PDA

View Full Version : Waalse media...


sjarel
16 juli 2008, 12:34
http://makr.roularta.be//pageImages/ARCHIEF/2008/28/LV/JPG/LVW28_001.JPG

http://services.dhnet.be/virtual/pdfonline/image/20080716/dh_20080716_nam_infoge_01.pdf.L.jpg

stropdrager
16 juli 2008, 12:39
http://makr.roularta.be//pageImages/ARCHIEF/2008/28/LV/JPG/LVW28_001.JPG

http://services.dhnet.be/virtual/pdfonline/image/20080716/dh_20080716_nam_infoge_01.pdf.L.jpg

Wat een belachelijke voorpagina van Le Vif.

Zwartengeel
16 juli 2008, 12:41
Wat een belachelijke voorpagina van Le Vif.

Vooruit, het is dus allemaal de schuld van de regionalisering van het onderwijs. :-)

stropdrager
16 juli 2008, 12:43
Vooruit, het is dus allemaal de schuld van de regionalisering van het onderwijs. :-)

Inderdaad; alsof het onderwijs in Vlaanderen Vlaams-nationalistisch is. :lol:

sjarel
16 juli 2008, 12:44
Wat een belachelijke voorpagina van Le Vif.

subtitel gezien?

Zie je op een vlaamse krant als iets gelijkaardigs staan?
"De waalse school, produceert zij werklozen" ofzo?

stropdrager
16 juli 2008, 12:53
subtitel gezien?

Zie je op een vlaamse krant als iets gelijkaardigs staan?
"De waalse school, produceert zij werklozen" ofzo?

Ja, ik heb het gezien. En Le Vif noemt zich waarschijnlijk een kwaliteitsweekblad. :roll:

Trouwens, ik heb op de middelbare school (nog niet lang geleden) bijvoorbeeld geen les gehad over de geschiedenis van de Vlaamse beweging. Zo Vlaams-nationalistisch is het onderwijs dus in Vlaanderen. ;-)

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 13:41
http://makr.roularta.be//pageImages/ARCHIEF/2008/28/LV/JPG/LVW28_001.JPG

http://services.dhnet.be/virtual/pdfonline/image/20080716/dh_20080716_nam_infoge_01.pdf.L.jpg

Objectieve berichtgeving :roll:

Geertje
16 juli 2008, 13:55
http://makr.roularta.be//pageImages/ARCHIEF/2008/28/LV/JPG/LVW28_001.JPG

http://services.dhnet.be/virtual/pdfonline/image/20080716/dh_20080716_nam_infoge_01.pdf.L.jpg

Dit illustreert perfect het niveau van de waalse pers : kleuterniveau. :roll:

lollysticky
16 juli 2008, 14:10
lal

als er iets is wat er bij mij van in het lagere schooltje ingedramd is, dan is het toch wel het belgicisme zeker... het fototje van de koning en koningin schoon omhooghangen in het klas lokaal... dikker zever allemaal

Vif illustreert echt wie de echte racisten en fascisten zijn in dit land... nu gaan ze het nog op het onderwijs (dat 100000000x keer beter is dan hun krakkemikkelig onderwijs, hiervoor bestaan bewijzen) steken ook...

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 14:47
Dit illustreert perfect het niveau van de waalse pers : kleuterniveau. :roll:

oole afbeelding, vanwaar heb je dat toch gehaald?? ^^ Heb wel al gemerkt dat Brussel niet mag gekleurd zijn voor de toekomst ;)

Gun
16 juli 2008, 14:49
Ik heb een aantal weken geleden een aantal stukken van Le Soir gequote na mijn vrijspraak als gewetensbezwaarder ... dit is iets van alle dag aan de andere kant van de taalgrens.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 14:54
Ik heb een aantal weken geleden een aantal stukken van Le Soir gequote na mijn vrijspraak als gewetensbezwaarder ... dit is iets van alle dag aan de andere kant van de taalgrens.

Wie is er dan de extremist en de fascist. De Vlaming

Gun
16 juli 2008, 14:55
Wie is er dan de extremist en de fascist. De VlamingDie bewoordingen werden letterlijk aan mijn adres geuit.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 14:59
Die bewoordingen werden letterlijk aan mijn adres geuit.

Tjah, het Belgische dicatorieel regime beschikt nu eenmaal niet over veel fantasie met het verleden

lollysticky
16 juli 2008, 15:00
Tjah, het Belgische dicatorieel regime beschikt nu eenmaal niet over veel fantasie met het verleden

maar vermeld vooral Degrelle niet xD
dan ist het van 'er waren meer vlaamse collaborateurs NAH' :-P

Jazeker
16 juli 2008, 15:00
Ik heb een aantal weken geleden een aantal stukken van Le Soir gequote na mijn vrijspraak als gewetensbezwaarder ... dit is iets van alle dag aan de andere kant van de taalgrens.

Heb je daar nog een linkje naar?

lollysticky
16 juli 2008, 15:02
ik zie die krant echt nog eens aanzetten tot aanslagen plegen ofzo :/
als je dat forum leest (doe ik elke week weleens)... staat vol met schelden en geroep, zelfs oproepen tot gewapend geweld O_o

moest je een search doen op 'nazist' of 'fascist', kdenk dat je elke post in gans dat forum tezien krijgt...

stropdrager
16 juli 2008, 15:17
De laatste tijd is er veel aandacht over de berichtgeving in Le Soir. Wat nog wel eens vergeten wordt, is dat Le Vif even erg is als Le Soir.

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 15:22
ik zie die krant echt nog eens aanzetten tot aanslagen plegen ofzo :/
als je dat forum leest (doe ik elke week weleens)... staat vol met schelden en geroep, zelfs oproepen tot gewapend geweld O_o

moest je een search doen op 'nazist' of 'fascist', kdenk dat je elke post in gans dat forum tezien krijgt...

En indien je 'verdraagzaam' 'redelijk opgesteld' 'overdreven gediaboliseerd' of 'Vlaamsgezind, niet anti-waals' opzoekt kom je bij ons terecht eh lollysticky ;)

lollysticky
16 juli 2008, 15:23
En indien je 'verdraagzaam' 'redelijk opgesteld' 'overdreven gediaboliseerd' of 'Vlaamsgezind, niet anti-waals' opzoekt kom je bij ons terecht eh lollysticky ;)


uhu!

schietboog
16 juli 2008, 16:00
Ach, als de Waalse pers zo verder doet, krijg je ooit nog zo'n Pim Fortuyn moment.

Gun
16 juli 2008, 16:22
Heb je daar nog een linkje naar?Thuis:oops:

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 16:24
Ach, als de Waalse pers zo verder doet, krijg je ooit nog zo'n Pim Fortuyn moment.

Ik vrees er eigenlijk ook een beetje voor...

Jazeker
16 juli 2008, 17:44
'Een scène die het fin de régime perfect illustreert.'

Het is de omschrijving door een verbijsterde bezoeker, die vorige week donderdag, op de vooravond van 11 juli, een groep aangeschoten PS-Kamerleden gadesloeg, die de Marseillaise brallend, ' Vive la France !' scanderend en passerende Vlamingen ' nazi !' naroepend, de gangen van het Huis van de Parlementairen onveilig maakte.

Iemand dit ook maar gelezen in enige Vlaamse krant?

lollysticky
16 juli 2008, 17:45
Iemand dit ook maar gelezen in enige Vlaamse krant?

nopez... komt uit den Humo van deze week hé?

Jan Meuleman
16 juli 2008, 17:49
Iemand dit ook maar gelezen in enige Vlaamse krant?
Knack. http://www.knack.be/blog/blog-algemeen/71-95-3716/federale-onmacht.html

Ongetemde Leeuw
16 juli 2008, 18:59
nopez... komt uit den Humo van deze week hé?

uit de Knack

lollysticky
16 juli 2008, 19:00
uit de Knack

dat ligt hier ook :-P

Zwartengeel
16 juli 2008, 19:10
Iemand dit ook maar gelezen in enige Vlaamse krant?

Met dergelijke zaken in het achterhoofd vraag je je soms af waarom de 'Vlaamse' politici überhaupt nog zélf het initiatief willen nemen om een regering te vormen.

Hawkeye
16 juli 2008, 19:33
Ja, ik heb het gezien. En Le Vif noemt zich waarschijnlijk een kwaliteitsweekblad. :roll:

Trouwens, ik heb op de middelbare school (nog niet lang geleden) bijvoorbeeld geen les gehad over de geschiedenis van de Vlaamse beweging. Zo Vlaams-nationalistisch is het onderwijs dus in Vlaanderen. ;-)

Ik zit nog op de middelbare school en dit is wat mijn leraar geschiedenis zei: '... en dat is de enige moment dat Vlaanderen onafhankelijk is geweest in de geschiedenis (tussen 1300 en 1400 ergens). Zoals jullie zien duurde dit begrijpelijker wijze niet lang...'
Ik zie dus ook niet enige vorm van Vlaams-Nationalisme in mijn school. Integendeel, bij elke vorm van debat over iets communautair of Vlaams-Nationalistisch wordt alles afgeschoten wat ook maar Vlaams-Nationalistische neigingen heeft.

circe
16 juli 2008, 19:35
lal

als er iets is wat er bij mij van in het lagere schooltje ingedramd is, dan is het toch wel het belgicisme zeker... het fototje van de koning en koningin schoon omhooghangen in het klas lokaal... dikker zever allemaal

...

jaja! Faby met de zwanenhals en het pelske....

stropdrager
16 juli 2008, 20:19
Ik zit nog op de middelbare school en dit is wat mijn leraar geschiedenis zei: '... en dat is de enige moment dat Vlaanderen onafhankelijk is geweest in de geschiedenis (tussen 1300 en 1400 ergens). Zoals jullie zien duurde dit begrijpelijker wijze niet lang...'
Ik zie dus ook niet enige vorm van Vlaams-Nationalisme in mijn school. Integendeel, bij elke vorm van debat over iets communautair of Vlaams-Nationalistisch wordt alles afgeschoten wat ook maar Vlaams-Nationalistische neigingen heeft.

Dat was op mijn middelbare school (tussen 2000 en 2006) ook het geval.

Hawkeye
16 juli 2008, 20:24
Dat was op mijn middelbare school (tussen 2000 en 2006) ook het geval.

Op zo'n momenten lach ik me te pletter als ik zie hoe iemand die zijn kennis moet overbrengen op generatie die voor zijn pensioen moet zorgen zich in zo'n bochten begint te wringen om bij iedereen het belgicisme te promoten terwijl zijn argumenten op niks slagen. :D
Vorig jaar kregen we die les waarin die quote werd gebruikt. Bleek later dat het een sp.a-militant was :D Nu hebben we een professor in de geschiedenis als leerkracht en hij promoot Vlaams-Nationalisme wel. :D

Vlaanderen Boven
16 juli 2008, 20:28
Dat is dan ook weer verkeerd. Een leraar moet gewoon les geven en bovenal zo neutraal mogelijk zijn. Punt.

Hawkeye
16 juli 2008, 20:32
Dat is dan ook weer verkeerd. Een leraar moet gewoon les geven en bovenal zo neutraal mogelijk zijn. Punt.

Nu niet dat hij de Vlaamse leeuw zingend de les begint hoor.
Maar je voelt bij elke leerkracht aan wat zijn standpunt is over deze kwestie.
Niemand kan dit verstoppen als je een jaar lang 2 uren per week op elkaar moet zien.

Maar inderdaad, een leerkracht moet geen politieke mening opdringen. Onze leerkracht zedenleer doet dat heel goed. Hij omzeilt vragen die afstevenen op zijn mening over Vlaams Belang en hij geeft in de lessen over politiek niet mee welke partij voor wat staat.
Helaas zijn ze toch niet allemaal zo hoor ;)

stropdrager
16 juli 2008, 20:35
Op zo'n momenten lach ik me te pletter als ik zie hoe iemand die zijn kennis moet overbrengen op generatie die voor zijn pensioen moet zorgen zich in zo'n bochten begint te wringen om bij iedereen het belgicisme te promoten terwijl zijn argumenten op niks slagen. :D
Vorig jaar kregen we die les waarin die quote werd gebruikt. Bleek later dat het een sp.a-militant was :D Nu hebben we een professor in de geschiedenis als leerkracht en hij promoot Vlaams-Nationalisme wel. :D

Bij mij was het zo dat er bepaalde zaken (al dan niet bewust) niet werden verteld. Ik herinner me nog de les over de Belgische revolutie waarin ik het volgende heb geleerd: De Belgische grondwet was en is nog steeds zeer liberaal en was zijn tijd ver vooruit. Over het feit dat die liberale grondwet enkel was opgesteld in het Frans (de taal van de minderheid), werd er niets gezegd.

Hawkeye
16 juli 2008, 20:45
Bij mij was het zo dat er bepaalde zaken (al dan niet bewust) niet werden verteld. Ik herinner me nog de les over de Belgische revolutie waarin ik het volgende heb geleerd: De Belgische grondwet was en is nog steeds zeer liberaal en was zijn tijd ver vooruit. Over het feit dat die liberale grondwet enkel was opgesteld in het Frans (de taal van de minderheid), werd er niets gezegd.

Ik krijg die lessen in september en oktober van dit jaar. Ik zal aan mijn leerkracht eens een verklaring vragen. :)
Tuurlijk was Frans vroeger wel de taal van de Walen en de gegoede Vlamingen. De arme Vlamingen die Nederlands praatten hadden niks te zeggen. Dus daarom zal er geen Nederlandse tekst zijn.

stropdrager
16 juli 2008, 20:50
Ik krijg die lessen in september en oktober van dit jaar. Ik zal aan mijn leerkracht eens een verklaring vragen. :)
Tuurlijk was Frans vroeger wel de taal van de Walen en de gegoede Vlamingen. De arme Vlamingen die Nederlands praatten hadden niks te zeggen. Dus daarom zal er geen Nederlandse tekst zijn.

Ja, natuurlijk.
Zeg tegen je leerkracht ook maar dat het tot 1967 geduurd heeft vooraleer er een authentieke, rechtsgeldige Nederlandstalige versie van de Belgische grondwet verscheen. ;-)

Hawkeye
16 juli 2008, 20:56
Ja, natuurlijk.
Zeg tegen je leerkracht ook maar dat het tot 1967 geduurd heeft vooraleer er een authentieke, rechtsgeldige Nederlandstalige versie van de Belgische grondwet verscheen. ;-)

Dat kost ons weer een lesuur, dat voel ik zo. :D
Iedere keer er een communautair debat losbreekt in de klas zijn we een lesuur kwijt omdat de leerkracht er zo uitvoerig zijn mening (Vl-Na of Bel.) tegenaan gooit.