PDA

View Full Version : Weever is de zevenenvijftigste forummer van de week

Pagina's : [1] 2

Pluche
15 juni 2008, 16:23
Het is weer zondag middag tijd voor een nieuwe sessie Roger Verhiest koos zijn opvolger, de gelukkige is Weever.
Weever omschrijft zichzelf als volgt:

Ik ben nog net een produkt van de jaren '70 (°1979). Geboren en getogen in het Zeeuws-Vlaamse Terneuzen. Van mijn zevende tot mijn zeventiende op internaat gezeten aldaar. Heb een paar jaar in Antwerpen gewerkt, wat omzwervingen rond de wereld en door Nederland gedaan en ben nu weer terug in dit landje apart. Op relatief late leeftijd ben ik nog gaan studeren. Heb deze studie net afgerond en sta nu een beetje op een kruispunt in mijn leven. Kan nu wel een heel verhaal houden, maar vraag maar raak.

Van kinds af aan heb ik België een fascinerend land gevonden en ben ik geïnteresseerd in de verhouding tussen beide landen. Iets waar je als bewoner van de grensstreek toch dagelijks mee te maken krijgt. Zo ben ik ook op dit forum terechtgekomen.

Ik probeer dagelijks op de hoogte te blijven van zowel de Nederlandse als de Belgische politiek. Bij de latste verkiezingen heb ik op de Christenunie gestemd. Verder doe ik vrijwilligerswerk, ben ik geïnteresseerd in de communautaire kwestie, sport, muziek, religie, geschiedenis en nog veel meer. Voor een hoogdravende visie over hoe een economie dient te functioneren ben je bij mij aan het verkeerde adres (schoenmakers en hun leest en zo)

Ik heb een hoop gezegd, maar ook eigenlijk weer niks. Aangezien ik niet een van de meest prominente forummers ben, hoop ik zo een beetje de interesse van jullie te wekken. Je mag me over alles bevragen. Zowel over serieuze of persoonlijke issues of gewoon onzinvragen. Of je een bevredigend antwoord krijgt, is een tweede

Pluche
15 juni 2008, 16:23
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus?

Weezer
15 juni 2008, 16:25
Het is weer zondag middag tijd voor een nieuwe sessie Roger Verhiest koos zijn opvolger, de gelukkige is Weever.
Weever omschrijft zichzelf als volgt:

:evil::evil::evil::evil::evil:

Weezer
15 juni 2008, 16:26
De traditionele openingsvraag: hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus?

Een keer in de week, meestal op woensdag. Zelfgemaakte frieten met belse mayonaise (Devos&Lemmens) en samoeraisaus.

duveltje382
15 juni 2008, 16:27
Wel WeeVer zuip jij 8O

duveltje382
15 juni 2008, 16:28
Vind jij de Z zo belangrijk?

Weezer
15 juni 2008, 16:29
Wel WeeVer zuip jij 8O

Ik drink (behalve afgelopen maandag :oops:)met mate.

duveltje382
15 juni 2008, 16:29
Wat vind jij van het homohuwelijk?

Weezer
15 juni 2008, 16:30
Vind jij de Z zo belangrijk?

Ja! WeeZer, Zeeland, zeuren, enzovoorts :mrgreen:

duveltje382
15 juni 2008, 16:31
Ik drink (behalve afgelopen maandag :oops:)met mate.

Ben jij mijn maat Weezer :lol:

duveltje382
15 juni 2008, 16:33
Kom je naar het duveltjesstrand op 2 augustus Weezer?

toccata
15 juni 2008, 16:37
Op welke belgische partij zou je stemmen

Weezer
15 juni 2008, 16:37
Wat vind jij van het homohuwelijk?

Niet echt mijn ding. Persoonlijk vind ik het huwelijk iets tussen man en vrouw. Maar het is een verworven recht in onze landen en dat mag het van mij ook blijven.

Weezer
15 juni 2008, 16:38
Kom je naar het duveltjesstrand op 2 augustus Weezer?

Ik beloof niks ;)

Weezer
15 juni 2008, 16:42
Op welke belgische partij zou je stemmen

NVA denk ik. Ik ben wel een fan van Bart Dewever, welbespraakt, intelligent en altijd goed onderbouwd. Vlaams Belang vind ik te extreem qua rechtse standpunten en de traditionele grote drie een beetje vlees noch vis, net als in Nederland.

Ik keek vroeger vaak naar Morgen beter op Canvas. Daar zat'ie een keer met een of andere baron (wiens naam ik even kwijt ben)die hem voorrekende hoeveel miljard euro de merknaam van Belgie waard was. Zijn antwoord was: 'wel, dan verkopen we die merknaam, dan zijn we van de staatsschuld af en kunnen Vlaanderen en Wallonie met een schone lei beginnen...' Schitterend. :-)

duveltje382
15 juni 2008, 16:43
Ik beloof niks ;)
Ik kan hopen weeZer:lol:

toccata
15 juni 2008, 16:48
Geloof je in de evolutietheorie?

Pluche
15 juni 2008, 16:53
Sorry Weezer dat ik u naam verkeerd gespeld had!!!!

Weezer
15 juni 2008, 16:56
Geloof je in de evolutietheorie?

Ik ben een zogezegde ontstaansagnost, dat wil zoveel zeggen als: 'Ik was er niet bij, dus ik kan weet het niet'. Ik ben wel gelovig, maar het feit dat er in de bijbel staat dat God de aarde schiep helpt me niet echt verder. Het is allemaal wel wat complexer dan dat. Ook aan evolutie zitten volgens mij wel haken en ogen.

Weezer
15 juni 2008, 16:57
Sorry Weezer dat ik u naam verkeerd gespeld had!!!!

Het is u vergeven! ;)

Verder ga ik nu eten, de rest van de vragen zal voor vanavond zijn.

duveltje382
15 juni 2008, 17:02
Het is u vergeven! ;)

Verder ga ik nu eten, de rest van de vragen zal voor vanavond zijn.
Best alle vragen beantwoorden :-P

Pluche
15 juni 2008, 17:04
Stel je wordt aangesteld als dictator van de wereld: hoe zou de wereld er dan uit zien?

De Garde
15 juni 2008, 17:16
Stel, je kan één uur spreken met een historische of actuele figuur, wie zou je dan kiezen?

Stel je bent een vlieg en kan ongemerkt een historische gebeurtenis bijwonen of naar een plaats reizen in het verleden of de toekomst, wat zou dat zijn?

Pluche
15 juni 2008, 17:27
Stel je vindt een parfum uit waardoor je onweerstaanbaar bij de vrouwen bent, welke vrouwen steek je in je persoonlijke harem?

Burkide
15 juni 2008, 17:33
Ik ben een zogezegde ontstaansagnost, dat wil zoveel zeggen als: 'Ik was er niet bij, dus ik kan weet het niet'. Ik ben wel gelovig, maar het feit dat er in de bijbel staat dat God de aarde schiep helpt me niet echt verder. Het is allemaal wel wat complexer dan dat. Ook aan evolutie zitten volgens mij wel haken en ogen.

Is het combineren van ontstaansagnosticisme en een geloof in de evolutietheorie dan niet theoretisch met elkaar verenigbaar? Zeer strikt genomen gaat de evolutietheorie immers niet over het onstaan van leven, maar over de evolutie ervan.

Burkide
15 juni 2008, 17:34
Hoe zit het met je talenkennis? Welke talen spreek je (en in welke mate) en welke zou je er nog bij willen doen? Spreek je ook Zeeuws?

Burkide
15 juni 2008, 17:35
Wat is je favoriete nummer van Weezer? ;-)

toccata
15 juni 2008, 18:21
Je lievelingsboom?

roger verhiest
15 juni 2008, 18:43
Ik heb je gekozen wegens de mooie avatar dat me aan een televisieprogramma herinnert,
heb jij de originele uitzendingen van dat programma gekend (en de prequel ahw "The Young ones")

roger verhiest
15 juni 2008, 18:44
Wat zijn je huidige professionele bezigheden ?

roger verhiest
Hoie hoog is je zen-gehalte

roger verhiest
Mode of lekker zittende kleren ?

roger verhiest
15 juni 2008, 18:45
Tent of hotel ?

roger verhiest
Auto-stop of trein/bus ?

roger verhiest
Vliegtuig of cruise schip ?

roger verhiest
15 juni 2008, 18:46
Zeeziek of wagenziek ?

roger verhiest
Couscous of thais pikant ?

roger verhiest
Stoofvlees of steak ?

roger verhiest
15 juni 2008, 18:47
je laat je lief een uur wachten op een afspraak, met welk excuus kom je er nog goed vanaf ?

Weezer
15 juni 2008, 18:51
Stel je wordt aangesteld als dictator van de wereld: hoe zou de wereld er dan uit zien?

Leuke vraag :D Ik ben niet zo machtsgeil en weet dan ook even 1,2,3 niks baanbrekends te bedenken. Gelukig heb ik nog een week de tijd en ga ik me er even over buigen.

Weezer
15 juni 2008, 18:58
Stel, je kan één uur spreken met een historische of actuele figuur, wie zou je dan kiezen?

Koning Willem I. Ik blijf hem een van de meest tragische figuren van onze nationale geschiedenis vinden. Wat ik ervan gelezen heb een zeer bekwaam iemand die het beste voorhad met zijn volk. En toch zijn grote droom in rook zien opgaan.

Stel je bent een vlieg en kan ongemerkt een historische gebeurtenis bijwonen of naar een plaats reizen in het verleden of de toekomst, wat zou dat zijn?

Naar aanleiding van een vorige vraag wou ik het ontstaan van de aarde zeggen, maar toen waren er nog geen vliegen. Maar ach, van zo'n detail trek ik me niks aan. :mrgreen: Doe toch maar het ontstaan van de aarde, dat moet me nogal een spektakel geweest zijn.

Weezer
15 juni 2008, 19:05
Stel je vindt een parfum uit waardoor je onweerstaanbaar bij de vrouwen bent, welke vrouwen steek je in je persoonlijke harem?

In willekeurige volgorde:
-Kirsten Dunst (bij voorkeur als Mary Jane Watson van de Spidermanreeks). Ik heb het wel voor vrouwen met rood haar.
-Geike Arnaert van Hooverphonic. I.t.t. Kirsten Dunst heb ik haar irl ontmoet en zij heeft iets... tja, de x-factor zeg maar.
- Daphne Bunskoek (http://images.google.nl/images?hl=nl&rlz=1T4ADBF_nlNL240NL246&q=daphne%20bunskoek%20&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi) al zal ik daar eerst Derk voor uit de weg moeten ruimen vrees ik.

Weezer
15 juni 2008, 19:08
Is het combineren van ontstaansagnosticisme en een geloof in de evolutietheorie dan niet theoretisch met elkaar verenigbaar? Zeer strikt genomen gaat de evolutietheorie immers niet over het onstaan van leven, maar over de evolutie ervan.

Zou misschien wel kunnen. Ik bedoelde er meer mee dat ik me verre houd van pseudo-wetenschappelijk geneuzel over schepping dan wel evolutie. Ik heb er gewoon te weinig verstand van.

Pluche
15 juni 2008, 19:09
je laat je lief een uur wachten op een afspraak, met welk excuus kom je er nog goed vanaf ?

