PDA

View Full Version : Dank U, Justine


De Rode Willem
14 mei 2008, 12:55
Ook voor uw prestaties in het tennis die, voor wie zich daarvoor ontvankelijk verklaard, toch een beetje zouden afgestraald hebben op België en zijn bevolking. Zo mogelijk waren uw overwinningen even zoveel kuisdoekjes die vlekjes van het Belgische blazoen eventjes wegnamen.

Maar vooral dank U, omdat u ons verlost van de overdreven overtollige aandacht voor het tennis op radio en TV. Tuurlijk als een landgenote de top haalt zal er allicht, hopelijk zelfs, iets meer aandacht zijn voor die activiteit waarin er uitgeblonken word. Maar wij hadden wel de pech dat u uitblonk in de saaiste, vervelendste en meest ergerlijkste activiteit van het universum, namelijk tennis. Twee idioot uitgedoste mensen die met een ellipsvormig houtje op een balletje trachten te kloppen. Eigenlijk elkaar treiteren, want een speler doet er alles aan om toch maar de tegenstander het terugslaan onmogelijk te maken. Uren kunnen ze zo doorgaan. Links rechts, links rechts, links rechts…. ouauouhh.

Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ik het enkele seconden vermakelijk vind om het publiek hun idiote links-rechts nekdans te zien uitvoeren. Moesten ze die mensen dwingen even lang belachelijk hun hoofd van links naar rechts te draaien, men zou Amnestie International, de Liga van de mensenrechten en weet ik veel welke andere anti folter of anti-pest wetten bovenhalen. Nog enkele tijd kan ik mij vermaken met het publiek te bestuderen. De would be chi chi sfeer die rond zo'n klop en mep partijtje hangt doet sommige mensen de meest groteske dingen uithalen. Democratisering van het tennisspel is blijkbaar alleen maar een permissie aan alle poseurs binnen een straal van 25 m rond een van een racket voorziene windvlaag om zich als elitaire upperclasser te gedragen. Tu m'as vu kleren die mij enkele minuten in een onbedaarbare slappe lach onderdompelen. Potsierlijk absurde hoofdbedekkingen. Vooral de pose zich als kenners door het leven, maar vooral het stadion te bewegen, intrigeert en amuseert mij. Ach laat ik er geen doekjes omwinden, de aanmatigende neerbuigende arrogantie die mij tegemoet vloeit is uiterst vermakelijk. Vooral als ik onverbloemd maar vooral basaal direct mijn mening over het tennis luidop verkondig.

Maar voor de thuisblijvers was de impact van uw fantastisch hoog niveau veel drastischer. Interessante of leuke radio en TV programma's moesten veelvuldig wijken omdat u hier of daar van begin tot de grote finale alles bij elkaar won. Een avondje vermaak wordt vervangen door een eindeloos over en weer gemep van een balletje. Oeverloos vervelend, even spannend als een slobberbroek. De bijdrage van onze VRT aan de verheffing van de bevolking. Platvloers amusement moet plaatsmaken voor een avondje vergapen aan het verheven upper-class vervelingsdodertje. Hoewel het woord vergapen ook al niet echt van toepassing is hier. Toen u Vlaamse collega topster nog meestreed in de hoogste regionen waande ik mij meermaals in een manège in plaats van rond een court. Vandaar mijn iets hogere waardering van het vrouwenvolleybal.

Beste Justine, onthoud alleen de eerste regeltjes van mijn betoog. De rest is geknor van een oude vent die duidelijk nooit de geneugten heeft gekend in een veel te spannend broekje en een maak-mij-toch-niet-vuil-T shirtje op de gemalen 2de keus baksteen van de plaatselijke tennisclub ongekende hoogten te bereiken. Misschien komt dat nog… ik ben nog niet in pensioen. Dus om mooi te eindigen, beste Justine, nog maals bedankt. Dat u ons in het vervolg bovenstaande lijdensweg bespaart.

HAMC
14 mei 2008, 13:14
En dan hebben we het niet eens over dat ze eruit ziet als een vent, een lelijke vent.

Anna List
14 mei 2008, 13:31
en de belastingontduiking ...

HAMC
14 mei 2008, 13:50
en de belastingontduiking ...

Hah! er komt hier nog wat boven, er gaat nog blijken wat voor krapuul die Justin is blijkbaar.

filosoof
14 mei 2008, 13:57
En dan hebben we het niet eens over dat ze eruit ziet als een vent, een lelijke vent.Het volstaat dat ze dat stom petje afzet om er goed en smakelijk uit te zien. Maar idd, zulk petje maakt iedereen lelijk.

HAMC
14 mei 2008, 14:39
Het volstaat dat ze dat stom petje afzet om er goed en smakelijk uit te zien. Maar idd, zulk petje maakt iedereen lelijk.

Ik vrees dat het aan het petje niet zal liggen. Tenzij dan een grote pet die ze helemaal over haar hoofd kan trekken.

Gun
14 mei 2008, 14:44
Het volstaat dat ze dat stom petje afzet om er goed en smakelijk uit te zien. Maar idd, zulk petje maakt iedereen lelijk.Dat petje is enkel en alleen om de voor- van de achterkant te onderscheiden;-)

HAMC
14 mei 2008, 15:06
Dat petje is enkel en alleen om de voor- van de achterkant te onderscheiden;-)

Inderdaad, anders zouden haar schoudervleugels per ongeluk voor borsten kunnen aanzien worden.

Morduk
14 mei 2008, 15:06
Stopt ze ermee? Dan is 't wachten op de comeback zeker...

HAMC
14 mei 2008, 15:07
Stopt ze ermee? Dan is 't wachten op de comeback zeker...

Neen, ze kan het niet meer.

Derk de Tweede
14 mei 2008, 15:08
Stopt ze ermee? Dan is 't wachten op de comeback zeker...


Zou ze zwanger zijn ? 8-)

HAMC
14 mei 2008, 15:10
Zou ze zwanger zijn ? 8-)

Ocharme die kleine.

Het zou wel eens klein duimpje kunnen zijn die uit zo'n miserable "vrouw" geboren wordt.

Morduk
14 mei 2008, 15:12
Het volstaat dat ze dat stom petje afzet om er goed en smakelijk uit te zien. Maar idd, zulk petje maakt iedereen lelijk.

Hmm...Steak Hénin? = �* la hachée, maar wordt geserveerd met veel slice ;-)

Morduk
14 mei 2008, 15:13
Neen, ze kan het niet meer.


Alsof je dat nodig hebt voor een comeback...een bankrekening zal ze dan nog wel hebben :-D

circe
14 mei 2008, 15:27
vooral dank U, omdat u ons verlost van de overdreven overtollige aandacht voor het tennis op radio en TV.

wat een zever!
Op sommige momenten denk ik dat mijn TV kapot is want op alle posten ziet hij GROEN met ergens een wit+zwart balletje en een paar ventjes die erachterlopen en het dan weer wegsjotten.
Dat ze d�*�*r eens iets aan doen.

Online
14 mei 2008, 16:00
wat een zever!
Op sommige momenten denk ik dat mijn TV kapot is want op alle posten ziet hij GROEN met ergens een wit+zwart balletje en een paar ventjes die erachterlopen en het dan weer wegsjotten.
Dat ze d�*�*r eens iets aan doen.

Inderdaad, de regimezender besteedt veel te veel aandacht aan voetbal. Ze openen er soms zelfs hun nieuws mee.

HAMC
14 mei 2008, 16:12
Alsof je dat nodig hebt voor een comeback...een bankrekening zal ze dan nog wel hebben :-D

In Monaco wel uiteraard.

duveltje382
14 mei 2008, 16:14
En dan hebben we het niet eens over dat ze eruit ziet als een vent, een lelijke vent.
:?:evil:

duveltje382
14 mei 2008, 16:15
Ik denk dat er achter dat klein vrouwke een erg mooie vrouw zit ....

HAMC
14 mei 2008, 16:17
:?:evil:

U bent niet akkoord? U bent blind waarschijnlijk dan?

duveltje382
14 mei 2008, 16:18
U bent niet akkoord? U bent blind waarschijnlijk dan?

Wat is mooi bij U?:roll:

De Waal
14 mei 2008, 16:21
wat een gefrustreerde gekken zitten er hier.

duveltje382
14 mei 2008, 16:24
wat een gefrustreerde gekken zitten er hier.
Wie nu A zegt moet ook maar eens B durven zeggen.......:evil:

Calle
14 mei 2008, 16:29
Waarom moet ik haar bedanken ? Tennis is mijns inziens een kutsport, dus waarom ?
Omdat ze goed tegen een balletje kan slaan ? Wel, proficiat zenne !

circe
14 mei 2008, 16:29
maar kom zeg. Dat meiske heeft vanaf haar jeugdjaren constant met die tennis bezig geweest. Eenmaal ze succes had, gevolgd door de nodige geldwolven (er was laatst weer eentje bezig) en ik denk toch wel dat die negatieve ervaring er iets mee te maken heeft.

als ze wil stoppen, laat ze dan toch doen.

allemaal jaloers op haar geld ja, en jaloers omdat ge ze niet kunt krijgen!

HAMC
14 mei 2008, 16:31
als ze wil stoppen, laat ze dan toch doen.



Het is niet dat ze wil stoppen, ze moet want ze kan het niet meer.

duveltje382
14 mei 2008, 16:31
Waarom moet ik haar bedanken ? Tennis is mijns inziens een kutsport, dus waarom ?
Omdat ze goed tegen een balletje kan slaan ? Wel, proficiat zenne !
Zij had maar Ballen aan haar lijf dan alle Vlamingen samen,en o ik ben nu een VBER zé ;-)

De Waal
14 mei 2008, 16:31
Wie nu A zegt moet ook maar eens B durven zeggen.......:evil:

moet ge mooi zijn om goed en mooi tennis te spelen, ze heeft ons jarenlang spannende momenten bezorgt, dat is voor mij meer dan voldoende. en als die grote madam een beetje opgemaakt is is ze toch te doen, ik kan begrijpen dat ze niet in ieders smaak valt (ook niet in de mijne) maar zo een reacties zijn er volgens mij toch over.

duveltje382
14 mei 2008, 16:40
Justin heeft toch VEEL meer ballen aan haar lijf dan gelijk welke Vlaamse politieker,en wie geeft mij nu ongelijk zé ....:evil:

Chipie
14 mei 2008, 16:43
Een groot verlies voor onze Belgicisten, want alhoewel ze niet graag belastingen in ons landje betaalt/betaalde, vindt ze dat het hier enorm goed is...

Chipie
14 mei 2008, 16:44
Justin heeft toch VEEL meer ballen aan haar lijf dan gelijk welke Vlaamse politieker,en wie geeft mij nu ongelijk zé ....:evil:
Het zullen dan wel tennisballen zijn...

duveltje382
14 mei 2008, 16:46
Een groot verlies voor onze Belgicisten, want alhoewel ze niet graag belastingen in ons landje betaalt/betaalde, vindt ze dat het hier enorm goed is...
Dus wie beter als Chipie gaat dit begrijpen hé ;-)
En met Justine als Vlaamse politieler had de kieskring BHV al lang gesplits geweest:-D

duveltje382
14 mei 2008, 16:48
Het zullen dan wel tennisballen zijn...
:magniet::magniet::magniet:

sus antigoon
14 mei 2008, 17:27
Afscheid van Justine Henin , onze Belgische topsportster waar alle Belgen fier mochten op zijn... :cry:

duveltje382
14 mei 2008, 17:35
De Vlaamse kieken durven niet meer te reageren op de Leeuw van ........

Jantje
14 mei 2008, 17:51
Justine Henin was en is een grote dame voor de Belgische sport.

Voor hen die het niet zouden vernomen hebben, na haar echtscheiding is ze terug in Belgie komen wonen.


En het feit dat Henin nu ook stopt met tennis en ons land dus ook niet meer verder bekent maakt in de wereld, is een groot economisch verlies.


Want draai en keer het hoe je wil, maar Henin en Cleisters hebben jaren lang getoont dat ons landje de hardste en ruwste werkers aankunnen, dankzij inzet, techniek, kennis en volharding. Dankzij deze twee dames heeft ons land bekendheid verworven bij het groot kapitaal van de wereld en zij hebben ons land op de kaart geplaatst bij deze groep mensen, waarvoor dank aan beide dames.

duveltje382
14 mei 2008, 17:59
Justine Henin was en is een grote dame voor de Belgische sport.

Voor hen die het niet zouden vernomen hebben, na haar echtscheiding is ze terug in Belgie komen wonen.


En het feit dat Henin nu ook stopt met tennis en ons land dus ook niet meer verder bekent maakt in de wereld, is een groot economisch verlies.


Want draai en keer het hoe je wil, maar Henin en Cleisters hebben jaren lang getoont dat ons landje de hardste en ruwste werkers aankunnen, dankzij inzet, techniek, kennis en volharding. Dankzij deze twee dames heeft ons land bekendheid verworven bij het groot kapitaal van de wereld en zij hebben ons land op de kaart geplaatst bij deze groep mensen, waarvoor dank aan beide dames.:thumbsup:

Insano
14 mei 2008, 18:04
Jammer dat ze ermee stopt na een slecht seizoen. Zo blijkt het dat ze inderdaad een slechte verliezer is.

Desondanks was ze een grote sportvrouw en verdient ze alle lof :)

duveltje382
14 mei 2008, 18:08
Jammer dat ze ermee stopt na een slecht seizoen. Zo blijkt het dat ze inderdaad een slechte verliezer is.

Desondanks was ze een grote sportvrouw en verdient ze alle lof :)
Je moet veel meer zoeken achter het karakter van deze vrouw,een voorbeeld voor vele (Belgen)Vlamingen .....

alice
14 mei 2008, 18:22
Ooit iemand hier serieus aan sport gedaan?
Tennis op dit niveau ( alle sporten trouwens) vragen intelligentie, discipline en toewijding en daarom mag ook Henin op mijn bewondering rekenen.

L. J. Brutus
14 mei 2008, 18:26
En dan hebben we het niet eens over dat ze eruit ziet als een vent, een lelijke vent.

Is dat dan geen vent?

Queensburry
14 mei 2008, 18:37
Wat een gezever hier.
Ik zeg dit: Proficiat, Justine, je bent een kampioene van wereldklasse!

P.S.: alleen jammer dat je zo asociaal bent om in Monaco te gaan wonen en geen cent belastingen wil betalen. Hadden we nu eens een Waal die de transfers naar het Zuiden kon afzwakken, en dan dat!

moser
14 mei 2008, 18:47
Pff wie Justine aanpakt omwille van Monaco.... ,wel dan moet je Vlaamse volksheld nummer 1 Tommeke Tommeke Wa Doede Nu ook niet sparen , die heeft juist hetzelfde gedaan paar jaar terug.

Pantoffeldiertje
14 mei 2008, 18:48
wat een zever!
Op sommige momenten denk ik dat mijn TV kapot is want op alle posten ziet hij GROEN met ergens een wit+zwart balletje en een paar ventjes die erachterlopen en het dan weer wegsjotten.
Dat ze d�*�*r eens iets aan doen.

Oh ja, op alle posten. Kwestie van niet te overdrijven.

Everytime
14 mei 2008, 18:58
Met Justine Henin die haar carrière stopt, zijn we beland in een periode waar Belgische sport bijna niets meer op een internationale niveau betekent. Behalve in tennis, in welke andere sport konden we kampioenen vinden? Tja, misschien bij de wielrenners............en nog.

Max van Dietschland
14 mei 2008, 19:08
Met het stoppen van Justine verdwijnt de laatste meerwaarde van Wallonië.

Spijtig dat ze zo snel stopt. Een mindere periode is doodnormaal voor een sporter. Had ze even enkele maanden of zelfs de rest van het seizoen rust genomen.

Voordeel is wel dat ze niet zoals sommige andere sporters doping gaat gebruiken op het einde van de carrière.

Maar goed, bedankt Justine voor de mooie momenten, met een ijzeren doorzettingvermogen en technisch supersterk tennis.

slegie
14 mei 2008, 19:14
Ik vind dit zeer belachelijk.

Ze verliest een aantal wedstrijden en dan is ze depressief en vermoeid?

Hoe kan iemand die enkel wat uurtjes per dag tennis moet trainen vermoeid zijn?

Persoonlijk denk ik dat de smaak van succes haar een beetje arrogant heeft gemaakt en dat ze nu liever het hazepad neemt dan om haar talenten te bevestigen want aan de top geraken is niet moeilijk aan de top blijven is des te moeilijker en dat zal zij ook wel weten en dit is het perfecte excuus om het hazepad te kiezen nu ze nog op nummer 1 staat wetende dat dit niet lang meer zo zou blijven omdat er nog andere en betere tennis speelsters zijn dan haar

Hetzelfde liedje bij Kim Clijsters indertijd,

ik noem dit lafheid

Jantje
15 mei 2008, 05:31
Met Justine Henin die haar carrière stopt, zijn we beland in een periode waar Belgische sport bijna niets meer op een internationale niveau betekent. Behalve in tennis, in welke andere sport konden we kampioenen vinden? Tja, misschien bij de wielrenners............en nog.

Belgie heeft nog veel kampioenen, zelfs veel wereldtitelhouders, maar de Belgische tv heeft enkel oog voor voetbal en wielrennen. Waardoor deze sporten dus niet gekent zijn en de kampioenen dus ook niet.

Maar Belgie is dus ondanks zijn klein aantal inwoners wel de bezitter van veel wereldtitelhouders in veel sporttakken.

eric v68
19 mei 2008, 21:08
Wat een gezever hier.
Ik zeg dit: Proficiat, Justine, je bent een kampioene van wereldklasse!

P.S.: alleen jammer dat je zo asociaal bent om in Monaco te gaan wonen en geen cent belastingen wil betalen. Hadden we nu eens een Waal die de transfers naar het Zuiden kon afzwakken, en dan dat!

met alle respect hoor, maar spreekt Justine nog een beetje Nederlands ?

ik vroeg het me gewoon af.:?

Dronkoers
19 mei 2008, 21:12
met alle respect hoor, maar spreekt Justine nog een beetje Nederlands ?

ik vroeg het me gewoon af.:?

Ja ze, dialect zelfs: assenseur, plancier, ca va, allumeur, je m'en fou, gazet,, bijou,...


;-)

eric v68
20 mei 2008, 09:03
Ja ze, dialect zelfs: assenseur, plancier, ca va, allumeur, je m'en fou, gazet,, bijou,...


;-)

wat een raar dialect. :?

;-)

KrisKras
20 mei 2008, 09:44
http://assets.hbvl.be/Albums/HBvL/Cartoons/slides/080515_Klier_cartoon.JPG