PDA

View Full Version : Ze denken echt dat Brussel van hun is


Alvader
16 juli 2008, 22:55
Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?cat=2&subcat=0&videoId=8602

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.

Alvader
16 juli 2008, 22:55
Azert ? U bent zo stil de laatste tijd ?

rainbox
16 juli 2008, 23:08
Brussel is Vlaams. Brussel is niet als Vlaanderen en Wallonïe.

http://www.youtube.com/watch?v=LTYEWE48YVc&NR=1

Kris Peeters en Louis Tobback hebben het aan de brusselaars gezegd

FDM
5 augustus 2008, 11:48
brussel ligt in vlaanderen , door hun onwil nederlands te spreken ( want raar genoeg zijn de meeste daar tweetalig frans/engels ) is bxl nu 80% franstalig

van mijn part mogen ze er een diplomatiek district van maken , dat past bij hun nek ;
ik vraag mij alleen af wie gaat opdraaien voor hun 19% werklozen

-=EXCALIBUR=-
5 augustus 2008, 11:59
Azert ? U bent zo stil de laatste tijd ?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3608340&postcount=20 :-D

epicurist_dirk
6 augustus 2008, 04:42
Wallonië wenst zoiets als west Berlijn in oost Duitsland blijkbaar. Gaan ze ook een luchtbrug organiseren?

duveltje382
6 augustus 2008, 06:32
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008


Vrij Vlaanderen

Herr Oberst
6 augustus 2008, 08:55
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008


Vrij Vlaanderen

Gaat u dezelfde redenering volgen wanneer er straks in Antwerpen een allochtone meerderheid is?

De schoofzak
6 augustus 2008, 09:48
Tot nu toe heeft "Europa" nog nooit ergens gevraagd om "grondgebied" te krijgen.
In geen enkel verdrag staat geschreven (en is dus afgesproken) dat zoiets binnen hun bevoegdheden zou liggen, laat staan dat bepaald zou zijn "hoe" er dan bestuurd moet of kan worden. (vb. alle EU bewoners laten deelnemen aan verkiezingen ???, vb. hoe inkomsten vergaren ?? ze zullen rap zijn om vanuit al die leden-landen geld te injekteren ...).

Brussel moet absoluut "in handen blijven" van zowel Vlaanderen als Wallonië, al was het maar van onze kant om een uiterst stevige vingen in de pap te blijven hebben op het vlak van bescherming van de Vlaming in de hoofdstad. Dus zeker de bevoegdheden van de Vlaamse Gemeenschap (persoonsgebonden, onderwijs ...) mogen nooit "afgegeven" worden.

Jaani_Dushman
6 augustus 2008, 12:52
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoort.Waarom mag Brussel niet bij Vlaanderen horen? Ondanks dat het er sociaal-economisch en geografisch volledig deel van uitmaakt?

Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen gerakenDe impasse is mijn probleem niet. Het jouwe wel?
Alleen de Brusselse francofone elite panikeert bij de huidige impasse. Laat ze maar hysterisch doen.

speurneus
6 augustus 2008, 15:00
Ik zie echt niet in hoe bij een eventuele opsplitsing van het land Vlaanderen zonder akkoord van de brusselse gemeenschap Brussel zou kunnen claimen

djimi
6 augustus 2008, 15:21
Bij mij in de buurt denkt er ook iemand het zijne/het hare van :

filosoof
6 augustus 2008, 15:26
Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?cat=2&subcat=0&videoId=8602

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.:lol::lol:
:rofl:Alvader die plots de multicultuur en meertaligheid toch wel interessant vindt:twisted:

filosoof
6 augustus 2008, 15:28
Ik zie echt niet in hoe bij een eventuele opsplitsing van het land Vlaanderen zonder akkoord van de brusselse gemeenschap Brussel zou kunnen claimenAlsof ze zich zullen generen...:lol:

filosoof
6 augustus 2008, 15:32
Gaat u dezelfde redenering volgen wanneer er straks in Antwerpen een allochtone meerderheid is?Jij volgt toch wel die redenering omdat er ooit in Brussel een Vlaamse meerderheid was? Of verstond ik dat verkeerd?

filosoof
6 augustus 2008, 15:37
Wallonië wenst zoiets als west Berlijn in oost Duitsland blijkbaar. Gaan ze ook een luchtbrug organiseren?Blokkers (olv wijlen G. Tastenhoye) stelden al wel een blokkade voor. Dat thema komt van tijd tot tijd nog eens boven. Daarmee opende het blok de deur die die Brussels-Waalse eis rechtvaardigt.

HAMC
6 augustus 2008, 15:54
Blokkers (olv wijlen G. Tastenhoye) stelden al wel een blokkade voor. Dat thema komt van tijd tot tijd nog eens boven. Daarmee opende het blok de deur die die Brussels-Waalse eis rechtvaardigt.

:rofl:

Algoed dat ze niet hebben voorgesteld om Antwerpen uit te hongeren, anders zou Antwerpen ook geannexeerd mogen worden door de Walen.

Thorum
6 augustus 2008, 16:12
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

danielsjohan
6 augustus 2008, 16:19
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

In Antwerpen heb je toch meer kans op succes als je Algemeen Beschaafd Antwaarps gebruikt volgens mij :)

alvinvdv
6 augustus 2008, 17:23
Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?cat=2&subcat=0&videoId=8602

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.

Anne25
6 augustus 2008, 19:07
Kunnen we niet gewoon als vrienden verder leven in België? We zijn allemaal landgenoten. Als we samen onze schouders eronder plaatsen kunnen we samen werken aan een beter België.

HAMC
6 augustus 2008, 19:10
Kunnen we niet gewoon als vrienden verder leven in België? We zijn allemaal landgenoten. Als we samen onze schouders eronder plaatsen kunnen we samen werken aan een beter België.

Vrienden?


...



:rofl:

Anne25
6 augustus 2008, 19:11
Vrienden?


...



:rofl:

Lacht u mij nu uit? :oops:

HAMC
6 augustus 2008, 19:13
Lacht u mij nu uit? :oops:

Als u de mening toegedaan bent dat twee culturen die niet meer verschillend en tegengesteld kunnen zijn kunnen samenleven als vrienden wel ja.

Zwartengeel
6 augustus 2008, 19:17
Kunnen we niet gewoon als vrienden verder leven in België? We zijn allemaal landgenoten. Als we samen onze schouders eronder plaatsen kunnen we samen werken aan een beter België.

Alleen jammer dat het altijd dezelfden zijn die gevraagd wordt om hun schouders eronder te zetten, niet?

Anne25
6 augustus 2008, 19:17
Als u de mening toegedaan bent dat twee culturen die niet meer verschillend en tegengesteld kunnen zijn kunnen samenleven als vrienden wel ja.

Veel van mijn vriendinnen en vrienden vinden het helemaal niet slecht gaan met België. Ik heb nog nooit ruzie met iemand gehad omdat ik Vlaamse ben en de ander een Waal. Die regeringscrisis is toch ook veroorzaakt doordat de Vlamingen ineens allerlei dingen apart willen gaan regelen?

Zwartengeel
6 augustus 2008, 19:19
Veel van mijn vriendinnen en vrienden vinden het helemaal niet slecht gaan met België. Ik heb nog nooit ruzie met iemand gehad omdat ik Vlaamse ben en de ander een Waal. Die regeringscrisis is toch ook veroorzaakt doordat de Vlamingen ineens allerlei dingen apart willen gaan regelen?

Zoals de wapenhandel?

HAMC
6 augustus 2008, 19:21
Veel van mijn vriendinnen en vrienden vinden het helemaal niet slecht gaan met België. Ik heb nog nooit ruzie met iemand gehad omdat ik Vlaamse ben en de ander een Waal. Die regeringscrisis is toch ook veroorzaakt doordat de Vlamingen ineens allerlei dingen apart willen gaan regelen?

Die Vlamingen willen hun eigen zaken kunnen regelen zonder dat de Walen hun daarmee moeien, dat is toch niet teveel gevraagd?

Anne25
6 augustus 2008, 19:31
Die Vlamingen willen hun eigen zaken kunnen regelen zonder dat de Walen hun daarmee moeien, dat is toch niet teveel gevraagd?

We zijn toch 1 volk. Waarom dan dingen zelf anders willen doen als het ook samen kan. In Nederland hebben de Friezen toch ook geen andere regels dan de Limburgers?

Het is sociaal om als sterksten de zwaksten te willen helpen. Daarmee onderscheidt de mens zich van dieren.

Anne25
6 augustus 2008, 19:31
Zoals de wapenhandel?

Daar weet ik niets vanaf, hoe bedoelt u?

HAMC
6 augustus 2008, 19:33
We zijn toch 1 volk. Waarom dan dingen zelf anders willen doen als het ook samen kan. In Nederland hebben de Friezen toch ook geen andere regels dan de Limburgers?

Het is sociaal om als sterksten de zwaksten te willen helpen. Daarmee onderscheidt de mens zich van dieren.


Een volk? Stopt er eens mee.

Ernstig blijven he. Weet u dan niet dat Vlamingen en Walen twee verschillende volkeren zijn?

Pietje
6 augustus 2008, 19:35
Een volk? Stopt er eens mee.



En spreek jij eens voor jezelf ipv te veralgemenen.

Jantje
6 augustus 2008, 19:46
Veel van mijn vriendinnen en vrienden vinden het helemaal niet slecht gaan met België. Ik heb nog nooit ruzie met iemand gehad omdat ik Vlaamse ben en de ander een Waal. Die regeringscrisis is toch ook veroorzaakt doordat de Vlamingen ineens allerlei dingen apart willen gaan regelen?


Nee, de regeringscrisis is er omdat de Franstalige brusselaar in de Vlaamse rand rond Brussel stemmen willen verwerven en omdat de Franstailge uit hun Brussel gaan lopen voor de door hen ingevoerde verrijkers.
Daarnaast is er het probleem, dat Vlaanderen jaarlijks 12 miljaard Euro of 666€ per Vlaams gezin per maand aan economische steun aan De Franstalige gemeenschap schenkt, maar dat er na 25 jaar finaciele steun nog steeds niets is verbeterd aan de Waalse of Brusselse economie. Dit terwijl de Franstalige politici dan ooknog inspraak willen in het Vlaamse economische beleid, een beleid dat hen onderhoud en zij niet willen dat Vlaanderen hen ook maar enige verantwoording vraagt over het vele geld dat zij reeds hebben ontvangen voor de opbouw van hun economie.

En de vragen voor een behoorlijke staatshervorming zijn niet nieuw en niet plots gekomen, zij zijn reeds meer dan 178 jaar geleden gestelt.
Ja, de Vlaamse strijd duurt idd al vanaf het oprichten van de staat België.
Zelfs reeds daarvoor streed Vlaanderen voor zijn zelfstandigheid, Vanaf de eerste dag dat er een bezetter voet op Vlaamse grond zette, is de Vlaamse strijd begonnen.

Dat Vlaanderen nu na meer dan 2000 jaar van bezetting en uitbuiting de strijd niet opgeeft en steeds meer stukje bij beetje zijn zelfstandigheid opeist is dan ook niet verwonderlijk.
Voor Vlaanderen is het bekomenvan die zelfstandigheid en een einde maken aan de uitbuitingen door derde dan ook een regeringscrisis waard.
De zoveelste in de rij trouwens.

Anne25
6 augustus 2008, 19:46
Een volk? Stopt er eens mee.

Ernstig blijven he. Weet u dan niet dat Vlamingen en Walen twee verschillende volkeren zijn?

Mag ik u vragen beleefd te blijven? Er zijn volgens mijn kennis meerdere definities voor volk. Zoals ik het voel, zijn we 1 volk omdat we samen de bevolking zijn van 1 land. U mag daar natuurlijk anders over denken. Ik ga u niet vragen daarover te zwijgen.

Uit wikipedia: (ik ben zo aardig geweest ook uw definitie van volk erbij te laten staan).


[bewerk] Volk als aantal mensen
Men kan met het woord volk gewoonweg (een vaak groot aantal) "mensen" bedoelen, bijvoorbeeld Er was veel volk aanwezig. Bij binnenkomst van een huis roept men soms: 'Volk?', om te vragen of er mensen aanwezig zijn.


[bewerk] Volk als onderdaanschap
Het woord volk kan inwoners van bepaald land betekenen, bijvoorbeeld het Belgische volk. In dit geval kan men het begrip volk min of meer als het synoniem voor het begrip onderdaanschap of staatsburgerschap beschouwen.


[bewerk] Volk als etniciteit
Een volk kan ook een bepaalde groep mensen zijn die onderlinge verwantschap en verbondenheid voelen op basis van één of meerdere gemeenschappelijke kenmerken. Gebruikmakend van deze definitie kunnen we zeggen dat Belgische bevolking uit drie volkeren bestaat: Vlamingen, Walen en Duitsers (Duitstalige Belgen).

HAMC
6 augustus 2008, 19:49
Mag ik u vragen beleefd te blijven? Er zijn volgens mijn kennis meerdere definities voor volk. Zoals ik het voel, zijn we 1 volk omdat we samen de bevolking zijn van 1 land. U mag daar natuurlijk anders over denken. Ik ga u niet vragen daarover te zwijgen.

Uit wikipedia: (ik ben zo aardig geweest ook uw definitie van volk erbij te laten staan).

Achzo, als u zegt we zijn 1 volk dan bedoelt u eigenlijk bevolking. Verwar dat dan niet met volk aub. Is dat beleefd genoeg?

Anne25
6 augustus 2008, 19:50
Nee, de regeringscrisis is er omdat de Franstalige brusselaar in de Vlaamse rand rond Brussel stemmen willen verwerven en omdat de Franstailge uit hun Brussel gaan lopen voor de door hen ingevoerde verrijkers.
Daarnaast is er het probleem, dat Vlaanderen jaarlijks 12 miljaard Euro of 666€ per Vlaams gezin per maand aan economische steun aan De Franstalige gemeenschap schenkt, maar dat er na 25 jaar finaciele steun nog steeds niets is verbeterd aan de Waalse of Brusselse economie. Dit terwijl de Franstalige politici dan ooknog inspraak willen in het Vlaamse economische beleid, een beleid dat hen onderhoud en zij niet willen dat Vlaanderen hen ook maar enige verantwoording vraagt over het vele geld dat zij reeds hebben ontvangen voor de opbouw van hun economie.

En de vragen voor een behoorlijke staatshervorming zijn niet nieuw en niet plots gekomen, zij zijn reeds meer dan 178 jaar geleden gestelt.
Ja, de Vlaamse strijd duurt idd al vanaf het oprichten van de staat België.
Zelfs reeds daarvoor streed Vlaanderen voor zijn zelfstandigheid, Vanaf de eerste dag dat er een bezetter voet op Vlaamse grond zette, is de Vlaamse strijd begonnen.

Dat Vlaanderen nu na meer dan 2000 jaar van bezetting en uitbuiting de strijd niet opgeeft en steeds meer stukje bij beetje zijn zelfstandigheid opeist is dan ook niet verwonderlijk.
Voor Vlaanderen is het bekomenvan die zelfstandigheid en een einde maken aan de uitbuitingen door derde dan ook een regeringscrisis waard.
De zoveelste in de rij trouwens.

Ik ontken niet dat er politieke fouten zijn gemaakt, maar als die fouten worden opgelost, hoeft er toch geen scheiding plaats te vinden? België is een mooi land met een geweldige bevolking. Zoiets mag je niet kapotmaken.

Jantje
6 augustus 2008, 19:51
We zijn toch 1 volk. Waarom dan dingen zelf anders willen doen als het ook samen kan. In Nederland hebben de Friezen toch ook geen andere regels dan de Limburgers?

Het is sociaal om als sterksten de zwaksten te willen helpen. Daarmee onderscheidt de mens zich van dieren.

De Friezen hebben weldegelijk andere regels dan de Limburgers en de Zeeuwen hebben er nog andere dan de Hollanders.
In Nederland hebben de provincies en steden politiek namelijk veel meer inspraak inhet plaatselijke beleid dan hier in België waar de evenredigheidsregel nog steeds niet volledig weg is.

Zwartengeel
6 augustus 2008, 19:52
Ik ontken niet dat er politieke fouten zijn gemaakt, maar als die fouten worden opgelost, hoeft er toch geen scheiding plaats te vinden? België is een mooi land met een geweldige bevolking. Zoiets mag je niet kapotmaken.

Kapot maken? Maar mijn beste, wij maken België helemaal niet kapot. Dat doen diegenen die België willen behouden juist voor ons.

HAMC
6 augustus 2008, 19:52
Zoiets mag je niet kapotmaken.

Nee? Waarom niet? Waar staat dat?

Anne25
6 augustus 2008, 19:52
Achzo, als u zegt we zijn 1 volk dan bedoelt u eigenlijk bevolking. Verwar dat dan niet met volk aub. Is dat beleefd genoeg?


Heeft u deze letterlijke tekst gelezen:

Het woord volk kan inwoners van bepaald land betekenen, bijvoorbeeld het Belgische volk. In dit geval kan men het begrip volk min of meer als het synoniem voor het begrip onderdaanschap of staatsburgerschap beschouwen.

Anne25
6 augustus 2008, 19:53
De Friezen hebben weldegelijk andere regels dan de Limburgers en de Zeeuwen hebben er nog andere dan de Hollanders.
In Nederland hebben de provincies en steden politiek namelijk veel meer inspraak inhet plaatselijke beleid dan hier in België waar de evenredigheidsregel nog steeds niet volledig weg is.

O ja? Wilt u mij voorbeelden noemen?

robert t
6 augustus 2008, 19:55
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.
In Antwerpen is dat nog steeds het NederlandsHeb ik dat goed begrepen? Jij spreekt de mensen dus aan in het Frans in Brussel.
En jij dient je aan als N-VA'er? Nog zo één en de week is om.

Jantje
6 augustus 2008, 20:00
Ik ontken niet dat er politieke fouten zijn gemaakt, maar als die fouten worden opgelost, hoeft er toch geen scheiding plaats te vinden? België is een mooi land met een geweldige bevolking. Zoiets mag je niet kapotmaken.

Maar, meisje, dat is het nu net, Vlaanderen wil geen splitsing of verdamping van België, het zou Vlaanderen teveel economische nadelen opleveren.

Het probleem is echter dat de Franstaligen deze fouten uit het verleden niet willen rechtzetten.

In tegenstelling tot wat de media vertelt, zijn het de Franstalige politici die dit land willen kapot maken en splitsen.
Vele van hen dromen er immers van om ooit president van Frankrijk te worden.

En om voor Frankrijk een goede regio te zijn, willen ze het rijke Vlaanderen zoveel mogelijk grondgebied ontnemen.

Jantje
6 augustus 2008, 20:07
O ja? Wilt u mij voorbeelden noemen?

Zo zijn het in Nederland de gemeentes die bepalen of een bepaalde winkel op hun grondgebied mag gevestigd worden en waar.
Denk maar eens aan de problemen met de koffieshops, in Belgie heeft een gemeente daar totaal geen inspraak in.

Zo zijn het de provincieraden die bepalen waar er een industriezone komt en waar een woonwijk in Nederland, in Belgie is de stedenbouw, een federale instelling, samen met de gewestplanning, nog een federale instelling.

Anne25
6 augustus 2008, 20:17
Zo zijn het in Nederland de gemeentes die bepalen of een bepaalde winkel op hun grondgebied mag gevestigd worden en waar.
Denk maar eens aan de problemen met de koffieshops, in Belgie heeft een gemeente daar totaal geen inspraak in.

Zo zijn het de provincieraden die bepalen waar er een industriezone komt en waar een woonwijk in Nederland, in Belgie is de stedenbouw, een federale instelling, samen met de gewestplanning, nog een federale instelling.

U heeft het over gemeentelijke bevoegdheden. Als het Nederlandse systeem voor België beter is, dan zou dat hier ook ingevoerd kunnen worden.

Ik hoor echter nog steeds geen verschil tussen de regels in Friesland en de regels in Limburg. Ze hebben dezelfde.

Anne25
6 augustus 2008, 20:19
Maar, meisje, dat is het nu net, Vlaanderen wil geen splitsing of verdamping van België, het zou Vlaanderen teveel economische nadelen opleveren.

Het probleem is echter dat de Franstaligen deze fouten uit het verleden niet willen rechtzetten.

In tegenstelling tot wat de media vertelt, zijn het de Franstalige politici die dit land willen kapot maken en splitsen.
Vele van hen dromen er immers van om ooit president van Frankrijk te worden.

En om voor Frankrijk een goede regio te zijn, willen ze het rijke Vlaanderen zoveel mogelijk grondgebied ontnemen.

Ik begreep uit de vele reacties op dit forum toch dat het vooral Vlamingen zijn die willen splitsen en ik weet van veel Walen die willen dat België blijft bestaan. Dat van die president van Frankrijk en grondgebied is niet serieus naar ik aanneem.

HAMC
6 augustus 2008, 20:21
U heeft het over gemeentelijke bevoegdheden. Als het Nederlandse systeem voor België beter is, dan zou dat hier ook ingevoerd kunnen worden.



We gaan een Vlaams systeem invoeren, en Belgie zal daarbij sterven omdat het niet kan veranderen, het zij zo.

Jantje
6 augustus 2008, 20:34
U heeft het over gemeentelijke bevoegdheden. Als het Nederlandse systeem voor België beter is, dan zou dat hier ook ingevoerd kunnen worden.
Dat is nu net wat Vlaanderen vraagt en waar de Franstaligen "NON" tegen zeggen.

Zij vinden dat een economisch beleid voor Antwerpen evengoed moet kunnen werken in Charleroi.

Het gaat hem voor de Franstalige enkel over het beslissingrecht in hun handen houden. Zij willen kunnen bepalen wat er in de zeehavens van Vlaanderen wel en niet mag gebeuren.

Ik hoor echter nog steeds geen verschil tussen de regels in Friesland en de regels in Limburg. Ze hebben dezelfde.

Friesland heeft zijn regels in verband met de waddezee, terwijl Limburg die zelfs niet heeft.

In Nederland is het namelijk zo, dat de federale overheid de basisregels opstelt en de zeer grote kosten draagt, daarna stellen de provincieraden verdere regels op gericht en geschikt voor hun provincie en daarna bepalen de gemeentes wat daarvan mogelijk is en wat niet.

lomeanor
6 augustus 2008, 20:41
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

Dat is inderdaad een schande voor een N-VAer. En ik ook NVAer.

In Brussel spreek je Nederlands!

Pietje
6 augustus 2008, 20:41
We gaan een Vlaams systeem invoeren, en Belgie zal daarbij sterven omdat het niet kan veranderen, het zij zo.

Hier op dit forum kan dat allemaal. Als je dat aan de realiteit wil toetsen, moet ik daar eens goed mee lachen. 8-)

Zwartengeel
6 augustus 2008, 20:42
Ik begreep uit de vele reacties op dit forum toch dat het vooral Vlamingen zijn die willen splitsen en ik weet van veel Walen die willen dat België blijft bestaan.

De Walen willen dat België blijft bestaan omdat ze er zelf voordeel bij hebben. Laat Vlaanderen eens geen geld meer hebben om in de Waalse economie te pompen en je zult wat meemaken. De boel zal nog sneller gesplitst zijn dan je 'amen' kunt zeggen.

Pietje
6 augustus 2008, 20:43
Dat is inderdaad een schande voor een N-VAer. En ik ook NVAer.

In Brussel spreek je Nederlands!

Is dat een bevel ?? Iedereen spreekt de taal die hij wil.

Jantje
6 augustus 2008, 20:44
1)Ik begreep uit de vele reacties op dit forum toch dat het vooral Vlamingen zijn die willen splitsen en ik weet van veel Walen die willen dat België blijft bestaan.

2)Dat van die president van Frankrijk en grondgebied is niet serieus naar ik aanneem.


1)Nee, de Vlamingen willen enkel hun rechten, maar zij de kuren en uitbuiting van de Franstalige politici beu. En de Vlaming heeft niets tegen een waal, ochgot zijn immers maar mensen zoals wij. De Vlaming heeft niets tegen België, maar wel tegen het huidige bestuursysteem.

2) Spijtig genoeg is dit geen grap, maar zeer enstige waarheid.Zo erg zelfs dat al meer dan 1/2 van de Walen het niet erg zouden vinden als Wallonie bij Frankrijk zou gaan. Dit terwijl 90% van de Vlamingen geen samengaan met Nederland willen, hoewel Nederland hier wel de vragende partij is.

Pietje
6 augustus 2008, 20:45
De Walen willen dat België blijft bestaan


Niet alleen de Walen. Of denk je nu echt dat alle Vlamingen Vlaamsnationalisten/separatisten zijn ?

Zwartengeel
6 augustus 2008, 20:47
Niet alleen de Walen. Of denk je nu echt dat alle Vlamingen Vlaamsnationalisten/separatisten zijn ?

De dag dat het Vlaamse geld op is zal dat niets meer uitmaken, hoor. Eruit trekken doen ze dan sowieso.

HAMC
6 augustus 2008, 20:50
Hier op dit forum kan dat allemaal. Als je dat aan de realiteit wil toetsen, moet ik daar eens goed mee lachen. 8-)

We zullen zien wie het laatste lacht Piet.

Pietje
6 augustus 2008, 20:53
We zullen zien wie het laatste lacht Piet.

Daar maak ik mij echt geen zorgen over.

HAMC
6 augustus 2008, 21:02
Daar maak ik mij echt geen zorgen over.

Uiteraard niet, Belgie is eeuwig.

4x10E6
6 augustus 2008, 21:05
In Brussel spreek je Nederlands!

En in Nederland Brussels?

Pietje
6 augustus 2008, 21:07
Uiteraard niet, Belgie is eeuwig.

Niets is eeuwig. Ik geloof niet in de eeuwigheid.

HAMC
6 augustus 2008, 21:14
Niets is eeuwig. Ik geloof niet in de eeuwigheid.

Ik sprak uiteraard figuurlijk daar eeuwig zelfs niet bestaat.

Alleszins, u beseft dat Belgie vroeg of laat zal stoppen dus?

Pietje
6 augustus 2008, 21:21
Ik sprak uiteraard figuurlijk daar eeuwig zelfs niet bestaat.

Alleszins, u beseft dat Belgie vroeg of laat zal stoppen dus?

Vermits de eeuwigheid niet bestaat, zal vroeg of laat alles eens stoppen.
Voor de rest, zie ik België zeker niet verdwijnen in de nabije toekomst.

vlijmscherp
6 augustus 2008, 21:22
Vermits de eeuwigheid niet bestaat, zal vroeg of laat alles eens stoppen.
Voor de rest, zie ik België zeker niet verdwijnen in de nabije toekomst.

het moment dat de Franstaligen beseffen dat België geen meerwaarde meer heeft voor hun, ist ermee gedaan. je beseft toch dat dit moment dichter komt?

Pietje
6 augustus 2008, 21:41
het moment dat de Franstaligen beseffen dat België geen meerwaarde meer heeft voor hun, ist ermee gedaan. je beseft toch dat dit moment dichter komt?


België is niet alleen voor de Franstaligen een meerwaarde, ook voor de Vlamingen. Het kleine aantal Vlaams-nationalisten/separatisten die dat tegenspreekt, ten spijt.

vlijmscherp
6 augustus 2008, 21:45
België is niet alleen voor de Franstaligen een meerwaarde, ook voor de Vlamingen. Het kleine aantal Vlaams-nationalisten/separatisten die dat tegenspreekt, ten spijt.

meerwaarde? ik zou echt niet weten op welk punt hoor? Brussel kan een meerwaarde zijn, zeker, maar Brussel is niet België hé.

de EU heeft een grotere meerwaarde dan België, België blokkeert de toekomst van de gewone Vlaming en Waal, gelijk welke taal dat ze spreken.

Jantje
6 augustus 2008, 21:52
meerwaarde? ik zou echt niet weten op welk punt hoor? Brussel kan een meerwaarde zijn, zeker, maar Brussel is niet België hé.

de EU heeft een grotere meerwaarde dan België, België blokkeert de toekomst van de gewone Vlaming en Waal, gelijk welke taal dat ze spreken.

België heeft weldegelijk een meerwaarde voor Vlaanderen, daarom ook dat deVlaamse politici niet voor het opdoeken van België zijn, en de meeste Vlaminge ook niet.

Maar zoals jezelf post, blokkeert het huidige federale politiek a-symetische België elke meerwaarde.

vlijmscherp
6 augustus 2008, 21:54
België heeft weldegelijk een meerwaarde voor Vlaanderen, daarom ook dat deVlaamse politici niet voor het opdoeken van België zijn, en de meeste Vlaminge ook niet.

Maar zoals jezelf post, blokkeert het huidige federale politiek a-symetische België elke meerwaarde.

België zou een meerwaarde kunnen hebben, zou kunnen. maar als in België het mogelijk is dat je grondgebied moet afstaan of dat je internationaal te kijk wordt gezet voor regels die overal gelden, dan zie ik die meerwaarde niet direct, jij?

eric v68
6 augustus 2008, 21:55
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008


Vrij Vlaanderen

Brussel IS Vlaams.''

Brussel is een levende stad in interactie met zijn directe omgeving. en die omgeving is toch echt vlaams.

tenzij je een muur gaat bouwen op de stadsgrens :?

HAMC
6 augustus 2008, 23:18
België is niet alleen voor de Franstaligen een meerwaarde, ook voor de Vlamingen. Het kleine aantal Vlaams-nationalisten/separatisten die dat tegenspreekt, ten spijt.

De Gught zei eens tegen Polspoel en De Smet denk ik, Belgie heeft geen meerwaarde voor Vlaanderen. Die mannen briesen, totdat De Gught zei, zeg het dan maar wat de meerwaarde van Belgie voor Vlaanderen is.

Het bleef maar stil toen, maar ik ben zeker dat ik van u ga horen uit wat precies die meerwaarde van Belgie voor Vlaanderen dan wel bestaat?

Jantje
6 augustus 2008, 23:27
De Gught zei eens tegen Polspoel en De Smet denk ik, Belgie heeft geen meerwaarde voor Vlaanderen. Die mannen briesen, totdat De Gught zei, zeg het dan maar wat de meerwaarde van Belgie voor Vlaanderen is.

Het bleef maar stil toen, maar ik ben zeker dat ik van u ga horen uit wat precies die meerwaarde van Belgie voor Vlaanderen dan wel bestaat?

Vele producten dragen België in hun naam.
Een naamsverandering zou voor die bedrijven een enorm economisch verlies zijn.
Daarbij heeft Wallonie een enorm potentieel aan alternatieve energiewinningsmogelijkheden die nu tatool onbenut blijven door een fout federaal beleid.

Jantje
6 augustus 2008, 23:29
België zou een meerwaarde kunnen hebben, zou kunnen. maar als in België het mogelijk is dat je grondgebied moet afstaan of dat je internationaal te kijk wordt gezet voor regels die overal gelden, dan zie ik die meerwaarde niet direct, jij?

Het is de politiek die dan ook elke meerwaarde vergruizeld.

HAMC
6 augustus 2008, 23:33
Vele producten dragen België in hun naam.
Een naamsverandering zou voor die bedrijven een enorm economisch verlies zijn.
Geef eens een paar voorbeelden van zulke producten?

filosoof
6 augustus 2008, 23:40
In Antwerpen heb je toch meer kans op succes als je Algemeen Beschaafd Antwaarps gebruikt volgens mij :) Zoals ik Antwerpen ken zou "dien 'Ollander" zou wel eens een héél lange wandeling in de verkeerde richting kunnen doen...:?

jogo
6 augustus 2008, 23:52
Geef eens een paar voorbeelden van zulke producten?

Belgian Pickles
Belgian confection
Belgian chocolate

Zwartengeel
7 augustus 2008, 05:03
België is niet alleen voor de Franstaligen een meerwaarde, ook voor de Vlamingen. Het kleine aantal Vlaams-nationalisten/separatisten die dat tegenspreekt, ten spijt.

Hoeveel separatisten er precies in Vlaanderen rondlopen doet hierbij zelfs niet terzake. De dag dat de Franstaligen België niet meer nodig hebben, zullen ze de stekker eruit trekken en is het ermee gedaan. Hoeveel Vlamingen precies België nog zullen willen behouden, zal op dat moment van geen enkel belang meer zijn. Al komen er dan nog een miljoen Vlamingen met een Belgische driekleur zwaaien in Brussel, het zal de Franstaligen niet tegenhouden.

fransV
7 augustus 2008, 06:29
Dat is inderdaad een schande voor een N-VAer. En ik ook NVAer.

In Brussel spreek je Nederlands!

Die zijn de schande allang voorbij.

fransV
7 augustus 2008, 06:30
Niets is eeuwig. Ik geloof niet in de eeuwigheid.

Voor eeuwig dood ?

fransV
7 augustus 2008, 06:33
Belgie heeft wel degelijk een meerwaarde voor bepaalde " zuilen" in Vlaanderen gevestigd

De schoofzak
7 augustus 2008, 07:20
Belgian Pickles
Belgian confection
Belgian chocolate

Ahaaa, eindelijk zie ik de bron van onze rijkdom !!
Hierrond gaan we nu eens onze staatkundige overheid organiseren, zie !!

't Komt vooral zeer geleerd over, omdat ge die produkten in het Duits opsomt.

filosoof
7 augustus 2008, 07:25
ze zélf de baas mogen zijn in Brussel: straf, hé?:lol:

HAMC
7 augustus 2008, 08:41
ze zélf de baas mogen zijn in Brussel: straf, hé?:lol:

Ja, maar de Vlamingen niet. wat zijn die Brusselaars dan meer?

HAMC
7 augustus 2008, 08:42
Belgian Pickles
Belgian confection
Belgian chocolate

Devos&Lemmes gaat falliet als ze Flemish Pickles printen op hun labels?

Komaan...

Vlaanderen mag niet onafhankelijk worden, om de picklesmarchant te beschermen, stopt er eens mee.

FDM
7 augustus 2008, 13:57
Vele producten dragen België in hun naam.

zoals ? luikse wafels ? ( worden in Manhattan wellicht verkocht als belgian wafels)
brussels sprouts ?
aalsterse vlaai ?

FDM
7 augustus 2008, 14:02
belgisch pedofilienetwerk ??

vlijmscherp
7 augustus 2008, 14:03
Het is de politiek die dan ook elke meerwaarde vergruizeld.

die politici zijn ook gewoon maar mensen natuurlijk.

maar vind jij dat als je als regio vergruisd wordt door laster en leugens, dat je als regio constant onder bedreiging staat om grond te verliezen, je als regio constant kunt geblokkeerd worden door een andere regio, je het als regio goed hebt???

filosoof
7 augustus 2008, 14:05
Ja, maar de Vlamingen niet. wat zijn die Brusselaars dan meer?Die wonen er:)

filosoof
7 augustus 2008, 14:08
Dat is inderdaad een schande voor een N-VAer. En ik ook NVAer.

In Brussel spreek je Nederlands!:lol:Ik weet meestal 10' later niet meer welke taal ik gesproken heb met iemand, noch in welke taal we begonnen.

filosoof
7 augustus 2008, 14:11
Belgie heeft wel degelijk een meerwaarde voor bepaalde " zuilen" in Vlaanderen gevestigdIdd: als we zien hoe Vlaanderen het EU minderhedenverdrag bekijkt is België een garantie voor minderheden. Géén reden om ze misprijzend "zuilen" te noemen.

van Maerlant
7 augustus 2008, 14:15
Veel van mijn vriendinnen en vrienden vinden het helemaal niet slecht gaan met België. Ik heb nog nooit ruzie met iemand gehad omdat ik Vlaamse ben en de ander een Waal. Die regeringscrisis is toch ook veroorzaakt doordat de Vlamingen ineens allerlei dingen apart willen gaan regelen?

Weet u wat een federatie inhoudt?

van Maerlant
7 augustus 2008, 14:16
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

Ik raad u aan een andere avatar te nemen.

Zwartengeel
7 augustus 2008, 14:38
Idd: als we zien hoe Vlaanderen het EU minderhedenverdrag bekijkt is België een garantie voor minderheden. Géén reden om ze misprijzend "zuilen" te noemen.

Vlaanderen telt geen 'minderheden' op zijn grondgebied.

schaker
7 augustus 2008, 15:02
Vele producten dragen België in hun naam. Een naamsverandering zou voor die bedrijven een enorm economisch verlies zijn.

Nou, het land Belgie kan men opheffen, maar dit is geen reden om merknamen te veranderen.
Ook de Mozart-chokoladekogels en Ceylon-thee of produkten van de Beatles en van Gogh zijn nog steeds te koop, ondanks dat de naamgevers verdwenen zijn. Dus ook Belgian-chocolate kan zo verder blijven heten als de producent deze naam op de verpakking drukt.
Daarbij heeft Wallonie een enorm potentieel aan alternatieve energiewinningsmogelijkheden die nu totaal onbenut blijven door een fout federaal beleid.
Dat klopt ... dit is een fout federaal beleid. Maar de Walen willen dit beleid niet in eigen beheer nemen, maar eisen helaas dat dit beleid verder federaal blijft.

stropdrager
7 augustus 2008, 16:31
Idd: als we zien hoe Vlaanderen het EU minderhedenverdrag bekijkt is België een garantie voor minderheden. Géén reden om ze misprijzend "zuilen" te noemen.

Het minderhedenverdrag is een verdrag dat werd opgesteld door de Raad van Europa, niet door de Europese Unie.

Mitgard
7 augustus 2008, 17:14
Gaat u dezelfde redenering volgen wanneer er straks in Antwerpen een allochtone meerderheid is?

misschien moet marokko of turkije brussel maar opeisen.
gezien de bevolkingssamenstelling.

PollyCorrect
7 augustus 2008, 18:22
misschien moet marokko of turkije brussel maar opeisen.
gezien de bevolkingssamenstelling.

De echte eigenaren zitten al in de Emiraten. Ze kopen alle grote gebouwen op.
Fijn volk joh. En ze mogen alles in Brussel, want ze zijn "van koninklijke bloede" omdat ze een emirtje in de famlie hebben.

Zelfde in Frankrijk en Engeland. Arabië is ons aan het kopen, reeds. Daar is geen Blok of Belang tegen opgewassen.

Anne25
7 augustus 2008, 20:41
Weet u wat een federatie inhoudt?

Jawel mijnheer. Een federatie is ook niet zo uitzonderlijk. Nederland is er een, Duitsland, VSA, Zwitserland, Oostenrijk, enzovoort.

Mijn opmerking was dat de Vlamingen proberen meer bevoegdheden te krijgen, ten koste van de invloed van de federatie. Dat kan een eerste stap zijn naar onafhankelijkheid en daarom is het logisch dat onze Waalse vrienden daar gevoelig voor zijn en reageren.

Zwartengeel
7 augustus 2008, 20:44
Jawel mijnheer. Een federatie is ook niet zo uitzonderlijk. Nederland is er een, Duitsland, VSA, Zwitserland, Oostenrijk, enzovoort.

Mijn opmerking was dat de Vlamingen proberen meer bevoegdheden te krijgen, ten koste van de invloed van de federatie. Dat kan een eerste stap zijn naar onafhankelijkheid en daarom is het logisch dat onze Waalse vrienden daar gevoelig voor zijn en reageren.

Waarom? Als Vlaanderen meer bevoegdheden krijgt, dan krijgt Wallonië juist diezelfde bevoegdheden ook.

Weezer
7 augustus 2008, 20:50
Nederland is geen federatie maar een unitaire staat, het Koninkrijk der Nederlanden is wel soort van federaal.

Anne25
7 augustus 2008, 20:52
Waarom? Als Vlaanderen meer bevoegdheden krijgt, dan krijgt Wallonië juist diezelfde bevoegdheden ook.

Wallonië wil dat niet. Die wil gewoon dat België samenblijft en wil de weg naar steeds meer zaken apart regelen niet inslaan. Logisch, want als ze eenmaal gaan toegeven blijven er nieuwe wensen/eisen komen van Vlaanderen.

Anne25
7 augustus 2008, 20:53
Nederland is geen federatie maar een unitaire staat, het Koninkrijk der Nederlanden is wel soort van federaal.

