PDA

View Full Version : Wie draagt de verantwoordelijkheid voor het ontslag?


Montalcino
15 juli 2008, 09:05
Volgens De Standaard poll zijn dat Milquet en Reynders, resp. 34,64% en 32,37%. Slechts 13% geeft de schuld aan Leterme.13,12% ziet in De Wever de grote boosdoener.

http://www.standaard.be/Interactie/?poll=7108

Ik vind niet direct een poll in een Franstalige krant. Iemand anders?

maarte
15 juli 2008, 09:11
Het enige drukkingsmiddel dat men had was om niet in een regering te stappen jammer genoeg kon het kartel haar machtshonger niet bedwingen. Dat is de enige fout geweest maar een fout waar ze nog lang de gevolgen van zullen dragen.
Trouwens Leterme mag dan naar de koning zijn gestapt, hij is nog altijd niet ontslagen. Het kan dus goed zijn dat de koning gebruikt wordt als manoeuvre om zich over 15 juli te heisen en achteraf gewoon door te gaan met deze regering.

toccata
15 juli 2008, 09:12
Ik mis de optie iedereen

De schoofzak
15 juli 2008, 09:21
Voor mij is de verantwoordelijke diegene die zijn handtekening in het regeerakkoord niet is nagekomen.
Dat zijn de drie frankodolle partijen.

maarte
15 juli 2008, 09:23
Voor mij is de verantwoordelijke diegene die zijn handtekening in het regeerakkoord niet is nagekomen.
Dat zijn de drie frankodolle partijen.Hoezo, dat mag je mij eens uitleggen?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 09:29
Maingain.... Met zijn zevervoorstellen tot gebiedsroof altijd... En er was een poll, maar die was vanochtend op de vrt. Mss es checken op de site?

Gun
15 juli 2008, 09:32
Simpel ... de francophonie ... de franstalige elite in dit land ...

De schoofzak
15 juli 2008, 09:34
Hoezo, dat mag je mij eens uitleggen?

Ik vind dat redelijk eenvoudig.

De regeerverklaring ging er vanuit dat er een stevige staatshervorming nodig was.
De regeerverklaring werd ook ondertekend door de drie frankodolle partijen.
Maar na een jaar, en na zoveel tralala, is het wel duidelijk dat zij van in den beginne logen. En ze wisten dat ze "non" gingen blijven zeggen.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 09:34
Simpel ... de francophonie ... de franstalige elite in dit land ...

+ imperialistische voorstellen die nergens op slaan :S

Gargamel
15 juli 2008, 09:40
Nu kunnen de vlamingen zonder ophouden NON zeggen he,tegen alle voorstellen.Zo kan dat heel lang duren,niks doen en toch maar de vette pré opstrijken.De Muppet Show op zijn best is dat daar.Nog maar eens het bewijs dat het hogen tijd is,van al die regeringen vanaf te zijn.

Vlaanderen onafhankelijk,en dat de Walen met hun doodgeverfde solidariteit hun eigen boontjes doppen.Als ontwikkelingsland zullen ze wel aan de slag,zelf moeten, om er iets aan te veranderen.

Is de enige mogenlijkheid om hun bewoners diets te maken,dat hun politiekers er sinds tientallen jaren,er een echte puinhoop van maken.

Grinderman
15 juli 2008, 09:44
Grootste schuldigen zijn:

Iedereen die als vergoeding voor de splitsing van BHV, de uitbreiding van het Brussels gewest vroeg en dat bleef vragen.

Dit is een eis stellen waarvan dat men op voorhand weet dat de Vlamingen er nooit mee akkoord zouden gaan en dus eigenlijk als enige doel het mislukken van de regering Leterme had.

Andere schuldigen: degene die voor de verkiezingen irreële beloftes deden, bijgevolg de verkiezingen wonnen en die na de verkiezingen in de verste verte niet konden waar maken wat ze beloofd hadden.

Duvelke
15 juli 2008, 09:50
de vlamingen en de walen zijn beide schuldig.
De vlamingen omdat ze blijven doordrammen, en de walen omdat ze niet wat water bij hun wijn willen doen..
Kdenk dat beste is dat we terug gaan naar een paarse regering,gelijk paar jaar terug, zodat deze communitaire zever eindleijk eens ophoudt.

vlijmscherp
15 juli 2008, 09:52
de vlamingen en de walen zijn beide schuldig.
De vlamingen omdat ze blijven doordrammen, en de walen omdat ze niet wat water bij hun wijn willen doen..
Kdenk dat beste is dat we terug gaan naar een paarse regering,gelijk paar jaar terug, zodat deze communitaire zever eindleijk eens ophoudt.

de zaken uitstellen, dat was wat paars gedaan heeft, met de huidige gevolgen als resultaat.

maarte
15 juli 2008, 10:02
Ik vind dat redelijk eenvoudig.

De regeerverklaring ging er vanuit dat er een stevige staatshervorming nodig was.
De regeerverklaring werd ook ondertekend door de drie frankodolle partijen.
Maar na een jaar, en na zoveel tralala, is het wel duidelijk dat zij van in den beginne logen. En ze wisten dat ze "non" gingen blijven zeggen.In het regeerakkoord staat niks van een grote staatshervorming. En waarom spreek je hier plots over een regeerverklaring? Het is het regeerakkoord dat telt. De franstaligen hebben nergens maar dan ook nergens zichzelf bereid verklaart tot een grote staatshervorming ook niet bij aanvang van de regering en dat wist het kartel zeer goed.

monza
15 juli 2008, 10:31
Paars heeft de meeste van die dingen ook maar gekregen omdat vroeger de CVP al nooit een beslissing nam.
En het ziet er naar uit dat ze daar nog niet echt zijn in gewijzigd. Nu ja 1 goei zaak we zijn van Rambo Decrem af.

Duvelke
15 juli 2008, 10:31
de zaken uitstellen, dat was wat paars gedaan heeft, met de huidige gevolgen als resultaat.
beter dat, dan wat er nu aan de gang is

abou Anis
15 juli 2008, 10:32
Ik mis de optie iedereen
²

vlijmscherp
15 juli 2008, 10:34
²

dus in eerste instantie de kiezer.

Huylebeke
15 juli 2008, 10:38
In het regeerakkoord staat niks van een grote staatshervorming. En waarom spreek je hier plots over een regeerverklaring? Het is het regeerakkoord dat telt. De franstaligen hebben nergens maar dan ook nergens zichzelf bereid verklaart tot een grote staatshervorming ook niet bij aanvang van de regering en dat wist het kartel zeer goed.

That appears not to be the case.

http://www.cdenv.be/actua/persberichten/regeerakkoord-duidelijk-over-staatshervorming



24/03/2008

Gisteren werd tijdens het debat in het RTBF-programma Mise au Point de indruk gewekt dat er geen duidelijke timing bestaat omtrent het tweede luik van de staatshervorming. Die timing is nochtans erg duidelijk vastgelegd in het akkoord dat werd voorbereid door de Raad van Wijzen en dat door alle meerderheidspartijen werd bevestigd in het regeerakkoord.

Het regeerakkoord zegt letterlijk: “(...) zal de regering (...) tegen half juli een verklaring afleggen in de Kamer van Volksvertegenwoordigers over de inhoud van het tweede pakket hervormingsvoorstellen. De noodzakelijke wetteksten zullen hieraan worden toegevoegd met oog op hun goedkeuring voor het parlementaire reces.” Het regeerakkoord verwijst ook naar de Bijzondere Wet die in de Senaat werd ingediend en waarin de thema’s voor het tweede luik werden vastgelegd.

De timing werd overigens bevestigd in de regeerverklaring en tijdens het debat dat aan de vertrouwensstemming vooraf ging.

CD&V zal waken over de correcte uitvoering van het regeerakkoord, in al zijn onderdelen. We verwachten van onze coalitiepartners hetzelfde.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 10:41
beter dat, dan wat er nu aan de gang is

Dus beter om problemen uit te stellen dan op te lossen? Nen echte Belg!

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 10:42
That appears not to be the case.

http://www.cdenv.be/actua/persberichten/regeerakkoord-duidelijk-over-staatshervorming

Mooi werk :thumbsup:

Mbeya
15 juli 2008, 10:42
de vlamingen en de walen zijn beide schuldig.
De vlamingen omdat ze blijven doordrammen, en de walen omdat ze niet wat water bij hun wijn willen doen..
Kdenk dat beste is dat we terug gaan naar een paarse regering,gelijk paar jaar terug, zodat deze communitaire zever eindleijk eens ophoudt.

de zaken uitstellen, dat was wat paars gedaan heeft, met de huidige gevolgen als resultaat.

nee, onder paars hebben we het economisch nog nooit zo goed gehad. Ik heb liever een regering die zich bezighoudt met de huidige economische crisis.
Akkoord, hoog tijd dat BHV opgelost wordt maar niet ten koste van mensen die nu al het water aan de lippen hebben staan op het einde van elke maand.

Dat is mijn groot verwijt voor heel deze regering, ze gaan zo op in hun communautair gekibbel en verkopen dit aan de kiezer als hét allerbelangrijkste en de meeste kiezers zijn nog zo dom om erin te trappen ook.
Intussen gaan we, tegen dat er min of meer een oplossing komt, 2 jaar verder zijn, is er niks gebeurd op economisch vlak terwijl er globaal juist vanalles gebeurd. Dan mogen we nog eens 2 jaar spenderen om de achterstand in te halen en wie gaat daar dan weer de klos van zijn...

Huylebeke
15 juli 2008, 10:45
Wie draagt de verantwoordelijkheid voor het ontslag?

Je zegt dat alsof het ontslag van Leterme een slechte zaak is.

Ik kan dat ontslag enkel toejuichen.

Nu trekken we naar de stembus met een kiezerspubliek dat bijna elke dag van het laatste jaar geschoffeerd werd door Maingain, Le Soir, Het CGKR en de pseudo-burgemeesters. En het lijkt er niet op dat ze zullen stoppen. Niiice.

Met dan nog daar bovenop de bonus van de verkiezingen van 2009 die als een zwaard van Damocles boven de onderhandelingstafel hangt.

Neen, de franstaligen hebben, zoals de geschiedenis zal uitwijzen, een jaar lang hun best gedaan om België naar de kloten te helpen.

Merci, en Salut, en De Kost, cher fachofrancos.

vlijmscherp
15 juli 2008, 10:47
nee, onder paars hebben we het economisch nog nooit zo goed gehad. Ik heb liever een regering die zich bezighoudt met de huidige economische crisis.
Akkoord, hoog tijd dat BHV opgelost wordt maar niet ten koste van mensen die nu al het water aan de lippen hebben staan op het einde van elke maand.

Dat is mijn groot verwijt voor heel deze regering, ze gaan zo op in hun communautair gekibbel en verkopen dit aan de kiezer als hét allerbelangrijkste en de meeste kiezers zijn nog zo dom om erin te trappen ook.
Intussen gaan we, tegen dat er min of meer een oplossing komt, 2 jaar verder zijn, is er niks gebeurd op economisch vlak terwijl er globaal juist vanalles gebeurd. Dan mogen we nog eens 2 jaar spenderen om de achterstand in te halen en wie gaat daar dan weer de klos van zijn...

paars heeft geen enkele meerwaarde gehad aan de economische heropleving van de EU hé, wat ze wel hebben gedaan is de begroting laten ontsporen, te weinig gedaan op het vlak van werkgelegenheidsbeleid, de federale regering verarmen en de vergrijzing totaal niet aangepakt.

de eerste 4 jaar hebben ze wel goed gewerkt, nadien hebben ze niet gewerkt....

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 10:54
Je zegt dat alsof het ontslag van Leterme een slechte zaak is.

Ik kan dat ontslag enkel toejuichen.

Nu trekken we naar de stembus met een kiezerspubliek dat bijna elke dag van het laatste jaar geschoffeerd werd door Maingain, Le Soir, Het CGKR en de pseudo-burgemeesters. En het lijkt er niet op dat ze zullen stoppen. Niiice.

Met dan nog daar bovenop de bonus van de verkiezingen van 2009 die als een zwaard van Damocles boven de onderhandelingstafel hangt.

Neen, de franstaligen hebben, zoals de geschiedenis zal uitwijzen, een jaar lang hun best gedaan om België naar de kloten te helpen.

Merci, en Salut, en De Kost, cher fachofrancos.

Belgie barst en VLA radicaliseert in haar standpunten. En iedereen zoekt een schuldige, non?

Mbeya
15 juli 2008, 11:05
paars heeft geen enkele meerwaarde gehad aan de economische heropleving van de EU hé, wat ze wel hebben gedaan is de begroting laten ontsporen, te weinig gedaan op het vlak van werkgelegenheidsbeleid, de federale regering verarmen en de vergrijzing totaal niet aangepakt.

de eerste 4 jaar hebben ze wel goed gewerkt, nadien hebben ze niet gewerkt....

de werkloosheid is historisch laag, de vlamingen hebben meer op hun spaarboekje staan dan ooit tevoren, nog nooit zoveel mensen hebben een eigen huis bezit en mijn belastingen zijn in elk geval gedaald
daarenboven was er eindelijk eens een periode van meer ruimdenkendheid, oplossingen voor ethische problemen... maar ja, daar was vlaanderen nog niet klaar voor, dat voel ik nu ook wel, jammer genoeg

vlijmscherp
15 juli 2008, 11:07
de werkloosheid is historisch laag, de vlamingen hebben meer op hun spaarboekje staan dan ooit tevoren, nog nooit zoveel mensen hebben een eigen huis bezit en mijn belastingen zijn in elk geval gedaald
daarenboven was er eindelijk eens een periode van meer ruimdenkendheid, oplossingen voor ethische problemen... maar ja, daar was vlaanderen nog niet klaar voor, dat voel ik nu ook wel, jammer genoeg

de armoede is nog nooit zo hoog geweest, de pensioenen zijn nog nooit zo laag geweest, er zitten meer en meer Belgen met schulden en het leefloon is nog altijd dramatisch laag.

daarenboven wordt de vergrijzing totaal niet aangepakt.

delcom
15 juli 2008, 11:10
Grootste schuldigen zijn:

degene die voor de verkiezingen irreële beloftes deden, bijgevolg de verkiezingen wonnen en die na de verkiezingen in de verste verte niet konden waar maken wat ze beloofd hadden.

zoals Leterme dus, jammer dat hij nu ineens weer als held word afgedaan, het was wel degelijk Leterme die een groot deel van Vlaanderen het hoofd op hol liet slaan met onverwezelijke beloftes. het merendeel had zijn vertrouwen in die beloftes gestoken maar Leterme had de impact ervan onderschat en kan nu enkel nog de slachtofferrol spelen wil hij zijn gezicht en dat van zijn partij niet verliezen.

Mbeya
15 juli 2008, 11:18
de armoede is nog nooit zo hoog geweest, de pensioenen zijn nog nooit zo laag geweest, er zitten meer en meer Belgen met schulden en het leefloon is nog altijd dramatisch laag.

daarenboven wordt de vergrijzing totaal niet aangepakt.

en wat heeft onze "regering" daar de voorbije 13 maanden aan gedan? niks, rien, njet, nul de botten, !
het is een illusie dat je die problemen oplost door een splitsing

Anselmo
15 juli 2008, 11:38
zoals Leterme dus, jammer dat hij nu ineens weer als held word afgedaan, het was wel degelijk Leterme die een groot deel van Vlaanderen het hoofd op hol liet slaan met onverwezelijke beloftes. het merendeel had zijn vertrouwen in die beloftes gestoken maar Leterme had de impact ervan onderschat en kan nu enkel nog de slachtofferrol spelen wil hij zijn gezicht en dat van zijn partij niet verliezen.

Onverwezelijke beloftes !?!?!??

Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD !
M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden.

Huylebeke
15 juli 2008, 11:39
en wat heeft onze "regering" daar de voorbije 13 maanden aan gedan? niks, rien, njet, nul de botten, !


Inderdaad, en de reden dat daar niks aan gedaan werd is omdat er franstaligen in de regering zaten.

Misschien kunnen we het eens proberen zonder franstaligen?

delcom
15 juli 2008, 11:44
Onverwezelijke beloftes !?!?!??

Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD !
M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden.

de VLD had bij voor de verkiezingen niet de beloftes gemaakt die Leterme wel heeft gemaakt, die resolutie waar jij het over hebt is na de verkiezingen gekomen, toen was de bal reeds aan het rollen en hebben alle partijen bekeken of ze er al dan niet wouden aan meewerken.

maw, de VLD wou wel meewerken aan hervormingen maar heeft nooit die hervormingen beloofd voor de verkiezingen om op die manier heel wat stemmen bij te winnen zoals Leterme dus wel heeft gedaan.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 11:54
Onverwezelijke beloftes !?!?!??

Deze waren een zwak afgietsel van het 5 resoluties goedgekeurd in het Vlaams Parlement door alle partijen (buiten de Groenen?) dus ook door de ....VLD !
M.a.w. volgens de VLD : luister naar mijn woorden , maar kijk niet naar mijn daden.

Inderdaad, niets radicaal f extremistisch aan die punten :S Het was was nodig is om te zorgen dat Vlaanderen en Belgie kunnen blijven samengaan. Het zijn niet de Vlamingen die geweigerd hebben!

Anselmo
15 juli 2008, 12:24
, die resolutie waar jij het over hebt is na de verkiezingen gekomen, toen was de bal reeds aan het rollen en hebben alle partijen bekeken of ze er al dan niet wouden aan meewerken.

.

Euh, deze resoluties dateren reeds van 1999 !
Ze werden in 2004 opnieuw bekrachtigd.
In het verkiezingsprogramma van Leterme waren ze in "light"-vorm verwerkt. (vergelijk)

http://www.vlaamsparlement.be/vp/informatie/informatheek/informatiedossiers/vlaamsegrondwet/vijf_resoluties.htm

Grinderman
15 juli 2008, 12:30
Euh, deze resoluties dateren reeds van 1999 !
Ze werden in 2004 opnieuw bekrachtigd.
In het verkiezingsprogramma van Leterme waren ze in "light"-vorm verwerkt. (vergelijk)

http://www.vlaamsparlement.be/vp/informatie/informatheek/informatiedossiers/vlaamsegrondwet/vijf_resoluties.htm

Veranderd niks aan het feit dat een klein kind kon weten dat het nooit zou lukken om dat te verwezenlijken.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 12:34
Veranderd niks aan het feit dat een klein kind kon weten dat het nooit zou lukken om dat te verwezenlijken.

Het is nochtans nodig om ons 'België' door de strot te blijven duwen

PollyCorrect
15 juli 2008, 12:39
Mijn buren zijn echte Belgen.
Ze zijn oud en zijn uit Wallonië naar Brussel verhuisd.
Ze doen de hele dag ongeveer niks.
Ze zitten op hun luie gat, eten prei en koteletten 's avonds.
En tussendoor doen ze een siësta.

Nu is er een groot probleem in ons gebouw, en de gemeente (afdeling Milieu) zou moeten tussenkomen.
Ik ben nooit thuis, en heb mijn buren gevraagd de mensen van de Gemeente toegang te geven tot het gebouw.
Toen ik hun hierom vroeg zeiden ze: "Jaja, dat is goed. We zijn toch vaak thuis."

Na twee weken krijg ik mailtje van de gemeente: "Ik ben al 3x bij uw buren langsgeweest, heb een kaartje met mijn nummer gelaten en het verzoek me te bellen, maar ik hoor niks."

Hmm.

Ik kwam ze gisteren tegen op straat, en vroeg eerst aan Meneer en daarna aan Mevrouw: "En, al iets van de gemeente gehoord?"
En beide met een kop van :shock: "Nee nee, niks hoor. Ze zijn niet gekomen."

Ik zie deze microcosmos als iets typisch Belgisch.

Het is zelfs België ten voeten uit: het was ik niet, het was de ander. En laat de anderen maar de zooi opkuisen. Ik wacht wel en lach ondertussen in mijn vuistje (en spreek kwaad over iedereen).

En maar stoefen over 'Compromis �* la belge'. Dat compromis is namelijk Belgisch in zoverre dat het niet bestaat.

(Ik ga nu klikken op het knopje 'Snel afreageren'.)

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 12:50
Mijn buren zijn echte Belgen.
Ze zijn oud en zijn uit Wallonië naar Brussel verhuisd.
Ze doen de hele dag ongeveer niks.
Ze zitten op hun luie gat, eten prei en koteletten 's avonds.
En tussendoor doen ze een siësta.

Nu is er een groot probleem in ons gebouw, en de gemeente (afdeling Milieu) zou moeten tussenkomen.
Ik ben nooit thuis, en heb mijn buren gevraagd de mensen van de Gemeente toegang te geven tot het gebouw.
Toen ik hun hierom vroeg zeiden ze: "Jaja, dat is goed. We zijn toch vaak thuis."

Na twee weken krijg ik mailtje van de gemeente: "Ik ben al 3x bij uw buren langsgeweest, heb een kaartje met mijn nummer gelaten en het verzoek me te bellen, maar ik hoor niks."

Hmm.

Ik kwam ze gisteren tegen op straat, en vroeg eerst aan Meneer en daarna aan Mevrouw: "En, al iets van de gemeente gehoord?"
En beide met een kop van :shock: "Nee nee, niks hoor. Ze zijn niet gekomen."

Ik zie deze microcosmos als iets typisch Belgisch.

Het is zelfs België ten voeten uit: het was ik niet, het was de ander. En laat de anderen maar de zooi opkuisen. Ik wacht wel en lach ondertussen in mijn vuistje (en spreek kwaad over iedereen).

En maar stoefen over 'Compromis �* la belge'. Dat compromis is namelijk Belgisch in zoverre dat het niet bestaat.

(Ik ga nu klikken op het knopje 'Snel afreageren'.)

Compromis a la Belgique = geen water bij de wijn, maar Vlaamse toegevingen zodat de Walen met een smile kunnen buitenkomen

Duvelke
15 juli 2008, 13:01
Dus beter om problemen uit te stellen dan op te lossen? Nen echte Belg!

Wat problemen?
dat we wat minder geld hebben omdat we Wallonie moeten ondersteunene,
Noem jij dat problemen?:roll:

Burkide
15 juli 2008, 13:07
Ik mis de optie iedereen

En ik de optie "België".

PollyCorrect
15 juli 2008, 13:14
Compromis a la Belgique = geen water bij de wijn, maar Vlaamse toegevingen zodat de Walen met een smile kunnen buitenkomen

Ja, en die Walen die zeggen van de Vlamingen ook zoiets.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 14:13
Ja, en die Walen die zeggen van de Vlamingen ook zoiets.

Hoe bedoel je?

Praetorian
15 juli 2008, 14:15
Hoe bedoel je?Dat de Walen vinden dat ze in het verleden veel te toegeeflijk zijn geweest.

speurneus
15 juli 2008, 14:17
Voor mij is de verantwoordelijke diegene die zijn handtekening in het regeerakkoord niet is nagekomen.
Dat zijn de drie frankodolle partijen.
welk akkoord?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 14:25
Dat de Walen vinden dat ze in het verleden veel te toegeeflijk zijn geweest.

Vertrek gerust zou ik zo zeggen :s

Praetorian
15 juli 2008, 14:30
Vertrek gerust zou ik zo zeggen :sWie naar waar?

PollyCorrect
15 juli 2008, 14:38
Hoe bedoel je?

We draaien in een rondje want de Vlamingen zeggen de Walen zijn fout
en vice versa.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 14:43
Wie naar waar?

Walen naar Frankrijk. Daar zal het allemaal wel beter zijn!

Praetorian
15 juli 2008, 14:45
Walen naar Frankrijk. Daar zal het allemaal wel beter zijn!Daar bestaat ook geen draagvlak voor, in Wallonië zijn de rattachisten verwaarloosbaar. Het RWF heeft geen enkele zetel, en in de Waalse Beweging worden ze bekeken als een marginale zijstroom.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 14:52
Daar bestaat ook geen draagvlak voor, in Wallonië zijn de rattachisten verwaarloosbaar. Het RWF heeft geen enkele zetel, en in de Waalse Beweging worden ze bekeken als een marginale zijstroom.
het was dan ook ironisch

Nello
15 juli 2008, 14:53
Wie is schuldig?

Gaat de N-VA opnieuw wijzen naar de Franstaligen? Twijfelachtig, gezien ze zelf (mede)verantwoordelijk zijn voor de neergang van Leterme I. Het is namelijk de N-VA die het federale overlegproces hebben geblokkeerd door te dreigen de regionale regering te blokkeren.
Een mens vraagt zich af: is dit een bewijs van het goede bestuur, waar N-VA zo prat op gaat? Is dit ten goede van de Vlaming? Is hun eigen gezicht echt zulk een crisis waard?

Menigeen zal erkennen dat ik geen fan ben van Leterme, doch, ik vind het van N-VA laag, zéér laag, dat ze Leterme gijzelen vanuit het Vlaamse niveau. Het partijbureau van de N-VA dreigde er namelijk mee om ten eerste het kartel op te blazen (wat overigens een mooi feit zou geweest zijn), maar op de tweede plaats wilden ze tevens de Vlaamse Regering opblazen.

Leterme had uiteindelijk geen keuze: het was de regering of het volk, en Leterme heeft als een goede huisvader gekozen voor het volk.

CD&V zou zich beter de vraag beginnen stellen wat de meerwaarde nog is van de N-VA aan hun zijde. Hun frontman, die ooit steeg als een komeet, is nu een vallende ster, in vrije val geworden. Leterme wordt uitgespuwd door vijand en zogenaamd vriend, en het Vlaams Kartel verliest stemmen in hoge aantallen.

De N-VA weigerde Leterme's regering te steunen, en koos voor oppositie. En nu dreigt N-VA om het Vlaamse niveau te blokkeren.

N-VA denkt duidelijk niet aan Vlaanderen, maar aan hun centjes en postjes. Mooie verdedigers van de cultuur!

uit: Cedric Vloemans, dé Homepage (http://www.cedricvloemans.be)

Mr. Orange
15 juli 2008, 14:57
NVA heeft het altijd gedaan.

Nello
15 juli 2008, 15:00
NVA heeft het altijd gedaan.

Lees goed. Ik zeg: medeverantwoordelijk. conclusie: er zijn nog andere verantwoordelijken.

MAAR: spreek mijn stellingen tegen: heeft N-VA haar kartelpartner ja of nee voor het blok gezet?

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 15:03
Wie is schuldig?

Gaat de N-VA opnieuw wijzen naar de Franstaligen? Twijfelachtig, gezien ze zelf (mede)verantwoordelijk zijn voor de neergang van Leterme I. Het is namelijk de N-VA die het federale overlegproces hebben geblokkeerd door te dreigen de regionale regering te blokkeren.
Een mens vraagt zich af: is dit een bewijs van het goede bestuur, waar N-VA zo prat op gaat? Is dit ten goede van de Vlaming? Is hun eigen gezicht echt zulk een crisis waard?

Menigeen zal erkennen dat ik geen fan ben van Leterme, doch, ik vind het van N-VA laag, zéér laag, dat ze Leterme gijzelen vanuit het Vlaamse niveau. Het partijbureau van de N-VA dreigde er namelijk mee om ten eerste het kartel op te blazen (wat overigens een mooi feit zou geweest zijn), maar op de tweede plaats wilden ze tevens de Vlaamse Regering opblazen.

Leterme had uiteindelijk geen keuze: het was de regering of het volk, en Leterme heeft als een goede huisvader gekozen voor het volk.

CD&V zou zich beter de vraag beginnen stellen wat de meerwaarde nog is van de N-VA aan hun zijde. Hun frontman, die ooit steeg als een komeet, is nu een vallende ster, in vrije val geworden. Leterme wordt uitgespuwd door vijand en zogenaamd vriend, en het Vlaams Kartel verliest stemmen in hoge aantallen.

De N-VA weigerde Leterme's regering te steunen, en koos voor oppositie. En nu dreigt N-VA om het Vlaamse niveau te blokkeren.

N-VA denkt duidelijk niet aan Vlaanderen, maar aan hun centjes en postjes. Mooie verdedigers van de cultuur!

uit: Cedric Vloemans, dé Homepage (http://www.cedricvloemans.be)

N-Va is gestopt van toegeven in ruil voor postjes en waakt erover dat Cd&V niet hetzelfde doet

Chipie
15 juli 2008, 15:05
Wie is schuldig?

Gaat de N-VA opnieuw wijzen naar de Franstaligen? Twijfelachtig, gezien ze zelf (mede)verantwoordelijk zijn voor de neergang van Leterme I. Het is namelijk de N-VA die het federale overlegproces hebben geblokkeerd door te dreigen de regionale regering te blokkeren.
Een mens vraagt zich af: is dit een bewijs van het goede bestuur, waar N-VA zo prat op gaat? Is dit ten goede van de Vlaming? Is hun eigen gezicht echt zulk een crisis waard?

Menigeen zal erkennen dat ik geen fan ben van Leterme, doch, ik vind het van N-VA laag, zéér laag, dat ze Leterme gijzelen vanuit het Vlaamse niveau. Het partijbureau van de N-VA dreigde er namelijk mee om ten eerste het kartel op te blazen (wat overigens een mooi feit zou geweest zijn), maar op de tweede plaats wilden ze tevens de Vlaamse Regering opblazen.

Leterme had uiteindelijk geen keuze: het was de regering of het volk, en Leterme heeft als een goede huisvader gekozen voor het volk.

CD&V zou zich beter de vraag beginnen stellen wat de meerwaarde nog is van de N-VA aan hun zijde. Hun frontman, die ooit steeg als een komeet, is nu een vallende ster, in vrije val geworden. Leterme wordt uitgespuwd door vijand en zogenaamd vriend, en het Vlaams Kartel verliest stemmen in hoge aantallen.

De N-VA weigerde Leterme's regering te steunen, en koos voor oppositie. En nu dreigt N-VA om het Vlaamse niveau te blokkeren.

N-VA denkt duidelijk niet aan Vlaanderen, maar aan hun centjes en postjes. Mooie verdedigers van de cultuur!

uit: Cedric Vloemans, dé Homepage (http://www.cedricvloemans.be)
Ik ben geen N-VA stemmer... maar die partij kon toch echt niet anders...

Daarbij het zijn de Franstaligen, gesteund door de 'Vlaamse' media, die de hoofdschuldigen zijn, maar dat had U ongetwijfeld ook wel door...

Mbeya
15 juli 2008, 15:09
NVA had in heel deze crisis sowieso veel te veel te zeggen voor een partijtje dat op zichzelf nauwelijks de kiesdrempel had gehaald!

Mr. Orange
15 juli 2008, 15:11
Lees goed. Ik zeg: medeverantwoordelijk. conclusie: er zijn nog andere verantwoordelijken.

MAAR: spreek mijn stellingen tegen: heeft N-VA haar kartelpartner ja of nee voor het blok gezet?

Zwans niet, ge vermeld 9 keer NVA in uw post.

NVA heeft gedaan wat het moest doen indien ze hun geloofwaardigheid wilden houden.

Veel CD&V'ers dreigden ook al met opstappen indien Leterme zou gevolgd worden.

lollysticky
15 juli 2008, 15:11
Lees goed. Ik zeg: medeverantwoordelijk. conclusie: er zijn nog andere verantwoordelijken.

MAAR: spreek mijn stellingen tegen: heeft N-VA haar kartelpartner ja of nee voor het blok gezet?

en maar goed ook... de politici zouden eens kunnen vergeten hoe hun achterban denkt.... de algemene vergadering van de cd&v zou ook het ontslag van de regering opgeleverd hebben...

ik ben enorm verheugd dat dewever woord heeft gehouden en zo ook de cd&v heeft meegekregen :)

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 15:19
en maar goed ook... de politici zouden eens kunnen vergeten hoe hun achterban denkt.... de algemene vergadering van de cd&v zou ook het ontslag van de regering opgeleverd hebben...

ik ben enorm verheugd dat dewever woord heeft gehouden en zo ook de cd&v heeft meegekregen :)

²

Nello
15 juli 2008, 15:20
en maar goed ook... de politici zouden eens kunnen vergeten hoe hun achterban denkt.... de algemene vergadering van de cd&v zou ook het ontslag van de regering opgeleverd hebben...

ik ben enorm verheugd dat dewever woord heeft gehouden en zo ook de cd&v heeft meegekregen :)

Ik betwijfel dat de N-VA uberhaupt een staatshervorming wenst. Als het zo zou zijn, zouden ze veel constructiever meewerken eraan, maar daarentegen zijn ze even obstructief als die van het FDF...

Het enige wat N-VA volgens wil, is ruzie maken, net als Maingain en zijn vrienden, en verder bestaat er geen enkele constructieve waarde aan die partij.

Nello
15 juli 2008, 15:21
Zwans niet, ge vermeld 9 keer NVA in uw post.

NVA heeft gedaan wat het moest doen indien ze hun geloofwaardigheid wilden houden.

Veel CD&V'ers dreigden ook al met opstappen indien Leterme zou gevolgd worden.


Welke geloofwaardigheid?

vlijmscherp
15 juli 2008, 15:21
Ik betwijfel dat de N-VA uberhaupt een staatshervorming wenst. Als het zo zou zijn, zouden ze veel constructiever meewerken eraan, maar daarentegen zijn ze even obstructief als die van het FDF...

Het enige wat N-VA volgens wil, is ruzie maken, net als Maingain en zijn vrienden, en verder bestaat er geen enkele constructieve waarde aan die partij.

ze zijn nochtans vrij ver gegaan hoor, de Vlaamse resoluties hoefden voor hun zelfs niet op tafel gelegd worden.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 15:32
Welke geloofwaardigheid?

De geloofwaardigheid die hen nu 2x zoveel stemmen oplevert als in 2007

Axx
15 juli 2008, 15:38
Iemand met de vinger wijzen zal niet tot een oplossing leiden.

verder... Kan iemand mij in puntjes, samengevat, opsommen wat een staatshervorming zoal zou inhouden? Want 'k heb de indruk dat er hier maar weinig zijn die dat degelijk begrijpen, en 'k heb ook de indruk dat de punten die alle onderhandelingen blokkeren net die punten zijn die weinig invloed op de zinvolheid van een lange-termijn economisch beleid zullen hebben... of anders gezegd: waar gaat 't nu eigenlijk over?

vlijmscherp
15 juli 2008, 15:39
Iemand met de vinger wijzen zal niet tot een oplossing leiden.

verder... Kan iemand mij in puntjes, samengevat, opsommen wat een staatshervorming zoal zou inhouden? Want 'k heb de indruk dat er hier maar weinig zijn die dat degelijk begrijpen, en 'k heb ook de indruk dat de punten die alle onderhandelingen blokkeren net die punten zijn die weinig invloed op de zinvolheid van een lange-termijn economisch beleid zullen hebben... of anders gezegd: waar gaat 't nu eigenlijk over?

2 belangrijke zaken: marktbeleid, zodat elke regio de zaken kan aanpakken die belangrijk zijn voor hun.
fiscale responsabiliteit, zodat elke regio zelf verantwoordelijk is voor hun daden en niet zomaar wat geld krijgen van het federaal niveau.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 15:42
Iemand met de vinger wijzen zal niet tot een oplossing leiden.

verder... Kan iemand mij in puntjes, samengevat, opsommen wat een staatshervorming zoal zou inhouden? Want 'k heb de indruk dat er hier maar weinig zijn die dat degelijk begrijpen, en 'k heb ook de indruk dat de punten die alle onderhandelingen blokkeren net die punten zijn die weinig invloed op de zinvolheid van een lange-termijn economisch beleid zullen hebben... of anders gezegd: waar gaat 't nu eigenlijk over?

-(gedeeltelijk) splitsen van de sociale zekerheid
-splitsen van de leeflone en uitkeringen (walen profiteren ervan)
-splitsen van de pensioenen om tot een beter beleid te komen
-splitsen van de infrastructuur want nu telkens vla een weg aanlegt wil wallonie ook een (de zgn wafelijzerpolitiek)
-het knelpunt: splitsen van het ongrondwettelijke kiesarrondissement brussel
-bepaalde subsidies regionaliseren om de vlaamse koopkracht dmv subsidies te doen stijgen

Axx
15 juli 2008, 15:58
-(gedeeltelijk) splitsen van de sociale zekerheid
-splitsen van de leeflone en uitkeringen (walen profiteren ervan)


Mijn buurman profiteert hier ook van... zijn zoon ook... maar 'k zou in geen van beiden hun schoenen willen staan. Gezien dit mij min of meer een vorm van structurele armoeden/onwil lijkt, denk ik niet dat het afsnijden of beperken van de financiele voorzieningen voor zulke mensen tot een oplossing zal leiden. Het buitensluiten door de verantwoordelijkheid op de waalse regering af te schuiven evenmin.


-het knelpunt: splitsen van het ongrondwettelijke kiesarrondissement brussel


En hoe past dit binnnen al de andere puntjes? Ik kan begrijpen dat hier een punt van gemaakt wordt, maar behalve voor de mensen die in dit kiesarrondisement leven, heeft dit punt geen enkel belang voor een lange-termijn beleid en hoort dit dus nu ook niet op de voorgrond te staan.

Als een staatshervorming trouwens niet meer inhoud dan de aangehaalde punten, is het concept gewoon belachelijk: economisch zal vlaanderen misschien idd wat vooruitgang boeken als alle solidariteit met wallonië over boord gegooid wordt. Problemen uitsluiten is echter heel erg verschillend van problemen oplossen... structurele armoede en economische crisis zijn geen regionaal probleem en kunnen dus evengoed op nationaal niveau aangepakt worden, of nog beter zou zijn : op europees niveau.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:01
Ik betwijfel dat de N-VA uberhaupt een staatshervorming wenst. Als het zo zou zijn, zouden ze veel constructiever meewerken eraan, maar daarentegen zijn ze even obstructief als die van het FDF...

Het enige wat N-VA volgens wil, is ruzie maken, net als Maingain en zijn vrienden, en verder bestaat er geen enkele constructieve waarde aan die partij.

Tiens, ik meen dat Bart De Wever zich toch behoorlijk gedragen heeft de laatste maanden, in tegenstelling tot Maingain die maar nieuws liet lekken en op de koop toe Leterme zat te verwijten.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:03
En hoe past dit binnnen al de andere puntjes? Ik kan begrijpen dat hier een punt van gemaakt worden, maar behalve voor de mensen die in dit kiesarrondisement leven, heeft dit punt geen enkel belang voor een lange termijn beleid en hoort dus nu ook niet op de voorgrond te staan.


De Vlamingen maken daar geen punt van, de moet zo snel en zo simpel mogelijk gesplitst worden. De procedure is trouwens lopende. De Franstaligen eisen echter iets in de plaats...

Nello
15 juli 2008, 16:04
De geloofwaardigheid die hen nu 2x zoveel stemmen oplevert als in 2007

Euh, ze leven enkel op de kap van die ene persoon die ze genekt hebben... N-VA heeft zelfstandig nog niets bereikt, behalve crisis...

Los daarvan mogen ze het altijd proberen!

Nello
15 juli 2008, 16:04
Tiens, ik meen dat Bart De Wever zich toch behoorlijk gedragen heeft de laatste maanden, in tegenstelling tot Maingain die maar nieuws liet lekken en op de koop toe Leterme zat te verwijten.

Wie heeft Leterme genekt? Dat was toch wel de N-VA

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:05
Mijn buurman profiteert hier ook van... zijn zoon ook... maar 'k zou in geen van beiden hun schoenen willen staan. Gezien dit mij min of meer een vorm van structurele armoeden/onwil lijkt, denk ik niet dat het afsnijden of beperken van de financiele voorzieningen voor zulke mensen tot een oplossing zal leiden. Het buitensluiten door de verantwoordelijkheid op de waalse regering af te schuiven evenmin.



En hoe past dit binnnen al de andere puntjes? Ik kan begrijpen dat hier een punt van gemaakt worden, maar behalve voor de mensen die in dit kiesarrondisement leven, heeft dit punt geen enkel belang voor een lange termijn beleid en hoort dus nu ook niet op de voorgrond te staan.

Als een staatshervorming trouwens niet meer inhoud dan de aangehaalde punten, is het concept gewoon belachelijk: economisch zal vlaanderen misschien idd wat vooruitgang boeken als alle solidariteit met wallonië over boord gegooid wordt. Problemen uitsluiten is echter heel erg verschillend van problemen oplossen... structurele armoede en economische crisis zijn geen regionaal probleem en kunnen dus evengoed op federaal niveau aangepakt worden, of nog beter zou zijn : op europees niveau.

Ik ben zeker voor uitkeringen! Maar in wallonie leven er echt mensen die dopper zijn van vader op zoon en dat kan je nu niet echt normaal meer noemen. wallonie lost het pas op als ze er zelf verantwoordelijk voor worden, belgie gaat het niet doen.

En de Vlamingen zetten bhv niet op de voorgrond, dat deden de walen, al 20 jaar lang.

En wat je zegt klopt niet, elke regio met een ander economisch en cultureel systeem heeft een verschillende aanpak nodig. Net daarom dat we moeten hervormen, om ons niet beiden met een halfslachtig plan de dieperik in te helpen, maar beiden met iets constructiefs te helpen.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:07
Wie heeft Leterme genekt? Dat was toch wel de N-VA

Hoezo? Denkt gij nu echt dat de Vlaamse vleugel vd CD&V Leterme ooit zou gevolgd zijn? Dream on.

Diplomatius
15 juli 2008, 16:08
NVA had in heel deze crisis sowieso veel te veel te zeggen voor een partijtje dat op zichzelf nauwelijks de kiesdrempel had gehaald!

Afgezien van het feit dat een splitsing van B-H-V nu eenmaal MOET gebeuren, wil men geen ongrondwettige volgende verkiezing organiseren, deel ik die mening.

De N-VA heeft mijns inziens inderdaad haar bestaansrecht afgedwongen binnen het kartel, alwaar zij - geruggesteund door de CD&V - een standpunt konden blijven vertolken dat hen als alleenstaande partij nooit voldoende stemmen had opgebracht om maar enigszins te KUNNEN wegen op het politieke debat.

De ironie van het verhaal is nu net dat diezelfde N-VA daardoor een dermate 'symbiotisch-parasitair' gedrag heeft vertoond binnen het eigen kartel, waardoor uiteindelijk niet N-VA zelf, maar wel CD&V (in de persoon van Leterme) het hoofd heeft moeten leggen...

Dat alles neemt uiteraard niet weg dat men van Franstalige zijde steeds met standpunten 'tegen het licht van de zon in' is blijven hopen op een 'compromis �* la Belge' (lees: centen voor toegevingen, die er in wezen geen zullen zijn t.v.v. de Waalse burger).

Toen men aan Waalse zijde (in het bijzonder Mme Milquet en Maingain) besefte dat dat verhaaltje niet langer meer opging, zeker niet doordat Bart De Wever (m.i. helemaal niet ten onrechte) dergelijke 'verwrongen wafelijzerpolitiek' niet meer pikte, heeft men dan getracht nog harder 'NON' te roepen, daarin gesteund door de Waalse media.

Diezelfde Waalse media heeft dhr. De Wever ten onrechte afgeschilderd als een doorsnede van de gemiddelde Vlaming, daarbij uit het oog verliezende dat de gemiddelde Vlaming in de verste verte nooit dergelijk gewicht had willen geven aan de N-VA (of Bart De Wever). Indien dat wel het geval was geweest, dan had de N-VA nooit in een kartel moeten stappen.

Met andere woorden: de radicalisering in de standpunten van Waalse zijde is mijns inziens alleen maar mogelijk gemaakt door de rol die aan 'rechtsvlaamse' zijde is toebedeeld. Die rol heeft diezelfde zijde ook alleen maar kunnen spelen dankzij het kartel.

Dat alles neemt niet weg dat De Wever in wezen gelijk kon hebben, maar het politieke landschap in het huidige federale België tolereert dergelijke stijlbreuken nu eenmaal niet zo abrupt. 'Verandering brengt weerstand', heet dat in de psychologie/sociologie...

Nello
15 juli 2008, 16:08
ze zijn nochtans vrij ver gegaan hoor, de Vlaamse resoluties hoefden voor hun zelfs niet op tafel gelegd worden.

Ver gegaan, en buiten een crisis nergens gekomen... mja, succesvol lijkt me net iets anders.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:08
Mijn buurvrouw dopt ook al 10 jaar... om dan in het zwart ergens te gaan kuisen. Da mens verdient een stamp in haar gat.

Profiteurs vindt ge overal hoor.

Nello
15 juli 2008, 16:08
Hoezo? Denkt gij nu echt dat de Vlaamse vleugel vd CD&V Leterme ooit zou gevolgd zijn? Dream on.

Het is niet de vlaamse vleugel van de CD&V die Leterme genekt heeft, dat is de N-VA.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:11
Euh, ze leven enkel op de kap van die ene persoon die ze genekt hebben... N-VA heeft zelfstandig nog niets bereikt, behalve crisis...

Los daarvan mogen ze het altijd proberen!

Wat NVA tot nu toe bereikt heeft is simpel: het Vlaams-nationalistisch gedachtengoed injecteren in de CD&V. En naar mijn inziens, zijn ze daar wel degelijk in gelukt.

Savatage
15 juli 2008, 16:12
Wie is schuldig?

Gaat de N-VA opnieuw wijzen naar de Franstaligen? Twijfelachtig, gezien ze zelf (mede)verantwoordelijk zijn voor de neergang van Leterme I. Het is namelijk de N-VA die het federale overlegproces hebben geblokkeerd door te dreigen de regionale regering te blokkeren.
Een mens vraagt zich af: is dit een bewijs van het goede bestuur, waar N-VA zo prat op gaat? Is dit ten goede van de Vlaming? Is hun eigen gezicht echt zulk een crisis waard?

Menigeen zal erkennen dat ik geen fan ben van Leterme, doch, ik vind het van N-VA laag, zéér laag, dat ze Leterme gijzelen vanuit het Vlaamse niveau. Het partijbureau van de N-VA dreigde er namelijk mee om ten eerste het kartel op te blazen (wat overigens een mooi feit zou geweest zijn), maar op de tweede plaats wilden ze tevens de Vlaamse Regering opblazen.

Leterme had uiteindelijk geen keuze: het was de regering of het volk, en Leterme heeft als een goede huisvader gekozen voor het volk.

CD&V zou zich beter de vraag beginnen stellen wat de meerwaarde nog is van de N-VA aan hun zijde. Hun frontman, die ooit steeg als een komeet, is nu een vallende ster, in vrije val geworden. Leterme wordt uitgespuwd door vijand en zogenaamd vriend, en het Vlaams Kartel verliest stemmen in hoge aantallen.

De N-VA weigerde Leterme's regering te steunen, en koos voor oppositie. En nu dreigt N-VA om het Vlaamse niveau te blokkeren.

N-VA denkt duidelijk niet aan Vlaanderen, maar aan hun centjes en postjes. Mooie verdedigers van de cultuur!

uit: Cedric Vloemans, dé Homepage (http://www.cedricvloemans.be)

Je kan er misschien nog bijzetten dat de NVA eigenlijk ook de verantwoordelijke is voor het gat in de ozonlaag ...

Diplomatius
15 juli 2008, 16:13
Wat NVA tot nu toe bereikt heeft is simpel: het Vlaams-nationalistisch gedachtengoed injecteren in de CD&V. En naar mijn inziens, zijn ze daar wel degelijk in gelukt.

Ja daar zijn ze in gelukt. Maar het heeft wel de kop van deze regering gekost, met (de voorman van) hun kartelpartner op kop...

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:14
Het is niet de vlaamse vleugel van de CD&V die Leterme genekt heeft, dat is de N-VA.

Wtf, luistert gij wel naar wat ik zeg?

75% vd burgemeester in Halle-Vilvoorde is van CD&V strekking. Deze eisen allen een sterk communautair beleid. Voeg daarbij de invloed van de NVA, en ge hebt een grote fractie binnen de partij die sowieso njet gaat zeggen.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:15
Ja daar zijn ze in gelukt. Maar het heeft wel de kop van deze regering gekost, met (de voorman van) hun kartelpartner op kop...

Die voorman kan mij niets schelen. Hij wou perse premier spelen.

Axx
15 juli 2008, 16:17
Ik ben zeker voor uitkeringen! Maar in wallonie leven er echt mensen die dopper zijn van vader op zoon en dat kan je nu niet echt normaal meer noemen. wallonie lost het pas op als ze er zelf verantwoordelijk voor worden, belgie gaat het niet doen.

Zoals 'k zei: mijn buurman doet dit ook, zijn zoon ook, waarsch zijn zoon later ook... dit is geen regionaal probleem en als er een oplossing bestaat, zal die ook niet van regio tot regio verschillen.
Je kan die mensen ook niet zomaar profiteurs noemen. Ik kan mij voorstellen dat zulke mensen 't heel erg moeilijk hebben om de motivatie te vinden hun situatie te veranderen.


En de Vlamingen zetten bhv niet op de voorgrond, dat deden de walen, al 20 jaar lang.

Ok, dus als 'k 't goed begrijp wordt een staatshervorming, die blijkbaar voornamelijk het laten wegvallen van alle solidariteit met de Walen inhoudt, door de Walen geblokkeerd door dit punt te misbruiken... right?


En wat je zegt klopt niet, elke regio met een ander economisch en cultureel systeem heeft een verschillende aanpak nodig. Net daarom dat we moeten hervormen, om ons niet beiden met een halfslachtig plan de dieperik in te helpen, maar beiden met iets constructiefs te helpen.
Geef 1 voorbeeld waar een economisch beleid afhankelijk zou zijn van regionale verschillen!?
Nederland is dubbel zo groot als België en hebben een fantastisch economisch beleid naar mijn mening.

sjarel
15 juli 2008, 16:18
Het is niet de vlaamse vleugel van de CD&V die Leterme genekt heeft, dat is de N-VA.

Toch straf eh die vlamingen... Vlamingen zijn weer naarstig elkaar aan het beschimpen (denk ook maar aan Vogels, Van der kelen, ...) maar hoor je nu 1 franstalige zeggen dat het FDF ook maar een klein beetje te ver gegaan is?

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:20
Je kan die mensen ook niet zomaar profiteurs noemen. Ik kan mij voorstellen dat zulke mensen 't heel erg moeilijk hebben om de motivatie te vinden hun situatie te veranderen.


Dat hangt van verschillende factoren af. Als ze zien dat hun inkomen ongeveer hetzelfde blijft, dan wanneer ze wel zouden werken, dan gaan ze idd geen moeite doen.

Geert Michiel
15 juli 2008, 16:21
over 15 juli te heisen en achteraf gewoon door te gaan met deze regering.

Misschien kan je eerst leren schrijven voor je je waagt aan voorspellingen.

Chipie
15 juli 2008, 16:21
Poll VRTNIEUW (http://www.deredactie.be/cm/de.redactie)


Vindt u dat Yves Leterme de juiste beslissing genomen heeft door het ontslag van zijn regering aan te bieden?
aantal stemmen: 8542

*
Ja
7737 (91%)
*
Nee
805 (9%)

Diplomatius
15 juli 2008, 16:21
Die voorman kan mij niets schelen. Hij wou perse premier spelen.

Ik ga je geen ongelijk geven als ik denk dat hij die rol ook beter niet op zich genomen had... (en ik kan me inbeelden dat hij op dit moment hetzelfde denkt ;-)

Anderzijds: wat is men er mee opgeschoten ? Als ik vandaag hoor dat de Koning de ministers-presidenten bij zich roept, en vorige week hoor dat men van Brusselse zijde lovende woorden spreekt over Kris Peeters (wiens charme-offensief blijkbaar véél meer losweekt), was het dan niet beter geweest als men eerst een informatieronde had gehouden bij de deelstaatregeringen, waar de druk duidelijk minder hard op de ketel staat ?

sjarel
15 juli 2008, 16:24
Ik ga je geen ongelijk geven als ik denk dat hij die rol ook beter niet op zich genomen had... (en ik kan me inbeelden dat hij op dit moment hetzelfde denkt ;-)

Anderzijds: wat is men er mee opgeschoten ? Als ik vandaag hoor dat de Koning de ministers-presidenten bij zich roept, en vorige week hoor dat men van Brusselse zijde lovende woorden spreekt over Kris Peeters (wiens charme-offensief blijkbaar véél meer losweekt), was het dan niet beter geweest als men eerst een informatieronde had gehouden bij de deelstaatregeringen, waar de druk duidelijk minder hard op de ketel staat ?

Blijkbaar eiste Reynders dat hij de onderhandelingen met de deelstaat-minister-presidenten ging leiden. (Dus dat hij feitelijk over Demotte zou springen). Tsjah dan kan ik begrijpen dat ze daar geen zin in hebben...

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:29
Ik ga je geen ongelijk geven als ik denk dat hij die rol ook beter niet op zich genomen had... (en ik kan me inbeelden dat hij op dit moment hetzelfde denkt ;-)

Anderzijds: wat is men er mee opgeschoten ? Als ik vandaag hoor dat de Koning de ministers-presidenten bij zich roept, en vorige week hoor dat men van Brusselse zijde lovende woorden spreekt over Kris Peeters (wiens charme-offensief blijkbaar véél meer losweekt), was het dan niet beter geweest als men eerst een informatieronde had gehouden bij de deelstaatregeringen, waar de druk duidelijk minder hard op de ketel staat ?

Natuurlijk moesten ze dat van in het begin gedaan hebben. Ze hebben een regeringscrisis nodig om het te beseffen. De gewesten zijn de toekomst, spijtig dat ze dat over de taalgrens nog niet volledig beseffen.

Axx
15 juli 2008, 16:30
Dat hangt van verschillende factoren af. Als ze zien dat hun inkomen ongeveer hetzelfde blijft, dan wanneer ze wel zouden werken, dan gaan ze idd geen moeite doen.
Misschien, maar denk je dat die mensen zich zoveel beter voelen ganse dagen nutteloos te zijn?
Het probleem is volgens mij ingewikkelder : als die mensen een job zouden zoeken, zou 't een job zijn die voor hun zelf niet echt betekenisvol zou zijn. Een job die interessanter is kunnen ze niet krijgen, gezien hun structureel laag opleidingsniveau. Als je totaal geen motivatie voor je job kan vinden EN meer verdient door thuis te blijven, dan vind ik de keuze niet geheel onterecht.
Een aanpak moet volgens mij dan ook in het onderwijs gebeuren: relatief arme mensen hebben nog steeds de neiging hun kinderen weinig te motiveren tot een degelijk opleiding. Zonder degelijke opleiding is het gemakkelijk om tot het leven als 'profiteur' te komen.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 16:33
Misschien, maar denk je dat die mensen zich zoveel beter voelen ganse dagen nutteloos te zijn?
Het probleem is volgens mij ingewikkelder : als die mensen een job zouden zoeken, zou 't een job zijn die voor hun zelf niet echt betekenisvol zou zijn. Een job die interessanter is kunnen ze niet krijgen, gezien hun structureel laag opleidingsniveau. Als je totaal geen motivatie voor je job kan vinden EN meer verdient door thuis te blijven, dan vind ik de keuze niet geheel onterecht.
Een aanpak moet volgens mij dan ook in het onderwijs gebeuren: relatief arme mensen hebben nog steeds de neiging hun kinderen weinig te motiveren tot een degelijk opleiding. Zonder degelijke opleiding is het gemakkelijk om tot het leven als 'profiteur' te komen.

En gij zou dat oplossen hoe?

Axx
15 juli 2008, 16:36
En gij zou dat oplossen hoe?

Geen idee... het lijkt mij moeilijk... daarom ben ik dus geen politieker.

Mijn punt is enkel dat dit geen regionaal probleem is en het weggooien van elke solidariteit met Wallonië dus zeker geen oplossing is.

Geert Michiel
15 juli 2008, 16:37
Mijn buurman profiteert hier ook van... zijn zoon ook... maar 'k zou in geen van beiden hun schoenen willen staan. Gezien dit mij min of meer een vorm van structurele armoeden/onwil lijkt, denk ik niet dat het afsnijden of beperken van de financiele voorzieningen voor zulke mensen tot een oplossing zal leiden. Het buitensluiten door de verantwoordelijkheid op de waalse regering af te schuiven evenmin.



Ik ben al zo'n vijfentwintig jaar solidair. Al 25 jaar betaal ik, via rechtstreekse en onrechtstreekse belastingen, met veel plezier mee voor voorzieningen voor mijn minderbedeelde medeburgers. Waar ik het onderhand van op mijn heupen krijg, is dat mijn solidariteitsbijdrage in de zakken verdwijnt van een politiek monster dat erop gericht is een hele bevolkingsgroep in afhankelijke armoede te laten. De oude K3 (Kapitaal, Kerk en Koning) is onderhand vervangen door S3 (parti Socialiste, Solidarité, Sangsue). Verantwoording afleggen voor de miljarden die ondertussen in die bodemloze put zijn gestort is blijkbaar teveel gevraagd. Daarom: Liberté, Egalité, Séparé! En denk maar niet dat de Fransen staan te wachten op nog maar eens een noodruftige regio.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:39
Misschien, maar denk je dat die mensen zich zoveel beter voelen ganse dagen nutteloos te zijn?
Het probleem is volgens mij ingewikkelder : als die mensen een job zouden zoeken, zou 't een job zijn die voor hun zelf niet echt betekenisvol zou zijn. Een job die interessanter is kunnen ze niet krijgen, gezien hun structureel laag opleidingsniveau. Als je totaal geen motivatie voor je job kan vinden EN meer verdient door thuis te blijven, dan vind ik de keuze niet geheel onterecht.
Een aanpak moet volgens mij dan ook in het onderwijs gebeuren: relatief arme mensen hebben nog steeds de neiging hun kinderen weinig te motiveren tot een degelijk opleiding. Zonder degelijke opleiding is het gemakkelijk om tot het leven als 'profiteur' te komen.

De wil moet er ook zijn é. Als je wil werken kom je al ver. Spijtig genoeg is er bij velen tegenwoordig de wil niet meer. Koppel daaraan dat de uitkeringen soms bijna overeenkomen met de minimumlonen, en je zou helemaal al geen moeite willen doen.

Jobs zijn er in principe genoeg. En goed werkvolk zoekt men overal. Ik ga u een concreet voorbeeld geven: de Colruyt. Zij die er werken mogen mij gerust tegenspreken, maar ik heb vele kenissen die er werken en diegenen die er "willen werken" zijn al zeer snel kunnen opklimmen naar hogere functies.

De wil en motivatie om te werken moet er zijn. Als je je eigen vader de hele dag op de zetel ziet liggen, dat geeft ook geen voorbeeld é.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:41
Geen idee... het lijkt mij moeilijk... daarom ben ik dus geen politieker.

Mijn punt is enkel dat dit geen regionaal probleem is en het weggooien van elke solidariteit met Wallonië dus zeker geen oplossing is.

Akkoord, trouwens de meeste Vlaams-Nationalisten willen wel die solidariteit behouden. Het enige wat er geëist wordt is transparantie, zodat het geld bij de juiste mensen terechtkomt, en niet blijft plakken in de zakken van een corrupt politicus.

Die transparantie is trouwens ook al teveel gevraagd...

monza
15 juli 2008, 16:41
HOe meer confederalisme er gaat komen hoe meer ge gaat mogen dokken voor onbekwaam politiekers. Want dat gaat mooi in verdragen en overeenkomsten gegoten worden zodat vlaanderen nog minder invloed heeft op wallonie. Want de geldkraan dicht doen is zever dat weet ieder zinnig mens dat dit nooit zal gebeuren.

Geert Michiel
15 juli 2008, 16:41
Dat hangt van verschillende factoren af. Als ze zien dat hun inkomen ongeveer hetzelfde blijft, dan wanneer ze wel zouden werken, dan gaan ze idd geen moeite doen.

Met een werkloosheidspercentage van meer dan 10% en 40% van de "actieven" die voor de overheid werken, kan je moeilijk spreken van een echt actieve regio. Iedereen eerlijk: de luie Waal is een cliché en clichés hebben altijd een grond van waarheid.

Geert Michiel
15 juli 2008, 16:45
HOe meer confederalisme er gaat komen hoe meer ge gaat mogen dokken voor onbekwaam politiekers. Want dat gaat mooi in verdragen en overeenkomsten gegoten worden zodat vlaanderen nog minder invloed heeft op wallonie. Want de geldkraan dicht doen is zever dat weet ieder zinnig mens dat dit nooit zal gebeuren.

Nooit gehoord van Tsjechië en Slowakije zeker?
Blijkbaar heb je zelfs geen idee van wat confederalisme is...

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:45
Met een werkloosheidspercentage van meer dan 10% en 40% van de "actieven" die voor de overheid werken, kan je moeilijk spreken van een echt actieve regio. Iedereen eerlijk: de luie Waal is een cliché en clichés hebben altijd een grond van waarheid.

Ik ben zeker niet blind voor die factor. De massale import van Noord-Fransen naar West-Vlaanderen (en zelfs Dendermonde!) beaamt dat er toch ergens een structureel probleem zit.

In hoeverre wil een Waal ook voor een Vlaming werken? Ik heb die stelling al een paar keer in het Brusselse opgevangen van allochtone zaakvoerders.

monza
15 juli 2008, 16:46
Met een werkloosheidspercentage van meer dan 10% en 40% van de "actieven" die voor de overheid werken, kan je moeilijk spreken van een echt actieve regio. Iedereen eerlijk: de luie Waal is een cliché en clichés hebben altijd een grond van waarheid.

Tel uw brug-gepensioneerde ook eens mee bij de werklozen in vlaanderen en uw statistiekske zal er al heel anders uit zien.

Boduo
15 juli 2008, 16:46
beter dat, dan wat er nu aan de gang is

Wat er nu a.d. gang is, is juist het gevolg van wat Verafstoot NIET gedaan heeft: BHV aanpakken!
Kun jij niet redeneren of staan er 5 los in je bovenkamer ?

;-)

Boduo
15 juli 2008, 16:51
Toch straf eh die vlamingen... Vlamingen zijn weer naarstig elkaar aan het beschimpen (denk ook maar aan Vogels, Van der kelen, ...) maar hoor je nu 1 franstalige zeggen dat het FDF ook maar een klein beetje te ver gegaan is?


Dat is een schot in de roos !
Laat ons ophouden met die tweedracht: eendracht, onder de Vlamingen, maakt macht !


:vlaander:

Boduo
15 juli 2008, 16:51
Toch straf eh die vlamingen... Vlamingen zijn weer naarstig elkaar aan het beschimpen (denk ook maar aan Vogels, Van der kelen, ...) maar hoor je nu 1 franstalige zeggen dat het FDF ook maar een klein beetje te ver gegaan is?


Dat is een schot in de roos !
Laat ons ophouden met die tweedracht: eendracht, onder de Vlamingen, maakt macht !


:vlaander:

epicurist_dirk
15 juli 2008, 16:52
Vlamingen zijn meestal meertalig. Dus nu word het “ neen, non, nein, nowy, njet, ....

monza
15 juli 2008, 16:52
Er is geen eendracht bij de vlamingen. Want het is een minderheid binnen vlaanderen die deze regering gijzelde.

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:54
Er is geen eendracht bij de vlamingen. Want het is een minderheid binnen vlaanderen die deze regering gijzelde.

Net zoals een minderheid België gijzelt.

Axx
15 juli 2008, 16:55
Akkoord, trouwens de meeste Vlaams-Nationalisten willen wel die solidariteit behouden. Het enige wat er geëist wordt is transparantie, zodat het geld bij de juiste mensen terechtkomt, en niet blijft plakken in de zakken van een corrupt politicus.

Die transparantie is trouwens ook al teveel gevraagd...

Dat is natuurlijk een goed punt. Maar in zekere zin snap 'k niet hoe 't mogelijk is dat die transparantie er niet al is in de eerste plaats. Een regering die subsidies toekent aan andere instanties moet toch zeker in staat zijn de bestedingen van die subsidies op te volgen? En op welke manier heeft men dan duidelijk gemaakt dat dit teveel gevraagd zou zijn... ?
De bestedingen van de vlaamse regering zijn trouwens ook helemaal niet transparant. Niet dat 'k enige corruptie wil impliceren, maar ik heb al vaker van enorme bedragen gehoord die aan relatief nutteloze doeleinden (zoals het renoveren van kastelen en het inrichten van congreszalen daarin...) worden besteed, terwijl de tekorten op socio-economisch vlak soms in dezelfde orde komen... niemand hier heeft daar een overzicht over, dus van transparantie kan er niet echt gesproken worden.

Diplomatius
15 juli 2008, 16:59
Natuurlijk moesten ze dat van in het begin gedaan hebben. Ze hebben een regeringscrisis nodig om het te beseffen. De gewesten zijn de toekomst, spijtig dat ze dat over de taalgrens nog niet volledig beseffen.

Helemaal akkoord, met dit kleine verschil dat die toekomst er voor een 'onafhankelijk' Wallonië er net iets minder rooskleurig uitziet dan voor een 'onafhankelijk' Vlaanderen... :twisted:

Mr. Orange
15 juli 2008, 16:59
Dat is natuurlijk een goed punt. Maar in zekere zin snap 'k niet hoe 't mogelijk is dat die transparantie er niet al is in de eerste plaats. Een regering die subsidies toekent aan andere instanties moet toch zeker in staat zijn de bestedingen van die subsidies op te volgen? En op welke manier heeft men dan duidelijk gemaakt dat dit teveel gevraagd zou zijn... ?
De bestedingen van de vlaamse regering zijn trouwens ook helemaal niet transparant. Niet dat 'k enige corruptie wil impliceren, maar ik heb al vaker van enorme bedragen gehoord die aan relatief nutteloze doeleinden (zoals het renoveren van kastelen en het inrichten van congreszalen daarin...) worden besteed, terwijl de tekorten op socio-economisch vlak soms in dezelfde orde komen... niemand hier heeft daar een overzicht over, dus van transparantie kan er niet echt gesproken worden.

De transparantie is er niet omdat de Franstaligen die niet wensen. Dat zou een brug te ver zijn.

Axx
15 juli 2008, 17:01
De transparantie is er niet omdat de Franstaligen die niet wensen. Dat zou een brug te ver zijn.

Als dat zo is, dan zou dat het voornaamste punt moeten zijn momenteel, zonder van een staatshervorming te spreken.

Mr. Orange
15 juli 2008, 17:03
Helemaal akkoord, met dit kleine verschil dat die toekomst er voor een 'onafhankelijk' Wallonië er net iets minder rooskleurig uitziet dan voor een 'onafhankelijk' Vlaanderen... :twisted:

Akkoord. Maar ik zou er bijv. geen probleem mee hebben om die regio verder te sponsoren, mits de nodige appreciatie en transparantie.

Mr. Orange
15 juli 2008, 17:04
Als dat zo is, dan zou dat het voornaamste punt moeten zijn momenteel, zonder van een staatshervorming te spreken.

Axx, de Franstaligen worden al hysterisch als een Vlaamse onderwijsinspecteur een Franstalige school in Vlaanderen zou bezoeken. Wat jij daar vraagt willen ze helemaal niet.

Diplomatius
15 juli 2008, 17:06
Akkoord. Maar ik zou er bijv. geen probleem mee hebben om die regio verder te sponsoren, mits de nodige appreciatie en transparantie.

Ik ook niet. Al klinkt het bijna als 'ontwikkelingshulp' ipv 'overheveling' ;-) Maar ergens lijkt mij dat inderdaad een optie... (al zou ik het niet als dusdanig verkopen). De Vlaamse Regering heeft inderdaad die bevoegdheid, dus waarom niet 'Wallonië' helpen 'ontwikkelen' ?

Het zou de beider economieën als aparte entiteiten en als bevoorrechte handelspartners geen kwaad doen...

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:10
Wat er nu a.d. gang is, is juist het gevolg van wat Verafstoot NIET gedaan heeft: BHV aanpakken!
Kun jij niet redeneren of staan er 5 los in je bovenkamer ?

;-)

let maar niet op duvelke, morgenochtend krijgt hij weer zn spuitje ;)

Axx
15 juli 2008, 17:13
Axx, de Franstaligen worden al hysterisch als een Vlaamse onderwijsinspecteur een Franstalige school in Vlaanderen zou bezoeken. Wat jij daar vraagt willen ze helemaal niet.

Nja, onderwijs is nu eenmaal al heel erg lang een verantwoordelijkheid van vlaamse en waalse regering afzonderlijk en dat is misschien ook begrijpelijk.... dat wil echter nog niet zeggen dat van transparantie op nationaal niveau een probleem gemaakt zou worden. Ze zouden serieus gezichtverlies lijden bij hun eigen kiezers als de PS of MR letterlijk zou moeten zeggen dat bestedingen van nationaal geld door de waalse regering niet mogen opgevolgd worden?!

epicurist_dirk
15 juli 2008, 17:17
De franse kant LE Figaro geeft verslag over onze regering crisis. Maar onder aan het artikel is een directe link naar een ander verslag. Dat is de corruptie in de Waalse hoofdstad. Als dat niet duidelijk is.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 17:21
Nja, onderwijs is nu eenmaal al heel erg lang een verantwoordelijkheid van vlaamse en waalse regering afzonderlijk en dat is misschien ook begrijpelijk.... dat wil echter nog niet zeggen dat van transparantie op nationaal niveau een probleem gemaakt zou worden. Ze zouden serieus gezichtverlies lijden bij hun eigen kiezers als de PS of MR letterlijk zou moeten zeggen dat bestedingen van nationaal geld door de waalse regering niet mogen opgevolgd worden?!

wat zeggen ze nu denk je?

filosoof
15 juli 2008, 17:25
:-PHet enige drukkingsmiddel dat men had was om niet in een regering te stappen jammer genoeg kon het kartel haar machtshonger niet bedwingen. Dat is de enige fout geweest maar een fout waar ze nog lang de gevolgen van zullen dragen.Trouwens Leterme mag dan naar de koning zijn gestapt, hij is nog altijd niet ontslagen. Het kan dus goed zijn dat de koning gebruikt wordt als manoeuvre om zich over 15 juli te heisen en achteraf gewoon door te gaan met deze regering.een fout waar wij allemaal al lang de gevolgen van dragen.
Al sinds een jaar:-(: voor hoelang nog????

Chipie
15 juli 2008, 17:27
:-Peen fout waar wij allemaal al lang de gevolgen van dragen.
Al sinds een jaar:-(: voor hoelang nog????

Totdat de Franstalige politici akkoord gaan met het broodnoodzakelijke voor Vlaanderen én Walloniië...;-)

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 20:23
Totdat de Franstalige politici akkoord gaan met het broodnoodzakelijke voor Vlaanderen én Walloniië...;-)

Jij gelooft nog in de kerstman ook zeker?

Masta
15 juli 2008, 21:42
De grote verantwoordelijken uit de media,

Aan vlaamse kant:
Devadder, Cools, Imbo, en consoorten... die gerechtvaardigde eisen gelijkstellen met enggeestig interbellum nationalisme.

Aan Waalse kant:
Laune, La2 waar debat-moderatoren toelaten dat mensen als Bart De Wever consoorten systematisch worden afgeschilderd als neofascisten die de ondergang van Wallonië als levensdoel op de agenda hebben.

Ongetemde Leeuw
15 juli 2008, 21:44
De grote verantwoordelijken uit de media,

Aan vlaamse kant:
Devadder, Cools, Imbo, en consoorten... die gerechtvaardigde eisen gelijkstellen met enggeestig interbellum nationalisme.

Aan Waalse kant:
Laune, La2 waar debat-moderatoren toelaten dat mensen als Bart De Wever consoorten systematisch worden afgeschilderd als neofascisten die de ondergang van Wallonië als levensdoel op de agenda hebben.
² I motion that.

epicurist_dirk
16 juli 2008, 04:32
Yves Leterme houdt woord. Respect!

Nr.10
16 juli 2008, 04:40
Yves Leterme houdt woord. Respect!

Welk woord?
Er liggen er zoveel in de rekken van dat schizofreen kartel.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:33
Welk woord?
Er liggen er zoveel in de rekken van dat schizofreen kartel.

Niet toegevn zoals GVFS

artisjok
16 juli 2008, 20:55
Helemaal akkoord, met dit kleine verschil dat die toekomst er voor een 'onafhankelijk' Wallonië er net iets minder rooskleurig uitziet dan voor een 'onafhankelijk' Vlaanderen... :twisted:

En voor de vlaamse werknemer ziet het er ook veel minder rooskleurig uit dan met ons wil wijsmaken.

artisjok
16 juli 2008, 20:56
Totdat de Franstalige politici akkoord gaan met het broodnoodzakelijke voor Vlaanderen én Walloniië...;-)

Is het nu al geweten wat er broodnoodzakelijk zou zijn?

Hawkeye
16 juli 2008, 20:58
Is het nu al geweten wat er broodnoodzakelijk zou zijn?

Ze hebben een akkoord bereikt dat ze daarover een vergadering gaan plannen om een begindatum vast te leggen om te onderhandelen over wat ze kunnen doen om te bepalen wat het broodnoodzakelijke is.

filosoof
16 juli 2008, 20:58
Ik vind dat redelijk eenvoudig.

De regeerverklaring ging er vanuit dat er een stevige staatshervorming nodig was.
De regeerverklaring werd ook ondertekend door de drie frankodolle partijen.
Maar na een jaar, en na zoveel tralala, is het wel duidelijk dat zij van in den beginne logen. En ze wisten dat ze "non" gingen blijven zeggen.Zoals BDW wist dat hij "non" ging blijven zeggen?

kelt
16 juli 2008, 21:04
"Schuldigen" aanwijzen brengt geen aarde aan de dijk,de politici van leterme 1 deden wat ze dachten te moeten doen...

Belangrijkst is wat ze nu ZULLEN doen...