PDA

View Full Version : Vlaamse leeuwen in het straatbeeld


Anna List
24 juli 2008, 10:24
-er waren gratis leeuwen
-er is de politieke situatie
-sommigen riepen op om zwarte vlaggen te hangen op 21 juli

...

ik zag :

- een paar leeuwkes meer op 11 juli
- een paar belze vlagjes minder op 21 juli

maar vooral (en dat zag ik nog nooit)

velen lieten die leeuw hangen tot 21 juli ... en zelfs nu nog zie ik hier en daar aan gevels nog leeuwen hangen !!!

er blijkt dus toch wel iets gaande ...

ben eens benieuwd wat dat met verkiezingszondag gaat geven ... hoe lang kunnen ze dat nog uitstellen ? :lol:

Pantoffeldiertje
24 juli 2008, 10:28
Veel leeuwen in de Tour vooral :-)

Anna List
24 juli 2008, 10:31
Veel leeuwen in de Tour vooral :-)

ook al, maar bij ons in de dorpskern valt het echt op ...

ik dacht eerst, ze laten m hangen tot 21 juli, bij wijze van protest of waarschuwing ... maar ze blijven hangen ...

zouden die ze willen laten hangen tot Vlaanderen onafhankelijk is ? of gewoon tot de volgende verkiezing ?

Zwartengeel
24 juli 2008, 10:40
Veel leeuwen in de Tour vooral :-)

Idd. Gisteren de hele dag de TV laten aanstaan voor de rit naar L'Alpe d'Huez en het hele parcours lang hingen er leeuwenvlaggen aan de campers. Dus het gebruikelijke excuus van 'Vlaanderen Vlagt' dat Belgicisten graag inroepen pakt hier niet.

Djiezes
24 juli 2008, 10:41
Toch wel gek... Ik had net de indruk dat er minder vlaggen uithingen (zowel leeuwen als tricoloren).

Anna List
24 juli 2008, 11:31
Toch wel gek... Ik had net de indruk dat er minder vlaggen uithingen (zowel leeuwen als tricoloren).

ik heb er toch wel een paar meer gezien ... maar ik bedoel echt maar een paar meer ... :?

maar die die er nu nog hangen, dat intrigeert me wel

is dat alleen hier bij ons ? of bij jullie ook ?

van Maerlant
24 juli 2008, 11:34
Ik heb nog steeds mijn hamer&sikkel uithangen. Sinds 1 mei al!

Anna List
24 juli 2008, 11:40
Ik heb nog steeds mijn hamer&sikkel uithangen. Sinds 1 mei al!


en nog niet versleten ... dan zullen die leeuwen er ook nog wel een tijdje hangen

volgens mij komen ze allebei uit naaiateliers in China ;-)

toccata
24 juli 2008, 11:51
Eigenlijk vind ik, puur esthetisch, de Vlaamse vlag mooier dan de Belgische

Jazeker
24 juli 2008, 13:38
Mijn Vlaamse vlaggen hangen ook nog altijd uit, hoor ;-)

Anna List
24 juli 2008, 13:40
Mijn Vlaamse vlaggen hangen ook nog altijd uit, hoor ;-)

mijn vrouwke heeft de mijne binnengepakt :?

Geert C
24 juli 2008, 15:31
Idd. Gisteren de hele dag de TV laten aanstaan voor de rit naar L'Alpe d'Huez en het hele parcours lang hingen er leeuwenvlaggen aan de campers. Dus het gebruikelijke excuus van 'Vlaanderen Vlagt' dat Belgicisten graag inroepen pakt hier niet.
De driekleuren die ernaast hingen heb je vermoedelijk niet gezien? ;-)

Pantoffeldiertje
24 juli 2008, 15:34
ik heb er toch wel een paar meer gezien ... maar ik bedoel echt maar een paar meer ... :?

maar die die er nu nog hangen, dat intrigeert me wel

is dat alleen hier bij ons ? of bij jullie ook ?

BIj de buren wappert er nog steeds 1.

Pantoffeldiertje
24 juli 2008, 15:37
De driekleuren die ernaast hingen heb je vermoedelijk niet gezien? ;-)

Veel, veel minder. Voor elke Belgische vlag waren er 5-10 Vlaamse.

Cottenjé
24 juli 2008, 15:53
Veel, veel minder. Voor elke Belgische vlag waren er 5-10 Vlaamse.

Belgen zijn gemiddeld ook minder extremistisch dan Vlaams-nationalisten en dus zie je die niet zo uitgesproken...

We maken ons geen illusies, de overgrote meerderheid van de Belgen is niet te vinden voor een onafhankelijk Vlaanderen.

jamás será vencido
24 juli 2008, 16:16
Toch wel gek... Ik had net de indruk dat er minder vlaggen uithingen (zowel leeuwen als tricoloren).

Inderdaad, en als er een vlaamse vlag hing, dan ook iets verder een Belgische.
Erg grappig vaak. Voor elke Belgische vlag hing er een vlaamse en andersom. Maar over het algemeen heel erg weinig vlaggen gezien. gelukkig maar. Maar t zal er wel van afhangen waar je woont zeker...

garfield
24 juli 2008, 17:54
Veel leeuwen in de Tour vooral :-)

De finishfoto is altijd wel mooi.

http://www.nieuwsblad.be/assets/images_upload/2008/07/24/burghardt1_640.jpg

L. J. Brutus
24 juli 2008, 18:30
Mijn Vlaamse vlaggen hangen ook nog altijd uit, hoor ;-)

Mijn vlag hangt al dertig jaar uit.

azert
24 juli 2008, 18:45
ook al, maar bij ons in de dorpskern valt het echt op ...

ik dacht eerst, ze laten m hangen tot 21 juli, bij wijze van protest of waarschuwing ... maar ze blijven hangen ...

zouden die ze willen laten hangen tot Vlaanderen onafhankelijk is ? of gewoon tot de volgende verkiezing ?

Ik heb het al gezegd dat de flaminganten/separatisten vooral een ouder publiek betreft. Uit pure gewoonte hangt men dan de vlag uit; maar dan, gekweld door artrose en andere kwaaltjes duurt het wat langer voor men de moed heeft om de leeuw weer binnen te halen. Of misschien weet mr. Alzheimer zelfs niet meer dat de vlag er hangt.

garfield
24 juli 2008, 18:51
Ik heb het al gezegd dat de flaminganten/separatisten vooral een ouder publiek betreft. Uit pure gewoonte hangt men dan de vlag uit; maar dan, gekweld door artrose en andere kwaaltjes duurt het wat langer voor men de moed heeft om de leeuw weer binnen te halen. Of misschien weet mr. Alzheimer zelfs niet meer dat de vlag er hangt.


Wat dan met al die jongelui die een vlag uithangen hebben? of deze afhalen bij VVB of VBJ?
Nuja je kan natuurlijk altijd de waarheid ontvluchten.
Een beetje zoals Hitler in zijn bunker, met legers schuiven die niet meer zijn en dergelijke. 8-)

lollysticky
24 juli 2008, 19:04
Ik heb het al gezegd dat de flaminganten/separatisten vooral een ouder publiek betreft. Uit pure gewoonte hangt men dan de vlag uit; maar dan, gekweld door artrose en andere kwaaltjes duurt het wat langer voor men de moed heeft om de leeuw weer binnen te halen. Of misschien weet mr. Alzheimer zelfs niet meer dat de vlag er hangt.

uw antwoorden hebben steeds iets poëtisch.. ware het niet dat ze geschreven zijn door een mentaal gestoorde auteur...

denkt u echt dat enkel 'ouderen' flaminganten zijn? ik heb juist de indruk (afgaande op mijn kennis over de inwoners in mijn eigen dorp en het naburige dorp) dat voornamelijk de jonge mensen hier flamingant zijn en de ouderen sterk belgicistisch zijn. Zijn er 'data' die de stelling van azert kunnen aantonen?

Zwartengeel
24 juli 2008, 19:05
uw antwoorden hebben steeds iets poëtisch.. ware het niet dat ze geschreven zijn door een mentaal gestoorde auteur...

denkt u echt dat enkel 'ouderen' flaminganten zijn? ik heb juist de indruk (afgaande op mijn kennis over de inwoners in mijn eigen dorp en het naburige dorp) dat voornamelijk de jonge mensen hier flamingant zijn en de ouderen sterk belgicistisch zijn. Zijn er 'data' die de stelling van azert kunnen aantonen?

Iemand op dit forum - ik weet niet meer wie - had het ooit eens over het 'azertiaans axioma'. :-)

azert
24 juli 2008, 19:07
Zijn er 'data' die de stelling van azert kunnen aantonen?

Onlangs werd hier een bevraging besproken geloof ik.
daaruit bleek dat vooral jongeren die voor de eerste keer mochten stemmen VB stemden en daarnaast vooral oudere mannen.

toccata
24 juli 2008, 19:54
Iemand op dit forum - ik weet niet meer wie - had het ooit eens over het 'azertiaans axioma'. :-)

:rofl::rofl::rofl:
ZALIG!

From_Vlaanderen
24 juli 2008, 20:06
Mijn vlag hangt al dertig jaar uit.

Vanaf de eerste dag Vlaams Blok ofwat?

Jazeker
24 juli 2008, 20:08
Iemand op dit forum - ik weet niet meer wie - had het ooit eens over het 'azertiaans axioma'. :-)

"<bekend persoon> heeft gezegd dat Vlamingen Brussel verliezen. VL kunnen dus niet splitsen want anders Brussel kwijt."

Jazeker
24 juli 2008, 20:09
Mijn vlag hangt al dertig jaar uit.

Ons klimaat in acht genomen... nog eens gecheckt of er niet enkel nog de kop hangt?

Of hangt de Beest enkel binnen?

From_Vlaanderen
24 juli 2008, 20:15
Of hangt de Beest enkel binnen?

Jij durft nog al!

L. J. Brutus
24 juli 2008, 20:59
Vanaf de eerste dag Vlaams Blok ofwat?

Ik ben van jongsaf mee op de VU-trein gezet door vader flamingant. Ik ben daarna dan inderdaad wel overgelopen naar het Blok, maar ondertussen is dat ook wel een tijdje geleden. Met partijpolitiek ben ik al lang niet meer gediend, links noch rechts. Mijn vlag heb ik wel altijd laten hangen.

azert
24 juli 2008, 21:01
Mijn vlag heb ik wel altijd laten hangen.

Is het geel intussen niet bruin verkleurd?

L. J. Brutus
24 juli 2008, 21:02
Ons klimaat in acht genomen... nog eens gecheckt of er niet enkel nog de kop hangt?

Of hangt de Beest enkel binnen?

Ik heb ze pas nog eens binnengehaald voor te wassen (op 11 juli, op die dag hangen er toch genoeg), en de gevel is daar inderdaad een pak witter dan op de stukken ernaast.

Maar deze specifieke vlag hangt er nog maar een jaar of drie, 't is maar een goedkoop exemplaar zoals ik er nog een twintigtal in de schuif heb liggen. Mijn goede vaan, een erfstuk, hang ik vanzelfsprekend niet buiten. Ik heb ook nog een paar van die driehoekige wimpeltjes, die onze vader aan zijn auto had hangen. Maar ik heb geen auto, dus die liggen ook in de schuif.

Zwartengeel
24 juli 2008, 21:14
Is het geel intussen niet bruin verkleurd?

Doet er mij aan denken dat wanneer je een Belgische driekleur te lang laat buiten hangen, hij er hoe langer hoe meer als de Franse vlag gaat uitzien.

