PDA

View Full Version : Tweede Vlagactie


UNIE
24 maart 2004, 15:58
Op zondag, 22 februari 2004 trokken een aantal jonge actievoerders van B Plus er opnieuw op uit om te gaan vlaggen op de laatste wedstrijd veldrijden van het seizoen! Deze actie kwam er in navolging van de eerste succesvolle vlagactie tijdens het Belgisch Kampioenschap veldrijden in de Lilse Bergen.

En ook dit keer was het voor alle deelnemers een zéér aangename en uiterst boeiende ervaring! Al wie op de wedstrijd aanwezig was, kon onmogelijk naast onze actievoerders en hun vlaggen kijken!!! Er werd druk gevlagd, er werden talrijke gesprekken gevoerd met supporters, maar ook deelden we honderden stickers uit en ja, we wisselden zelfs vrij uitgebreid van gedachte met onze tegenstanders van Vlaanderen Vlagt! Hieronder kan u enkele foto's van de actie bekijken:

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_01-640.jpg
Een ontmoeting en discussie met tegenstanders

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_02-640.jpg
Belgische en Vlaamse vlaggers broederlijk naast elkaar

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_03-640.jpg
Op zoek naar een geschikte plaats

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_04-640.jpg
Enkele actievoerders nabij het podium

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_05-480.jpg
Vlaggers bij de aankomst

http://www.bplus.be/images/sticker-1-220.jpg

www.bplus.be

Babeth
24 maart 2004, 16:07
Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Bij overbevolking eet hij zijn jonkies op.
- Geen enkele andere leeuw mag op zijn grondgebied komen.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.

UNIE
24 maart 2004, 16:16
Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Bij overbevolking eet hij zijn jonkies op.
- Geen enkele andere leeuw mag op zijn grondgebied komen.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.

Prachtig argument. Elke weerstand is nutteloos.
Vliegt den blauwvoet, storm op zee!

Zet den Troon al maar klaar, de Geert wordt president!
Vlaendren onafhankelijk, ge voelt da toch!

Belgie barst, natuurlijk, want die vlag vind ik nie mooi!
Daarom verraden we graag de meerderheid van de mensen!

:roll:

Vlaanderen Boven
24 maart 2004, 16:20
Altijd tof hoe jij er in slaagt zelfs niet-Vlaams-nationalisten tegen je in het harnas te jagen.

Zeno!
24 maart 2004, 16:25
http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_04-640.jpg


Herken ik daar Bobbie, Kimmeke en Yanneke? :wink:

Everytime
24 maart 2004, 16:28
Op zondag, 22 februari 2004 trokken een aantal jonge actievoerders van B Plus er opnieuw op uit om te gaan vlaggen op de laatste wedstrijd veldrijden van het seizoen! Deze actie kwam er in navolging van de eerste succesvolle vlagactie tijdens het Belgisch Kampioenschap veldrijden in de Lilse Bergen.

En ook dit keer was het voor alle deelnemers een zéér aangename en uiterst boeiende ervaring! Al wie op de wedstrijd aanwezig was, kon onmogelijk naast onze actievoerders en hun vlaggen kijken!!! Er werd druk gevlagd, er werden talrijke gesprekken gevoerd met supporters, maar ook deelden we honderden stickers uit en ja, we wisselden zelfs vrij uitgebreid van gedachte met onze tegenstanders van Vlaanderen Vlagt! Hieronder kan u enkele foto's van de actie bekijken:

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_01-640.jpg
Een ontmoeting en discussie met tegenstanders

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_02-640.jpg
Belgische en Vlaamse vlaggers broederlijk naast elkaar

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_03-640.jpg
Op zoek naar een geschikte plaats

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_04-640.jpg
Enkele actievoerders nabij het podium

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_05-480.jpg
Vlaggers bij de aankomst

http://www.bplus.be/images/sticker-1-220.jpg

www.bplus.be

On s'amuse comme on peut. 8)

Kim
24 maart 2004, 16:28
Twee van de drie juist :wink:

UNIE
24 maart 2004, 16:29
http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_04-640.jpg


Herken ik daar Bobbie, Kimmeke en Yanneke? :wink:


U ziet van links naar rechts Kim, Bob, Denis

zorroaster
24 maart 2004, 16:34
Maar liefst drie vlaggenzwaaiers? Wow, daar kan inderdaad niemand over zien!

