PDA

View Full Version : Prinses Juliana overleden...

Hilde Dillen
20 maart 2004, 09:46
Op 94 jarige leeftijd op Soestdijk. ( algemene verzwakking )

8O Nieuwslezer : "En ze hield vooral van "gewoon doen"... " Duh ! :lol:

moon
20 maart 2004, 10:13
wie is prinses juliana????

Darwin
20 maart 2004, 12:54

Wie is Mickey Mouse?

ICE-MAN
20 maart 2004, 13:17

een klein oud lelijk geldverslindend monstertje van een uitstervend ras waarvan er hier in ons land ook enkele rondlopen! :wink:

Raf
20 maart 2004, 15:46
Weerzinwekkend hoe sommige mensen reageren op het overlijden van een medemens, of ze nu van koninklijken bloede is of niet doet er niet eens toe. In de dood is iedereen gelijk.

Kotsmisselijk word ik van mensen zoals jullie! Bah!

Olivier
20 maart 2004, 16:01
Wanneer wordt ze begraven ? Dan weet ik wanneer ik een dagje vrij heb :D

Maus
20 maart 2004, 16:04

Wie is moon? Wie is moon? (50-tekens-regel)

filosoof
20 maart 2004, 16:08

Waarschijnlijk wiegendood zeker?

bartje
20 maart 2004, 16:39
Graag wat meer respect voor overledenen aub! En of dat nu iemand van het koningshuis is of niet, doet niets ter zake, of je nu al dan niet koningsgezind bent.

Tjonge tjonge toch.

querty
20 maart 2004, 16:41
Inderdaad hier mag gerust wat meer respect zijn voor overleden mensen gelijk de voormalige Nederlandse koningin.

maddox
20 maart 2004, 16:58
De nabestaanden krijgen evenveel respect en aandacht als eendert welke andere onbekende familie voor mij.

Helaas dat deze bedoening weer uitgebuit word, en dat er hier ,in binnenland een topic voor opgedaan word. Dit hoort thuis in, of buitenland, of maatschappelijke discusies.

Babeth
20 maart 2004, 17:02
Zij beheerste tenminste de taal van de meerheid van de Nederlandse bevolking perfect. Iets wat we van de Belgische koningin en "voormalige koningin" niet kunnen zeggen...
Zij was mijn koningin toen ik nog de Nederlandse nationaliteit had, ik herinner me haar als een goedlachs oudje, dus... dat zij moge rusten in vrede en welwillend op haar volk en afstammelingen wilt neerzien.

Bruno*
20 maart 2004, 17:21
Zij beheerste tenminste de taal van de meerheid van de Nederlandse bevolking perfect

Hoe was haar Fries?

Babeth
20 maart 2004, 17:24
De Friezen vormen een zeer kleine minderheid en het is daarom dat ik dan ook sprak van "de meerderheid van de Nederlandse bevolking". Hoe zat het ook al weer hier in België met Paolake en Fabiolake ?

maddox
20 maart 2004, 17:34
De Friezen hebben hun taalonafhankelijk niet opgedrongen(op wat speldeprikjes met geweld na- en de pragmatische Nederlandse regering heeft dan maar een zoethoudertje gegeven), die hebben ze gewoon gehouden.
Maar er zijn geen Friezen die geen Nederlands op serieus niveau kunnen.(misschien hier en daar een zeer koppig model, en Friezen staan bekend als ongelofelijk koppig, die geen Nederlands meer wensen te gebruiken, maar die komen ook niet buiten Friesland )

Ook is er geen enkele reden of wet die stelt dat Nederland een meertalig land is. De taalminderheden hebben gewoon wat rechten en plichten. Minderheden nietwaar. Paar 100 000 mensen, niet de ongeveer de helft.
Dezelfde voordelen hebben ook BV de Turken of Marokanen. Evenveel TV tijd als voorbeeld.

Babeth
20 maart 2004, 17:42
En voor iedereen die nu gaat blèren dat Paolake en Fabiolake buitenlandse vorstinnen zijn heb ik de volgende drie antwoorden klaar:
1. Bernard,
2. Claus,
3. M*xima.

Bruno*
20 maart 2004, 17:57
Kan u de GW of een andere wet citeren die aan de Belgische Koninginnen een publieke functie toekent?

Griffin
20 maart 2004, 18:04
En voor iedereen die nu gaat blèren dat Paolake en Fabiolake buitenlandse vorstinnen zijn heb ik de volgende drie antwoorden klaar:
1. Bernard,
2. Claus,
3. M*xima.

Ze vallen echt allemaal voor de foute types, die Oranjes, niet?

Raf
20 maart 2004, 18:09
1. Bernard,
2. Claus,
3. M*xima.

Maar die foute types spreken tenminste Nederlands... In Nederland weten ze tenminste wat belangrijk is!

Nr.10
20 maart 2004, 18:17
1. Bernard,
2. Claus,
3. M*xima.
Nederlanders lijken meer op Duitsers dan ze zelf graag willen.

Hilde Dillen
20 maart 2004, 19:24
Weerzinwekkend hoe sommige mensen reageren op het overlijden van een medemens, of ze nu van koninklijken bloede is of niet doet er niet eens toe. In de dood is iedereen gelijk.

Ik bedoelde het plaatsen van mijn posting helemaal niet zoals u ze hebt willen begrijpen.

Als er éen sympathiek lid van het Nederlands koningshuis was, dan was zij het wel, bedoelde ik...
Die " GEWONE " oude koningin die helemaal niet zo gewoon was, maar wars tegen alle protocol in, die van skieën hield, voor "de zwakkere" opkwam, veel van dieren en van kinderen en van haar volk en van vrede hield...

Word jij dus maar lekker kotsmisselijk. :roll:

Raf
20 maart 2004, 19:31

Ik bedoelde het plaatsen van mijn posting helemaal niet zoals u ze hebt willen begrijpen.

Als er éen sympathiek lid van het Nederlands koningshuis was, dan was zij het wel, bedoelde ik...
Die " GEWONE " oude koningin die helemaal niet zo gewoon was, maar wars tegen alle protocol in, die van skieën hield, voor "de zwakkere" opkwam, veel van dieren en van kinderen en van haar volk en van vrede hield...

Ik had het niet zozeer over jouw posting, lieverd, maar wel over de posting net boven de mijne... Misschien had ik dat moeten specifiëren.
Mijn welgemeende excuses als ik je daarmee ongewild beledigd heb :wink:

Hilde Dillen
20 maart 2004, 19:36
Graag wat meer respect voor overledenen aub! En of dat nu iemand van het koningshuis is of niet, doet niets ter zake, of je nu al dan niet koningsgezind bent.

Tjonge tjonge toch.

:evil: Mijns inziens had ik vooral geen respect voor die nieuwslezer.

Net zomin als ik dat voor de tenenkrommende, foutief gedateerde afscheidsrede van Balkenende en de zichzelf het liefst -als ze kon- in de adelstand verheffende Maartje Van Weeghen kan opbrengen.

Is al een even walgelijk en klef sujet als die weerzinwekkende "Royalty-watchende superstupide ogende VTM-trut in België. (weet haar naam niet eens )

Griffin
20 maart 2004, 19:38
Is al een even walgelijk en klef sujet als die weerzinwekkende "Royalty-watchende superstupide ogende VTM-trut in België. (weet haar naam niet eens )

Die kattensmoel?

Het koningshuis is er om ons te entertainen schijnt het, niet waar? Net zoals de Pfaffs, de Planckaerts, ...

;)

Al heb ik daar zelf helemaal geen boodschap aan, een deel van Vlaanderen blijkt eraan verslaafd.

Hilde Dillen
20 maart 2004, 19:44

Ik had het niet zozeer over jouw posting, lieverd, maar wel over de posting net boven de mijne... Misschien had ik dat moeten specifiëren.
Mijn welgemeende excuses als ik je daarmee ongewild beledigd heb :wink:

Neen hoor, niet beledigd... Zo snel ben ik niet beledigd in virtueel omgaan met anderen. Dat is allemaal maar heel relatief.

Nee, ik bedacht me vanochtend toen ik het nieuws op de radio hoorde: 94, wat een leeftijd... En ook: in je slaap mogen overlijden...
Ik zou ervoor willen tekenen.

(ik kom nogal eens in Nederland. M 'n uitgever zit er, op de Prinsengracht in Amsterdam, vandaar... Wel sympathie opgedaan ooit voor de oude koningin, en dat "gewoon"... Dat was uitgerekend zij helemaal niet volgens mij. )

filosoof
21 maart 2004, 03:00
De Friezen hebben hun taalonafhankelijk niet opgedrongen(op wat speldeprikjes met geweld na- en de pragmatische Nederlandse regering heeft dan maar een zoethoudertje gegeven), die hebben ze gewoon gehouden.
Maar er zijn geen Friezen die geen Nederlands op serieus niveau kunnen.(misschien hier en daar een zeer koppig model, en Friezen staan bekend als ongelofelijk koppig, die geen Nederlands meer wensen te gebruiken, maar die komen ook niet buiten Friesland )

Ook is er geen enkele reden of wet die stelt dat Nederland een meertalig land is. De taalminderheden hebben gewoon wat rechten en plichten. Minderheden nietwaar. Paar 100 000 mensen, niet de ongeveer de helft.
Dezelfde voordelen hebben ook BV de Turken of Marokanen. Evenveel TV tijd als voorbeeld.
Dezelfde voordelen hebben ook BV de Turken of Marokanen. Evenveel TV tijd als voorbeeld "Friezen"
Dat zou ik hier eens willen meemaken: het land zou te klein zijn :lol: :lol: :lol:

maddox
21 maart 2004, 03:06
Filosoof, in een land waar niet eens alle autochtonen dezelfde rechten en plichten hebben, hoe kan je daar van een eerlijke verdeling van TV tijd spreken?

Trouwens, onze TV zenders zo politiek gekleurd dat het me absoluut verwondert dat er nog geen moskeediensten zijn als tegenhangers van de eucharistieviering.Of dat deze laatste nog niet is afgevoerd en vervangen door een multicul programma.

Herman Desmedt ©HD
21 maart 2004, 03:09
Een extra bijlage in de roddelpers over koninklijke families :
"OVER- LEDEN"
Juliana ... etc.

filosoof
21 maart 2004, 03:10
Filosoof, in een land waar niet eens alle autochtonen dezelfde rechten en plichten hebben, hoe kan je daar van een eerlijke verdeling van TV tijd spreken?

Trouwens, onze TV zenders zo politiek gekleurd dat het me absoluut verwondert dat er nog geen moskeediensten zijn als tegenhangers van de eucharistieviering.Of dat deze laatste nog niet is afgevoerd en vervangen door een multicul programma.

Maddox,
Ben je weeral verongelijkt en tekort gedaan? :o
Maar je suggestie om ook eens een rebbe, of een imam op TF te laten komen ipv de pastoor lijkt me niet slecht :) en idd een multicultureelprogramma is een goed idee!
Bravo, doe zo voort, we worden noch vrienden! :)

Dimitri
22 maart 2004, 18:25

Inderdaad, een hele gewone Koningin die absoluut niet hield van protocol. Ze wordt niet voor niets 'Koningin van het volk' genoemd.
Het valt op dat ze van links tot rechts geliefd was, zelfs bij mensen die eigenlijk niets van de monarchie moeten hebben. Het is misschien wel door haar gewone uitstraling dicht bij het volk dat de monarchie acceptabel is gebleven onder brede lagen van de bevolking in de snel veranderende tijd van de jaren zestig en zeventig. Ze was daardoor ook bij de na-oorlogse generatie erg geliefd: het is 'hun' koningin die nu is overleden.

En voor de anti-monarchisten die Juliana duidelijk niet gekend hebben: ze heeft ooit in een interview verklaard dat als ze geen koningin zou zijn, waarschijnlijk republikein was geweest. Dat zul je niet veel leden van koninklijke huizen horen zeggen...