PDA

View Full Version : Vredesbetoging 20 maart

Pelgrim
17 maart 2004, 11:27
nu zaterdag 20 maart in Brussel vanaf 14 uur: betoging tegen oorlog, terrorisme, geweld in het algemeen.

Allen daarheen!

(even reclame maken)

jan hyoens
17 maart 2004, 12:42
weten we direct hoeveel nuttige idioten er hier nog rondlopen! 8)

Pelgrim
17 maart 2004, 13:38

Wie zegt dat ik nuttig ben? :lol: :wink:

Antoon
17 maart 2004, 16:33
nu zaterdag 20 maart in Brussel vanaf 14 uur: betoging tegen oorlog, terrorisme, geweld in het algemeen.

Allen daarheen!

(even reclame maken)

Ik neem aan dat de betoging hoofdzakelijk tegen Bush en Aznar zal gericht worden. Ah ja, en voor de "bevrijding van Palestina".

Ik zou graag eens een massale betoging van moslims willen zien tegen het terrorisme van Osama Bin Laden, Hamas-sjeik Yassin en Jasser Arafat.

Maar ja....

wb
17 maart 2004, 17:37

't is nekeer iets anders als betogen voor een sterk Europees leger :twisted:

Kristof Miele
17 maart 2004, 18:10

Allen daarheen!

(even reclame maken)

Ik neem aan dat de betoging hoofdzakelijk tegen Bush en Aznar zal gericht worden. Ah ja, en voor de "bevrijding van Palestina".

Ik zou graag eens een massale betoging van moslims willen zien tegen het terrorisme van Osama Bin Laden, Hamas-sjeik Yassin en Jasser Arafat.

Maar ja....

Vredesbetoging en een betoging voor de Palestijnse terroristen... Ik vraag mij iedere keer af hoe dat kan samengaan.
En inderdaad: een betoging, georganiseerd door moslims, tegen het internationale terrorisme... Nog nooit van gehoord!

Artesia
18 maart 2004, 07:35
Gaan ze betogen tegen het geweld in Kosovo?
Of tegen de Noord koreaanse dictator?
:roll:
O nee! Bush zal natuurlijk de kop van jut zijn!
inderdaad, het zal duidelijk zijn welke randdebielen weer op de barricaden zullen staan :)

Pelgrim
18 maart 2004, 10:36
Gaan ze betogen tegen het geweld in Kosovo?
Of tegen de Noord koreaanse dictator?
:roll:
O nee! Bush zal natuurlijk de kop van jut zijn!
inderdaad, het zal duidelijk zijn welke randdebielen weer op de barricaden zullen staan :)

wat anderen doen weet ik niet. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en ik zal daar zijn tegen geweld in het algemeen. Tegen de oorlog in Irak ja, maar dus ook tegen het terrorisme vanwege islamfundamentalisten. Ook tegen de tienduizend executies per jaar in China. Ook tegen het regime van Noord Korea. Ook tegen de ETA. Ook tegen Saddam Hoessein (allee, voor zover dat nnog nodig is) ,Tegen oorlog en geweld op zich.

Ongetwijfeld zullen er heel groepen met alleen maar antiBush slogans te vinden zijn in die stoet.

Dat is eenzijdige politieke propaganda waar ik mij nu reeds alvast van distantieer. :wink:

Antoon
18 maart 2004, 10:42
Ongetwijfeld zullen er heel groepen met alleen maar antiBush slogans te vinden zijn in die stoet.

Heel die betoging gaat er zo uitzien. Jij sult een van de weinige 'ongemerkte' uitzonderingen zijn.

Vandaar dat die betogingen ook weinig overtuigend zijn en ook niets uithalen.

eigeeltje
18 maart 2004, 13:48

Heel die betoging gaat er zo uitzien. Jij sult een van de weinige 'ongemerkte' uitzonderingen zijn.

Vandaar dat die betogingen ook weinig overtuigend zijn en ook niets uithalen.
Gewoon thuis in je zetel zitten brengt natuurlijk veel meer op :twisted:

eigeeltje
18 maart 2004, 13:50

Maar ja....

Vredesbetoging en een betoging voor de Palestijnse terroristen... Ik vraag mij iedere keer af hoe dat kan samengaan.
En inderdaad: een betoging, georganiseerd door moslims, tegen het internationale terrorisme... Nog nooit van gehoord!

Heb jij de tekst van pelgrim eigenlijk gelezn? Als je dus tegen de bezetting bent van palestina ben je voor de terrroristen ??? :roll:
Who isn't with us, is against us? :evil:

Antoon
18 maart 2004, 14:12
eigeeltje, ga jij maar lekker meebetogen en met jouw vrienden-met-arafat-sjaatltes tegen Bush, Aznar en Sharon roepen en schreeuwen.

Ik zal zoals de meeste mensen gewoon voortdoen met mijn leven, hopend dat die smeerlappen van moslim-terroristen serieus genomen worden door onze regeringen (inclusief U.S., Spanje en Israel) om het hen zo moeilijk mogelijk te maken hun onvoorwaardelijke moordpartijen hier uit te voeren.

eigeeltje
18 maart 2004, 15:38
eigeeltje, ga jij maar lekker meebetogen en met jouw vrienden-met-arafat-sjaatltes tegen Bush, Aznar en Sharon roepen en schreeuwen.

Ik zal zoals de meeste mensen gewoon voortdoen met mijn leven, hopend dat die smeerlappen van moslim-terroristen serieus genomen worden door onze regeringen (inclusief U.S., Spanje en Israel) om het hen zo moeilijk mogelijk te maken hun onvoorwaardelijke moordpartijen hier uit te voeren.
je zegt weer hetzelfde. je zegt onrechtstreeks dat mensen die zaterdag gaan betogen tegen Bush en zijn gevolg niet denken aan de aanslagen, moslim-terroristen. :roll:
Dat zijn gewoon leugens van de bush administratie waar blijkbaar vee mensen mee weg zijn ...
Wat is er trouwens verkeerd aan mensen met een arafat-sjaaltje?? 8O

solidarnosc
18 maart 2004, 15:58

Behalve dat ze geen smaak hebben, ...niets. :wink: Ach moest ik u zijn zou ik me niet laten opkloppen op dit forum.

Vlaamse Leeuw
18 maart 2004, 18:18
Even voor de duidelijkheid!

Dit is een betoging voor de vrede, dus er wordt geen standpunt ingenomen voor of tegen een land in oorlog.

Dus kom allen nu zaterdag mee betogen!!!

Griffin
18 maart 2004, 20:02

gij se trut! wa hebde gij tegen die schoon sjaatjes?
Vooral blijven voortdoen met iedereen over dezelfde kam te scheren trouwens.

H. Guderian
18 maart 2004, 20:46
Vredesbetoging 20 maart

Allen daarheen!

(even reclame maken)

"Zwitserland kent al eeuwen vrede. En wat hebben ze voortgebracht? De koekoeksklok!" (Il Duce)

:lol: :lol: :lol:

Turkje
18 maart 2004, 21:06
"Zwitserland kent al eeuwen vrede. En wat hebben ze voortgebracht? De koekoeksklok!" (Il Duce)

In 1937, Vernon Bartlett interviewed Italian Fascist dictator and prime minister Benito Mussolini. "When it was over," Bartlett recalled, "over I sent [the draft] as usual to his office to be vetted. The only alteration he made to my manuscript was significant. Somewhere I had written, 'The Duce's laughter encouraged me to ask another indiscreet question.' The word 'laughter' had been crossed out, and 'cordiality' stood in its place. Apparently no dictator may laugh."

Dit vind ik ook nog een goede:

Dorothy Parker once reviewed a novel by Italian dictator Benito Mussolini. "This is not a book to be cast aside lightly," she declared. "It should be hurled with great force."

Parker, Dorothy ["Dottie"] (1893-1967) American writer, critic, and wit; member of the famed Algonquin Round Table [noted for her many stories, poems, and other works]

Pelgrim
19 maart 2004, 10:05
Ja, Guderian, en wat is uw punt dan? Ga jij maar ergens met uw neonazi vriendjes een betoging voor de oorlog organiseren. :lol: Misschien krijgt gezelschap van een paar moslimextremisten.

Antoon
19 maart 2004, 11:34
Vredesbetoging 20 maart

Allen daarheen!

(even reclame maken)

Wat heb jij al voortgebracht? Of nog beter : wat denk jij dat je nog ooit gaat voortbrengen?

't Zal niet vet zijn, mij dunkt.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Pelgrim
19 maart 2004, 11:37
Wat heb jij al voortgebracht? Of nog beter : wat denk jij dat je nog ooit gaat voortbrengen?

't Zal niet vet zijn, mij dunkt.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Guderian zal zijn leven geven tot meerdere eer en glorie van het Arische ras, uiteraard.

Da's eens iets waar ik achter sta :lol:

Antoon
19 maart 2004, 14:14
Even voor de duidelijkheid!

Dit is een betoging voor de vrede, dus er wordt geen standpunt ingenomen voor of tegen een land in oorlog.

Dus kom allen nu zaterdag mee betogen!!!

:lol: :lol: :lol: grapjas.

Allee, neem nu om te beginnen al die affiche:

http://www.actieplatformpalestina.be/nl/01_home/images/2004-03-20_affiche_betoging.jpg

Die is van het actie platform palestina. Onderaan zie je een mede-organisator : www.stopusa.be

Het is een betoging tegen de bezetting ( lees : tegen Israel, want niemand gaat daar roepen tegen de gruweldaden van Hamas, Jihad of Arafat's Al Aqsa.) en ook tegen Amerika ( ik zie ze nog niet roepen tegen Osama Bin Laden en zijn gruweldaden, of die van de andere moslim-terroristen ) .

Met andere woorden : de betoiging is geen betoging voor vrede, het zal een eenzijdige (bekende) scenario tegen amerika en israel zijn. Er zal worden geroepen tegen Bush, Aznar en Sharon .

Niets nieuws. En gewoon waardeloos.

Pelgrim
19 maart 2004, 14:23
Niet alle deelnemenden over dezelfde kam scheren, antoon

Antoon
19 maart 2004, 14:31

De deelnemers zullen niet zo talrijk zijn als tijdens de anti-amerikaanse betogingen van voor de oorlog in Irak. Want het is minder 'brandend' nieuws.

Ik voorzie een vrij kleine betoging met vooral noord-afrikanen en extreem-linkse arafat-sjaaltjesdragers. Daartussen zal wel een occasionele brave naieveling meelopen. Maar het zal hoofzakelijk zijn wat ik boven vermelde.

Ik wil daar de eerste betoger zien die tegen pakweg het terrorisme van arafat of hamas gaat zitten roepen. Of tegen bin laden. :lol:

maddox
19 maart 2004, 15:00
H. Guderian

Zwitserlands grootste exportproduct momenteel is geld, en informatie.
Maar in het verleden was dat exportproduct huurlingen, waarvan de Zwitserse garde in het vaticaan het perfecte voorbeeld is.

athena
19 maart 2004, 15:01
Ja, Guderian, en wat is uw punt dan? Ga jij maar ergens met uw neonazi vriendjes een betoging voor de oorlog organiseren. :lol: Misschien krijgt gezelschap van een paar moslimextremisten. Over moslimextremisten gesproken één van de mede- organisatoren van de betoging is stop USA, een mantelorganisatie van de AEL. Het was toch AEL voorman Abu Jahjah die de aanslagen van 11 september een moment van zoete wraak noemde.

Wat zullen de slogans zijn morgen: Hamas alle joden aan de gas? dood aan de joden en Amerikanen? Het leger van Mohamed zal de joden vernietigen?
Allemaal slogans die op vorige AEL-PVDA betogingen werden geroepen.

Pelgrim
19 maart 2004, 15:11
nogmaals, ik ben niet van de pvda of de ael of stopusa. Ik ben ne simpele mens die daar naartoe gaat om duidelijk te stellen dat ik geen geweld in dit land en de wereld wil :wink:

jan hyoens
19 maart 2004, 16:08

je zegt weer hetzelfde. je zegt onrechtstreeks dat mensen die zaterdag gaan betogen tegen Bush en zijn gevolg niet denken aan de aanslagen, moslim-terroristen. :roll:
Dat zijn gewoon leugens van de bush administratie waar blijkbaar vee mensen mee weg zijn ...

"niet nadenken" zou hier beter passen! 8)

jan hyoens
19 maart 2004, 16:09
nogmaals, ik ben niet van de pvda of de ael of stopusa. Ik ben ne simpele mens die daar naartoe gaat om duidelijk te stellen dat ik geen geweld in dit land en de wereld wil :wink:

het ene impliceert inderdaad het andere! 8)

wb
19 maart 2004, 18:15
Allee, neem nu om te beginnen al die affiche:

http://www.actieplatformpalestina.be/nl/01_home/images/2004-03-20_affiche_betoging.jpg

Die is van het actie platform palestina. Onderaan zie je een mede-organisator : www.stopusa.be

Het is een betoging tegen de bezetting ( lees : tegen Israel, want niemand gaat daar roepen tegen de gruweldaden van Hamas, Jihad of Arafat's Al Aqsa.) en ook tegen Amerika ( ik zie ze nog niet roepen tegen Osama Bin Laden en zijn gruweldaden, of die van de andere moslim-terroristen ) .

Met andere woorden : de betoiging is geen betoging voor vrede, het zal een eenzijdige (bekende) scenario tegen amerika en israel zijn. Er zal worden geroepen tegen Bush, Aznar en Sharon .

Niets nieuws. En gewoon waardeloos.

Er zullen inderdaad wel wat PVDA'ers rondlopen die zoals jij nogal zwart-wit denken. Met de LSP zijn we echter noch tegen Amerika, noch tegen Israel. We staan aan de kant van de arbeidersklasse in elk land. Wél zijn we tegen het imperialistisch beleid van de regering-Bush en de apartheidspolitiek van Israël. Eveneens verwerpen we de terroristische methodes van Bin Laden en consoorten. Toen de oorlog in Irak begon waren we zowel tegen het beleid van Bush als tegen dat van Saddam. Het is een grove fout om aan de kant van Saddam te gaan staan omdat je tegen Bush bent. LSP staat consequent aan dezelfde kant: die van de arbeiders, internationaal. Voor ons is het zeker wel een betoging voor vrede (en tegen het oorlogszuchtige kapitalisme)

Guderian
19 maart 2004, 23:46
We staan aan de kant van de arbeidersklasse in elk land.

:lol: :lol: :lol: :lol: Zo worden er geen meer gemaakt! :lol:

H. Guderian
19 maart 2004, 23:52

2 voorstellen misschien...

Het voorstel waarin staat dat perverse ouden-van-dagen zoals jij moeten werken voor mijn generatie tot ze er bij neervallen!

Het voorstel strekkende het verbod op internettoegang voor vieze oude mannetjes zoals jij wegens te gevaarlijk voor jullie bloeddruk.

:D

Hanne
20 maart 2004, 10:27

De deelnemers zullen niet zo talrijk zijn als tijdens de anti-amerikaanse betogingen van voor de oorlog in Irak. Want het is minder 'brandend' nieuws.

Ik voorzie een vrij kleine betoging met vooral noord-afrikanen en extreem-linkse arafat-sjaaltjesdragers. Daartussen zal wel een occasionele brave naieveling meelopen. Maar het zal hoofzakelijk zijn wat ik boven vermelde.

Ik wil daar de eerste betoger zien die tegen pakweg het terrorisme van arafat of hamas gaat zitten roepen. Of tegen bin laden. :lol:

Juist.
"Daartussen zal wel een occasionele brave naieveling meelopen. "
Filosoof waarschijnlijk. Benieuwd of hij "Hamas, hamas, alle joden aan het gas, uit volle borst zal meezingen :lol:

skippy
20 maart 2004, 11:39
Een betoging van linkiewinkies, tapijtekruipers, tapijtekruipervriendjes, allahgalevesen en andere idioten, neen bedankt.
Zeker niet na hunne stunt waarbij ze privé importeurs en exporteurs openlijk op het web hebben gezet. Ik ga naar de Jachtbeurs Flanders Expo.

jan hyoens
22 maart 2004, 12:40

Waar blijft het zegebulletin van Coolov over honderduizenden betogers waarvan de helft bestaan uit lsp-zeloten? :lol: :lol: :lol:

solidarnosc
22 maart 2004, 12:42

Waar blijft het zegebulletin van Coolov over honderduizenden betogers waarvan de helft bestaan uit lsp-zeloten? :lol: :lol: :lol:

Er was niet zoveel volk maar in ieder geval meer dan het Blok ooit bij elkaar heeft gekregen. :lol:

Antoon
22 maart 2004, 12:44

Er was niet zoveel volk maar in ieder geval meer dan het Blok ooit bij elkaar heeft gekregen. :lol:

Heeft de betoging al plaats gehad? Ik was de datum vergeten en ik heb er nergens iets over gelezen, gehoord of gezien.

eigeeltje
22 maart 2004, 12:58

Heeft de betoging al plaats gehad? Ik was de datum vergeten en ik heb er nergens iets over gelezen, gehoord of gezien.
Dan was je zaterdag waarschijnlijk niet thuis of heb je die dag de media niet gevolgd. Het heeft zaterdag veel media aandacht gekregen

jan hyoens
22 maart 2004, 13:04

deel de 10.000 deelnemers over de ong 30 verenigingen en je bekomt een 300-tal deelnemers per organisatie! (en dan moet je rekening houden met de 100de naieve chiro-kinderen die door hun leiding worden meegesleurd en de 100de allochtone jongeren die er enkel om te provoceren bij zijn!)! Het Vlaams Blok had op zijn laatste congres in Gent op zijn eentje meer dan 3000 deelnemers!!! 8)

solidarnosc
22 maart 2004, 13:10

deel de 10.000 deelnemers over de ong 30 verenigingen en je bekomt een 300-tal deelnemers per organisatie! (en dan moet je rekening houden met de 100de naieve chiro-kinderen die door hun leiding worden meegesleurd en de 100de allochtone jongeren die er enkel om te provoceren bij zijn!)! Het Vlaams Blok had op zijn laatste congres in Gent op zijn eentje meer dan 3000 deelnemers!!! 8)

Als je alle mandatarissen, medewerkers en hun vrouwen/mannen bij elkaar steekt dan kom je volgens mij aardig in de buurt van de 3000. Tel daar nog eens de mensen bij die afkomen op de gratis drank en de zaal zit vol.

Seba
22 maart 2004, 13:11

http://www.vlaamsblok.be/images/20040314_19.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted:

Antoon
22 maart 2004, 13:11
Dan was je zaterdag waarschijnlijk niet thuis of heb je die dag de media niet gevolgd. Het heeft zaterdag veel media aandacht gekregen

Ik heb zaterdag inderdaad maar weinig gelezen of geluisterd, maar heb wel iets vernomen over 10.000 betogers in Oostende, voor meer werk of zoiets. Of was het op een andere dag?

jan hyoens
22 maart 2004, 13:21

Als je alle mandatarissen, medewerkers en hun vrouwen/mannen bij elkaar steekt dan kom je volgens mij aardig in de buurt van de 3000. Tel daar nog eens de mensen bij die afkomen op de gratis drank en de zaal zit vol.

Gratis drank! Kan het proletarischer? en dan is het weer niet goed! 8)

solidarnosc
22 maart 2004, 14:00

Yep, geen gratis drank. :wink:

Pelgrim
22 maart 2004, 14:03
Ik ben daar geweest, en ik moet ook toegeven dat het tot mijn lichte ergernis nogal eenzijdig anti bush en anti sharon was. De delegatie van de pvda heeft dat idee nog versterkt, want die hebben eigenlijk de aandacht van de aanwezige media weggekaapt van de andere delegaties. Een spijtige zaak, ik had liever gehad dat het ook eens duidelijk werd gemaakt dat we (allee, de mensen waar ik bij was toch) daar ook waren tegen alle andere vormen van oorlog, zoals het terrorisme.

Antoon
22 maart 2004, 14:38
Ik ben daar geweest, en ik moet ook toegeven dat het tot mijn lichte ergernis nogal eenzijdig anti bush en anti sharon was. De delegatie van de pvda heeft dat idee nog versterkt, want die hebben eigenlijk de aandacht van de aanwezige media weggekaapt van de andere delegaties. Een spijtige zaak, ik had liever gehad dat het ook eens duidelijk werd gemaakt dat we (allee, de mensen waar ik bij was toch) daar ook waren tegen alle andere vormen van oorlog, zoals het terrorisme.

Ik zeg niet graag "I told you so". Zeker niet tegen een 'forum-vriend'. Daarom zal ik gewoon mijn bericht van vorige week hier posten.

Geen dank. :wink:

Pelgrim
22 maart 2004, 14:41
Toch, Antoon, zal dat mij er niet van weerhouden ook de volgende keer aanwezig te zijn, want ik blijf hopen in de vrede. Altijd al een dromer geweest :wink:

Antoon
22 maart 2004, 14:44
Toch, Antoon, zal dat mij er niet van weerhouden ook de volgende keer aanwezig te zijn, want ik blijf hopen in de vrede. Altijd al een dromer geweest :wink:

Kijk, iedereen is voor de vrede. Maar soms kun je niet anders dan jezelf te verdedigen, of ten minste acties ondernemen om je kinderen te beschermen.

Maar wat mij het meeste verwonderd van jou, is dat je nog altijd niet hebt gemerkt dat deze betogingen niets met vrede te maken hebben. Dit zijn gewoon anti-westerse betogingen. Het woord 'vredesbetoging' wordt hier vreselijk misbruikt.

jan hyoens
22 maart 2004, 14:54

Yep, geen gratis drank. :wink:

kapitalist! uitbuiter van het lompenproletariaat! klassevijand! :evil:

Pelgrim
22 maart 2004, 14:57
heb je mijn post dan niet gelezen? Ik heb gemerkt dat dit een eenzijdige betoging was. Maar ik laat mij niet inpakken door een paar idiote extremisten die denken dat zij de betoging waren. Ik was daar niet tegen het westen (ik ben niet gek), ik was daar tegen geweld. Onze delegatie was overigens maar heel klein, ik zal er proberen te voor zorgen dat wij de volgende keer eens de cameramensen op ons gericht hebben :wink:

Antoon
22 maart 2004, 15:08
heb je mijn post dan niet gelezen? Ik heb gemerkt dat dit een eenzijdige betoging was. Maar ik laat mij niet inpakken door een paar idiote extremisten die denken dat zij de betoging waren. Ik was daar niet tegen het westen (ik ben niet gek), ik was daar tegen geweld. Onze delegatie was overigens maar heel klein, ik zal er proberen te voor zorgen dat wij de volgende keer eens de cameramensen op ons gericht hebben :wink:

Als je geloofwaardiger wilt overkomen dan die extreem-linkse onvoorwaardelijke anti-usa'ers, organizeer dan een vredesmars op een andere datum dan de oorlog tegen saddam hussein. Neem bijvoorbeeld de verjaardag van de aanslagen van 11 september, of die van Madrid. Loop dan in de betoging met Osama Bin Laden en Yassir Arafat als kop van jut.

Maar ja, dan krijg je die organisaties niet mee. Je weet wel, 11.11.11. , Oxfam, Pax Christi, .... allemaal organizaties met eerbare intenties, maar die gekaapt zijn door extreem-linkse anti's. Ze misbruiken het geld, dat ze van de goedgelovige mensen krijgen om de arme landen helpen ontwikkelen, voor oneerbare doeleinden. Dat geld gaat allemaal naar anti-Israel en anti-US propaganda en via hun vrienden van het actieplatform palestina worden ook onrechtstreeks de terroristische organizaties in palestina gesteund. De rest van de wereld, zij die echt hulp nodig hebben, die mogen stikken.

Pelgrim
22 maart 2004, 15:13
pas op, vergis u niet he, ik ben ook tegen de bezetting van palestina hoor.

Antoon
22 maart 2004, 15:23
pas op, vergis u niet he, ik ben ook tegen de bezetting van palestina hoor.

Dat stuk had ik door. :wink:

Seba
22 maart 2004, 15:39

Als je geloofwaardiger wilt overkomen dan die extreem-linkse onvoorwaardelijke anti-usa'ers, organizeer dan een vredesmars op een andere datum dan de oorlog tegen saddam hussein. Neem bijvoorbeeld de verjaardag van de aanslagen van 11 september, of die van Madrid. Loop dan in de betoging met Osama Bin Laden en Yassir Arafat als kop van jut.

Maar ja, dan krijg je die organisaties niet mee. Je weet wel, 11.11.11. , Oxfam, Pax Christi, .... allemaal organizaties met eerbare intenties, maar die gekaapt zijn door extreem-linkse anti's. Ze misbruiken het geld, dat ze van de goedgelovige mensen krijgen om de arme landen helpen ontwikkelen, voor oneerbare doeleinden. Dat geld gaat allemaal naar anti-Israel en anti-US propaganda en via hun vrienden van het actieplatform palestina worden ook onrechtstreeks de terroristische organizaties in palestina gesteund. De rest van de wereld, zij die echt hulp nodig hebben, die mogen stikken.

en mogen we dan veronderstellen dat jij niet in die betoging zal meelopen Antoon, ,anders ben jij immers evenzeer schuldig aan selectieve verontwaardiging?

wb
22 maart 2004, 16:12

Kijk, iedereen is voor de vrede. Maar soms kun je niet anders dan jezelf te verdedigen, of ten minste acties ondernemen om je kinderen te beschermen.

Is dat jouw interpretatie van de oorlog in/bezetting van Irak? 'acties ondernemen om je kinderen te beschermen' ? Of heb je het over iets totaal anders?

Guderian
22 maart 2004, 18:57

Eigenlijk zeer grappig om te zien hoe de fanaten van de internationale terrorist Che Guevara zich plots ontpoppen tot "love and peace"-demonstranten. :twisted: :roll: :lol:

Pelgrim
23 maart 2004, 10:10

Eigenlijk zeer grappig om te zien hoe de fanaten van de internationale terrorist Che Guevara zich plots ontpoppen tot "love and peace"-demonstranten. :twisted: :roll: :lol:

Ik heb daar meer mensen zonder dan met cheguevara kop gezien hoor!

eigeeltje
23 maart 2004, 10:20

Met Ché een terrorist te noemen ga je wel heel ver. Maar je hebt wel gelijk de meesten met zo'n T-shirtje aan weten niet of willen niet weten wat Ché allemaal heeft uitgespookt.

kirie
23 maart 2004, 17:08
aan de vredesbetogingoproepers en de vredesorganisaties :
Beste hypocrieten ,
ik zou graag eens een massale betoging zien tegen alle scheve toestanden in zwart Afrika. Een enkel voorbeeld : waar zaten jullie nog niet zo lang geleden toen er in Kongo méérdere miljoenen mensen werden afgeslacht ?En zo kunnnen we er meedere geven.

Laat die hypocrisie nu eens thuis en blijf ook thuis. Het is om te kotsen als jullie te zien en te horen zijn.
Tegen Amerika, da's makkelijk, da's plezant, kost niets. Tegen landen en toestanden met duizenden malen meer slachtoffers, ver weg uit de media, in landen waar je zelfs niets te vertellen kunt hebben, want dan ga je er misschien wel zelf aan, laat je eens horen .
Geen goesting zeker ? Toch ooit van gehoord of niet ?

eigeeltje
23 maart 2004, 18:19
Beste hypocrieten ,
ik zou graag eens een massale betoging zien tegen alle scheve toestanden in zwart Afrika. Een enkel voorbeeld : waar zaten jullie nog niet zo lang geleden toen er in Kongo méérdere miljoenen mensen werden afgeslacht ?En zo kunnnen we er meedere geven.

Laat die hypocrisie nu eens thuis en blijf ook thuis. Het is om te kotsen als jullie te zien en te horen zijn.
Tegen Amerika, da's makkelijk, da's plezant, kost niets. Tegen landen en toestanden met duizenden malen meer slachtoffers, ver weg uit de media, in landen waar je zelfs niets te vertellen kunt hebben, want dan ga je er misschien wel zelf aan, laat je eens horen .

Wat was er speciaal aan de dag 20 maart?
Inderdaad het was de internationale dag tegen de oorlog
Natuurlijk was de luidste kritiek gericht aan het adres van de VS en co maar de mars was ook een kritiek aan alle oorlogsheren overal ter wereld.
Ik kan je kritiek best verstaan. Maar ik heb dan wel een vraag voor jou, heb jij betoogd tegen de oorlog in Eritrea, Liberia, Colombia, ... Laat me raden,... ik dacht van niet. Waarom niet? Was u er zaterdag bij? Ik dacht ook van niet. waarom niet?
Is het niet te gemakkelijk om kritiek te uiten vanuit je luie stoel aan mensen die voor hun mening regen en wind trotseren?

kirie
24 maart 2004, 08:33
Beste hypocrieten ,

Natuurlijk was de luidste kritiek gericht aan het adres van de VS en co maar de mars was ook een kritiek aan alle oorlogsheren overal ter wereld.
Ik kan je kritiek best verstaan. Maar ik heb dan wel een vraag voor jou, heb jij betoogd tegen de oorlog in Eritrea, Liberia, Colombia, ... Laat me raden,... ik dacht van niet. Waarom niet? Was u er zaterdag bij? Ik dacht ook van niet. waarom niet?
Is het niet te gemakkelijk om kritiek te uiten vanuit je luie stoel aan mensen die voor hun mening regen en wind trotseren?aan ALLE ?
behalve opnieuw die vergeten oorlogsheren bedoel je ? Of bedoel je de VS en Israel . Maar andere ? Waar waren die spandoeken? dan heb ik ook een vraag : is het niet makkelijk om er van af te komen dat met een spandoek " stop oorlog " ( voorbeeld ) ALLEN hier bij te betrekken, terwijl uit al het overige slogans meer dan duidelijk blijkt WIe men bedoelt.

Makkelijk kritek hebben vanuit een luie stoel ? Zeker, ik kijk er naar , zie en keur die ontegensprekelijke hypocrisie af, wens daar niet aan deel te nemen.

mad_drone
24 maart 2004, 16:26
zucht. Ik snap soomigen van degene die kritiek hebben niet. Ik wist dat er dan een betoging voor de vrede ging zijn. En hop, aangezien ik vrede belangrijk genoeg vind om voor te betogen ben ik dat maar gaan doen . Als daar nu * zucht* extreem-linksen rondliepen die het preciese doel vergaten, zorgt er niet voor dat de gehele betoging gericht was voor de vrede.heb zelfs iemand zien lopen met een tekening gemaakt door - ik vermoed- een 5 - jarige van een bloem waarbij stond " neen aan oorlog, hou van een bloem" ( of zoiets toch, mijn geheugen werkt niet steeds) . Dat is wat die betoging was. voor mij toch. Sorry dat ik vroeger niet betoogd heb, maar ik doe het nu toch, wat is daar mis mee? ( vroeger was ik als jongere niet steeds ervan op de hoogte) hoogstaande kritiek hoor...

eigeeltje
24 maart 2004, 18:17
Is het niet te gemakkelijk om kritiek te uiten vanuit je luie stoel aan mensen die voor hun mening regen en wind trotseren?aan ALLE ?
behalve opnieuw die vergeten oorlogsheren bedoel je ? Of bedoel je de VS en Israel . Maar andere ? Waar waren die spandoeken? dan heb ik ook een vraag : is het niet makkelijk om er van af te komen dat met een spandoek " stop oorlog " ( voorbeeld ) ALLEN hier bij te betrekken, terwijl uit al het overige slogans meer dan duidelijk blijkt WIe men bedoelt.

Makkelijk kritek hebben vanuit een luie stoel ? Zeker, ik kijk er naar , zie en keur die ontegensprekelijke hypocrisie af, wens daar niet aan deel te nemen.
Weet je wat laat ons allemaal in de luie zetel zitten en kijken hoe de wereld langzaam maar zeker ten onder gaat. Dat zou voor iedereen beter zijn niet?

Pelgrim
24 maart 2004, 22:19
ik geloof dat ik die tekening ook heb gezien, mad drone :D

kirie
25 maart 2004, 08:28
aan ALLE ?

Weet je wat laat ons allemaal in de luie zetel zitten en kijken hoe de wereld langzaam maar zeker ten onder gaat. Dat zou voor iedereen beter zijn niet? het valt u blijkbaar zwaar di e waarheid te moeten lezen.
Ik stel u voor : richt vanaf heden verschillende vredesbetogingen in die nu eens iemand anders dan de VS en israel als mikpunt hebben.
Waar wacht U op ? U wil toch dat er iets gebeurt ? U wil toch dat de wereld niet ten onder gaat ?Of waren 3 miljoen zwarten in Afrika te weinig om te betogen ? Nochthans ten minste 300 keer meer slachtoffers dan Irak.
Als U zo graag iets wil doen, stel dit niet langer uit
Nu ook eens raden : de eerstvolgende jaren gaan we zo een massale betoging niet zien .

eigeeltje
25 maart 2004, 16:16
Weet je wat laat ons allemaal in de luie zetel zitten en kijken hoe de wereld langzaam maar zeker ten onder gaat. Dat zou voor iedereen beter zijn niet? het valt u blijkbaar zwaar di e waarheid te moeten lezen.
Ik stel u voor : richt vanaf heden verschillende vredesbetogingen in die nu eens iemand anders dan de VS en israel als mikpunt hebben.
Waar wacht U op ? U wil toch dat er iets gebeurt ? U wil toch dat de wereld niet ten onder gaat ?Of waren 3 miljoen zwarten in Afrika te weinig om te betogen ? Nochthans ten minste 300 keer meer slachtoffers dan Irak.
Nu ook eens raden : de eerstvolgende jaren gaan we zo een massale betoging niet zien .
Om iets te doen voor de problemen die jij opsomt moet je niet noodzakelijk op straat komen, dat weet u vast ook wel.

Nu zijn het Israêl en de VS die in de internationale picture lopen. Waarom? Omdat zij zich voorstellen als echte democratische landen. Zij bespelen ook de media. Daarom zijn zij dus voor zovelen de slechtste van allemaal.
Maar nogmaals het is hypocriet om mensen van uit je eigen luie stoel zomaar te beschuldigen hypocriet te zijn omdat zijn een grot gezamelijke "vijand" gevonden hebben.

kirie
26 maart 2004, 08:56
het valt u blijkbaar zwaar di e waarheid te moeten lezen.
Om iets te doen voor de problemen die jij opsomt moet je niet noodzakelijk op straat komen, dat weet u vast ook wel.

Nu zijn het Israêl en de VS die in de internationale picture lopen. Waarom? Omdat zij zich voorstellen als echte democratische landen. Zij bespelen ook de media. Daarom zijn zij dus voor zovelen de slechtste van allemaal.
Maar nogmaals het is hypocriet om mensen van uit je eigen luie stoel zomaar te beschuldigen hypocriet te zijn omdat zijn een grot gezamelijke "vijand" gevonden hebben.de dag dat er grote "vredesbetogingen zijn" die alle andere oorlogen en gevechten in alle andere gebieden als mikpunt hebben , als men zich ook wil vastketenen aan de poorten van andere ambassades enz...zou ik me kunnen bedenken en er zelf aan meedoen. Anders niet. Ik mag heel zeker kritek hebben op de vredesbewegingen en de marsen. Moet ik misschien zelf bankier worden als ik een gerechtvaardigde kritiek heb op de banken of het beleid van de banken ? Nee toch.