DebianFox
24 juli 2008, 21:19
uw antwoorden hebben steeds iets poëtisch.. ware het niet dat ze geschreven zijn door een mentaal gestoorde auteur...

denkt u echt dat enkel 'ouderen' flaminganten zijn? ik heb juist de indruk (afgaande op mijn kennis over de inwoners in mijn eigen dorp en het naburige dorp) dat voornamelijk de jonge mensen hier flamingant zijn en de ouderen sterk belgicistisch zijn. Zijn er 'data' die de stelling van azert kunnen aantonen?

Ah nonkel azèirt zevert er weer op los, neemt zijn gelul voor werkelijkheid, weet niets over politiek, geschiedenis of recht, kan geen enkele correcte Nederlandse zin schrijven, kan zijn argumanten nooit handhaven en komt niet verder dan wat emotioneel gespartel. Geef hem gewoon de plaats waar hij hoort (http://forum.politics.be/profile.php?do=addlist&userlist=ignore&u=11881).(De negeerlijst dus.)

De Garde
24 juli 2008, 21:19
uw antwoorden hebben steeds iets poëtisch.. ware het niet dat ze geschreven zijn door een mentaal gestoorde auteur...

denkt u echt dat enkel 'ouderen' flaminganten zijn? ik heb juist de indruk (afgaande op mijn kennis over de inwoners in mijn eigen dorp en het naburige dorp) dat voornamelijk de jonge mensen hier flamingant zijn en de ouderen sterk belgicistisch zijn. Zijn er 'data' die de stelling van azert kunnen aantonen?

Of veel jongeren die misschien wel willen bevlaggen, maar niet mogen van hun ouders want schrik van wat de buren al wel niet zouden zeggen. Ik heb zo van verschillende gevallen gehoord bij ons.

En de verhouding Vlaamse Leeuwen - Belgisch vlaggen was hier ongeveer 20 tegen 1.

Zwartengeel
24 juli 2008, 21:22
Of veel jongeren die misschien wel willen bevlaggen, maar niet mogen van hun ouders want schrik van wat de buren al wel niet zouden zeggen. Ik heb zo van verschillende gevallen gehoord bij ons.


Terwijl de buren misschien zelf wel VB of N-VA stemmen... :mrgreen:

toccata
24 juli 2008, 21:23
Azert=humor
Dit soort mensen geeft kleur aan een forum
En zolang ze niet overdrijven is het toch ok?

De Garde
24 juli 2008, 21:23
Terwijl de buren misschien zelf wel VB of N-VA stemmen... :mrgreen:

Tja. Ze moeten van érgens komen hé. Maar 't volstaat één rode (of nog erger) groene rakker te hebben om schrik te krijgen voor sommige.

L. J. Brutus
24 juli 2008, 21:26
Of veel jongeren die misschien wel willen bevlaggen, maar niet mogen van hun ouders want schrik van wat de buren al wel niet zouden zeggen. Ik heb zo van verschillende gevallen gehoord bij ons.

Is dat nu de jeugd van tegenwoordig? In mijn tijd maakten we zoveel mogelijk ambras als we konden, liefst van al met de buren.

Zwartengeel
24 juli 2008, 21:27
Tja. Ze moeten van érgens komen hé.

Ik moet nu ineens terugdenken aan de VB-familiedag van vorig jaar in Bobbejaanland. Ik ben daar verschillende bekenden van mij tegen het lijf gelopen waarvan ikzelf totaal niet kon vermoeden dat ze VB-sympathisant waren, en omgekeerd. Je moest op sommige momenten die monden gewoon zien openvallen van verbazing. :-)

De Garde
24 juli 2008, 21:29
Is dat nu de jeugd van tegenwoordig? In mijn tijd maakten we zoveel mogelijk ambras als we konden, liefst van al met de buren.

Tu quoque, fili mi?

't verschil is natuurlijk dat ouders baas blijven hé.

DebianFox
24 juli 2008, 21:30
Een grote meerderheid (80 %) van mijn vriendengroep en kennissen (allemaal tussen 18 en 25 jaar) stemt op het Vlaams Belang.8O

De Garde
24 juli 2008, 21:32
Ik moet nu ineens terugdenken aan de VB-familiedag van vorig jaar in Bobbejaanland. Ik ben daar verschillende bekenden van mij tegen het lijf gelopen waarvan ikzelf totaal niet kon vermoeden dat ze VB-sympathisant waren, en omgekeerd. Je moest op sommige momenten die monden gewoon zien openvallen van verbazing. :-)

Ge moet het mij niet zeggen.

Mitgard
24 juli 2008, 21:37
-er waren gratis leeuwen
-er is de politieke situatie
-sommigen riepen op om zwarte vlaggen te hangen op 21 juli

...

ik zag :

- een paar leeuwkes meer op 11 juli
- een paar belze vlagjes minder op 21 juli

maar vooral (en dat zag ik nog nooit)

velen lieten die leeuw hangen tot 21 juli ... en zelfs nu nog zie ik hier en daar aan gevels nog leeuwen hangen !!!

er blijkt dus toch wel iets gaande ...

ben eens benieuwd wat dat met verkiezingszondag gaat geven ... hoe lang kunnen ze dat nog uitstellen ? :lol:

ge voelt dat toch...

moser
24 juli 2008, 21:41
Een grote meerderheid (80 %) van mijn vriendengroep en kennissen (allemaal tussen 18 en 25 jaar) stemt op het Vlaams Belang.8O
......... nee deze zou TE makkelijk zijn.

Ik ga hem laten liggen denk ik :lol:

DebianFox
24 juli 2008, 21:46
......... nee deze zou TE makkelijk zijn.

Ik ga hem laten liggen denk ik :lol:

Prima, bepaal rustig zelf wat je wil geloven - omdat iets binnen je kraam past - en wat je niet wil geloven. Het zal mij een zorg zijn. :lol:

azert
24 juli 2008, 22:02
Ik moet nu ineens terugdenken aan de VB-familiedag van vorig jaar in Bobbejaanland. Ik ben daar verschillende bekenden van mij tegen het lijf gelopen waarvan ikzelf totaal niet kon vermoeden dat ze VB-sympathisant waren, en omgekeerd. Je moest op sommige momenten die monden gewoon zien openvallen van verbazing. :-)

Precies een klein clubje om bekenden tegen het lijf te lopen.

moser
24 juli 2008, 22:03
Prima, bepaal rustig zelf wat je wil geloven - omdat iets binnen je kraam past - en wat je niet wil geloven. Het zal mij een zorg zijn. :lol:
:? er staat toch nergens dat ik je niet geloof , ik geloof je zeer zeker !

azert
24 juli 2008, 22:04
Een grote meerderheid (80 %) van mijn vriendengroep en kennissen (allemaal tussen 18 en 25 jaar) stemt op het Vlaams Belang.8O

Andere mensen willen allicht geen vriend zijn van een VB-sympathisant.
Sorry Moser.

Mitgard
24 juli 2008, 22:10
veel gratisser kunnen ze die VB-leeuwen niet maken hé.
straks moet ge betalen als ge ze NIET wilt krijgen.

nu ja, een gratis bus vind ik toch handiger.
kun je mee rijden van a naar b en terug enzo.

ofwel 'bestaat gratis niet' en is dit allemaal maar een droom, mensen.
een gezinsbegoocheling.
think about it.

DebianFox
24 juli 2008, 22:12
Dit bericht is verborgen omdat azert op jouw negeerlijst staat.

Heeft azertje iets gezegd?

Zwartengeel
24 juli 2008, 22:14
Heeft azertje iets gezegd?

