamburger.