PDA

View Full Version : Het monster van Amstetten in Oostenrijk


Lof der Zotheid
30 april 2008, 19:51
Naar het schijnt heeft een 73-jarige Oostenrijker in Amstetten zijn nu 42-jarige dochter 24 jaar lang in een kelder vastgehouden en 7 kinderen met haar gekregen. 3 van de kinderen voedde hij zelf op als zogenaamde "adoptiekinderen", 3 anderen bleven met hun moeder opgesloten in de kelder, en één stierf kort na de geboorte. Pas toen één dochter naar het ziekenhuis moest, kwam het hele geval aan het licht. Bron: www.volkskrant.nl

Voor zo iemand mogen de doodstraf weer invoeren.

slegie
1 mei 2008, 06:36
Naar het schijnt heeft een 73-jarige Oostenrijker in Amstetten zijn nu 42-jarige dochter 24 jaar lang in een kelder vastgehouden en 7 kinderen met haar gekregen. 3 van de kinderen voedde hij zelf op als zogenaamde "adoptiekinderen", 3 anderen bleven met hun moeder opgesloten in de kelder, en één stierf kort na de geboorte. Pas toen één dochter naar het ziekenhuis moest, kwam het hele geval aan het licht. Bron: www.volkskrant.nl

Voor zo iemand mogen de doodstraf weer invoeren.

ik las in de krant dat de man 15 jaar cel riskeert! komaan is dit nu niet lachwekkend. zelf sluit dat monsters een mens 24 jaar op zonder zonlicht en ook kinderen heft hij veroordeeld tot 19 jaar zonder zonlicht en hij zou mogen gaan luierikken in een luxe cel met zonlicht voor 15 jaar??

Waar is de rechtvaardigheid toch in godsnaam in de westerse wereld.

De doodstraf is rechtvaardig, levenslang effectief aanhouden is rechtvaardig.
moordenaars, verkrachters, pedofielen, ze verdienen geen 2de kans.
Het is de plicht van elke overheid om zulke mensen voorgoed te verwijderen uit onze wereld.

persoonlijk zou ik die oostenrijker een middeleeuwse straf willen geven zoiets van levend villen, of zijn darmen leven eruit halen, zonder verdoving zijn ballen eraf snijden en ze hem zelf laten opeten iets wat heel veel pijn doet en lang genoeg duurt om hem eens goed te laten schreeuwen.

maar ja, dat monster loopt voor hetzelfde geld binnen 5 jaar weer rond want wie weet, hij pleit misschien ontoerekeningsvatbaar en word dan opgesloten in een instelling en daar verklaren ze hem na een aantal jaren genezen.
dat is moderne rechtvaardigheid dan en je ziet zelf bij ons dat moordenaars en vooral verkrachters lachwekkende lage straffen krijgen als ze al effectief moeten in de gevangenis zitten.

stop toch die onzin en voer de doodstraf in en geef die rechters toch eens een geweten als ze straffen uitspreken want ik snap niet hoe die met hun eigen kunnen leven als zo'n monsters weer hervallen en opnieuw verkrachten of moorden. misschien kunnen we diegene die zo'n monsters vrijlaat ook eens gaan beschuldigen van medeplichtigheid?
dan denken ze misschien 2 keer na eer ze zeveren van een 2de kans.

Jazeker
1 mei 2008, 08:32
ik las in de krant dat de man 15 jaar cel riskeert! komaan is dit nu niet lachwekkend. zelf sluit dat monsters een mens 24 jaar op zonder zonlicht en ook kinderen heft hij veroordeeld tot 19 jaar zonder zonlicht en hij zou mogen gaan luierikken in een luxe cel met zonlicht voor 15 jaar??

Ik kan je enkel maar bijtreden. Het bedrog en de intriges dat die man heeft gepleegd. De levens die hij heeft verwoest.

Nee echt, voor die man mag de doodstraf en dat zou nog een hele lichte straf zijn.

Edit: Bhairav, kom niet af met uw referentiekader, eh.

tomm
1 mei 2008, 08:52
Ondertussen reisde hij enkele malen gezellig met een vriend naar Thailand. Gekken heb je overal, en je ziet het dikwijls niet altijd op het eerste zicht. Zulke situaties gebeurden vroeger ook, meer zelfs dan nu omdat er minder controle was. (hoewel als je sommige westerlingen bezig ziet in Thailand, ver van huis, lijkt het allemaal zo verrassend nog niet)
Voor de familie is het volgens mij beter dat heel die persmeute en ramptoeristen op afstand gehouden worden en dat heel de zaak achter gesloten deuren plaatsvind. De dader zelf zal nooit nog vrijkomen, hij is al 73 en ik denk niet dat hij graag gezien zal zijn in de gevangenis...
Er gebeuren dagelijks vreselijke moorden en misdade, dit is er slechts een van.

Lof der Zotheid
1 mei 2008, 11:56
Voor zo een gast mogen ze de doodstraf na een lekker ouderwetse Middeleeuwse marteling geven.

circe
1 mei 2008, 12:09
ik las vandaag dat één van de zonen van het monster ook een sleutl van de kelder had en dus mogelijkerwijze mee in het complot zat.

Eichmann
1 mei 2008, 19:31
:roll:Kampusch: "Nazi-verleden oorzaak van misbruik"

Natascha Kampusch.(credit VRT)
Het Oostenrijkse nazi-verleden zorgt ervoor dat drama's als dat in Amstetten voltrekken. Dat heeft Natascha Kampusch gezegd in een interview met de BBC.

"Overal ter wereld worden kinderen misbruikt, niet enkel in Oostenrijk. Maar we mogen de invloed van het nazibewind via het onderwijs niet vergeten. De onderdrukking van de vrouw was voor de nazi's erg belangrijk, net als autoritair onderwijs.

Rust en stilte
Gevraagd naar wat de ontvoerde dochter van Josef Fritzl en haar kinderen nodig hebben, antwoorde Kampusch 'rust en stilte. Tijd heelt alle wonden'. Ze drukte de hoop uit dat de familie zich erdoor zou sleuren, en dat dat zeker voor de kleinste kinderen moest lukken. Kampusch doneerde ook al 25.000 euro aan Elisabeth en haar kinderen.

Parallel
De nu 19-jarige Kampusch werd in maart 1998 in Wenen ontvoerd toen ze op weg was naar school en wist op 23 augustus vorig jaar te ontsnappen. Haar ontvoerder wierp zich kort daarna voor de trein. Ze ziet veel overeenkomsten tussen haar eigen ervaringen en het drama in Amstetten.

Elisabeth Fritzl werd 24 jaar geleden door haar vader meegelokt naar een verdoken kelder onder in het appartementsgebouw waarin ze woonden. In die tijd kreeg ze zeven kinderen van haar vader. De politie gelooft dat haar moeder van niets wist en Josef Fritzl alleen handelde.

Alleen of niet?
Maar volgens de BBC klopt dat niet. Een huurder, Alfred Dubanovsky, beweert dat er een tweede man af en toe eten bracht naar de kelder. De man werd voorgesteld als 'loodgieter'. De huurder, die af en toe vreemde geluiden hoorde uit de kelder, werd evenwel strikt verboden in de kelder te komen. De Oostenrijkse politie doet die piste af als 'onzin'. Al zou ze wel verklaren hoe de vier gijzelaars in leven bleven bij wekenlange afwezigheid van Fritzl. (novum/edp)

De nazi's hebben het weer gedaan.... Volgens mij is dat het eerste wat men Kampusch heeft bijgebracht toen ze uit die kelder kwam: in 40-45 hebben de nazi's bijna gans europa veroverd en ze waren hele slechte mensen die de schuld zijn voor alles wat er tegenwoordig op de wereld gebeurd...

Nynorsk
1 mei 2008, 20:39
ik las in de krant dat de man 15 jaar cel riskeert! komaan is dit nu niet lachwekkend. zelf sluit dat monsters een mens 24 jaar op zonder zonlicht en ook kinderen heft hij veroordeeld tot 19 jaar zonder zonlicht en hij zou mogen gaan luierikken in een luxe cel met zonlicht voor 15 jaar??

Waar is de rechtvaardigheid toch in godsnaam in de westerse wereld.

De doodstraf is rechtvaardig, levenslang effectief aanhouden is rechtvaardig.
moordenaars, verkrachters, pedofielen, ze verdienen geen 2de kans.
Het is de plicht van elke overheid om zulke mensen voorgoed te verwijderen uit onze wereld.

persoonlijk zou ik die oostenrijker een middeleeuwse straf willen geven zoiets van levend villen, of zijn darmen leven eruit halen, zonder verdoving zijn ballen eraf snijden en ze hem zelf laten opeten iets wat heel veel pijn doet en lang genoeg duurt om hem eens goed te laten schreeuwen.

maar ja, dat monster loopt voor hetzelfde geld binnen 5 jaar weer rond want wie weet, hij pleit misschien ontoerekeningsvatbaar en word dan opgesloten in een instelling en daar verklaren ze hem na een aantal jaren genezen.
dat is moderne rechtvaardigheid dan en je ziet zelf bij ons dat moordenaars en vooral verkrachters lachwekkende lage straffen krijgen als ze al effectief moeten in de gevangenis zitten.

stop toch die onzin en voer de doodstraf in en geef die rechters toch eens een geweten als ze straffen uitspreken want ik snap niet hoe die met hun eigen kunnen leven als zo'n monsters weer hervallen en opnieuw verkrachten of moorden. misschien kunnen we diegene die zo'n monsters vrijlaat ook eens gaan beschuldigen van medeplichtigheid?
dan denken ze misschien 2 keer na eer ze zeveren van een 2de kans.

Ik zou die levenslang geven.
Folteren enzo is niet mijn ding.

Indien hij 15 jaar zou moeten zitten (dus niet vervroegd vrijkomen) zou dat misschien voor hem levenslang zijn, maar dat voelt helemaal niet juist.

Ik denk toch dat er een beetje een lacune in het oostenrijkse rechtssysteem zit. Het is een beetje belachelijk dat zo iemand maar 15 jaar cel riskeert.

Nynorsk
1 mei 2008, 20:40
ik las vandaag dat één van de zonen van het monster ook een sleutl van de kelder had en dus mogelijkerwijze mee in het complot zat.

dat vind ik nog angstaanjagender dan het feit dat er flippo's bestaan die mensen jarenlang opsluiten :?

present_1957
4 mei 2008, 18:03
Ik kan je enkel maar bijtreden. Het bedrog en de intriges dat die man heeft gepleegd. De levens die hij heeft verwoest.

Nee echt, voor die man mag de doodstraf en dat zou nog een hele lichte straf zijn.

Edit: Bhairav, kom niet af met uw referentiekader, eh.

Een ongeneeslijk ziek dier krijgt per slot van rekening ook een spuitje, ik zie hier geen onderscheid,al besef ik dat dit heel "rechts" klinkt, maar er zijn grenzen en 15 jaar opsluiting is een aanfluiting van jewelste, ook al zou hij dan 88 zijn en misschien sterven in de gevangenis, maar levenslang is het absolute minimum voor een creatuur als deze.

forumspook
5 mei 2008, 00:31
ik las vandaag dat één van de zonen van het monster ook een sleutl van de kelder had en dus mogelijkerwijze mee in het complot zat. Waar kan men dat lezen ? Dat zou dan verklaren dat het Monster lekker gezellig op vakantie kon naar Thaïland, en er toch iemand voor de opgesloten familie moest zorgen, eten brengen enzo...

L. J. Brutus
5 mei 2008, 00:39
Waar kan men dat lezen ? Dat zou dan verklaren dat het Monster lekker gezellig op vakantie kon naar Thaïland, en er toch iemand voor de opgesloten familie moest zorgen, eten brengen enzo...

Als je denkt dat hij dat businesske alleen draaide... Geloof ik niks van.

circe
5 mei 2008, 05:50
Waar kan men dat lezen ? Dat zou dan verklaren dat het Monster lekker gezellig op vakantie kon naar Thaïland, en er toch iemand voor de opgesloten familie moest zorgen, eten brengen enzo...

stond in een of ander krantenbericht dat ik zo te zien niet meer terugvind.
ondertussen blijft het slachtoffer erbij dat de vader op zijn eentje handelde, dus misschien was het voorbarige informatie;

Lof der Zotheid
16 mei 2008, 10:37
Ondertussen heeft het Monster bekend dat de reden waarom hij het deed was, omdat hij ook met zijn dochter een gezin wilde stichten, omdat het toch zo heerlijk aanvoelde om twee gezinnen te hebben, één bovengronds en één ondergronds. Bron: www.volkskrant.nl / www.gazetvanantwerpen.be

En dan riskeert zo'n beest enkel 15 jaar...