PDA

View Full Version : Migratie: Wereldhandelsorganisatie roept op tot herinvoering slavernij - bent u voor?


C2C
19 juni 2008, 22:41
De Wereldhandelsorganisatie (WTO) roept, geheel in de lijn van de GATT-doelstellingen, op tot de formele herinvoering van de slavernij. Het gebruikt deze term omdat zij vindt dat die het best past bij de arbeidsverhoudingen zoals die in het neoliberale economische model bestaan.

WTO Announces Formalized Slavery Model for Africa

US Trade Representative to Africa, Governor of Nigeria Central Bank weigh in at Wharton

Philadelphia - At a Wharton Business School conference on business in Africa, World Trade Organization representative Hanniford Schmidt announced the creation of a WTO initiative for "full private stewardry of labor" for the parts of Africa that have been hardest hit by the 500 years of Africa's free trade with the West.

http://www.gatt.org/wharton.html

Bent u er voorstander van om de neoliberale arbeidsverhoudingen bij hun juiste naam te noemen? Of pleit u toch eerder voor de politiek correcte eufemismen die we doorgaans gebruiken?

Naar ik begrepen heb is de LDD een groot voorstander van het neoliberale economische model. Wil het de WTO volgen of pleit het voor het vasthouden aan de oude benamingen voor slavernij?

Zwitser
21 juni 2008, 10:53
De Wereldhandelsorganisatie (WTO) roept, geheel in de lijn van de GATT-doelstellingen, op tot de formele herinvoering van de slavernij. Het gebruikt deze term omdat zij vindt dat die het best past bij de arbeidsverhoudingen zoals die in het neoliberale economische model bestaan.

Waarom zou LDD moeten reageren op wat eigenlijk een flauwe grap is? De site waar C2C naar verwijst is niet de site van het WTO, maar een slechte parodie. De stelling waar C2C dus zijn vraag mee begint is gewoon een ordinaire leugen.

Babeth
22 juni 2008, 15:32
Dit is de echte webstek van de WTO: http://www.wto.org/ .

Ogodai Jalt
24 juni 2008, 21:03
Of hoe links de wereld probeert te manipuleren...

Isabelle Van Laethem
25 juni 2008, 09:52
Ik sluit me aan bij Zwitser...

Breda
25 juni 2008, 18:41
Slavernij is er dankzij een Pre-Liberale gedachtengoed


er zit verband in

net zoals het Liberalisme niks meer weg heeft van de Franse Revolutie .....geen Broederheid ect ect

Nationalisme , Sociaalheid .....da komt nie voor in hun woordenboekske