Zijn 9.648e post. :-)

Preuße
25 juli 2008, 02:26
De leeuwenvlag hangt vooral uit bij mensen van de lagere sociale klasse heb ik opgmerkt. Die hingen er daar voordien niet. Zelf patrouilleer ik elken keer in 't dorp om te zien waar de verraders wonen en waar die goede Belgen de de vaandel van 't land uithangen. De rage met het uithangen van de leeuwenvlag is nog redelijk beperkt. Enkele sociale gevallen, de paria's, die ermee de buren willen ergeren en wat egoïstische, bekrompen en vooral obekende tweeverdieners-nieuwkomers in de nieuwbouw-wijken achter hun smeedijzeren poort.

Jazeker
25 juli 2008, 06:35
Heeft azertje iets gezegd?

Ja. VL kan belgie niet splitsen want anders bruxelles kwijt.

Pantoffeldiertje
25 juli 2008, 10:44
Ik heb het al gezegd dat de flaminganten/separatisten vooral een ouder publiek betreft. Uit pure gewoonte hangt men dan de vlag uit; maar dan, gekweld door artrose en andere kwaaltjes duurt het wat langer voor men de moed heeft om de leeuw weer binnen te halen. Of misschien weet mr. Alzheimer zelfs niet meer dat de vlag er hangt.

U veralgemeent en beledigt. En dan hebt u het lef om tegen anderen te zeggen dat zij dit niet mogen doen met bv moslims.

De Garde
25 juli 2008, 10:47
De leeuwenvlag hangt vooral uit bij mensen van de lagere sociale klasse heb ik opgmerkt. Die hingen er daar voordien niet. Zelf patrouilleer ik elken keer in 't dorp om te zien waar de verraders wonen en waar die goede Belgen de de vaandel van 't land uithangen. De rage met het uithangen van de leeuwenvlag is nog redelijk beperkt. Enkele sociale gevallen, de paria's, die ermee de buren willen ergeren en wat egoïstische, bekrompen en vooral obekende tweeverdieners-nieuwkomers in de nieuwbouw-wijken achter hun smeedijzeren poort.

Hoort, hoort, wat komt daar met ras gedraaf, 't is het vaderland voorwaar!

azert
25 juli 2008, 10:51
En dan hebt u het lef om tegen anderen te zeggen dat zij dit niet mogen doen met bv moslims.

Waar?

Jazeker
25 juli 2008, 10:59
Arme azert. Zo in paniek.

Dope
25 juli 2008, 11:03
ik ben de vlaamse leeuw ondertussen kotsbeu gezien
zwaaien met die vlag lijkt wel een flamingante dwangneurose

overkill

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 11:11
Eigenlijk vind ik, puur esthetisch, de Vlaamse vlag mooier dan de BelgischeStaatloze naties hebben meestal mooiere vlaggen.
Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder saai. Geef mij maar een Welshe draak, een Waalse haan, een Corsicaanse moor of de Friese hartjes.
Ook de vlag van de oude Ierse Republiek vind ik mooier dan de huidige Vlag van de Ierse Vrijstaat.
http://www.fahnenversand.de/fotw/images/i/ie_rep16.gif

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 11:13
Belgen zijn gemiddeld ook minder extremistisch dan Vlaams-nationalisten en dus zie je die niet zo uitgesproken...Dus Vlaams-nationalisten zijn geen Belgen? Dankjewel! Je hebt mijn dag goedgemaakt! :-D

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 11:14
Ik heb het al gezegd dat de flaminganten/separatisten vooral een ouder publiek betreft.Ja, hoor. :lol:

Zwartengeel
25 juli 2008, 11:19
Staatloze naties hebben meestal mooiere vlaggen.
Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder saai. Geef mij maar een Welshe draak, een Waalse haan, een Corsicaanse moor of de Friese hartjes.
Ook de vlag van de oude Ierse Republiek vind ik mooier dan de huidige Vlag van de Ierse Vrijstaat.
http://www.fahnenversand.de/fotw/images/i/ie_rep16.gif

Een Welshe draak? Wat vinden Belgicisten daarvan? Mag dat wel, aangezien er geen draken leven in Wales?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 11:21
Een Welshe draak? Wat vinden Belgicisten daarvan? Mag dat wel, aangezien er geen draken leven in Wales?Ze hebben genoeg kastelen in Wales. Het is dan ook een kleine moeite om ééntje ervan in te richten als een knusse stek voor Fabiola.

Pantoffeldiertje
25 juli 2008, 11:21
Waar?

U gaat me toch niet zeggen dat u geen moslims verdedigt?

azert
25 juli 2008, 11:55
Staatloze naties hebben meestal mooiere vlaggen.
Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder saai. Geef mij maar een Welshe draak, een Waalse haan, een Corsicaanse moor of de Friese hartjes.
Ook de vlag van de oude Ierse Republiek vind ik mooier dan de huidige Vlag van de Ierse Vrijstaat.
http://www.fahnenversand.de/fotw/images/i/ie_rep16.gif

Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.

azert
25 juli 2008, 11:56
U gaat me toch niet zeggen dat u geen moslims verdedigt?

waar?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 12:06
Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.Ik stel voor dat we het Lam Gods weggooien. Veel te moeilijk voor kinderen om na te schilderen.

manta
25 juli 2008, 12:18
Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.

OMG ... De toekomst van de wereld gaan bepalen naar het tekentalent van kinderen ... :?

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 12:23
OMG ... De toekomst van de wereld gaan bepalen naar het tekentalent van kinderen ... :?En aangezien de VN-vlag behoorlijk complex is, kunnen we maar één ding concluderen: de aarde is om zeep!

Dronkoers
25 juli 2008, 12:25
En aangezien de VN-vlag behoorlijk complex is, kunnen we maar één ding concluderen: de aarde is om zeep!

:cheer:

manta
25 juli 2008, 12:29
:cheer:

Een kinderhand is rap gevuld hé ... :lol:

Dronkoers
25 juli 2008, 12:31
Een kinderhand is rap gevuld hé ... :lol:

Tuurlijk, de wereld om zeep helpen is maar een kleinigheidje eh ;-)

L. J. Brutus
25 juli 2008, 12:34
Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.

Belgisch nationalisme: van en voor kleuters.

Dat klopt, op 21 juli hebben ze op de BRT ook een kleuter aan het woord gelaten. Iemand anders vonden ze niet meer.

azert
25 juli 2008, 12:36
En aangezien de VN-vlag behoorlijk complex is, kunnen we maar één ding concluderen: de aarde is om zeep!

De VN is dan ook geen organisatie die geen overmatig enthousiasme oproept.
De simpele vlag van Italië daarentegen kan mensen die al generaties lang weg zijn uit Italië nog altijd veel emoties bezorgen.

manta
25 juli 2008, 12:38
De VN is dan ook geen organisatie die geen overmatig enthousiasme oproept.
De simpele vlag van Italië daarentegen kan mensen die al generaties lang weg zijn uit Italië nog altijd veel emoties bezorgen.

Grappig , het sentiment van Italianen voor hun vlag begrijp je , maar dat van Vlamingen niet ...:-D

Burkide
25 juli 2008, 12:39
Als groot Libië-fan (libiofiel? ) en gewoon zeer eenvoudig mens vind ik de Belgische vlag nog steeds veel te complex. Ik concludeer daaruit dat België geen bestaansrecht heeft.

azert
25 juli 2008, 12:40
Grappig , het sentiment van Italianen voor hun vlag begrijp je , maar dat van Vlamingen niet ...:-D

Italië is een land.

Burkide
25 juli 2008, 12:41
Italië is een land.

En dan? Maakt dat het dan rationeler of zo?

