PDA

View Full Version : wat een aanwinst die Fauzaya !


FrankW
24 maart 2004, 19:09
Is Fauzaya Talhaoui een aanwinst voor de Vlaamse regionalisten als nieuwe Vlaming met berber-achtergrond?

zorroaster
24 maart 2004, 20:05
De laatste keer dat ik haar op een debat hoorde, viel ze vooral op door haar bijzonder belgicistische visie op werkgelegenheid en economie. En dat gaat nu bij het regionalistische Spirit het mooie weer maken...

Ik kan mij indenken dat er een groot deel Spiritisten zich (nu moeten ze het onderhand wel gewend zijn maar toch) bekocht voelen door de manier waarop Stevaert Groen!-overlopers die in zijn strategie passen, bij Spirit parkeert en zo hun plaatsten op de kartellijst afneemt. Maar ja, in het belang van de opvolgers moet veel met de mantel der liefde worden bedekt zeker?

tool2kil
24 maart 2004, 21:27
Fauzaya zit gewoon in de wachtkamer om naar de sp.a door te gaan. De Antwerpse gemeenteraadssamenstelling zou ook een rol gespeeld hebben (het evenwicht sp.a-vld zou verstoord geweest zijn als ze naar Agalev zou gegaan zijn).

Herman Desmedt ©HD
25 maart 2004, 00:27
Alvast een "vlagske" om stemmen van Belgen van allochtone origine mee te trekken.
Misschien zelfs stemrecht-stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Heer Waarde
26 maart 2004, 10:32
Fauzaya zit gewoon in de wachtkamer om naar de sp.a door te gaan. De Antwerpse gemeenteraadssamenstelling zou ook een rol gespeeld hebben (het evenwicht sp.a-vld zou verstoord geweest zijn als ze naar Agalev zou gegaan zijn).

Heer tool2kil, Ik begrijp niets van wat u schrijft. Even de feiten schetsen: Vroeger was er een groene partij genaamd Agalev, die deden het eerder slecht vorige verkiezingen en na veel blabla en veel geruzie werd die partij door Dua omgedoopt tot "Groen Uitroepingsteken". Hoe u erbij komt dat Fauzaya door een eventuele overstap naar notabene Agalev het Antwerpse evenwicht tussen sp.a en VLD zou verstoord hebben blijft me een raadsel, maar soit.

Laat ons wel wezen, Fauzaya is een jonge, getalenteerde politica van allochtone afkomst die het (zoals zovelen) terecht niet meer zag zitten bij Groen! Ze heeft weloverwogen de stap naar spirit gezet en wij zijn blij met haar komst. Als zo'n beloftevolle mensen spirit komen versterken wil dit zeggen dat spirit toekomst heeft en veel meer is dan uw "wachtkamer voor de sp.a". Als spirit volgens u dan toch niks waard is en zelfs niet bestaat, waarom kiest iemand als Fauzaya dan voor spirit? Uit plat opportunisme...?

tool2kil
26 maart 2004, 10:57
[quote]Heer tool2kil, Ik begrijp niets van wat u schrijft. Even de feiten schetsen: Vroeger was er een groene partij genaamd Agalev, die deden het eerder slecht vorige verkiezingen en na veel blabla en veel geruzie werd die partij door Dua omgedoopt tot "Groen Uitroepingsteken". Hoe u erbij komt dat Fauzaya door een eventuele overstap naar notabene Agalev het Antwerpse evenwicht tussen sp.a en VLD zou verstoord hebben blijft me een raadsel, maar soit.
Mijn fout: ik dacht dat Fauzaya in de Antwerpse gemeenteraad zetelde (waar er een delicaat evenwicht heerst tussen sp.a en VLD). Dat doet ze dus niet.


Laat ons wel wezen, Fauzaya is een jonge, getalenteerde politica van allochtone afkomst die het (zoals zovelen) terecht niet meer zag zitten bij Groen! Ze heeft weloverwogen de stap naar spirit gezet en wij zijn blij met haar komst. Als zo'n beloftevolle mensen spirit komen versterken wil dit zeggen dat spirit toekomst heeft en veel meer is dan uw "wachtkamer voor de sp.a". Als spirit volgens u dan toch niks waard is en zelfs niet bestaat, waarom kiest iemand als Fauzaya dan voor spirit? Uit plat opportunisme...?
U neemt me de woorden uit de mond. :wink: Als het om de idealen zou gaan, zou ze beter bij het origineel gebleven zijn in plaats van naar de copie te gaan (Spirit leunt qua standpunten zeer dicht aan bij groen).
En ja op dit moment weegt Spirit absoluut niet op het beleid, en zijn ze volgens mij slechts een aanhangseltje van de sp.a. Met zoveel postjes en geld had men bij spirit veel meer kunnen doen dan wat "accentjes" aanbrengen. Nu aan hen om dit in de toekomst te wijzigen he. En dan zijn extra en goede manschappen meer dan welkom.

Luddo
26 maart 2004, 11:28
[quote="Heer Waarde"] Ze heeft weloverwogen de stap naar spirit gezet en wij zijn blij met haar komst. Als zo'n beloftevolle mensen spirit komen versterken wil dit zeggen dat spirit toekomst heeft en veel meer is dan uw "wachtkamer voor de sp.a". quote]

Onrechtstreeks geeft u toe dat er NU niet genoeg beloftevolle mensen zitten.

Heer Waarde
26 maart 2004, 13:45
[quote=Heer Waarde] Ze heeft weloverwogen de stap naar spirit gezet en wij zijn blij met haar komst. Als zo'n beloftevolle mensen spirit komen versterken wil dit zeggen dat spirit toekomst heeft en veel meer is dan uw "wachtkamer voor de sp.a". quote]

Onrechtstreeks geeft u toe dat er NU niet genoeg beloftevolle mensen zitten.

Heeft u gedronken ofzo? Soit, toch hartelijk dank voor uw waanzinnig waardevolle bijdrage Luddo, het is steeds fijn te ontdekken dat er nog mensen zijn die zich enkel bezighouden met het zoeken naar spijkers op laag water...

tool2kil
26 maart 2004, 13:54
Benieuwd hoe spirit het zal doen in de rapporten van De Standaard.
Verder ben ik ervan overtuigd dat het Spirit niet aan goodwill, maar wel aan slagkracht ontbreekt. Ze worden in de media alleszins totaal overvleugeld door de sp.a.

Heer Waarde
26 maart 2004, 15:04
Die vaststelling is correct beste Tool2kil, vraag is natuurlijk af dit ligt aan spirit of aan de media? Als elke journalist er per defintie van uitgaat dat spirit identiek is aan de sp.a, inhoudelijk geen eigen standpunten heeft of accenten legt, elke kartelpoliticus onder de sp.a noemer plaatst, alles wat spirit doet afdoet als onzinnig of flauw, tja... Als de media pertinent weigeren je als een volwaardige sepeler te beschouwen mag je doen wat je wilt, de perceptie bepalen zij.

Bij deze geef ik de CDNVA'ers weer genoeg voer voor...

tool2kil
26 maart 2004, 15:42
Vandaar ook mijn thread over de verwezenlijkingen van Spirit. Een open doelkans om eens te zeggen waar Spirit dan wél het verschil heeft gemaakt. Ik geef eerlijk toe dat ik sceptisch ben, maar ik sta open voor jullie informatie.

Eén ding is alleszins zeker: de media zijn het kartel zeer genegen. Aan spirit om uit de schaduw van de sp.a te treden. Groen heeft bijvoorbeeld in dat opzicht nog veel meer problemen met de media. Op de media kappen is te simpel. En euh niet vergeten hoe positief Spirit uit doe de stemtest kwam he. Nee, in dat opzicht hebben jullie niet te klagen.