PDA

View Full Version : praktisch rijexamen


berre
12 juni 2008, 16:00
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken..

verder nog:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?

heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

dankuwel bij voorbaat

Dronkoers
12 juni 2008, 16:11
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?).
Euhm, heb jij al die tijd zonder L gereden? ;-)

Bovenaan dus :-P

ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken..

Uw radio afzetten ;-)

verder nog:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?

Hopelijk heb je geen extreem-belgicist als examinator... ;-)

heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

dankuwel bij voorbaat

Nee, da's al een paar keer veranderd zodat ik het niet meer weet :?

maddox
12 juni 2008, 16:14
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken.
Je wagen moet voorzien zijn/voldoen aan alle wettelijke verplichtingen. En je moet ze vlot kunnen aantonen en zelfs uitleggen hoe te gebruiken.

zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?
De stickers op de achterruit mogen het zicht niet belemmeren, en weerom voldoen aan de wettelijke reglementeringen ter zake- de keuring kan je de juiste info geven, normaal gezien.


heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

De praktijktesten op terrein behelzen voornamelijk de stuurvaardigheid, en als methode om die te testen zijn het voornamelijk kegeltjes, al dan niet met een extra stok omhoog om ze duidelijker te maken.
Testen die ik me herinner.(uit 91) Achteruit parkeren, achteruit door een smalle "straat" rijden. Omdraaien op beperkte straatbreedte en een remtest.

Praktijktest op 't straat. Dan komen er echt wel persoonlijke interpretaties bij te pas, en als de begeleider je smoel niet lust, leg dan al maar geld op tafel voor de volgende keer.

Derk de Tweede
12 juni 2008, 16:47
Vergeet niet te tanken!

Jeronimo
12 juni 2008, 16:53
:p Ik ben zelf ook aan het oefenen voor mijn praktijk.

Je moet 2 manoevers kunnen: keren (in 2 keer en snel) en achteruit parkeren. Niet parkeren tussen 2 auto's dus dat leer je best achteraf als je het wil kunnen, dan kan je ze al niet door elkaar halen.

Verder dacht wist ik alleen dat je gewoon een L en een 2de achteruitkijkspiegel moest hebben, van andere speciale vereisten weet ik niets.

Derk de Tweede
12 juni 2008, 16:56
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken..

verder nog:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?

heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

dankuwel bij voorbaat


Ja, daar kunnen ze je op pakken!
In Nederland mag je die witte EU-sterretjes niet eens afplakken.

Dronkoers
12 juni 2008, 17:14
http://www.youtube.com/watch?v=irnI3VE7DNE

Of rij zoals deze 2, het zal rap gedaan zijn ;-)

Jazeker
12 juni 2008, 17:20
Als je er te vroeg bent en ietsje gaat drinken eerst... geen alcohol!

moser
12 juni 2008, 17:22
tip : TE traag rijden is ook niet goed !

Dronkoers
12 juni 2008, 17:24
Als je er te vroeg bent en ietsje gaat drinken eerst... geen alcohol!

Daarna daarentegen... ;-)

Geert C
12 juni 2008, 17:41
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?
Je stelt me diep teleur Berre... :cry:

:-P ;-)

:hug:

berre
12 juni 2008, 17:49
Je stelt me diep teleur Berre... :cry:

:-P ;-)

:hug:
:-)

't is mijn pa zijn auto eh
maar moest het aan mij liggen zou het stickertje erop blijven plakken hoor;-)

manta
12 juni 2008, 17:50
Uw radio afzetten ;-)

En zien dat het zo geen modern rotding is dat elke keer aanspringt als er verkeersinfo is ...:evil:

dankuwel bij voorbaat
't Is nix zenne ... Geef je een vat als je er door bent ???:-P



Probeer gewoon ni zenuwachtig te zijn , zodat je rustig rijdt zoals je het gewoon bent , dien examinator bekijk je maar als een nutteloos gewicht op de achterbank , zelfs niet in de achteruitkijkspiegel in zijn/haar ogen als je daar ni tegen kunt ... ;-)

Ps , Ze zeggen dat het helpt als je een rokje aandoet ... :-P

berre
12 juni 2008, 17:50
verder: bedankt voor de tips

enkele kon ik zelf al vermoeden (betreffende alcohol en snelheid...)

manta
12 juni 2008, 17:51
(alcohol en snelheid...)
Voila , combineer die 2 en je gaat er snel van af zijn ... :-P

berre
12 juni 2008, 17:53
Ps , Ze zeggen dat het helpt als je een rokje aandoet ... :-Pdat zou kunnen helpen ja... als je een meisje bent:-)

manta
12 juni 2008, 17:54
dat zou kunnen helpen ja... als je een meisje bent:-)

Geen idee van ... Dat hebben ze er ni bij gezegd ... :-(

Dronkoers
12 juni 2008, 17:54
dat zou kunnen helpen ja... als je een meisje bent:-)

Ook dat hangt van de examinator af eh :mrgreen:

manta
12 juni 2008, 17:58
Ook dat hangt van de examinator af eh :mrgreen:

LOL :lol:

manta
12 juni 2008, 18:11
't Is nix zenne ... Geef je een vat als je er door bent ???:-P


* Kuch* ... :?

