PDA

View Full Version : n-VA verraders geven vertrouwen aan regering Leterme


Pagina's : [1] 2 3

Pierette
23 juli 2008, 12:44
Ook de zes N-VA-Kamerleden keurden de eenvoudige motie goed. 8O

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/000/038/327/20080705/dyn008_original_248_186_jpeg_38327_9c13e7899e74c9b 5564f24e9dabe84fa.jpg

http://hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/356525/2008/07/23/Kamer-behoudt-vertrouwen-in-Leterme.dhtml

de postjes tellen voor Dewever :roll: geen onthoudingen

vulpes
23 juli 2008, 12:56
k kan mij niet voorstellen dat dat door de meerderheid van de leden wordt gesteund... de vorige keren was er dan nog een symbolische onthouding...

'k vraag mij af wanneer men terug gaat koppelen ..

Chipie
23 juli 2008, 12:59
Tja, wil men resultaten bekomen.... moet men soms risico's durven nemen...

Zitten roepen op de zijkant zal waarschijnlijk ook niet veel helpen... ;-)

I amsterdam
23 juli 2008, 12:59
k kan mij niet voorstellen dat dat door de meerderheid van de leden wordt gesteund... de vorige keren was er dan nog een symbolische onthouding...

'k vraag mij af wanneer men terug gaat koppelen ..

NV-A wacht nog even tot 1 augustus.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 13:00
Wat is het belang van dit symbolenfetisjisme?

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 13:01
de postjes tellen voor DeweverWelk postje mag dat dan wel wezen?

De schoofzak
23 juli 2008, 13:02
Je mag de nva-parlementairen natuurlijk wel verraders noemen, in het raam van je eigen politieke overtuiging en van de vrijheid van meningsuiting.

Die nva-parlementairen "verraden" inderdaad de belang-kiezers. Die laatste verlangen immers niet dat de nva-parlementairen zich houden aan hun kartel-programma en aan hun verkiezingsprogramma. Neen, de belang-kiezer verwacht dat ze zich spiegelen aan het belang-programma.

Goed zot zekers om dat zomaar normaal te vinden?

TVlietinck
23 juli 2008, 13:07
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.

Jozef Ostyn
23 juli 2008, 13:10
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.

Inderdaad.

azert
23 juli 2008, 13:10
BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.

Hij heeft inderdaad aangetoond dat België niet kapot te krijgen is.

Jozef Ostyn
23 juli 2008, 13:10
Als er ons aan Vlaamse kant iets parten speelt dan is het wel het gebrek aan koelbloedigheid van sommigen.

stab
23 juli 2008, 13:16
BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.Dat is enigszins juist. Het Vlaams Kartel - mss onbewust en ongewild - heeft onrechtstreeks gezorgd voor de radicalisering vd Vlaamse publieke opinie.
Onrechtstreeks, want de onverzoenlijke houding van Frankofonia maakte de typische Vlaamse toegevingsgezindheid onmogelijk.
Maar het effect is er: voor meer en meer Vlamingen is België een land dat ten dode is opgeschreven.

azert
23 juli 2008, 13:20
voor meer en meer Vlamingen is België een land dat ten dode is opgeschreven.

Veel Vlamingen gaan anders denken wanneer je hen met het probleem Brussel confronteert. Daar hebben ze vaak nog niet over nagedacht.

Vette Pois(s)on
23 juli 2008, 13:21
Ik ga content zijn op 1 augustus want dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. (hopelijk zeg ik erbij)
Ik snak naar iets concreet en niet dat oneindig gepalaver over menus, deadlines, pindanootjes, raad der wijzen, koning,... enz.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 13:22
Veel Vlamingen gaan anders denken wanneer je hen met het probleem Brussel confronteert. Daar hebben ze vaak nog niet over nagedacht.Probleem opgelost.
http://www.landdag.org/www2/brusselCampagne/index.htm

Nog vragen?

TVlietinck
23 juli 2008, 13:25
Hij heeft inderdaad aangetoond dat België niet kapot te krijgen is.

Net het tegenovergestelde. De paniek en de ontzetting bij de Franstaligen net na het ontslag van Leterme toont dit aan. Plots waren ze allemaal voor Leterme, die ze eerst maandenlang hadden afgebroken. De regering mocht niet vallen.

Nieuwe verkiezingen zouden dan ook een ramp zijn voor de Franstaligen door de radicalisatie in Vlaanderen. Hun strategie bestaat erin de regering staande te proberen houden en ondertussen het kartel te doen opblazen om de CD&V tot toegevingen te kunnen dwingen.

Die strategie lijkt momenteel aardig te lukken.

kelt
23 juli 2008, 13:26
NV-A wacht nog even tot 1 augustus.


idd...

BDW heeft al een paar maanden geleden laten doorschemeren dat "15 juli" en "voor het parlementair reces"(dat in belgie rond 1 augustus valt) voor hem hetzelfde zijn....

Belangrijkst is dat er iets groots komt...
Probleem is nu natuurlijk dat er niks concreets (ie wettelijk) meer KAN komen,hoogstens beloften,het wordt spannend om te zien wiens handtekeningen daarop zullen staan...

Ondertussen kan CD&V,heel duidelijk,de druk op de ketel houden door te blijven stellen dat "met kartel",of "zonder kartel",die staatshervorming er moet komen,maw,dat diegenen die denken dat door het afsnijden van de NVA er plots een veel inschikkelijker CD&V zou ontstaan moeten stoppen met dromen...

Aan Vlaamse kant trekt ondertussen iedereen (waarschijnlijk behalve de groene koeienvlaaien) met meer of minder hevigheid aan hetzelfde zeel,we mogen de bittere kritiek vanuit de (VB-)oppositie niet afdoen als een "politieke breuk aan Vlaamse kant",maar als een kritiek op de sloomheid van de gang van zaken....het is het volste recht en plicht van de oppositie "vast te stellen" dat gecirculeerde data blijkbaar niet gehaald worden....

robert t
23 juli 2008, 13:57
Welk postje mag dat dan wel wezen?Minister ter promotie van het Visserijwezen.

HAMC
23 juli 2008, 14:17
Welk postje mag dat dan wel wezen?

Inderdaad, de vraag is met wat hebben ze die omgekocht?

:)

-=EXCALIBUR=-
23 juli 2008, 14:27
Veel Vlamingen gaan anders denken wanneer je hen met het probleem Brussel confronteert. Daar hebben ze vaak nog niet over nagedacht.
Welk probleem is er dan met Brussel? :?

drosophila
23 juli 2008, 14:29
Hun strategie bestaat erin de regering staande te proberen houden en ondertussen het kartel te doen opblazen om de CD&V tot toegevingen te kunnen dwingen.

Die strategie lijkt momenteel aardig te lukken.

En maar goed ook. De gijzeling van een heel land door een handvol (zes!) separatisten heeft lang genoeg geduurd zeker?

drosophila
23 juli 2008, 14:31
Welk probleem is er dan met Brussel? :?

Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.

L. J. Brutus
23 juli 2008, 14:42
Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.

Inderdaad. Stel u voor dat er eens een beleid komt.

azert
23 juli 2008, 14:49
Probleem opgelost.
http://www.landdag.org/www2/brusselCampagne/index.htm

Nog vragen?

Alsof alle Belgen daarmee akkoord gaan.

drosophila
23 juli 2008, 15:02
Alsof alle Belgen daarmee akkoord gaan.

Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" :lol: Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.

pibo®
23 juli 2008, 15:05
de splitsing van BHV en een verregaande staatshervorming , als we die moeten verwachten van 3 zogenaamde bemiddelaars , die eigenlijk niet meer zijn dan royalistische francophonen , dan weten we wat we kunnen verwachten !!!!!!!!

Mr. Orange
23 juli 2008, 15:09
Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.

Vlaanderen moet de francophone oplossingen wel slikken...

azert
23 juli 2008, 15:10
Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" :lol: Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.

en wie als Vlaming zegt dat hij er wil gaan wonen, wordt voor halve gare uitgelachen. Onlangs meegemaakt.

filosoof
23 juli 2008, 15:11
Ook de zes N-VA-Kamerleden keurden de eenvoudige motie goed. 8O

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/000/038/327/20080705/dyn008_original_248_186_jpeg_38327_9c13e7899e74c9b 5564f24e9dabe84fa.jpg

http://hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/356525/2008/07/23/Kamer-behoudt-vertrouwen-in-Leterme.dhtml

de postjes tellen voor Dewever :roll: geen onthoudingenWat verwachtte je?

HAMC
23 juli 2008, 15:12
Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.

Dat is geen probleem, elke stad heeft namelijk inwoners.

Chipie
23 juli 2008, 15:13
en wie als Vlaming zegt dat hij er wil gaan wonen, wordt voor halve gare uitgelachen. Onlangs meegemaakt.De Franstalige Brusselaars zal Vlaanderen wel als een beschermde minderheid beschouwen...

Ze zullen alleszins veel meer rechten hebben dan de Vlamingen in Wallonië... :-)

Mr. Orange
23 juli 2008, 15:14
Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" :lol: Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.

Ik kan u zeker 10 mensen in mijn directe omgeving opnoemen die dat tegenspreken.

Trouwens, de franstalige Brusselse mentaliteit tegenover "Den Vlaming" zal er mss ook iets mee te maken hebben.

filosoof
23 juli 2008, 15:21
En maar goed ook. De gijzeling van een heel land door een handvol (zes!) separatisten heeft lang genoeg geduurd zeker?Idd: zowel die van de NV-A als vh FdF
Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.

Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.
en wie als Vlaming zegt dat hij er wil gaan wonen, wordt voor halve gare uitgelachen. Onlangs meegemaakt.

Wie dat niet in de gaten heeft, moet eens in het noordstation rondwandelen tussen 07:30 en 08:30 of tussen 16:00 en 18:30:lol:

drosophila
23 juli 2008, 15:21
Dat is geen probleem, elke stad heeft namelijk inwoners.

En hoe wou je ze jullie "oplossingen" opdringen, mocht het zover komen? A la facon Tastenhoye?

TVlietinck
23 juli 2008, 15:22
En maar goed ook. De gijzeling van een heel land door een handvol (zes!) separatisten heeft lang genoeg geduurd zeker?

Recente peilingen waaruit blijkt dat LDD, VB en NVA samen al om en bij de 40 percent halen spreken u tegen. Hoe langer deze crisis duurt, hoe groter dit percentage wordt.

filosoof
23 juli 2008, 15:24
Recente peilingen waaruit blijkt dat LDD, VB en NVA samen al om en bij de 40 percent halen spreken u tegen. Hoe langer deze crisis duurt, hoe groter dit percentage wordt.En hoeveel percent halen die in de 19 gemeenten van Brussel??;)

HAMC
23 juli 2008, 15:26
En hoe wou je ze jullie "oplossingen" opdringen, mocht het zover komen? A la facon Tastenhoye?

Ik weet niet wat die "A la Tastenhoye" wil zeggen dus ik kan er me niet over uitspreken.

En verder, Brussel ligt in Vlaanderen, en het gaat nergens heen en er komt ook geen corridor.

LastMohican
23 juli 2008, 15:27
Veel Vlamingen gaan anders denken wanneer je hen met het probleem Brussel confronteert. Daar hebben ze vaak nog niet over nagedacht.

Brussel = kankerplek op rottend karkas dat Belgie heet. Liever kwijt dan rijk. Torenhoge werklooshied. Enorm aantal migranten die geen woord Frans of Nederlands praten. Ghetto's waar de politie zelf niet meer durft te komen. Stations waar je wordt neergestoken voor een MP3-speler. Criminaliteit alom. Vervallen en vuile infrastructuur. Duizenden Eurocraten die geld kosten maar geen belastingen betalen.

Waarom willen we Brussel weer houden ?

HAMC
23 juli 2008, 15:28
Waarom willen we Brussel weer houden ?

Omdat de Walen Brussel willen!

filosoof
23 juli 2008, 15:29
Ik kan u zeker 10 mensen in mijn directe omgeving opnoemen die dat tegenspreken.

Ik kan u zeker 10 mensen in mijn directe omgeving opnoemen die in Brussel wonen en véél meer die alle dagen af en aanrijden met de "Transménapiens" van de NMBS;-):twisted:

TVlietinck
23 juli 2008, 15:29
En hoeveel percent halen die in de 19 gemeenten van Brussel??;)

De Brusselaars weten dat een keuze voor Vlaanderen op termijn de enige werkbare optie is. Elk ander alternatief is niet levensvatbaar. Ze beseffen dit, en het doet hen pijn.

filosoof
23 juli 2008, 15:33
De Brusselaars weten dat een keuze voor Vlaanderen op termijn de enige werkbare optie is. Elk ander alternatief is niet levensvatbaar. Ze beseffen dit, en het doet hen pijn.Het grote probleem is de Belgische fiscaliteit: belastingen die geïnd worden in de verblijfplaats ipv daar waar het inkomen verdiend wordt (en waar de kosten vd gemeenschap die dat verdienen mogelijk maken gemaakt worden).

HAMC
23 juli 2008, 15:36
Ik kan u zeker 10 mensen in mijn directe omgeving opnoemen die in Brussel wonen en véél meer die alle dagen af en aanrijden met de "Transménapiens" van de NMBS;-):twisted:

En toch blijft het anekdotisch zonder ook maar de minste waarde.

filosoof
23 juli 2008, 15:40
Vervallen en vuile infrastructuur. Duizenden Eurocraten die geld kosten maar geen belastingen betalen.

Waarom willen we Brussel weer houden ?

-Die infrastructuur is vervallen tgv de fiscale wurggreep van de provinciebewoners op Brussel: ze willen de lusten maar niet de lasten...Duizenden Eurocraten die geld kosten maar geen belastingen betalen.
Hoeveel tienduizenden forenzen, Vlamingen én Walen, die geld kosten maar hun belastingen in hun gemeentetje, onder hun kerktoren, betalen, niet in Brussel? En voor een groot deel forenzen op kosten van de belastingbetaler.

filosoof
23 juli 2008, 15:43
En toch blijft het anekdotisch zonder ook maar de minste waarde.Vertel d�*t aan Mr. Orange:lol:

HAMC
23 juli 2008, 15:46
Vertel d�*t aan Mr. Orange:lol:

Ook tegen u.

Ook u scheen enige waarde te leggen in het feit dat u wat mensen kende.

fernand
23 juli 2008, 15:50
Ik weet niet wat die "A la Tastenhoye" wil zeggen dus ik kan er me niet over uitspreken.

En verder, Brussel ligt in Vlaanderen, en het gaat nergens heen en er komt ook geen corridor.

tastenhoye had gesteld" men kan ze ook uithongeren" waarmee hij bedoelde, "We geven ze geen centen meer" dan zullen we zien welke kant ze kiezen!
natuurlijk wordt dat hééééééél anders uitgelegd. maar dat was de oorspronkelijke bedoeling. natuurlijk als men stukskes weglaat, komen er andere bedoelingen kijken.

TVlietinck
23 juli 2008, 15:50
Het grote probleem is de Belgische fiscaliteit: belastingen die geïnd worden in de verblijfplaats ipv daar waar het inkomen verdiend wordt (en waar de kosten vd gemeenschap die dat verdienen mogelijk maken gemaakt worden).

Dit is niet enkel in de Belgische fiscaliteit zo, maar ook in de Europese fiscaliteit en zal dus niet snel veranderen, tot spijt van wie 't benijdt.

HAMC
23 juli 2008, 15:51
tastenhoye had gesteld" men kan ze ook uithongeren" waarmee hij bedoelde, "We geven ze geen centen meer" dan zullen we zien welke kant ze kiezen!
natuurlijk wordt dat hééééééél anders uitgelegd. maar dat was de oorspronkelijke bedoeling. natuurlijk als men stukskes weglaat, komen er andere bedoelingen kijken.

Ahzo, bedankt.

Goed idee trouwens, "ze uithongeren".

azert
23 juli 2008, 15:55
Recente peilingen waaruit blijkt dat LDD, VB en NVA samen al om en bij de 40 percent halen spreken u tegen. Hoe langer deze crisis duurt, hoe groter dit percentage wordt.

Leuke verzameling om een onafhankelijk land mee te starten.

HAMC
23 juli 2008, 15:57
Leuke verzameling om een onafhankelijk land mee te starten.

Ik maak een pakt met de duivel of eenders wie om Belgie kapot te krijgen.

azert
23 juli 2008, 15:57
De Brusselaars weten dat een keuze voor Vlaanderen op termijn de enige werkbare optie is. Elk ander alternatief is niet levensvatbaar. Ze beseffen dit, en het doet hen pijn.

Brussel binnen België is de beste oplossing.

Sommige verkopers gebruiken die truc ook: je moet kiezen tussen oplossing A of B; goed wetende dat er nog andere oplossingen bestaan; maar daar zwijgen ze over.

TVlietinck
23 juli 2008, 15:57
Leuke verzameling om een onafhankelijk land mee te starten.

Voor u misschien niet, voor 40 percent van de Vlamingen blijkbaar wel.

TVlietinck
23 juli 2008, 15:58
Brussel binnen België is de beste oplossing.

Sommige verkopers gebruiken die truc ook: je moet kiezen tussen oplossing A of B; goed wetende dat er nog andere oplossingen bestaan; maar daar zwijgen ze over.

Kijkt u niet naar het nieuws? België is op sterven na dood.

azert
23 juli 2008, 15:59
Kijkt u niet naar het nieuws? België is op sterven na dood.

Waarop is uw indruk gebaseerd?

TVlietinck
23 juli 2008, 16:00
Waarop is uw indruk gebaseerd?

Op de onmogelijkheid om nog tot compromissen te komen.

azert
23 juli 2008, 16:01
Voor u misschien niet, voor 40 percent van de Vlamingen blijkbaar wel.

er zijn inderdaad Vlamingen die niet nadenken over de gevolgen van o.a. VB, n-va en LDD aan de macht.
Bovendien is de kans groot dat die partijen met heel weinig ervaring overeenkomen.

Hoe kunnen Dedecker, de Wever en dewinter door 1 deur?

azert
23 juli 2008, 16:03
Op de onmogelijkheid om nog tot compromissen te komen.

Ja de n-va heeft inderdaad dat woord uit zijn woordenboek geschrapt.

TVlietinck
23 juli 2008, 16:04
er zijn inderdaad Vlamingen die niet nadenken over de gevolgen van o.a. VB, n-va en LDD aan de macht.
Bovendien is de kans groot dat die partijen met heel weinig ervaring overeenkomen.

Hoe kunnen Dedecker, de Wever en dewinter door 1 deur?

Deze 3 hoeven maar overeen te komen op 1 punt, namelijk op de noodzaak een punt te zetten achter België. Ik denk dat ze elkaar zeer goed begrijpen op dat punt.

Daarna verandert alles.

drosophila
23 juli 2008, 16:04
Ahzo, bedankt.

Goed idee trouwens, "ze uithongeren".

En als dan nog niet buigen, rest er jullie nog altijd de oplossing-Karadzic

drosophila
23 juli 2008, 16:06
Ja de n-va heeft inderdaad dat woord uit zijn woordenboek geschrapt.

't duurt niet lang meer of de cd&v schrapt n-va uit zijn woordenboek

azert
23 juli 2008, 16:06
Deze 3 hoeven maar overeen te komen op 1 punt, namelijk op de noodzaak een punt te zetten achter België. Ik denk dat ze elkaar zeer goed begrijpen op dat punt.

Daarna verandert alles.

en dan iedereen met iedereen ruzie maken want je moet van in het begin in een goede positie zitten.

drosophila
23 juli 2008, 16:06
Deze 3 hoeven maar overeen te komen op 1 punt, namelijk op de noodzaak een punt te zetten achter België. Ik denk dat ze elkaar zeer goed begrijpen op dat punt.

Zelfs dat klopt niet. LDD is helemaal niet onomwonden separatistisch.

TVlietinck
23 juli 2008, 16:08
en dan iedereen met iedereen ruzie maken want je moet van in het begin in een goede positie zitten.

Meer ruziemaken dan we nu al doen in België zal toch moeilijk zijn hoor.

HAMC
23 juli 2008, 16:11
En als dan nog niet buigen, rest er jullie nog altijd de oplossing-Karadzic

Neen, voor mij persoonlijk niet, ik gruw van socialisten en hun weldaden

HAMC
23 juli 2008, 16:12
Zelfs dat klopt niet. LDD is helemaal niet onomwonden separatistisch.

Ja, die zeggen, met Belgie als het kan. Ik heb niet de indruk dat het kan.

fernand
23 juli 2008, 16:22
En als dan nog niet buigen, rest er jullie nog altijd de oplossing-Karadzic
neen dat ze hun plan trekken!
en karadzic zou ook wel eens slecht verteerbaar kunnen worden. trek de uno weg uit servië en bosnië, en de poppen gaan weer aan het dansen. al wat gestolen is zal terug worden opgeeist.

drosophila
23 juli 2008, 16:25
Neen, voor mij persoonlijk niet, ik gruw van socialisten en hun weldaden

yep, zo kennen we jullie wel. Als nationalisten gruwelijkheden begaan, zijn het ineens socialisten.

On topic: als de brusselaars jullie 'oplossingen' voor hen en hun stad niet slikken, dan geven jullie Brussel op, begrijp ik dat goed?

Duym
23 juli 2008, 16:27
NV-A wacht nog even tot 1 augustus.

Niet waar. Ze hebben van de Franstaligen al gekregen wat ze vroegen: Dat er gepraat kan worden over een staatshervorming.

drosophila
23 juli 2008, 16:28
Ja, die zeggen, met Belgie als het kan. Ik heb niet de indruk dat het kan.
Jammer genoeg voor u en gelukkig voor vele anderen, doet uw indruk er niet toe.

HAMC
23 juli 2008, 16:29
Jammer genoeg voor u en gelukkig voor vele anderen, doet uw indruk er niet toe.

Uiteraard, in 2009 zullen we zien wie zijn indruk juist was.

HAMC
23 juli 2008, 16:30
yep, zo kennen we jullie wel. Als nationalisten gruwelijkheden begaan, zijn het ineens socialisten.

On topic: als de brusselaars jullie 'oplossingen' voor hen en hun stad niet slikken, dan geven jullie Brussel op, begrijp ik dat goed?

De servische communisten zijn dus nu internationale nationalisten.

HAMC
23 juli 2008, 16:32
On topic: als de brusselaars jullie 'oplossingen' voor hen en hun stad niet slikken, dan geven jullie Brussel op, begrijp ik dat goed?

Ik heb geen pasklare oplossingen, noch verbeeld ik me dat die bestaan.

Als Vlaanderen onafhankelijk wordt kan Brussel kiezen wat ze doet.

Een ding blijft uiteraard onveranderlijk, Brussel blijft liggen in Vlaanderen zonder corridor naar de Walen.

drosophila
23 juli 2008, 16:35
De servische communisten zijn dus nu internationale nationalisten.

De SDS van Karadzic communistisch? Dan is Osama Bin Laden een jood!

perf
23 juli 2008, 16:38
Probleem opgelost.
http://www.landdag.org/www2/brusselCampagne/index.htm

Nog vragen?

"Slechts een kleine groep machtigen is daadwerkelijk gebaad bij het voortbestaan van de Belgische constructie."

Foutje ! :)

Pick Nick
23 juli 2008, 16:42
Het links zelfhatend schorremorrie heeft nog eens een hoogdag. Dat ze er maar van genieten ... zolang het nog duurt. :lol::lol:

drosophila
23 juli 2008, 16:45
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt kan Brussel kiezen wat ze doet.


Dan is de kans toch wel bijzonder groot dat Brussel NIET voor Vlaanderen kiest , maar voor Belgie. Economisch zou dat een ramp zijn voor de losgeweekte dwergstaat Vlaanderen.

Gun
23 juli 2008, 16:45
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.²

fernand
23 juli 2008, 16:49
Dan is de kans toch wel bijzonder groot dat Brussel NIET voor Vlaanderen kiest , maar voor Belgie. Economisch zou dat een ramp zijn voor de losgeweekte dwergstaat Vlaanderen.

dan is het probleem voor vlaanderen opgelost! twee armoezaaiers tesamen. goe bezig.:lol:

drosophila
23 juli 2008, 16:53
dan is het probleem voor vlaanderen opgelost! twee armoezaaiers tesamen. goe bezig.:lol:

Ik vrees dat uw dwergstaat op dat ogenblik de 'armoezaaier' zal worden...

Pick Nick
23 juli 2008, 16:54
Dan is de kans toch wel bijzonder groot dat Brussel NIET voor Vlaanderen kiest , maar voor Belgie. Economisch zou dat een ramp zijn voor de losgeweekte dwergstaat Vlaanderen.

Brussel zal bij een scheiding voor de poen kiezen, dus voor Vlaanderen, zoals la Wallonie en Brussel nu voor de unitaire staat kiezen omdat hun (Vlaamse) poen nog steeds gegarandeerd is.

Pick Nick
23 juli 2008, 16:55
Ik vrees dat uw dwergstaat op dat ogenblik de 'armoezaaier' zal worden...

Die vrees slaat op niets.
Brussel levert nog geen 20% van het BNP.
Bij een scheiding zonder Brussel, zullen vele vennootschappen hun zetel verplaatsten naar het fiskaal meer aantrekkelijke Vlaanderen.

TVlietinck
23 juli 2008, 16:55
Dan is de kans toch wel bijzonder groot dat Brussel NIET voor Vlaanderen kiest , maar voor Belgie. Economisch zou dat een ramp zijn voor de losgeweekte dwergstaat Vlaanderen.

Eh? Waarom zou dat economisch een ramp zijn voor Vlaanderen? Brussel kost Vlaanderen handenvol geld.

drosophila
23 juli 2008, 16:56
Brussel zal bij een scheiding voor de poen kiezen, dus voor Vlaanderen, zoals la Wallonie en Brussel nu voor de unitaire staat kiezen omdat hun (Vlaamse) poen nog steeds gegarandeerd is.

Dream on, li'l farmer boy...

Pick Nick
23 juli 2008, 16:57
Dream on, li'l farmer boy...

Dream on, l*llende boy-scout.

De Fruitvlieg heeft nog steeds niet begrepen dat la Wllonie en Brussel nu voor het unitarisme kiezen omwille van de centjes. Ze heeft nog steeds niet gemerkt hoe de franstalige politici als de dood zijn voor regionale responsabilisering. Waarom doen ze in hun broek? Omdat ze weten dat ze het niet kunnen zonder Vlaamse belastingcenten. Ze kunnen het al decennia niet. Vandaar dat ze zich blijven vastklampen aan geldschieter Vlaanderen.

fernand
23 juli 2008, 17:04
Ik vrees dat uw dwergstaat op dat ogenblik de 'armoezaaier' zal worden...

brussel zal niets meer zijn, de europese instellingen kosten massa's geld. geld afkomstig uit vlaanderen. denkt u dat die eurdictatuur daar zal blijven?

maarte
23 juli 2008, 17:05
Je mag de nva-parlementairen natuurlijk wel verraders noemen, in het raam van je eigen politieke overtuiging en van de vrijheid van meningsuiting.

Die nva-parlementairen "verraden" inderdaad de belang-kiezers. Die laatste verlangen immers niet dat de nva-parlementairen zich houden aan hun kartel-programma en aan hun verkiezingsprogramma. Neen, de belang-kiezer verwacht dat ze zich spiegelen aan het belang-programma.

Goed zot zekers om dat zomaar normaal te vinden?Hihi, flipflop flipflop flipflop dat is wat de nva'ers doen. Geen mens gaat nog voor die partij stemmen want een partij die zelfs op haar core business haar woord niet gestand doet die is niks waard.

Pick Nick
23 juli 2008, 17:06
brussel zal niets meer zijn, de europese instellingen kosten massa's geld. geld afkomstig uit vlaanderen. denkt u dat die eurdictatuur daar zal blijven?

Die pakken hun biezen naar Straatsburg indien Brussel hoofdstad is van de corrupte Socialistische Republiek Wallonie.

maarte
23 juli 2008, 17:10
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.
:lol: Voor de franstaligen is het perfect zo, uitstellen uitstellen en nog eens uitstellen en ondertussen spelen de franstaligen als een kat met het kartel muisje. Het gaat prima voor de franstaligen zeker als ze onderwijl nog al hun socio economische wensen kunnen binnenhalen zoals tegenhouden van kerncentrales en het spijzen van stookolie fondsen en dergelijke.

HAMC
23 juli 2008, 17:11
Ik vrees dat uw dwergstaat op dat ogenblik de 'armoezaaier' zal worden...

Op wat stoelt u dat?

HAMC
23 juli 2008, 17:12
Die pakken hun biezen naar Straatsburg indien Brussel hoofdstad is van de corrupte Socialistische Republiek Wallonie.

Een hoofdstad dat dan nog in een ander land ligt.

Kom aan, dat gelooft toch niemand.

azert
23 juli 2008, 18:02
Niet waar. Ze hebben van de Franstaligen al gekregen wat ze vroegen: Dat er gepraat kan worden over een staatshervorming.

De staat hervormen houdt voor hen ook in de grenzen van brussel aanpassen aan de realiteit.
Maar daarop zeggen de Vlamingen NON.
Dus zal het NON zijn op alle vlakken; behalve hier en daar een kleinigheid.

azert
23 juli 2008, 18:03
"Slechts een kleine groep machtigen is daadwerkelijk gebaad bij het voortbestaan van de Belgische constructie."

Foutje ! :)

Bij het baden gaat men op zoek naar vette vissen.

azert
23 juli 2008, 18:05
Die pakken hun biezen naar Straatsburg indien Brussel hoofdstad is van de corrupte Socialistische Republiek Wallonie.

Zal allicht niet mogen van Duitsland.

Gwyndion
23 juli 2008, 18:07
De staat hervormen houdt voor hen ook in de grenzen van brussel aanpassen aan de realiteit.
Maar daarop zeggen de Vlamingen NON.
Dus zal het NON zijn op alle vlakken; behalve hier en daar een kleinigheid.

Azert deze regering KAN de grenzen van brussel zelfs niet veranderen. Deze regering kan het enkel voorbereiden (grondwetsweiziging) waarna er nieuwe verkiezingen moeten komen welkd at door BHV onwettelijk is, voorts zal er voor deze verandering langs Vlaamse kant nooit een meerderheid zijn.

azert
23 juli 2008, 18:15
Azert deze regering KAN de grenzen van brussel zelfs niet veranderen. Deze regering kan het enkel voorbereiden (grondwetsweiziging) waarna er nieuwe verkiezingen moeten komen welkd at door BHV onwettelijk is, voorts zal er voor deze verandering langs Vlaamse kant nooit een meerderheid zijn.

Het voorbereiden is ook goed of een federale kieskring is ook oké voor de Franstaligen.
Volgens W. Martens (HUmo deze week) zit Leterme daar toch mee in zijn hoofd.

Gwyndion
23 juli 2008, 18:38
Het voorbereiden is ook goed of een federale kieskring is ook oké voor de Franstaligen.
Volgens W. Martens (HUmo deze week) zit Leterme daar toch mee in zijn hoofd.

Ik zeg gewoon dat verwachten dat Brussel word uitgebreid zonder een boe of ba even onrealistisch is als het status quo houden van België of een boedelscheiding waar men nadien geen enkel compromis moet sluiten ivm emt de staatsschuld of de gedachte dat bij een splitsing van België Wallonië Brussel en de rand gratis krijgt en Vlaanderen ngo eens een onevenredig (gezien de bevolking + gedane afbetalingen) op zich neemt.

Ik sta altijd wantrouwig tegenover federale krieskringen etc, dat ze al eens beginnen met al die belangenconflicten, pariteit,... afschaffen, zolang dat een Vlaamse stem en een Waalse niet hetzelfde waard is moet men niet beweren dat België "perfect democratisch" is.

Kallikles
23 juli 2008, 18:38
Die vrees slaat op niets.
Brussel levert nog geen 20% van het BNP.
Bij een scheiding zonder Brussel, zullen vele vennootschappen hun zetel verplaatsten naar het fiskaal meer aantrekkelijke Vlaanderen.

Neen, mits fiscale autonomie kan Brussel een fiscaal paradijs worden.

Pick Nick
23 juli 2008, 18:40
Neen, mits fiscale autonomie kan Brussel een fiscaal paradijs worden.

Niets van, ze kunnen nu hun onderwijs al niet betalen. Hoe gaan ze hun begroting dan rond krijgen door cadeaukes te doen aan vennootschappen?
Met Vlaamse ontwikkelingshulp zeker :lol::lol::lol:

Gwyndion
23 juli 2008, 18:41
Neen, mits fiscale autonomie kan Brussel een fiscaal paradijs worden.

Wil je dat even uitleggen? Ik zie niet echt in hoe je dat legaal wil doen gezien de torenhoge kosten die Brussel heeft, zeker als ze van het buitenland afhankelijk is voor praktisch alles.

daiwa
23 juli 2008, 18:45
Neen, mits fiscale autonomie kan Brussel een fiscaal paradijs worden.

In jouw dromen ja. :rofl::rofl:

-=EXCALIBUR=-
23 juli 2008, 18:50
Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.
Dat zijn echt voorbeeldige inwoners. Je mag ze allemaal hebben. :rofl:

-=EXCALIBUR=-
23 juli 2008, 18:54
brussel zal niets meer zijn, de europese instellingen kosten massa's geld. geld afkomstig uit vlaanderen. denkt u dat die eurdictatuur daar zal blijven?
En neem daar ook de Vlaamse ambtenarij weg. Zonder Vlaanderen: Brussel = kaputt, finito, the end. :lol:

Alleen beseffen ze het niet of zetten ze hun kiesvee klepjes op.

Oberon
23 juli 2008, 18:54
Niets van, ze kunnen nu hun onderwijs al niet betalen. Hoe gaan ze hun begroting dan rond krijgen door cadeaukes te doen aan vennootschappen?
Met Vlaamse ontwikkelingshulp zeker :lol::lol::lol:

Beste Pick Nick,

Bij mijn weten is onderwijs gemeenschapsmaterie, geen gewestmaterie. Het hoofdstedelijk gewest Brussel betaalt dus geen onderwijs behalve eigen scholen, mochten ze die hebben ?
Het leeuwenaandeel in de onderwijskosten wordt door de Vlaamse en Franse gemeenschap betaald. Tot daar beetje staatskunde.

De facto slaat uw opmerking op niks.

Kallikles
23 juli 2008, 18:55
Wil je dat even uitleggen? Ik zie niet echt in hoe jed at legaal wil doen gezien de torenhoge kosten die Brussel heeft, zeker als ze van het buitenland afhankelijk is voor praktisch alles.

Andere stadstaten, zoals Hong Kong, Singapore, Monaco, ... hebben ook allemaal een uiterst lage belastingvoet.

Het is eigenlijk heel simpel: Brussel is een zeer rijke stad (derde rijkste stad van Europa na Londen en Parijs), maar de belastingen hierop worden geïnd in de onproductieve villawijken van Waals- en Vlaams-Brabant. I.g.v. fiscale autonomie zullen deze gelden in Brussel worden geïnd. Daardoor zal de belastingvoet ook drastisch kunnen dalen.

azert
23 juli 2008, 18:58
Beste Pick Nick,

Bij mijn weten is onderwijs gemeenschapsmaterie, geen gewestmaterie. Het hoofdstedelijk gewest Brussel betaalt dus geen onderwijs behalve eigen scholen, mochten ze die hebben ?
Het leeuwenaandeel in de onderwijskosten wordt door de Vlaamse en Franse gemeenschap betaald. Tot daar beetje staatskunde.

De facto slaat uw opmerking op niks.

Brussel zou wel graag gewestelijk onderwijs organiseren om beter te kunnen inspelen op de taalkundige realiteit.
Echt tweetalig onderwijs zou dan mogelijk worden.

Gwyndion
23 juli 2008, 19:03
Beste Pick Nick,

Bij mijn weten is onderwijs gemeenschapsmaterie, geen gewestmaterie. Het hoofdstedelijk gewest Brussel betaalt dus geen onderwijs behalve eigen scholen, mochten ze die hebben ?
Het leeuwenaandeel in de onderwijskosten wordt door de Vlaamse en Franse gemeenschap betaald. Tot daar beetje staatskunde.

De facto slaat uw opmerking op niks.

Oberon we hadden het over in het geval Brussel onafhankelijk was.

Gwyndion
23 juli 2008, 19:05
Andere stadstaten, zoals Hong Kong, Singapore, Monaco, ... hebben ook allemaal een uiterst lage belastingvoet.

Het is eigenlijk heel simpel: Brussel is een zeer rijke stad (derde rijkste stad van Europa na Londen en Parijs), maar de belastingen hierop worden geïnd in de onproductieve villawijken van Waals- en Vlaams-Brabant. I.g.v. fiscale autonomie zullen deze gelden in Brussel worden geïnd. Daardoor zal de belastingvoet ook drastisch kunnen dalen.

Hmm, heb je hier cijfers van? Zou me verbazen dat Brussel, zelfs al inde ze deze belastingenz elf zo rijk zou zijn moest ze zelf al de kosten voor werklozen, politie, illegalen,... ophoesten.

Oberon
23 juli 2008, 19:12
Brussel zou wel graag gewestelijk onderwijs organiseren om beter te kunnen inspelen op de taalkundige realiteit.
Echt tweetalig onderwijs zou dan mogelijk worden.

Dat is koffiedikkijken.

Wellicht zijn het enkel de ouderen onder ons die nog weten dat Vlaanderen zich tot nu altijd verzet hebben tegen een Brussel dat de volle bevoegdheid heeft over alle geregionaliseerde materie. Wat men pleegt te noemen een federalisering met drie evenwaardige gewesten: Vlaanderen, Wallonië en Brussel. Dat was vroeger een echt breekpunt.

Dat betekent dat Brussel dan volledig zelfstandig wordt niet enkel als gewest maar ook als gemeenschap: dus Vlamingen, Walen en de Brusselaars.

Groot gevaar: een joint adventure tussen Wallonië en Brussel waardoor de Nederlandstalige Brusselaar in Brussel in de verdrukking komt. Dat is geen fictie hoor, wellicht heb je al gehoord van Wallo-Brux. Dat is de voorbode.

Ik acht het niet uitgesloten dat het uiteindelijk nog zover komt. In de huidige stand van zaken mogen we Vlaamse toegevingen verwachten die echt ver gaan.
Weet dat we dan als Vlaming, Brussel loslaten en de Vlamingen in Brussel, een minderheid, dan overgeven aan de willekeur van de Franstalingen in Brussel en Wallonië.

Ik hoop dat men daar echt goed over nadenkt vooraleer dat de klassieke partijen dergelijke toegevingen doen.

-=EXCALIBUR=-
23 juli 2008, 19:19
Brussel zou wel graag gewestelijk onderwijs organiseren om beter te kunnen inspelen op de taalkundige realiteit.
Echt tweetalig onderwijs zou dan mogelijk worden.
Organiseren... en wie gaat het ( weer ) betalen?

Oberon
23 juli 2008, 19:21
Niets van, ze kunnen nu hun onderwijs al niet betalen. Hoe gaan ze hun begroting dan rond krijgen door cadeaukes te doen aan vennootschappen?
Met Vlaamse ontwikkelingshulp zeker :lol::lol::lol:

Oberon we hadden het over in het geval Brussel onafhankelijk was.

Kan wel zijn maar Pick Nick schrijft duidelijk " ze kunnen NU hun onderwijs niet betalen. Nu is toch heden, vandaag ....

Of ze het in de toekomst zouden kunnen ??? Blijft een vraag maar zoals Pick Nick stelt dat ze het NU niet kunnen is - als argument - volkomen uit de lucht gegrepen.
Waar haalt hij dit vandaan (?), het gewest Brussel is niet bevoegd voor onderwijs en moet dus geen betalen.

Had hij nu gezegd dat het gewest NU geen geld had voor een goed beleid in de volgende bevoegdheden :
de ruimtelijke ordening (planning, stedenbouw, stadsvernieuwing, grondbeleid, bescherming van monumenten en landschappen);
het leefmilieu en het waterbeleid;
het natuurbehoud;
de huisvesting;
de economie (economische expansie, buitenlandse handel...);
het energiebeleid;
de bevoegdheden van de plaatselijke besturen (provincies, gemeenten, intercommunales);
het tewerkstellingsbeleid;
de openbare werken;
het vervoer;
de buitenlandse betrekkingen;
het wetenschappelijk onderzoek.

Dan pas had hij een goed punt gescoord. Ik zie onderwijs daar niet bij staan.

Kallikles
23 juli 2008, 19:30
Hmm, heb je hier cijfers van? Zou me verbazen dat Brussel, zelfs al inde ze deze belastingenz elf zo rijk zou zijn moest ze zelf al de kosten voor werklozen, politie, illegalen,... ophoesten.

Wel, zo heeft Forbes berekend dat de Brusselse regio de tweede rijkste regio is in Europa, met een BBP dat meer dan dubbel zo groot is als het Europese gemiddelde:

http://www.forbes.com/2005/02/24/cx_cd_0225featslide_2.html?thisSpeed=20000

Pick Nick
23 juli 2008, 19:30
Kan wel zijn maar Pick Nick schrijft duidelijk " ze kunnen NU hun onderwijs niet betalen. Nu is toch heden, vandaag ....

Of ze het in de toekomst zouden kunnen ??? Blijft een vraag maar zoals Pick Nick stelt dat ze het NU niet kunnen is - als argument - volkomen uit de lucht gegrepen.
Waar haalt hij dit vandaan (?), het gewest Brussel is niet bevoegd voor onderwijs en moet dus geen betalen.

Had hij nu gezegd dat het gewest NU geen geld had voor een goed beleid in de volgende bevoegdheden :
de ruimtelijke ordening (planning, stedenbouw, stadsvernieuwing, grondbeleid, bescherming van monumenten en landschappen);
het leefmilieu en het waterbeleid;
het natuurbehoud;
de huisvesting;
de economie (economische expansie, buitenlandse handel...);
het energiebeleid;
de bevoegdheden van de plaatselijke besturen (provincies, gemeenten, intercommunales);
het tewerkstellingsbeleid;
de openbare werken;
het vervoer;
de buitenlandse betrekkingen;
het wetenschappelijk onderzoek.

Dan pas had hij een goed punt gescoord. Ik zie onderwijs daar niet bij staan.

Ok, ik heb mezelf verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat de Franstalige Gemeenschap er nu al niet in slaagt haar onderwijs te financieren en dat de federale kas - de facto voor de hoofdmoot Vlaams belastinggeld - met regelmaat moet bijspringen.
Goed zo?

Kallikles
23 juli 2008, 19:32
Ok, ik heb mezelf verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat de Franstalige Gemeenschap er nu al niet in slaagt haar onderwijs te financieren en dat de federale kas - de facto voor de hoofdmoot Vlaams belastinggeld - met regelmaat moet bijspringen.
Goed zo?

Ok, maar niemand heeft het over de Franse Gemeenschap gehad.

Pick Nick
23 juli 2008, 19:34
Wel, zo heeft Forbes berekend dat de Brusselse regio de tweede rijkste regio is in Europa, met een BBP dat meer dan dubbel zo groot is als het Europese gemiddelde:

http://www.forbes.com/2005/02/24/cx_cd_0225featslide_2.html?thisSpeed=20000

Het is maar wat Forbes verstaat onder de Brusselse regio....

van Maerlant
23 juli 2008, 19:40
Veel Vlamingen gaan anders denken wanneer je hen met het probleem Brussel confronteert. Daar hebben ze vaak nog niet over nagedacht.

Welk probleem? Bedoelt ge de misdaad, werkloosheid en verloedering van Brussel? Want andere problemen zie ik niet meteen.

van Maerlant
23 juli 2008, 19:44
En als dan nog niet buigen, rest er jullie nog altijd de oplossing-Karadzic


Uw postjes zijn nog altijd even grappig als vroeger :lol:

Oberon
23 juli 2008, 19:46
Beste Pick Nick,

We leren ALLEMAAL iets, elke dag. Geen heartfeelings hoop ik.

Pierette
23 juli 2008, 20:27
Zal bij de NVA niet 31 juli maar 6 december worden :lol:

DE Decker zecht het goed !

mms://193.191.129.52/Archive/20080723-1_bb_pl.wmv

azert
23 juli 2008, 20:30
Zal bij de NVA niet 31 juli maar 6 december worden :lol:

DE Decker zecht het goed !

mms://193.191.129.52/Archive/20080723-1_bb_pl.wmv

In terzake zei Leterme dat de staatshervorming er komt ook al moet het weken, maanden of jaren duren.

Duym
23 juli 2008, 20:33
Zal bij de NVA niet 31 juli maar 6 december worden :lol:

DE Decker zecht het goed !

mms://193.191.129.52/Archive/20080723-1_bb_pl.wmv

Zeg, waar staat België in die petitie? (Liever Vlaanderen natuurlijk)

Oberon
23 juli 2008, 20:36
In terzake zei Leterme dat de staatshervorming er komt ook al moet het weken, maanden of jaren duren.

Zegt hij inderdaad. Op die manier wordt "onverwijld" wel erg lang.

Alvader
23 juli 2008, 20:41
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.

idd. Daar ben ik het volmondig mee eens. De Franstaligen zouden niet liever hebben dan dat het Kartel verdwijnt. Quod NON !

Alvader
23 juli 2008, 20:44
Dat het inwoners heeft. Waarvan de verpletterende meerderheid geen boodschap heeft aan flamingantische oplossingen voor hun stad.

HUN Stad ?? Brussel is de hoofdstad van België, dus ook MIJN STAD. Brussel wordt al jaren voor het merendeel door Vlaanderen onderhouden. Het wordt tijd dat Brussel door Alle Belgen bestuurd wordt.

Alvader
23 juli 2008, 20:46
Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" :lol: Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.

mdm Delvaux, van Le Soir woont er anders ook niet hé.

-=EXCALIBUR=-
23 juli 2008, 20:47
In terzake zei Leterme dat de staatshervorming er komt ook al moet het weken, maanden of jaren duren.
Ach ja, dan is er weer de zoveelste zwarte zondag. 8-)

drosophila
23 juli 2008, 20:53
Het is maar wat Forbes verstaat onder de Brusselse regio....

De cijfers komen van Eurostat. Ik heb een sterk vermoeden dat die er voor uw plezier niet eventjes Dilbeek en Waver hebben bijgerekend.

azert
23 juli 2008, 20:54
mdm Delvaux, van Le Soir woont er anders ook niet hé.

Voor haar zal Dilbeek Brussel zijn hé.

Vrij gevaarlijk met de fiets; maar 7 km = op fietsafstand van het centrum.

Niemand zal je tegenspreken wanneer je zegt dat van Gent of Antwerpen bent als je op minder dan 10 km van het centrum van Gent of Antwerpen woont.

born2bewild
23 juli 2008, 21:06
http://en.wikipedia.org/wiki/Antwerp
Area 204.51 km²
Population 461,496



http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_Brussels
Area 32.61 km²
Population 144,784
Unemployment rate 23.9%



32.61 km² :lol::lol::lol:

drosophila
23 juli 2008, 21:11
http://en.wikipedia.org/wiki/Antwerp
Area 204.51 km²
Population 461,496



http://en.wikipedia.org/wiki/City_of_Brussels
Area 32.61 km²
Population 144,784
Unemployment rate 23.9%



32.61 km² :lol::lol::lol: -

Brussels Region 1,031,215
- Density 6,389/km² (3,970/sq mi)
- Metro 1,350,000

born2bewild
23 juli 2008, 21:14
tututut

drosophila
23 juli 2008, 21:16
tututut

Tututut inderdaad. In deze draad gaat het over het Hoofstedelijk Gewest. Niet over de Stad.

born2bewild
23 juli 2008, 21:17
Brussels region, is dat niet heel europa?


32.61 km² :lol::lol::lol:

Alvader
23 juli 2008, 21:17
Voor haar zal Dilbeek Brussel zijn hé.

Vrij gevaarlijk met de fiets; maar 7 km = op fietsafstand van het centrum.

Niemand zal je tegenspreken wanneer je zegt dat van Gent of Antwerpen bent als je op minder dan 10 km van het centrum van Gent of Antwerpen woont.

Er zijn mensen die vlak naast Nederland wonen en toch Belg zijn en zo genoemd worden.
Willen we het eens omdraaien: die kleine Vlek Brussel in het Grote Vlaanderen. Bestaan inwoners van het Brussels gewest wel ? Dat zijn toch gewoon Vlamingen.

Ik verbaas me trouwens steeds meer en meer over je laag IQ.

drosophila
23 juli 2008, 21:22
Bestaan inwoners van het Brussels gewest wel ? Dat zijn toch gewoon Vlamingen.


Zoals Vlamingen in feite gewoon Belgen zijn.

azert
23 juli 2008, 21:34
Bestaan inwoners van het Brussels gewest wel ? Dat zijn toch gewoon Vlamingen.




Dat hoor je als je in Brussel rondloopt. Iedereen spreekt daar NL zoals de andere Vlamingen.

proost
23 juli 2008, 21:46
Zoals Vlamingen in feite gewoon Belgen zijn.

OMFG! En waarom moet ik mij Belg voelen ?

Alvader
23 juli 2008, 21:49
Dat hoor je als je in Brussel rondloopt. Iedereen spreekt daar NL zoals de andere Vlamingen.

Beste Azert,

Zelfs het FDF heeft door dat ondanks hun leuke statistiekjes met 90 proc Franstaligen ( niet moeilijk hé in een internationale stad waar inwijkelingen de keuze hebben tussen de wereldtaal Frans en het bescheiden Nederlands ) "l'identitée francophonne" niet bestaat. Frans en Engels zijn instrumenten om zich uit te drukken.
Geniet even van het volgende: http://www.fdf.be/spip.php?article601

Alvader
23 juli 2008, 21:50
Zoals Vlamingen in feite gewoon Belgen zijn.

Nog een dommekloot op het forum erbij. Misschien eens iets meer moeite doen en het geheel lezen.

L. J. Brutus
23 juli 2008, 22:27
Zoals Vlamingen in feite gewoon Belgen zijn.

Zoals alle Belgen gewoon Nederlanders zijn.

drosophila
23 juli 2008, 22:58
Nog een dommekloot op het forum erbij. Misschien eens iets meer moeite doen en het geheel lezen.

Toegegeven, tegen de spitante intelligentie die van uw post #125 druipt kunnen we niet op. Die geniale inval om mdm (sic) Delvaux erbij te sleuren. Meesterlijk.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:01
En maar goed ook. De gijzeling van een heel land door een handvol (zes!) separatisten heeft lang genoeg geduurd zeker?De Belgsiche revolutie bestond ook maar uit een handvol Franse revolutionairen. Aangezien ze de steun kregen van de kerkelijke en financiële elites, en vanhet Franse leger, bleek dat voldoende. De Belgische staat is sindsdien ook steeds afwisselen geleid door een handvol mensen �* la Albert Frère, Etienne Davignon, familie Boël, etc...

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:02
Terzijde: om te gieren is het nochtans bloedserieus geserveerde "Brussel is pas een francofone stad als iedereen is gaan slapen" :lol: Minder om te lachen is natuurlijk de echte reden voor het onbenullige aantal Brusselse Vlamingen: een echte Vlaam moet niks weten van zijn hoofdstad. Is liever drie uur per dag onderweg van en naar zijn erf dan er ook maar een seconde aan te denken om er te gaan wonen.Dus ik ben geen echte Vlaam? :roll:

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:07
En hoe wou je ze jullie "oplossingen" opdringen, mocht het zover komen?Zie jij alternatieven? Denk je dat Wallonië bereid en in staat is om jaarlijks miljarden euro's op te hoesten voor Brussel? Een Brussel waar ze sociaal-economisch geen enkele band mee heeft? Een zelfstandig Brussel?
Brussel heeft geen ander alternatief dan aan te sluiten bij Vlaanderen. En dat weten ze in de FDF-kringen. Vandaar hun hysterie. Vandaar dat enkel Brussel volhangt met tricoloren. In de Belgische staat kon de Brusselse kapitalistische elite steeds de lakens uitdelen. In ieder post-Belgisch scenario zal dat gedaan zijn. En dat doet pijn bij het ancien régime in Bruxelles.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:10
Het grote probleem is de Belgische fiscaliteit: belastingen die geïnd worden in de verblijfplaats ipv daar waar het inkomen verdiend wordt (en waar de kosten vd gemeenschap die dat verdienen mogelijk maken gemaakt worden).Ik weet dat de Brusselse Francofone politici dat een probleem vinden. Pech voor hen.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:13
-Die infrastructuur is vervallen tgv de fiscale wurggreep van de provinciebewoners op Brussel: ze willen de lusten maar niet de lasten...Het waren de Franstalige Brusselaars die een eigen gewest wilden. De rest van Vlaanderen wilde dat niet. Nu niet komen janken. Als ze in Brussel niet kunnen leven met de gewestgrens, dan schaffen we die grens wel af.

Hoeveel tienduizenden forenzen, Vlamingen én Walen, die geld kosten maar hun belastingen in hun gemeentetje, onder hun kerktoren, betalen, niet in Brussel? En voor een groot deel forenzen op kosten van de belastingbetaler.In alle steden brengen pendelaars meer geld in het laadje, dan dat het de stad kost aan infrastructuur. Waarom zou Brussel daar ineens een uitzondering op zijn?

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:16
tastenhoye had gesteld" men kan ze ook uithongeren"...Doet me denken aan de Charles Rogier-methode om Vlaanderen te verfransen.

...waarmee hij bedoelde, "We geven ze geen centen meer" dan zullen we zien welke kant ze kiezen!

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:18
En als dan nog niet buigen, rest er jullie nog altijd de oplossing-KaradzicDat is ongetwijfeld een synoniem voor "de oplossing-Charles Rogier". :|

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:21
Neen, voor mij persoonlijk niet, ik gruw van socialisten en hun weldadenKaradzic gruwde zo mogelijk nog meer van de socialisten als jij.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:24
De servische communisten zijn dus nu internationale nationalisten.Nu zijn het ineens al communisten? Ik denk dat je best eens de relatie tussen Karadzic en het Tito-bestuur opzoekt. Beide waren geen goeie vriendjes van elkaar, ziet u.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:27
Brussel NIET voor Vlaanderen kiestSepuku is een eervolle dood. Maar mijn ervaring leert dat Brussel daar veel ter opportunistisch voor is.

Insano
23 juli 2008, 23:32
Jaani_Dushman, er bestaat een multiquote knop, degene met de aanhalingstekens. Eénmaal dat je alle berichten hebt aangeduidt waarop je wenst te reageren, moet je op één van de berichten op "Quote" drukken en kan je daar je commentaar noteren.

Tien berichten op een rij heb ik nog nergens gezien :P

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:33
De staat hervormen houdt voor hen ook in de grenzen van brussel aanpassen aan de realiteit.
Maar daarop zeggen de Vlamingen NON.Om Brussel uit te breiden met haar volledige sociaal-economische ruimte, moet zij uitgebreid worden met de provincies Vlaams-Brabant, Antwerpen en Oost-Vlaanderen. Dát is "la vraie dimension de Bruxelles". Maar dan zal men in dat uitgebreide Brusselse Gewest wel moeten rekening houden met een overweldigende Nederlandstalige meerderheid. Denk je dat ze dat aankunnen?

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:34
Jaani_Dushman, er bestaat een multiquote knop, degene met de aanhalingstekens. Eénmaal dat je alle berichten hebt aangeduidt waarop je wenst te reageren, moet je op één van de berichten op "Quote" drukken en kan je daar je commentaar noteren.

Tien berichten op een rij heb ik nog nergens gezien :PZal eens proberen. :-P

Kallikles
23 juli 2008, 23:35
Het is maar wat Forbes verstaat onder de Brusselse regio....

Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, mijn waarde... Kijk, Brussel is de grootste troef van België, dat weet iedereen die van dicht of van ver ook maar iets met de zakenwereld te maken heeft en/of een IQ van meer dan 21 heeft. Als jullie dat niet willen geloven, dan is dat jullie probleem.

Insano
23 juli 2008, 23:46
Zal eens proberen. :-PVan mij ben je niet verplicht, aangezien er niets in staat in het forumreglement. Het was eerder voor jezelf om zo dubbelposts en andere problemen te vermijden :-)

En zo gebruik je die nieuwe vBulletin features ook eens :-D

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:48
Andere stadstaten, zoals Hong Kong, Singapore, Monaco, ... hebben ook allemaal een uiterst lage belastingvoet.

Het is eigenlijk heel simpel: Brussel is een zeer rijke stad (derde rijkste stad van Europa na Londen en Parijs), maar de belastingen hierop worden geïnd in de onproductieve villawijken van Waals- en Vlaams-Brabant. I.g.v. fiscale autonomie zullen deze gelden in Brussel worden geïnd. Daardoor zal de belastingvoet ook drastisch kunnen dalen.Wat houdt die bedrijven vandaag anno 2008 dan tegen om zich allemaal in Monaco te registreren?

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:53
Kan wel zijn maar Pick Nick schrijft duidelijk " ze kunnen NU hun onderwijs niet betalen. Nu is toch heden, vandaag ....

Of ze het in de toekomst zouden kunnen ??? Blijft een vraag maar zoals Pick Nick stelt dat ze het NU niet kunnen is - als argument - volkomen uit de lucht gegrepen.
Waar haalt hij dit vandaan (?), het gewest Brussel is niet bevoegd voor onderwijs en moet dus geen betalen.

Had hij nu gezegd dat het gewest NU geen geld had voor een goed beleid in de volgende bevoegdheden :
de ruimtelijke ordening (planning, stedenbouw, stadsvernieuwing, grondbeleid, bescherming van monumenten en landschappen);
het leefmilieu en het waterbeleid;
het natuurbehoud;
de huisvesting;
de economie (economische expansie, buitenlandse handel...);
het energiebeleid;
de bevoegdheden van de plaatselijke besturen (provincies, gemeenten, intercommunales);
het tewerkstellingsbeleid;
de openbare werken;
het vervoer;
de buitenlandse betrekkingen;
het wetenschappelijk onderzoek.

Dan pas had hij een goed punt gescoord. Ik zie onderwijs daar niet bij staan.Zijn dat niet alle bevoegdheden waar het Brussels Gewest via de BelIris-constructie terug extra geld gekregen heeft?

Dat hoor je als je in Brussel rondloopt. Iedereen spreekt daar NL zoals de andere Vlamingen.Niet iedereen gelooft nog in uw 19e eeuws hokjesdenken waarbij men mensen per moedertaal indeelt. Voor mij is het Vlaming-zijn onafhankelijk van moedertaal, etnische afkomst of geloofsovertuiging.

Jaani_Dushman
23 juli 2008, 23:56
Van mij ben je niet verplicht, aangezien er niets in staat in het forumreglement. Het was eerder voor jezelf om zo dubbelposts en andere problemen te vermijden :-)

En zo gebruik je die nieuwe vBulletin features ook eens :-DIk voel mij nu als een ouwe zak die schrik heeft van alle nieuwigheden. ;-)

proost
24 juli 2008, 01:47
Zoals alle Belgen gewoon Nederlanders zijn.


die is goe :-)

proost
24 juli 2008, 01:48
Toegegeven, tegen de spitante intelligentie die van uw post #125 druipt kunnen we niet op. Die geniale inval om mdm (sic) Delvaux erbij te sleuren. Meesterlijk.


Onze belg komt van "Galaxias Kyklos" kapot lachen!

epicurist_dirk
24 juli 2008, 04:45
Zoals België nu is zijn er 6.000.000 Vlamingen en 4.000.000 Walen. De Walen zijn in de minderheid.
Dat de Walen perse Wallonië/ Brussel wensen is om dan met even veel te zijn als Vlaanderen.

6.000.000 – 1.600.000 = 4.400.000 Vlaanderen.

4.000.000 + 1.600.000 = 5.600.000 Wallonië/Brussel.

Dan hebben ze niet alleen hun oude privileges, maar kunnen ze ook nog eens zeggen dat ze de meerderheid hebben.

Wie wat betaald is dan voor hen een bijzaak.

Anna List
24 juli 2008, 07:21
Ik maak een pakt met de duivel of eenders wie om Belgie kapot te krijgen.

you'r on !

ps ik ben 'eenders wie' hoor, pas de panique ! ;-)

Anna List
24 juli 2008, 07:24
yep, zo kennen we jullie wel. Als nationalisten gruwelijkheden begaan, zijn het ineens socialisten.

On topic: als de brusselaars jullie 'oplossingen' voor hen en hun stad niet slikken, dan geven jullie Brussel op, begrijp ik dat goed?

bull shit !

brussel moet ZELF kiezen, maar het ligt waar het ligt, en het krijgt er geen Vlaamse gemeenten bij.

dus brussel kan kiezen :

een enclave worden in Vlaanderen en transfers naar Wallonie betalen (wegens de hogere werkloosheid aldaar)
of op federale basis aansluiten bij Vlaanderen en transfers blijven ontvangen

tiens, tiens, ik ben eens benieuwd wat die Brusselaars gaan kiezen.

Anna List
24 juli 2008, 07:25
Dan is de kans toch wel bijzonder groot dat Brussel NIET voor Vlaanderen kiest , maar voor Belgie. Economisch zou dat een ramp zijn voor de losgeweekte dwergstaat Vlaanderen.


:rofl:

Anna List
24 juli 2008, 07:26
Ik vrees dat uw dwergstaat op dat ogenblik de 'armoezaaier' zal worden...

en waarop is uw vrees gebaseerd ?

Zwartengeel
24 juli 2008, 07:52
Zoals België nu is zijn er 6.000.000 Vlamingen en 4.000.000 Walen. De Walen zijn in de minderheid.
Dat de Walen perse Wallonië/ Brussel wensen is om dan met even veel te zijn als Vlaanderen.

6.000.000 – 1.600.000 = 4.400.000 Vlaanderen.

4.000.000 + 1.600.000 = 5.600.000 Wallonië/Brussel.

Dan hebben ze niet alleen hun oude privileges, maar kunnen ze ook nog eens zeggen dat ze de meerderheid hebben.

Wie wat betaald is dan voor hen een bijzaak.

Verkeerd uitgangspunt, waardoor je berekening dus ook niet klopt:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB

België heeft 10.584.534 inwoners op 1 januari 2007 . Het Vlaams Gewest heeft er daarvan 6,1 miljoen, het Waals Gewest 3,4 miljoen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 1,0 miljoen.

Bij de zes miljoen inwoners van Vlaanderen is Brussel niet meegeteld. Wallo-Brux zou dus met andere woorden 4,4 miljoen inwoners tellen, terwijl Vlaanderen dan nog altijd 6,1 miljoen inwoners heeft.

Anna List
24 juli 2008, 07:53
Beste Pick Nick,

Bij mijn weten is onderwijs gemeenschapsmaterie, geen gewestmaterie. Het hoofdstedelijk gewest Brussel betaalt dus geen onderwijs behalve eigen scholen, mochten ze die hebben ?
Het leeuwenaandeel in de onderwijskosten wordt door de Vlaamse en Franse gemeenschap betaald. Tot daar beetje staatskunde.

De facto slaat uw opmerking op niks.

dat de Franstalige gemeenschap met een financieringsprobleem zit, dat is u niet bekend ?

azert
24 juli 2008, 07:59
brussel moet ZELF kiezen,

Ze zullen alles in het werk stellen om niet te moeten kiezen en BE te behouden.

Anna List
24 juli 2008, 08:00
Ze zullen alles in het werk stellen om niet te moeten kiezen en BE te behouden.

daarin hebben ze echter NIKS in de pap te brokken, als er in het Vlaams parlement een meerderheid is voor onafhankelijkheid, dan wordt Vlaanderen onafhankelijk.

azert
24 juli 2008, 08:04
daarin hebben ze echter NIKS in de pap te brokken, als er in het Vlaams parlement een meerderheid is voor onafhankelijkheid, dan wordt Vlaanderen onafhankelijk.

Bij een eenzijdige afscheuring, zal Brussel zeker niet volgen.

stab
24 juli 2008, 08:04
Neen, mits fiscale autonomie kan Brussel een fiscaal paradijs worden.
:rofl:
Waarom verzet Brussel zich dan tegen de regionalisering vd fiscale ontvangsten?

azert
24 juli 2008, 08:05
en als Brussel niet volgt is de vraag of er dan nog een meerderheid zal zijn voor onafhankelijkheid.

azert
24 juli 2008, 08:06
:rofl:
Waarom verzet Brussel zich dan tegen de regionalisering vd fiscale autonomie?

Brussel wil gewoon dat BE blijft bestaan en als de fiscaliteit gesplitst wordt is het einde in zicht.

Anna List
24 juli 2008, 08:08
Bij een eenzijdige afscheuring, zal Brussel zeker niet volgen.


dat zullen zij zelf moeten beslissen, maar ze blijven liggen waar ze liggen, en krijgen geen Vlaamse gemeentes.

als zij ervoor kiezen om de Waalse werklozen mee te betalen, tant pis,
wanneer zij kiezen voor Vlaanderen, dan kunnen ze de Vlaamse administratie en de Vlaamse transfers behouden en worden ze mss geen tweede Charleroi.

speurneus
24 juli 2008, 08:25
Brussel zal bij een scheiding voor de poen kiezen, dus voor Vlaanderen, zoals la Wallonie en Brussel nu voor de unitaire staat kiezen omdat hun (Vlaamse) poen nog steeds gegarandeerd is.
Als Brusselaar heb ik heel wat franstalige vrienden. Wel geen enkele wil bij een scheiding bij Vlaanderen horen. Zij hebben te veel schrik dat de Vlamingen hun taal en cultuur op termijn zullen beknotten. Je kan hen nog zo dikwijls uitleggen dat niet alle vlamingen extremisten zijn, de perceptie is en blijft er.
In een studie van de Brusselse kamer van koophandel kan Brussel waarin mits enige politieke omvorming (verdwijnen van de baronieen) wel degelijk fiscaal erg aantrekkelijk worden. Met een fiscale aanslagvoet van 15% voor bedrijven zullen de Vlaamse bedrijven die om evidente redenen hun hoofdzetel in Brussel hebben deze in wel in Brussel behouden.

Anna List
24 juli 2008, 08:28
Als Brusselaar heb ik heel wat franstalige vrienden. Wel geen enkele wil bij een scheiding bij Vlaanderen horen. Zij hebben te veel schrik dat de Vlamingen hun taal en cultuur op termijn zullen beknotten. Je kan hen nog zo dikwijls uitleggen dat niet alle vlamingen extremisten zijn, de perceptie is en blijft er.
In een studie van de Brusselse kamer van koophandel kan Brussel waarin mits enige politieke omvorming (verdwijnen van de baronieen) wel degelijk fiscaal erg aantrekkelijk worden. Met een fiscale aanslagvoet van 15% voor bedrijven zullen de Vlaamse bedrijven die om evidente redenen hun hoofdzetel in Brussel hebben deze in wel in Brussel behouden.

Vlaanderen zal garanties geven voor taalgebruik en financiering
Wallonië zal geen van beiden kunnen en willen

Vlaanderen zal om die aanslagvoet concurreren, en die concurrentiestrijd winnen.

speurneus
24 juli 2008, 08:42
Die vrees slaat op niets.
Brussel levert nog geen 20% van het BNP.
Bij een scheiding zonder Brussel, zullen vele vennootschappen hun zetel verplaatsten naar het fiskaal meer aantrekkelijke Vlaanderen.

Sorry maar hier vergis je je. Volgens de meest recente studie van Eurostat (zie de tijd van 12/02/2008) is Brussel de derde rijkste plaats in Europa na Londen en Luxemburg.
Het gemiddelde bbp (brutto binnenlands product) per inwoner van Londen in termen van koopkracht wordt op 67.798 euro geschat, wat overeenkomt met 303 procent van het EU-gemiddelde van 22.400 euro. In het groothertogdom Luxemburg ligt het bbp op 264 procent van het EU-gemiddelde en in Brussel op 241 procent (53.876 euro).
Zo bedraagt het bbp per inwoner in termen van koopkracht 26.903 euro in het Vlaams gewest (120 pct van het EU-gemiddelde) en 19.592 euro in het Waals gewest (87 procent). De rijkste provincie is Antwerpen met 32.059 euro (143 procent) en de armste Henegouwen met 17.819 euro (79 procent).

kelt
24 juli 2008, 08:46
Meanwhile in the Jungle:


-originele fase(tijdens de regeringsonderhandelingen)

Staatshervorming?...slechts als de BHV-gemeenten bij Brussel komen!
(Ns n'avons rien demandé nietwaar?......)


-Huidige fase(zoals ik meen te kunnen waarnemen)

Staathervorming?...zeker!

BHV-gemeenten....hmmm..... het overleg lijkt ipv over die gemeentes in toenemende mate eerder over "Brussel" te gaan....

Zeg dus niet dat er geen verschuivingen te detecteren zijn!

Begrijpelijk dat de NVA nog even bij de les wil blijven....

-=EXCALIBUR=-
24 juli 2008, 08:49
Zoals Vlamingen in feite gewoon Belgen zijn.
De Vlamingen hebben de stempel belg gekregen zonder dat ze er voor gevraagd hadden. Vergelijk het met een zogenaamd geschenk dat je gekregen hebt maar waar je in feite niets mee bent. Het belandt ergens op de zolder want je kan er toch niets mee aanvangen.

speurneus
24 juli 2008, 08:51
Het is maar wat Forbes verstaat onder de Brusselse regio....
ha ha ha, is dat je enige verweer, slapjes hoor erg slapjes,....

TVlietinck
24 juli 2008, 08:55
Sorry maar hier vergis je je. Volgens de meest recente studie van Eurostat (zie de tijd van 12/02/2008) is Brussel de derde rijkste plaats in Europa na Londen en Luxemburg.
Het gemiddelde bbp (brutto binnenlands product) per inwoner van Londen in termen van koopkracht wordt op 67.798 euro geschat, wat overeenkomt met 303 procent van het EU-gemiddelde van 22.400 euro. In het groothertogdom Luxemburg ligt het bbp op 264 procent van het EU-gemiddelde en in Brussel op 241 procent (53.876 euro).
Zo bedraagt het bbp per inwoner in termen van koopkracht 26.903 euro in het Vlaams gewest (120 pct van het EU-gemiddelde) en 19.592 euro in het Waals gewest (87 procent). De rijkste provincie is Antwerpen met 32.059 euro (143 procent) en de armste Henegouwen met 17.819 euro (79 procent).

In Brussel wonen veel mensen die bij de Europese Gemeenschap werken. Die verdienen inderdaad zeer goed hun boterham, maar ze betalen quasi geen belastingen. Ze brengen Brussel weinig of niets op.

Al ligt het BBP in Brussel dus erg hoog, het blijft inkomstengewijs een arme stad die niet zonder de steun van Vlaanderen kan.

Als Brussel er bij een eventuele splitsing voor kiest Vlaanderen niet te volgen, zal het zonder Vlaamse steun verkommeren tot een provinciestad. Dat zou uiteraard zonde zijn voor Brussel, maar ook voor Vlaanderen. Indien Brussel kiest voor Vlaanderen is er een win-win situatie.

azert
24 juli 2008, 08:56
Vlaanderen zal garanties geven voor taalgebruik en financiering


Ze zullen niet geloven dat Vlaanderen nooit op die garanties zullen terugkeren.

Als zelfs de Vlamingen over Leterme al beginnen zeggen: wie gelooft die man nog... (terwijl hij zelf over Verhofstadt en c° zei: we gelooft die mensen nog); dan weet je hoeveel een belofte waard is bij Vlamingen.

Anna List
24 juli 2008, 08:59
Ze zullen niet geloven dat Vlaanderen nooit op die garanties zullen terugkeren.

Als zelfs de Vlamingen over Leterme al beginnen zeggen: wie gelooft die man nog... (terwijl hij zelf over Verhofstadt en c° zei: we gelooft die mensen nog); dan weet je hoeveel een belofte waard is bij Vlamingen.


geen enkel probleem, in dat geval moeten de Brusselaars zeker voor Wallonië kiezen !

allez, salut, et bonne chance !

azert
24 juli 2008, 09:02
allez, salut, et bonne chance !

insgelijks voor VL zonder Brussel.

speurneus
24 juli 2008, 09:04
Wat houdt die bedrijven vandaag anno 2008 dan tegen om zich allemaal in Monaco te registreren?
Weet jij dan niet dat bedrijven zich niet kunnen registreren in Monaco.

Anna List
24 juli 2008, 09:09
insgelijks voor VL zonder Brussel.

il n'y a pas de quoi ! :rofl:

speurneus
24 juli 2008, 09:09
Zoals België nu is zijn er 6.000.000 Vlamingen en 4.000.000 Walen. De Walen zijn in de minderheid.
Dat de Walen perse Wallonië/ Brussel wensen is om dan met even veel te zijn als Vlaanderen.

6.000.000 – 1.600.000 = 4.400.000 Vlaanderen.

4.000.000 + 1.600.000 = 5.600.000 Wallonië/Brussel.

Dan hebben ze niet alleen hun oude privileges, maar kunnen ze ook nog eens zeggen dat ze de meerderheid hebben.

Wie wat betaald is dan voor hen een bijzaak.
leer toch eens tellen beste man;

speurneus
24 juli 2008, 09:18
:rofl:
Waarom verzet Brussel zich dan tegen de regionalisering vd fiscale ontvangsten?
als brusselaar ben ik daar nochthans voorstander van en ik ben helemaal niet de enige. Probleem is dat de Brusselse politieke scene bevolkt wordt door uitgeweken Waalse politici die eerder aan Wallonie dan aan Brussel denken.
Denk jij nu echt dat Brussel voor Walo-brux zou kiezen als dit laatste geen feit zou zijn?
Nen Brusselaar is een geval apart die voelt zich noch vlaming noch waal.

azert
24 juli 2008, 09:21
Nen Brusselaar is een geval apart die voelt zich noch vlaming noch waal.

en daarom is BE perfect voor hem.

fernand
24 juli 2008, 09:22
In Brussel wonen veel mensen die bij de Europese Gemeenschap werken. Die verdienen inderdaad zeer goed hun boterham, maar ze betalen quasi geen belastingen. Ze brengen Brussel weinig of niets op.

Al ligt het BBP in Brussel dus erg hoog, het blijft inkomstengewijs een arme stad die niet zonder de steun van Vlaanderen kan.

Als Brussel er bij een eventuele splitsing voor kiest Vlaanderen niet te volgen, zal het zonder Vlaamse steun verkommeren tot een provinciestad. Dat zou uiteraard zonde zijn voor Brussel, maar ook voor Vlaanderen. Indien Brussel kiest voor Vlaanderen is er een win-win situatie.

die van de europese gemeenschap hebben dan nog hun eigen winkels. (taxfree?)

Anna List
24 juli 2008, 09:32
en daarom is BE perfect voor hem.

en uitsluitend voor hen.

speurneus
24 juli 2008, 09:34
die van de europese gemeenschap hebben dan nog hun eigen winkels. (taxfree?)
die tijd is voorbij beste fernand. Toen die regel nog gelde ben ik een paar keer in het EU warenhuis in de Berleymont geweest, wel voor de goedkoop moest je daar zeker niet zijn, integendeel.

Gun
24 juli 2008, 09:34
Ook de zes N-VA-Kamerleden keurden de eenvoudige motie goed. 8O

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/000/038/327/20080705/dyn008_original_248_186_jpeg_38327_9c13e7899e74c9b 5564f24e9dabe84fa.jpg

http://hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/356525/2008/07/23/Kamer-behoudt-vertrouwen-in-Leterme.dhtml

de postjes tellen voor Dewever :roll: geen onthoudingen
Dankzij NV-A en dankzij Bart Dewerver is Vlaanderen Vlaamser dan ooit ...

Dank aan NV-A
Dank aan Bart

Anna List
24 juli 2008, 09:37
Dankzij NV-A en dankzij Bart Dewerver is Vlaanderen Vlaamser dan ooit ...

Dank aan NV-A
Dank aan Bart


volgens mij is dat meer te danken aan Milquet en Reynders ...

speurneus
24 juli 2008, 09:37
Als Brussel er bij een eventuele splitsing voor kiest Vlaanderen niet te volgen, zal het zonder Vlaamse steun verkommeren tot een provinciestad. Dat zou uiteraard zonde zijn voor Brussel, maar ook voor Vlaanderen. Indien Brussel kiest voor Vlaanderen is er een win-win situatie.

Bewijs me dat nu eens aan de hand van cijfers aub.

Chipie
24 juli 2008, 09:40
Dankzij NV-A en dankzij Bart Dewerver is Vlaanderen Vlaamser dan ooit ...

Dank aan NV-A
Dank aan Bart
En dankzij CD&V
&
Leterme
:-)

Duym
24 juli 2008, 09:43
Dankzij NV-A en dankzij Bart Dewerver is Vlaanderen Vlaamser dan ooit ...

Dank aan NV-A
Dank aan Bart

Wees maar zeker! Je bent niet de enige die er zo over denkt ;-)
http://www.amedeus.be/pvtv.htm

Noorman
24 juli 2008, 09:52
Mannekes en Meiskes,

Aan al degenen die hier in een onnavolgbare bui van seniliteit blijven zeggen dat de geit uit Ieper zijn woord houdt :

1) Het enige wat die Leterme kwiet het laatste jaar zelf heeft gedaan is naar Albert crossen en zeggen dat het niet ging, alle andere zaken werden voor hem geregeld met dank aan Albert, Jean-Luc, Guy en Herman, niet noodzakelijk in die volgorde

2) Nog voor hij ooit Vlaams minister-president werd wist dit groot licht ons te melden dat hij nooit maar dan ook nooit in een regering zou stappen als BHV niet zou worden opgelost

3) Nog voor hij ooit premier werd wist dit groot licht ons te melden dat hij nooit maar dan ook nooit in een regering zou stappen zonder oplossing voor BHV

4) Op 12 maart liet dit groot licht ons weten dat als er op 15 juli geen SPIJKERHARDE garanties voor een staatshervorming waren hij met onmiddellijke ingang de regering zou verlaten

5) Gisterenavond vertelde het groot licht aan Madam Cools dat hij koppig is, de staatshervorming moet en zal er komen, het kan weken, maanden, misschien wel JAREN (u leest het goed, JAAAAREN) duren maar ze zal er komen !

Woord houden, zei U ?

Whoehahahahahahahaha

Noorman

Anna List
24 juli 2008, 09:55
Mannekes en Meiskes,

Aan al degenen die hier in een onnavolgbare bui van seniliteit blijven zeggen dat de geit uit Ieper zijn woord houdt :

1) Het enige wat die Leterme kwiet het laatste jaar zelf heeft gedaan is naar Albert crossen en zeggen dat het niet ging, alle andere zaken werden voor hem geregeld met dank aan Albert, Jean-Luc, Guy en Herman, niet noodzakelijk in die volgorde

2) Nog voor hij ooit Vlaams minister-president werd wist dit groot licht ons te melden dat hij nooit maar dan ook nooit in een regering zou stappen als BHV niet zou worden opgelost

3) Nog voor hij ooit premier werd wist dit groot licht ons te melden dat hij nooit maar dan ook nooit in een regering zou stappen zonder oplossing voor BHV

4) Op 12 maart liet dit groot licht ons weten dat als er op 15 juli geen SPIJKERHARDE garanties voor een staatshervorming waren hij met onmiddellijke ingang de regering zou verlaten

5) Gisterenavond vertelde het groot licht aan Madam Cools dat hij koppig is, de staatshervorming moet en zal er komen, het kan weken, maanden, misschien wel JAREN (u leest het goed, JAAAAREN) duren maar ze zal er komen !

Woord houden, zei U ?

Whoehahahahahahahaha

Noorman

²
nagels met koppen

en Dewever, stond erbij en zag dat het goed was ...

Chipie
24 juli 2008, 09:58
Sommige leeuwen staan al eeuwen op de zijkant en... zijn ervan overtuigd dat zij alles in een hogere versnelling hebben gezet...

Maar wat helpt een hogere versnelling als de hand- en voetrem opstaan? :-D

Anna List
24 juli 2008, 10:15
Sommige leeuwen staan al eeuwen op de zijkant en... zijn ervan overtuigd dat zij alles in een hogere versnelling hebben gezet...

Maar wat helpt een hogere versnelling als de hand- en voetrem opstaan? :-D
en terwijl is men al 14 maanden aan het 'onderhandelen' om toch maar niet te moeten toegeven dat die man aan de zijlijn al heel de tijd gelijk had ...
binnenkort springt de 'join de culasse' ... ander en beter.

Chipie
24 juli 2008, 10:23
en terwijl is men al 14 maanden aan het 'onderhandelen' om toch maar niet te moeten toegeven dat die man aan de zijlijn al heel de tijd gelijk had ...
binnenkort springt de 'join de culasse' ... ander en beter.

Die man op de zijkant, die denkt alles in een hogere versnelling gebracht heeft moet wel oppassen...

Misschien beseft hij niet dat - als hij maar gas blijft geven met zijn de hand- en voetrem op - hij wel eens over kop kan gaan... :-D

Anna List
24 juli 2008, 10:29
Die man op de zijkant, die denkt alles in een hogere versnelling gebracht heeft moet wel oppassen...

Misschien beseft hij niet dat - als hij maar gas blijft geven met zijn de hand- en voetrem op - hij wel eens over kop kan gaan... :-D

de man aan het stuur mag dan al wel iedereen proberen wijsmaken dat zijn auto nog bolt ... maar niemand ziet 'm bewegen hoor ...

Gun
24 juli 2008, 10:38
volgens mij is dat meer te danken aan Milquet en Reynders ...Niet akkoord.

Zonder NV-A en het duo Bart Dewever - Yves Leterme hadden we al lang een regering die normaal draaide in de oude Belgische mallemolen, met of zonder Milquet en Reynders

Gun
24 juli 2008, 10:39
volgens mij is dat meer te danken aan Milquet en Reynders ...Niet akkoord.

Zonder NV-A en het duo Bart Dewever - Yves Leterme hadden we al lang een regering die normaal draaide in de oude Belgische mallemolen, met of zonder Milquet en Reynders

Gun
24 juli 2008, 10:41
de man aan het stuur mag dan al wel iedereen proberen wijsmaken dat zijn auto nog bolt ... maar niemand ziet 'm bewegen hoor ...Wat had je dan gewild?

Een oude Belgische tweedehands die verder sputterd of een model in ontwikkeling dat af en toe nog wat sputterd?

van Maerlant
24 juli 2008, 10:46
OMFG! En waarom moet ik mij Belg voelen ?


Omdat mensen als drosophila enorm nationalistisch zijn. Ge zijt 'belg' of ge zijt niks :lol:

Duym
24 juli 2008, 11:01
Niet akkoord.

Zonder NV-A en het duo Bart Dewever - Yves Leterme hadden we al lang een regering die normaal draaide in de oude Belgische mallemolen, met of zonder Milquet en Reynders


Je vergist je. Bart Destreber heeft de CD&V'ers doen geloven dat het kartel een Vlaamsere koers ging varen, wat niet het geval is.

Als Destreber geen lafaard was geweest, dan had hij het aangedurfd om op eigen benen te staan en de Vlaamsgezinden van de CD&V in te pikken. (Op dat punt moet ik JMDD een pluim geven, die heeft het aangedurft om alleen op stap te gaan).
En als we (LDD, Vlaams Belang en NVA) één vuist hadden gemaakt, dan zou Leterme geen lang leven beschoren zijn.

Dewever is een lafaard, zonder meer.

Anna List
24 juli 2008, 11:25
Niet akkoord.

Zonder NV-A en het duo Bart Dewever - Yves Leterme hadden we al lang een regering die normaal draaide in de oude Belgische mallemolen, met of zonder Milquet en Reynders


Leterme is de man die het dictaat tegen JMDD's N-VA lidmaatschap verwoordde, Dewever is de man die dat dictaat getrouw uitvoerde ...

d�*t s de strategische blunder geweest van BDW ...

al de rest is steeds dezelfde oude Belgische Soap ....

vandaag 24/07/08 zijn het immers uitsluitend YLT en BDW die België nog recht houden.

De schoofzak
24 juli 2008, 12:03
Je vergist je. Bart Destreber heeft de CD&V'ers doen geloven dat het kartel een Vlaamsere koers ging varen, wat niet het geval is.

Als Destreber geen lafaard was geweest, dan had hij het aangedurfd om op eigen benen te staan en de Vlaamsgezinden van de CD&V in te pikken. (Op dat punt moet ik JMDD een pluim geven, die heeft het aangedurft om alleen op stap te gaan).
En als we (LDD, Vlaams Belang en NVA) één vuist hadden gemaakt, dan zou Leterme geen lang leven beschoren zijn.

Dewever is een lafaard, zonder meer.


Als "we" ...
Koninklijk meervoud ????

De NVA uitnodigen om samen te werken, en ondertussen onze voorzitter uitschelden voor lafaard ..???

Goe zot zeker?

Duym
24 juli 2008, 12:12
Als "we" ...
Koninklijk meervoud ????

De NVA uitnodigen om samen te werken, en ondertussen onze voorzitter uitschelden voor lafaard ..???

Goe zot zeker?


Dat schelden valt niet samen met een uitnodiging. Voor volksverrader Bart Destreber is er al lang geen toekomst meer. Voor NVA'ers misschien wel als ze hun 'dikke vis' voor de haaien werpen.

azert
24 juli 2008, 14:18
5) Gisterenavond vertelde het groot licht aan Madam Cools dat hij koppig is, de staatshervorming moet en zal er komen, het kan weken, maanden, misschien wel JAREN (u leest het goed, JAAAAREN) duren maar ze zal er komen !


De stage van 6 maanden bij Verhofstadt heeft hem deugd gedaan; hij heeft geleerd hoe je in BE moet regeren.

Anna List
24 juli 2008, 14:20
De stage van 6 maanden bij Verhofstadt heeft hem deugd gedaan; hij heeft geleerd hoe je in BE moet regeren.

idd met de broek op de knieën voor Di Rupo en Reynders

Hallebarde
24 juli 2008, 14:30
Had u dan liever gehad dat de N-VA het kartel met CD&V zou opblazen? Franstaligen en Belgicisten zouden namelijk niet liever hebben dan dat...

BDW heeft dankzij het kartel al meer bereikt dan hij ooit had durven dromen op zijn eentje.

Heeft de totale verdwazing dan reeds in diè mate toegeslagen bij jullie ?

Dewever dank zij het kartel met de tsjeven al méér bereikt dan hij ooit had durven dromen op z'n ééntje ???

Tenzij de Vlamingen en zelfs politieke creaturen als Dewever nu al gepaaid kunnen worden met een "we hebben begrepen dat we ooit eens zullen moeten praten over een beperkte staatshervorming" en/of "we moeten er ooit eens over nadenken" is er TOTAAL NIETS WEZENLIJKS bereikt, toch ?

Laat ons duidelijk wezen : we praten hier wel degelijk over een partij (CD&V) cq. kartel (met NV-A) zonder dewelke/hetwelk GEEN FEDERALE REGERING KAN GEVORMD WORDEN, voor zover - zoals het geval is - met het VB, LDD en diversen geen rekening gehouden wordt. En we praten bovendien wel degelijk over de voor sommigen langverwachte (zij het totaal onbekwame, maar passons...) partijfiguur als Leterme, die op z'n eentje méér stemmen vergaarde dan het volledig kiespotentiëel van sommige partijen die nochtans zeer hoog van de toren blazen en de ganse boel blokkeren.

Als je, het weze als partij, het weze als (deel van een) kartel, het weze als politiek figuur een dermate "INCONTOURNABLE" positie hebt op het politiek schaakbord, dan kun je begot toch NOOIT ofte NIMMER jezelf én het ganse Vlaamse Volk in de zak laten zetten door een fransdolle minderheid, en daar bovendien nog tevreden mee zijn of enkele dommekloten trachten wijsmaken dat je "iets hebt bereikt" !

Chipie
24 juli 2008, 14:56
Heeft de totale verdwazing dan reeds in diè mate toegeslagen bij jullie ?

Dewever dank zij het kartel met de tsjeven al méér bereikt dan hij ooit had durven dromen op z'n ééntje ???

Tenzij de Vlamingen en zelfs politieke creaturen als Dewever nu al gepaaid kunnen worden met een "we hebben begrepen dat we ooit eens zullen moeten praten over een beperkte staatshervorming" en/of "we moeten er ooit eens over nadenken" is er TOTAAL NIETS WEZENLIJKS bereikt, toch ?

Laat ons duidelijk wezen : we praten hier wel degelijk over een partij (CD&V) cq. kartel (met NV-A) zonder dewelke/hetwelk GEEN FEDERALE REGERING KAN GEVORMD WORDEN, voor zover - zoals het geval is - met het VB, LDD en diversen geen rekening gehouden wordt. En we praten bovendien wel degelijk over de voor sommigen langverwachte (zij het totaal onbekwame, maar passons...) partijfiguur als Leterme, die op z'n eentje méér stemmen vergaarde dan het volledig kiespotentiëel van sommige partijen die nochtans zeer hoog van de toren blazen en de ganse boel blokkeren.

Als je, het weze als partij, het weze als (deel van een) kartel, het weze als politiek figuur een dermate "INCONTOURNABLE" positie hebt op het politiek schaakbord, dan kun je begot toch NOOIT ofte NIMMER jezelf én het ganse Vlaamse Volk in de zak laten zetten door een fransdolle minderheid, en daar bovendien nog tevreden mee zijn of enkele dommekloten trachten wijsmaken dat je "iets hebt bereikt" !
Geduld is soms een mooie gave... ;-)

Een grondige staatshervorming zal er immers toch komen... Onvermijdelijk...
Maar dat die voldoende voor U zal zijn, dat is een ander paar mouwen... :-D

azert
24 juli 2008, 15:00
Een grondige staatshervorming zal er immers toch komen

Je denkt dus ook dat Brussel zal uitgebreid worden.

Chipie
24 juli 2008, 15:02
Je denkt dus ook dat Brussel zal uitgebreid worden.
Ja... in de hoogte...

azert
24 juli 2008, 15:04
Ja... in de hoogte...

in het Frans zullen ze enkel akkoord gaan met in de breedte: élargissement

Gwyndion
24 juli 2008, 15:05
Je denkt dus ook dat Brussel zal uitgebreid worden.

Azert, simpele vraag, met welke meerderheid wil je in het Vlamse parlement deze grondwetwijziging goedkeuren? Een ander vraagje, hoe denk je verkiezingen te houden die de Vlamingen zullen respecteren zodner een splitsing van BHV? Ik ken al genoeg mensen die gezegd hebben op het VB te stemmen als er zonder de splitsing van BHV verkiezingen zijn omdat anders hun stem toch niet telt.

Hallebarde
24 juli 2008, 15:06
Geduld is soms een mooie gave... ;-)

Een grondige staatshervorming zal er immers toch komen... Onvermijdelijk...
Maar dat die voldoende voor U zal zijn, dat is een ander paar mouwen... :-D

En dan te bedenken, Chipie, dat ik niet eens een flamingant ben, doch slechts iemand wier genen niet te goed tegen klinkklare leugens kunnen. Ook niet als ze van politiekers komen.

azert
24 juli 2008, 15:07
Ik ken al genoeg mensen die gezegd hebben op het VB te stemmen als er zonder de splitsing van BHV verkiezingen zijn omdat anders hun stem toch niet telt.

Wie je kent is van geen belang.

Ik heb het zelf al ondervonden en ook al van andere mensen gehoord.
Bij de verkiezingen zie je altijd enorm veel mensen die blijkbaar in je wijk wonen en die je nog nooit gezien hebt. Wat die stemmen, daar heb je het raden naar.

Gwyndion
24 juli 2008, 15:09
Wie je kent is van geen belang.

Ik heb het zelf al ondervonden en ook al van andere mensen gehoord.
Bij de verkiezingen zie je altijd enorm veel mensen die blijkbaar in je wijk wonen en die je nog nooit gezien hebt. Wat die stemmen, daar heb je het raden naar.

Kan je ook even op de eerste zin van de post die je gedeeltelijk citeerde antwoorden?

azert
24 juli 2008, 15:37
Azert, simpele vraag, met welke meerderheid wil je in het Vlamse parlement deze grondwetwijziging goedkeuren?

Indien de Franstaligen geen suikertaart krijgen, dan komt er geen vis in de pan.

Gwyndion
24 juli 2008, 15:42
Indien de Franstaligen geen suikertaart krijgen, dan komt er geen vis in de pan.

Als er geen vis in de pan komt dan zou de pan wel eens in stullen kunnen vallen. Wij zijn niet degene die het meeste belang hebben bij het voortbestaan van België, integendeel.

azert
24 juli 2008, 16:17
Als er geen vis in de pan komt dan zou de pan wel eens in stullen kunnen vallen. Wij zijn niet degene die het meeste belang hebben bij het voortbestaan van België, integendeel.

Wie een pan op het vuur zet maar er geen vis in krijgt, kan inderdaad de pan oververhitten en dan staat hij daar met zijn rauwe vis; mocht die vooralsnog gevangen worden.

-=EXCALIBUR=-
24 juli 2008, 16:25
Indien de Franstaligen geen suikertaart krijgen, dan komt er geen vis in de pan.
De enige taart die de franstaligen zullen krijgen is eentje in hun gezicht.

Gwyndion
24 juli 2008, 16:27
Wie een pan op het vuur zet maar er geen vis in krijgt, kan inderdaad de pan oververhitten en dan staat hij daar met zijn rauwe vis; mocht die vooralsnog gevangen worden.

Maar dan kan de jager de vis rechtstreeks op het vuur koken, kan ook zeer lekker zijn, geeft een speciaal smaakje.

azert
24 juli 2008, 16:28
De enige taart die de franstaligen zullen krijgen is eentje in hun gezicht.

De Franstaligen zeggen inderdaad: de Vlamingen willen enkel 100% gelijk hebben en dat noemen de Vlaamse partijen dan onderhandelen.

azert
24 juli 2008, 16:29
Maar dan kan de jager de vis rechtstreeks op het vuur koken, kan ook zeer lekker zijn, geeft een speciaal smaakje.

daar heb je tegenwoordig wellicht een milieuvergunning voor nodig.

Gwyndion
24 juli 2008, 16:32
De Franstaligen zeggen inderdaad: de Vlamingen willen enkel 100% gelijk hebben en dat noemen de Vlaamse partijen dan onderhandelen.

Komende van degenen die en grond en geld willen en als het nog even kan onze taal uitroeien (zie site MR bvb).

azert
24 juli 2008, 16:37
Koemnde van degenen die en grond en geld willen en als het nog even kan onze taal uitroeien (zie site MR bvb).

Indien het kartel niet was beginnen zagen over een grondige staatshervorming, dan hadden de Franstaligen ook geen eisen gesteld.

Gwyndion
24 juli 2008, 16:45
Indien het kartel niet was beginnen zagen over een grondige staatshervorming, dan hadden de Franstaligen ook geen eisen gesteld.

Niet liegen, dat er aan de transferts niet geraakt mogen woorden en "puur une Belgique francophone" is niets nieuws, dat er voor BHV een oplossing moest komen was ook geen nieuwtje. En het status quo is toch ook zo handig als het belachelijk in je voordeel is, steeeds toenemende transfers, de meerderheid kunnen domineren/blokeren met een minderheid,...

Havana
24 juli 2008, 17:29
Het grote probleem is de Belgische fiscaliteit: belastingen die geïnd worden in de verblijfplaats ipv daar waar het inkomen verdiend wordt (en waar de kosten vd gemeenschap die dat verdienen mogelijk maken gemaakt worden).

Inderdaad.

CD&V stelde wel voor om 80% van de personenbelasting toe te kennen aan de gewesten.

Gwyndion
24 juli 2008, 17:53
Inderdaad.

CD&V stelde wel voor om 80% van de personenbelasting toe te kennen aan de gewesten.

Maar dat wou Wallonië natuurlijk niet, zou hen enige verantwoordelijkheid kunnen geven.

Miguelito
24 juli 2008, 18:03
Indien het kartel niet was beginnen zagen over een grondige staatshervorming, dan hadden de Franstaligen ook geen eisen gesteld.

tja verkiezingen en hun beloften he. Hoe durft het Kartel eigenlijk dergelijke eisen stellen? Begrijpen die Vlamingen dan niet dat ze in belgique wonen?

azert
24 juli 2008, 18:30
tja verkiezingen en hun beloften he.

Het kartel heeft inderdaad beloften gedaan en daarbij gedacht dat er enkel verkiezingen waren in Vlaanderen en dat Wallonië de Vlaamse dikaten zou slikken.
Ook de Vlaamse kiezers gaan niet vrijuit want wie voor Leterme en c° gestemd heeft, moet ook gedacht hebben dat enkel de Vlaamse uitslag van tel was en dat de Franstalige zetels enkel verdeeld werden om er de krant in de zitten lezen.

Miguelito
24 juli 2008, 18:38
Het kartel heeft inderdaad beloften gedaan en daarbij gedacht dat er enkel verkiezingen waren in Vlaanderen en dat Wallonië de Vlaamse dikaten zou slikken.
Ook de Vlaamse kiezers gaan niet vrijuit want wie voor Leterme en c° gestemd heeft, moet ook gedacht hebben dat enkel de Vlaamse uitslag van tel was en dat de Franstalige zetels enkel verdeeld werden om er de krant in de zitten lezen.

En nu slikt de meerderheid van dit land de diktaten uit laeken en van de minderheid uit franstalig belgique.
Geen staatshervorming en Quid NV-A. Nu nog de laaste buit binnenhalen. L'expansion en meer geld.

ZO werkt dus belgique.

speurneus
24 juli 2008, 18:38
Niet liegen, dat er aan de transferts niet geraakt mogen woorden en "puur une Belgique francophone" is niets nieuws, dat er voor BHV een oplossing moest komen was ook geen nieuwtje. En het status quo is toch ook zo handig als het belachelijk in je voordeel is, steeeds toenemende transfers, de meerderheid kunnen domineren/blokeren met een minderheid,...
Dat de mindeheid even veel te vertellen heeft dan de meerderheid is ooit met 2/3 meerderheid goedgekeurd. Bij mijn weten was daar een meerderheid vlamingen bij.
Het is blijkbaar een vlaamse ziekte om een gegeven woord te willen verbreken.

Gwyndion
24 juli 2008, 19:49
Dat de mindeheid even veel te vertellen heeft dan de meerderheid is ooit met 2/3 meerderheid goedgekeurd. Bij mijn weten was daar een meerderheid vlamingen bij.
Het is blijkbaar een vlaamse ziekte om een gegeven woord te willen verbreken.

Dat een paar...(ik zal het maar niet zeggen anders krijg ik strafpunten) ooit het Vlaamse volk verkocht hebben voor wat postjes maakt pariteit nog niet democratisch, dat heeft niets met "woord breken" te maken en alles met gelijkheid.

drosophila
24 juli 2008, 19:59
Dat een paar...(ik zal het maar niet zeggen anders krijg ik strafpunten) ooit het Vlaamse volk verkocht hebben voor wat postjes maakt pariteit nog niet democratisch, dat heetf niets met "woord breken" te maken en alles met gelijkheid.
Dus voor u mag men ook de gegarandeerde Vlaamse vertegenwoordiging in het Brusselse beleid afschaffen? Genoteerd.

Den Ardennees
24 juli 2008, 20:04
Je mag de nva-parlementairen natuurlijk wel verraders noemen, in het raam van je eigen politieke overtuiging en van de vrijheid van meningsuiting.

Die nva-parlementairen "verraden" inderdaad de belang-kiezers. Die laatste verlangen immers niet dat de nva-parlementairen zich houden aan hun kartel-programma en aan hun verkiezingsprogramma. Neen, de belang-kiezer verwacht dat ze zich spiegelen aan het belang-programma.

Goed zot zekers om dat zomaar normaal te vinden?

je bent een arme dwaas als je nu nog voor de NVA bent. Ik had het al in 2004 begrepen, toen nog geloofde ik in "we stappen nooit in een Vlaamse Regering als BHV niet gesplitst is". En nog slaagden ze erin stemmen te halen met diezelfde slogan bij de verkiezingen van 2007, dan werd het: "we stappen in een regering, maar tegen 15 juli 08 moet er een akkoord zijn over een staatshervorming en BHV". Dan was het: "tegen 31 juli willen we garanties", datum die alweer afgeschreven is.

Arme mensen die nog geloof hechten aan deze leugenaars, ik zou haast medelijden krijgen met je...

Gwyndion
24 juli 2008, 20:07
Dus voor u mag men ook de gegarandeerde Vlaamse vertegenwoordiging in het Brusselse beleid afschaffen? Genoteerd.

Niet hetzelfde, een vaste Vlaamse vertegenwoordiging is evident vermits het de hoofdstad van België is, Vlaanderen valt dar ook onder, geen appelen emt peren vergelijken.

-=EXCALIBUR=-
24 juli 2008, 20:09
Dus voor u mag men ook de gegarandeerde Vlaamse vertegenwoordiging in het Brusselse beleid afschaffen? Genoteerd.
Noteer er meteen ook bij dat de geldstroom naar het franstalige gebied ook mag geschrapt worden.

armando
24 juli 2008, 20:47
deja VU

AVV
24 juli 2008, 20:51
je bent een arme dwaas als je nu nog voor de NVA bent. Ik had het al in 2004 begrepen, toen nog geloofde ik in "we stappen nooit in een Vlaamse Regering als BHV niet gesplitst is". En nog slaagden ze erin stemmen te halen met diezelfde slogan bij de verkiezingen van 2007, dan werd het: "we stappen in een regering, maar tegen 15 juli 08 moet er een akkoord zijn over een staatshervorming en BHV". Dan was het: "tegen 31 juli willen we garanties", datum die alweer afgeschreven is.

Arme mensen die nog geloof hechten aan deze leugenaars, ik zou haast medelijden krijgen met je...


Inderdaad Ardennees.
Wat hebben veel forumgangers hier toch een kort termijn geheugen.
Wie na 1 jaar na de verkiezingen nog maar 'een beetje' respect kan opbrengen voor het kartel, wel die neeft ne Vlaamse reflex van **
Wanneer wordt de Vlaming eindelijk wakker, wanneer?

Cyrano
24 juli 2008, 21:02
Inderdaad Ardennees.
Wat hebben veel forumgangers hier toch een kort termijn geheugen.
Wie na 1 jaar na de verkiezingen nog maar 'een beetje' respect kan opbrengen voor het kartel, wel die neeft ne Vlaamse reflex van **
Wanneer wordt de Vlaming eindelijk wakker, wanneer?

Niet als ze hem verraden.
Niet als ze hem uitschelden en beledigen.
Niet als ze hem beliegen en bedriegen.

De vlaming zal reageren als ze echt zijn geld afpakken en voor zo ver hij het voelt in zijn dagelijkse uitgaven. Dan wordt Calimero wakker en zegt: "Dat is niet eerlijk."

De crisis doet nog niet pijn. Wacht tot deze winter en de grote wereldcrash. Wacht op de chaos....

born2bewild
24 juli 2008, 21:04
Dus voor u mag men ook de gegarandeerde Vlaamse vertegenwoordiging in het Brusselse beleid afschaffen? Genoteerd.

wat gaat u nu doen?

Gwyndion
24 juli 2008, 21:10
Inderdaad Ardennees.
Wat hebben veel forumgangers hier toch een kort termijn geheugen.
Wie na 1 jaar na de verkiezingen nog maar 'een beetje' respect kan opbrengen voor het kartel, wel die neeft ne Vlaamse reflex van **
Wanneer wordt de Vlaming eindelijk wakker, wanneer?

Als je bedoelt op het VB stemmen? Zodra ze stoppen met hun homophobe en soms racistische stellingen en zo zijn er nog wel een paar.

HAMC
24 juli 2008, 21:38
Als je bedoelt op het VB stemmen? Zodra ze stoppen met hun homophobe en soms racistische stellingen en zo zijn er nog wel een paar.

Als De Bie een homo is, kan je moeilijk stellen dat het VB homophobe is.