PDA

View Full Version : Waalse vrienden: ça suffit


Ongetemde Leeuw
17 juli 2008, 11:18
Waalse vrienden: ça suffit

U bent hypocriet als u aan de onderhandelingstafel alles blokkeert en de dag nadien zegt dat Yves Leterme premier moet blijven.

Het is oneerlijk alle schuld voor de mislukking te blijven personaliseren op de figuur van premier Yves Leterme.

Het is niet fair de Vlamingen af te schilderen als egoïstische separatisten.

U onderschat de Vlaming zwaar als u denkt dat hij steeds opnieuw wel zal buigen.

Het is al te makkelijk de hete aardappel steeds weer in het kamp van de Vlamingen te leggen en zelf nooit verantwoordelijkheid te durven opnemen.

Het is laf het debat niet in alle openheid te durven voeren en bij elke Vlaamse eis de blokkeringsmechanismen in te roepen.

U speelt met de toekomst van het o zo aanbeden België.

U tergt het geduld van elk normaal denkend mens.


Uitgespreid over de volledige voorpagina van Het Nieuwsblad, 16 juli 2008

Jazeker
17 juli 2008, 11:36
Uitgespreid over de volledige voorpagina van Het Nieuwsblad, 16 juli 2008

Bedoel je nu dat die tekst werkelijk op de voorpagina van HN stond?

HAMC
17 juli 2008, 11:38
Of hoe zelfs sommige anti-Vlamingen er genoeg van krijgen.

Het woord voor vandaag is, "ongeloofwaardig"

Zwartengeel
17 juli 2008, 11:42
Bedoel je nu dat die tekst werkelijk op de voorpagina van HN stond?

http://www.nieuwsblad.be/Video/Videoplayer.aspx?VideoId=8626

stropdrager
17 juli 2008, 11:43
Bedoel je nu dat die tekst werkelijk op de voorpagina van HN stond?

Inderdaad, ik kon het aanvankelijk ook niet geloven.

Jazeker
17 juli 2008, 11:46
Wow...

sjarel
17 juli 2008, 11:50
Wow...

Ja en ik heb het idee dat ook Vandermeersch al een klein beetje aan het bijdraaien is. (maar die zal wel blijven draaien)
Desmet en Van der kelen geraken op een eiland...

Anna List
17 juli 2008, 11:53
De Morgen kopt vandaag : "Leterme weer op weg naar 16"

lijkt mij politiek belangrijker ...


maar als het zover komt ... vraag ik mij één ding af : "wie gelooft die mensen nog ?" ... en dan heb ik het over het 'kartel' uiteraard.

born2bewild
17 juli 2008, 11:54
De Morgen kopt vandaag : "Leterme weer op weg naar 16"

lijkt mij politiek belangrijker ...


maar als het zover komt ... vraag ik mij één ding af : "wie gelooft die mensen nog ?" ... en dan heb ik het over het 'kartel' uiteraard.

Uiteraard?
Ik dacht dat je het over de morgen had

Jazeker
17 juli 2008, 11:55
Ja en ik heb het idee dat ook Vandermeersch al een klein beetje aan het bijdraaien is

Vergeet het maar. Vandaag op de site van DS staat trouwens al een filmpje waar ze mening vragen van journalisten van de RTBF en Le Soir over die bewuste voorpagina.

Anna List
17 juli 2008, 11:56
Uiteraard?
Ik dacht dat je het over de morgen had

is t gewoonte van u om gewoon op De Morgen te bashen ? of zie jij echt niet welke bocht de CD&V aan het nemen is ? Als de koning dat ontslag nog altijd 'in beraad' kan houden, dan is dat om dat Leterme het daarmee eens is.

omaplop
17 juli 2008, 11:57
Il faut voir Beatrice Delvaux sur La Cinq !!!!http://www.youtube.com/watch?v=Pjeh0Xths0w&N

Eigenlijk beseffen de Franstaligen misschien toch wel waarom wij zo reageren, alleen ze willen het niet toegeven.

omaplop
17 juli 2008, 11:58
Il faut voir Beatrice Delvaux sur La Cinq !!!!http://www.youtube.com/watch?v=Pjeh0Xths0w&N

Eigenlijk beseffen de Franstaligen misschien toch wel waarom wij zo reageren, alleen ze willen het niet toegeven.

Jazeker
17 juli 2008, 12:22
is t gewoonte van u om gewoon op De Morgen te bashen ? of zie jij echt niet welke bocht de CD&V aan het nemen is ? Als de koning dat ontslag nog altijd 'in beraad' kan houden, dan is dat om dat Leterme het daarmee eens is.

De Morgen bashen is een morele plicht.

Voor de rest heb je gelijk natuurlijk.

Ongetemde Leeuw
17 juli 2008, 12:52
Vergeet het maar. Vandaag op de site van DS staat trouwens al een filmpje waar ze mening vragen van journalisten van de RTBF en Le Soir over die bewuste voorpagina.

:roll:

Anna List
17 juli 2008, 13:10
De Morgen bashen is een morele plicht.

Voor de rest heb je gelijk natuurlijk.

idd, maar t mag geen uitvlucht worden om de inhoud zonder argumentatie van tafel te vegen hé Jaz

HAMC
17 juli 2008, 13:48
is t gewoonte van u om gewoon op De Morgen te bashen ? of zie jij echt niet welke bocht de CD&V aan het nemen is ? Als de koning dat ontslag nog altijd 'in beraad' kan houden, dan is dat om dat Leterme het daarmee eens is.

Helaas voor Leterme is hij de baas niet want anders had hij een jaar geleden al toegegeven.

sjarel
17 juli 2008, 13:52
De Morgen bashen is een morele plicht.

Voor de rest heb je gelijk natuurlijk.

Het opiniestukje van Pauli is weer ferm...

Ongetemde Leeuw
17 juli 2008, 13:55
Het opiniestukje van Pauli is weer ferm...

welk? kvindt het niet

sjarel
17 juli 2008, 13:58
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/349305/2008/07/16/Pauli-s-Pen-Nie-wieder-Opposition.dhtmlwelk? kvindt het niet

Grinderman
17 juli 2008, 14:18
Il faut voir Beatrice Delvaux sur La Cinq !!!!http://www.youtube.com/watch?v=Pjeh0Xths0w&N

Eigenlijk beseffen de Franstaligen misschien toch wel waarom wij zo reageren, alleen ze willen het niet toegeven.

Wel grappig dat die presentator op een goeie minuut van het einde zegt:

maar eigenlijk hebben die vlamingen wel gelijk hé :lol:

willem1940NLD
17 juli 2008, 14:27
Il faut voir Beatrice Delvaux sur La Cinq !!!!http://www.youtube.com/watch?v=Pjeh0Xths0w&N

Eigenlijk beseffen de Franstaligen misschien toch wel waarom wij zo reageren, alleen ze willen het niet toegeven.
He, wat spreekt die dame mooi duidelijk; ondanks haar razend tempo zelfs voor mij goed te verstaan.

Ongetemde Leeuw
17 juli 2008, 14:31
Wel grappig dat die presentator op een goeie minuut van het einde zegt:

maar eigenlijk hebben die vlamingen wel gelijk hé :lol:

zelfs de fransen geven ons gelijk ;)

azert
17 juli 2008, 14:35
Wel grappig dat die presentator op een goeie minuut van het einde zegt:

maar eigenlijk hebben die vlamingen wel gelijk hé :lol:

maar dan komt haar slot: waarin ze hoopt dat de Vlamingen nooit zelf een beroep zullen moeten doen op het woord solidariteit dat ze intussen uit hun woordenboek zullen geschrapt hebben.

vlijmscherp
17 juli 2008, 14:36
maar dan komt haar slot: waarin ze hoopt dat de Vlamingen nooit zelf een beroep zullen moeten doen op het woord solidariteit dat ze intussen uit hun woordenboek zullen geschrapt hebben.

dan hebben we de EU nog hé...

Anna List
17 juli 2008, 14:37
maar dan komt haar slot: waarin ze hoopt dat de Vlamingen nooit zelf een beroep zullen moeten doen op het woord solidariteit dat ze intussen uit hun woordenboek zullen geschrapt hebben.

ik hoop voor de Walen dat ze nooit zo bestolen zullen worden als de Vlamingen nu jaar op jaar moeten ondervinden en dan nog met het verwijt erbij dat ze het woord solidariteit geschrapt hebben ... welke transfer is er op dit moment al geschrapt, Azert ????

Zwartengeel
17 juli 2008, 15:15
maar dan komt haar slot: waarin ze hoopt dat de Vlamingen nooit zelf een beroep zullen moeten doen op het woord solidariteit dat ze intussen uit hun woordenboek zullen geschrapt hebben.

In 1845 werd Vlaanderen geteisterd door hongersnood. Enkelen richtten hun blikken naar Brussel voor een behulpzame hand.

"Dat de Vlamingen Frans leren, was Rogiers' antwoord, dan kunnen zij in Wallonië hun kost verdienen als knecht en meid ; zolang zij geen Frans kennen geven wij geen frank."

Deze woorden sprak Ch. Rogier, in het Franse St-Quentin geboren, die uit vaderlandsliefde België in 1830 in 't leven riep.

Depth of Field
17 juli 2008, 15:24
Uiteraard?
Ik dacht dat je het over de morgen had

2