Dronkoers
12 juni 2008, 18:13
't Is nix zenne ... Geef je een vat als je er door bent ???:-P




[berre-mode] Ja, natuurlijk, 2 zelfs als het moet [/berre-mode]




:cheer: berre! :cheer:

manta
12 juni 2008, 18:16
...


Ja, natuurlijk, 2 zelfs als het moet


Daar houden we u aan hé :-P

Dronkoers
12 juni 2008, 18:19
Daar houden we u aan hé :-P

Inderdaad, en op dat gebied hebben we een uitstekend geheugen ze ;-)

manta
12 juni 2008, 18:20
Inderdaad, en op dat gebied hebben we een uitstekend geheugen ze ;-)

Ni aan twijfelen , nen olifant is er nix tegen ... (ne roze toch ni ...):evil:

Dronkoers
12 juni 2008, 18:39
Ni aan twijfelen , nen olifant is er nix tegen ... (ne roze toch ni ...):evil:

Die beesten zie ik alleen als ik nuchter ben :-(

PollyCorrect
12 juni 2008, 21:20
psssst, hé Berre.

En wat met theoreties? Heb je dat al gedaan?

Ik ga in augustus :oops: :P

manta
12 juni 2008, 21:22
Ik ga in augustus :oops: :P

Joepie ... Weer een bak bier ... (of twee) :drinking:
:cheer:

PollyCorrect
12 juni 2008, 21:23
Joepie ... Weer een bak bier ... (of twee) :drinking:
:cheer:

en eindelijk een auto! :P

manta
12 juni 2008, 21:26
en eindelijk een auto! :P

Nen bob op't forum :cheer:

(een bobbétje toch) :oops:

Dronkoers
12 juni 2008, 21:29
Nen bob op't forum :cheer:

(een bobbétje toch) :oops:

In geheugen graveren! :cheer:

manta
12 juni 2008, 21:31
In geheugen graveren! :cheer:

Best wel , want de keren da gij uw rijbewijs effectief in uw handen hebt zijn ook nogal schaars hé ... flitspaalpiraat ... ;-)

Dronkoers
12 juni 2008, 21:33
Best wel , want de keren da gij uw rijbewijs effectief in uw handen hebt zijn ook nogal schaars hé ... flitspaalpiraat ... ;-)

Kan ik toch niet aan doen dat die vrouwelijke rechters mijn foto willen zien ;-)

Jazeker
12 juni 2008, 21:36
Kan ik toch niet aan doen dat die vrouwelijke rechters mijn foto willen zien ;-)

Ja ja... Peter D'Hondt zal ineens wel een op u geilende vrouwelijke politierechter zijn, eh.

Dronkoers
12 juni 2008, 21:37
Ja ja... Peter D'Hondt zal ineens wel een op u geilende vrouwelijke politierechter zijn, eh.

8O

Vannacht ga ik heel slecht slapen vrees ik :-(

Jazeker
12 juni 2008, 21:55
8O

Vannacht ga ik heel slecht slapen vrees ik :-(

LOL

:mrgreen:

berre
12 juni 2008, 22:12
Daar houden we u aan hé :-Palez ik ben eens 5 minuten weg en er zijn al vaten op mijn naam gratis verklaard :-D

berre
12 juni 2008, 22:14
psssst, hé Berre.

En wat met theoreties? Heb je dat al gedaan?

Ik ga in augustus :oops: :Ptheorie heb ik een jaar geleden al gedaan. dat was nogal stom. ondertussen rijd ik dan ook al een klein jaartje met de auto. maar die begeleider en die L beginnen mij behoorlijk op mijn zenuwen te werken! (ik heb het stiekem zo nu en dan al zonder beide gedaan)

is het theorie of praktisch dat ge in augustus gaat doen?

manta
12 juni 2008, 22:17
theorie heb ik een jaar geleden al gedaan. dat was nogal stom. ondertussen rijd ik dan ook al een klein jaartje met de auto. maar die begeleider en die L beginnen mij behoorlijk op mijn zenuwen te werken! (ik heb het stiekem zo nu en dan al zonder beide gedaan)

is het theorie of praktisch dat ge in augustus gaat doen?

En als ze u daar mee pakken zijde uw rijbewijs al een paar maanden kwijt ... Nog voor ge het hebt .
En da's gene zwans ...

berre
12 juni 2008, 22:20
En als ze u daar mee pakken zijde uw rijbewijs al een paar maanden kwijt ... Nog voor ge het hebt .
En da's gene zwans ...i know. ik word dan ook niet gepakt..

Jaani_Dushman
12 juni 2008, 22:32
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken..

verder nog:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?

heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

dankuwel bij voorbaatSleep dat dode heroïnehoertje uit je auto. Dat zou een slechte indruk maken.

manta
12 juni 2008, 22:33
Sleep dat dode heroïnehoertje uit je auto. Dat zou een slechte indruk maken.