Ik blijf erbij. Die Belgische vlag is veel te complex. Twee kleuren zoals Polen is echt wel het absolute maximum.

manta
25 juli 2008, 12:42
Italië is een land.

Vlaanderen ook ...8-)

azert
25 juli 2008, 12:43
Vlaanderen ook ...8-)

Plopsa ook

manta
25 juli 2008, 12:52
Plopsa ook

Met uw visie op het belang van kleutertekeningen zal dat idd snel een onafhankelijke staat worden :lol:...

Zwartengeel
25 juli 2008, 15:50
Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.

Iets in die aard werd in de jaren tachtig nog gebruikt als reclameslogan door Lada: 'de eerste auto die u ooit tekende, was er één van ons'. Een referentie voor België zou ik het toch niet echt noemen...

Jaani_Dushman
25 juli 2008, 15:57
Iets in die aard werd in de jaren tachtig nog gebruikt als reclameslogan door Lada: 'de eerste auto die u ooit tekende, was er één van ons'.Die belediging t.a.v. Lada neem je hier en nu terug!! :evil:

Zwartengeel
25 juli 2008, 15:58
Die belediging t.a.v. Lada neem je hier en nu terug!! :evil:

Is nochtans authentiek, hoor.

Jazeker
25 juli 2008, 16:09
Vraag dan maar eens aan de kinderen om die vlaggen te tekenen.

Die tricoloren zoals Roemenië, Bulgarije, Frankrijk, België, Rusland, etc... zijn bijzonder makkelijk te tekenen door de kleine kinderen en wie de jeugd heeft, is de toekomst.

Dit moet het meest belachelijke "argument" zijn dat ik ooit op dit forum heb gelezen.

Dit verdient een prijs.

manta
25 juli 2008, 16:15
Dit moet het meest belachelijke "argument" zijn dat ik ooit op dit forum heb gelezen.

Dit verdient een prijs.

:-D

De argumenten TEGEN het Vlaams nationalisme zijn blijkbaar een beetje uitgeput ... :lol:

De Garde
25 juli 2008, 16:34
Dit moet het meest belachelijke "argument" zijn dat ik ooit op dit forum heb gelezen.

Dit verdient een prijs.

Ne héle grote tricolore lekstok!

MaGNiFiCaT
26 juli 2008, 10:59
-er waren gratis leeuwen
-er is de politieke situatie
-sommigen riepen op om zwarte vlaggen te hangen op 21 juli

...

ik zag :

- een paar leeuwkes meer op 11 juli
- een paar belze vlagjes minder op 21 juli

maar vooral (en dat zag ik nog nooit)

velen lieten die leeuw hangen tot 21 juli ... en zelfs nu nog zie ik hier en daar aan gevels nog leeuwen hangen !!!

er blijkt dus toch wel iets gaande ...

ben eens benieuwd wat dat met verkiezingszondag gaat geven ... hoe lang kunnen ze dat nog uitstellen ? :lol:


Niets mee inzitten, t'is de hype van de dag.;-)

Derk de Tweede
26 juli 2008, 11:05
De driekleuren die ernaast hingen heb je vermoedelijk niet gezien? ;-)


Je bedoelt die Franse vlaggen ?

Mr. Orange
26 juli 2008, 19:46
Het centrum van mijn dorp hing vol met leeuwenvlaggen, zelfs nu nog hangen er nog een stuk of 15 in de hoofdstraat.

azert
26 juli 2008, 19:48
Het centrum van mijn dorp hing vol met leeuwenvlaggen, zelfs nu nog hangen er nog een stuk of 15 in de hoofdstraat.

Veel oude flaminganten met Alzheimer dus?

Everytime
26 juli 2008, 19:50
Die belediging t.a.v. Lada neem je hier en nu terug!! :evil:

Een Lada, het is goed! Een wagen, het is beter!;-)

Mr. Orange
26 juli 2008, 19:58
Veel oude flaminganten met Alzheimer dus?

Da zal het zijn jong. :roll: