PDA

View Full Version : ontslag leterme - show voor 21 juli?


lollysticky
21 juli 2008, 20:01
wat ik mij nu al drie dagen afvraag... is Leterme zijn ontslag nu puur geweigerd zodat er op deze 21ste julie regeringsmensen zouden kunnen zetelen in het tribuneke naast de koning, en om onze oeaarde landkenoten te kunnen wijsmaken dat er nog steeds een regering is, en dat er dus niks aan de hand is?

het lijkt alsof die drie 'afgevaardigden' (Lambertz,...) enkel aangesteld zijn om het gat naar 31 juli te overbruggen zodat de 21ste kon gered worden... 8O

nog iemand die dit idee heeft?

Gwyndion
21 juli 2008, 20:08
Zal niet de enigste reden zijn maar zou me niets verbazen als het eend eel ervan is. Hoedanook, dit kan ook in ons voordeel spelen, ze zijn bijna door hun belangenconflicten heen. Eenmaal dat deze termijn verstreken is kan het nog plezant worden.

De schoofzak
21 juli 2008, 21:40
In wiens hoofd zou het een probleem geweest zijn, mocht Leterme daar gezeten geweest zijn naast le roi de Laeken, als ontslagnemend eerste minister, en De Crem als ontslagnemend minister van defensie?

In het hoofd van Leterme of De Crem? Ik geloof het niet.
In het hoofd van le roi ? Wie weet het? Zoudt ie het zelf kunnen bedenken?
In het hoofd van die paljassen rond le roi? Zeer waarschijnlijk wel.

Tot daar de demokratie in die schijnvertoningen zonder verkozen machtshebbers.

Alvader
21 juli 2008, 21:48
Zal niet de enigste reden zijn maar zou me niets verbazen als het eend eel ervan is. Hoedanook, dit kan ook in ons voordeel spelen, ze zijn bijna door hun belangenconflicten heen. Eenmaal dat deze termijn verstreken is kan het nog plezant worden.

Dat was ik ook aan het denken. Eenmaal BHV gesplitst, kan de rest gewoon afgehandeld worden, zonder uitbreiding van Brussel uiteraard.

lollysticky
21 juli 2008, 21:51
Dat was ik ook aan het denken. Eenmaal BHV gesplitst, kan de rest gewoon afgehandeld worden, zonder uitbreiding van Brussel uiteraard.

indien dit gebeurt, val ik op mijn knietjes en dank ik Leterme... let wel... INDIEN :twisted:

Cisalpina
21 juli 2008, 22:07
Ik geef toe dat ik niet meer weet wie wie aan het coveren is en waartoe de soap van deze week op korte termijn zal leiden.

Is het Leterme die de koning zijn ass covert of is het juist de koning die Leterme aan het helpen is?

Ik ben meer geneigd om het tweede te geloven. Al ben ik niet zeker, want de slappe 21-juli-toespraak van de koning doet me denken dat hij geen politieke steun heeft om iets straffers te zeggen, wat ge toch zou verwachten van de nummer 1 van het koninkrijk.

Het enige wat ik zeker weet is dat ik iedereen met argusogen bekijk, ik vertrouw niemand, ook tante Marianne niet.

Diederik v.d Elzas
21 juli 2008, 22:19
Heb andermaal hartelijk kunnen lachen om de potsierlijke carnavalstoet aan de Warande :lol:

Ik denk dat het thema extravaganza avant le déluge was dit jaar.

Claire zich voor gelegenheid in een Mondriaan paasbonbon getooid met een bijhorende sleutelhanger in de vorm van de Belgische landkaart (souvenir voor later?), kwestie van aan de nonsensicale gedragslijn van Lorre geen afbreuk te doen. Manlief had de plooien van zijn marinekostuum dan weer gladgestreken om zijn geliefde component diets te maken wie nog steeds hun P.I.M.P is.

Mathilde ruilde haar kermit-de-kikker-outfit na de hoogmis bij de über-hypochristen van het bisdom Mechelen voor een al even opmerkelijke flamencoconstructie bij het defilé. Flipo had naar goede gewoonte zijn composante-air-kostuum aan, [I]wuant eij ies iemers (brokken)pilote de chasse (d'eau).

Wat zat Astridje er toch beteuterd bij in haar kleren van de medische component. Zou dat misschien iets met het Vlaamse Rode Kruis te maken hebben gehad?

Dit jaar vierden we ook de veertigste verjaardag van het kapsel onzer Reina II Fabiola, nog steeds een echte G.I.L.F (Grandmother I'd like to ...)

Bère & Paolo ontzie ik, dat zou van slechte smaak getuigen. Men lacht niet met mensen die hun job gaan verliezen...

Verder kregen we nog een vermakelijke stoet met praalwagens en karnavalverenigingen van de plant- en vluchtmacht, verbouwingswerken Marina en de Volkssturm Brigade Belgien (met vers kadetten- en belegen veteranen-kanonnenvlees).
Het zeer synchrone dansje van de Crowd Control G-Unit wist jong en oud te bekoren.(Vlaamse revolutionairen, wees op uw hoede!)
Ongeveer 2000 figuranten liepen mee door de lanen van hartje Bruselas.(Allez, ze hebben toch nog 2000 presentabelen gevonden tussen die 40.000 leeggangers van defensie...)

Koning Carnaval, Yves L. uit Ieper, mocht de vermakelijkheden opluisteren met zijn opvallende aanwezigheid.

kaptenkirk
22 juli 2008, 06:56
Ik ga er verder ook niet veel woorden aan vuilmaken. Eén ding is me wel opgevallen, zelfs in een onderontwikkeld afrikaans land heb ik al mooiere en met imposanter materieel opgeluisterde parades gezien.

Zelfs het optreden van die pipos die op hun schilden klopten vond ik al een provocatie.
Luister je zo een feestdag op? Wat er ook achter de coulissen wordt bekookstoofd, het is om te huilen.

Ma soit, bert bibber en co hun laatste dagen zijn geteld. Dat is de realiteit. Die paar stuiptrekkingen zijn hun nog gegund.