PDA

View Full Version : 18 maart: herdenking moord op François Duprat!

Guderian
18 maart 2004, 01:51
In de ochtend van 18 maart 1978 kwam François Duprat op 37-jarige leeftijd om het leven door een bomaanslag op z'n auto. Z'n vrouw werd zwaargewond. De aanslag werd opgeeist door het joodse "Commando du Souvenir" die in haar perscommuniqué afsluit met de woorden "N’oublions pas Auschwitz!"

Kameraad Duprat was vooreerst lange tijd militant in vele radicale nationalistische organisaties: Occident, GUD, Ordre Nouveau, Front National,... Maar hij was meer dan enkel een militant, Duprat was ook inspirator en ideoloog, één van de voornaamste theoretici van het moderne revolutionaire nationalisme.

Als anti-gauchistisch activist was hij één van hen die het FN in de jaren '70 richting radicale anti-immigratie standpunten stuurde. Reeds zeer vroeg waarschuwde Duprat al voor de bedreigende risisco's die de immigratie kon meebrengen voor de identiteit van de Europese volkeren. Hij durfde daarbij heilige huisjes af te breken en analyses te maken die tot de diepere oorzaken van maatschappelijke fenomenen doordrongen. Als historicus schreef hij talloze werken en heeft hij vele nationaal-revolutionaire kaders gevormd.

Men zou zich kunnen afvragen waar de radicale nationalistische beweging in Frankrijk en in Europa zou hebben gestaan indien hij niet was vermoord. Z'n moordenaars kenden de waarde en het belang van een man als François Duprat, waardoor ze hem en niet meer bekende personen elimineerden. De daders werden nooit gevat...

Kam'raden die Rotfront
Und Reaktion erschossen
Marschier'n im Geist
In unsern Reihen mit!

http://www.*****************/photos/duprat.jpg

filosoof
18 maart 2004, 02:35
Wat erg!

Joriske
18 maart 2004, 08:50
:cry: :cry: :cry:

Antoon
18 maart 2004, 09:15
Wat erg!

:lol: :lol: :lol:

Who the fuck is Duplat?

tomm
18 maart 2004, 09:37
innige deelneming, voorwaar een zwaar verlies voor de wereld...

filosoof
18 maart 2004, 13:19
Wat erg!

Who the fuck is Duplat? googlen, hé!
uit Google:
w w w.***************** -- Meet François Duprat
François Duprat. Background: A French writer, historian and educator,
Duprat had introduced the booklet "Did Six Million Really ...
Le Mystère de Chambres * Gaz, François Duprat, 1967
... Le Mystère de Chambres * Gaz. François Duprat. [Défense de l'Occident,
Paris, nouvelle série, 15e année, No 63, juin 1967, p. 30-33.]. ***. ...

IGOUNET:"Révisionnisme" et négationn. dans l'extrême droite ...
... La passation idéologique se fait tout naturellement entre l'homme de l'ancienne génération, Maurice Bardèche, et François Duprat, jeune militant des ...
annuaire de l'extrême droite en France
... nouveau bureau politique d'Ordre Nouveau : Emmanuel Allot "François Brigneau", Jacques Charasse, François Duprat, Louis Ecorcheville, Gabriel Jeantet, Claude ...

Weaki - les potes de le pen
... Avocat au barreau de Paris et défenseur de Robert FAURISSON, il est l’auteur d ... FRANCOIS DUPRAT L’un des créateurs d’Ordre nouveau en 1969, il prend par ...
etc, etc

Antoon
18 maart 2004, 14:14

Who the fuck is Duplat? googlen, hé!
uit Google:
w w w.***************** -- Meet François Duprat
François Duprat. Background: A French writer, historian and educator,
Duprat had introduced the booklet "Did Six Million Really ...
Le Mystère de Chambres * Gaz, François Duprat, 1967
... Le Mystère de Chambres * Gaz. François Duprat. [Défense de l'Occident,
Paris, nouvelle série, 15e année, No 63, juin 1967, p. 30-33.]. ***. ...

IGOUNET:"Révisionnisme" et négationn. dans l'extrême droite ...
... La passation idéologique se fait tout naturellement entre l'homme de l'ancienne génération, Maurice Bardèche, et François Duprat, jeune militant des ...
annuaire de l'extrême droite en France
... nouveau bureau politique d'Ordre Nouveau : Emmanuel Allot "François Brigneau", Jacques Charasse, François Duprat, Louis Ecorcheville, Gabriel Jeantet, Claude ...

Weaki - les potes de le pen
... Avocat au barreau de Paris et défenseur de Robert FAURISSON, il est l’auteur d ... FRANCOIS DUPRAT L’un des créateurs d’Ordre nouveau en 1969, il prend par ...
etc, etc

Ah, zo ene was 't. Maakt niks uit, hij is ondertussen reeds 25 jaar geleden door de wormen opgepeuzeld. :lol:

JoeQpublic
18 maart 2004, 14:26
good riddance to bad rubbish.
in de grond is het wel ne goeie mens, als compost zijn we tenslotte allen gelijk :wink:

Antoon
18 maart 2004, 14:32
good riddance to bad rubbish.
in de grond is het wel ne goeie mens, als compost zijn we tenslotte allen gelijk :wink:

:lol: :lol:

filosoof
18 maart 2004, 14:56
R.IP.
vooral laten rusten..... :twisted:

Antoon
18 maart 2004, 17:24
R.IP.
vooral laten rusten..... :twisted:

Ik zou eerder zeggen : Let the fucker burn in hell. :twisted:

PAJOT
19 maart 2004, 07:34
Laat jullie maar eens goed gaan, de gedachten van de linkse Untermenschen kunnen niet beter geïllustreerd worden! :P

Antoon
19 maart 2004, 11:36
Laat jullie maar eens goed gaan, de gedachten van de linkse Untermenschen kunnen niet beter geïllustreerd worden! :P

Ik , links?

Maar nog interessanter : jij, übermensch?

:rofl:

Griffin
19 maart 2004, 11:52

Leer eens Nederlands in plaats van je toevlucht te zoeken tot dat Duits gebrabbel.

Pascal L.
19 maart 2004, 17:26
Binnenkort wordt er ons nog gevraagd een kaarske te branden voor Hitler's verjaardag ...

filosoof
19 maart 2004, 17:32
Binnenkort wordt er ons nog gevraagd een kaarske te branden voor Hitler's verjaardag ...
in de grond is 't ne goeie, maar daarvoor..*zucht*

athena
19 maart 2004, 18:16
in de grond is 't ne goeie, maar daarvoor..*zucht* Een sterk staaltje van projectie, filo. :lol:

filosoof
19 maart 2004, 20:15
in de grond is 't ne goeie, maar daarvoor..*zucht* Een sterk staaltje van projectie, filo. :lol:
ik dacht niet aan jou (méér zelfs, ik denk nooit aan jou :lol: )

athena
19 maart 2004, 20:43
Een sterk staaltje van projectie, filo. :lol:
ik dacht niet aan jou (méér zelfs, ik denk nooit aan jou :lol: ) Ik had het over zelfprojectie van uw zijde
Filo denk niet aan mij snif snif :cry: :lol: :lol:

filosoof
19 maart 2004, 20:44
ik dacht niet aan jou (méér zelfs, ik denk nooit aan jou :lol: ) Ik had het over zelfprojectie van uw zijde
't leven is hard voor pubertjes :) ik ben dat ook ooit geweest :lol:

athena
19 maart 2004, 21:09
Ik had het over zelfprojectie van uw zijde
't leven is hard voor pubertjes :) ik ben dat ook ooit geweest :lol: Spijtig dat jij je op je 57 of 58ste nog steeds als een puber gedraagt. :wink:

filosoof
19 maart 2004, 21:17
't leven is hard voor pubertjes :) ik ben dat ook ooit geweest :lol: Spijtig dat jij je op je 57 of 58ste nog steeds als een puber gedraagt. :wink:
:lol:

Guderian
19 maart 2004, 21:49

Ik , links?

Maar nog interessanter : jij, übermensch?

:rofl:

Op verzoek van de geviseerde persoon wordt gescheld verwijderd.

Peter Johan