PDA

View Full Version : Vera zoekt ... 280 000 kiezers


Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 19:32
Vera zoekt 280 000 kiezers voor wie politiek over inhoud gaat.

Groen! Een progressief en positief project
Groen! is het progressieve alternatief voor de grijze centrumpolitiek van vaddag. Omdat we qua standpunten en aanpak fundamenteel verschillen van de partijen die nu uitblinken in kortetermijnoplossingen en asociale maatregelen. Reken maar dat de wet op de fiscale amnestie er met een sterke groene fractie in het parlement nooit gekomen was!

Langetermijndenken en visie, dat zijn onze kenmerken.
Tien jaar geleden stonden we helemaal alleen met onze voorstellen over het gebruik van windmolens of de invoering van de zone 30. Intussen wordt volop aan windmolenparken gebouwd, maakte de zone 30 vele woonwijken veiliger en leefbaarder en geldt diezelfde zone 30 straks in de buurt van scholen. Dat is de rol die Groen! wil blijven spelen. Groen! wil ervoor zorgen dat de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen een goede toekomst is.

Groen! schuift drie thema's naar voren die cruciaal zijn in de strijd voor een leefbare toekomst:

1) betaalbaar en goed wonen: een recht voor iedereen
2) gezond leven: een sterker milieubeleid voor uw gezondheid
3) een economie op mensenmaat


Wanneer stemt u weer groen?

Tinne

Xnorf
15 maart 2004, 19:33
is het wel de bedoeling om hier advertenties te plaatsen? of is het eerder de bedoeling alle vragen te beantwoorden waar die kiezers mee zitten :wink:

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 19:36
ja ik was bijna helemaal beantwoord en ik dacht, laat ik ook maar eens een provocerende vraag posten :P

Supe®Staaf
15 maart 2004, 19:44
is het wel de bedoeling om hier advertenties te plaatsen? of is het eerder de bedoeling alle vragen te beantwoorden waar die kiezers mee zitten :wink:
Wees blij dat de invités ook initiatieven nemen in dit project.
Enthousiasme voor deze dialoogvorm met de burger vanwege onze politici kan je enkel toejuichen!
Ik ben allesbehalve een groen jongetje, maar hier scoort TVDS een mooi punt. :wink:

w.e.
15 maart 2004, 19:53
..Reken maar dat de wet op de fiscale amnestie er met een sterke groene fractie in het parlement nooit gekomen was!..

Zoals Doel of Nepal of ... ?:oops:

Wanneer stemt u weer groen?

Wanneer groen doet waar ze voor staat en staat voor wat ze doet! :wink:

Xnorf
15 maart 2004, 19:57
wanneer ik weer groen stem , goh...
heb ik nog nooit gedaan :P ik ben een verzuurde vlaams blokker :twisted:

Tinne Van der Straeten
15 maart 2004, 19:59
verzuurd ai ai ai ai
wil je wat recepten voor levenskwaliteit?

trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast?

Xnorf
15 maart 2004, 20:08
verzuurd was sarcastisch bedoeld , omdat sommige mensen ons daarvoor uitschelden :?
gerolf heeft al geantwoord ja :)

Herman Desmedt ©HD
15 maart 2004, 20:10
...
Groen! schuift drie thema's naar voren die cruciaal zijn in de strijd voor een leefbare toekomst:

1) betaalbaar en goed wonen: een recht voor iedereen
2) gezond leven: een sterker milieubeleid voor uw gezondheid
3) een economie op mensenmaat


Wanneer stemt u weer groen?

Tinne

Als U zo aan de toekomst denkt, waarom werd er dan de vorige legislatuur
- niets aan de staatsschuld gedaan
- nauwelijks iets aan de wanverhouding werkenden in de privé/de rest
- nauwelijks iets gedaan aan ons overgedimensioneerd staatsapparaat.
- de vergrijzing geminimaliseerd
- niet aan werkgelegenheidsplannen gedacht.
...
- gekozen vóór gedogen van drugs
- beslist de kerncentrales te sluiten
...
(zie ook elders)

Luddo
15 maart 2004, 20:30
Vera zoekt 280 000 kiezers voor wie politiek over inhoud gaat.

Groen! Een progressief en positief project
Groen! is het progressieve alternatief voor de grijze centrumpolitiek van vaddag. Omdat we qua standpunten en aanpak fundamenteel verschillen van de partijen die nu uitblinken in kortetermijnoplossingen en asociale maatregelen. Reken maar dat de wet op de fiscale amnestie er met een sterke groene fractie in het parlement nooit gekomen was!

Langetermijndenken en visie, dat zijn onze kenmerken.
Tien jaar geleden stonden we helemaal alleen met onze voorstellen over het gebruik van windmolens of de invoering van de zone 30. Intussen wordt volop aan windmolenparken gebouwd, maakte de zone 30 vele woonwijken veiliger en leefbaarder en geldt diezelfde zone 30 straks in de buurt van scholen. Dat is de rol die Groen! wil blijven spelen. Groen! wil ervoor zorgen dat de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen een goede toekomst is.

Groen! schuift drie thema's naar voren die cruciaal zijn in de strijd voor een leefbare toekomst:

1) betaalbaar en goed wonen: een recht voor iedereen
2) gezond leven: een sterker milieubeleid voor uw gezondheid
3) een economie op mensenmaat


Wanneer stemt u weer groen?

Tinne

Ik weet nog een paar heel groene jongens zitten maar na 18 mei 2003 durven ze niet meer onder de mensen komen! Spijtig, want het waren goei mannen!

SACUL
15 maart 2004, 20:35
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden.
men moet stoppen met armoede te bestrijden.
armen ondersteunen moet de opdracht zijn.
men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen.
iedereen weet dat 50 of 60 % (ik denk zelfs nog meer)van de migranten in kansarmoede leven.
als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten.
De helft van de vlaamsblok kiezers zijn kansarme belgen die zich bedrogen voelen en ondervinden dat geen enkel vlaamse demokratische partijen.



ik ben bij GROEN! weg omdat er niet geluistert wordt



ervaringsdeskundige in armoede en socialeuitsluiting

LUCAS GHYSELS

SACUL
15 maart 2004, 20:55
als men degelijk armoedebeleid voert
helpt u ook de migranten.


veel heb ik niet tevertellen,
daarom her haal ik dit tot dat er rekening wordt met gehouden.

zarathustra
16 maart 2004, 00:39
Wat is goed wonen? Sprek je dan over een huisje/flat met stromend water en elektriciteit of een een huis met een tuin en garage?

En ik denk niet dat ik 'weer' groen zal stemmen daar ik het nooit heb gedaan (nog maar 1 keer gestemd en ja ook verzuurd blijkbaar :p ) Nu, ik zal niet voor groen stemmen, maar ik vind wel dat het goed is dat er zoiets is als een groene partij. Maar ik zal groen stemmen als ik het milieu beleid zou kunnen krijgen zonder fanatisme en zonder het andere linkse gedoe... maar dat zal niet voor morgen zijn waarschijnlijk

Dilbert
16 maart 2004, 11:25
Wanneer stemt u weer groen?
Ik zal het overwegen van zodra die marxistische en groen-fundamentalistische puchisten uit de partij zijn gezet. Agalev was vroeger een positief alternatief, maar nu niet meer. Vogels en Geysels hebben van de partij een verzuurd zootje gemaakt.

tool2kil
16 maart 2004, 14:19
Van Marxisme (zoals nationalisatie van bedrijven en dergelijke) heb ik in Agalev noch in Groen veel gezien. Wat een goeie zaak is trouwens. :wink:

En of ik weer groen stem. Pff dunno. Waarschijnlijk zal het half groen half rood worden. Ik wil alleszins wel een groene vertegenwoordiging in het Vlaams Parlement. Al was het maar om Stevaert onder druk te zetten. Europees stem ik waarschijnlijk rood. We zien wel...

boss
16 maart 2004, 16:16
Laat ze zoeken.

Aan de natuur denken, ok.
Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat.
Vraag maar eens aan de boeren.

Dus waarom zou ik op groen stemmen.
Ik moet niets hebben van groene mensen, zijn veel te extreem.

Het volledige waarom ga ik hier niet uitleggen dan zit ik hier morgen nog te typen.

w.e.
16 maart 2004, 16:29
Laat ze zoeken.
Aan de natuur denken, ok.
Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat.
Vraag maar eens aan de boeren.

Iedereen kent stillaan het woord economie!
Ooit al gehoord van het woord ecosysteem?

Dilbert
16 maart 2004, 16:43
Laat ze zoeken.
Aan de natuur denken, ok.
Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat.
Vraag maar eens aan de boeren.

Iedereen kent stillaan het woord economie!
Ooit al gehoord van het woord ecosysteem?
Een bejaarde buurman van mij heeft een grote visvijver, met veel beplanting, riet, etc. Zijn werk bestaat erin om die vijver en omgeving proper te houden, vis uit zetten, gras af te rijden, de rattenpopulatie te beperken, etc. Prachtig stukje natuur trouwens, met veel vogelsoorten, reigers, enz. En in de zomer, eens per week komen er leden van de visclub samen.

Vorig jaar kwam er een vertegenwoordiger van Natuurpunt bij mijn buurman uitleggen dat zijn vijver vanaf nu deel uitmaakte van het VEN, dat hij zijn tuinhuis moest afbreken, geen vis meer mocht uitzetten, en geen ingrepen meer mocht doen aan de beplanting. Mijn buurman heeft toen zijn jachtgeweer gepakt en die man van "zijn ecosysteem" gejaagd. :lol: :lol:

w.e.
16 maart 2004, 17:14
Mijn buurman heeft toen zijn jachtgeweer gepakt en die man van "zijn ecosysteem" gejaagd. :lol: :lol:

ik hoor niet graag voorbeelden die beginnen met : "ik ken iemand die", "mijn buurman zegt", "ze zeggen" , e.d..

En iemand met een geweer van je terrein jagen zet niet echt aan tot dialoog!

tool2kil
16 maart 2004, 17:21
Idd en bij mijn weten is Natuurpunt nog altijdeen VZW, geen staatsorgaan of vertegenwoordiger ervan. :wink:

abramis brama
16 maart 2004, 17:31
Wanneer stemt u weer groen?

Tinne

Weer ? Hoezo "weer" ?

In de zin van "opnieuw" ? Hmmm...

Onmogelijke opdracht, vrees ik. 8)

Tenzij de vraag moest zijn "Wanneer stemt u voor de eerste keer groen ?".

In dat geval : heel misschien wanneer er ooit eens een rechtse groene partij opstaat met respect voor de eigen cultuur en zónder de regelneverij die we kennen van het linkse groen.

Ja ?

w.e.
16 maart 2004, 17:37
.. met respect voor de eigen cultuur..

Het respecteren van de eigen cultuur heeft niets te maken met het uitsluiten van andere culturen.
Een multiculturele samenleving is rijker dan een samenleving die andere culturen discrimineert.

abramis brama
16 maart 2004, 17:42
.. met respect voor de eigen cultuur..

Het respecteren van de eigen cultuur heeft niets te maken met het uitsluiten van andere culturen.
Een multiculturele samenleving is rijker dan een samenleving die andere culturen discrimineert.

Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ? (ik typ hier gewoon nog wat tussen haakjes om aan die 50 karakters te komen, maar ge moet u daar niks van aantrekken, hoor... ;) ) :?

abramis brama
16 maart 2004, 17:43
trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast?

Ja, en eerlijk gezegd zijn zijn antwoorden van een niveau waar veel andere uitgenodigde politici hier een puntje aan kunnen zuigen. :D

w.e.
16 maart 2004, 18:00
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ?

rijker aan ervaring, begrip en de cultuur op zich. Maar je kan nog even doorgaan met opsommen, maar doe je oogkleppen af en zoek zelf even uit. :wink:

Tinne Van der Straeten
16 maart 2004, 18:03
[quote="boss"]Laat ze zoeken.

Aan de natuur denken, ok.
Maar vele groene vergeten dat er ook zoiets als economie bestaat.
Vraag maar eens aan de boeren.

quote]

beste boss,
in andere topics heb ik uitgebreid geantwoord op economie. ons nieuwe manifest (de economie radicaal vernieuwen om beter te leven) gaat uit van een sociaal economisch alternatief. een economie op mensenmaat die echt duurzame jobs creëert
hoe?
door te investeren in nieuwe en duurzame sectoren: in Duitsland werken er in de milieusector 100 000 mensen
en door te investeren in de kmo's die 90% van onze economie uitmaken
groetjes,
tinne

Tinne Van der Straeten
16 maart 2004, 18:05
trouwens, heeft gerolf annemans al geantwoord op het forum hiernaast?

Ja, en eerlijk gezegd zijn zijn antwoorden van een niveau waar veel andere uitgenodigde politici hier een puntje aan kunnen zuigen. :D

bedoel je daar iets specifiek mee?
groeten, Tinne

abramis brama
16 maart 2004, 20:17
Ja, en eerlijk gezegd zijn zijn antwoorden van een niveau waar veel andere uitgenodigde politici hier een puntje aan kunnen zuigen. :D

bedoel je daar iets specifiek mee?
groeten, Tinne

Nee, niet specifiek jou. Het enige wat ik niet echt waardeerde aan je reactie was dat je laatdunkend deed als zou Gerolf zijn plicht niet vervullen. Lees de voorgaande forumsessies, en u zal samen met mij beamen dat sommigen er weinig van gebakken hebben. In die context vind ik de sneer die u naar Annemans lanceerde niet gepast. Doch dit terzijde...

abramis brama
16 maart 2004, 20:19
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ?

rijker aan ervaring, begrip en de cultuur op zich. Maar je kan nog even doorgaan met opsommen, maar doe je oogkleppen af en zoek zelf even uit. :wink:

Als ik zo eens naar het journaal kijk merk ik dagelijks andere vormen van "verrijking" die U dan weer niet ziet door Uw oogkleppen, vrees ik...

Och, "The truth is out there, somewhere in between", zullen we maar zeggen, zeker ? ;)

Jasper
16 maart 2004, 21:07
Wanneer zou ik ooit eens groen stemmen? zou voor mij een meer gepaste vraag zijn.

Ik mis nog een aantal, voor mij belangrijke, programmapunten:

-verdere federalisering van België; voor mij mag het gerust een Vlaamse republiek worden; alle stappen die in die richting gaan juich ik toe

-een realistischer kijk op economie: K.M.O.'s: prima; onderzoek, milieu-technologie...allemaal prima; maar je wordt nu eenmaal geconfronteerd met: energieproblemen (kernenergie), multinationals (delocalisaties), vervuilende of hinderende bedrijven (maar je kan ze niet zomaar sluiten)

In een andere thread hebben wij een kleine enquête gedaan: welke partij zou voor u een alternatief kunnen betekenen.
Ik heb het volgende geantwoord: 1) N-VA; 2) CD&V (het Vlaams Kartel komt voor mij dus goed :wink: ); 3) Groen!; 4) niemand meer: VLD is een gekkenhuis en een vreemdelingenlegioen; SP.A: nooit zolang Steve de lakens uitdeelt; Vlaams Blok: bwaakes, ik eet nog liever mijn computer op; andere partijen zijn voor mij zelfs het overdenken niet waard.

Tinne Van der Straeten
17 maart 2004, 17:43
bedoel je daar iets specifiek mee?
groeten, Tinne

Nee, niet specifiek jou. Het enige wat ik niet echt waardeerde aan je reactie was dat je laatdunkend deed als zou Gerolf zijn plicht niet vervullen. Lees de voorgaande forumsessies, en u zal samen met mij beamen dat sommigen er weinig van gebakken hebben. In die context vind ik de sneer die u naar Annemans lanceerde niet gepast. Doch dit terzijde...

nee dat was niet als een sneer bedoeld (je moet niet overal iets achter zoeken he)
ik vroeg me dat af, was gaan kijken, en zag geen antwoorden. maar omdat ik vermoedde dat jullie dat wel zouden opvolgen stelde ik de vraag even.
dat was een vraag, geen sneer dus.
maar dit is dus off topic
Tinne

Tinne Van der Straeten
17 maart 2004, 17:44
Het respecteren van de eigen cultuur heeft niets te maken met het uitsluiten van andere culturen.
Een multiculturele samenleving is rijker dan een samenleving die andere culturen discrimineert.

Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ? (ik typ hier gewoon nog wat tussen haakjes om aan die 50 karakters te komen, maar ge moet u daar niks van aantrekken, hoor... ;) ) :?

rijker aan verdraagzaamheid, aan kennis, aan tolerantie, aan kleur, aan zoveel ...

UNIE
17 maart 2004, 17:47
Wanneer Groen! voor eens en voor altijd NEEN zegt tegen belachelijke splitsingen op raciale (of taal-)criteria, zal ze betrekkelijk goed scoren. Groen is goed bezig.

zarathustra
17 maart 2004, 17:49
Rijker aan w�*t, als ik vragen mag ? (ik typ hier gewoon nog wat tussen haakjes om aan die 50 karakters te komen, maar ge moet u daar niks van aantrekken, hoor... ;) ) :?

rijker aan verdraagzaamheid, aan kennis, aan tolerantie, aan kleur, aan zoveel ...

verdraagzaamheid ==> dat is een voorwaarde tot, geen gevolg

kennis ==> Nu vraag ik me toch wel af hoeveel 'kennis' wij van het merendeel van de niet westerse wereld kunnen leren. Uitgezonderd landen zoals japan enzo. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

tolerantie ==> zie verdraagzaamheid, zou trouwens multicultureel gedoe niet eerder leiden tot minder tolerantie? In die zin dat men niks tegen turken had vroeger maar dat men nu allerhande irritaties krijgt wegens hun aanwezigheid hier?

kleur ==> hmm, en in welke zin zou dat iets positief zijn, begrijp me niet verkeerd, het is daarom ook niet negatief.


edit : wel positief is dat men in bahrein big brother heeft geschrapt :p Daar kunnen we van leren (weliswaar omdat er een kus op de wang werd gegeven als begroeting, maar soit) 8)

Tinne Van der Straeten
17 maart 2004, 17:58
rijker aan verdraagzaamheid, aan kennis, aan tolerantie, aan kleur, aan zoveel ...

verdraagzaamheid ==> dat is een voorwaarde tot, geen gevolg

kennis ==> Nu vraag ik me toch wel af hoeveel 'kennis' wij van het merendeel van de niet westerse wereld kunnen leren. Uitgezonderd landen zoals japan enzo. Maar je snapt wel wat ik bedoel.

tolerantie ==> zie verdraagzaamheid, zou trouwens multicultureel gedoe niet eerder leiden tot minder tolerantie? In die zin dat men niks tegen turken had vroeger maar dat men nu allerhande irritaties krijgt wegens hun aanwezigheid hier?

kleur ==> hmm, en in welke zin zou dat iets positief zijn, begrijp me niet verkeerd, het is daarom ook niet negatief.

verdraagzaamheid: omdat mensen leren omgaan met verschillen, en daarom verschillen leren respecteren

kennis: ik woon in brussel, en soms verschiet je wat voor een expertise je kan vinden bij brusselaars van allochtone orgine, die bij ons verloren gegaan is of niet meer te vinden. bijvoorbeeld meubelmakers (ik zocht iemand die een boekenkast kon maken, en kwam terecht bij een iraniër of een andere vriend), maar ook mensen die binnenhuisinrichting doen (schilderen enzo van die dingen)

tolerantie: zie ook bij mij verdraagzaamheid

kleur: verschil, het is altijd leuker als we niet allemaal dezelfde zijn (los van kleur he) leven in de brouwerij

