PDA

View Full Version : Touchpad van een laptop uitschakelen


Rudy
13 juli 2008, 14:15
Iemand die weet hoe een touchpad van een ACER laptop moet worden uitgeschakeld ?

De touchpad is ps/2 compatibel. Via apparaatbeheer heb ik de installatie al willen ongedaan maken, maar de software wordt telkens terug bij het heropstarten opnieuw geïnstalleerd.

Iemand een oplossing behalve dat ik de laptop moetopenen en het kabeltje moet uittrekken ?

mvg.

Jazeker
13 juli 2008, 15:08
http://www.google.be/search?q=acer+disable+touchpad&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Probeer ook eens in de bios te kijken. Nogal vaak kan je dat daar afzetten. Ik zet die dingen ook altijd af.

Rudy
13 juli 2008, 16:41
http://www.google.be/search?q=acer+disable+touchpad&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Probeer ook eens in de bios te kijken. Nogal vaak kan je dat daar afzetten. Ik zet die dingen ook altijd af.


tx Jazeker. In de bios is geen optie voorzien. Heb ondertussen begrepen dat ik best de laptop demonteer en het kabeltje uittrek.

Nogmaals bedankt, en de groeten in Frankrijk.

Jazeker
13 juli 2008, 16:55
tx Jazeker. In de bios is geen optie voorzien. Heb ondertussen begrepen dat ik best de laptop demonteer en het kabeltje uittrek.

Nogmaals bedankt, en de groeten in Frankrijk.

Frankrijk? 8O

Bij vele laptops heb je inderdaad in de bios die mogelijkheid. Maar sommige laptops hebben ook hun eigen tooltjes waarin je dat joystickje in het midden of de touchpad kan uitschakelen.

Ik heb er voor het werk al een aantal laptops opzitten en moet ook steeds weer zoeken naar manieren om die touchpad af te zetten, gezien ik tijdens ene cursus dactilo heb geleerd om mijn duimen te laten rusten onder de spatiebalk. En dan wordt die touchpad eronder inderdaad een kloteding. Op mijn huidige IBM Thinkpad kan je het doen via een windows programma dat het beheer van de laptop samenvat (tezamen met energiebeheer,etc...) maar soms is het wel tricky. Maar meestal kan je dat wel afzetten.

Jazeker
13 juli 2008, 16:57
En jammer dat de IBM thinkpad niet meer bestaat... wel ja... onder de Lenovo vlag maar het schijnt dat ze op niks meer trekken sindsdien :cry:

Rudy
13 juli 2008, 22:13
Frankrijk? 8O

Bij vele laptops heb je inderdaad in de bios die mogelijkheid. Maar sommige laptops hebben ook hun eigen tooltjes waarin je dat joystickje in het midden of de touchpad kan uitschakelen.

Ik heb er voor het werk al een aantal laptops opzitten en moet ook steeds weer zoeken naar manieren om die touchpad af te zetten, gezien ik tijdens ene cursus dactilo heb geleerd om mijn duimen te laten rusten onder de spatiebalk. En dan wordt die touchpad eronder inderdaad een kloteding. Op mijn huidige IBM Thinkpad kan je het doen via een windows programma dat het beheer van de laptop samenvat (tezamen met energiebeheer,etc...) maar soms is het wel tricky. Maar meestal kan je dat wel afzetten.

Sorry Jazeker, ergens had ik begrepen dat je vanuit Frankrijk werkt.

Heb ondertusen het kabeltje uitgetrokken. Softwarematig is er dus geen oplossing. Mijn analyse.

Groetjes.

L. J. Brutus
13 juli 2008, 22:27
Als je die touchpad kan configureren ergens, zou je ook kunnen proberen de gevoeligheid op 0 te zetten. Heb ik met mijn laptop gedaan, maar ik weet niet of dat overal bij gaat.

Havana
14 juli 2008, 11:02
uw oplossing:

http://www.koffiekoek.nl/design/afb/hamer.gif

Visjnu
14 juli 2008, 11:11
Lukt vaak door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken. Volgens mij is dat bij Acer de "Fn"-toets + F7 (staat icoontje bij van een touchpad met een vingerke)

PollyCorrect
14 juli 2008, 11:13
Begin jij ook al met je touchpad Acer?

Daar ging mijn roep om hulp van 4u vannacht ook over!

Anna List
14 juli 2008, 12:27
uw oplossing:

http://www.koffiekoek.nl/design/afb/hamer.gif

ik zou daarbij toch ook zeker een zaagskeuh aanraden !

PollyCorrect
15 juli 2008, 09:05
Begin jij ook al met je touchpad Acer?

Daar ging mijn roep om hulp van 4u vannacht ook over!

Heb trouwens nog steeds geen oplossing en ook geen touchpad programma gevonden.

Anna List
15 juli 2008, 09:07
Heb trouwens nog steeds geen oplossing en ook geen touchpad programma gevonden.


kan je niet gewoon een usb muisje inpluggen ? of mis ik het probleem ?

PollyCorrect
15 juli 2008, 09:14
kan je niet gewoon een usb muisje inpluggen ? of mis ik het probleem ?

misschien helpt dat. Maar toch stom als ik een touchpad heb.

Anna List
15 juli 2008, 09:30
misschien helpt dat. Maar toch stom als ik een touchpad heb.

maar wel veel handiger hé
maar ik moet niks zeggen ... ik heb nog altijd geen laptop, steeds geweigerd omdat die geen cijferklavier hebben, maar de laatste tijd vervalt mijn excuus (ik moet nu noodgedwongen overschakelen op 'die zijn zoveel trager')

moet echter toegeven dat het grotendeels dat touchpad is dat mij er afkerig tegenover maakt ...
ik vind dat altijd zo'n gesukkel ...

en toch ook nog die toetsen die te dicht bijeen liggen hoor ...

leve pc's !!

Groentje-18
21 september 2008, 14:52
Weet er iemand hoe je met een laptop in de zon kan werken èn nog rustig naar je scherm kan kijken? :(

berre
21 september 2008, 15:48
Weet er iemand hoe je met een laptop in de zon kan werken èn nog rustig naar je scherm kan kijken? :(wachten totdat het génèves zwarte gat de boel opslokt... probleem opgelost!