Roger Verhiest, het reglement zegt dat je maar maximum 3 vragen achter elkaar mag stellen, bij herhaling zal ik uw postings wissen, maar ik ga ervan uit dat je ter goeder trouw handelde!

Weezer
15 juni 2008, 19:15
Hoe zit het met je talenkennis? Welke talen spreek je (en in welke mate) en welke zou je er nog bij willen doen? Spreek je ook Zeeuws?

Nederlands is m'n moedertaal en Engels en Duits spreek en schrijf ik goed. Frans heb ik maar twee jaar op school gehad, maar heb ik in de loop der jaren wel geleerd. Ik heb een paar jaar in Antwerpen gewerkt bij een Frans bedrijf. Alle communicatie met de hoofdzetel verliep in het Frans, azerty-toetsenborden, alles erop en eraan zeg maar. Ik heb dus al met al redelijk Frans leren spreken en lezen. Schrijven iets minder en grammaticaal is het ook niet alles. Ik werk daar al vijf jaar niet meer dus mijn Frans wordt weer minder. Maar mocht ik morgen gedeporteerd worden naar Frankrijk zou ik me in het dagdagelijkse leven heel aardig kunnen redden.

Of ik Zeeuws spreek? Volgens mijn moeder kan ik er niks van, volgens oud-studiegenoten heb ik een behoorlijk Zeeuws accent. Er bestaat trouwens niet zoiets als 'algemeen Zeeuws'. Mijn accent is eerder Zeeuws-Vlaams, aan 'de overkant' (van de Westerschelde dus) spreken ze weer heel anders en de dialecten verschillen daar ook van eiland tot eiland.

Weezer
15 juni 2008, 19:16
Wat is je favoriete nummer van Weezer? ;-)

In the garage. http://nl.youtube.com/watch?v=dTlK3UVkK8Q
Ik hou wel van dat soort nerd-rock, hoewel ik het in het algemeen meer voor Britse bands heb.

Weezer
15 juni 2008, 19:20
Je lievelingsboom?

Doe maar de knotwilg. Vooral mooi op grijze herfstdagen :D

Weezer
15 juni 2008, 19:23
Ik heb je gekozen wegens de mooie avatar dat me aan een televisieprogramma herinnert,
heb jij de originele uitzendingen van dat programma gekend (en de prequel ahw "The Young ones")

Mijn huidige avatar is Eddie Hitler van Bottom (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bottom_%28televisieserie%29) , hilarische serie :D. The Young Ones ken ik ook wel ja. Die serie werd herhaald toen ik op de middelbare school zat, sindsdien heb ik het ook nooit meer gezien.

Weezer
15 juni 2008, 19:24
Wat zijn je huidige professionele bezigheden ?

Op het moment werk ik bij de post. Ben volop aan het solliciteren naar iets anders. Hierover later deze week wellicht meer.

Weezer
15 juni 2008, 19:25
Hoie hoog is je zen-gehalte

Geen idee, dat zal je nader moeten definiëren .

Weezer
15 juni 2008, 19:27
Mode of lekker zittende kleren ?

... die best modieus mogen zijn, maar hoeft niet.

Weezer
15 juni 2008, 19:28
Tent of hotel ?

Ik geef helemaal niks om luxe, maar heb een schijthekel aan tenten. Hotel dus.

toccata
15 juni 2008, 19:31
Je lievelings niet-alcoholische drank?

Weezer
15 juni 2008, 19:34
Auto-stop of trein/bus ?

Doe mij de trein maar. Hier in Zeeuws-Vlaanderen helaas niet zo evident.

Weezer
15 juni 2008, 19:39
Vliegtuig of cruise schip ?

'Sorry schat, maar de boter was hard' Of iets dergelijks. Maar dit is voor mij een fictief probleem, ik ben vrij punctueel en altijd te vroeg op afspraken.

Weezer
15 juni 2008, 19:40
Zeeziek of wagenziek ?

Geen van beiden.

Edit: ik ben eens bijna overboord gegooid tijdens een boottochtje omdat ik samen met nog iemand de enige was die niet zeeziek was en wij luid begonnen te joelen bij iedere golfbeweging...

Couscous of thais pikant ?

Couscous!

Weezer
15 juni 2008, 19:42
Stoofvlees of steak ?

Stoovlees! Heerlijk, mijn moeder maakt het regelmatig. Ik ben niet zo dol op steak of op rood vlees in het algemeen. Zeker niet als het bloed er bij wijze van spreken uitdruipt als je er nog maar naar je vork naar wijst, brrrrr.

Edit: ik probeerde al je vragen in 1 bericht te proppen, maar dat lukte niet, wat doe ik verkeerd?

Weezer
15 juni 2008, 19:45
Je lievelings niet-alcoholische drank?

Koffie! Zonder enige twijfel. Zwart en sterk, melk en suiker is voor mietjes :mrgreen:

toccata
15 juni 2008, 19:59
Hoelang blijft de aarde nog bestaan?

Weezer
15 juni 2008, 20:12
Hoelang blijft de aarde nog bestaan?

Ik durf er geen tijdspanne op te plakken. Met detoenemende overbevolking, milieuvervuiling en dergelijke gaat het m.i wel in rap tempo zo. Misschien is de vraag wel eerder hoe lang de mensheid blijft bestaan, ik weet het niet...

Edit: ik ben geen Al Gore aanhanger trouwens.

toccata
15 juni 2008, 20:22
Welke diplomas heb je allemaal?

Weezer
15 juni 2008, 20:36
Welke diplomas heb je allemaal?

Ik heb even op Wikipedia lopen zoeken op welke Vlaamse schoolsoort mijn middelbare schoolopleiding het meeste lijkt. Ik heb de mavo (http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelbaar_algemeen_voortgezet_onderwijs) gedaan. Ik vermoed dat dit het meest overeenkomt met BSO, theoretische leerweg of zoiets maar ik kom er niet helemaal uit. Verder heb ik een mbo-opleiding (http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelbaar_beroepsonderwijs) economie/administratie niveau 4 (A2-opleiding bij jullie, die weet ik toevallig;)) En ik heb 2 bachelors, namelijk bachelor of education en bachelor of theology.

Ook heb ik vroeger aan reddingszwemmen gedaan en bijgevolg een hele resem zwemdiploma's en nog een diploma excel voor gevorderden (hoe ik die in vredesnaam gehaald heb...).

toccata
15 juni 2008, 20:52
theologie
cool!
kan je dan ook zo grieks en sanskriet?

Weezer
15 juni 2008, 20:54
theologie
cool!
kan je dan ook zo grieks en sanskriet?

Grieks (en Hebreeuws) kan ik lezen ja. Sanskriet niet.

eric v68
15 juni 2008, 21:23
Zeeuws-Vlaanderen ;

is dat Zeeland of is dat Vlaanderen ?

eric v68
15 juni 2008, 21:32
Liefkenshoek of Westerscheldetunnel ?

eric v68
15 juni 2008, 21:32
heb je veel last van de drugsrunners in Terneuzen

Weezer
15 juni 2008, 22:14
Zeeuws-Vlaanderen ;

is dat Zeeland of is dat Vlaanderen ?

Een oud studiegenoot van me uit Goes pestte ik altijd door te zeggen dat een begrafenis hier gezelliger is dan een bruiloft bij hun :mrgreen:

Zeeuws-Vlaanderen. dat is Zeeland en Vlaanderen! Zeeuws-Vlaanderen (of Zeeuwsch, zoals mijn leraar Nederlands ons altijd plachtte bij te brengen) is niet echt homogeen. Je hebt drie delen, gemeente Sluis, Terneuzen en Hulst en de onderlinge animositeit is vrij groot.
West Zeeuws-Vlaanderen (gemeente Sluis) is zeker na het verdwijnen van de veerdiensten georienteerd op regio Maldegem/Brugge. Het dialect lijkt ook meer op West-Vlaams dan op Zeeuws. Je spreekt elkaar ook aan met hie (W-Vl voor gij)
Oost Zeeuws-Vlaanderen (gemeente Hulst) is katholiek van aard en meer georienteerd op het Waasland. Ze spreken er ook een Waaslands dialect, je zegt gij ipv jij en je hebt het bijvoorbeeld over aaw aawers (uw ouders, fonetisch schrijven valt niet mee)Hulst profileert zich ook als meest Vlaamse gemeente van Nederland.
Het midden, de kanaalzone (Terneuzen) waar ik woon is een beetje een mengelmoes. De dorpen aan de grens spreken een Vlaams dialect, maar de dialecten van Terneuzen en Axel en de dorpen eromheen zijn de meest Zeeuwse van Z-Vl. Wij spreken elkaar aan met jie (jij, 'u' kennen we niet in het dialect), net als de rest van Zeeland. De volksaard is hier ook wat meer calvinistisch, net zoals aan 'de overkant'.

We hebben graag wat te klagen hier en voelen ons ook vaak achtergesteld bij de rest. Die rest is trouwens heel overzichtelijk: Het Zeeland aan de andere kant van de Westerschelde is den overkant en de rest van het land is allemaal Holland, van Limburg tot de Waddeneilanden. Alles ten zuiden van de grens is Belhen. We eten hier frieten in plaats van patat, het liefst ook nog uit een puntzak, waarschijnlijk wel met hollandse mayonaise. Kleren kopen, naar de bioscoop of een gezellig avondje uit doe je in Antwerpen of Gent. Voor medische zorg zijn we ook op Gent aangewezen. Tevens kijken we hier ws. vaker naar de VRT dan in de rest van het land.
Aan de andere kant juicht hier ook iedereen voor Oranje, voelt de overgrote meerderheid zich Nederlander, doen we net zo debie met Koninginnedag als iedereen en snappen we vaak net zomin wat van de Belgische politiek als de rest van Nederland. En, tenslotte, qua landschap (en dan bedoel ik vooral de ruimtelijke ordening)kan je het verschil direct zien als je vanuit bijvoorbeeld Zelzate of Stekene de grens overrijdt. En daar mogen we Nederland best dankbaar voor zijn.

Is dat een beetje een antwoord op je vraag?

Weezer
15 juni 2008, 22:15
Liefkenshoek of Westerscheldetunnel ?

Westerscheldetunnel, ondanks dat die belachelijk duur is :evil: Sinds dat die tunnel er ligt, ben ik nooit meer door de Liefkenshoek geweest. Als ik via Antwerpen rijd, pak ik altijd de Ring.

Weezer
15 juni 2008, 22:21
heb je veel last van de drugsrunners in Terneuzen

Drugsrunners heb je hier niet zoveel. De grootste overlast had je hier van wildplassers en foutparkeerders. Vergeleken met steden als Maastricht mogen we ons hier gelukkig prijzen. Sinds vorige week heeft Checkpoint, (een van) de grootste coffeshop(s) van Nederland de deuren moeten sluiten na een inval. Sindsdien zijn de drugstoeristen wonder boven wonder verdwenen. Er kwamen duizenden drugsteristen per week en dat zijn er de laatste 2 weken 85% minder. De meesten rijden nu (denk ik) door naar Bergen op Zoom of nemen genoegen met mindere kwaliteit uit andere landen.

Geert C
15 juni 2008, 23:49
Waarom ben je nog wakker?

Weezer
15 juni 2008, 23:51
Waarom ben je nog wakker?

Geen zin om te gaan slapen.
M'n glas wijn is nog niet leeg.
Morgen dagje vrij.

Geert C
15 juni 2008, 23:52
Geen zin om te gaan slapen.
M'n glas wijn is nog niet leeg.
Morgen dagje vrij.

Hebben we het hier over hetzelfde glas wijn als dat van 23:37 in de "Wat eet/drink je nu?"-draad? :?

Weezer
15 juni 2008, 23:54
Hebben we het hier over hetzelfde glas wijn als dat van 23:37 in de "Wat eet/drink je nu?"-draad? :?

Nee. We zijn nu een glas verder (ik wou echt serieus dat er nog bij zetten, maar je was me voor :()

Geert C
15 juni 2008, 23:55
Nee. We zijn nu een glas verder (ik wou echt serieus dat er nog bij zetten, maar je was me voor :()
Ben je zinnens van nog een glas uit te schenken? Want dan doe ik mee hoor. :-)

Weezer
15 juni 2008, 23:57
Ben je zinnens van nog een glas uit te schenken? Want dan doe ik mee hoor. :-)

*Staart naar de fles*

In dat geval gaat de fles nog leeg! (komt overeen met ongeveer nog een glas)

Proost, skol of sante!

Geert C
15 juni 2008, 23:58
*Staart naar de fles*

In dat geval gaat de fles nog leeg! (komt overeen met ongeveer nog een glas)

Proost, skol of sante!
Santé! :-)

Is het goede wijn?

Weezer
15 juni 2008, 23:59
Santé! :-)

Is het goede wijn?

Rode wijn waarvan er dertien in een dozijn gaan, goed te drinken maar niks bijzonders. De Jupliler onder de wijnen zeg maar :D

Geert C
16 juni 2008, 00:07
Rode wijn waarvan er dertien in een dozijn gaan, goed te drinken maar niks bijzonders. De Jupliler onder de wijnen zeg maar :D
Zuid-Afrikaanse? :-)

Weezer
16 juni 2008, 00:10
Zuid-Afrikaanse? :-)

edit: hoewel ik het pluche al vergeven het is het toch best jammer, die spelfout in de topictitel...
Jep. Kaapse Pracht of zoiets, uit 2006.

Geert C
16 juni 2008, 00:12
Jep. Kaapse Pracht of zoiets, uit 2006.
Doen we samen nog een fles open of houden we er na dit glas mee op voor vandaag? :mrgreen:

Weezer
16 juni 2008, 00:14
Doen we samen nog een fles open of houden we er na dit glas mee op voor vandaag? :mrgreen:

Na dit glas hou ik ermee op, voor vandaag (voor mij wordt het pas maandag als de zon opgaat, nah)

Geert C
16 juni 2008, 00:15
Na dit glas hou ik ermee op, voor vandaag (voor mij wordt het pas maandag als de zon opgaat, nah)
Voor mij ook. Ben jij net als ik een nachtmens? :-)

Weezer
16 juni 2008, 00:16
Voor mij ook. Ben jij net als ik een nachtmens? :-)

Ik gedij op alle uren van de dag, mits geen gezeur aan m'n hoofd op m'n nuchtere maag.

Weezer
16 juni 2008, 00:21
Welterusten!

Geert C
16 juni 2008, 00:22
Welterusten!
Slaap je in een eenpersoons- of in een tweepersoonsbed? :-)

Slaapwel. :hug:

Weezer
16 juni 2008, 10:15
Slaap je in een eenpersoons- of in een tweepersoonsbed? :-)

Tweepersoons

Slaapwel. :hug:

Goeiemorgen

toccata
16 juni 2008, 11:18
Welke drugs heb je al genomen in je leven?

Weezer
16 juni 2008, 11:37
Welke drugs heb je al genomen in je leven?

:oops:

Heb wel wat geblowd vroeger, niet fanatiek. In mijn Antwerpse periode gingen we veel stappen met collega's en heb ik ook wel eens 'wat gepakt', maar dat is me slecht bevallen. Een van die collega's met wie ik veel omging was ook echt al te ver heen, die werd ook ontslagen en zo omdat'ie niet meer normaal functioneerde. Voor mij was dat wel een teken om ervan af te blijven. Ik praat nu ook over acht jaar geleden.

Dronkoers
16 juni 2008, 15:02
:cheer: Weezer :cheer:

Ben je een aangenaam cafémakker?

Dronkoers
16 juni 2008, 15:02
Slettebotten of teensletsen?

Dronkoers
16 juni 2008, 15:03
Hoeveel keer per week neem je een bad/douche?

duveltje382
Duveltje of duvelke?:-P

duveltje382
Ken jij het duveltjesstrand?

duveltje382
16 juni 2008, 15:04
Boudewijn,of Albert?

Weezer
16 juni 2008, 15:07
:cheer: Weezer :cheer:

Ik dacht al, waar blijft'ie?

Ben je een aangenaam cafémakker?

Jawel, ik ben niet degene die het hoogste woord voert. Maar geen slecht gezelschap.

Weezer
16 juni 2008, 15:08
Slettebotten of teensletsen?

*kruipt onder zijn bureau*

Weezer
16 juni 2008, 15:09
Hoeveel keer per week neem je een bad/douche?

Ik ga dagelijks onder de douche, heb helaas geen bad. Badkuipen zijn relaxt :D

Weezer
16 juni 2008, 15:09
Duveltje of duvelke?:-P

De forummers bedoel je?

Weezer
16 juni 2008, 15:10
Ken jij het duveltjesstrand?

Neen, verlicht mij. :mrgreen:

Weezer
16 juni 2008, 15:13
Boudewijn,of Albert?

Boudewijn. Ik was in Antwerpen de dag dat'ie overleed. Op een of andere manier vond ik dat wel indrukwekkend, overal de vlaggen halfstok en die reportages de hele dag op tv en zo. Mijn vader kon zijn speeches heel goed nadoen, dat met 'oewaarde landkenoten' weetjewel? Albert ken ik eerlijk gezegd niet zo goed, ik zou zaterdagavonds wat vaker naar Blauw Bloed moeten kijken :mrgreen:

duveltje382
16 juni 2008, 15:17
Boudewijn. Ik was in Antwerpen de dag dat'ie overleed. Op een of andere manier vond ik dat wel indrukwekkend, overal de vlaggen halfstok en die reportages de hele dag op tv en zo. Mijn vader kon zijn speeches heel goed nadoen, dat met 'oewaarde landkenoten' weetjewel? Albert ken ik eerlijk gezegd niet zo goed, ik zou zaterdagavonds wat vaker naar Blauw Bloed moeten kijken :mrgreen::lol:

duveltje382
16 juni 2008, 15:19
Neen, verlicht mij. :mrgreen:
Zie onderschrift,en ik trakteer de 2 Augustus savond
zie forummmeeting

Weezer
16 juni 2008, 15:31
Zie onderschrift,en ik trakteer de 2 Augustus savond
zie forummmeeting

Ach so. Dat gaat een dure grap worden als het hele forum afkomt...

Dronkoers
16 juni 2008, 16:05
21
Appeltjes
1 meter 65

Aan wat denk je nu?

Dronkoers
16 juni 2008, 16:06
Hoeveel tegels liggen er in uw badkamer?

Dronkoers
16 juni 2008, 16:07
Betaal je uw rekeningen te vroeg?

Weezer
16 juni 2008, 16:10
21
Appeltjes
1 meter 65

Aan wat denk je nu?

een contactadvertentie :-P

Weezer
16 juni 2008, 16:10
Hoeveel tegels liggen er in uw badkamer?

60

En ja, ik ben ze wezen tellen!!!

Edit: hoe verzin je in vredesnaam zo'n vraag?

Weezer
16 juni 2008, 16:11
Betaal je uw rekeningen te vroeg?

Op tijd, het aantal aanmaningen dat ik in mijn leven gehad heb, kan je op één hand tellen.

Dronkoers
16 juni 2008, 16:14
60

En ja, ik ben ze wezen tellen!!!

Edit: hoe verzin je in vredesnaam zo'n vraag?

Gij zijt fvdw, dus wij stellen de vragen :-D
Ge kunt er anders nog krijgen ze, zoals:

Hoe lang is de gemiddelde steel van uw vorken?

:mrgreen:

Dronkoers
16 juni 2008, 16:15
Hoeveel stof ligt er op uw kleerkast?

Weezer
16 juni 2008, 16:15
Hoe lang is de gemiddelde steel van uw vorken?

:mrgreen:

/neer

Dronkoers
16 juni 2008, 16:16
Stel dat Vlaanderen samengaat met Duitsland, denk je dat de Nederlanders dan ook agressiever zullen staan tegenover ons?

Weezer
16 juni 2008, 16:17
Hoeveel stof ligt er op uw kleerkast?

Weinig, ik ben een propere jongen.

Weezer
16 juni 2008, 16:19
Stel dat Vlaanderen samengaat met Duitsland, denk je dat de Nederlanders dan ook agressiever zullen staan tegenover ons?

Als jullie dan op hoge poten een corridor door Zuid-Limburg gaan eisen wel ja. Nah!

Dronkoers
16 juni 2008, 16:23
Als jullie dan op hoge poten een corridor door Zuid-Limburg gaan eisen wel ja. Nah!

:-D

Hoeveel serieuze vragen verwacht je?

Dronkoers
16 juni 2008, 16:23
Moeten kathedraalpissers gestraft worden?

Dronkoers
16 juni 2008, 16:24
Hoeveel lieven heb je al versleten in uw leven?

roger verhiest
16 juni 2008, 16:38
Stel dat Vlaanderen samengaat met Baskenland en een corridor door Frankrijk eist,
zal er daar een wereldoorlog van komen ?

Pluche
16 juni 2008, 16:59
Wat vind je van de komiek Jim Carrey?

Pluche
16 juni 2008, 17:00
Wat is uw favoriete sex-standje?

Dronkoers
16 juni 2008, 17:01

Foei Pluche, zoiets vraag je toch niet!

Heb je sexspeeltjes in huis? :mrgreen:

Pluche
16 juni 2008, 17:01
Voor welke beroepen heb je het meeste respect?

Pluche
16 juni 2008, 17:02

Ik wou er nog een lol emotion achter zetten maar had te rap op verzenden gedrukt.
dus hier de Lol-smiley :lol:

Dronkoers
16 juni 2008, 17:10
Hoe oud is uw lief?

Dronkoers
16 juni 2008, 17:10
Ik wou er nog een lol emotion achter zetten maar had te rap op verzenden gedrukt.
dus hier de Lol-smiley :lol:

't Leven is voor de rapsten eh ;-)

Nietwaar Weezer?

Pluche
16 juni 2008, 17:15
Zeg Dronkoers wil jij geen tweede maal forummer van de week zijn, dan kan ik ook vragen stellen hoeveel tegels liggen er in uw badkamer of hoeveel volt heeft uwe stofzuiger?

Dronkoers
16 juni 2008, 17:49
Zeg Dronkoers wil jij geen tweede maal forummer van de week zijn, dan kan ik ook vragen stellen hoeveel tegels liggen er in uw badkamer of hoeveel volt heeft uwe stofzuiger?