U heeft gelijk:oops:, ik bedoelde het Koninkrijk der Nederlanden maar wilde de opsomming niet onnodig lang maken.

lollysticky
7 augustus 2008, 20:53
Waarom? Als Vlaanderen meer bevoegdheden krijgt, dan krijgt Wallonië juist diezelfde bevoegdheden ook.

ze zijn gewoon bang om hun eigen boontjes te doppen. Nu kunnen ze hun miserie op iemand afschuiven terwijl de ECHTE problemen in wallonië onbeantwoord blijven. Moesten ze de politieke middelen krijgen (door de staatshervorming) en de wil om iets te doen (ipv et immobilisme daar) zou je wallonië nogal zien floreren. Ik zou het enorm graag zien gebeuren. Wallonië heeft potentieel, ze moeten het alleen nog ontdekken precies daar, die politiekers :roll:

Zwartengeel
7 augustus 2008, 20:57
Wallonië wil dat niet. Die wil gewoon dat België samenblijft en wil de weg naar steeds meer zaken apart regelen niet inslaan. Logisch, want als ze eenmaal gaan toegeven blijven er nieuwe wensen/eisen komen van Vlaanderen.

En wat indien de hervormingen op een bepaald moment zodanig ver gaan dat de staat dermate hervormd is dat er voor nog verdere hervormingen geen draagvlak meer bestaat bij de kiezer? Hebt u daar al eens over nagedacht?

Anne25
7 augustus 2008, 21:00
En wat indien de hervormingen op een bepaald moment zodanig ver gaan dat de staat dermate hervormd is dat er voor nog verdere hervormingen geen draagvlak meer bestaat bij de kiezer? Hebt u daar al eens over nagedacht?

Als vooraf duidelijk was dat daar het eindpunt ligt, dan was er geen probleem. Maar het einde van een eenmaal ingezette beweging is moeilijk te voorspellen. Daarom dat onze Waalse vrienden schrik hebben en zich tegen die beweging verzetten.

Zwartengeel
7 augustus 2008, 21:04
Als vooraf duidelijk was dat daar het eindpunt ligt, dan was er geen probleem. Maar het einde van een eenmaal ingezette beweging is moeilijk te voorspellen. Daarom dat onze Waalse vrienden schrik hebben en zich tegen die beweging verzetten.

Ik meen te weten dat de partijen die voorstander waren van een staatshervorming nochtans duidelijk waren tot hoever ze wilden gaan.

HAMC
7 augustus 2008, 21:05
Als vooraf duidelijk was dat daar het eindpunt ligt, dan was er geen probleem. Maar het einde van een eenmaal ingezette beweging is moeilijk te voorspellen. Daarom dat onze Waalse vrienden schrik hebben en zich tegen die beweging verzetten.

En de beweging daardoor versnellen waardoor we verder gaan dan eerder gedacht.

Omdat de Waalse vrienden het zo willen.

Weezer
7 augustus 2008, 21:09
U heeft gelijk:oops:, ik bedoelde het Koninkrijk der Nederlanden maar wilde de opsomming niet onnodig lang maken.

Dacht ik wel ;-), maar maakt verder niet zoveel uit. Ik zei het alleen omdat dat federalisme wel een stuk anders is dan ik pakweg Duitsland. om van België maar te zwijgen.

Anne25
8 augustus 2008, 07:29
Ik meen te weten dat de partijen die voorstander waren van een staatshervorming nochtans duidelijk waren tot hoever ze wilden gaan.

Meent u dat echt? Het is toch ook voor voorstanders van staatshervorming wel duidelijk dat bij succes van de nu geformuleerde staatshervorming er weer nieuwe wensen op het lijstje komen?

Zwartengeel
8 augustus 2008, 07:49
Meent u dat echt? Het is toch ook voor voorstanders van staatshervorming wel duidelijk dat bij succes van de nu geformuleerde staatshervorming er weer nieuwe wensen op het lijstje komen?

En wat indien de kiezer die partijen daarvoor geen mandaat meer wenst te geven?

De schoofzak
8 augustus 2008, 09:40
En wat indien de kiezer die partijen daarvoor geen mandaat meer wenst te geven?

Weet jij dan niet dat er regelmatig (evt. vervroegde of 4, en 5, 6 jaar) verkiezingen zijn, en partijen dan eventueel minder zetels binnenrijven, of zelfs beneden de kiesdrempel duiken?
Allez, ik snap je vraag niet goed.

Zwartengeel
8 augustus 2008, 09:43
Weet jij dan niet dat er regelmatig (evt. vervroegde of 4, en 5, 6 jaar) verkiezingen zijn, en partijen dan eventueel minder zetels binnenrijven, of zelfs beneden de kiesdrempel duiken?
Allez, ik snap je vraag niet goed.

Ik meende nochtans dat de partijen die voorstander waren van een staatshervorming vorig jaar overduidelijk de verkiezingen gewonnen hebben...

Hoomer
8 augustus 2008, 09:56
Daar weet ik niets vanaf, hoe bedoelt u?

u weet blijkbaar niet veel

Anne25
8 augustus 2008, 19:59
u weet blijkbaar niet veel

Het zwaartepunt van mijn kennis zou op een ander punt kunnen liggen. Wat weet u van wapenhandel m.b.t. meer bevoegdheden voor Vlamingen / Walen?

Hoomer
8 augustus 2008, 20:40
Het zwaartepunt van mijn kennis zou op een ander punt kunnen liggen. Wat weet u van wapenhandel m.b.t. meer bevoegdheden voor Vlamingen / Walen?

Google ff naar FN Herstal,
Wij mogen niet beslissen over wapenleveranties, dat doet de waalse gewestregering

Indien het in België wordt geproduceerd, wie heeft dan de exportvergunning afgeleverd? Is dat de Waalse gewestregering? Of dateert de exportvergunning nog van voor de defederalisering?

Een stukje uit de handelingen van de senaat:
De heer Patrick Dewael, vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken. - Het merendeel van de vragen van mevrouw de Bethune heeft inderdaad betrekking op de bevoegdheden van mijn collega van Economie. Ik zal haar dan ook een antwoord geven op basis van de gegevens die mij werden verstrekt.

FN België produceert het wapen P90, de mitrailleur, en de pistoolversie Five-seveN ervan. België is voor beide wapens de enige productieplaats.

De exportvergunningen werden in het verleden, tot september 2003, afgeleverd door de federale overheid en sinds de regionalisering door de regionale autoriteiten, in dit geval dus door het Waals Gewest.

Een overleg met de federale regering in het raam van de nationale veiligheid is wettelijk niet vereist.
Door de Delcrederedienst is er voor dit wapen geen verzekering afgesloten voor de Verenigde Staten.

Ongetemde Leeuw
8 augustus 2008, 20:41
Belgian Pickles
Belgian confection
Belgian chocolate

En daar draait de volledige Vlaamse economie natuurlijk van hé! :lol:

Ongetemde Leeuw
8 augustus 2008, 20:41
Voor eeuwig dood ?

Niemand heeft dat bewezen, even vermelden. Alles kan komen ;)

jogo
9 augustus 2008, 17:03
Hierrond gaan we nu eens onze staatkundige overheid organiseren, zie !!

ewel dat lukt beter als rond Barst De Zwever

André de Hollander
9 augustus 2008, 19:22
Google ff naar FN Herstal,
Wij mogen niet beslissen over wapenleveranties, dat doet de waalse gewestregering

Indien het in België wordt geproduceerd, wie heeft dan de exportvergunning afgeleverd? Is dat de Waalse gewestregering? Of dateert de exportvergunning nog van voor de defederalisering?

Een stukje uit de handelingen van de senaat:
De heer Patrick Dewael, vice-eerste minister en minister van Binnenlandse Zaken. - Het merendeel van de vragen van mevrouw de Bethune heeft inderdaad betrekking op de bevoegdheden van mijn collega van Economie. Ik zal haar dan ook een antwoord geven op basis van de gegevens die mij werden verstrekt.

FN België produceert het wapen P90, de mitrailleur, en de pistoolversie Five-seveN ervan. België is voor beide wapens de enige productieplaats.

De exportvergunningen werden in het verleden, tot september 2003, afgeleverd door de federale overheid en sinds de regionalisering door de regionale autoriteiten, in dit geval dus door het Waals Gewest.

Een overleg met de federale regering in het raam van de nationale veiligheid is wettelijk niet vereist.
Door de Delcrederedienst is er voor dit wapen geen verzekering afgesloten voor de Verenigde Staten.

'geen verzekering afgesloten voor de Verenigde Staten'
Wat houdt dat in?

Link wapen trouwens, die P90.

Hoomer
9 augustus 2008, 20:18
'geen verzekering afgesloten voor de Verenigde Staten'
Wat houdt dat in?

Link wapen trouwens, die P90.

Geen verzekering dat het wapen niet vrij in de handel zou komen, enigzins een normale clausule bij verhandeling van zulke wapens.

André de Hollander
10 augustus 2008, 09:09
Geen verzekering dat het wapen niet vrij in de handel zou komen, enigzins een normale clausule bij verhandeling van zulke wapens.

Is dat een verzekering in de zin van 'verzekeringsmaatschappij' of een verzekering in de zin van 'verklaren dat je die vrije handel voorkomt'?

Heeft de VSA enig recht van spreken wat betreft het (voorkomen van) verspreiden van wapens over de wereld?

Hoomer
10 augustus 2008, 09:38
Is dat een verzekering in de zin van 'verzekeringsmaatschappij' of een verzekering in de zin van 'verklaren dat je die vrije handel voorkomt'?

Heeft de VSA enig recht van spreken wat betreft het (voorkomen van) verspreiden van wapens over de wereld?

In het aankoopkontrakt moet staan dat de betreffende wapens enkel voor militaredoeleinden bestemd zijn, en niet mogen doorverkocht worden aan derden. Ook niet aan landen in oorlog.

Het gaat erover dat de walen zulke flaters kunnen begaan zonder controle van de federale overheid, wij de Vlamingen daarentegen moeten dringend de Antwerpse haven ontsluiten door een tweede spoor aan te leggen wat door de walen tegengehouden wordt.
Wij moeten die walen hun bakkes openhouden maar ze saboteren ons om meer geld te verdienen, begrijp dat maar eens.

andev
10 augustus 2008, 10:28
Brussel moet een soort Washington DC van EUROPA worden dat aan geen één van de twee landsdelen toe behoord.
Dit zal zo wel moeten om uit het inpassen te kunnen geraken, ik weet ook wel dat Brussel Vlaams WAS maar we leven in een Europa anno 2008

Vrij Vlaanderen
Was? Zoals bvb Molenbeek vroeger Belgisch was en nu Marokkaans? Heeft Marokko dat lapje grond nog niet opgeëist?

andev
10 augustus 2008, 11:01
Ik begreep uit de vele reacties op dit forum toch dat het vooral Vlamingen zijn die willen splitsen en ik weet van veel Walen die willen dat België blijft bestaan. Dat van die president van Frankrijk en grondgebied is niet serieus naar ik aanneem.
Je kunt het hele probleem ook tot het volgende herleiden: de Walen hebben Vlaanderen nodig om te blijven een deel van hun facturen betalen. Zonder Vlaanderen zou hun levenstandaard een duik van 20% nemen. Wanneer men met statistieken googelt is het nogal dikwijls België alhier en België aldaar maar als men naar de prestaties kijkt van Vlaanderen en Wallonië dan zien die er heel anders uit! Neem alvast de werkloosheid als voorbeeld...
De Walen willen dus niet "België" behouden, ze willen vooral dat de Vlaamse melkkoe tot hun beschikking blijft. En de Vlamingen, die vinden dat ze lang genoeg melkkoe hebben gespeeld met als dank Franstalige arrogantie.
Trouwens veelzeggend dat ze meteen proberen hun karretje aan Frankrijk te hangen om daar dan de nodige steun en centen te krijgen. Zelf hun problemen aanpakken zoals het hoort en meer verantwoordelijk zijn voor wat ze doen en niet doen dat willen ze zelfs niet!
Mooie zinnetjes over het mooie België, het "volk" enz enz verhelpen niets aan dat soort toestanden.

andev
10 augustus 2008, 11:42
ze zélf de baas mogen zijn in Brussel: straf, hé?:lol:
De Brusselaars kunnen baas zijn in Brussel zoals de Gentenaars in Gent en de inwoners van Lapscheure in Lapscheure. Maar de Brusselaars denken dat ze een hele regio zijn zoals Vlaanderen en Wallonië, "une région �* part entière", en de uitbreiding die ze willen is omdat het er te krap aan het worden met al hun dikke nekken misschien?
Haal alle Vlamingen uit Brussel, geen centen meer vanuit Vlaanderen, de "multicul" met zijn stadsbenden hun ding laten doen, de Eurocraten die andere einders gaan opzoeken wegens te vuil en te gevaarlijk en binnen tien jaar is het niet meer Bruxelles maar Bidonville.

Hoomer
10 augustus 2008, 11:58
Ik begrijp de commotie rond Brussel niet!
Ik zou eerder stellen indien Brussel wil mogen ze een tweetalige enclave in Vlaanderen worden, maar het moet niet.
Er is in Brussel niets war er in Antwerpen bv niet is.
Brussel erbij nemen zijn extra kosten erbij nemen;
Brussel erbij nemen betekend duizenden misdadigers en bendeleden erbij nemen.
Nee,nee geef ze voor mij maar een autostradeke tot bij de Walen.
De Walen en Brussel hebben het afgelopen jaar duidelijk gekozen om hun broodheer te boycotten, laat ze de gevolgen maar dragen.

andev
10 augustus 2008, 12:01
Wallonië wil dat niet. Die wil gewoon dat België samenblijft en wil de weg naar steeds meer zaken apart regelen niet inslaan. Logisch, want als ze eenmaal gaan toegeven blijven er nieuwe wensen/eisen komen van Vlaanderen.
Toch maar niet teeel zaken op zijn kop zetten! Het zijn vooral de franstaligen die hun wensen absoluut ingewilligd willen zien, te betalen met Vlaamse centen! Wat is er zo verkeerd aan "apart regelen"? We zijn op zoveel punten verschillend, daar moeten verschillende oplossingen of middelen voor aangewend worden. Wat goed is voor Vlaanderen is het niet noodzakelijk voor Wallonië en omgekeerd. De franstaligen hebben vooral schrik dat de Vlamingen wat meer van hun Vlaamse centen aan hun eigen bevolking zouden spenderen ipv van telkens evenveel naar Wallonië te versluizen...
De fameuze "wafelijzerpolitiek"... waar zo dan nutteloze scheepsliften kunnen mee bouwen. Er moeten foutjes in hun woordenboeken zijn geslopen waardoor ze "profitariat" en "solidarité" als synoniemen beschouwen.

HAMC
10 augustus 2008, 12:05
Haal alle Vlamingen uit Brussel, geen centen meer vanuit Vlaanderen, de "multicul" met zijn stadsbenden hun ding laten doen, de Eurocraten die andere einders gaan opzoeken wegens te vuil en te gevaarlijk en binnen tien jaar is het niet meer Bruxelles maar Bidonville.

Laat ze maar doen, dat is de Brusselse toekomst in ieder geval.

En daarna, dan komt Brussel terug naar huis, naar Vlaanderen. En Brussel zal welgekomen zijn.

HAMC
10 augustus 2008, 12:06
Wat is er zo verkeerd aan "apart regelen"? .

Niets, alleen heb je de toestemming van de Walen niet.

Maar zoals gezegd is er niets verkeerd met apart te regelen, kijk maar naar de exportvergunningen voor wapens.

AyneRand
10 augustus 2008, 17:56
De Brusselaars kunnen baas zijn in Brussel zoals de Gentenaars in Gent en de inwoners van Lapscheure in Lapscheure. Maar de Brusselaars denken dat ze een hele regio zijn zoals Vlaanderen en Wallonië, "une région �* part entière", en de uitbreiding die ze willen is omdat het er te krap aan het worden met al hun dikke nekken misschien?
Haal alle Vlamingen uit Brussel, geen centen meer vanuit Vlaanderen, de "multicul" met zijn stadsbenden hun ding laten doen, de Eurocraten die andere einders gaan opzoeken wegens te vuil en te gevaarlijk en binnen tien jaar is het niet meer Bruxelles maar Bidonville.


U kan beginnen te discuteren met de KBC, als ik u hoor ben ik er zeker van dat ze volgende maand om nationalistische redenen hun hoofdkantoor in Brussel meteen zullen ledigen, bereid zullen zijn om hun gebouwen voor een prikje te verkopen, al hun filialen in het brusselse zullen opdoeken waar ze natuurlijk al jaren geld mee verliezen ... :lol::lol::lol:

andev
10 augustus 2008, 18:09
U kan beginnen te discuteren met de KBC, als ik u hoor ben ik er zeker van dat ze volgende maand om nationalistische redenen hun hoofdkantoor in Brussel meteen zullen ledigen, bereid zullen zijn om hun gebouwen voor een prikje te verkopen, al hun filialen in het brusselse zullen opdoeken waar ze natuurlijk al jaren geld mee verliezen ... :lol::lol::lol:
Dat soort "chantage" lees je voortdurend bij de "België-lovers".... Hun redenering is super-simpel: er kan niets aan België veranderen, laat staan splitsen want wat dan met Brussel? Ze beschouwen dat als een supergarantie dat ze voor eeuwig en altijd met de Vlamingen hun voeten zullen kunnen spelen! Dat de kantoren van belangrijke banken ea niet zo maar uit Brussel zullen weglopen is duidelijk, dat ze dat nooit zullen doen als Brussel in de problemen geraakt wegens Vlaamse boycot, dat is wat anders! Ze zullen altijd hun belangen willen waarborgen ook als daar ooit een verhuis bij moet komen. België onsplitsbaar wegens Brussel??? I don't think so...
De franstaligen beweren dat Brussel hun eigendom is vanwege hun zogezegde 1 miljoen franstaligen (60% franssprekende vreemdelingen, "belg" of geen "belg",dat zeggen ze er niet bij). Vandaar hun show met hun "corridor" om dat nog wat zekerder te stellen. Wat zal er met Brussel gebeuren? Afwachten, maar hun eeuwige garantie voor blijvend profitariaat tov de Vlamingen, dat zal ook niet vanzelfsprekend zijn.

AyneRand
10 augustus 2008, 18:14
Dat soort "chantage" lees je voortdurend bij de "België-lovers".... Hun redenering is super-simpel: er kan niets aan België veranderen, laat staan splitsen want wat dan met Brussel? Ze beschouwen dat als een supergarantie dat ze voor eeuwig en altijd met de Vlamingen hun voeten zullen kunnen spelen! Dat de kantoren van belangrijke banken ea niet zo maar uit Brussel zullen weglopen is duidelijk, dat ze dat nooit zullen doen als Brussel in de problemen geraakt wegens Vlaamse boycot, dat is wat anders! Ze zullen altijd hun belangen willen waarborgen ook als daar ooit een verhuis bij moet komen. België onsplitsbaar wegens Brussel??? I don't think so...

Een bank die zwicht voor boycot is een bank rijp voor overname ... Vlaanderen die een streek boycot is een Vlaanderen rijp voor boycot door andere europese staten ...

andev
10 augustus 2008, 18:20
Een bank die zwicht voor boycot is een bank rijp voor overname ... Vlaanderen die een streek boycot is een Vlaanderen rijp voor boycot door andere europese staten ...
Er staat toch nergens dat de bank zal geboycot worden! Indien de economische situatie in Brussel+Wallonië minder interessant is dan in Vlaanderen voor hen, zullen een paar gebouwen hen toch niet vastkluisteren.
Trouwens, met de verderschrijdende computermogelijkheden hebben ze straks nog enkel één gebouw nodig ergens ter wereld...

AyneRand
10 augustus 2008, 18:42
Er staat toch nergens dat de bank zal geboycot worden! Indien de economische situatie in Brussel+Wallonië minder interessant is dan in Vlaanderen voor hen, zullen een paar gebouwen hen toch niet vastkluisteren.
Trouwens, met de verderschrijdende computermogelijkheden hebben ze straks nog enkel één gebouw nodig ergens ter wereld...

Waarom zou de economische situatie in regio Brussel minder interessant zijn of worden. De World Knowledge Competitiveness Index 2008 plaatst Brussel op de 47ste plaats, de regio Vlaanderen op plaats 78 ... en knowlegde is het manna van deze eeuw.

