PDA

View Full Version : Dramatisch dood eend herdacht


Otto
24 juni 2008, 19:48
ROTTERDAM - In het Museumpark in Rotterdam is donderdag een korte bijeenkomst gehouden voor de eend die zich dertien jaar geleden dood vloog tegen de glazen gevel van het Natuurhistorisch Museum in de havenstad. De eend staat bekend als het eerste slachtoffer van homoseksuele necrofilie bij deze soort.

De vogel kreeg grote bekendheid vanwege een artikel van conservator Kees Moeliker van het Natuur Historisch Museum onder de titel 'Het eerste geval van homoseksuele necrofilie bij de wilde eend'. Moeliker kreeg hiervoor in 2003 de Ig-Nobelprijs voor 'het meest nutteloze onderzoek'.

De eend vloog in 1995 tegen de glazen gevel van het museum, viel twee meter verderop dood neer en werd vervolgens door een mannelijke soortgenoot vijf kwartier lang werd verkracht. Moeliker was getuige van het voorval.

Met Dead Duck Day vragen we aandacht voor alle vogels die op dramatische wijze om het leven zijn gekomen. Maar de bijeenkomst is vooral bedoeld om na te denken over maatregelen die kunnen voorkomen dat er jaarlijks miljoenen vogels worden verkracht door soortgenoten.

Mitgard
24 juni 2008, 19:51
ik zeg maar zo, alle redenen zijn goed voor een feestje. :-)

manta
24 juni 2008, 19:52
ROTTERDAM - In het Museumpark in Rotterdam is donderdag een korte bijeenkomst gehouden voor de eend die zich dertien jaar geleden dood vloog tegen de glazen gevel van het Natuurhistorisch Museum in de havenstad. De eend staat bekend als het eerste slachtoffer van homoseksuele necrofilie bij deze soort.

De vogel kreeg grote bekendheid vanwege een artikel van conservator Kees Moeliker van het Natuur Historisch Museum onder de titel 'Het eerste geval van homoseksuele necrofilie bij de wilde eend'. Moeliker kreeg hiervoor in 2003 de Ig-Nobelprijs voor 'het meest nutteloze onderzoek'.

De eend vloog in 1995 tegen de glazen gevel van het museum, viel twee meter verderop dood neer en werd vervolgens door een mannelijke soortgenoot vijf kwartier lang werd verkracht. Moeliker was getuige van het voorval.

Met Dead Duck Day vragen we aandacht voor alle vogels die op dramatische wijze om het leven zijn gekomen. Maar de bijeenkomst is vooral bedoeld om na te denken over maatregelen die kunnen voorkomen dat er jaarlijks miljoenen vogels worden verkracht door soortgenoten.

8O
En dan zijn er nog voorstanders om Vlaanderen te laten samensmelten met die gasten ... :?

Maar toch ... Arme eend :-(

Dronkoers
24 juni 2008, 20:00
Hoelang heeft die verkrachter gekregen?

Geert C
24 juni 2008, 20:05
Hoelang heeft die verkrachter gekregen?
Dat heeft hij toch gezegd? :? Een uur en een kwartier. ;-)

Dronkoers
24 juni 2008, 20:07
Dat heeft hij toch gezegd? :? Een uur en een kwartier. ;-)

:-D

Daar kunnen wij maar van dromen eh ;-)

of zat zijn natuurlijk

Dixie
24 juni 2008, 20:08
Hoelang heeft die verkrachter gekregen?als het een allochtone eend is waarschijnlijk niet veel deze mogen dit vanwege hun cultuur

Geert C
24 juni 2008, 20:08
:-D

Daar kunnen wij maar van dromen eh ;-)

of zat zijn natuurlijk
Spreek voor uzelf. 8-)

:-P

Andro
24 juni 2008, 20:09
Dat heeft hij toch gezegd? :? Een uur en een kwartier. ;-)

Amai, die eend heeft een beurt van haar leven -> dood gekregen.

Dronkoers
24 juni 2008, 20:09
Spreek voor uzelf. 8-)

:-P

De eerste grootspreker is er al 8-)

Den Ardennees
24 juni 2008, 20:15
kan die prof niet vervolgd worden wegens het niet verlenen van hulp aan dieren in nood?

Geert C
24 juni 2008, 20:22
kan die prof niet vervolgd worden wegens het niet verlenen van hulp aan dieren in nood?
Die eend was al dood, wat had hij moeten doen? De verkrachter een condoom aanbieden? :roll:

Dronkoers
24 juni 2008, 20:23
Die eend was al dood, wat had hij moeten doen? De verkrachter een condoom aanbieden? :roll:

Gewoon meedoen ;-)

Geert C
24 juni 2008, 20:24
Amai, die eend heeft een beurt van haar leven -> dood gekregen.
Zijn leven/dood. ;-)

En er zat inderdaad nog wat leven in na de dood. :oops:

PollyCorrect
24 juni 2008, 20:27
I love Holland.

Andro
24 juni 2008, 20:30
Zijn leven/dood. ;-)

En er zat inderdaad nog wat leven in na de dood. :oops:

:lol:

Dronkoers
24 juni 2008, 20:30
I love Holland.

Vooral haar groenten :cheer: ;-)

DaBlacky
24 juni 2008, 20:33
Vooral haar groenten :cheer: ;-)

Rookt gij wiet? die had ik niet verwacht...

Dronkoers
24 juni 2008, 20:36
Rookt gij wiet? die had ik niet verwacht...

Ikke? Nee, anders ben ik helemaal van de kaart ;-)

Maar 't ruikt wel lekker :-D

PollyCorrect
24 juni 2008, 20:52
Ik ook niet.
Bij dat 'groenten' dacht ik niet eens aan wiet.
Nederland associeer ik allang niet meer met wiet.

Hier in Brussel zie ik genoeg schorem, zelfs achter het stuur, stikkies rollen. :roll:

filosoof
24 juni 2008, 20:54
8O
En dan zijn er nog voorstanders om Vlaanderen te laten samensmelten met die gasten ... :?

Maar toch ... Arme eend :-(Geen onderwerp voor koetjes en kalfjes, iets voor Samenlevingsproblemen!! Mijn innige deelneming aan het leed van de nabestaanden:cry: Hij was een moedige, een voorbeeldige eend...

Dronkoers
24 juni 2008, 20:58
Geen onderwerp voor koetjes en kalfjes, iets voor Samenlevingsproblemen!! Mijn innige deelneming aan het leed van de nabestaanden:cry: Hij was een moedige, een voorbeeldige eend...

...en vooral, hij heeft gesmaakt ;-)

DaBlacky
24 juni 2008, 21:00
Ik ook niet.
Bij dat 'groenten' dacht ik niet eens aan wiet.
Nederland associeer ik allang niet meer met wiet.

Hier in Brussel zie ik genoeg schorem, zelfs achter het stuur, stikkies rollen. :roll:

Ik woon niet in Brussel en ben geen schorem. Langs de andere kant: ik doe het ook niet achter het stuur :p

Andro
24 juni 2008, 21:00
...en vooral, hij heeft gesmaakt ;-)

Dat was dus een eend gevuld met mannenpap.

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:03
Ik woon niet in Brussel en ben geen schorem. Langs de andere kant: ik doe het ook niet achter het stuur :p

Stel je voor dat je een fles whiskey zit te zuipen achter het stuur.
Maar als je cultuurverrijkend bezig bent dan rol je gerust je stickie terwijl je je medeweggebruikers in levensgevaar brengt, geen probleem.

Dronkoers
24 juni 2008, 21:07
Dat was dus een eend gevuld met mannenpap.

Oei, heb ik nu de enige vogel met penis opgegeten? 8O


;-)

DaBlacky
24 juni 2008, 21:07
Stel je voor dat je een fles whiskey zit te zuipen achter het stuur.
Maar als je cultuurverrijkend bezig bent dan rol je gerust je stickie terwijl je je medeweggebruikers in levensgevaar brengt, geen probleem.

Wat dat dit met cultuurverrijking te maken heeft, is me een raadsel.

Maar zoals ik al zei: ik doe het NIET achter het stuur.

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:08
In Brussel zie ik alleen cultuurverrijkende Belgen met maghreb-voorouders dit doen.

En het maakt me woest want die leipe gasten zijn levensgevaarlijk. :evil:

Boadicea
24 juni 2008, 21:09
Hoelang heeft die verkrachter gekregen?

Ik geloof een schotel duc �* l'orange

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:10
Duc = Graaf.

Lekker!

DaBlacky
24 juni 2008, 21:11
In Brussel zie ik alleen cultuurverrijkende Belgen met maghreb-voorouders dit doen.

En het maakt me woest want die leipe gasten zijn levensgevaarlijk. :evil:

Vreemd. Ik ken enkel cultuurloze Belgen met Vlaamse voorouders die dit doen.

Kan ook zijn dat dit komt omdat in Brussel meer cultuurverrijkers zitten, natuurlijk. Als in mijn gezin een crimineel feit gebeurd, is de kans zowaar 100 % dat het iemand van mijn gezin was 8O
En toch beschouw ik mijn gezin niet als zijnde crimineel.

Den Ardennees
24 juni 2008, 21:12
eend in aspergesaus

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:12
Ja, maar met zijn vijven in een auto, en achter het stuur stikkies zitten rollen en paffen?

Dat wordt heus niet door cultuurlozen gedaan! Daar heeft een mens cultuur voor nodig!

Boadicea
24 juni 2008, 21:12
Duc = Graaf.

Lekker!

Oeps, moest duck zijn.:oops:

gewoon: eend met sinaasappels, maar ik wou weer snel multicul zijn.

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:13
Zie je wel hoe gevaarlijk dat is!
Spreek je moers taal, Bo!
:lol:

Andro
24 juni 2008, 21:13
Oei, heb ik nu de enige vogel met penis opgegeten? 8O


;-)

Ik weet het niet, maar het zet wel aan tot inspiratie. :lol:

Dronkoers
24 juni 2008, 21:13
Rauw :cheer:

Andro
24 juni 2008, 21:14
eend in aspergesaus

:lol:

Boadicea
24 juni 2008, 21:15
Zie je wel hoe gevaarlijk dat is!
Spreek je moers taal, Bo!
:lol:

Oké, eend me appelsiene

DaBlacky
24 juni 2008, 21:15
Ja, maar met zijn vijven in een auto, en achter het stuur stikkies zitten rollen en paffen?

Dat wordt heus niet door cultuurlozen gedaan! Daar heeft een mens cultuur voor nodig!

Kom es naar de autochtonen skatebuurten van Limburg en trek je ogen open.

Uh-Huh
24 juni 2008, 21:22
Kom es naar de autochtonen skatebuurten van Limburg en trek je ogen open.
*respect*

PollyCorrect
24 juni 2008, 21:23
Kom es naar de autochtonen skatebuurten van Limburg en trek je ogen open.

ja blacky dat zal best wel, maar rijden die skaters ook auto? Op het spitsuur scheurend door de bocht en voetgangers en mede automobilisten in gevaar brengend?

Respect hé...

Boadicea
24 juni 2008, 21:24
Skatebuurten? Heu, kijken wil ik wel doen. Verder zou ik enkel een ramp op zo een ramp zijn.

Groentje-18
24 juni 2008, 21:28
De ene eend was de andere gewoon EHBO aan het geven.

Groentje-18
24 juni 2008, 21:29
Maar als je cultuurverrijkend bezig bent dan rol je gerust je stickie terwijl je je medeweggebruikers in levensgevaar brengt, geen probleem.

Dat heeft niets met allochtoon zijn te maken.
Ik ken genoeg autochtonen die dit quasi dagelijks doen ... :(

Dronkoers
24 juni 2008, 21:31
De ene eend was de andere gewoon EHBO aan het geven.

Ah?


*Schrijft zich in voor een EHBO-cursus*

manta
24 juni 2008, 21:33
Dat heeft niets met allochtoon zijn te maken.
Ik ken genoeg autochtonen die dit quasi dagelijks doen ... :(

Heu ??? Wat ???

Op dode eenden zitten ??? 8O

manta
24 juni 2008, 21:34
Ah?


*Schrijft zich in voor een EHBO-cursus*

Gade nu ook al op eenden zitten ??? Die hebben vliezen tussen hun tenen zenne :mrgreen:

Andro
24 juni 2008, 21:35
Ah?


*Schrijft zich in voor een EHBO-cursus*

Zal ik mij verkleden als eend. :rofl:







;-)

Dronkoers
24 juni 2008, 21:35
Gade nu ook al op eenden zitten ??? Die hebben vliezen tussen hun tenen zenne :mrgreen:

Manee, als ik zo nog eens per ongelijk met mijn pokkestonede sjokkedeizen een schoon deerne omver rij, moet ik die toch ook 5 kwartier EHBO geven? :mrgreen:

DaBlacky
24 juni 2008, 21:35
ja blacky dat zal best wel, maar rijden die skaters ook auto? Op het spitsuur scheurend door de bocht en voetgangers en mede automobilisten in gevaar brengend?

Respect hé...

Jip. Ik heb het dan over de ex-skaters. Hun punkharen zijn weg, de kleding is wat gefatsoeneerd, het skateboard ligt op zolder en is ingeruild door een mooie wagen (want ze komen meestal uit suburban-buurten), maar de wiet is braafjes gebleven, samen met de nonchalance en desinteresse.

Dronkoers
24 juni 2008, 21:35
Zal ik mij verkleden als eend. :rofl:







;-)

8O

:lol:

*en rent nu heel snel weg*


;-)

DaBlacky
24 juni 2008, 21:36
Dat heeft niets met allochtoon zijn te maken.
Ik ken genoeg autochtonen die dit quasi dagelijks doen ... :(

We moeten echt eens gaan nadenken over dat clubje... ;)

manta
24 juni 2008, 21:36
Manee, als ik zo nog eens per ongelijk met mijn pokkestonede sjokkedeizen een schoon deerne omver rij, moet ik die toch ook 5 kwartier EHBO geven? :mrgreen:

Zie maar waar ge rijdt dan ... :

Zal ik mij verkleden als eend. :rofl:
;-)

:lol:

DaBlacky
24 juni 2008, 21:40
Zal ik mij verkleden als eend. :rofl:







;-)

http://www.youtube.com/watch?v=8c2-5psjYQQ

Andro
24 juni 2008, 21:42
http://www.youtube.com/watch?v=8c2-5psjYQQ

LOL!

DaBlacky
24 juni 2008, 21:50
LOL!

zo zijn er trouwens een heel serie. ook waar ze in de Quick bezig zijn en dergelijk.

http://nl.youtube.com/watch?v=AokKlpGijoE

http://www.youtube.com/watch?v=R0np2M0VRUU