PDA

View Full Version : flop


fluppy
28 juni 2008, 17:48
Omdat ik je een sympathieken vind, laat ik je mijn recept voor de kweek van fruitvliegen na. Gebruik het wijselijk!


Recept voor het kweken van fruitvliegen.

* 500 gram gemalen havermout. (goedkoop merk, als je geen keukenmachine hebt kun je het ook gemalen bij de hengelsportspeciaalzaak kopen).

* ongeveer 50 gram verse bakkersgist

* pot warme appelmoes

* houtwol (wc-rolletje kan ook)

* pot met vitrage om af te dekken



Meng gemalen havermout, warme appelmoes, bakkersgist en lauw water tot een luchtige massa (zo dik als yoghurt).

Dek het geheel af met een warme, natte doek en laat een nacht staan. Pas op, dit gaat rijzen, dus een grote pan, emmertje nemen.

De volgende dag in potten verdelen, houtwol erbij, een eetlepel vliegjes erbij en afdekken met vitrage en een elastiekje. De potten wegzetten bij 15 tot 20 graden.

Na ongeveer 3 tot 4 weken barst het van de vliegen



Groot voordeel is dat deze kweek niet stinkt en een heel goede opbrengst heeft.

floppy
29 juni 2008, 08:41
Omdat ik je een sympathieken vind, laat ik je mijn recept voor de kweek van fruitvliegen na. Gebruik het wijselijk!


Recept voor het kweken van fruitvliegen.

* 500 gram gemalen havermout. (goedkoop merk, als je geen keukenmachine hebt kun je het ook gemalen bij de hengelsportspeciaalzaak kopen).

* ongeveer 50 gram verse bakkersgist

* pot warme appelmoes

* houtwol (wc-rolletje kan ook)

* pot met vitrage om af te dekken



Meng gemalen havermout, warme appelmoes, bakkersgist en lauw water tot een luchtige massa (zo dik als yoghurt).

Dek het geheel af met een warme, natte doek en laat een nacht staan. Pas op, dit gaat rijzen, dus een grote pan, emmertje nemen.

De volgende dag in potten verdelen, houtwol erbij, een eetlepel vliegjes erbij en afdekken met vitrage en een elastiekje. De potten wegzetten bij 15 tot 20 graden.

Na ongeveer 3 tot 4 weken barst het van de vliegen



Groot voordeel is dat deze kweek niet stinkt en een heel goede opbrengst heeft.
Ik ben ontroerd. Hier mijn tip voor het kweken van strontvliegen. Neem de okselzweetklieren weg. Kijk na één week in je onderbroek!

Derk de Tweede
29 juni 2008, 09:56
Je moet het nog prakken met bananen.

floppy
29 juni 2008, 11:24
Je moet het nog prakken met bananen.

In of uit je onderbroek?