ik woon aan het liedtsplein in schaarbeek, een overwegend migrantenbuurt. mij hoor je niet zeggen dat dat allemaal mooi en fantastisch is. integendeel. in mijn buurt is er heel wat criminaliteit, maar de wijkbewoners zijn er het eerste slachtoffer van (dus de migranten zelf) dat zijn de spreekwoordelijke appels, maar weet je, je kan dat nu stom vinden, maar de praktijk heeft mij wel beetje geleerd dat het waar is. onlagns hebben ze twee bendes opgepakt geleid door twee personen, ze hebben die de bak ingedraaid, een verademing voor de buurt. wat zijn twee personen op een hele buurt?
en soms is het ook echt ongelooflijk tof. met de voetbal bijvoorbeeld, of de eerste mooie zomerdag, zoals vandaag. dan wordt er gebarbecued op straat.
voor- en nadelen dus, maar heb je dat niet overal?

ze zouden ghetto's moeten tegengaan (door werk te maken van gemengde buurten), zou veel miserie besparen!
Tinne

zarathustra
17 maart 2004, 18:08
ik weet anders wel iemand die een boekenkast zou kunnen maken :p

maar, dat soort kennis is hier ook wel gekend hé. Je kan altijd een ikea boekenkast gaan halen ofzo. Of een antiek geval of wat dan ook.

Maar goed, ik doelde dan ook niet echt op dat soort kennis, eerder op dingen die iets 'groter' zijn. Medisch, natuurkundig, energie, dat soort dingen.

Over brussel gesproken, Siegfried Bracke zei in humo dat men eerst kijkt of de auto niet toevallig van een allochtoon is voor men hem wegsleept. Omdat dat anders tot rellen zou kunnen leiden... Komt de tolerantie dan niet een beetje te veel van 1 kant?

Tinne Van der Straeten
17 maart 2004, 18:18
Maar goed, ik doelde dan ook niet echt op dat soort kennis, eerder op dingen die iets 'groter' zijn. Medisch, natuurkundig, energie, dat soort dingen.

Over brussel gesproken, Siegfried Bracke zei in humo dat men eerst kijkt of de auto niet toevallig van een allochtoon is voor men hem wegsleept. Omdat dat anders tot rellen zou kunnen leiden... Komt de tolerantie dan niet een beetje te veel van 1 kant?

bij een vriend van mij komt er iemand kuisen die tandtechnicus is, haar diploma is hier niet erkend. de arabische beschaving stond vroeger eeuwen voor op ons ...

ik weet niet of dat waar is wat Bracke zegt, ik heb het nog niet van iemand anders gehoord. volgens mij is het overdreven (maar dat weet ik dus niet)
langs de ander kant want allochtonen soms moeten horen ... mensen die een diploma hebben die gewoon niet aanvaard worden om zich nog maar in te schrijven in een interimbureau
de discriminatie is 40% op de arbeidsmarkt, toch ook niet bepaald tolerant?
groejtes,
tinne

zarathustra
17 maart 2004, 18:22
tuurlijk is dat niet tolerant, en dat is dan ook iets waar paal en perk aan gesteld moet worden. Mensen met de wil tot werken en een nuttig diploma moeten zeker ingeschakeld kunnen worden in de economie.

Vraag is dan weer, WAAROM wordt dat diploma niet erkend? daar moet toch een reden voor zijn? En ik weet het niet, ik ben dar niet zo goed in thuis. Ik probeer eerst mijn eigen diploma te halen :)

Tinne Van der Straeten
17 maart 2004, 18:25
omdat er nog altijd geen goede regeling is om die diploma's te erkennen. er zijn wel organisaties die daarrond aan het werken zijn. er moet namelijk redelijk veel in kaart gebracht worden, niveau van opleidingen in buitenland etc etc

in elk geval is het nu te gek voor woorden. en er moeten toch tal van tssoplossingen mogelijk zijn. zo zou je ipv iemand te verplichten heel zijn opleiding over te doen kunnen werken met bedrijfsstages of met modules die extra gevolgd kunnen worden etc etc.

we staan daar echt nog nergens