PDA

View Full Version : migrantenstemrecht


wv4democracy
22 maart 2004, 18:18
Op het emo congres vlak voor De Gucht uit het venster gekieperd werd, werd besloten dat de VLD voorstander was voor een referendum over de zaak. Bij mijn weten is dat niet op de regeringstafel gekomen, noch is het voorstel daarna in het parlement gestemd. Voelen de VLD leden (u incluis) zich niet bekocht?

Mvg

Jong VLD Groot-Antwerpen
22 maart 2004, 22:46
Het wetsvoorstel tot volksraadpleging is wel behandeld in de bevoegde kamercomissie, maar werd niet weerhouden. Linkse meerderheid wou in dit dossier niet naar de stem van de Vlaming luisteren.

Daardoor zitten we nu met de 'Wet Stevaert'.

rainman
22 maart 2004, 23:01
Als de VLD in een groot deel van haar programmapunten geblokkeerd wordt door "de linkse meerderheid", waarom doet het dan nog alle moeite van de wereld om de regering te behoeden van een torenhoge val? Wat is de motivatie om nog in een coalitie te zitten waar uw doelstellingen niet kunnen verwezenlijkt worden?

Opportunisme? Vetbetaalde postjes? :twisted:

Annick De Ridder
23 maart 2004, 00:29
Probleem is dat wettelijk kader er nog niet is. Zal aandringen bij onze mandatarissen om (nogmaals) een wetsvoorstel voor het referendum in te dienen. (in het verleden werden al verschillende 'pogingen' ondernomen, meldt men mij in de Melssenstraat)

Klopt dat dit wordt geblokkeerd door de linkse partijen.

Rudi Dierick
23 maart 2004, 01:21
Probleem is dat wettelijk kader er nog niet is. Zal aandringen bij onze mandatarissen om (nogmaals) een wetsvoorstel voor het referendum in te dienen. (in het verleden werden al verschillende 'pogingen' ondernomen, meldt men mij in de Melssenstraat)

Klopt dat dit wordt geblokkeerd door de linkse partijen.


Alé ale alé.

Een wettelijk kader maakt het respekteren van de uitslag van een referendum verplicht; Een wettelijk kader geeft de burgers de mogelijkheid om de politici radikaal opzij te zetten.

Ondertussen, zonder wettelijk kader, is er NIETS dat de VLD belet om de uitslag van zo'n referendum te respekteren!

athena
3 april 2004, 10:58
Als ik mij niet vergis had nationaal voorzitster Van de Vijver belooft de straat op te gaan en haar bloot gat te laten zien indien het vreemdelingenstemrecht er toch doorkomt.
Mijn vraag is dus wanneer mogen we ons verwachten aan deze heugelijke gebeurtenis? :lol: