PDA

View Full Version : De KUST- tram staakt vandaag woensdag


eno2
11 juni 2008, 10:07
De KUST- tramlijn staakt vandaag woensdag.

Weet er iemand waarom?

LastMohican
11 juni 2008, 10:09
Misschien vonden ze het al te lang geleden dat ze nog eens gestaakt hadden ?

Derk de Tweede
11 juni 2008, 10:16
De KUST- tram staakt vandaag woensdag.

Weet er iemand waarom?

Willen ze misschien een tweede tram erbij hebben ?

Johan217
11 juni 2008, 11:10
Tram dacht waarschijnlijk: "Kust mijn kloten, als ze in Antwerpen en Gent mochten staken, blijf ik vandaag ook maar in de remise staan."

BigF
11 juni 2008, 11:30
De KUST- tramlijn staakt vandaag woensdag.

Weet er iemand waarom?
Slecht weer voorspeld.

Derk de Tweede
11 juni 2008, 11:46
Afnemend vervoer, ook bij de RTM:

http://www.swaen.org/geschiedenis%20zwijndrecht/verkeer%20&%20vervoer/images/rtm.ht23.jpg

Txiki
11 juni 2008, 12:06
beu gekust te worden?

Everytime
11 juni 2008, 20:05
K3 zijn verantwoordelijk daarvoor :

Kustjesdag, kustjesdag
Ja, vandaag is kustjesdag!

manta
11 juni 2008, 20:10
K3 zijn verantwoordelijk daarvoor :

Kustjesdag, kustjesdag
Ja, vandaag is kustjesdag!

8O

Oh neen , sorry , 'k had een "s" over 't hoofd gezien ...
Kutjesdag bestaat nog ni zeker ??? :-(

MaGNiFiCaT
11 juni 2008, 22:00
De KUST- tramlijn staakt vandaag woensdag.

Weet er iemand waarom?

8O8O Wel, en dan zouden ze willen de Koninklijke baan met een rijvak halveren!!:x:x Wat een zotternij! Ik vraag me af wie er op dat ongelofelijk onnozel idee gekomen is.:? Men wilt die baan deels laten verzanden.8O8O:?

Volgens mij is dat een héél slecht idee, aangezien men op het openbaar vervoer niet kan rekenen.:?

Txiki
11 juni 2008, 22:22
8O8O Wel, en dan zouden ze willen de Koninklijke baan met een rijvak halveren!!:x:x Wat een zotternij! Ik vraag me af wie er op dat ongelofelijk onnozel idee gekomen is.:? Men wilt die baan deels laten verzanden.8O8O:?

Volgens mij is dat een héél slecht idee, aangezien men op het openbaar vervoer niet kan rekenen.:?

'k Zou beginnen met de naam te veranderen van die baan.

MaGNiFiCaT
11 juni 2008, 23:01
'k Zou beginnen met de naam te veranderen van die baan.

Waarom? Die baan begint van De Panne tot in Knokke-Heist. Je zla de mensen horen klagen omwille van de adresveranderingen die daarmee zouden gepaard gaan.

Trouwens, die baan is er gekomen onder impuls van Zijne Majesteit Koning Léopold II.

Je kan je geschiedenis gewoon niet wegvegen txiki, hoe graag je ook wilt. De namen van onze Koningen zullen over 10000 jaren nog bekend zijn.:-)

manta
11 juni 2008, 23:04
Trouwens, die baan is er gekomen onder impuls van Zijne Majesteit Koning Léopold II.

't Kongostraatje ?
Kunt er ineens frituur de congo opendoen hé :-P

MaGNiFiCaT
11 juni 2008, 23:07
't Kongostraatje ?
Kunt er ineens frituur de congo opendoen hé :-P

Straatje??? Het is de slagader van de hele Belgische kust!

MaGNiFiCaT
11 juni 2008, 23:08
'k Zou beginnen met de naam te veranderen van die baan.

NEE!! Txiki, die naam wordt niet veranderd!!

manta
11 juni 2008, 23:19
Straatje??? Het is de slagader van de hele Vlaamse kust!

Eigenlijk wel hé ;-)

Txiki
12 juni 2008, 07:53
NEE!! Txiki, die naam wordt niet veranderd!!

Veel adreswijziging is er nochtans niet nodig. Enkel de naam van de straat.
Ik heb twee voorstellen:

Herman van den Reeck-laan

en anders: Txiki Baigorri-laan

eno2
12 juni 2008, 09:06
8O8O Wel, en dan zouden ze willen de Koninklijke baan met een rijvak halveren!!:x:x Wat een zotternij! Ik vraag me af wie er op dat ongelofelijk onnozel idee gekomen is.:? Men wilt die baan deels laten verzanden.8O8O:?

Volgens mij is dat een héél slecht idee, aangezien men op het openbaar vervoer niet kan rekenen.:?

Gelukig is er dus af en toe ook eens goed nieuws, en het gedeeltellijk laten verzanden van de Koninklijke Baan is daar één van.

Nog beter had men ze helemaal laten verzanden, en de trambedding ook.

Er is plaats genoeg een kilometer binnenlands, buiten ons meest zeldzame nanatuurgebied, voor deze meest dodelijke der beddingen en meest polluerende
en meest geluidspolluerende der Vlaamse banen

Jaani_Dushman
12 juni 2008, 22:14
Je kan je geschiedenis gewoon niet wegvegen txiki, hoe graag je ook wilt. De namen van onze Koningen zullen over 10000 jaren nog bekend zijn.:-)Doet me een beetje denken aan die "Nie wieder fascismus"-affiches en de opschriften "Als we vergeten, gebeurt het opnieuw" (of iets in die aard).

Txiki
13 juni 2008, 07:42
Je kan je geschiedenis gewoon niet wegvegen txiki, hoe graag je ook wilt. De namen van onze Koningen zullen over 10000 jaren nog bekend zijn.:-)

Ik had dit zowaar niet zien staan. Geschiedenis kan je niet wegvegen, zeg je. Vertel me eens iets over Herman van den Reeck, de spooktreinen, de houding van Albert I ten tijde van WO I... 'k Zeg maar wat.

Ach nee, laat maar zitten. Er zijn daar boeken genoeg over verschenen. Vertel me nog eens iets over die zand- en luchtkastelen van je.

Anna List
13 juni 2008, 07:52
de spooktreinen ?

Txiki
13 juni 2008, 07:57
de spooktreinen ?

Heb je de "Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging" thuis staan? Kijk dan eens bij de term "Spooktreinen". Je weet wel waarover ik het heb hoor: de treinkonvooien...

Anna List
13 juni 2008, 08:02
Heb je de "Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging" thuis staan? Kijk dan eens bij de term "Spooktreinen". Je weet wel waarover ik het heb hoor: de treinkonvooien...

heb de oude nog staan ...

Abbeville ?

Txiki
13 juni 2008, 08:21
heb de oude nog staan ...

Abbeville ?

Ja. Ondermeer. Ik zou de CD-Rom moeten zoeken om de hele tekst door te geven, maar daar geraak ik nu niet aan.

Anna List
13 juni 2008, 08:24
Ja. Ondermeer. Ik zou de CD-Rom moeten zoeken om de hele tekst door te geven, maar daar geraak ik nu niet aan.

no problemo ... kende alleen de term 'spooktreinen' niet onmiddellijk

Txiki
13 juni 2008, 08:26
no problemo ... kende alleen de term 'spooktreinen' niet onmiddellijk

Ik ga even een wandelingetje maken... 'k word woedend en misselijk bij die zaken.

Dronkoers
13 juni 2008, 16:20
Take it easyyyyy! ;-)

Txiki
13 juni 2008, 16:23
Take it easyyyyy! ;-)

'k Kwam net terug van een nachtje uit en dan kan ik niet zo goed tegen het gewaggel van die tram... of is het nu trein?

Dronkoers
13 juni 2008, 16:28
'k Kwam net terug van een nachtje uit en dan kan ik niet zo goed tegen het gewaggel van die tram... of is het nu trein?

Hoe kan ik dat nu weten? ;-)

Txiki
13 juni 2008, 16:30
Hoe kan ik dat nu weten? ;-)

Of was het de metro? Of de boerekar? Of ging ik te voet? Al roepend "de Koninklijke Baan is afgeschaaaaaft"

ik denk dat ik wat dronken was

duveltje382
13 juni 2008, 16:35
Wanneer komt er een algemene staking over heel Vlaanderen?:roll:

Txiki
13 juni 2008, 16:40
Wanneer komt er een algemene staking over heel Vlaanderen?:roll:

De dag waarop de gong weerklinkt uit de holten der bomen

duveltje382
13 juni 2008, 16:43
De dag waarop de gong weerklinkt uit de holten der bomen

8O

Txiki
13 juni 2008, 16:48
8O

:mrgreen:

eno2
14 juni 2008, 10:11
Ik denk dat ze staaakten omdat ik een lekke band had.