PDA

View Full Version : Ik ga zondag in een Chesna een rondvlucht maken!


Derk de Tweede
23 juni 2008, 16:19
Maar ik heb hoogtevrees.......:-(
Ik moet mee!

Havana
23 juni 2008, 16:20
Maar ik heb hoogtevrees.......:-(
Ik moet mee!

Toch niet boven het Limburgse Kiewit (http://www.hbvl.be/Limburg/3500/artikel.asp?art={58ED5372-E145-49D9-9364-66A92AEBA00D})? :lol:

Animalman
23 juni 2008, 16:21
204? zo'n kleintje?

Derk de Tweede
23 juni 2008, 16:46
Toch niet boven het Limburgse Kiewit (http://www.hbvl.be/Limburg/3500/artikel.asp?art={58ED5372-E145-49D9-9364-66A92AEBA00D})? :lol:

Boven ons dorp!
Ik maar 2 keer eerder gevlogen, waarvan 1 keer in een heli!



http://www.minlnv.nl/cil/images/10634/10461/medium/10747.jpg

circe
23 juni 2008, 16:57
Boven ons dorp!
Ik maar 2 keer eerder gevlogen, waarvan 1 keer in een heli!



http://www.minlnv.nl/cil/images/10634/10461/medium/10747.jpg

voor je vertrekt wel even aan de piloot de nodige instructies vragen wat je moet doen als hij (of zij) plots een hartaanval zou krijgen.
Het kan daarboven dan nogal eenzaam worden zie je.

Maar verder: het is ontzettend leuk om met zo'n Chesnake mee te vliegen. Heb dat ook ooit eens gedaan een tiental jaar geleden. Was z�*lig. Ik vroeg me af waarom ik persé was uitgenodigd, maar blijkbaar moeten piloten in spé een aantal uren mét passagiers gevlogen hebben.

Blijkbaar ben jij ook proefkonijn!

Dronkoers
23 juni 2008, 17:03
Maar ik heb hoogtevrees.......:-(
Ik moet mee!

Lazarus drinken, dan voel je u onsterfelijk ;-)

Animalman
23 juni 2008, 17:06
Parachute aandoen... Ik kan Javelin aanraden.

Ik ben ettelijke malen met een 206 opgestegen maar geen enkele keer mee geland.

Derk de Tweede
23 juni 2008, 17:06
voor je vertrekt wel even aan de piloot de nodige instructies vragen wat je moet doen als hij (of zij) plots een hartaanval zou krijgen.
Het kan daarboven dan nogal eenzaam worden zie je.

Maar verder: het is ontzettend leuk om met zo'n Chesnake mee te vliegen. Heb dat ook ooit eens gedaan een tiental jaar geleden. Was z�*lig. Ik vroeg me af waarom ik persé was uitgenodigd, maar blijkbaar moeten piloten in spé een aantal uren mét passagiers gevlogen hebben.

Blijkbaar ben jij ook proefkonijn!

Hartaanval.....de piloot..........8O

Dronkoers
23 juni 2008, 17:08
Hartaanval.....de piloot..........8O

Daar heb je copiloten voor ;-)

Animalman
23 juni 2008, 17:08
Hartaanval.....de piloot..........8O

tuurlijk. Of een afgebroken wiel, defect stabilisatieroer, hydraulische break-down... alles kan! Of een meeuw in de motor, ook niet geestig...

Animalman
23 juni 2008, 17:09
Daar heb je copiloten voor ;-)

In zo'n klein ding is de passagier de co-piloot... vanachter is er genoeg plaats om nog twee man in te pakken maar die moeten elkaar dan toch erg graag zien.

Jazeker
23 juni 2008, 17:10
Hartaanval.....de piloot..........8O

:mrgreen: circe is heerlijk slecht, niet?

Jazeker
23 juni 2008, 17:10
vanachter is er genoeg plaats om nog twee man in te pakken maar die moeten elkaar dan toch erg graag zien.

:lol:

circe
23 juni 2008, 17:20
:mrgreen: circe is heerlijk slecht, niet?


:oops::oops:

serieus! ik dacht er zèlf aan toen we al ginderboven zaten. beetje bangelijk hoor zo met z'n tweetjes alleen....
maar geen nood, de piloot heeft me toen netjes gewezen hoe ik de radio kon gebruiken en hoe ik dan de luchthaven moest oproepen die me dan naar beneden zouden begeleiden... geruststellend toch? Maar wèl weten waar die radio hangt dus hé.

Jantje
23 juni 2008, 17:21
Als de piloot maar genoeg tankt, want met die benzine prijzen van tegenwoordig zou hij/zij daar wel eens op kunnen gezuinigen.


Verder geen angst, zelf met hoogte vrees heb je geen last van hoogtes, want de bodem van het vliegtuigje zit toch direct onder je voeten.
Anders TAP 62 meenemen, gaat vanzelf open en moet je niet besturen.

Dronkoers
23 juni 2008, 17:24
Als de piloot maar genoeg tankt...

Ben ik de enige die dit anders bekijkt? :-P

Havana
23 juni 2008, 17:25
Ben ik de enige die dit anders bekijkt? :-P

Nee, wees gerust. :-D ;-)

Dronkoers
23 juni 2008, 17:26
Nee, wees gerust. :-D ;-)

Dan ben ik gerust :-P

Johan217
24 juni 2008, 08:14
Geen zorgen maken. Die delta-ULM's, dat zijn pas echte doodskisten :-(

Pietje
24 juni 2008, 08:17
Maar ik heb hoogtevrees.......:-(
Ik moet mee!


Derk, t'is Cessna ipv Chesna, denk ik 8-)

BigF
24 juni 2008, 08:20
Chesna filmpjes (http://nl.youtube.com/results?search_query=cessna%20crash&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1) :cheer:

Derk de Tweede
24 juni 2008, 10:00
Chesna filmpjes (http://nl.youtube.com/results?search_query=cessna%20crash&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1) :cheer:


Ik heb alvast een levensverzekering afgesloten.....:roll:

Derk de Tweede
24 juni 2008, 10:18
Derk, t'is Cessna ipv Chesna, denk ik 8-)

Da's toch een uitgeklede Cessna...8-)

Lof der Zotheid
24 juni 2008, 10:20
Ben ik de enige die dit anders bekijkt? :-P

Niet als vliegtuigen met bier getankt worden...

manta
24 juni 2008, 10:59
'k Probeer me voor te stellen hoe zo'n cessna er uitziet ...
't Is lang geleden da'k nog op een vliegveld ben geweest ...
Is het één van deze modellen ???
http://multimedia.heraldinteractive.com/images/a56a62c272_plane09092007.jpg
http://media.2theadvocate.com/images/plane+crash+062107.jpg
http://www.rob.com/pic/oops/Cessna_Crash1_amazingphoto.jpg
http://www.javno.com/slike/slike_3/r1/g2007/m12/x66158094990852563_7.jpg
http://www.aero-farm.com/safety/crash1.jpg



Nu ja , amuseer je een beetje hé ... 8-)

Derk de Tweede
24 juni 2008, 11:02
'k Probeer me voor te stellen hoe zo'n cessna er uitziet ...
't Is lang geleden da'k nog op een vliegveld ben geweest ...
Is het één van deze modellen ???

http://www.aero-farm.com/safety/crash1.jpg



Nu ja , amuseer je een beetje hé ... 8-)

:-(

https://www.online-pharmacy.cc/images/v10all.jpg

Jazeker
24 juni 2008, 11:07
Let even op of de piloot een lange baard heeft en voortdurend Koranverzen debiteert.

manta
24 juni 2008, 11:08
:-(

https://www.online-pharmacy.cc/images/v10all.jpg

???


Maar neen , er zijn andere mogelijkheden ... Een dagje naar zee gaan ipv te gaan vliegen of zo :lol:

En je moet niet bang zijn ... Zo'n vliegtuig is als een brommertje , en je Puchie werkt toch ook steeds probleemloos ??? Of .. euh .. niet soms ???

Tavek
24 juni 2008, 11:19
Tzijn rammelbakken, maar wel plezant ;)

Mitgard
24 juni 2008, 13:22
cessna's zijn de typische vliegende zeepkisten waar elke piloot in opleiding goede en minder goede herinneringen aan overhield.
een goede kennis van mij is piloot en vliegt nu met airbussen van DHL, die heeft had mij ook eens gevraagd om mee te vliegen in zo'n cessna, even naar normandië en terug.
maar ik heb daar vriendelijk voor bedankt. ik ben een landrat hé.
ik word ijl in mijn hoofd in de lucht.

Mitgard
24 juni 2008, 13:24
en verhalen gehoord over mensen die eens mee gingen in zo'n cessna.
kotsen, niet te doen...
zie maar dat ge genoeg zakjes bij hebt.

Johan217
24 juni 2008, 13:29
zie maar dat ge genoeg zakjes bij hebt.Is standaarduitrusting :-)

cessna's zijn de typische vliegende zeepkistenDan moet je eens een Piper Cub proberen ;-)

King of beggars and fleas
26 juni 2008, 15:22
Maar ik heb hoogtevrees.......:-(
Ik moet mee!mijn vader is altijd al sportpiloot geweest en die heeft ook hoogtevrees - hoe het komt weet ik niet maar in een vliegtuig heb je daar geen last van t schijnt. Heeft denk ik iets mee te maken dat je dan zo hoog zit dat het iets onbevattelijks krijgt - in het reuzenrad op de kermis durfde mijn vader ook niet in.

hier (http://video.google.nl/videoplay?docid=-4125918517193631042&q=vierde+wereld+syndicaat&total=3&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=1)een amateuristisch filmpje van mijn laatste vlucht trouwens - dat was niet met een cesna maar met een piper cup - een toestel zonder flaps, dat niet eens een carroserie heeft, maar bestaat uit buizen waarover doeken zo hard aangespannen zijn dat het wel staal lijkt als je erop tikt. hoe primitiever het toestel waarmee ge vliegt hoe meer je echt merkt dat je vliegt en hoe meer fun dus - met een lijntoestel vloog ik ook al eens mee - maar daar was vond ik niets aan

veel plezier gewenst trouwens met je luchtdoop

Derk de Tweede
26 juni 2008, 15:33
???


Maar neen , er zijn andere mogelijkheden ... Een dagje naar zee gaan ipv te gaan vliegen of zo :lol:

En je moet niet bang zijn ... Zo'n vliegtuig is als een brommertje , en je Puchie werkt toch ook steeds probleemloos ??? Of .. euh .. niet soms ???


Maar die wordt wel goed onderhouden.
Iedere 10 jaar nieuwe lagers big en- small-end.
En zo'n oude Puch heeft losse rollagers, als je het blok opent valt alles eruit! :evil:

King of beggars and fleas
26 juni 2008, 15:43
Maar die wordt wel goed onderhouden.
Iedere 10 jaar nieuwe lagers big en- small-end.
En zo'n oude Puch heeft losse rollagers, als je het blok opent valt alles eruit! :evil:elk toestel dat in het belgisch luchtruim komt heeft een maximum aantal vlieguren en daarna moet het volledig gedemonteerd en gehermonteerd worden - ook elk onderdeel van het toestel heeft een max aantal vlieguren en indien dan niet vervangen komt het toestel niet de lucht in. geloof me er is niks zo veilig en zo aan veiligheidsvoorschriften onderworpen als het belgisch luchtruim

King of beggars and fleas
26 juni 2008, 15:47
of stel bvb dat in een vliegtuigonderhoudsdepo een onderhoudstechnicus een schroef laat vallen of schroevendraaier, in het toestel - als het nodig is halen ze gans het toestel uit elkaar maar die ene schroef of schroevendraaier moet gevonden worden - anders gaat dat toestel niet terug buiten - er worden daar dus echt niks risicos genomen - tenzij je dus in zimbabwe ofzo gaat vliegen heb je in het geheel niets te vrezen.

Derk de Tweede
26 juni 2008, 16:49
Hilversum Airport! :roll:

http://www.pabi.nl/website/extimages/p_foto_119.jpg

Derk de Tweede
26 juni 2008, 17:07
http://www.pabi.nl/website/extimages/p_foto_004_ezg_126.jpg

circe
26 juni 2008, 17:08
mijn vader is altijd al sportpiloot geweest en die heeft ook hoogtevrees - hoe het komt weet ik niet maar in een vliegtuig heb je daar geen last van t schijnt. Heeft denk ik iets mee te maken dat je dan zo hoog zit dat het iets onbevattelijks krijgt - in het reuzenrad op de kermis durfde mijn vader ook niet in.


hewel ik kan daar een beetje inkomen.
Niet dat ik échte hoogtevrees heb, maar ik heb wel neigingen tot duizeligheid op zo'n reuzerad of andere hoge dingen. Maar idd. in een vliegtuig(je) heb ik dat helemaal niet.

Toch is zo'n Cessna miniding iets helemaal anders dan een gewoon lijnvliegtuig. Met een brommertje ga je ook vooruit en met een trein ook. zoiets?

Werkelijk Derk, je gaat de dag van je leven beleven hoor. Als ik aan mijn maidenvlucht met die Cessna terugdenk heb ik ook nog steeds een goed gevoel ermee.

Was wel grappig in feite: het was zoals ik reeds zei niet lang op voorhand aangekondigd en ik diende vast als excuuspassagier, daar niet van. Maar de avond (late namiddag) van mijn mede-vlucht moest ik normaal naar het "intake-gesprek" van mijn jongste dochter haar plechtige communie-ding. Ze maken daar nu eenmaal graag een hele ernstige bedoening van. Moest dat kindeke van mij toch gaan zeggen: "sorry juf, maar mijn mama komt ietsiepietsiekes later want ze gaat eerst nog eventjes een uurtje vliegen!"

Ik bespaar jullie de beschrijving van de vragende ogen van die juf toen ik er een uurtje te laat kwam aangewandeld.

Derk de Tweede
26 juni 2008, 17:21
hewel ik kan daar een beetje inkomen.
Niet dat ik échte hoogtevrees heb, maar ik heb wel neigingen tot duizeligheid op zo'n reuzerad of andere hoge dingen. Maar idd. in een vliegtuig(je) heb ik dat helemaal niet.

Toch is zo'n Cessna miniding iets helemaal anders dan een gewoon lijnvliegtuig. Met een brommertje ga je ook vooruit en met een trein ook. zoiets?

Werkelijk Derk, je gaat de dag van je leven beleven hoor. Als ik aan mijn maidenvlucht met die Cessna terugdenk heb ik ook nog steeds een goed gevoel ermee.

Was wel grappig in feite: het was zoals ik reeds zei niet lang op voorhand aangekondigd en ik diende vast als excuuspassagier, daar niet van. Maar de avond (late namiddag) van mijn mede-vlucht moest ik normaal naar het "intake-gesprek" van mijn jongste dochter haar plechtige communie-ding. Ze maken daar nu eenmaal graag een hele ernstige bedoening van. Moest dat kindeke van mij toch gaan zeggen: "sorry juf, maar mijn mama komt ietsiepietsiekes later want ze gaat eerst nog eventjes een uurtje vliegen!"

Ik bespaar jullie de beschrijving van de vragende ogen van die juf toen ik er een uurtje te laat kwam aangewandeld.

Ik zal zondagavond wat foto's hier plakken!
Of niet natuurlijk.....8O
Hier een serie van een andere mazzelaar!

http://www.pabi.nl/website/documents/274.html

Daimanta
26 juni 2008, 17:26
Hoogtevrees werkt niet meer in een vliegtuig. Daar ben je te hoog voor. Als je er uit moet springen is het natuurlijk een geheel andere zaak :)

Derk de Tweede
26 juni 2008, 19:53
Ik wil U allen danken voor de opbeurende foto's en filmpjes! :-(

Jazeker
26 juni 2008, 19:59
Hoogtevrees werkt niet meer in een vliegtuig. Daar ben je te hoog voor. Als je er uit moet springen is het natuurlijk een geheel andere zaak :)

Dat klopt wel. Toch vlieg ik niet graag. Het minste schokske en de vertigo spuit uit mijn oren. Een overijverig toeristisch bezig zijnde medereiziger meent dat zelfs op foto's te kunnen zien. Hij gaat ze een dezer dagen doorverkopen aan prisonplanet.com die daarmee weer eens shapeshifters menen te hebben te kunnen bewijzen.

Jazeker
26 juni 2008, 20:00
Ik wil U allen danken voor de opbeurende foto's en filmpjes! :-(

Graag gedaan!

http://www.parkflyers.com/assets/images/Cessna_Inveted_LG.jpg

manta
26 juni 2008, 21:10
Ik wil U allen danken voor de opbeurende foto's en filmpjes! :-(

Daar zijn we toch voor zeker ... Vrienden , forummers...zwijnen...


Ga je je afscheidsdraad zelf starten ??? (voor 't geval dat ...)
Of heb je liever dat wij het rouwberichtje zondag pas plaatsen ??? ;-)

Dronkoers
26 juni 2008, 23:12
Seg Derk, is er nog iets dat we aan uw vrouw en kinderen moeten zeggen? ;-)

manta
26 juni 2008, 23:15
Seg Derk, is er nog iets dat we aan uw vrouw en kinderen moeten zeggen? ;-)

Dat hij die keer toen hij zo zat was met dat schaap in z'nen auto ... Da mogen we ni zeggen hé ...;-)
Ssssst ...

Dronkoers
26 juni 2008, 23:16
Dat hij die keer toen hij zo zat was met dat schaap in z'nen auto ... Da mogen we ni zeggen hé ...

Da's waar, we zullen gewoon de foto's opsturen ;-)

Jazeker
26 juni 2008, 23:24
Seg Derk, is er nog iets dat we aan uw vrouw en kinderen moeten zeggen? ;-)

Je had al een paar jaar tegen hem kunnen opbiechten dat de tenen van zijn vrouw je te veel werden. Schijnheiligaard :x

Dronkoers
26 juni 2008, 23:56
Je had al een paar jaar tegen hem kunnen opbiechten dat de tenen van zijn vrouw je te veel werden. Schijnheiligaard :x

Klikspaan!


;-)

filosoof
27 juni 2008, 00:07
Hartaanval.....de piloot..........8O
Je moet er rekening mee houden dat zacht landen een stukske moeilijker is dan opstijgen:twisted:

Jazeker
27 juni 2008, 00:08
Klikspaan!


;-)

:oops:

Sorry... maar zijn vrouw was wel lekker.

Dronkoers
27 juni 2008, 00:09
:oops:

Sorry... maar zijn vrouw was wel lekker.

Aha!! zijn er hier soms al pics gelost? :-P

Jazeker
27 juni 2008, 00:10
Aha!! zijn er hier soms al pics gelost? :-P

Ik ben doorgaans nuchter hier. ;-)

Dronkoers
27 juni 2008, 00:12
Ik ben doorgaans nuchter hier. ;-)

Ik vind het sterk van je dat ge er voor durft uitkomen, sommigen verzwijgen dit angstvallig hoor ;-)

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar de oplossing is dichtbij hoor.

Doe maar, je zult je beter voelen, drink die bak kasteel maar leeg ;-)

Jazeker
27 juni 2008, 00:14
Ik vind het sterk van je dat ge er voor durft uitkomen, sommigen verzwijgen dit angstvallig hoor ;-)

Ik weet dat het niet makkelijk is, maar de oplossing is dichtbij hoor.

Doe maar, je zult je beter voelen, drink die bak kasteel maar leeg ;-)

Wel... ik heb eigenlijk geen bakskes meer staan :-( Ik ben wel een glaasje vodka aan het nippen maar dat is ook alles. De voorbije weken geen tijd gehad om een bakske binnen te halen... :( good old days.

Jazeker
27 juni 2008, 00:15
maar wel goeie muziek op de koptelefoon... :cheer:

Dronkoers
27 juni 2008, 00:15
Wel... ik heb eigenlijk geen bakskes meer staan :-( Ik ben wel een glaasje vodka aan het nippen maar dat is ook alles. De voorbije weken geen tijd gehad om een bakske binnen te halen... :( good old days.

Waaaaaaaaaaaaaaaat? 8O

Voor zoiets moet je toch tijd maken zeker :-D

Jazeker
27 juni 2008, 00:17
Waaaaaaaaaaaaaaaat? 8O

Voor zoiets moet je toch tijd maken zeker :-D

Tjah... beetje voedsel moet soms voorgaan.

En nu muziek trouwens.

Dronkoers
27 juni 2008, 00:20
Tjah... beetje voedsel moet soms voorgaan.

En nu muziek trouwens.

De borrelnoten staan maar 1 rayon verder ze ;-)

Jazeker
27 juni 2008, 00:21
De borrelnoten staan maar 1 rayon verder ze ;-)

Die heb ik hier klaarstaan voor de moment dat ik in mijn bed kruip... genoeg borrelnootjes of chips of zo met een boekje erbij :-) relaxed het dromenland in.

Dronkoers
27 juni 2008, 00:24
Die heb ik hier klaarstaan voor de moment dat ik in mijn bed kruip... genoeg borrelnootjes of chips of zo met een boekje erbij :-) relaxed het dromenland in.

Eten in uw bed? 8O

Aan't veramerikaniseren? :-D

Jazeker
27 juni 2008, 00:25
Eten in uw bed? 8O

Aan't veramerikaniseren? :-D

boh... beetje chips of crackers in bed kan wel... maar smossen is uit den boze. Ik wil nog slapen ook eh. 8O

Dronkoers
27 juni 2008, 00:28
boh... beetje chips of crackers in bed kan wel... maar smossen is uit den boze. Ik wil nog slapen ook eh. 8O

'k Weet nie gij da weet, maar "smossen" heeft nog een andere betekenis dan morsen eh... ;-)

Jazeker
27 juni 2008, 00:31
'k Weet nie gij da weet, maar "smossen" heeft nog een andere betekenis dan morsen eh... ;-)

Ik ben me best bewust van die dialecten ;-)

Mijn avatar kijkt je aan met de blik die nodig is om je te overtuigen van mijn intelligentie zodat je dat niet even uit het oog verliest.

Dronkoers
27 juni 2008, 00:33
Ik ben me best bewust van die dialecten ;-)

Mijn avatar kijkt je aan met de blik die nodig is om je te overtuigen van mijn intelligentie zodat je dat niet even uit het oog verliest.

'k Heb ook zo'n avatar :-D

Jazeker
27 juni 2008, 00:35
welke? :D

och got... ik ben maar aan het lachen. Ik ga eens maffen.

Dronkoers
27 juni 2008, 00:40
welke? :D

och got... ik ben maar aan het lachen. Ik ga eens maffen.

Smakelijk! :mrgreen:

PollyCorrect
27 juni 2008, 13:42
Hé Derk. Hoe was't?

(ben even expres langsgekomen hier.
Geen internet meer thuis op dit moment)

Johan217
27 juni 2008, 13:57
Dat zal hij zondag wel weten te vertellen (hoop ik toch ;))
Om alvast in de juiste mood te komen: http://youtube.com/watch?v=iPYF2p-cGx8&feature=related

manta
27 juni 2008, 15:36
[Derk mode] :roll: [/Derk mode]

Lyrics
as performed by Albert Hammond

The engines spit out fire, I'm pushed back in my chair
The pressure gives me thrills as we climb in the air
And I love to watch the clouds and the mountains and the sky
Swish around a cocktail the stewardess brings by

Lord, this is the life for me
Lord, oh Lord, this is the life for me
But I don't wanna die in an air disaster
I don't wanna die on a plane

Well, I fishtail through the lanes, and I make my tires squeal
Power at my feet and glory at the wheel
And I wind the windows down, let the wind blow through my hair
God knows where I'm going, but me, I don't care

Lord, this is the life for me
Lord, oh Lord, this is the life for me
But I don't wanna die in a freeway pile-up
I don't wanna die on the road

Well, I'm young and I'm pretty, and I wanna stay that way
Wanna be desirable 'til my dying day
I don't wanna be bedridden, an old and bitter sage
Have the nurses saying I'm young for my age
("He's young for his age.")

Oh Lord, don't let me go that way
Lord, oh Lord, don't let me go that way
No, don't make me go like a fading chorus
Don't make me fade like a song

Lord, have mercy on your son
Lord, oh Lord, oh Lord, have mercy on me
'cause I don't wanna die in an air disaster
And I don't wanna die in a freeway pile-up
And I don't wanna go like a fading chorus
And I don't wanna die for no good reason

And I just wanna go on and on