Nu al? Het is nog geen 30 weken geleden ;-)

Niet voor Firestone geweest is ;-)

on-topic, en om Pluche nog wat inspiratie te geven:

Hoeveel radiatoren heb je in uw huis/appartement?

Weezer
16 juni 2008, 18:12

Hoeveel serieuze vragen verwacht je?

Weet ik niet, maar serieuze (politieke) vragen mogen best gesteld worden.

Weezer
16 juni 2008, 18:13
Moeten kathedraalpissers gestraft worden?

Dit wordt een lange, een erg lange week...

Ja, een geldboete volstaat.

Weezer
16 juni 2008, 18:15
Hoeveel lieven heb je al versleten in uw leven?

Het predikaat serieuze relatie waardig? Vier.

Dronkoers
16 juni 2008, 18:15
Weet ik niet, maar serieuze (politieke) vragen mogen best gesteld worden.

Zou je flitspaalterroristen straffen of belonen?

Dronkoers
16 juni 2008, 18:16
Dit wordt een lange, een erg lange week...

:lol:

Allez dan, post hier een foto van uw 5 meest geliefde bieren ;-)

Weezer
16 juni 2008, 18:19
Stel dat Vlaanderen samengaat met Baskenland en een corridor door Frankrijk eist,
zal er daar een wereldoorlog van komen ?

Ik stel als compromis een brug van Biskaje naar Blankenberge voor. Buiten de territoriale wateren van Frankrijk, uiteraard.

Weezer
16 juni 2008, 18:22
Wat vind je van de komiek Jim Carrey?

Ik kan hem wel waarderen, zeker sinds Eternal sunshine of the spotless mind . En als puber ben ik wel opgegroeid met ongein als Dumb&Dumber en Ace Ventura en zo.

Weezer
16 juni 2008, 18:22

*zucht*

Weezer
16 juni 2008, 18:24
Hoe oud is uw lief?

Ik heb er geen :(

Weezer
16 juni 2008, 18:25
't Leven is voor de rapsten eh ;-)

Nietwaar Weezer?

Inderdaad, niet waar. :mrgreen:

Weezer
16 juni 2008, 18:28
Voor welke beroepen heb je het meeste respect?

Beroepen zoals treinconducteur, buschauffeur, leraar en mensen die in de zorg werken. Beroepen waarbij je hard moet werken, vaak niet bijster goed betaald en een hoop gezeik over je heen krijgt.

roger verhiest
16 juni 2008, 18:29
Ik stel als compromis een brug van Biskaje naar Blankenberge voor. Buiten de territoriale wateren van Frankrijk, uiteraard.

Een aftakking van de eurotunnel naar het Zuiden zou allicht milieuvriendelijker zijn.

Weezer
16 juni 2008, 18:29
Nu al? Het is nog geen 30 weken geleden ;-)

Niet voor Firestone geweest is ;-)

on-topic, en om Pluche nog wat inspiratie te geven:

Hoeveel radiatoren heb je in uw huis/appartement?

±10, allemaal wit.

Weezer
16 juni 2008, 18:30
Zou je flitspaalterroristen straffen of belonen?

Vandalisme dient altijd gestraft te worden.

Weezer
16 juni 2008, 18:37

Orval:
http://www.brewerepublic.com/images/orval-full_fzk6.jpg

Chimay Blue:
http://www.saveur-biere.com/images/chimay-bleu.jpg

Westmalle Tripel:
http://blackwithblue.free.fr/IMG/jpg/Westmalle_Tripel_Portrait_small.jpg

Guinness:
http://netweb.files.wordpress.com/2006/02/GreatGuinness.jpg

En ja, er moet toch een pils bij heh? Doe maar Hertog-Jan:
http://www.dcharmonie.nl/images/logo%20Hertog%20Jan.jpg

Dronkoers
16 juni 2008, 18:38
Vandalisme dient altijd gestraft te worden.

Ook als het een inbreuk op de privacy is?

Weezer
16 juni 2008, 18:41
Ook als het een inbreuk op de privacy is?

Flitspalen vallen m.i. niet onder inbreuk op de privacy. Wat ik wel best storend vind zijn overal camera's binnen de publieke ruimte. Op ieder treinstation, in iedere bus, uitgaanscentra en noem het maar op hangt er bijna wel een.

Edit: wel vind ik flitspalen vaak een gemakkelijke manier om de staatskas te spekken. Vijf flitspalen op 1km zoals op de Ring van Gent bijvoorbeeld heeft weinig meer met verkeersveiligheid te maken.

Weezer
16 juni 2008, 18:50
Een aftakking van de eurotunnel naar het Zuiden zou allicht milieuvriendelijker zijn.

Een paar grote boten van Smit (http://nl.wikipedia.org/wiki/Smit_Internationale) huren en Frankrijk wat verder de zee in slepen allicht ook...

Dronkoers
16 juni 2008, 18:55
Flitspalen vallen m.i. niet onder inbreuk op de privacy. Wat ik wel best storend vind zijn overal camera's binnen de publieke ruimte. Op ieder treinstation, in iedere bus, uitgaanscentra en noem het maar op hangt er bijna wel een.

Edit: wel vind ik flitspalen vaak een gemakkelijke manier om de staatskas te spekken. Vijf flitspalen op 1km zoals op de Ring van Gent bijvoorbeeld heeft weinig meer met verkeersveiligheid te maken.

Okee ja, maar ik bedoel:

Stel dat ik weet dat ge een ferme mokkel hebt, en dat ik uw slaapkamer heb uitgerust met camera's.
Zou ik u dan mogen aanklagen als ge die camera stukslaagt toen ge hem ontdekte?

ps: da's maar een voorbeeld eh, voor ge uw kot afzoekt... ;-)

Weezer
16 juni 2008, 19:11
Okee ja, maar ik bedoel:

Stel dat ik weet dat ge een ferme mokkel hebt, en dat ik uw slaapkamer heb uitgerust met camera's.
Zou ik u dan mogen aanklagen als ge die camera stukslaagt toen ge hem ontdekte?

ps: da's maar een voorbeeld eh, voor ge uw kot afzoekt... ;-)

Ah okee, da's inderdaad wat anders ja. Maar die associatie had ik er niet bij. Ik asscocieerde jouw vraag met vandalisme in de openbare ruimte, zoals bushokjes en flitspalen vernielen. Het voorbeeld wat jij nu geeft noem ik eerder spionage. Dus...

Weezer
16 juni 2008, 19:42

Ook nog een eervolle vermelding voor:
http://www.sourcetrunk.com/files/images/tripelkarmeliet.gif

Dronkoers
16 juni 2008, 19:51
Ook nog een eervolle vermelding voor:
http://www.sourcetrunk.com/files/images/tripelkarmeliet.gif

Ik zal het denken! ;-)

Rook je trouwens?

Burkide
16 juni 2008, 20:13
Wie is je favoriete schrijver?

Vind je de NWO'er grappig, zielig of irritant? (Als je die niet kent: lees eerst de NWO-draad in Buitenland.)

Wat is eigenlijk het Nederlandse bier dat ik dringend eens moet proeven (pilsen uitgesloten).

Weezer
16 juni 2008, 20:35
Rook je trouwens?

Neen

Dronkoers
16 juni 2008, 20:47
We zullen eens een typische politicsvraag stellen eh:

Hoe ziet uw ideaal Vlaanderen/belgie eruit?

Dronkoers
16 juni 2008, 20:48
gedaan met serieuze klap.

Wat is het laatste dat je gedronken hebt?

Dronkoers
16 juni 2008, 20:48
Welke forummer/ster kan je absoluut niet hebben? ;-)

Weezer
16 juni 2008, 21:03
Wie is je favoriete schrijver?

Ik heb niet echt één favoriete schrijver. Het best geschreven boek dat ik tot nu toe gelezen heb, is 1984 van Orwell. Andere favorieten zijn The Catcher in the Rye, Knielen op een bed violen van Jan Siebelink, Navolging van Dietrich Bonhoeffer, De ontdekking van de hemel, De eeuw van mijn vader van Geert Mak en dan ben ik er vast nog wel wat vergeten. Ik heb ooit eens een poging gedaan Dostojewski te lezen (gebroeders Karamazow), maar na ±250 pagina's lezen en terugbladeren in de colofon wie nou ook weer wie was en welke bijnamen had ben ik afgehaakt.

Vind je de NWO'er grappig, zielig of irritant? (Als je die niet kent: lees eerst de NWO-draad in Buitenland.)

Ik heb een jaartje gestudeerd met een fanatieke NWO-believer. Die gast was compleet geschift, maar verder volgens mij vrij ongevaarlijk. Achter werkelijk alles zag hij complotten. Sowieso iedere Amerikaanse president van nul tot nu was vrijmetselaar. De Rooms-katholieke kerk was de persoonlijke speeltuin van satan en de paus was de antichrist, enfin you name it. Voor een studieproject heb ik eens samen met hem een treinreisje naar Helmond gemaakt en tijdens die trip deed hij al zijn theorieën uiteen. Hij had bijvoorbeeld ook geen pinpas (bankkaart), omdat 'ze' hem dan te makkelijk zouden kunnen traceren. Het monument op de Dam in Amsterdam was volgens hem ook een zendmast waarmee 'ze' het territorium onder controle hielden. Hij had thuis een schuilkelder vol met blikvoedsel en noodrantsoenen om te kunnen overleven tijdens de grote verdrukking. Hij had het altijd over geheime lagen in het internet en over het feit dat 'ze' hem op het spoor waren en bedreigden. Op gegeven moment werd'ie van de opleiding gekickt wegens slechte resultaten en sindsdien heb ik niks meer van hem vernomen.

Anyway, ik geloof best dat er achter de schermen meer gebeurt dan waar wij als gewonen stervelingen weet van hebben, maar NWO paranoia is niet mijn ding.

Wat is eigenlijk het Nederlandse bier dat ik dringend eens moet proeven (pilsen uitgesloten).

Euhm... Wieckse Witte vind ik een goed witbier. La Trappe (trappist) is ook lekker. Het kanon van Grolsch is een beetje zoiets als Kasteelbier. Verder heb ik voor mijn verjaardag ooit eens een bierpakket gehad van brouwerij Jopen te Haarlem, daar zaten ook goeie bieren tussen, hoewel ik betwijfel dat die in België te krijgen zijn. Vanwaar pilsen uitgesloten trouwens?

Weezer
16 juni 2008, 21:04
gedaan met serieuze klap.

Wat is het laatste dat je gedronken hebt?

Koffie. En kraanwater.

Weezer
16 juni 2008, 21:11
Welke forummer/ster kan je absoluut niet hebben? ;-)

Effe vantevoren: ik ken niemand hier persoonlijk, dus niet kunnen hebben is maar relatief. Hoewel ik me al een tijdje niet meer in zware discussies meng zijn er wel een paar bij wie m'n tenen op voorhand al gaan krullen. Bruut geweld bijvoorbeeld, daar druipt de haat gewoon van het scherm af. Verder merk ik dat discussies waar azert/straatrue, system en labyrinth hun mantra's keer op keer opdreunen me ook beginnen te vervelen. En dat heeft niks te maken met het feit dat ik het niet met ze eens ben, Hans1 zijn posts waren echt lachen, gieren, brullen af en toe en die van C2C ook :D

Weezer
16 juni 2008, 21:28
We zullen eens een typische politicsvraag stellen eh:

Hoe ziet uw ideaal Vlaanderen/belgie eruit?