Overigens, hoe hypocriet is dit niet vanwege mensen die een paar maanden nog lagen te roepen dat sport en politiek gescheiden moesten blijven en hun gal spuwden op VL2?

UNIE
24 maart 2004, 16:39
Maar liefst drie vlaggenzwaaiers? Wow, daar kan inderdaad niemand over zien!



Neen, ik heb het enkel over die foto, uilskuiken. :roll:

zorroaster
24 maart 2004, 16:49
Maar liefst drie vlaggenzwaaiers? Wow, daar kan inderdaad niemand over zien!



Neen, ik heb het enkel over die foto, uilskuiken. :roll:

Vreemd genoeg staan er op alle foto's die je hier gezet hebt maar drie mensen. Vreemd hé?
Leden die vele andere tricolore vlaggenzwaaiers aan hetzelfde syndroom als de BUB-congressen, namelijk dat ze geheim wensten te blijven?

UNIE
24 maart 2004, 16:50
Neen, ik heb het enkel over die foto, uilskuiken. :roll:

Vreemd genoeg staan er op alle foto's die je hier gezet hebt maar drie mensen. Vreemd hé?
Leden die vele andere tricolore vlaggenzwaaiers aan hetzelfde syndroom als de BUB-congressen, namelijk dat ze geheim wensten te blijven?

Tja se vraag het aan de daar aanwezige flaminganten

kempenaar
24 maart 2004, 18:31
Er waren inderdaad meer dan drie vlaggers met de belgysche symbolen.
Ze waren met 5, waarvan er ene niks met ons te maken wou hebben :?

Met de anderen heb we een goede babbel en interssante discussie gehad.

Het verslagje van Vlaanderen vlagt "actie Oostmalle".
Veldrijden in Malle op zondag 22 februari 2004
Met wat hulp van een plaatselijke sympathisant en de verkoop van heel wat actievlaggen konden we uitpakken met een sterke aanwezigheid. ( 11 mensen) Daar er geen vaste camera’s waren kozen we voor een sterke bezetting aan de start en in de laatste rechte lijn naar de aankomst, met slechts een paar mensen in het bos op de omloop. Het kwam zelfs tot een vriendelijk gesprek met de aanwezige B+’ers en BUB-ers met hun blauwe vlaggen en tricolores. Wij scoorden bij de nieuwsgierige omstaanders met onze vriendelijke en positieve houding. Dit was de laatste veldrit van het seizoen. Volgende week beginnen de wegwedstrijden.

http://www.bplus.be/images/20040222_vlag/acties_vlag_02-640.jpg
Op deze foto staan we inderdaad broederlijk naast elkaar, als de foto tien minuutjes later was getrokken zou je zien dat we samen stonden te vlaggen én discussieren eens de renners uit zicht waren verdwenen.
Maar altijd in de stijl van dé nieuwe Vlaams beweging: altijd vriendelijk én positief! En daar kunnen sommigen op dit forum nog wat van leren! (in eigen "kamp")

het was in ieder geval een leuke dag.

Bruno*
24 maart 2004, 18:35
Op deze foto staan we inderdaad broederlijk naast elkaar, als de foto's tien minuutjes later was getrokken zou je zien dat we samen stonden te vlaggen én discussieren eens de renners uit zicht waren verdwenen.

Eendracht maakt macht :wink:

Babeth
24 maart 2004, 18:37
Altijd tof hoe jij er in slaagt zelfs niet-Vlaams-nationalisten tegen je in het harnas te jagen.

Het zou je misschien verbazen maar ik ben wel degelijk Vlaams-nationaliste. Ik ben echter ook een beetje te eerlijk en recht voor de raap (moet mijn Nederlands bloed zijn, kan niet anders...) !

En het is geen kwestie dat ik de driekleur niet mooi vind, ik vind er helemaal geen symboliek aan... die leeuw die zegt tenminste iets (het heeft een groot bakkes :wink: ).

Yann
24 maart 2004, 19:07
Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Bij overbevolking eet hij zijn jonkies op.
- Geen enkele andere leeuw mag op zijn grondgebied komen.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.

Ik heb nog nooit iemand met idiotere argumenten op de proppen weten komen.

Denkt u dat er achter de Belgische driekleur geen symboliek schuilt?

En "de Belgische vod" neemt u het best niet teveel in de mond, want het bespotten van onze nationale vlag is strafbaar!

Distel
24 maart 2004, 19:46
Eens effe kijken:

Vlaamse Leeuwen Vlaggen en wielrennerij (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8091)

Ik zou zelf ook hebben vóór gestemd. België is een democratie. Natuurlijk mag vlaggen. Alleen zijn Belgisch gezinden niet zo idioot om naar sportmanifestaties te gaan en daar politieke munt te slaan uit een Belgische vlag. Wij hebben dat kunstmatig gedoe niet nodig.

Die poll omkeren in uw voordeel is dus al te belachelijk.

Eigenlijk had de Vlaams-nationale VRT moeten vragen: Vindt u die actie van Vlaanderen Vlagt een goed initiatief? Maar ja, dan zou het resultaat wel eens catastrofaal geweest zijn voor de Vlaemsche beweging, dus dat mocht niet. Ik zou één van de enigen geweest zijn die vóór zou gestemd hebben. Er is namelijk geen betere manier om zich belachelijk te maken dan fanatiek staan te vlaggen op sportmanifestaties om politieke motieven.

Wat ook grappig was: de oude man zei dat België zou ophouden te bestaan, OF MEN DAT NU WIL OF NIET !

Van democratie houden de Vlaams-nationalisten niet echt. Dat wisten we wel.

Zoals gezegd zou ik zeker vóór stemmen op die ietwat idiote vraag: "Mag vlaggen?" Als dat met Belgische vlaggen is, zoveel te beter, zolang die geste maar spontaan blijft.

Goh, nog maar pas terug bij de BUB en Bob maakt zich volgens zijn onverkozen voorzitter al meteen belachelijk...

:lol: :lol: :lol:

zorroaster
24 maart 2004, 19:50
Overigens, hoe hypocriet is dit niet vanwege mensen die een paar maanden nog lagen te roepen dat sport en politiek gescheiden moesten blijven en hun gal spuwden op VL2?

Maar ik herhaal mijn vraag...

Thomas Hx
24 maart 2004, 19:55
Ik vind het een leuke actie :) van Bplus. Ze moeten dat meer doen, is naast de flaminganten gaan staan en omgekeerd ook.

leuk beeld voor een Vlaamse Belg, zijn geliefde fiere Vlaamse Leeuw en zijn stralende trotste driekleur.

Wat moet ik meer hebben :?: de Woaslandse Roap ontbrak gdv!

S.
24 maart 2004, 20:33
Eens effe kijken:

Vlaamse Leeuwen Vlaggen en wielrennerij (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=8091)

Ik zou zelf ook hebben vóór gestemd. België is een democratie. Natuurlijk mag vlaggen. Alleen zijn Belgisch gezinden niet zo idioot om naar sportmanifestaties te gaan en daar politieke munt te slaan uit een Belgische vlag. Wij hebben dat kunstmatig gedoe niet nodig.

Die poll omkeren in uw voordeel is dus al te belachelijk.

Eigenlijk had de Vlaams-nationale VRT moeten vragen: Vindt u die actie van Vlaanderen Vlagt een goed initiatief? Maar ja, dan zou het resultaat wel eens catastrofaal geweest zijn voor de Vlaemsche beweging, dus dat mocht niet. Ik zou één van de enigen geweest zijn die vóór zou gestemd hebben. Er is namelijk geen betere manier om zich belachelijk te maken dan fanatiek staan te vlaggen op sportmanifestaties om politieke motieven.

Wat ook grappig was: de oude man zei dat België zou ophouden te bestaan, OF MEN DAT NU WIL OF NIET !

Van democratie houden de Vlaams-nationalisten niet echt. Dat wisten we wel.

Zoals gezegd zou ik zeker vóór stemmen op die ietwat idiote vraag: "Mag vlaggen?" Als dat met Belgische vlaggen is, zoveel te beter, zolang die geste maar spontaan blijft.

Goh, nog maar pas terug bij de BUB en Bob maakt zich volgens zijn onverkozen voorzitter al meteen belachelijk...

:lol: :lol: :lol:

Lol. Ook ironisch is het feit dat men ervoor kiest om bij het veldrijden met de Belgische driekleur te gaan zwaaien. In geen enkele sport is er zo'n overduidelijke scheiding tussen Vlamingen en franstaligen. Voor de slechte verstaanders: de franstaligen komen er niet aan te pas.

Tantist
24 maart 2004, 20:44
Op deze foto staan we inderdaad broederlijk naast elkaar, als de foto's tien minuutjes later was getrokken zou je zien dat we samen stonden te vlaggen én discussieren eens de renners uit zicht waren verdwenen.

Eendracht maakt macht :wink:

...was de nationale spreuk van de Republiek der Verenigde Provinciën. Hup Holland hup!!!

Tantist
24 maart 2004, 20:45
Enne... Tweede vlagactie? Aan hoeveel zit VL²? 100? 200?

rainman
24 maart 2004, 23:41
Denkt u dat er achter de Belgische driekleur geen symboliek schuilt?

En "de Belgische vod" neemt u het best niet teveel in de mond, want het bespotten van onze nationale vlag is strafbaar!

Vertel, vertel !!!

Welke symboliek schuilt er achter de drie kleurtjes van onze nationale vod?

Bij de Waalse haan is het anders ook overduidelijk. Het enige dier dat zich thuis voelt op een mesthoop... :lol:

FallenByTheHand
24 maart 2004, 23:59
Altijd tof hoe jij er in slaagt zelfs niet-Vlaams-nationalisten tegen je in het harnas te jagen.

Het zou je misschien verbazen maar ik ben wel degelijk Vlaams-nationaliste. Ik ben echter ook een beetje te eerlijk en recht voor de raap (moet mijn Nederlands bloed zijn, kan niet anders...) !

En het is geen kwestie dat ik de driekleur niet mooi vind, ik vind er helemaal geen symboliek aan... die leeuw die zegt tenminste iets (het heeft een groot bakkes :wink: ).


is er nu eindelijk eens een vlaams-nationalist die mij kan zeggen of dat die leeuw van de draak afstamt of nie ???? meen dit ooit eens vagelijk begrepen te hebben maar al die vlaams-nationalisten tot nu toe (niet dat het er veel waren 8)) stonden met hun mond vol tanden.

Verder, ja: ik vind een leeuw ook "meer zeggend" dan gewoon drie vlakke kleuren neffest een. Maar langs den andere kant vind ik de inhoud van mijn politieke mening op heel andere basis gevormd: obv van meer reële omstandigheden en niet obv de aard van al dan niet aanwezige "kunstwerken"

dorus
25 maart 2004, 00:24
Bij de Waalse haan is het anders ook overduidelijk. Het enige dier dat zich thuis voelt op een mesthoop... :lol:

Maar allez, de leeuw is het dier waarvan de mannetjes slapen en de vrouwtjes jagen. En hij komt bovendien uit Afrika!

kempenaar
25 maart 2004, 00:28
Enne... Tweede vlagactie? Aan hoeveel zit VL²? 100? 200?

Vlaanderen Vlagt deed 70 acties in 2002 en 106 in 2003 ( verspreid over 150 actiedagen )

ancapa
25 maart 2004, 08:36
Je kan broederlijk naast elkaar staan, praten en zelfs een wedstrijd bijwonen...
er werd niet gescholden geklopt en geslagen 8O allez hoe kan dat nu :roll:

Het originele is toch beter... :wink:

UNIE
25 maart 2004, 08:42
Je kan broederlijk naast elkaar staan, praten en zelfs een wedstrijd bijwonen...
er werd niet gescholden geklopt en geslagen 8O allez hoe kan dat nu :roll:

Het originele is toch beter... :wink:


:?: Verduidelijk, bitte

ancapa
25 maart 2004, 09:03
Je kan broederlijk naast elkaar staan, praten en zelfs een wedstrijd bijwonen...
er werd niet gescholden geklopt en geslagen 8O allez hoe kan dat nu :roll:

Het originele is toch beter... :wink:


:?: Verduidelijk, bitte

dat Vlaamse Leeuwen niet symbool staat voor agressief gedrag...
dat Vlaams Blokkers niet op geweld uit zijn...
dat Vlaamse symbolen niet voor geweld staan...
dat andere dat misschien gehoopt hadden...
dat het originele nog altijd beter is...

Babeth
25 maart 2004, 15:38
is er nu eindelijk eens een vlaams-nationalist die mij kan zeggen of dat die leeuw van de draak afstamt of nie ???? meen dit ooit eens vagelijk begrepen te hebben maar al die vlaams-nationalisten tot nu toe (niet dat het er veel waren 8)) stonden met hun mond vol tanden.(...)

Draak ? Daar hoor ik voor het eerst van. Neen hoor, het gaat hier wel degelijk om een leeuw, maar omdat de meeste mensen in de tijd waarin die vlag ontstaan is nog nooit een echte leeuw hadden gezien hadden ze bij het afbeelden ervan een beetje "dichterlijke vrijheid" nodig. Die "rode vlam" is trouwens zijn tong. Zou een teken van moed zijn... (hebben de Maori's toch gelijk ? Zie "Haka".)

Dilbert
25 maart 2004, 16:07
is er nu eindelijk eens een vlaams-nationalist die mij kan zeggen of dat die leeuw van de draak afstamt of nie ???? meen dit ooit eens vagelijk begrepen te hebben maar al die vlaams-nationalisten tot nu toe (niet dat het er veel waren 8)) stonden met hun mond vol tanden.(...)

Draak ? Daar hoor ik voor het eerst van. Neen hoor, het gaat hier wel degelijk om een leeuw, maar omdat de meeste mensen in de tijd waarin die vlag ontstaan is nog nooit een echte leeuw hadden gezien hadden ze bij het afbeelden ervan een beetje "dichterlijke vrijheid" nodig. Die "rode vlam" is trouwens zijn tong. Zou een teken van moed zijn... (hebben de Maori's toch gelijk ? Zie "Haka".)
Ge moogt er niet te lang naar kijken. Zo dacht ik eerst dat hij een staartje met weerhaken had, maar zijn staart is afgebeeld naast zijn rug. 8O 8O

Timmy T
25 maart 2004, 16:12
Een vlag is gewoon een symbool, niet meer of minder dan dat, er een "volksaard" van afleiden en het eigenschappen toekennen is compleet onzinnig. Het diende enkel om mensen te kunnen mobiliseren (in tijden van crisis) en samen achter één doel te kunnen scharen.

ondanks dit alles blijft de belgische driekleur een vod waar we in de omgevin,g van Lier gelukkig vanaf geraakt zijn; bijna iedereen heeft het rode deel eraf geknipt om een Lierse vlag te kunnen hebben bij het kampioenenfeest en de bekeroverwinning... Het wordt in die optiek nog eens tijd dat ze weer iets winnen 8) :lol: :P :D

Dixie
25 maart 2004, 16:35
Rijden er dan buiten vlamingen ook walen in het veldrijden??? anders snap ik het niet van de belgische vlag zenne

kempenaar
25 maart 2004, 16:53
Het zou inderdaad kunnen dat de (Vlaamse) Leeuwenvlaggen afstammen van de "drakenvlaggen".

Zo is de vlag van Wales een draak, dit zou in de loop der tijden veranderd kunnen zijn in een "liggende" leeuw, en later in een "rijzende" leeuw.

De Vlaamse Leeuw, en andere Leeuwenvlaggen uit de streek, zin dus niet afkomstig uit de arabische wereld zoals door sommigen gesugereerd wordt.

Dit is maar heel beknopt, ik zal dat boek nog eens zoeken waar ik dit in gelezen heb.

X_MAN
25 maart 2004, 19:28
Hoe meer vlaggen hoe meer leute ! :wink: :wink:

Supe®Staaf
25 maart 2004, 23:55
Voorzichtig voor de renners.
Als je er zo een tegen je smoelwerk krijgt, dan heb je er geen boodschap aan of het een tricoloor of een leeuw is.
Vraag het maar aan Ben Berden.

Overigens meen ik me te herinneren dat BuB-aanhang dit incident stevig opklopte om VL² in discrediet te brengen, terwijl VL² nochtans een van de meest tolerante en sympathieke Vlaamsbewegende acties is..........

zorroaster
26 maart 2004, 14:51
Voorzichtig voor de renners.
Als je er zo een tegen je smoelwerk krijgt, dan heb je er geen boodschap aan of het een tricoloor of een leeuw is.
Vraag het maar aan Ben Berden.

Overigens meen ik me te herinneren dat BuB-aanhang dit incident stevig opklopte om VL² in discrediet te brengen, terwijl VL² nochtans een van de meest tolerante en sympathieke Vlaamsbewegende acties is..........

Dat zit ik nu ook al een hele tijd te vragen. Maar hypochrisie is blijkbaar één van de betere BUB-deugden...

Lesane
26 maart 2004, 15:21
Mijn vraag nu aan de aanwezige belgicistische vlaggers: "Waren de mensen van VL² nu die onverbeterlijke fascisten waarvoor velen van jullie een Vlaams-nationalist aanzien? Of bleken het ook gewoon idealistische doch vriendelijke mensen zijn?"

Kim
27 maart 2004, 15:27
Mijn vraag nu aan de aanwezige belgicistische vlaggers: "Waren de mensen van VL² nu die onverbeterlijke fascisten waarvoor velen van jullie een Vlaams-nationalist aanzien? Of bleken het ook gewoon idealistische doch vriendelijke mensen zijn?"

De foto waarop we samen broederlijk naast elkaar staan spreekt voor zich denk ik. Zoals ik al een hele tijd zeg: er zijn genoeg vlaams-nationalisten waar je goed mee kan discussiëren en waar je zelfs een pint mee gaat pakken MAAR er zijn er ook anderen waar je totaal niet mee kan spreken. De laatste categorie laat zich meestal opmerken tijdens de campagne voor de verkiezingen. Denk maar aan het incident van de verkiezingen van 18 mei, toen iemand van een linkse partij in elkaar werd geslagen door een aantal Vlaams Blokkers.

Ikzelf heb ook al genoeg aanvaringen gehad met geweldadige vlaams-nationalisten. Tot op heden (gelukkig) nog altijd niet in elkaar geslagen :wink:

Erw
27 maart 2004, 16:03
Nou, eerlijk gezegd vind ik de Vlaamse Leeuw toch een veel mooiere en symbolischere vlag dan dat Belgisch Driekleurig Ding.
Kijk:
- Een leeuw is een grote luierik die het werk overlaat aan zijn vrouwtjes en pas n�* de vangst zich roert om als eerste te kunnen eten.
- Bij overbevolking eet hij zijn jonkies op.
- Geen enkele andere leeuw mag op zijn grondgebied komen.
- Hij is snel gepikeerd.
Rake kwaliteiten, weerspiegeld in de aard van het volk dat zijn afbeelding in hun vlag draagt. Ik zie eenzelfde symboliek niet zo duidelijk in het Belgische Vod. De attributen die men aan kleuren toeschrijft zijn immers arbitrair en subjectief.

Der zijn toch ook Vlaamse leeuwinnen? Waar dezelfde vlag voor staat?
Evolutie heeft het gedrag van leeuwen bepaald, dat erin resulteert dat hij de koning der dieren genoemd wordt.

Das wat anders dan die leliesnuivende complotten beramende flierefluiters zonder economie en werk daar beneden de taalgrens heh :D

kempenaar
29 maart 2004, 00:20
Op zondag 28/3 was "kempen vlagt" weer actief.

Vandaag gingen we vlaggen op de winter duathlon in Lille, van de winter was er niet veel meer te merken.

Bij onze aankomst geraakten we al direct aan de praat met twee mensen van de organisatie, ze waren zeer blij met onze komst.

Na een kort gesprekje wezen ze ons de weg naar de startplaats, wie negtieve reacties verwachte in de kempen komt van een kale reis terug.
Enkel positieve, waarderende reacties vielen ons ten deel.

Er was zelfs een mevrouw die tevreden was om ons eens "in "t echt" tegen te komen. Binnenkort moeten we nog handtekeningen uitdelen :wink:

Sommigen die foto's aan het maken waren zorgden er voor dat ze onze vlaggen samen met hun "sporter" in het vizier kregen.
Spijtig genoeg waren de baterijen van onze camera op nadat we één foto namen :cry:

Besluit: een zeer goede actie!

Binnenkort staat de foto op het net.

Supe®Staaf
29 maart 2004, 00:38
Rijden er dan buiten vlamingen ook walen in het veldrijden??? anders snap ik het niet van de belgische vlag zenneTer info: kijk eens op alle Vlaamse identiteitskaarten......
Lees bij nationaliteit: Belg.
Alle Vlamingen zijn Belgen, vandaar die Belgische vlag.

Snappie?

Voor mijn part: ieder met zijn wimpel, ieder met zijn vlag............

ossaert
30 maart 2004, 15:15
...die leeuw die zegt tenminste iets (het heeft een groot bakkes :wink: )...

Jij hebt inderdaad Nederlands bloed... :wink: