PDA

View Full Version : Apollo-14 astronaut Dr. Edgar Mitchell bevestigt bestaan van aliens


Pierette
24 juli 2008, 23:11
Apollo-14 astronaut bevestigt bestaan van aliens
6e man op de maan gelooft dat onthulling aan publiek nabij is

http://turtleforest.ca/images/frame_xulian_friends_other/others/edmitchellapollo14.jpg

Dr. Edgar Mitchell (foto), lid van de Apollo-14 bemanning en de zesde man die ooit op de maan wandelde, heeft in een radio-interview het bestaan van buitenaardse wezens bevestigd. 'We hebben inderdaad al heel lang kontakt met ze. Al 60 jaar wordt dit heel goed verborgen gehouden door onze regeringen, maar het begint nu toch langzaam uit te lekken.'


Gedurende zijn loopbaan bij de NASA zouden aliens diverse malen in kontakt zijn getreden met mensen. Iedere ontmoeting werd zorgvuldig verborgen gehouden voor de buitenwereld. 'Ik heb het voorrecht gehad deelgenoot gemaakt te zijn in de kennis dat buitenaardse wezens onze planeet bezoeken en het UFO-verschijnsel reëel is.'


Bronnen binnen de NASA zouden volgens Mitchell de aliens ongeveer zo omschrijven als ze vaak zijn uitgebeeld: als kleine figuren met grote hoofden en dito ogen.

Mitchell, die samen met Apollo-14 commandant Alan Shepard recordhouder is van de langste maanwandeling ooit (9 uur en 17 minuten in 1971), zegt dat de buitenaardse technologie zó veel verder is dan de Aardse, dat 'als ze vijandig waren geweest, we er nu niet meer zouden zijn.'

'Ik heb in militaire- en inlichtenkringen verkeerd die wisten wat er zich onder het oppervlak van wat het publiek weet afspeelt - namelijk dat we inderdaad zijn bezocht door aliens. En aan de hand van de vele krantenberichten kun je opmaken dat dit al heel vaak gebeurd is.'

De inmiddels 77 jarige Mitchell vertelde de verbijsterde radiopresentator Nick Margerrison dat volgens hem de officiële erkenning van regeringen dat UFO's en aliens bestaan, niet ver meer weg is.

Officials van de NASA haastten zich te verklaren dat zij niets weten van het kontakt met buitenaardsen. 'Dr. Mitchell is een geweldige Amerikaan, maar wij delen zijn mening over dit onderwerp niet.'



Bron: Daily Mail


We zijn dan toch niet alleen ? 8O http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1037471/Apollo-14-astronaut-claims-aliens-HAVE-contact--covered-60-years.html

De wereld heeft een hogere curator nodig met al die onbekwame politici !


http://www.youtube.com/watch?v=mcBV-cXVWFw

Bekijk dit filmpje eens mensen.

Het heelal is zo onmetelijk groot dat woorden en cijfers deze niet kunnen bevatten.

De kans dat er ergens andere beschavingen zijn, is groter dan dat ze er niet zijn.


Op de één of andere manier moeten aliens door de zwarte gaten van het heelal kunnen reizen. (Tijdkromming) Aangezien wij die techniek nog niet hebben, zijn zij veel verder, zonder de tijdkromming zou het onwaarschijnlijk lang duren eer ze hier aankomen.

Aliens,Duivels,Goden of Moslims...
Ik heb er geen idee van,maar er is iets gaande.
Warom lijkt het alsof bijna alle wereldlijders niet goed wijs zijn ?
Het is niet alleen Janpiet Balkenende die niet goed wijs is !
Kijk Brown,Sarkozy,heel Belgie,Merkel,Busch en al helemaal te zwijgen over de Islam lijders...
Zelfs de Christelijke kopstukken zijn van de pot gerukt.

ER IS IETS GAANDE, MAAR WAT ???

http://i236.photobucket.com/albums/ff87/picture295/ISLAMLOOK3.gif http://i236.photobucket.com/albums/ff87/picture295/100013-1.gif http://i236.photobucket.com/albums/ff87/picture295/sign2.gif

BenIsaac
25 juli 2008, 09:41
Ik geloof er niks van, een publiciteitsstunt. Waarom komen die aliens altijd in de woestijn aan? En waarom niet bijvoorbeeld in Luxemburg of Angola, maar altijd in Amerika.

circe
25 juli 2008, 09:55
Dat er buitenaards leven bestaat is m.i. meer dan waarschijnlijk.
dat er intelligent buitenaards leven bestaat kan dus best zijn.

maar dat ze ons al regelmatig zijn komen bezoeken lijkt me toch van de pot gerukt. Net alsof zo'n alien eerst eens gaat onderzoeken en dan contact met de Nasa op gaat nemen! Ze zullen vast en zeker ook nog eens engels spreken, net zoals de indianen vroeger ook altijd engels spraken als je de filmpjes bekijkt.

Andro
25 juli 2008, 10:17
Ik vraag mij toch echt af wat die aliens hier precies te zoeken hebben. Oude koeien uit de sloot halen zeker ?

Akufen
25 juli 2008, 10:19
Dat er buitenaards leven bestaat is m.i. meer dan waarschijnlijk.
dat er intelligent buitenaards leven bestaat kan dus best zijn.

maar dat ze ons al regelmatig zijn komen bezoeken lijkt me toch van de pot gerukt. Net alsof zo'n alien eerst eens gaat onderzoeken en dan contact met de Nasa op gaat nemen! Ze zullen vast en zeker ook nog eens engels spreken, net zoals de indianen vroeger ook altijd engels spraken als je de filmpjes bekijkt.

Ongelooflijk, als ze zomaar wat rondvliegen is't "jamaar waarom maken ze dan geen contact!?". En als dat wel gebeurd is het "jaja alsof ze zomaar contact zouden maken!".

Oh wat ben ik bang dat de wereld niet is zoals ik denk dat hij is.

Ik vraag mij toch echt af wat die aliens hier precies te zoeken hebben. Oude koeien uit de sloot halen zeker ?

Ja want ander levende wezens ontmoeten is natuurlijk het laatste wat op onze lijst staat is het niet? Een onbenulligheid als het ware. Wie zou zich daar nu ooit mee bezighouden?

fox
25 juli 2008, 10:32
Apollo-14 astronaut bevestigt bestaan van aliens
6e man op de maan gelooft dat onthulling aan publiek nabij is

Hij bevestigt juist niks. Hij beweert iets. Groot verschil


We zijn dan toch niet alleen ?



De kans dat er ergens andere beschavingen zijn, is groter dan dat ze er niet zijn.

Dat lijkt me nogal logisch, je moet echt wel een complete randdebiel zijn om niet in buitenaards leven te geloven. Het keywoord hier is "ergens". Dit impliceert in geen geval dat ze HIER zijn.




ER IS IETS GAANDE, MAAR WAT ???

Meneer de astronaut wordt een dagje ouder. Of dit nu weer een nieuw topic waard is durf ik ten zeerste te betwijfelen. Er zijn al genoeg UFO topics, zoals dat van brontosaurus waarin hij een half jaar geleden beweerde dat ze zich binnen een paar maanden zouden laten zien aan de wereld. Ik wacht nog altijd na die paar maanden.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3222680&postcount=167

system
25 juli 2008, 10:40
Hij bevestigt juist niks. Hij beweert iets. Groot verschil




Dat lijkt me nogal logisch, je moet echt wel een complete randdebiel zijn om niet in buitenaards leven te geloven. Het keywoord hier is "ergens". Dit impliceert in geen geval dat ze HIER zijn.




Meneer de astronaut wordt een dagje ouder. Of dit nu weer een nieuw topic waard is durf ik ten zeerste te betwijfelen. Er zijn al genoeg UFO topics, zoals dat van brontosaurus waarin hij een half jaar geleden beweerde dat ze zich binnen een paar maanden zouden laten zien aan de wereld. Ik wacht nog altijd na die paar maanden.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=3222680&postcount=167

Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.

Tavek
25 juli 2008, 10:43
Ik weet het niet of ze ons bezoeken en ik ga daar ook geen uitspraken over doen.

Ik weet wel dat de kans dat er ergens anders in het universum leven is, ERG groot is.

Gun
25 juli 2008, 10:57
Eén grote leugen.

Er heeft nog nooit een mens op de maan gestaan, dus daar loopt het al fout ...

Andro
25 juli 2008, 11:03
Ja want ander levende wezens ontmoeten is natuurlijk het laatste wat op onze lijst staat is het niet? Een onbenulligheid als het ware. Wie zou zich daar nu ooit mee bezighouden?
Een wezen, die net zoals sommige mensen graag eens naar een dierentuin gaan.

fox
25 juli 2008, 12:48
Eén grote leugen.

Er heeft nog nooit een mens op de maan gestaan, dus daar loopt het al fout ...

ok dan, we geloven u. bewijzen zijn compleet overbodig

illwill
25 juli 2008, 12:52
Eén grote leugen.

Er heeft nog nooit een mens op de maan gestaan, dus daar loopt het al fout ...

DOe jij ooit iets meer dan enkel beweringen posten?

evilbu
25 juli 2008, 13:29
Is het niet raar dat buitenaardse wezen hier zich hebben laten opmerken, vanaf zo ongeveer het moment dat de mensheid leerde omgaan met vliegtuigen, elektriciteit, radio,....??:?

eti1777
25 juli 2008, 13:43
Is het niet raar dat buitenaardse wezen hier zich hebben laten opmerken, vanaf zo ongeveer het moment dat de mensheid leerde omgaan met vliegtuigen, elektriciteit, radio,....??:?

Maar misschien is het niet zo... (http://www.bibliotecapleyades.net/luna/esp_luna_10.htm)

Pierette
25 juli 2008, 13:43
Van ginder boven gezien hebben ze waarschijnlijk niet gemerkt dat we er waren, kruipende apen met een velleke en knots,.... dankzij de technologie hebben ze ons gezien op de radars.
Bij eventuele ontploffingen met atoombommen kunnen asteroides uit hun baan wijken en
op hun werelden terecht komen en daarom onderscheppen ze die kernraketten.
Tot wanneer ze heel boos gaan worden...

system
25 juli 2008, 13:44
Is het niet raar dat buitenaardse wezen hier zich hebben laten opmerken, vanaf zo ongeveer het moment dat de mensheid leerde omgaan met vliegtuigen, elektriciteit, radio,....??:?

Dat is dus niet wanneer u de literatuur terzake napluist.

Gun
25 juli 2008, 13:57
ok dan, we geloven u. bewijzen zijn compleet overbodigWaarvoor dank!

De Chinezen gaan trachten om tegen 2020 een mens op de maan te zetten terwijl de VS het al kon in 1969 ...

Wordt wakker gvdmm:evil:

fox
25 juli 2008, 14:10
Waarvoor dank!

De Chinezen gaan trachten om tegen 2020 een mens op de maan te zetten terwijl de VS het al kon in 1969 ...

Wordt wakker gvdmm:evil:

De Spanjaarden hadden in 1492 al geweren en buskruit terwijl de Indiaantjes nog met pijl en boog rondliepen...

fox
25 juli 2008, 14:11
Van ginder boven gezien hebben ze waarschijnlijk niet gemerkt dat we er waren, kruipende apen met een velleke en knots,.... dankzij de technologie hebben ze ons gezien op de radars.
Bij eventuele ontploffingen met atoombommen kunnen asteroides uit hun baan wijken en
op hun werelden terecht komen en daarom onderscheppen ze die kernraketten.
Tot wanneer ze heel boos gaan worden...

Juist ja, ze komen miljarden lichtjaren ver om onze kernraketten te onderscheppen als beveiliging voor hun eigen wereld. Juist ja....

FDM
25 juli 2008, 14:24
ik denk het ook , eentje heeft zich proberen vermommen als opperhoofd vd Ps met matig succes

Diego Raga
25 juli 2008, 14:28
Als ik al eens het bizarre gedoe in de belze politiek gadesla, heb ik soms het gevoel zelf van een andere planeet te komen...

L. J. Brutus
25 juli 2008, 14:32
Zouden zij BHV kunnen splitsen? Wie weet, met van die tijdkromming dinges?

BenIsaac
25 juli 2008, 16:12
Wellicht zijn er hier forumleden die aliens zijn. Ben ik een alien?

Andro
25 juli 2008, 19:59
Wellicht zijn er hier forumleden die aliens zijn. Ben ik een alien?
Nee, jij bent een exoot.

Babylonia
27 juli 2008, 21:30
tijdkromming dinges leuk!!!

De ex minister van defensie van Canada zegt; "vliegende schotels boven u hoofd zijn net zo real als vliegtuigen"

op deze web site tal van onverklaarbare fenomenen
een dappere journaliste !

http://www.earthfiles.com/

BenIsaac
27 juli 2008, 22:05
Maar bestaan er dan wormgaten? Kom ik uit een wormgat?

Animalman
27 juli 2008, 22:54
Ze zijn er waarschijnlijk wel, en wachten de tijd af tot ofwel wij klaar zijn om alles wat 'anders' is niet onmiddelijk als vijandig te zien, ofwel we onszelf vernietigen.

Het tweede zit er alsmaar meer in. Ze moeten er wel zijn...

sfinx666
27 juli 2008, 23:00
Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.
Ik denk dat ook. Waarom zouden wij in godsnaam alléén zijn, in dat immense heelal ? Ik denk dat die aliens ons al lang in het oog houden . Hetgeen betekent dat ze ons geen kwaad willen, vermits ze ons zouden kunnen vernietigen met hun meer gevorderede techniek

sfinx666
27 juli 2008, 23:01
Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.
Ik denk dat ook. Waarom zouden wij in godsnaam alléén zijn, in dat immense heelal ? Ik denk dat die aliens ons al lang in het oog houden . Hetgeen betekent dat ze ons geen kwaad willen, vermits ze ons zouden kunnen vernietigen met hun meer gevorderde techniek

BenIsaac
27 juli 2008, 23:20
als er duidelijk bewijs was voor aliens dan zouden er allang jihadisten op ruimteoorlogpad zijn om infidels af te slachten, en dan bestond er al lang een space walmart. Hoe zit het met homorechten onder aliens?

manta
28 juli 2008, 01:09
Is het niet raar dat buitenaardse wezen hier zich hebben laten opmerken, vanaf zo ongeveer het moment dat de mensheid leerde omgaan met vliegtuigen, elektriciteit, radio,....??:?

Wat als ze die zaken nu net aan de mens hebben geleerd ?;-)

Gun
28 juli 2008, 08:10
De Spanjaarden hadden in 1492 al geweren en buskruit terwijl de Indiaantjes nog met pijl en boog rondliepen...Juist, en net zoals de indiaantjes en de spanjaarden leven we vandaag de dag in een wereld waar overdracht van kennis is uitgesloten zoals bijvoorbeeld tussen de amerikaantjes en de chinezen.

kelt
28 juli 2008, 08:20
Die Mitchell staat nog op een voetstuk ,als "held" geboekstaafd wegens bewezen diensten ,alweer bijna een generatie geleden.


Laat ons niet de fout maken zijn uitspraken daardoor meer gewicht te geven.....

Akufen
28 juli 2008, 13:10
http://video.google.com/videoplay?docid=6552475158249898710&q=disclosure%20project&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-4694075066240662837&q=disclosure+project&ei=VbeNSPCLHqTqigKz-tDGCA

http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Uit die paar video's kan je je perfect een beeld vormen hoe het er aan toegaat op het gebied van UFO's.

system
28 juli 2008, 20:33
http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc[/COLOR][/COLOR]
Uit die paar video's kan je je perfect een beeld vormen hoe het er aan toegaat op het gebied van UFO's.

Zeer interessant. Bedankt.

kiko
28 juli 2008, 20:39
Apollo-14 astronaut bevestigt bestaan van aliens
6e man op de maan gelooft dat onthulling aan publiek nabij is

Dr. Edgar Mitchell (foto), lid van de Apollo-14 bemanning en de zesde man die ooit op de maan wandelde, heeft in een radio-interview het bestaan van buitenaardse wezens bevestigd. 'We hebben inderdaad al heel lang kontakt met ze. Al 60 jaar wordt dit heel goed verborgen gehouden door onze regeringen, maar het begint nu toch langzaam uit te lekken.'


Gedurende zijn loopbaan bij de NASA zouden aliens diverse malen in kontakt zijn getreden met mensen. Iedere ontmoeting werd zorgvuldig verborgen gehouden voor de buitenwereld. 'Ik heb het voorrecht gehad deelgenoot gemaakt te zijn in de kennis dat buitenaardse wezens onze planeet bezoeken en het UFO-verschijnsel reëel is.'


Bronnen binnen de NASA zouden volgens Mitchell de aliens ongeveer zo omschrijven als ze vaak zijn uitgebeeld: als kleine figuren met grote hoofden en dito ogen.

Mitchell, die samen met Apollo-14 commandant Alan Shepard recordhouder is van de langste maanwandeling ooit (9 uur en 17 minuten in 1971), zegt dat de buitenaardse technologie zó veel verder is dan de Aardse, dat 'als ze vijandig waren geweest, we er nu niet meer zouden zijn.'

'Ik heb in militaire- en inlichtenkringen verkeerd die wisten wat er zich onder het oppervlak van wat het publiek weet afspeelt - namelijk dat we inderdaad zijn bezocht door aliens. En aan de hand van de vele krantenberichten kun je opmaken dat dit al heel vaak gebeurd is.'

De inmiddels 77 jarige Mitchell vertelde de verbijsterde radiopresentator Nick Margerrison dat volgens hem de officiële erkenning van regeringen dat UFO's en aliens bestaan, niet ver meer weg is.

Dus eigenlijk heeft hij het ook maar van horen zeggen ? Niet echt een overtuigend argument vind ik.

sfinx666
28 juli 2008, 22:54
Wellicht zijn er hier forumleden die aliens zijn. Ben ik een alien?
ben Isaac ? Ja, u bent een alien.

willem1940NLD
29 juli 2008, 01:03
Waarvoor dank!

De Chinezen gaan trachten om tegen 2020 een mens op de maan te zetten terwijl de VS het al kon in 1969 ...

Wordt wakker gvdmm:evil:Bedoel je een jaartal vóór of na Christus?

http://www.kronosworld.nl/2309.htm

willem1940NLD
29 juli 2008, 01:08
De Spanjaarden hadden in 1492 al geweren en buskruit terwijl de Indiaantjes nog met pijl en boog rondliepen...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buskruit

.......... Geschiedenis
Een Mongoolse bom wordt geworpen tegen een aanval van Japanse Samurai gedurende de Mongoolse invasie van Japan, 1281

Buskruit is het oudst bekende explosieve mengsel. Explosieve mengsels werden al in de 10e eeuw in China gebruikt. De eerste beschrijving van echt buskruit komt voor in de militaire encyclopedie Wu Ching tsung Yao uit ongeveer het midden van de elfde eeuw. In het jaar 1232 werd buskruit gebruikt door de Mongolen bij de belegering van de stad Keifeng. Roger Bacon noemt het in 1248. Het belangrijke en lastig te vinden of te maken ingrediënt salpeter is zeer waarschijnlijk wel aan de chinezen ontleend. De Arabieren kenden in 1240 het salpeter als 'sneeuw van de chinezen'. Eeuwenlang is buskruit daarna gebruikt in steeds vernuftiger wordende vuurwapens. ....

BenIsaac
29 juli 2008, 07:39
ben Isaac ? Ja, u bent een alien.

Zo'n groen marsmannetje?

Akufen
29 juli 2008, 08:34
als er duidelijk bewijs was voor aliens dan zouden er allang jihadisten op ruimteoorlogpad zijn om infidels af te slachten

Vast al van SDI gehoord? ;-)

Juist ja, ze komen miljarden lichtjaren ver om onze kernraketten te onderscheppen als beveiliging voor hun eigen wereld. Juist ja....

Jij denkt dat het effect van een atoombom zich aanpast aan de dimensies die wij kunnen waarnemen?

system
29 juli 2008, 10:17
Dus eigenlijk heeft hij het ook maar van horen zeggen ? Niet echt een overtuigend argument vind ik.

De meeste gegevens van uw wetenschappelijke kennis hebt u ook maar van 'horen zeggen'. Want gescheckt zult u uw weten -dat u opsteekt uit de boeken - wel allemaal niet hebben.

circe
29 juli 2008, 14:13
http://video.google.com/videoplay?docid=6552475158249898710&q=disclosure%20project&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-4694075066240662837&q=disclosure+project&ei=VbeNSPCLHqTqigKz-tDGCA

http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Uit die paar video's kan je je perfect een beeld vormen hoe het er aan toegaat op het gebied van UFO's.

wauw bedankt voor de info. Wel straffe kost dat die mannen vertellen.
Zoals gewoonlijk ben ik onderaan begonnen en heb er nu een stuk of drie gehoord uit die laatste akufen link.

ben er eventjes niet goed van!

exodus
30 juli 2008, 09:34
De disclosure project video's zijn zeer interessant. Allemaal vakmensen die in hun job al met UFO's te maken hebben gehad en dit komen melden. Als men het geheel aan data bekijkt kan je niet anders dan concluderen dat UFO's echt zijn en dat er werkelijk een buitenaardse, multidimensionele toets aan zit.

Onze realiteit is zoveel groter dan velen zouden vermoeden, en dit komt deels ook door de maatschappij waarin wij opgroeien, die dit soort zaken belachelijk maakt en banaliseert. Dit is geen toeval maar eerder by design, want kennis is macht.

kiko
30 juli 2008, 20:19
De meeste gegevens van uw wetenschappelijke kennis hebt u ook maar van 'horen zeggen'. Want gescheckt zult u uw weten -dat u opsteekt uit de boeken - wel allemaal niet hebben.
Even ernstig blijven he.

Het Disclosure Project is één groot "Ik heb van iemand vernomen dat bepaalde mensen zouden..."-gedoe, zonder de minste vorm van concreet bewijs.

Bijzondere beweringen vragen bijzondere bewijzen. De uitleg heb ik al gehoord, nu nog de bewijzen. Of een half bewijs. Een flintertje is ook al goed.

system
30 juli 2008, 21:14
Even ernstig blijven he.

Het Disclosure Project is één groot "Ik heb van iemand vernomen dat bepaalde mensen zouden..."-gedoe, zonder de minste vorm van concreet bewijs.

Bijzondere beweringen vragen bijzondere bewijzen. De uitleg heb ik al gehoord, nu nog de bewijzen. Of een half bewijs. Een flintertje is ook al goed.

U gaat toch niet in ernst beweren, dat luchmachtpiloten, of lijnpiloten (om nu maar wat te zeggen) zomaar lukraak dingen gaan uitbazuinen, die nog kant noch wal raken. Dat u sceptisch bent, daar hebt u gelijk in, maar het scepticisme moet wel gezond blijven.

kiko
30 juli 2008, 21:29
U gaat toch niet in ernst beweren, dat luchmachtpiloten, of lijnpiloten (om nu maar wat te zeggen) zomaar lukraak dingen gaan uitbazuinen, die nog kant noch wal raken. Dat u sceptisch bent, daar hebt u gelijk in, maar het scepticisme moet wel gezond blijven.
Ik zeg wat ik zeg. Verhalen vertellen kan iedereen, maar bewijzen op tafel leggen is blijkbaar iets anders.

Het feit dat de verhalenverteller bv. een piloot is, maakt op mij geen indruk. Net alsof alle piloten de waarheid in pacht hebben.

Dat heb ik ook niet, maar ik zou graag iets meer funderingen zien in de hele UFO theorie, niet enkel "I know somebody who knows sombody who says that a friend of his was..."

Met dat soort verklaringen zul je in een rechtbank niet au sérieux genomen worden. Terecht trouwens.

willem1940NLD
30 juli 2008, 21:32
U gaat toch niet in ernst beweren, dat luchmachtpiloten, of lijnpiloten (om nu maar wat te zeggen) zomaar lukraak dingen gaan uitbazuinen, die nog kant noch wal raken. Dat u sceptisch bent, daar hebt u gelijk in, maar het scepticisme moet wel gezond blijven.
Ze zijn toch niet meer werkzaam in die vakken? Waarom zo vroeg "uitgetreden" dan? Nouja, dat valt natuurlijk onder medisch geheim, privacy enzo.

Akufen
31 juli 2008, 00:15
Even ernstig blijven he.

Het Disclosure Project is één groot "Ik heb van iemand vernomen dat bepaalde mensen zouden..."-gedoe, zonder de minste vorm van concreet bewijs.

Dan heb je niet goed opgelet. Men zegt duidelijk dat dit geen "verhaaltjes" zijn maar testimonies (wettelijke verklaringen). Zoals u weet, of misschien niet, zijn deze personen bijgevolg bij wet vervolgbaar als ze onzin komen vertellen.

These testimonies are.. testimonies they aren't simply interviews. They are documented with affidavits and documented credentials.

Bovendien zijn het niet zomaar mensen die ze van straat plukken maar betrouwenswaardige personen die vertellen over situaties die ze zelf hebben meegemaakt, en dus niet zoals jij zegt "van horen zeggen".


Bijzondere beweringen vragen bijzondere bewijzen. De uitleg heb ik al gehoord, nu nog de bewijzen. Of een half bewijs. Een flintertje is ook al goed.

Als Bob Lazar tijdens zijn periode bij Area 51 tegen vrienden zegt "ze gaan tests doen, laten we gaan kijken", er vervolgens video van opneemt en aan heel de wereld laat zien, is dat dan geen "flintertje" bewijs? Of is het "too good to be true?"

Wat met al de andere videobeelden? Ok, er zit veel rommel tussen, maar er zijn er genoeg waarover je enkel kan zeggen "ofwel is het echt, ofwel is het trucage", dat is ook zowat het besluit uit alle UFO onderzoeken van de afgelopen eeuw.

Een mooi voorbeeld zijn de beelden van de Mexicaanse luchtmacht die voor het blote oog onzichtbare voorwerpen filmen met een FLIR camera.

Nasa heeft een heel deel video's waar duidelijk vliegende objecten opstaan die we niet kunnen klasseren onder 'normale' vliegtuigen.

Wat wil je precies qua bewijs?

willem1940NLD
31 juli 2008, 00:31
"Testimony" mag ook gebruikt worden (en dat doet men hier dus) voor zaken waar geen rechter zich mee bezighoudt; héél gangbaar voor zaken die uitsluitend op "geloof" gebaseerd zijn en onbewijsbaar. Heus, op dit stuk mogen Amerikanen net zo hard fantaseren als Europeanen, vooral als zij zelf in hun waandenkbeelden geloven en zolang zij met zulke prediking geen aantoonbare schade aanrichten.

Het zou mij verwonderen als er onder al deze "getuigen" ook maar één zou zijn zonder enig psychiatrisch verleden; maarja, dat blijft medisch geheim en privacy (waarop men zich trouwen weer wèl kan beroepen bij ontmaskering).

====
bewijs, verklaring onder ede
de Tien Geboden
(ook: testimonies) de Heilige Schrift
bear testimony to
getuigen van
bear testimony against
getuigen tegen
====

Hier is een wiki over Dr Edgar Mitchell:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Mitchell

"Typische" hobbies had-ie allang: .... Other interests

Mitchell's interests include consciousness and paranormal phenomena. During the Apollo 14 flight he conducted private ESP experiments with his friends on Earth.[3] In early 1973, he founded the nonprofit Institute of Noetic Sciences (IONS) to conduct and sponsor research into areas that mainstream science has found unproductive, including consciousness research and psychic events.

[edit] Remote healing

Mitchell says that a teenage remote healer who lives in Vancouver and uses the pseudonym Adam Dreamhealer, helped him heal of kidney cancer at a distance. Mitchell said that while he never had a biopsy (the definitive test for cancer), "I had a sonogram and MRI that was consistent with renal carcinoma." Adam worked (distantly) on Mitchell from December of 2003 until June of 2004, when the "irregularity was gone and we haven't seen it since".[4]

[edit] Views on UFOs

Mitchell has publicly expressed his opinions that he is "90 per cent sure that many of the thousands of unidentified flying objects, or UFOs, recorded since the 1940s, belong to visitors from other planets"[5] and that UFOs have been the "subject of disinformation in order to deflect attention and to create confusion so the truth doesn't come out".[6] In 2004 he told the St. Petersburg Times that a "cabal of insiders" inside the US Government were studying recovered alien bodies, and that this group had stopped briefing US Presidents after John F. Kennedy.[7] He has said, that "We all know that UFOs are real, now the question is, where they come from".[8]

On July 23, 2008 Edgar Mitchell was interviewed on Kerrang Radio by Nick Margerrison. Mitchell claimed the Roswell crash was real and that aliens have contacted humans several times but that governments have hidden the truth for 60 years stating, "I happen to have been privileged enough to be in on the fact that we've been visited on this planet and the UFO phenomenon is real". In reply, a spokesman for NASA stated, "NASA does not track UFOs. NASA is not involved in any sort of cover up about alien life on this planet or anywhere in the universe. Dr Mitchell is a great American, but we do not share his opinions on this issue".[9][10]

In an interview with Fox News on July 25, 2008, Mitchell clarified that his comments did not involve NASA, but quoted unnamed sources, since deceased, at Roswell who confided to him that the Roswell incident did involve an alien craft. Mitchell subsequently received confirmation from an unnamed Pentagon source.[11]

[edit] Other projects

Edgar Mitchell is one of the astronauts featured in the documentary In the Shadow of the Moon.

Mitchell has written several articles and essays[12], as well as two books: Psychic Exploration: A Challenge for Science (ISBN 0-399-11342-8) and The Way of the Explorer (ISBN 1-57270-019-X). In The Way of the Explorer, Mitchell proposed a dyadic model of reality.[13]

He is currently the Advisory Board Chairman of the Institute for Cooperation in Space, co-founded by Dr. Carol Rosin[14] and is a member of INREES. .....

Akufen
31 juli 2008, 00:55
"Testimony" mag ook gebruikt worden (en dat doet men hier dus) voor zaken waar geen rechter zich mee bezighoudt; héél gangbaar voor zaken die uitsluitend op "geloof" gebaseerd zijn en onbewijsbaar.

Radarbeelden, video en foto is geen bewijs? Waarom zeg je niet dat je kiest alles te negeren tot men het aan de grote klok hangt? Vraagt teveel moed zeker? Eerlijkheid is uw sterkste kant niet, dat is hier al meermaals gebleken. En het is natuurlijk veel simpeler iedereen die afwijkt van uw kijk op de wereld zot te verklaren. Houdt net zoveel steek als de rest van je intrigerende redenering. ;-)


"Typische" hobbies had-ie allang:

http://noosphere.princeton.edu/story.html

Nothing is harder, yet nothing is more necessary, than to speak of certain things whose existence is neither demonstrable nor probable. The very fact that serious and conscientious men and women treat them as existing things brings them a step closer to existence and to the possibility of being born.

- Hermann Hesse

The greatest impact of the uncertainty principle on the idea of the self comes not from its implications about free will and determinism, nor from its suggestion that we can never really know the world, but from its thesis that we can't know it because our very efforts to do so change and in a way corrupt the world we are trying to know. When Heisenberg threw this stone of hard mathematical physics into the pool of philosophy, its ripples required us to see ourselves, each of our own selves, as interferers with whatever we run across. Such ideas of the conscious human self as an automatic interferer, a changer, a polluter of reality, may have always been part of philosophy and even art, but it was Heisenberg who for the first time scientifically demonstrated that our very efforts fully to understand what surrounds us must defeat their own purpose.

- Daniel Menaker

willem1940NLD
31 juli 2008, 01:30
Radarbeelden, video en foto is geen bewijs? Waarom zeg je niet dat je kiest alles te negeren tot men het aan de grote klok hangt? Vraagt teveel moed zeker? Eerlijkheid is uw sterkste kant niet, dat is hier al meermaals gebleken. En het is natuurlijk veel simpeler iedereen die afwijkt van uw kijk op de wereld zot te verklaren. Houdt net zoveel steek als de rest van je intrigerende redenering. ;-)



http://noosphere.princeton.edu/story.html



- Hermann Hesse



- Daniel MenakerDoe maar goed je best hoor en vooral: blijf gezond.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=psychiatrie+ufo&where=nl

http://www.skepsis.nl/susanclancy.html

Akufen
31 juli 2008, 02:13
I rest my case :)

exodus
1 augustus 2008, 10:06
Ik zeg wat ik zeg. Verhalen vertellen kan iedereen, maar bewijzen op tafel leggen is blijkbaar iets anders.

Het feit dat de verhalenverteller bv. een piloot is, maakt op mij geen indruk. Net alsof alle piloten de waarheid in pacht hebben.

Dat heb ik ook niet, maar ik zou graag iets meer funderingen zien in de hele UFO theorie, niet enkel "I know somebody who knows sombody who says that a friend of his was..."

Met dat soort verklaringen zul je in een rechtbank niet au sérieux genomen worden. Terecht trouwens.


Jij banaliseert de verklaringen. Maar er zijn wel degelijk vele verklaringen van piloten die zeggen dat ze zelf duidelijk iets gezien hebben wat niet van menselijke makelij kan zijn, althans met de gekende technologie. Deze piloten zijn zeer goed vertrouwd met luchtfenomenen en zullen niet snel zomaar beweren dat ze "iets" gezien hebben.

Op onderstaande link kan je een filmpje bekijken waarin een sighting door een lijnpiloot wordt beschreven. Bevat ook audio van de originele communicaties tussen de controletoren en het vliegtuig.

http://ufovideo.blogspot.com/2006/12/ufo-over-alaska-1986-captain-terauchi.html

willem1940NLD
1 augustus 2008, 16:42
Jij banaliseert de verklaringen. Maar er zijn wel degelijk vele verklaringen van piloten die zeggen dat ze zelf duidelijk iets gezien hebben wat niet van menselijke makelij kan zijn, althans met de gekende technologie. Deze piloten zijn zeer goed vertrouwd met luchtfenomenen en zullen niet snel zomaar beweren dat ze "iets" gezien hebben.

Op onderstaande link kan je een filmpje bekijken waarin een sighting door een lijnpiloot wordt beschreven. Bevat ook audio van de originele communicaties tussen de controletoren en het vliegtuig.

http://ufovideo.blogspot.com/2006/12/ufo-over-alaska-1986-captain-terauchi.html
Er worden wel dingen gezien die helemaal niet bestaan en dan is een discussie over de "makelij" sowieso off topic.

kiko
1 augustus 2008, 19:28
Radarbeelden, video en foto is geen bewijs?
Eigenlijk niet, nee. Het kan indirect bewijs zijn, het kan deel uitmaken van een onderzoek enz., maar een concreet bewijs op zich ?

Neen.

Neem nu foto's. We leven al jaren in een tijd waarin iedereen met een beetje creativiteit, een simpele computer en Photoshop - of een ander programma - om het even welk beeld tevoorschijn kan toveren.

Gelukkig vallen de meeste relatief snel door de mand, maar gezien de vooruitgang van de technologie en de software wordt het wel steeds moeilijker om de de fake foto's eruit te plukken.

Eigenlijk is het altijd al vrij moeilijk geweest. Fotobedrog is immers zo oud als de eerste foto's van Daguerre of Niépce. Meer dan een flinke eeuw geleden was men al op grote schaal goed bezig foto's te retoucheren, op zo een manier dat het eigenlijk niet te zien is.

Want dit bv. is niet het lichaam van Lincoln, het hoofd is er later op geplakt.

Akufen
2 augustus 2008, 01:32
Eigenlijk niet, nee. Het kan indirect bewijs zijn, het kan deel uitmaken van een onderzoek enz., maar een concreet bewijs op zich ?

Neen.

Jij vroeg toch achter "een flintertje"?
Als er mensen zijn die spreken over visueel contact waar radargegevens van bestaan, én video, én foto, enzovoort. Dan mag u gerust al spreken over bewijsmateriaal. Het is de hoeveelheid bewijsmateriaal en de kwaliteit die dan zal bepalen of het geheel geloofwaardig is of niet.



Neem nu foto's. We leven al jaren in een tijd waarin iedereen met een beetje creativiteit, een simpele computer en Photoshop - of een ander programma - om het even welk beeld tevoorschijn kan toveren.

Gelukkig vallen de meeste relatief snel door de mand, maar gezien de vooruitgang van de technologie en de software wordt het wel steeds moeilijker om de de fake foto's eruit te plukken.

Eigenlijk is het altijd al vrij moeilijk geweest. Fotobedrog is immers zo oud als de eerste foto's van Daguerre of Niépce. Meer dan een flinke eeuw geleden was men al op grote schaal goed bezig foto's te retoucheren, op zo een manier dat het eigenlijk niet te zien is.

Want dit bv. is niet het lichaam van Lincoln, het hoofd is er later op geplakt.

Daar ben ik van op de hoogte. Maar het is niet realistisch om er vanuit te gaan dat al het videomateriaal 'fake' is. Zoiets is nog steeds te achterhalen. Bij video is dit zelfs gemakkelijker dan bij foto, lichtinval, beweging, scherptediepte, moet elke frame juist zijn. Dit kan je maar bekomen op 2 manieren, een 3D programma, of een model op bijna ware grootte.

Beide manieren hebben zo hun nadelen en zijn relatief makkelijk te achterhalen. Bovendien ben ik kritisch genoeg (ik werk zelf met photoshop, heb video editing gedaan én met 3D programma's gewerkt) om echt te onderscheiden van fake of mogelijk fake.

Ik gooi eerder een video overboord dan dat ik er belang aan hecht, maar zelfs met die instelling kan ik niet ontkennen dat er bewijs genoeg is.

Voorbeelden waar de vraag fake of niet niet van toepassing is zijn er trouwens ook.

"The Phoenix Lights" bijvoorbeeld, wat officiëel nog altijd "flares" zouden zijn. Beslis voor uzelf zou ik zeggen:
http://www.youtube.com/watch?v=VhAQrR8Jhkk

Natuurlijk bewijst dit niet dat er buitenaardse wezens achter het stuur zitten, dat vind ik zelf ook niet echt belangrijk.

duveltje382
2 augustus 2008, 05:07
Er is nu ook met zekerheid water aangetroffen op Mars,dat wil toch iets zeggen hé,er is leven buiten de aarden
Moeten we er nu schrik van hebben,wel nee ......

willem1940NLD
2 augustus 2008, 05:13
Er is nu ook met zekerheid water aangetroffen op Mars,dat wil toch iets zeggen hé,er is leven buiten de aarden
Moeten we er nu schrik van hebben,wel nee ......Viswater? Nouja, mij toch te ver weg.

duveltje382
2 augustus 2008, 05:15
Viswater? Nouja, mij toch te ver weg.:lol:
Ok,wie zegt er dat je daar mag gaan vissen:-D

cor
2 augustus 2008, 08:08
Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.
Als de 3-dimensionale wereld inderdaad bestaat zoals wij ze menen waar te nemen, dan volg ik u in de waarschijnlijkheid dat er dan in het oneindige universum wel ander intelligent leven moet bestaan. En in dat geval is bezoek niet zo onwaarschijnlijk.
Als de kenmerken die wij waarnemen van onze wereld bepaald worden door ons waarnemingssysteem, dan is heel die 'waarschijnlijkheid' op niets gebaseerd. En helaas zijn er wel wat zaken die in die richting wijzen. In dat geval kunnen we er niets zinnigs over vertellen.

circe
2 augustus 2008, 08:54
Ik heb geen probleem met het aanvaarden dat er (intelligent) buitenaards leven bestaat. Evenmin een probleem dat ze ons zouden komen bezoeken.

Wel heb ik er mijn grootste twijfels bij dat ze dan ineens wel zouden weten dat "nasa" de baas is van al wat er van buitenaf binnenkomt, en nog grotere vraagtekens bij het feit dat die wezens dan zéér toevallig rechtop lopen, één hoofd hebben, twee armen en twee benen. Dat lijkt me toch wel heel ver gezocht.

Waarom zouden ze er niet uit kunnen zien als een grote mier? een spinnenkop? een centaurus? maar nee, hé kijk, het zijn net kleine menskes....

system
2 augustus 2008, 09:40
Als de 3-dimensionale wereld inderdaad bestaat zoals wij ze menen waar te nemen, dan volg ik u in de waarschijnlijkheid dat er dan in het oneindige universum wel ander intelligent leven moet bestaan. En in dat geval is bezoek niet zo onwaarschijnlijk.
Als de kenmerken die wij waarnemen van onze wereld bepaald worden door ons waarnemingssysteem, dan is heel die 'waarschijnlijkheid' op niets gebaseerd. En helaas zijn er wel wat zaken die in die richting wijzen. In dat geval kunnen we er niets zinnigs over vertellen.

Ik kan zeker akkoord gaan met hetgene wat u stelt. Daarom zeg ik ook dat het 'een geloof in aliens' is. En 'geloof' is in deze context: aannemen zonder echt te weten.

cor
2 augustus 2008, 09:55
Ik kan zeker akkoord gaan met hetgene wat u stelt. Daarom zeg ik ook dat het 'een geloof in aliens' is. En 'geloof' is in deze context: aannemen zonder echt te weten.
Ik begreep wel wat je bedoelde.;-)

En zelfs in het geval van mijn tweede hypothese, kunnen er 'bezoekers' te voorschijn komen.

parcifal
2 augustus 2008, 10:01
Als de 3-dimensionale wereld inderdaad bestaat zoals wij ze menen waar te nemen, dan volg ik u in de waarschijnlijkheid dat er dan in het oneindige universum wel ander intelligent leven moet bestaan. En in dat geval is bezoek niet zo onwaarschijnlijk.

Het is m.i. inderdaad waarschijnlijk er in het universum nog leven bestaat maar ik zie geen mogelijkheid om de afstanden die ons onvermijdelijk scheiden te overbruggen.

Het is natuurlijk simpel in SF : 'Hawking propulsion', 'buigen van de ruimte', 'stargates' etc.
De realiteit is dat de afgelegde afstand steeds een evenredige hoeveelheid energie vraagt, welke manier of tijdspanne je ook gebruikt.
Onvoorstelbare afstanden vragen steeds onvoorstelbare hoeveelheden energie.

Dat maakt het onwaarschijnlijk.

exodus
2 augustus 2008, 12:26
Wel heb ik er mijn grootste twijfels bij dat ze dan ineens wel zouden weten dat "nasa" de baas is van al wat er van buitenaf binnenkomt, en nog grotere vraagtekens bij het feit dat die wezens dan zéér toevallig rechtop lopen, één hoofd hebben, twee armen en twee benen. Dat lijkt me toch wel heel ver gezocht.

Waarom zouden ze er niet uit kunnen zien als een grote mier? een spinnenkop? een centaurus? maar nee, hé kijk, het zijn net kleine menskes....

Iemand die bij de disclosure project zit claimde te weten dat men al weet heeft van 47 verschillende soorten humanoide aliens... dat blijkt de gangbare vorm te zijn.

circe
2 augustus 2008, 12:51
Iemand die bij de disclosure project zit claimde te weten dat men al weet heeft van 47 verschillende soorten humanoide aliens... dat blijkt de gangbare vorm te zijn.

In dat geval vrees ik dat Von Däniken ook gelijk heeft en dat we afstammelingen zijn van half-aap/half alien.....

Akufen
2 augustus 2008, 15:10
Het is m.i. inderdaad waarschijnlijk er in het universum nog leven bestaat maar ik zie geen mogelijkheid om de afstanden die ons onvermijdelijk scheiden te overbruggen.

Het is natuurlijk simpel in SF : 'Hawking propulsion', 'buigen van de ruimte', 'stargates' etc.
De realiteit is dat de afgelegde afstand steeds een evenredige hoeveelheid energie vraagt, welke manier of tijdspanne je ook gebruikt.
Onvoorstelbare afstanden vragen steeds onvoorstelbare hoeveelheden energie.

Dat maakt het onwaarschijnlijk.

"In one cubic centimeter of empty space time there is so much energy that if you convert it to mass, the amount is larger than that which is visible to the hubble telescope."

Andro
2 augustus 2008, 17:03
Ik acht het best mogelijk dat de mensheid niet de enige levensvorm is binnen het hele Universum.

circe
2 augustus 2008, 17:06
Ik acht het best mogelijk dat de mensheid niet de enige levensvorm is binnen het hele Universum.


8O

ondertussen ook ontdekt dat er zoiets als "muggen" bestaan?

parcifal
2 augustus 2008, 17:14
"In one cubic centimeter of empty space time there is so much energy that if you convert it to mass, the amount is larger than that which is visible to the hubble telescope."

Van wie is die quote?
En zeg eens hoe we die energie dan UIT die kubieke centimeter lege ruimte-tijd gaan persen? 8-)

Andro
2 augustus 2008, 17:29
8O

ondertussen ook ontdekt dat er zoiets als "muggen" bestaan?
LOL!

Tavek
2 augustus 2008, 17:33
8O

ondertussen ook ontdekt dat er zoiets als "muggen" bestaan?

funny post :)

circe
2 augustus 2008, 17:39
http://video.google.com/videoplay?docid=6552475158249898710&q=disclosure%20project&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-4694075066240662837&q=disclosure+project&ei=VbeNSPCLHqTqigKz-tDGCA

http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Uit die paar video's kan je je perfect een beeld vormen hoe het er aan toegaat op het gebied van UFO's.

Van wie is die quote?
En zeg eens hoe we die energie dan UIT die kubieke centimeter lege ruimte-tijd gaan persen?
komt uit één van de 7 aangeboden video's in bovenstaande link: http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc en met name deze:

http://akufen.blip.tv/file/1116777/ = Dr Paul Czysz - McDonnell Douglas Engineer


Nochtans allemaal zijn ze het beluisteren waard.

Akufen
2 augustus 2008, 18:13
Van wie is die quote?
En zeg eens hoe we die energie dan UIT die kubieke centimeter lege ruimte-tijd gaan persen? 8-)

De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.

willem1940NLD
2 augustus 2008, 18:21
De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.Er bestaat geen werkend "free energy device".

circe
2 augustus 2008, 18:27
Er bestaat geen werkend "free energy device".

volgens die persoon in de video die ik plaatste heeft iemand het weldegelijk gevonden.

willem1940NLD
2 augustus 2008, 18:28
volgens die persoon in de video die ik plaatste heeft iemand het weldegelijk gevonden.Vast wel, maar het werkt niet.

circe
2 augustus 2008, 18:59
Vast wel, maar het werkt niet.

ha! jij bent dus die persoon in kwestie! Ze waren hem al kwijtgeraakt.

Akufen
2 augustus 2008, 19:30
Er bestaat geen werkend "free energy device".

Waarom niet?

Windmolens en zonnepanelen zijn evengoed "free energy devices".

willem1940NLD
2 augustus 2008, 19:40
Het spul werkt niet; voorbeeld: de auto die op water zou lopen. Water is verbrande waterstof en het terugdraaien van dat proces KOST minstens zo veel energie als om van stront terug krentenbrood te maken ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_energy_suppression

Akufen
2 augustus 2008, 19:41
Het spul werkt niet; voorbeeld: de auto die op water zou lopen. Water is verbrande waterstof en het terugdraaien van dat proces KOST minstens zo veel energie als om van stront terug krentenbrood te maken ....

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_energy_suppression

Je snapt blijkbaar het concept niet echt...

willem1940NLD
2 augustus 2008, 19:42
Waarom niet?

Windmolens en zonnepanelen zijn evengoed "free energy devices".Nee, met "free energy" wordt iets totaal anders bedoeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Free_energy_suppression

Akufen
2 augustus 2008, 20:03
Nee, met "free energy" wordt iets totaal anders bedoeld.

Nee willempie, iedereen interpreteert die term, en termen in het algemeen, vrij losjes. Ik had er voor u zelfs speciaal aanhalingstekens bijgezet, maar blijkbaar mochten die niet baten.
Iemand die struikelt over zo'n semantische details heeft dikwijls niet veel deftig te zeggen over het thema, dus ik zal u maar wat laten dabben in uw onwetendheid.

Om eerlijk te zijn wist ik al welke richting het op ging gaan toen je afstuurde op het behoud van energie, net na m'n post waar ik zeg dat men die niet overtreed. Daar bent u liever blind voor dan iets bij te leren blijkbaar...

willem1940NLD
2 augustus 2008, 20:13
Nee willempie, iedereen interpreteert die term, en termen in het algemeen, vrij losjes. Ik had er voor u zelfs speciaal aanhalingstekens bijgezet, maar blijkbaar mochten die niet baten.
Iemand die struikelt over zo'n semantische details heeft dikwijls niet veel deftig te zeggen over het thema, dus ik zal u maar wat laten dabben in uw onwetendheid.

Om eerlijk te zijn wist ik al welke richting het op ging gaan toen je afstuurde op het behoud van energie, net na m'n post waar ik zeg dat men die niet overtreed. Daar bent u liever blind voor dan iets bij te leren blijkbaar...Ik ging even uit van deze stukjes warre orakeltaal:De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.
en
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
"In one cubic centimeter of empty space time there is so much energy that if you convert it to mass, the amount is larger than that which is visible to the hubble telescope."

circe
2 augustus 2008, 20:21
Wel Willem, het lijkt je vast te ingewikkeld om het betreffende videofilmpje te bekijken waarin de uitleg klaar en duidelijk wordt gegeven.

Beetje ridicuul om dan nu een welles nietes spelletje te spelen als je geeneens de geboden informatie hebt bekeken.

parcifal
2 augustus 2008, 20:31
De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.

Zucht.
Die free energy devices en zero point energy devices zijn pure en totale pseudowetenschap.

We kunnen daarop voortgaan de dag dat er effectief een free energy device getoond wordt dat een paar simpele testen kan weerstaan.
Tot die dag is het geen discussie waard.

exodus
2 augustus 2008, 20:33
Los van het feit dat ze bestaan of niet. Het is naief aan te nemen dat free energy devices, indien ze bestaan, niet onderdrukt zouden worden. Iedereen met een beetje hersenen ziet in welke voordelen dat dat zou opleveren voor ons en de gigantische nadelen voor de energie industrie en alles wat errond hangt.

willem1940NLD
2 augustus 2008, 20:36
Wel Willem, het lijkt je vast te ingewikkeld om het betreffende videofilmpje te bekijken waarin de uitleg klaar en duidelijk wordt gegeven.

Beetje ridicuul om dan nu een welles nietes spelletje te spelen als je geeneens de geboden informatie hebt bekeken.Deze vermoeiende babbelaar? Duurt mij echt te lang om die uit te luisteren.
http://ufology.wikia.com/wiki/Paul_Czysz

parcifal
2 augustus 2008, 20:37
Los van het feit dat ze bestaan of niet. Het is naief aan te nemen dat free energy devices, indien ze bestaan, niet onderdrukt zouden worden. Iedereen met een beetje hersenen ziet in welke voordelen dat dat zou opleveren voor ons en de gigantische nadelen voor de energie industrie en alles wat errond hangt.

Natuurlijk, de energie-industrie zou dus incapabel zijn of niet geinteresseerd in een monopolie dat hen miljarden dollars per dag zou kunnen opbrengen.

Zeer logisch. 8-)

willem1940NLD
2 augustus 2008, 20:38
Los van het feit dat ze bestaan of niet. Het is naief aan te nemen dat free energy devices, indien ze bestaan, niet onderdrukt zouden worden. Iedereen met een beetje hersenen ziet in welke voordelen dat dat zou opleveren voor ons en de gigantische nadelen voor de energie industrie en alles wat errond hangt.Nee hoor; gewoon belasting op heffen; kassa.

Akufen
2 augustus 2008, 20:39
Zucht.
Die free energy devices en zero point energy devices zijn pure en totale pseudowetenschap.

We kunnen daarop voortgaan de dag dat er effectief een free energy device getoond wordt dat een paar simpele testen kan weerstaan.
Tot die dag is het geen discussie waard.

Die simpele tests zijn reeds uitgevoerd hoor, meermaals infeite.

Nee hoor; gewoon belasting op heffen; kassa.

U denkt dat een eenmalige belasting evenveel opbrengt als de verkoop van een brandstof die ze uit de grond pompen? Om nog maar te zwijgen over de verschuiving van de macht... volgens mij onderschat u de impact van olie op onze maatschappij.

Deze vermoeiende babbelaar? Duurt mij echt te lang om die uit te luisteren.
http://ufology.wikia.com/wiki/Paul_Czysz

40 minuutjes is teveel om uw licht op te steken, maar wel doen alsof je er alles vanaf weet en elke kans grijpen om het en alles wat er mee te maken heeft (oh wat een vermoeiende babbelaar) af te breken.

Triestig. :|

circe
2 augustus 2008, 20:43
Natuurlijk, de energie-industrie zou dus incapabel zijn of niet geinteresseerd in een monopolie dat hen miljarden dollars per dag zou kunnen opbrengen.

Zeer logisch. 8-)


het probleem is dat het hen NIKS meer zou opbrengen!

Akufen
2 augustus 2008, 20:47
Natuurlijk, de energie-industrie zou dus incapabel zijn of niet geinteresseerd in een monopolie dat hen miljarden dollars per dag zou kunnen opbrengen.

Zeer logisch. 8-)

Wat zei Morgan Stanley weer tegen Tesla over gelijkaardig toestel? En dat was zelfs wél gecentraliseerd.

willem1940NLD
2 augustus 2008, 21:13
Die simpele tests zijn reeds uitgevoerd hoor, meermaals infeite.Niet waar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nulpuntsenergie
U denkt dat een eenmalige belasting evenveel opbrengt als de verkoop van een brandstof die ze uit de grond pompen? Om nog maar te zwijgen over de verschuiving van de macht... volgens mij onderschat u de impact van olie op onze maatschappij.Nog niet zeer lang geleden moesten molenaars WINDBELASTING betalen (leerde ik op school); het zal dus waarachtig wel gaan.40 minuutjes is teveel om uw licht op te steken, maar wel doen alsof je er alles vanaf weet en elke kans grijpen om het en alles wat er mee te maken heeft (oh wat een vermoeiende babbelaar) af te breken.
Triestig. :|Hij praat veel maar zegt niets; lezen gaat mij sneller af dan luisteren en ik gaf reeds de link naar het artikel dat ik vond.

Nulweerstand/supergeleiding omstreeks Kelvin-punt is een boeiend verschijnsel voor de wetenschap, maar zo goed als zeker niet practisch inzetbaar als energiebron; het diepe diepvriezen KOST al te veel energie en als het mogelijk was die gesignaleerde energie zelf hiervoor te benutten (perpetuüm mobile) dan was dat allang gedaan.

system
2 augustus 2008, 21:32
Ik acht het best mogelijk dat de mensheid niet de enige levensvorm is binnen het hele Universum.

Daarover gaat het eigenlijk niet in deze discussie.

Akufen
2 augustus 2008, 21:39
Niet waar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nulpuntsenergie

Euhm, uw pagina zegt alleen maar dat het wel bewezen is:

Deze nulpuntsenergie is niet direct thermisch te meten, omdat je alleen maar temperatuurverschillen kunt bepalen. Indirect kan de nulpuntsenergie echter bewezen worden door het vergelijken van bepaalde constanten van isotopen. Het directe experimentele bewijs kon in 1928 geleverd worden door het bepalen van de temperatuurafhankelijkheid van de interferentie van röntgenstraling.


Nulweerstand/supergeleiding omstreeks Kelvin-punt is een boeiend verschijnsel voor de wetenschap, maar zo goed als zeker niet practisch inzetbaar als energiebron; het diepe diepvriezen KOST al te veel energie en als het mogelijk was die gesignaleerde energie zelf hiervoor te benutten (perpetuüm mobile) dan was dat allang gedaan.

Supergeleiding en zero point energie zijn twee verschillende dingen. Men hoeft helemaal niets "in te vriezen" om aan de zogenaamde "zero point energy" te gebruiken. Het heet enkel zero point omdat er op het "absolute" nulpunt qua temperatuur, druk, straling, nog steeds 'beweging' is, maar die beweging is er dus evengoed bij 21°C.

willem1940NLD
2 augustus 2008, 22:10
Euhm, uw pagina zegt alleen maar dat het wel bewezen is:

Supergeleiding en zero point energie zijn twee verschillende dingen. Men hoeft helemaal niets "in te vriezen" om aan de zogenaamde "zero point energy" te gebruiken. Het heet enkel zero point omdat er op het "absolute" nulpunt qua temperatuur, druk, straling, nog steeds 'beweging' is, maar die beweging is er dus evengoed bij 21°C.
Goed hoor; bouw het apparaat maar en als het werkt word je echt wel beroemd.

kiko
2 augustus 2008, 22:14
Los van het feit dat ze bestaan of niet. Het is naief aan te nemen dat free energy devices, indien ze bestaan, niet onderdrukt zouden worden. Iedereen met een beetje hersenen ziet in welke voordelen dat dat zou opleveren voor ons en de gigantische nadelen voor de energie industrie en alles wat errond hangt.
Mja...

Je schrijft dat je niet weet of het bestaat, en tegelijkertijd ben je er als de kippen bij om te beweren dat, indien de free energy devices toch zouden bestaan, ze ongetwijfeld deel uitmaken van een strak georchestreerde doofpotoperatie.