België, tja... De situatie zoals'ie nu is kan volgens mij niet veel langer blijven duren. In welk ander land word je voor racist of facist uitgemaakt als je vragt of de grondwet gerespecteerd wordt en krijg je nog territoriale claims op de koop toe? Ik ben het met Louis Tobback eens dat 1830 een historische vergissing was en dat Nederland en Vlaanderen samen sterker zouden staan. Voorstander van de verenigde Nederlanden dus. Hierin zijn Wallonië en Luxemburg ook welkom. En of je dat nou een federatie of confederatie noemt... In ieder geval is een soort België in het groot niet wenselijk naar mijn mening. Als zo'n samenwerking er ooit komt, dan wel met Nederlands als lingua franca op nationaal niveau zeg maar. Indien men hiermee niet akkoord gaat is het jammer maar helaas en gaat het feest niet door.

eric v68
16 juni 2008, 21:32
België, tja... De situatie zoals'ie nu is kan volgens mij niet veel langer blijven duren. In welk ander land word je voor racist of facist uitgemaakt als je vragt of de grondwet gerespecteerd wordt en krijg je nog territoriale claims op de koop toe? Ik ben het met Louis Tobback eens dat 1830 een historische vergissing was en dat Nederland en Vlaanderen samen sterker zouden staan. Voorstander van de verenigde Nederlanden dus. Hierin zijn Wallonië en Luxemburg ook welkom. En of je dat nou een federatie of confederatie noemt... In ieder geval is een soort België in het groot niet wenselijk naar mijn mening. Als zo'n samenwerking er ooit komt, dan wel met Nederlands als lingua franca op nationaal niveau zeg maar. Indien men hiermee niet akkoord gaat is het jammer maar helaas en gaat het feest niet door.

http://www.baarlewerkgroep.org/

met de hartelijke groeten.

:grootned:

Burkide
16 juni 2008, 21:43
Vanwaar pilsen uitgesloten trouwens?

Omdat ik nog nooit een pils ben tegengekomen die ik naast drinkbaar ook nog eens echt lekker vond. (Aangenaamheid in de sociale omgang is iets anders.) De gustibus...

Weezer
16 juni 2008, 21:45
Omdat ik nog nooit een pils ben tegengekomen die ik naast drinkbaar ook nog eens echt lekker vond. (Aangenaamheid in de sociale omgang is iets anders.) De gustibus...

Nederlandse pils of pils tout court?

Burkide
16 juni 2008, 21:48
Nederlandse pils of pils tout court?

Pils tout court. Nuja, goed, misschien is het omdat ik alleen maar "commerciële" pils ken.
Pas op: ik drink het wel. Dat kan verfrissend zijn. Maar 't is nu eenmaal niet iets waar ik halsreikend naar kan uitkijken.

Burkide
16 juni 2008, 21:49
Wie heeft Kennedy vermoord?

Burkide
16 juni 2008, 21:50
Vind je gsm's ook geen ondingen?

Burkide
16 juni 2008, 21:51
Wie is/was je favoriet bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen?

(Ik zeg ook "was" opdat je mensen als Clinton of Huckabee eventueel ook zou kunnen aanhalen.)

Weezer
16 juni 2008, 21:53
Wie heeft Kennedy vermoord?

De NWO, wie anders :mrgreen:

Okee, ff serieus, ik geloof eigenlijk niet echt dat dit het werk van één schutter was, maar ben er nog niet uit welke mijn favoriete samenzwering is.

Weezer
16 juni 2008, 22:28
Vind je gsm's ook geen ondingen?

Ergens wel, ik gebruik hem om te bellen en te sms'en en al die andere meuk hoeft er voor mij niet op. Verder vind ik het ook best irritant dat omdat je zo'n ding hebt er ook verwacht wordt dat je altijd en onder alle omstandigheden opneemt.

Weezer
16 juni 2008, 22:31
Wie is/was je favoriet bij de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen?

(Ik zeg ook "was" opdat je mensen als Clinton of Huckabee eventueel ook zou kunnen aanhalen.)

Obama. Het draait bij zulke verkiezingen allang niet meer om inhoud, enkel nog om uitstraling en bij hem heb ik wel zoiets van: i'm buying it.

Via dit forum ben ik ook achter het bestaan gekomen van Ron Paul. Hoewel ik niet zoveen met de republikeinen heb, leek hij me wel een interessante luis in de pels, maar ik hoor er al maanden niks meer van.

Weezer
16 juni 2008, 22:37
Zo, leuk geweest voor vandaag. Morgen begint mijn werkweek en ik ben benieuwd wat ik morgenmiddag allemaal aan ga treffen hier...

Savatage
16 juni 2008, 22:58
Favoriet vakantieland?

André de Hollander
16 juni 2008, 23:22
edit: Gefeliciteerd met je uitverkiezing tot beroemdste Zeeuw op dit forum :-D.

Heb je al andere Zeeuwen ontmoet op dit forum?

André de Hollander
16 juni 2008, 23:25
Wat betekenen de volgende woorden?
Wudder
Judder
Zudder

André de Hollander
16 juni 2008, 23:26
Op welke punten voelt de gemiddelde Zeeuws-Vlaming zich achtergesteld tov andere Zeeuwen en tov Hollanders?

roger verhiest
17 juni 2008, 10:20
Obama. Het draait bij zulke verkiezingen allang niet meer om inhoud, enkel nog om uitstraling en bij hem heb ik wel zoiets van: i'm buying it.

Via dit forum ben ik ook achter het bestaan gekomen van Ron Paul. Hoewel ik niet zoveen met de republikeinen heb, leek hij me wel een interessante luis in de pels, maar ik hoor er al maanden niks meer van.

Indien ze Obama's grootmoeder in Kenya nog veel tonen op TV maakt hij geen schijn van kans... spijtig (vind je ook niet?)

roger verhiest
17 juni 2008, 10:28
[QUOTE=Weezer;3504827]Ik heb niet echt één favoriete schrijver. Het best geschreven boek dat ik tot nu toe gelezen heb, is 1984 van Orwell. Andere favorieten zijn The Catcher in the Rye, Knielen op een bed violen van Jan Siebelink, Navolging van Dietrich Bonhoeffer, De ontdekking van de hemel, De eeuw van mijn vader van Geert Mak en dan ben ik er vast nog wel wat vergeten. Ik heb ooit eens een poging gedaan Dostojewski te lezen (gebroeders Karamazow), maar na ±250 pagina's lezen en terugbladeren in de colofon wie nou ook weer wie was en welke bijnamen had ben ik afgehaakt.

Probeer je nog van J.D. Salinger na "the catcher in the rye" ook even
"
Raise the roofbeam high carpenters" en "nine stories" te pakken nte krijgen ?

Die boekjes beantwoorden nl. je vraag naar wat zen-gehalte is volkomen ....

roger verhiest
17 juni 2008, 10:29
Wudder
Judder
Zudder

Op sommige plaatsen komt er nog een "l" in voor dus Wulder, zulder...

André de Hollander
17 juni 2008, 12:50
Op sommige plaatsen komt er nog een "l" in voor dus Wulder, zulder...

@ Roger: Je dreigt weer in oude gewoontes te vervallen, je sessie is voorbij, nu mag je weer alleen vragen stellen en geen antwoorden.

@ Weezer
Ik zeg het zo:
Oeëns
Ulder
Joôlder

Van welk eiland denk je dat het is?

Weezer
17 juni 2008, 16:16
Favoriet vakantieland?

De beste herinneringen bewaar ik aan Nieuw-Zeeland. Daar ben ik in 2000 geweest, ook in Australië trouwens. Dat land heeft alles (nouja bijna alles, voor de hoogstaande keuken hoef je er niet heen), schitterende natuur, mooie stranden, genoeg te doen. Ik hou wel van een beetje actief bezig zijn, kanoën, trekken, wnadelen, dingen bezichtigen. Bruinbakken op het strand is leuk voor een paar dagen, maar dat hou ik echtgeen 2 weken vol. Op mijn verjaardag (augustus) heb ik daar een trektocht gemaakt over een ijsgletsjer, wel een aparte gewaarwording.

Helaas een beetje te ver weg en te prijzig om ieder jaar heen te gaan :D

De absolute horror qua vakantie: Blanes. Eén keer maar nooit meer.

Weezer
17 juni 2008, 16:19
edit: Gefeliciteerd met je uitverkiezing tot beroemdste Zeeuw op dit forum :-D.

Dank u

Heb je al andere Zeeuwen ontmoet op dit forum?

Sinistra schijnt in Zeeland te wonen, maar da's volgens mij import ;)

Weezer
17 juni 2008, 16:20
Wudder
Judder
Zudder

Jij
Wij
Zij

Da was we eel makkelek :mrgreen:

Weezer
17 juni 2008, 16:24
Op welke punten voelt de gemiddelde Zeeuws-Vlaming zich achtergesteld tov andere Zeeuwen en tov Hollanders?

Zeeuws-Vlamingen hebben vaak en graag wat te klagen en voelen zich vaak wel een beetje achtergesteld t.o.v. de rest van de provincie en het land. Met name de infrastuctuurprojecten en dan vooral de tunneltarieven zetten hier wel kwaad bloed. En ergens is het ook wel belachelijk dat je moet betalen (en niet zo weinig ook) om naar niet via het buitenland naar de rest van het land te kunnen reizen. Zo ook de tunnel bij Sluiskil die er nog steeds niet ligt en steeds maar uitgesteld wordt. Da's ook een gebed zonder eind.
klik (http://tunneltolvrij.nl/waaromtolvrij.html)

Last but not least: de ontpoldering! De zogenaamde natuurcompensatie voor het uitdiepen van de Schelde, komaan mensen, wat een bullshit is me dat :evil:
klik (http://www.ikmaakmezorgen.nl/)

Edit: ik wou er nog meer over schrijven, maar ik moet zo gaan eten. Bovendien speelt Oranje vanavond, krijg ik visite en dan weet je het wel. Ik ga vanavond laat nog ff proberen online te komen...

Weezer
17 juni 2008, 16:29
Indien ze Obama's grootmoeder in Kenya nog veel tonen op TV maakt hij geen schijn van kans... spijtig (vind je ook niet?)

Ik heb me niet echt in zijn grootmoeder verdiept. Wel denk ik dat hij er slim aan doet Edwards als running mate te kiezen i.p.v. Hilary. Ik geloof nl. niet dat zij lang in staat is om de tweede viool te spelen en dus een garantie voor heibel.

Weezer
17 juni 2008, 16:30
[QUOTE=Weezer;3504827]Ik heb niet echt één favoriete schrijver. Het best geschreven boek dat ik tot nu toe gelezen heb, is 1984 van Orwell. Andere favorieten zijn The Catcher in the Rye, Knielen op een bed violen van Jan Siebelink, Navolging van Dietrich Bonhoeffer, De ontdekking van de hemel, De eeuw van mijn vader van Geert Mak en dan ben ik er vast nog wel wat vergeten. Ik heb ooit eens een poging gedaan Dostojewski te lezen (gebroeders Karamazow), maar na ±250 pagina's lezen en terugbladeren in de colofon wie nou ook weer wie was en welke bijnamen had ben ik afgehaakt.

Probeer je nog van J.D. Salinger na "the catcher in the rye" ook even
"
Raise the roofbeam high carpenters" en "nine stories" te pakken nte krijgen ?

Die boekjes beantwoorden nl. je vraag naar wat zen-gehalte is volkomen ....

Ik zal eens kijken of ze hier in de bieb liggen...

Weezer
17 juni 2008, 16:31
@ Roger: Je dreigt weer in oude gewoontes te vervallen, je sessie is voorbij, nu mag je weer alleen vragen stellen en geen antwoorden.

@ Weezer
Ik zeg het zo:
Oeëns
Ulder
Joôlder

Van welk eiland denk je dat het is?

Goeree Overflakkee?

André de Hollander
17 juni 2008, 16:45
Goeree Overflakkee?

Nee, je zoekt het te ver. Het eerste eiland dat je tegenkomt voor wat jullie aanduiden als 'de overkant': Zuid-Beveland. Wist je dat daar Zeeuws-Vlaanderen wordt aangeduid als 'overkant'?

André de Hollander
17 juni 2008, 16:48
Andere Zeeuwen zijn solidair met Zeeuwsvlaanderen over die toltarieven. We vinden ook dat iedere Zeeuwsvlaming gratis naar de overkant moet kunnen. Voor een Zuid-Bevelander is het een vrije keus om wel of niet door de tunnel te gaan. Voor Zeeuwsvlaanderen is het de enige (Nederlandse) weg naar de rest van NL. Wist je dat ontpoldering ook een twistpunt is in Zuid-Beveland?

Weezer
17 juni 2008, 17:39
Nee, je zoekt het te ver. Het eerste eiland dat je tegenkomt voor wat jullie aanduiden als 'de overkant': Zuid-Beveland. Wist je dat daar Zeeuws-Vlaanderen wordt aangeduid als 'overkant'?

Ik dacht als d'aere kaente, maar da's eerder Walchers zeker?

(ik wist het dus)

Weezer
17 juni 2008, 17:41
Andere Zeeuwen zijn solidair met Zeeuwsvlaanderen over die toltarieven. We vinden ook dat iedere Zeeuwsvlaming gratis naar de overkant moet kunnen. Voor een Zuid-Bevelander is het een vrije keus om wel of niet door de tunnel te gaan. Voor Zeeuwsvlaanderen is het de enige (Nederlandse) weg naar de rest van NL. Wist je dat ontpoldering ook een twistpunt is in Zuid-Beveland?

Ja, zelfs in Vlaanderen. De Hedwigepolder bijvoorbeeld die een Nederlands en een Vlaams deel heeft.

Pluche
17 juni 2008, 18:40
Geloof je in horoscopen?

Weezer
17 juni 2008, 18:43
Geloof je in horoscopen?

Nee

Dronkoers
17 juni 2008, 18:47
Ga je straks naar de voetbal kijken?

Weezer
17 juni 2008, 18:51
Ga je straks naar de voetbal kijken?

Gaat Weezer voetbal kijken???

Is de paus katholiek?
Schijt de beer in het bos?
Slaapt Dolly Parton op haar rug?

Ik zit hier al in oranje shirt voor de buis (nu nog met de laptop op schoot), bier staat koud, bezoek komt zo. Let's kick some butty.....:jerry:

(ja dus, ik ga voetbal kijken)

toccata
17 juni 2008, 18:58
voetbal
Vind je tennis niet veel spannender?

Weezer
17 juni 2008, 19:00
voetbal
Vind je tennis niet veel spannender?

Ik kijk eerlijk gezegd alleen tennis met grandslams en dan ook alleen maar als er Nederlanders meedoen. Davis cup kijk ik wel altijd.

André de Hollander
17 juni 2008, 19:08
Wat vind je er van dat er geen enkele Zeeuws ploeg op hoog voetbalniveau speelt?

André de Hollander
17 juni 2008, 19:09
Mountainbike of racefiets?

André de Hollander
17 juni 2008, 19:10
Zijn er dingen in je leven die je nu anders doet, vanwege kennis opgedaan op dit forum?

Dronkoers
17 juni 2008, 19:11
Gaat Weezer voetbal kijken???

Is de paus katholiek?
Schijt de beer in het bos?
Slaapt Dolly Parton op haar rug?

Ik zit hier al in oranje shirt voor de buis (nu nog met de laptop op schoot), bier staat koud, bezoek komt zo. Let's kick some butty.....:jerry:

(ja dus, ik ga voetbal kijken)

Gelukkig stond die laatste zin daar, of ik wist het nog nie :mrgreen:

Wie mag er naast Nederland nog doorgaan van u (zelfde pool wel te verstaan)?

Weezer
17 juni 2008, 19:15
Wat vind je er van dat er geen enkele Zeeuws ploeg op hoog voetbalniveau speelt?

De enige Zeeuwse 'sportploeg' op hoog niveau zijn de biljarters van Ockenburg uit Goes. Maar om het ff bij voetbal te houden: erg spijtig ja. VC Vlissingen heeft het twee jaar mogen proberen, maar die gingen aan wanbeleid ten onder. Er moet toch voldoende draagvlak voor zijn. Als een eveneens perifere regio als Drenthe een profclub kan herbergen, kunnen wij het ook. De jeugdopleidingen van clubs als NAC en RBC Roosendaal zitten vol met Zeeuwse jongens en veel haken er af doordat ze tussen wal en schip vallen (niet goed of rijp genoeg voor het eerste elftal) en vanwege de reisafstand. Mocht je zulke jongens in eigen provincie weten te houden, kan het best wat worden. Ik zou er i.i.g best af en toe eens naar gaan kijken.

Weezer
17 juni 2008, 19:17
Mountainbike of racefiets?

Pfff, ben geen fietsliefhebber, hou meer van hardlopen. Maar goed, doe maar een racefiets, wegens gebrek aan bergen hier.

Weezer
17 juni 2008, 19:17
Zijn er dingen in je leven die je nu anders doet, vanwege kennis opgedaan op dit forum?

Visite komt binnen, vind je het goed dat ik deze vraag even 'parkeer'?

Weezer
17 juni 2008, 19:19
Gelukkig stond die laatste zin daar, of ik wist het nog nie :mrgreen:

Wie mag er naast Nederland nog doorgaan van u (zelfde pool wel te verstaan)?

Ik heb Italië gepronostikeerd bij aanvang van het toernooi en daar hou ik me aan.

evilbu
17 juni 2008, 20:03
Weezer, graag uw mening over de volgende stellingen :

- heel Nederland is calvinistisch/protestants ingesteld, ondanks het seculiere karakter

- Nederlanders hebben te weinig interesse in Vlaanderen

- Vlamingen moeten meer respect voor de eigen (standaard)taal opbrengen

-Nederland is veel angelsaksischer ingesteld, meer pro-israel en meer pro-vsa dan Vlaanderen

- Nederlanders eten niet lekker genoeg op oudejaarsavond (:-P)

Weezer
17 juni 2008, 22:21
Weezer, graag uw mening over de volgende stellingen :

- heel Nederland is calvinistisch/protestants ingesteld, ondanks het seculiere karakter
Brabant en Limburg zijn sowieso niet calvinistisch/protestants, net als bijvoorbeeld Twente en de regio rondom Haarlem. Het karakter van de Nederlandse staat is wellicht wat meer protestant en Nederland is natuurlijk ook eeuwenlang gevormd door de christelijke cultuur. Dat is niet op een generatie weg.

- Nederlanders hebben te weinig interesse in Vlaanderen
Ik merk in mijn omgeving dat die interesse toeneemt.

- Vlamingen moeten meer respect voor de eigen (standaard)taal opbrengen
Ten opzichte van verkavelingsvlaams of wat bedoel je? Vorige week zat ik even een kwartiertje te kijken naar die uitzending rondom koningin Fabiola. Toen waren er beelden van de bruiloft. Het accent van die commentator bevreemdde mij eerlijk gezegd wel, het leek (beetje overdreven gesteld) wel Hollands. Ik luister ook graag naar het keurige Nederlands van bijvoorbeeld Jan Becaus, het zou m.i. zonde zijn die norm los te laten.

-Nederland is veel angelsaksischer ingesteld, meer pro-israel en meer pro-vsa dan Vlaanderen
Angelsaksischer ingesteld? Economisch gezien bedoel je? De Nederlandse regering is wellicht wel meer pro-USA. Met de oorlog in Irak bijvoorbeeld namen Nederland en België (Vlaanderen heeft tot nader order geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken) wel tegengestelde standpunten in. Nederland is in het algemeen pro-Israël, België weet ik niet zo.

- Nederlanders eten niet lekker genoeg op oudejaarsavond (:-P)
Oudejaarsavond is een kutfeest.
Nuff said

Weezer
17 juni 2008, 22:32

Om eens iets te noemen: ik heb een hoop bijgeleerd rondom de communautaire kwestie en ben zo'n beetje beter op de hoogte van de Belgische politiek dan van de Nederlandse. Toen ik op kamers zat, ware er wat studiegenoten bij me thuis de dag dat de beruchte stemming rondom BHV live op tv was. Die snapten in eerste instantie al niet waarom ik dat wou zien en niet wegzapte. We hebben toen een heel gesprek gehad over de Vlaamse zaak en dergelijke (de betreffende mensen waren allemaal van boven de rivieren, Vlaanderen zei ze dus to-taal niets) en ik merk dat wanneer België weer eens in het nieuws kwam, dit interessante discussies aan de koffieautomaat opleverde. Een van die gasten studeert trouwens nu in Leuven, die jongen valt van de ene verbazing in de andere (komt uit een gereformeerd milieu op de Veluwe).

Burkide
18 juni 2008, 06:38
Oudejaarsavond is een kutfeest.
Nuff said

:cheer:

Wat denk je van de volgende stelling: Nederland moet meer aandacht voor de eigen (standaard)taal opbrengen?

(Ofte: Neejdujland moet meej aandacht fooj de aaichu (standaard)taal opbrengu :p)

duveltje382
18 juni 2008, 13:28
Lat relatie,of huwelijk?

duveltje382
18 juni 2008, 13:29
De zee,of Parijs?(drie dagen hé)

duveltje382
18 juni 2008, 13:30
Koers of voetbal?

Weezer
18 juni 2008, 13:39
:cheer:

Wat denk je van de volgende stelling: Nederland moet meer aandacht voor de eigen (standaard)taal opbrengen?

Mee eens. Ik erger me aan de verplatting van de uitspraak op tv en in het openbaar. Het nette Nederlands zoals bijvoorbeeld Boudewijn de Groot het praat moet de norm blijven vind ik. Overigens heb ik niks tegen dialect, maar dat terzijde.
Verder erger ik me kapot aan de zogenaamde msn-taal. Als ik bijvoorbeeld mijn nichtje van 14 op msn zie met een naam als NiEk je bEn me sGatjuH, duSHis 4eVah! zit ik echt met gekrulde tenen achter het scherm. Er zijn echt heel veel jongeren die amper normaal Nederlands kunnen schrijven. Je wil niet weten wat ik af en toe voor proefwerken terugkreeg (schoolstages).

(Ofte: Neejdujland moet meej aandacht fooj de aaichu (standaard)taal opbrengu :p)
:rofl:

Weezer
18 juni 2008, 13:41
Lat relatie,of huwelijk?

Nogmaals, ben een beetje conservatief in die dingen.

Koers of voetbal?

Zie een pagina terug in mijn fvdw-sessie.

Weezer
18 juni 2008, 13:41
De zee,of Parijs?(drie dagen hé)

Doe maar Parijs, da's al lang geleden, de zee heb ik hier om de hoek 8-)

roger verhiest
18 juni 2008, 16:02
Voelt men zich in Nedeland op taalgebied bedreigd ? (Door het Frans, Engels, Duits,
Turks, Arabisch, Hebreeuws, Jiddisch ..)

Burkide
18 juni 2008, 16:55
Mee eens. Ik erger me aan de verplatting van de uitspraak op tv en in het openbaar. Het nette Nederlands zoals bijvoorbeeld Boudewijn de Groot het praat moet de norm blijven vind ik. Overigens heb ik niks tegen dialect, maar dat terzijde.
Verder erger ik me kapot aan de zogenaamde msn-taal. Als ik bijvoorbeeld mijn nichtje van 14 op msn zie met een naam als NiEk je bEn me sGatjuH, duSHis 4eVah! zit ik echt met gekrulde tenen achter het scherm. Er zijn echt heel veel jongeren die amper normaal Nederlands kunnen schrijven. Je wil niet weten wat ik af en toe voor proefwerken terugkreeg (schoolstages).

Troost je: in het Frans, met z'n relatief complexere spelling, is het nog erger gesteld ;-)

Maar euh... wat wou je nichtje daarmee zeggen? "Niek, je bent m'n schatje" en "for erver", maar dat daartussen kan ik niet meteen ontcijferen.

Met m'n eigen nichtje is het trouwens even erg gesteld.

Andere vraag: ik zie dat je theologie gestudeerd hebt. Mag ik aannemen dat je gelooft in (een of meerdere) goden? Zo ja, is dat louter "geloof" (of "vertrouwen", zou ons aller kardinaal Danneels zeggen), of is dat ook op basis van rationele overwegingen/onderbouwing.

Txiki
18 juni 2008, 17:24
Hoe zegt een beer "nee"?

Pluche
18 juni 2008, 17:27
Vind je ook als je naar 'Villa Poltica' ziet het belgisch en Vlaams parlement op een kleutertuin lijkt?

Pluche
18 juni 2008, 17:27
Heb je huisdieren?

Pluche
18 juni 2008, 17:28
Heb je ooit aan een bekend persoon een handtekening gevraagd?

Weezer
18 juni 2008, 17:54
Hoe zegt een beer "nee"?

Beren kunnen niet praten.

Weezer
18 juni 2008, 17:57
Vind je ook als je naar 'Villa Poltica' ziet het belgisch en Vlaams parlement op een kleutertuin lijkt?

Ik heb idd wel de indruk dat het er tijdens het Nederlandse 'vragenuurtje' en debatten in het algemeen ordelijker aan toegaat. Waar ik me tijdens politieke debatten op de VRT wel vaker aan erger (met name de zevende dag), is dat ze ontzettend slecht gemodereerd worden. er zit geen lijn in, iedereen brult maar door elkaar en voor de kijker valt er geen touw aan vast te knopen.

Weezer
18 juni 2008, 17:58
Heb je huisdieren?

Niet meer.

Pukkie :cry:

Weezer
18 juni 2008, 18:01
Heb je ooit aan een bekend persoon een handtekening gevraagd?

Neen.

Weezer
18 juni 2008, 18:02
Voelt men zich in Nedeland op taalgebied bedreigd ? (Door het Frans, Engels, Duits,
Turks, Arabisch, Hebreeuws, Jiddisch ..)

Alleen door de verloedering van het Nederlands zelf (ik tenminste).

toccata
18 juni 2008, 18:03
Welke film ontroert je het meeste?

Weezer
18 juni 2008, 18:05
Troost je: in het Frans, met z'n relatief complexere spelling, is het nog erger gesteld ;-)

Maar euh... wat wou je nichtje daarmee zeggen? "Niek, je bent m'n schatje" en "for erver", maar dat daartussen kan ik niet meteen ontcijferen.

Met m'n eigen nichtje is het trouwens even erg gesteld.

Dushi's is van oorsprong Antilliaans voor (boezem)vriend of schatje.

http://www.smstaal.nl/

De rest van je vraag beantwoord ik zo.

Weezer
18 juni 2008, 18:12
Welke film ontroert je het meeste?

Million Dollar Baby vond ik een ontroerende film. Maar Trainspotting ook bijvoorbeeld ook, terwijl dat niet echt een subtiele film is. Dat stuk met die overdosis bijvoorbeeld, met Perfect Day van Lou Reed op de achtergrond.

Oja! En nog een film van bij jullie die ik ook ontroerend vond, tikje sentimenteel wellicht: Pauline en Paulette. Eén keer gezien bij een vriend van me en of het nou het moment was of niet, ik moest best ff slikken af en toe.

(en als je me deze vraag gisteren of morgen had gesteld had ik wellicht een andere film genoemd)

Weezer
18 juni 2008, 19:18
Andere vraag: ik zie dat je theologie gestudeerd hebt. Mag ik aannemen dat je gelooft in (een of meerdere) goden? Zo ja, is dat louter "geloof" (of "vertrouwen", zou ons aller kardinaal Danneels zeggen), of is dat ook op basis van rationele overwegingen/onderbouwing.

Dat mag je aannemen ja. Laat ik mezelf maar voor het gemak protestants-christelijk noemen. Voor mij was gaan geloven een bewuste keuze, ik ben er niet mee opgegroeid o.i.d. Dus dat geloof is deels op basis van geloof/vertrouwen (eigenlijk is dat hetzelfde woord, maar dat terzijde) en deels op basis van argumenten geweest.

Hiermee wil ik overigens geenzins beweren het million dollarargument te hebben om te gaan geloven hoor.

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:29
Weezer,

wat, hoe denk je over Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe?

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:30
Weezer,

bij het slapengaan, tel je dan vaak schaapjes? Of tel je de pootjes, die je dan deelt door vier?

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:31
Weezer,

vind jij ook niet dat Zeeuws-Vlaanderen eigenlijk bij Vlaanderen hoort, en zo dus naar België moet?

Weezer
18 juni 2008, 20:38
Weezer,

wat, hoe denk je over Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe?

Ze doet me denken aan die oma in de tv-serie The Nanny. Verder heb ik niet echt een mening over haar. Boudewijn leek me wel een sympathieke.

Weezer
18 juni 2008, 20:40
Weezer,

bij het slapengaan, tel je dan vaak schaapjes? Of tel je de pootjes, die je dan deelt door vier?

Helaas, schaapjes tellen heb ik nooit gedaan en hun poten al helemaal niet.

toccata
18 juni 2008, 20:43
Wat is je favoriete kledingsstuk?

Weezer
18 juni 2008, 20:45
Weezer,

vind jij ook niet dat Zeeuws-Vlaanderen eigenlijk bij Vlaanderen hoort, en zo dus naar België moet?

Het is die 'dus' die me niet zo bevalt. Hoe lang is het eigenlijk al niet geleden dat Z-Vl en de rest van Vlaanderen een staatkundige eenheid vormden? Waarschijnlijk van de Franse tijd, weet het ff niet uit mijn hoofd. Voor die tijd was Z-Vl een van de zogeheten Generaliteitslanden. Hoewel 'we' ons af en toe best wel eens stiefmoederlijk behandeld voelen (al dan niet terecht) denk ik niet dat we in een ander staatsverband beter af zijn. Nee hoor, laat ons voorlopig maar gewoon bij Zeeland en de rest van Nederland blijven.

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:47
Weezer,

ik las dat je opgaf een boek van Dostojevski te lezen omwille van de vele en vreemde namen. Als ik je een tip kan geven: vervorm die namen naar namen die je wel bekend voorkomt, zodat je ze beter kan onthouden.

Ik als dat jullie Zeeuwen voor verzorging aangewezen zijn op klinieken in Gent-Vlaanderen-België.8O8O8O8O8O8O

Hebben jullie dan in de nabijheid geen klinieken? Waar worden de jonge Zeeuwtjes dan geboren? Toch niet in Gent-België?

Ik vind het grappig als ik je zie spreken over, en vooral de manier waarop:

"die van over de rivieren"
"die van over de eilandjes" enz.

Wij hier kennen dit niet.

Je hebt groot gelijk wat betreft de ruimtelijke ordening. Hier in België zijn al tal van miskleunen gebeurt, en het gebeurt nu nog steeds. Belgen zijn echte foefelaars.
Ik heb zo de neiging te denken dat, hoe meer men naar het zuiden gaat, hoe pragmatischer, chaotischer alles is. (Vergelijk Frankrijk met België; vergelijk Spanje met Frankrijk.)

Ik heb 3 jaar geleden eens gaan bruin branden op het strand in Cadzand en was toen serieus verbrand. Jaja, ik vind Zeeuws-Vlaanderen wel een mooi gebiedje. Heb er vorig jaar nog eens geweest (verscheidene steden enzo.);-)

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:50
Het is die 'dus' die me niet zo bevalt. Hoe lang is het eigenlijk al niet geleden dat Z-Vl en de rest van Vlaanderen een staatkundige eenheid vormden? Waarschijnlijk van de Franse tijd, weet het ff niet uit mijn hoofd. Voor die tijd was Z-Vl een van de zogeheten Generaliteitslanden. Hoewel 'we' ons af en toe best wel eens stiefmoederlijk behandeld voelen (al dan niet terecht) denk ik niet dat we in een ander staatsverband beter af zijn. Nee hoor, laat ons voorlopig maar gewoon bij Zeeland en de rest van Nederland blijven.

Weet ik wel hoor;-), maar ik druk het graag nog eens aan, om jullie wat te stangen.:-)

Ik persoonlijk vind het enerzijds wel spijtig dat we Zeeuws-Vlaanderen verloren, maar intussen is het al zo lang geleden dat het zo goed als Nederlands is.
Ik vind het ook heel jammer van Frans-Vlaanderen die ons werd afgenomen, nog meer dan ik het spijtig vind van het verlies van Zeeuws-Vlaanderen.

Weezer
18 juni 2008, 20:51
Wat is je favoriete kledingsstuk?

Op dit moment mijn driekwart joggingbroek van Reebok. Ik draag hem alleen binnenshuis (ziet er niet uit namelijk) maar hij zit heerlijk.

Verder draag ik voornamelijk skateschoenen of sneakers en baggy kleding.

evilbu
18 juni 2008, 20:52
Brabant en Limburg zijn sowieso niet calvinistisch/protestants, net als bijvoorbeeld Twente en de regio rondom Haarlem. Het karakter van de Nederlandse staat is wellicht wat meer protestant en Nederland is natuurlijk ook eeuwenlang gevormd door de christelijke cultuur. Dat is niet op een generatie weg.

Weezer, in Vlaanderen zullen veel mensen toch schrikken van wat zij als fundamentalisme zouden omschrijven bij sommige Nederlanders (zoals : website plat van SGP op elke zondag). Wat denk jij hiervan?

Ten opzichte van verkavelingsvlaams of wat bedoel je? Vorige week zat ik even een kwartiertje te kijken naar die uitzending rondom koningin Fabiola. Toen waren er beelden van de bruiloft. Het accent van die commentator bevreemdde mij eerlijk gezegd wel, het leek (beetje overdreven gesteld) wel Hollands. Ik luister ook graag naar het keurige Nederlands van bijvoorbeeld Jan Becaus, het zou m.i. zonde zijn die norm los te laten.

Ik bedoelde eigenlijk ten opzichte van de eigen standaardtaal : het algemeen nederlands.
Wat vind jij ervan als een nieuwslezer zegt "mowgen wordt er neit geweijrkt", "fen" en "de cemping"? (iets dat minder voorkomt op de Vlaamse openbare omroep, maar ook hier in opmars is)

Angelsaksischer ingesteld? Economisch gezien bedoel je?

Politiek en taalkundig gezien. (Meer termen in het Engels, meer opkijken naar de VSA, steun voor oorlog in Irak,...)

Weezer, een aantal zaken zijn toch anders in Nederland. Wat denk je daarvan? Hoe groot zijn die verschillen? Zijn die overkomelijk? Zou jij in bepaalde gevallen voor een combinatie kiezen van de twee huidige regelingen?

Ik heb het over :

- juryplicht en stemplicht

- het feit dat je in Nederland veel moeilijker (en voor meer geld) aan een rijbewijs geraakt (hier ons parcours (http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=154), tweeledig, om aan rijbewijs te geraken) Je ziet dat er bij ons veel geoefend wordt met ouders of zo.:|

- geneeskundestudenten moeten een ingangsexamen doen

- examens in de middelbare school zijn niet landelijk

- roken is verboden in alle scholen van de Vlaamse gemeenschap

MaGNiFiCaT
18 juni 2008, 20:53
Onlangs las ik in de Morgen dat Zeeuws-Vlaanderen leegloopt: de jonge bevolking verlaat Z.-Vl. door na het studeren in grootsteden, daar blijven hangen.

Is dat al erg voelbaar ginder? Voel je dat zelf ook? Hoe sta je daar tegenover? Zijn er daar ook pluspunten aan verbonden, bv lagere immobiliënprijzen, ed?

Ben je honkvast, zweer je bij Zeeuws-Vlaanderen? Of acht je het mogelijk dat je oooit wegtrekt omwille van een betrekking?

Weezer
18 juni 2008, 21:02
Weezer,

ik las dat je opgaf een boek van Dostojevski te lezen omwille van de vele en vreemde namen. Als ik je een tip kan geven: vervorm die namen naar namen die je wel bekend voorkomt, zodat je ze beter kan onthouden.

Ik als dat jullie Zeeuwen voor verzorging aangewezen zijn op klinieken in Gent-Vlaanderen-België.8O8O8O8O8O8O

Hebben jullie dan in de nabijheid geen klinieken? Waar worden de jonge Zeeuwtjes dan geboren? Toch niet in Gent-België?

Ik vind het grappig als ik je zie spreken over, en vooral de manier waarop:

"die van over de rivieren"
"die van over de eilandjes" enz.

Wij hier kennen dit niet.

Je hebt groot gelijk wat betreft de ruimtelijke ordening. Hier in België zijn al tal van miskleunen gebeurt, en het gebeurt nu nog steeds. Belgen zijn echte foefelaars.
Ik heb zo de neiging te denken dat, hoe meer men naar het zuiden gaat, hoe pragmatischer, chaotischer alles is. (Vergelijk Frankrijk met België; vergelijk Spanje met Frankrijk.)

Ik heb 3 jaar geleden eens gaan bruin branden op het strand in Cadzand en was toen serieus verbrand. Jaja, ik vind Zeeuws-Vlaanderen wel een mooi gebiedje. Heb er vorig jaar nog eens geweest (verscheidene steden enzo.);-)

Terneuzen heeft een eigen ziekenhuis. Op hartgebied, dotteren enzo schijnen ze zelfs nog behoorlijk goed te zijn (ben zelf geen hartpatient dus heb het van horen zeggen). Maar ze werken goed samen met Gent, veel artsen van het UZ houden bijv. 1x per week praktijk hier. Mijn zus heeft een paar weken terug een zware rugoperatie ondergaan in het UZ te Gent, dus ik ben er de laatste tijd behoorlijk vaak geweest. En ik moet zeggen... geweldig! Bij jullie is de klant echt koning, terwijl dat hier in NL eerder de arts is. Het ziekenhuis zelf ziet er niet uit, ik vind het een mistroostig gebouw, sommige afdelingen zie je grotre gaten in de muren en alles. Maar een service en een zorg! Ongelofelijk! Werkelijk geen moeite is te veel voor het verplegend personeel. Wil je de arts spreken? Even later staat'ie bij wijze van spreken aan je bed (moet je hier eens proberen: sorry hoor, het is vijf uur geweest of nee hoor, je kan het ook aan mij vragen).
En over die ruimtelijke ordening. Je moet maar eens vanaf de R4 vanaf Zelzate Zeeland binnenrijden (oostelijke kanaalkant) dan weet je wel wat ik bedoel.

Weezer
18 juni 2008, 21:29
Weezer, in Vlaanderen zullen veel mensen toch schrikken van wat zij als fundamentalisme zouden omschrijven bij sommige Nederlanders (zoals : website plat van SGP op elke zondag). Wat denk jij hiervan?

Ja, als je dat niet gewend bent kan ik me voorstellen dat je daar vreemd van opkijkt. ;-) Toch heeft de SGP ook wel zijn plaats binnen ons politiek bestel hoor. Ze worden door vriend en vijand geroemd on hun dossierkennis. Fractievoorzitter Van der Vlies wordt ook wel het staatkundig geweten van de Kamer genoemd.

Ik bedoelde eigenlijk ten opzichte van de eigen standaardtaal : het algemeen nederlands.
Wat vind jij ervan als een nieuwslezer zegt "mowgen wordt er neit geweijrkt", "fen" en "de cemping"? (iets dat minder voorkomt op de Vlaamse openbare omroep, maar ook hier in opmars is)

Nieuwslezers horen netjes AN te praten vind ik. Ik zou het zonde vinden als de Nederlandse versie van het AN verder zou verhollandsen en de Vlaamse versie verder verkavelt. Het wederzijds ondertitelen van bijv. Baantjer en Flikken vind ik belachelijk en mag van mij afgeschaft worden. Wel hebben we in Nederland de gewoonte om Engelse leenwoorden ook op z'n Engels uit te spreken (trem ipv tram) en jullie op z'n Nederlands. Ikzelf doe beide dingen door elkaar, ik zeg bijvoorbeeld zappen ipv zeppen, maar wel cemping ipv camping.

Politiek en taalkundig gezien. (Meer termen in het Engels, meer opkijken naar de VSA, steun voor oorlog in Irak,...)

Weezer, een aantal zaken zijn toch anders in Nederland. Wat denk je daarvan? Hoe groot zijn die verschillen? Zijn die overkomelijk? Zou jij in bepaalde gevallen voor een combinatie kiezen van de twee huidige regelingen?

Ik heb het over :

- juryplicht en stemplicht

- het feit dat je in Nederland veel moeilijker (en voor meer geld) aan een rijbewijs geraakt (hier ons parcours (http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=154), tweeledig, om aan rijbewijs te geraken) Je ziet dat er bij ons veel geoefend wordt met ouders of zo.:|

- geneeskundestudenten moeten een ingangsexamen doen

- examens in de middelbare school zijn niet landelijk

- roken is verboden in alle scholen van de Vlaamse gemeenschap

Een aantal zaken zijn in beide landen anders ja, maar dat kan met een nieuwe regering zo weer anders worden. Zo was Paars in onze beide landen best wel een trendbreuk met voorgaand beleid, wat je er verder ook van vindt. In eerste instantie lijkt het mij het handigst om een soort 'een land, twee snelhedenprincipe' toe te passen. Dwz daar waar je consensus kan bereiken een gemeenschapelijk beleid toe te passen en waar niet je eigen wetten te houden. Zo zullen coffeeshops in Vlaanderen niet voor vandaag of morgen zijn (als je daar uberhaubt op zit te wachten, maar ff als voorbeeld) en kan ik me niet voorstellen dat Nederland weer stemplicht krijgt of dat je ongediplomeerde rijles van je vader krijgt.

Een examen voor studenten geneeskunde vind ik rechtvaardiger dan loting. En heeft Vlaanderen geen landelijke examens nee? Dat is nieuw voor mij.

Weezer
18 juni 2008, 21:31
Weet ik wel hoor;-), maar ik druk het graag nog eens aan, om jullie wat te stangen.:-)

Ik persoonlijk vind het enerzijds wel spijtig dat we Zeeuws-Vlaanderen verloren, maar intussen is het al zo lang geleden dat het zo goed als Nederlands is.
Ik vind het ook heel jammer van Frans-Vlaanderen die ons werd afgenomen, nog meer dan ik het spijtig vind van het verlies van Zeeuws-Vlaanderen.

Je kan het Sarkozy altijd nog vriendelijk vragen ;-) Maar de Franse Nederlanden zijn voorgoed verloren, denk ik,

Weezer
18 juni 2008, 21:37
Onlangs las ik in de Morgen dat Zeeuws-Vlaanderen leegloopt: de jonge bevolking verlaat Z.-Vl. door na het studeren in grootsteden, daar blijven hangen.

Is dat al erg voelbaar ginder? Voel je dat zelf ook? Hoe sta je daar tegenover? Zijn er daar ook pluspunten aan verbonden, bv lagere immobiliënprijzen, ed?

Ben je honkvast, zweer je bij Zeeuws-Vlaanderen? Of acht je het mogelijk dat je oooit wegtrekt omwille van een betrekking?

Klopt ja. De regio vergrijst en het banenaanbod is tamelijk eenzijdig (industrie). Ik wou na mijn studie ook niet per se terugkeren, was al aan het solliciteren in Utrecht maar dacht hier de vrouw van mijn leven gevonden te hebben, dat liep helaas anders :cry: Ik hou wel van Zeeuws-Vlaanderen, maar zou best ergens anders kunnen aarden.

De huizenprijzen zijn hier wel significant lager dan in de rest van het land, alleen het uiterste oosten van Groningen is nog goedkoper denk ik. Klasgenoten uit de Randstad wisten ook niet wat ze zagen als ik wel eens een woonkrantje van hier liet zien. Voor de prijs waar je hier een twee onder een kap voor hebt, heb je in Rotterdam echt drie keer niks.

Dronkoers
18 juni 2008, 21:50
Wie is volgens u de mooiste/geilste zanger(es) aller tijden?

Dronkoers
Slaap je al?

Dronkoers
Op wie zijn smoel zou je eens graag timmeren?

Weezer
18 juni 2008, 21:55
Wie is volgens u de mooiste/geilste zanger(es) aller tijden?

klik (http://images.google.nl/images?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGIH_nlNL280NL280&q=tarja%20turunen&um=1&sa=N&tab=wi)

of zo...

Weezer
18 juni 2008, 21:55
Slaap je al?

Bijna