Ah neen hé , de begeleidster moet meerijden hé , alleen met den examinator mag da niet ...


En aan 3 euro per uur .... ;-)

Jazeker
12 juni 2008, 22:35
Sleep dat dode heroïnehoertje uit je auto. Dat zou een slechte indruk maken.

:-D

BigF
13 juni 2008, 07:07
En berre, denk erom als je je examen gaat afleggen;

Kettler wordt niet aanzien als volwaardig automerk bij die gasten.

Anna List
13 juni 2008, 08:11
:-)

't is mijn pa zijn auto eh
maar moest het aan mij liggen zou het stickertje erop blijven plakken hoor;-)


heb indertijd zonder problemen mijn exaam gedaan met een sticker van een VL, een berkenkruisje en een keltisch kruis en uiteraard zonder B

maar ik reed wel al heel lang en goed ... geslaagd dus.

Anna List
13 juni 2008, 08:13
Sleep dat dode heroïnehoertje uit je auto. Dat zou een slechte indruk maken.

dat hangt van de examinator af ... daar zitten echt wel enkele rare typen tussen hoor

berre
13 juni 2008, 08:22
dat hangt van de examinator af ... daar zitten echt wel enkele rare typen tussen hoormalle anna list toch! wil jij nu suggereren dat er examinatoren zijn die met dat heroinehoertje zou..
nee ik ga het toch niet zeggen, da's een beetje onbeleefd eh om zo iets te zeggen.

maar ik zal ze er hoedanook nog uit halen hoor, 't zou maar wat gênant zijn moest die onder de zetel uit rollen tijdens mijn examen :oops:

Jaani_Dushman
13 juni 2008, 09:23
dat hangt van de examinator af ... daar zitten echt wel enkele rare typen tussen hoorHij zal maar net een lidkaart van "De Lustige Necrofiele Rijschoolexaminatoren" op zak hebben....

Anna List
13 juni 2008, 09:51
Hij zal maar net een lidkaart van "De Lustige Necrofiele Rijschoolexaminatoren" op zak hebben....

denk wel dat je geslaagd zal zijn in dat geval


onderscheidingen geven die mannen niet zeker ? ;-)

manta
13 juni 2008, 09:55
Nu ja , berre wat moed geven hé ...

Ne poll starten ? hoeveel keer zal berre z'n rij-examen opnieuw moeten afleggen ???
2 keer ?
3 keer ?
Nieuw belgisch record ?

berre
13 juni 2008, 10:53
Nu ja , berre wat moed geven hé ...

Ne poll starten ? hoeveel keer zal berre z'n rij-examen opnieuw moeten afleggen ???
2 keer ?
3 keer ?
Nieuw belgisch record ?
hoeveel gratis vaten zal manta te zien krijgen van berre?
0?
0?
0²?
369.089 * (19/475) * (4-4)?
geen?

StevenNr1
13 juni 2008, 11:03
Onder Rijbewijs | Categorie B op deze site (http://www.goca.be) vind je alle uitleg over ondermeer het praktijkexamen (sinds vorig jaar manoeuvres niet meer op een terrein met kegeltjes maar op de openbare weg)

Anna List
13 juni 2008, 11:15
Onder Rijbewijs | Categorie B op deze site (http://www.goca.be) vind je alle uitleg over ondermeer het praktijkexamen (sinds vorig jaar manoeuvres niet meer op een terrein met kegeltjes maar op de openbare weg)

vroeg of laat is er in elke draad wel iemand die je echt vooruit helpt op de lange duur hé ;-)

StevenNr1
13 juni 2008, 11:17
vroeg of laat is er in elke draad wel iemand die je echt vooruit helpt op de lange duur hé ;-)Tom Boonen zou zich hier ook eens moeten registreren

Anna List
13 juni 2008, 11:17
Tom Boonen zou zich hier ook eens moeten registreren

8O ben jij dealer dan ???

StevenNr1
13 juni 2008, 11:20
Noch dealer, noch rijexaminateur

Anna List
13 juni 2008, 11:23
Noch dealer, noch rijexaminateur

hoe romantisch ... een altruistische pro bono idealist ;-)

StevenNr1
13 juni 2008, 11:24
oei nu hebt ge mij toch verkeerd ingeschat

Anna List
13 juni 2008, 11:30
oei nu hebt ge mij toch verkeerd ingeschat


geef maar toe, je wist zelf niet dat je zo'n softie was hé ;-)

kamiel spieces
13 juni 2008, 11:55
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.

ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken..

verder nog:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?

heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)

dankuwel bij voorbaat

Zakkevullerij allemaal man die rijscholen!!

floppy
13 juni 2008, 12:12
Sleep dat dode heroïnehoertje uit je auto. Dat zou een slechte indruk maken.

8O8O ?? Is ze dood? Magnificat zal treuren....

kamiel spieces
13 juni 2008, 15:03
8O8O ?? Is ze dood? Magnificat zal treuren....

Die foto, gewoon geweldig!!