En computers zullen de mensen niet vervangen of heb je al eens geprobeerd om een hypothekaire lening of een lange termijnrente met een computer te onderhandelen? Als je één computer kent die jou kan zeggen: "ik heb twee dagen bedenktijd nodig om uw laatste aanbod af te wegen", weet het mij te zeggen!! :lol::lol::lol:

Boontjes
10 augustus 2008, 21:04
Waarom is N-VA de schuldige ? Als men Brussel en België wil behoiuden, dan moet BHV gesplist worden en Brussel van de 2 gemeenschappen moet blijven. Een Franstalige miss vergist zich even en spreekt eerst over Franstalige en dan over Wallonië.

http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?cat=2&subcat=0&videoId=8602

Maingain legt weer de schuld bij Vlaanderen en N-VA. Hij denkt nog altijd dat België en Belgo-Flamand ( versta Nederlandstalig ) creatuur is.

Er zijn gewoon teveel verschillen tussen Vlaanderen ( geografiisch/territoriaal ) en de Franstaligen ( linguïstisch ). Het is dan ook duidelijk dat enkel het geografische kan primeren. Nergens gelden linguïstische grenzen. Verschillende Landen ( Frankrijk, Nederland, Engeland, Spanje erkennen andere talen ), Zeker niet in Brussel DAT IN WEZEN MULTICULTUREEL en dus VEELTALIG is. VEELtalig !!!!!!!!!!!!! niet Franstalig is. DAT moeten de Vlamingen uitspelen. Brussel is zelfs linguïstisch beter af bij Vlaanderen, daar het Nederlands internationaal een kleinere taal is dan het Frans en Brussel economisch met Vlaandern verbonden is.

Geen zever hé, Brussel is van Europa, meer nog, IS Europa. Dat moeten én Vlamingen én Walen toch stilaan beginnen te begrijpen.


En mochten alle Vlamingen die in Brussel werken ook in Brussel gaan wonen, dan krijgen we een ander beeld- maar zelf doen zit er bij de Vlaming niet in.
Misschien moeten we wel terug naar : werkplaats = ook verplicht woonplaats (dan zou België er plots totaal anders uit zien...)

De schoofzak
10 augustus 2008, 21:15
U kan beginnen te discuteren met de KBC, als ik u hoor ben ik er zeker van dat ze volgende maand om nationalistische redenen hun hoofdkantoor in Brussel meteen zullen ledigen, bereid zullen zijn om hun gebouwen voor een prikje te verkopen, al hun filialen in het brusselse zullen opdoeken waar ze natuurlijk al jaren geld mee verliezen ... :lol::lol::lol:


Ik dacht dat daar in de buurt van Leuven reeds een mooi groot prestigieus gebouw van kbc (was het oorspronkelijk van de C van KBC ?) was.

Versnippering tegengaan
In totaal zullen in Brussel en Leuven zo'n 2.860 KBC'ers een nieuwe vestigingsplaats krijgen. Bedoeling van de centralisering is het risico op versnippering tegen te gaan en zo de beheerskosten te drukken.
Na afloop van de stroomlijning, voorzien tegen midden 2009, zullen er zo'n 5.000 KBC'ers werken in het hoofdkantoor in Brussel en ongeveer evenveel in de Leuvense hoofdzetels (2.600 aan de Brusselsesteenweg en 2.500 in de stationswijk). (belga/eb)
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/325303/2008/06/24/KBC-verhuist-personeel.dhtml


In ieder geval: kbc is een privé onderneming, en zij zullen hun hoofdkantoor verhuizen vanaf de moment dat het hen lukratiever lijkt. Niet één dag vroeger, niet één dag later.
Ministeries en dergelijke zouden durven minder kijken naar die sentenkwestie, een politiek voordeel kan daar meespelen.

Die beslommeringen zijn dus allemaal niet van de kwestie.
Wat wel van de kwestie is: waar zal iedere toekomstige deelstaat zijn inkomsten uit puren?

Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, met of zonder een vinger in de pap in Brussel, dan zal er een fiskaal verdrag voor belastingen moeten komen.
Als dat geen evenwichtig verdrag zal zijn, dan moeten er wel onnodig dure verschuivingen komen. Met een serieus risiko dat Brussel kollektief zeer erg verarmt.
Vermoedelijk zal eens de beslissing genomen dat de onafhankelijkheid een feit zal zijn, de rede op dat vlak gauw zegevieren, en zullen de verdragen inhoudelijk gelijklopend zijn zoals nu reeds het geval is met de naburige landen.

AyneRand
10 augustus 2008, 21:24
Ik dacht dat daar in de buurt van Leuven reeds een mooi groot prestigieus gebouw van kbc (was het oorspronkelijk van de C van KBC ?) was.



In ieder geval: kbc is een privé onderneming, en zij zullen hun hoofdkantoor verhuizen vanaf de moment dat het hen lukratiever lijkt. Niet één dag vroeger, niet één dag later.
Ministeries en dergelijke zouden durven minder kijken naar die sentenkwestie, een politiek voordeel kan daar meespelen.

Die beslommeringen zijn dus allemaal niet van de kwestie.
Wat wel van de kwestie is: waar zal iedere toekomstige deelstaat zijn inkomsten uit puren?

Indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, met of zonder een vinger in de pap in Brussel, dan zal er een fiskaal verdrag voor belastingen moeten komen.
Als dat geen evenwichtig verdrag zal zijn, dan moeten er wel onnodig dure verschuivingen komen. Met een serieus risiko dat Brussel kollektief zeer erg verarmt.
Vermoedelijk zal eens de beslissing genomen dat de onafhankelijkheid een feit zal zijn, de rede op dat vlak gauw zegevieren, en zullen de verdragen inhoudelijk gelijklopend zijn zoals nu reeds het geval is met de naburige landen.


Collectief misschien wel, maw de lagere klasse. De rijken uit Brussel? Niet dus. Net zoals de wooncode in de Vlaamse rand alleen maar de armere franstaligen treft, zullen de rijke Brusselaars niet getroffen worden.

Boontjes
10 augustus 2008, 21:32
Waarom zou de economische situatie in regio Brussel minder interessant zijn of worden. De World Knowledge Competitiveness Index 2008 plaatst Brussel op de 47ste plaats, de regio Vlaanderen op plaats 78 ... en knowlegde is het manna van deze eeuw.

En computers zullen de mensen niet vervangen of heb je al eens geprobeerd om een hypothekaire lening of een lange termijnrente met een computer te onderhandelen? Als je één computer kent die jou kan zeggen: "ik heb twee dagen bedenktijd nodig om uw laatste aanbod af te wegen", weet het mij te zeggen!! :lol::lol::lol:
Neen, maar de computer zal u cijfers geven- de man voor u zal dat aanprijzen wat best voor hem is (hij heeft immers commissieloon en/of bonus - als klant weet je nooit of dit nu het beste voor jou of voor hem is) - het is zoals een nieuwe autoverzekering afsluiten: ja, ik wil wel, maar enkel als je bij mij ook brand- en familiale neemt... (en dat gebeurt dus dagelijks)...dat zal een computer normaliter niet doen...

AyneRand
10 augustus 2008, 21:44
Neen, maar de computer zal u cijfers geven- de man voor u zal dat aanprijzen wat best voor hem is (hij heeft immers commissieloon en/of bonus - als klant weet je nooit of dit nu het beste voor jou of voor hem is) - het is zoals een nieuwe autoverzekering afsluiten: ja, ik wil wel, maar enkel als je bij mij ook brand- en familiale neemt... (en dat gebeurt dus dagelijks)...dat zal een computer normaliter niet doen...

Je zegt het zelf : "de man voor U." Maw de grote centrale computer die alle transacties regelt is nonsens. Hij heeft nog altijd de "man voor u" nodig. En die zal de taal van de klant voor hem perfect moeten beheersen ...

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 08:04
Collectief misschien wel, maw de lagere klasse. De rijken uit Brussel? Niet dus. Net zoals de wooncode in de Vlaamse rand alleen maar de armere franstaligen treft, zullen de rijke Brusselaars niet getroffen worden.
De lagere klasse in Brussel zal dan wel regelmatig eens op bezoek komen bij de rijkere klasse in Brussel. Dit onder het motto haal het waar het zit :lol:

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 08:08
En computers zullen de mensen niet vervangen of heb je al eens geprobeerd om een hypothekaire lening of een lange termijnrente met een computer te onderhandelen? Als je één computer kent die jou kan zeggen: "ik heb twee dagen bedenktijd nodig om uw laatste aanbod af te wegen", weet het mij te zeggen!! :lol::lol::lol:
Oei, heb eens moeten gaan lenen? Jij bent toch zo rijk? Of gaan de zaken niet zo goed? :?

Henri1
11 augustus 2008, 08:56
Waar staat dat Brussel bij Vlaanderen hoort ?

HAMC
11 augustus 2008, 09:09
Waar staat dat Brussel bij Vlaanderen hoort ?


Op een landkaart is dat zelfs voor de grootste idioot duidelijk.

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 09:28
Op een landkaart is dat zelfs voor de grootste idioot duidelijk.
Blijkbaar niet. :-)

Henri1
11 augustus 2008, 10:05
Op een landkaart is dat zelfs voor de grootste idioot duidelijk.

In Belgie mag je niet afgaan van wat je op een landkaart ziet !

Is daar op te zien dat Voeren bij Vlaanderen hoort ?

Zelfs een idioot zal dat niet zien. :-)

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 10:23
In Belgie mag je niet afgaan van wat je op een landkaart ziet !

Is daar op te zien dat Voeren bij Vlaanderen hoort ?

Zelfs een idioot zal dat niet zien. :-)
Als jij nog niet ziet dat Brussel IN Vlaanderen ligt dan ga jij de rest zeker niet zien. :lol:

Henri1
11 augustus 2008, 10:25
Als jij nog niet ziet dat Brussel IN Vlaanderen ligt dan ga jij de rest zeker niet zien. :lol:

Bekijk de kaart eens hé.

Voeren ligt daar als "Vlaams-Eiland" gekneld tussen Wallonie en Nederland.....

Ik zie trouwens het probleem niet (meer). Zoals de zaken nu evolueren gaat er van een onafhankelijk Vlaanderen weinig of niets meer in huis komen.
Leterme en Vandeurzen zijn volop bezig hun 180° bocht voor te bereiden....

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 10:28
Bekijk de kaart eens hé.

Voeren ligt daar als "Vlaams-Eiland" gekneld tussen Wallonie en Nederland.....

Ik zie trouwens het probleem niet (meer). Zoals de zaken nu evolueren gaat er van een onafhankelijk Vlaanderen weinig of niets meer in huis komen.
Leterme en Vandeurzen zijn volop bezig hun 180° bocht voor te bereiden....
Dat ziet er zo wel uit. Hup naar de volgende - nog zwartere - zondag. 8-)

Zwartengeel
11 augustus 2008, 10:28
Ik zie trouwens het probleem niet (meer). Zoals de zaken nu evolueren gaat er van een onafhankelijk Vlaanderen weinig of niets meer in huis komen.
Leterme en Vandeurzen zijn volop bezig hun 180° bocht voor te bereiden....

Het is nochtans juist die bocht die ervoor zal zorgen dat een onafhankelijk Vlaanderen alsmaar dichterbij komt.

vlijmscherp
11 augustus 2008, 10:34
Bekijk de kaart eens hé.

Voeren ligt daar als "Vlaams-Eiland" gekneld tussen Wallonie en Nederland.....

Ik zie trouwens het probleem niet (meer). Zoals de zaken nu evolueren gaat er van een onafhankelijk Vlaanderen weinig of niets meer in huis komen.
Leterme en Vandeurzen zijn volop bezig hun 180° bocht voor te bereiden....

maar de Vlaamse kiezer is niet akkoord met die bocht, integendeel.

het zal nog niet voor direct zijn, maar de evolutie is in gang gebracht: Vlaanderen wordt onafhankelijk omdat het Vlaamse volk het zo zal willen.

elk klein berichtje, laat staan de grote, gaande van de eis tot uitbreiding van Brussel tot het uitstellen van de staatshervorming, radicaliseert de Vlaamse bevolking.

Henri1
11 augustus 2008, 10:52
maar de Vlaamse kiezer is niet akkoord met die bocht, integendeel.

het zal nog niet voor direct zijn, maar de evolutie is in gang gebracht: Vlaanderen wordt onafhankelijk omdat het Vlaamse volk het zo zal willen.

elk klein berichtje, laat staan de grote, gaande van de eis tot uitbreiding van Brussel tot het uitstellen van de staatshervorming, radicaliseert de Vlaamse bevolking.

Allemaal goed en wel.

Maar met die bocht sterft ook het kartel.

Dus zal NV-A, LDD en VB samen in één hok moeten kruipen.

De vraag is:
1. Halen ze ooit samen een 2/3 ?
2. Kunnen ze het uberhaupt samen over 'iets' eens worden ?

Dat dan een onafhankelijk Vlaanderen dichterbij komt is maar de vraag.....

Als het kartel ophoudt te bestaan plaatst de NV-A zichzelf in een soort van Cordon Sanitaire vrees ik.

Ik ben echt niet tegen een 'vlaamse stroming' in de politiek. Maar ik vrees dat ze zichzelf een beetje monddood gaan maken.

vlijmscherp
11 augustus 2008, 10:55
Allemaal goed en wel.

Maar met die bocht sterft ook het kartel.

Dus zal NV-A, LDD en VB samen in één hok moeten kruipen.

De vraag is:
1. Halen ze ooit samen een 2/3 ?
2. Kunnen ze het uberhaupt samen over 'iets' eens worden ?

Dat dan een onafhankelijk Vlaanderen dichterbij komt is maar de vraag.....

Als het kartel ophoudt te bestaan plaatst de NV-A zichzelf in een soort van Cordon Sanitaire vrees ik.

Ik ben echt niet tegen een 'vlaamse stroming' in de politiek. Maar ik vrees dat ze zichzelf een beetje monddood gaan maken.

2/3 niet, de helft mss wel en wat dan???

en wat gaat de Vlaamse kant van CD&V doen? heel hun jongerenafdeling?

een cordon sanitaire rond elke partij die ook maar een beetje Vlaams is, is dat dan de oplossing van Wallonië? een kortzichtige dan toch....

HAMC
11 augustus 2008, 11:03
Dus zal NV-A, LDD en VB samen in één hok moeten kruipen.

De vraag is:
1. Halen ze ooit samen een 2/3 ?
2. Kunnen ze het uberhaupt samen over 'iets' eens worden ?

Dat dan een onafhankelijk Vlaanderen dichterbij komt is maar de vraag.....



Ze hebben geen tweederde nodig om onafhankelijkheid uit te roepen.

Henri1
11 augustus 2008, 11:06
Ze hebben geen tweederde nodig om onafhankelijkheid uit te roepen.

Dat is maar de vraag.

of ze de helft halen is ook maar de vraag.

HAMC
11 augustus 2008, 11:26
Dat is maar de vraag.

of ze de helft halen is ook maar de vraag.

Dat is een vraag die gauw genoeg beantwoord gaat worden, in 2009.

Niettemin wil ik toch opmerken dat het niet DE vraag is, die is eerder:

Wat doen de Vlamingen in de CD&V als blijkt dat in 2009 VB/NVA/LLD 40% halen. Als er in de CD&V beslist wordt of de Belgen of de Vlamingen er baas zijn, dat is het punt waar er over de toekomst van Vlaanderen wordt beslist.

Want 40% is toch geen al te onrealistisch getal.

Henri1
11 augustus 2008, 11:30
Dat is een vraag die gauw genoeg beantwoord gaat worden, in 2009.

Niettemin wil ik toch opmerken dat het niet DE vraag is, die is eerder:

Wat doen de Vlamingen in de CD&V als blijkt dat in 2009 VB/NVA/LLD 40% halen. Als er in de CD&V beslist wordt of de Belgen of de Vlamingen er baas zijn, dat is het punt waar er over de toekomst van Vlaanderen wordt beslist.

Want 40% is toch geen al te onrealistisch getal.

Weet je, ik vind dat het decimeren van de CD&V zeker géén goede zaak is voor Vlaanderen.
Velen gaan immers migreren naar het VB en LDD. Of 'weer' een nieuwe eigen partij oprichten....
Dat raakt het Vlaamse landschap nog meer versnipperd dan het nu al is, dat is voor Vlaanderen geen goede zaak om tot oplossingen te komen.

HAMC
11 augustus 2008, 11:40
Weet je, ik vind dat het decimeren van de CD&V zeker géén goede zaak is voor Vlaanderen.
Velen gaan immers migreren naar het VB en LDD. Of 'weer' een nieuwe eigen partij oprichten....
Dat raakt het Vlaamse landschap nog meer versnipperd dan het nu al is, dat is voor Vlaanderen geen goede zaak om tot oplossingen te komen.

Ik meen het tegendeel, een CD&V waarin de Vlamingen in een onderdanige plaats staan is slecht voor Vlaanderen.

Kijk Leterme, feit alleen dat die Minister-President van Vlaanderen was als AVC-man, dus anti-vlaming, zegt toch genoeg hoe nefast het Belgische ACV op de CD&V weegt.

Als de verkiezingen goed uitdraaien - 40% of meer voor VB/NVA/LDD, dan breekt die shizoide CD&V eindelijk doormidden door de middelpunt vliegende krachten.

En daarmee samen breekt Belgie.

En dat u dan opkomt tegen die "decimering" van de CD&V bewijst voor mij alleen mijn punt.

Zwartengeel
11 augustus 2008, 11:58
Weet je, ik vind dat het decimeren van de CD&V zeker géén goede zaak is voor Vlaanderen.
Velen gaan immers migreren naar het VB en LDD. Of 'weer' een nieuwe eigen partij oprichten....
Dat raakt het Vlaamse landschap nog meer versnipperd dan het nu al is, dat is voor Vlaanderen geen goede zaak om tot oplossingen te komen.

Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen. :-)

Henri1
11 augustus 2008, 12:02
Als de vos de passie preekt, boer let op uw ganzen. :-)

Ik ben geen boer en ik heb geen ganzen.

Is dat een probleem ?
;-)

robert t
11 augustus 2008, 15:10
Oei, heb eens moeten gaan lenen? Jij bent toch zo rijk? Of gaan de zaken niet zo goed? :?Ik snap absoluut niet hoe je nog wil reageren op de berichten van dit stuk onbenul. Op de ruim 4.000 geplaatste posts gaan er minstens 3.500 over de "lagere sociale klasse", dit alles gesteld in een zeer denigrerende toon. De enige conclusie die we daaruit kunnen trekken is het feit dat die man/vrouw helemaal niet past in ons sociaal bestel van de 21e eeuw. Er zijn dus kosten aan dit geval, voer voor psychologen én psychiaters. Op dit forum hoort hij/zij niet thuis. Negeren dus.

-=EXCALIBUR=-
11 augustus 2008, 16:18
Ik snap absoluut niet hoe je nog wil reageren op de berichten van dit stuk onbenul. Op de ruim 4.000 geplaatste posts gaan er minstens 3.500 over de "lagere sociale klasse", dit alles gesteld in een zeer denigrerende toon. De enige conclusie die we daaruit kunnen trekken is het feit dat die man/vrouw helemaal niet past in ons sociaal bestel van de 21e eeuw. Er zijn dus kosten aan dit geval, voer voor psychologen én psychiaters. Op dit forum hoort hij/zij niet thuis. Negeren dus.
Je hebt voor meer dan 100% gelijk. Normaal reageer ik niet meer maar de drang was te groot. :lol:

JP Coen
16 augustus 2008, 08:36
In Belgie mag je niet afgaan van wat je op een landkaart ziet !

Is daar op te zien dat Voeren bij Vlaanderen hoort ?

Zelfs een idioot zal dat niet zien. :-)

Waar moet je dan op af gaan?:roll:

circe
16 augustus 2008, 09:03
Simpele manier om te weten te komen wat de belangrijkste taal is: welke taal spreek je iemand aan die je de weg wil vragen?

In Brussel zou dat voor mij alleszins in het Frans zijn.

In Antwerpen is dat nog steeds het Nederlands

iemand die aan MIJ de weg vraagt krijgt een antwoord in het Nederlands, zowel in Brussel als Antwerpen.

indien ik de weg moet vragen, vraag ik het eerst in beide gevallen in het Nederlands, indien de Brusselaar me niet begrijpt zal ik het nog eens vragen in het Engels, en tenslotte (als ik het dan nog niet weet) in het Frans.

Simpel toch?