PDA

View Full Version : Vuil poesje


floppy
30 juni 2008, 11:57
Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

Anna List
30 juni 2008, 11:58
ge zult het poezeke zelf moeten likken, veel likken, zo leert het zichzelf wassen.

floppy
30 juni 2008, 12:00
ge zult het poezeke zelf moeten likken, veel likken, zo leert het zichzelf wassen.

En zelf haarballen kweken in mijn keelgat?

Anna List
30 juni 2008, 12:02
En zelf haarballen kweken in mijn keelgat?

van haar ballen zou ik afblijven

floppy
30 juni 2008, 12:04
van haar ballen zou ik afblijven

haar + ballen? 8O
klinkt als:
zijn + tetten

Anna List
30 juni 2008, 12:07
haar + ballen? 8O
klinkt als:
zijn + tetten


ge moet daar allemaal niet zo principieel autistisch over doen ... je klinkt als een sexe-fundamentalist ...

HAMC
30 juni 2008, 12:07
Verdrinken!

circe
30 juni 2008, 12:07
zelf wassen, kleine poesjes kan je zo onder de kraan steken (*)(wel lauw water natuurlijk).
en eenmaal het meeste vuil eraf, dagelijks met een babydoekje wassen.


(°) vooraleer ik hier als beestenbeul wordt afgeschilderd. ooit een reuze-nest van ZEVEN katjes gehad, allemaal SPIERWIT die allemaal diarree hadden. Tweemaal per dag gingen ze dus allemaal met hun poepke onder de lauwe kraan, niemand reclameerde!

ze hebben het trouwens allemaal overleefd. RIJSTEWATER hé mensen.

Anna List
30 juni 2008, 12:09
zelf wassen, kleine poesjes kan je zo onder de kraan steken (*)(wel lauw water natuurlijk).
en eenmaal het meeste vuil eraf, dagelijks met een babydoekje wassen.


(°) vooraleer ik hier als beestenbeul wordt afgeschilderd. ooit een reuze-nest van ZEVEN katjes gehad, allemaal SPIERWIT die allemaal diarree hadden. Tweemaal per dag gingen ze dus allemaal met hun poepke onder de lauwe kraan, niemand reclameerde!

ze hebben het trouwens allemaal overleefd. RIJSTEWATER hé mensen.

moraal van het verhaal :

als het poezeke onder de stront hangt ... is het tijd om het te wassen

Anna List
30 juni 2008, 12:10
Verdrinken!

dan heb je het net te lang onder die kraan lauw water gehouden, me dunkt ;-)

floppy
30 juni 2008, 12:13
zelf wassen, kleine poesjes kan je zo onder de kraan steken (*)(wel lauw water natuurlijk).
en eenmaal het meeste vuil eraf, dagelijks met een babydoekje wassen.


(°) vooraleer ik hier als beestenbeul wordt afgeschilderd. ooit een reuze-nest van ZEVEN katjes gehad, allemaal SPIERWIT die allemaal diarree hadden. Tweemaal per dag gingen ze dus allemaal met hun poepke onder de lauwe kraan, niemand reclameerde!

ze hebben het trouwens allemaal overleefd. RIJSTEWATER hé mensen.

Shit, het is al dood. Ik had jouw post te snel gelezen. Ik las WHITE SPIRIT ipv SPIERWIT... :cry::cry::cry:

Mitgard
30 juni 2008, 12:14
Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

katten hoeven niet te leren hoe ze zich wassen, dat is normaliter instinctief gedrag.
bij katjes die vroeg bij de moeder zijn weggehaald kan het wel wat langer duren voor ze het gaan doen.
maar ik zou toch eens naar dierenarts gaan gewoon om ziekte uit te sluiten, want zich niet wassen kan ook wijzen op ziekte.
kun je meteen ook vragen of het aangeraden is om ze zelf te wassen en hoe.

Anna List
30 juni 2008, 12:22
Shit, het is al dood. Ik had jouw post te snel gelezen. Ik las WHITE SPIRIT ipv SPIERWIT... :cry::cry::cry:

maar t is wel proper nu hé


mss Duveltje contacteren voor de 'aflegging'

Anna List
30 juni 2008, 12:23
katten hoeven niet te leren hoe ze zich wassen, dat is normaliter instinctief gedrag.
bij katjes die vroeg bij de moeder zijn weggehaald kan het wel wat langer duren voor ze het gaan doen.
maar ik zou toch eens naar dierenarts gaan gewoon om ziekte uit te sluiten, want zich niet wassen kan ook wijzen op ziekte.
kun je meteen ook vragen of het aangeraden is om ze zelf te wassen en hoe.

ik zou het eerst eens gewoon aan dr google vragen, da's een pak goedkoper ... het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

Pantoffeldiertje
30 juni 2008, 12:27
ik zou het eerst eens gewoon aan dr google vragen, da's een pak goedkoper ... het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

http://www.google.be/search?q=vuile+poesjes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&safe=active

Mitgard
30 juni 2008, 12:30
het gaat tenslotte toch maar om een beestje hé

sommige mensen geven nu eenmaal veel om beestjes.

Anna List
30 juni 2008, 12:30
http://www.google.be/search?q=vuile+poesjes&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&safe=active

de meeste van die hits gaan effectief over katten, dat vind ik toch wel verrassend :-P

Anna List
30 juni 2008, 12:32
sommige mensen geven nu eenmaal veel om beestjes.


maar je moet t natuurlijk wel ethisch kunnen blijven verantwoorden voor jezelf hé ... ik vind toch wel dat je die kost bij wijze van voorbeeld en verantwoording tegenover de kostprijs van een kind in een ontwikkelingsland in leven houden mag plaatsen

Pantoffeldiertje
30 juni 2008, 12:33
de meeste van die hits gaan effectief over katten, dat vind ik toch wel verrassend :-P

:-D

Mitgard
30 juni 2008, 12:34
maar je moet t natuurlijk wel ethisch kunnen blijven verantwoorden voor jezelf hé ... ik vind toch wel dat je die kost bij wijze van voorbeeld en verantwoording tegenover de kostprijs van een kind in een ontwikkelingsland in leven houden mag plaatsen

ik zou daar geen problemen mee hebben.
nabijheid speelt ook een rol.
ik heb een noodlijdende kat in mijn armen, dat maakt mij veel meer verantwoordelijk voor die kat dan voor een kind 8000 km hier vandaan.

Anna List
30 juni 2008, 12:36
:-D

lach daar niet mee, het maakt mij(n geest) perverser dan het internet :?

Anna List
30 juni 2008, 12:37
ik zou daar geen problemen mee hebben.
nabijheid speelt ook een rol.
ik heb een noodlijdende kat in mijn armen, dat maakt mij veel meer verantwoordelijk voor die kat dan voor een kind 8000 km hier vandaan.

ow, dat lijkt mij nogal grof

het leven van een kat meer waard dan dat van een kind ??? ik ben toch geneigd voor mijzelf jamais! te zeggen hoor ...

circe
30 juni 2008, 12:49
katten hoeven niet te leren hoe ze zich wassen, dat is normaliter instinctief gedrag.
bij katjes die vroeg bij de moeder zijn weggehaald kan het wel wat langer duren voor ze het gaan doen.
maar ik zou toch eens naar dierenarts gaan gewoon om ziekte uit te sluiten, want zich niet wassen kan ook wijzen op ziekte.
kun je meteen ook vragen of het aangeraden is om ze zelf te wassen en hoe.

toch wel! als ze dat niet geleerd hebben van hun moeder (die hen dus constant properlikt) dan weten die beestjes dat ook niet hé.

floppy
30 juni 2008, 12:51
toch wel! als ze dat niet geleerd hebben van hun moeder (die hen dus constant properlikt) dan weten die beestjes dat ook niet hé.

Merci, Circe, deze avond gaan we het eens proberen met LAUW water!

Dronkoers
30 juni 2008, 16:02
Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

Carwash

Derk de Tweede
30 juni 2008, 16:12
Verdrinken!
Bruut! :x

Mitgard
30 juni 2008, 16:27
toch wel! als ze dat niet geleerd hebben van hun moeder (die hen dus constant properlikt) dan weten die beestjes dat ook niet hé.

instinctief gedrag.
net als op hun poten vallen. of heeft hun moeder ze dat ook geleerd?

Mitgard
30 juni 2008, 16:30
het leven van een kat meer waard dan dat van een kind ???

dat heb ik toch niet gezegd?

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 16:51
Hallo,

wij hebben een jong poesje. Eén probleem: het wast zich niet. Er zijn plekken waar het haar aan elkaar klit. Iemand zei dat het te vroeg bij de moeder weggehaald is, dat et geen tijd gehad heeft om het te leren...
Klopt dat? En vooral, wat moeten we doen? Zelf wassen?

Kweet niet, ik herinner me in mn kindertijd, dat van de kleine poesjes op een gegeven moment de oogjes dichtplakten, zij heel mager werden, totaal verzwakt en uiteindelijk stierven, ondanks de inspanningen van de moeder.

Het is missch een vogel voor de kat.........alléja:-o, een kat voor de k.....neeee8O, enfin ja........:-o

HAMC
30 juni 2008, 17:27
dat heb ik toch niet gezegd?

Iedereen hier weet dat je dat bedoelde Mitje.

HAMC
30 juni 2008, 17:27
Bruut! :x

Ik probeer maar te helpen he Derk.

circe
30 juni 2008, 17:32
Kweet niet, ik herinner me in mn kindertijd, dat van de kleine poesjes op een gegeven moment de oogjes dichtplakten, zij heel mager werden, totaal verzwakt en uiteindelijk stierven, ondanks de inspanningen van de moeder.

Het is missch een vogel voor de kat.........alléja:-o, een kat voor de k.....neeee8O, enfin ja........:-o

natuurlijk kan het zijn dat het poesje ziek is. Kattenziekte of zo.

Gewoon morgen met warm weer (of vanavond met lauw water, dan drogen met de haardroger) en als het niet betert: jammer maar helaas.

Ik ga akkoord met Anna List (mijn dochter duidelijk niet) dat er grenzen zijn aan dokterbezoeken voor kleine poesjes vermits er hopen poezen te verkrijgen zijn.

Moest het doodgaan, dan kan ik je nog tip geven van iemand die een thuis zoek voor een ander poesje dat ze zelf hebben grootgebracht wegens overlijden van de moeder.

Het was daarvan dat ik de tip van de babydoekjes wist.... alleen: het diende om hun spijsvertering in gang te krijgen: blijkbaar likt mama poes hun genitalien en dan plassen ze..

duveltje382
30 juni 2008, 17:37
Kit te Kat op de rug inwrijven,das den truk echt waar .....

Paracelsus
30 juni 2008, 17:43
Kit te Kat op de rug inwrijven,das den truk echt waar .....

'Haldol Humor' ? :-P

floppy
30 juni 2008, 21:21
Kit te Kat op de rug inwrijven,das den truk echt waar .....

:rofl: k zal dat eens bij u doen. Probeer dat er maar eens af te likken.

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 21:25
natuurlijk kan het zijn dat het poesje ziek is. Kattenziekte of zo.

Gewoon morgen met warm weer (of vanavond met lauw water, dan drogen met de haardroger) en als het niet betert: jammer maar helaas.

Ik ga akkoord met Anna List (mijn dochter duidelijk niet) dat er grenzen zijn aan dokterbezoeken voor kleine poesjes vermits er hopen poezen te verkrijgen zijn.

Moest het doodgaan, dan kan ik je nog tip geven van iemand die een thuis zoek voor een ander poesje dat ze zelf hebben grootgebracht wegens overlijden van de moeder.

Het was daarvan dat ik de tip van de babydoekjes wist.... alleen: het diende om hun spijsvertering in gang te krijgen: blijkbaar likt mama poes hun genitalien en dan plassen ze..


Ik vind het degoutant dat mensen zoveel geld uitgeven voor operatie's van bv katten, terwijl mensen overlijden bij gebrek aan medische verzorging, of erger nog: door gebrek aan voedsel.

Dronkoers
30 juni 2008, 21:28
Ik vind het degoutant dat mensen zoveel geld uitgeven voor operatie's van bv katten, terwijl mensen overlijden bij gebrek aan medische verzorging, of erger nog: door gebrek aan voedsel.

Erg eh? Da's gelijk de Flip, die dierf nog zeggen dat em te weinig verdiende om ne kleine op te voeden...

floppy
30 juni 2008, 21:33
Ik vind het degoutant dat mensen zoveel geld uitgeven voor operatie's van bv katten, terwijl mensen overlijden bij gebrek aan medische verzorging, of erger nog: door gebrek aan voedsel.

weet gij het budget van Fabiola voor haaar pruke?

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 21:37
weet gij het budget van Fabiola voor haaar pruke?

Mja, da's iets anders eh.

daiwa
30 juni 2008, 21:37
weet gij het budget van Fabiola voor haaar pruke?

30000 euro of 1,2 mijoen oude BF per week!!!!!!!

floppy
30 juni 2008, 21:39
30000 euro of 1,2 mijoen oude BF per week!!!!!!!

Jaja, maar da's enkel onderhoud. De aanleg ervan is zelfs ten dele gefinancierd door de GIMV

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 21:41
Jaja, maar da's enkel onderhoud. De aanleg ervan is zelfs ten dele gefinancierd door de GIMV

Och floppy toch, t'is echt erg, die geldwolvin:-o van een Fabiola, die al ons:-o geld opslorpt............8O:-(:-)

floppy
30 juni 2008, 21:43
Och floppy toch, t'is echt erg, die geldwolvin:-o van een Fabiola, die al ons:-o geld opslorpt............8O:-(:-)
geen geldwolvin, eerder een neusaap

Dronkoers
30 juni 2008, 21:45
geen geldwolvin, eerder een neusaap

:lol:

Jazeker
30 juni 2008, 22:25
30000 euro of 1,2 mijoen oude BF per week!!!!!!!

Durf het niet te hebben over BEFjes en Fabiola in 1 post!!! DURF het NIET!

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 22:27
Durf het niet te hebben over BEFjes en Fabiola in 1 post!!! DURF het NIET!

Foei jazeker, welke onfatsoenlijke gedachten hebt gij wel??8O:?

Jazeker
30 juni 2008, 22:48
Foei jazeker, welke onfatsoenlijke gedachten hebt gij wel??8O:?

Je moest eens weten wat ik over jou denk. Of over wie ik denk dat jij bent. ;-)

MaGNiFiCaT
30 juni 2008, 23:44
Je moest eens weten wat ik over jou denk. Of over wie ik denk dat jij bent. ;-)

Je mag het me altijd zeggen of pb'en, zo je verkiest.;-)

lantjes
1 juli 2008, 11:02
Ik vind het degoutant dat mensen zoveel geld uitgeven voor operatie's van bv katten, terwijl mensen overlijden bij gebrek aan medische verzorging, of erger nog: door gebrek aan voedsel.

Ik vind het degoutant dat mensen met hun zuurverdiende geld niet mogen doen wat ze willen...:roll: 'k ben al met een aangereden houtduif van Hekegem naar het VOC van Gent gereden....+/- 60km heen en terug...

Zo kwam er eens een vrouw met haar hond bij onze dierenarts.
-Madam, uw hond heeft een perfect behandelbare aandoening maar de operatie gaat x-euro kosten.
-O, maar hij is al 5 jaar, zouden we de natuur zijn gang niet laten gaan?
-Madam, als er u straks voor mijn deur een auto overhoop zou rijden, moet ik u dan laten liggen en de natuur "zijn gang laten gaan"?
-'t Is goe mijnheer, doe de operatie maar meteen....:-P

circe
1 juli 2008, 11:16
Ik vind het degoutant dat mensen met hun zuurverdiende geld niet mogen doen wat ze willen

natuurlijk mogen mensen met hun geld doen wat ze willen.

alleen moeten we in bepaalde gevallen dingen doen die we NIET willen als het over personen gaat.

Mogen we nog even de vrijheid hebben om zelf te mogen beslissen of ik voor een kat of hond 50.000 euro aan kankerbestrijding wil over hebben?

lantjes
1 juli 2008, 11:27
natuurlijk mogen mensen met hun geld doen wat ze willen.

alleen moeten we in bepaalde gevallen dingen doen die we NIET willen als het over personen gaat.

Mogen we nog even de vrijheid hebben om zelf te mogen beslissen of ik voor een kat of hond 50.000 euro aan kankerbestrijding wil over hebben?

Dat bedoel ik....;-)

'k ben fier op u "Circe met de 7 poesjes" ...:hug:

Onze vorige poes is in de unief in Gent ook eens binnen geweest...+/- 500 euro voor een baxter en wat echografieën...geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om het niet te laten doen, ook al was ze al 17...
'k Durf het trouwens niet samen te tellen wat de dierenarts op jaarbasis bij ons (met veel plezier gegeven:-P) opraapt. Soms moet hij elke week eens langskomen of zelfs meerdere keer...

circe
1 juli 2008, 11:36
'k ben fier op u "Circe met de 7 poesjes" ...

ik vrees dat ik alles tezamen ongeveer 2+3+3+4+7 poesjes het leven heb laten beleven en voor elks een goede thuis heb gevonden.

Eén van de stratiers poezinnen (gewoon wit/zwarte door mijn oudste gevonden wilde puppie ) had blijkbaar siamese genen! (ik dacht eerst dat ze met een siamees was vreemdgegaan, maar blijkbaar niet). Toen kregen we zelfs "bestellingen".

Onze vorige poes is in de unief in Gent ook eens binnen geweest...+/- 500 euro voor een baxter en wat echografieën...geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om het niet te laten doen, ook al was ze al 17...

ik doe dat dus niet voor een 17 jarige poes. Het staat U vrij dat wel te doen. Maar in dat geval geef ik wel liever 500 euro aan vb. een project voor straatkinderen in Nigeria.