PDA

View Full Version : Kunnen jullie mij helpen met mijn onderzoek?


graphsic
31 mei 2008, 11:07
Hallo hallo!

Ik studeer grafische vormgeving en doe een onderzoek naar interesses en kennisgebieden van groepen mensen. Zou je aub 2 a 3 onderwerpen kunnen invullen waar je (veel) van af weet en mininmaal 5 onderwerpen waar je graag nog meer over te weten zou willen komen. Dit kan van alles zijn; van beroepskennis tot hobby's tot (specifieke) onderwerpen/ervaringen die je gewoon interessant vindt.
Laat je niet beperken en schrijf alles gewoon op!!

Je kan de antwoorden mailen naar: info [@] graphsic . com

Hartelijk bedankt!!

Vincent

graphsic
4 juni 2008, 08:12
Mensen alsjeblieft kunnen jullie mij helpen?! Ik heb zoveel mogelijk antwoorden nodig. En nee, dit is geen spam oid, ik ben gewoon een student die jullie wat vragen wil stellen!!!

Ik zou het ERG op prijs stellen als jullie mij helpen!!

Alvast hartelijk bedankt!

Anna List
4 juni 2008, 08:14
geef eens wat meer info ... welk jaar doe je ... wanneer is je deadline enzo ...

graphsic
4 juni 2008, 08:18
ik zit in het 3e jaar van de design academy in eindhoven. Ik volg de richting man&communication; dat wil zeggen grafische vormgeving in de breedste zin van het woord. Voor een opdracht die afloopt over 2,5 week doe ik een onderzoek naar de interesses en kennisgebieden van allerlei mensen. Maar vooral ook van groepen mensen zoals, mensen die geloven in god, mensen die dat niet doen, (jeugd)subculturen enz enz enz. Ik wil uiteindelijk de overeenkomsten en verschillen gaan bekijken om daar interessante conclusies uit te trekken. De onderzoeksresultaten moeten a.s. maandag ochtend binnen zijn en dan moet ik ze geordend hebben! Dat is dus al snel!

Djiezes
4 juni 2008, 08:26
Mensen alsjeblieft kunnen jullie mij helpen?! Ik heb zoveel mogelijk antwoorden nodig. En nee, dit is geen spam oid, ik ben gewoon een student die jullie wat vragen wil stellen!!!

Ik zou het ERG op prijs stellen als jullie mij helpen!!

Alvast hartelijk bedankt!

Ik heb geen goesting.

graphsic
4 juni 2008, 08:28
Ik heb geen goesting.

nou dat vind ik dan heel jammer. Hopelijk hebben andere mensen dat wel want ik heb die antwoorden echt nodig voor mijn onderzoek!

Duvelke
4 juni 2008, 08:36
Ik heb geen goesting.
tssss, moet je dat nu zo zeggen?

graphsic
4 juni 2008, 08:38
maakt niet uit. Heb liever dat mensen willen meehelpen aan mijn onderzoek!

graphsic
4 juni 2008, 09:10
zou jij niet als 1e kunnen meedoen aan mijn onderzoek Duvelke?

Duvelke
4 juni 2008, 09:32
zou jij niet als 1e kunnen meedoen aan mijn onderzoek Duvelke?
sgoe, kzal mailen, geef me ff de tijd

graphsic
4 juni 2008, 09:33
bedankt!

Jaani_Dushman
4 juni 2008, 09:35
En wat zit er voor ons in?
Van Nicky kregen we tenminste een dikke kus.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=106213

graphsic
4 juni 2008, 09:38
nou een hartelijk bedankt krijgen jullie allemaal hoor!!!!

graphsic
4 juni 2008, 09:43
ik heb ook een enquête aangemaakt. makkelijker voor jullie!

Vul m hier in:
http://www.thesistools.com/?qid=55246&ln=ned

Duvelke
4 juni 2008, 09:47
ah k, kzal die enquete dan invulle

Duvelke
4 juni 2008, 09:49
done

graphsic
4 juni 2008, 09:50
bedankt!! Echt fijn! en nu de ander mensen ook nog als het kan! Het kost echt maar 1 minuut!!

Duvelke
4 juni 2008, 09:52
graphisc, wat wordt er nu met mijn antwoorden gedaan?
Ik veronderstel dat je met die onderwerpen alleen niet veel bent e?

graphsic
4 juni 2008, 09:55
jawel hoor. Ik ga alle antwoorden in een schema zetten. Alle mensen die geantwoord hebben krijgen een nummer (ik gebruik geen echte namen) en dan ga ik lijnen trekken tussen mensen die bijvoorbeeld iets van elkaar kunnen leren enz enz.

Derk de Tweede
4 juni 2008, 10:04
Ik heb geen goesting.

Ik ook niet!

graphsic
4 juni 2008, 10:05
Ik ook niet!

waarom niet?

Txiki
4 juni 2008, 10:11
Ingevuld. Wat moet je daar eigenlijk mee doen?

Duvelke
4 juni 2008, 10:12
Ik ook niet!
klootzak :P

Derk de Tweede
4 juni 2008, 10:14
klootzak :P


BROODZAK.....;-)

graphsic
4 juni 2008, 10:15
Ingevuld. Wat moet je daar eigenlijk mee doen?

super bedankt!! op pagina 1 van deze thread staat wat ik ermee wil!

Txiki
4 juni 2008, 10:20
Maar vooral ook van groepen mensen zoals, mensen die geloven in god, mensen die dat niet doen, (jeugd)subculturen enz enz enz. Ik wil uiteindelijk de overeenkomsten en verschillen gaan bekijken om daar interessante conclusies uit te trekken. De onderzoeksresultaten moeten a.s. maandag ochtend binnen zijn en dan moet ik ze geordend hebben! Dat is dus al snel!

Maar je hebt geen idee van de respondenten. Het enige wat je bekomt, is een opsomming van interessegebieden en al dan niet gelovig zijn.

Hoe kan je die zaken dan gaan vergelijken? Je hebt geen enkele socio-demografisch kenmerk van de respondent (geslacht, leeftijd, opleiding...).

Wat ben je dan met die opsomming?

Duvelke
4 juni 2008, 10:21
Maar je hebt geen idee van de respondenten. Het enige wat je bekomt, is een opsomming van interessegebieden en al dan niet gelovig zijn.

Hoe kan je die zaken dan gaan vergelijken? Je hebt geen enkele socio-demografisch kenmerk van de respondent (geslacht, leeftijd, opleiding...).

Wat ben je dan met die opsomming?
als je de enquete had ingevuld, had je gezien dat ze vragen naar je geslacht, opleiding, waar je woont en nog zo van die zaken

graphsic
4 juni 2008, 10:23
geslacht en leeftijd doen er niet toe. het gaat erom wat we van elkaar kunnen leren. En dan dat je vooral kan leren van de mensen waarvan je het niet verwacht. Dat blijkt dus uit de enquête straks...

Txiki
4 juni 2008, 10:24
als je de enquete had ingevuld, had je gezien dat ze vragen naar je geslacht, opleiding, waar je woont en nog zo van die zaken

Maar ik heb die ingevuld. Ik kreeg meteen drie vragen: waar weet je veel over, waarover wil je meer weten en ben je godsdienstig.

Dan zal ik over die andere heen gekeken hebben he. Tja. So sei es.

vlijmscherp
4 juni 2008, 10:28
gedaan

graphsic
4 juni 2008, 10:29
jij ook hartelijk bedankt!! :)

Bovenbuur
4 juni 2008, 12:00
Nou vooruit, omdat het een mede-Eindhovenaar betreft heb ik hem ingevuld, met het eerste wat in me opkwam. Welgemeend advies: organiseer enquetes in het vervolg in real life, trek het centrum van Eindhoven in, ondervraag medestudenten, iets in die richting. Dan kom je professioneler over, heb je een beter idee van wat voor mensen je nou ondervraagt hebt en doen mensen beter hun best om met een goed en serieus antwoord te komen. Er is ook meer ruimte voor nuance zoals: "als ik ergens wat van wil weten dan zoek ik dat op, dus ik heb geen hele lijst van dingen waar ik meer van wil weten". Anyway, mijn twee cent, succes met je onderzoek.

graphsic
4 juni 2008, 12:02
ja je hebt gelijk. Volgende keer moet ik het misschien iets breder aanpakken... Toch bedankt dat je me hebt geholpen!

Nynorsk
4 juni 2008, 12:06
dit wordt niks.

Derk de Tweede
4 juni 2008, 13:07
Nou vooruit, omdat het een mede-Eindhovenaar betreft heb ik hem ingevuld, met het eerste wat in me opkwam. Welgemeend advies: organiseer enquetes in het vervolg in real life, trek het centrum van Eindhoven in, ondervraag medestudenten, iets in die richting. Dan kom je professioneler over, heb je een beter idee van wat voor mensen je nou ondervraagt hebt en doen mensen beter hun best om met een goed en serieus antwoord te komen. Er is ook meer ruimte voor nuance zoals: "als ik ergens wat van wil weten dan zoek ik dat op, dus ik heb geen hele lijst van dingen waar ik meer van wil weten". Anyway, mijn twee cent, succes met je onderzoek.


Heeft Eindhoven een centrum dan ?

graphsic
4 juni 2008, 13:08
he derk. anders hou je gewoon ff je kop dicht met je doelloze opmerkingen

Bovenbuur
4 juni 2008, 13:10
he derk. anders hou je gewoon ff je kop dicht met je doelloze opmerkingen

Derk mag dat.

@Derk: ja, sinds de wederopbouw weer wel.

graphsic
4 juni 2008, 13:11
oke dan. Ik ben hier nog niet zo bekend dus t zal wel...

Derk de Tweede
4 juni 2008, 14:24
oke dan. Ik ben hier nog niet zo bekend dus t zal wel...

Ouwe poep hier!

lantjes
4 juni 2008, 14:40
Heeft Eindhoven een centrum dan ?

Het evoluon of bestaat dat niet meer ? :lol:

Duvelke
4 juni 2008, 14:41
he derk. anders hou je gewoon ff je kop dicht met je doelloze opmerkingen
Derk is hier een beetje de dorpsidioot ;)
Niet te veel op letten ;)
verder is ie best ok

graphsic
4 juni 2008, 14:42
oke dan! :)

dejohan
4 juni 2008, 16:32
Hallo hallo!

Ik studeer grafische vormgeving en doe een onderzoek naar interesses en kennisgebieden van groepen mensen. Zou je aub 2 a 3 onderwerpen kunnen invullen waar je (veel) van af weet en mininmaal 5 onderwerpen waar je graag nog meer over te weten zou willen komen. Dit kan van alles zijn; van beroepskennis tot hobby's tot (specifieke) onderwerpen/ervaringen die je gewoon interessant vindt.
Laat je niet beperken en schrijf alles gewoon op!!

Je kan de antwoorden mailen naar: info [@] graphsic . com

Hartelijk bedankt!!

Vincent

Uw onderwerp van onderzoek is niet afgebakend, ge gaat dus geen kloten kunnn uitvoeren met de gegevens (als er al iemand terugmailt)

Ik krijg het trouwens onderhand op m'n heupen van leraars die leerlingen opdragen 'een onderzoek' te doen zonder de leerlingen eerst wat onderzoeksmethodologie bij te brengen. En dan krijg je op forums de meest onozele vragenlijsten voorgeschoteld. Ik las vandaag nog een "Waar denkt u vooral niet aan?". Wa voor een belachelijke vraag is dat nu?

graphsic
4 juni 2008, 16:36
ach joh wat een onzin. De leraar draagt mij helemaal niets op! Ik heb deze opdracht grotendeels zelf verder uitgedacht dus maak je niet druk of ik wel of niet iets kan met de gegevens! Vul die enquête of wel in of niet. maar geen gesouwel allemaal hier joh!

Jazeker
4 juni 2008, 16:54
Ingevuld.

Mitgard
4 juni 2008, 16:57
grappig hoe die humane 'wetenschappen' zich uitputten in zinloze onderzoekjes om zich toch maar een zeker 'sérieux' aan te meten.

Dronkoers
4 juni 2008, 17:00
Hallo hallo!

Ik studeer grafische vormgeving en doe een onderzoek naar interesses en kennisgebieden van groepen mensen. Zou je aub 2 a 3 onderwerpen kunnen invullen waar je (veel) van af weet en mininmaal 5 onderwerpen waar je graag nog meer over te weten zou willen komen. Dit kan van alles zijn; van beroepskennis tot hobby's tot (specifieke) onderwerpen/ervaringen die je gewoon interessant vindt.
Laat je niet beperken en schrijf alles gewoon op!!

Je kan de antwoorden mailen naar: info [@] graphsic . com

Hartelijk bedankt!!

Vincent

Bier, tenen... en bier ;-)

duveltje382
4 juni 2008, 17:04
Ik heb geen goesting.

²

Ik zal straks nog eens zien wat ik kan doen zé


duveltje

Nynorsk
4 juni 2008, 17:07
ach joh wat een onzin. De leraar draagt mij helemaal niets op! Ik heb deze opdracht grotendeels zelf verder uitgedacht dus maak je niet druk of ik wel of niet iets kan met de gegevens! Vul die enquête of wel in of niet. maar geen gesouwel allemaal hier joh!

Ik zou dat niet te hard roepen.
Tenzij je 5 bent of zo, dan is het wel nog knap.

Scherven A. Mok
4 juni 2008, 19:25
grappig hoe die humane 'wetenschappen' zich uitputten in zinloze onderzoekjes om zich toch maar een zeker 'sérieux' aan te meten.

ik denk niet dat hier veel wetenschappen mee gemoeid zijn, dit is ergens een opdrachtje in het 1 ste middelbaar voor het vak godsdienst ofzo