Zo kun je alles uitleggen vind ik.

Babylonia
2 augustus 2008, 23:19
benjamin Fullford de zoon van een diplomaat en jarenlange journalist in Japan van Forbes...
zegt de kleionzoon te zijn van een Morgan tak en te weten dat ze de boel geflest hebben uit eigenbelang van Nikola Tessla.
http://www.projectcamelot.org/benjamin_fulford.html

parcifal
3 augustus 2008, 00:27
het probleem is dat het hen NIKS meer zou opbrengen!


Wat een mop. :-D

Momenteel gebruikt de energie-industrie natuurlijke grondstoffen, welke moeten ontgonnen, geprocessed, getransporteerd en opgeslagen worden.
Die kost betaal jij als eindgebruiker mee.

Nu, als jij gelooft in een toestel dat dit allemaal oplost en rechtstreeks uit een onbekende bron energie tovert bij jou thuis in bruikbare vorm, dan droom je.
Er is meer kans dat je morgen een oliebron in je tuin aantreft dan dat zoiets realiseerbaar is.

Ik zou zeggen : Start digging. :-D

parcifal
3 augustus 2008, 00:29
Die simpele tests zijn reeds uitgevoerd hoor, meermaals infeite.

Ach, dus het grootste probleem van de voorbije decennia is opgelost zonder dat we het blijkbaar zelf wisten?

Je kan me dan wellicht wel verwijzen naar 1 zo'n simpele test? ;-)

Akufen
3 augustus 2008, 01:42
Ach, dus het grootste probleem van de voorbije decennia is opgelost zonder dat we het blijkbaar zelf wisten?

Zonder dat je er over ingelicht werd, dat klopt. Maar je maakt hier een paar zeer naïeve veronderstellingen.

Ten eerste, het is niet "het grootste probleem". Alleen maar in uw ogen, niet in diegene die nu rijk worden met olie en er veel macht op nahouden.

Ten tweede, het is niet opgelost zonder dat "wij" het wisten, maar jij. En aangezien uw houding "alles wat we niet weten is niet waar", is dat ook niet echt een verrassing.


Je kan me dan wellicht wel verwijzen naar 1 zo'n simpele test? ;-)

Natuurlijk, je hoeft enkel maar de documentaire "it runs on water" te bekijken om minstens 1 voorbeeld te zien dat dagelijks gebruikt wordt en dat meer dan eens werd getest.

U kan twijfelen aan de echtheid van de claims, maar beweren dat er nog nooit iets getest of aangetoond is is vlakaf een leugen.

Hier vind u ook een hele waslijst:

http://jnaudin.free.fr/

http://cheniere.nii.net/references/found%20phys%20letters/no%201%202001/p02.jpg

http://cheniere.nii.net/references/found%20phys%20letters/no%201%202001/index.html

parcifal
3 augustus 2008, 07:41
Zonder dat je er over ingelicht werd, dat klopt. Maar je maakt hier een paar zeer naïeve veronderstellingen.

Ten eerste, het is niet "het grootste probleem". Alleen maar in uw ogen, niet in diegene die nu rijk worden met olie en er veel macht op nahouden.

Ten tweede, het is niet opgelost zonder dat "wij" het wisten, maar jij. En aangezien uw houding "alles wat we niet weten is niet waar", is dat ook niet echt een verrassing.

Akufen, wees eens niet zo naief.
Ik ben electrotechnisch ingenieur met connecties in universiteiten.
Als er een over-unity generator bestond die werd aanvaard binnen de academische wereld of waar zelfs maar twijfel of discussie over bestond zou ik het weten of er minstens van gehoord hebben.

Quod non.




U kan twijfelen aan de echtheid van de claims, maar beweren dat er nog nooit iets getest of aangetoond is is vlakaf een leugen.

Ik zou de charlatans die de voorbije decennia over-unity devices hebben voorgesteld, of perpetuum mobiles, geen eten willen geven.
ALLEMAAL, 100 % van hen zijn ontmaskerd als fraudeurs of halve zolen die maar 1 ding nodig hadden : centen voor meer onderzoek dat dan zeker tot die gigantische doorbraak zou leiden.

Quod non.

Het volstaat om te kijken naar wat objectieve bronnen zeggen over Tom Bearden om hem te klasseren. Vertikaal.
TOT het moment dat hij zijn tuig presenteert aan een onafhankelijke onderzoeker. Hey, ik wil het zelf gaan testen. Op zijn kosten uiteraard.
Ik beloof objectiviteit.

In 2001, Bearden predicted that the first commercial products based on the MEG would be "rolling off the production lines in about one year"[3]; however, to date there are no commercial products based on this device, nor have there been any public demonstrations of the technology.

Bearden admits he has no working prototype, claiming in 2005 his 'last working demonstrator was promptly destroyed' by a 'contracting party'[4]. Also in 2005, he stated it would take $11 to $12 million to develop the MEG into a commercial product[5]. No independent tests of the device have supported Bearden's claims.

Nuff said, zou ik denken. :-D

circe
3 augustus 2008, 07:58
Ja sèg parcifal, een mens mag toch nog eens dromen zeker!

Wat hebben we nu? enkel olie die ze lekker steeds maar duurder maken omdat ze ons hebben wijsgemaakt dat het gebruik van olie de wereld doet opwarmen!

Allez!
75.000 jaar geleden warmde het even snel op en dan liepen enkel uw over-x-oma en mijn over-y-opa te dartelen.

exodus
3 augustus 2008, 10:25
Natuurlijk, de energie-industrie zou dus incapabel zijn of niet geinteresseerd in een monopolie dat hen miljarden dollars per dag zou kunnen opbrengen.

Zeer logisch. 8-)
Neen,

Ze willen het achterhouden, omat het hun miljarden dollars per dag zou afnemen. Indien de werking gekend is kunenn verschillende bedrijven dit beginnen maken. Ze zouden zeer goedkoop worden en een enorme revolutie kunnen teweeg brengen in onze maatschappij. Stel dat je in gelijk welke elektro zaak achter een free energy device van verschilende merken kan gaan. Energiebedrijven en de olieindustrie zou nogal lachen.

Akufen
3 augustus 2008, 12:03
Akufen, wees eens niet zo naief.
Ik ben electrotechnisch ingenieur met connecties in universiteiten.
Als er een over-unity generator bestond die werd aanvaard binnen de academische wereld of waar zelfs maar twijfel of discussie over bestond zou ik het weten of er minstens van gehoord hebben.

Ik had u al gezegd dat jij volgens het idee "als het waar was had ik het geweten" werkt, merci om dat nu grif toe te geven.


Ik zou de charlatans die de voorbije decennia over-unity devices hebben voorgesteld, of perpetuum mobiles, geen eten willen geven.
ALLEMAAL, 100 % van hen zijn ontmaskerd als fraudeurs of halve zolen die maar 1 ding nodig hadden : centen voor meer onderzoek dat dan zeker tot die gigantische doorbraak zou leiden.

Zoals die charlatans die boeken schrijven over 9/11 hé? Uw woorden zijn ondertussen zo hol en leeg geworden door alles wat u niet aanstaat af te breken dat ik alleen nog maar kan lachen met uw "argument" dat je toepast op alle onderwerpen. "Da's allemaal niet waar, charlatans! Ik had het wel geweten als het zo was!"


Het volstaat om te kijken naar wat objectieve bronnen zeggen over Tom Bearden om hem te klasseren. Vertikaal.
TOT het moment dat hij zijn tuig presenteert aan een onafhankelijke onderzoeker. Hey, ik wil het zelf gaan testen. Op zijn kosten uiteraard.
Ik beloof objectiviteit.

Als je de tekst die ik postte deftig had gelezen dan had je geweten dat het toestel inderdaad onafhankelijk is getest. Maar goed, uw "objectieve" bronnen beweren iets anders dus dan moeten ze wel gelijk hebben hé? Volgens mij kan je dat woord beter achterwege late want ik betwijfel of jij de betekenis kent.

lollysticky
3 augustus 2008, 12:55
ik wil die MEG eerst wel eens in actie zien voor ik dit geloof :P
Ik heb de theoriën erond altijd al interessant gevonden maar ik vroeg mij af of het uberhaupt wel mogelijk was. Afwachten tot ie met een werkend prototype op de proppen komt dat kan geverifieerd worden door de ganse wetenschappelijke wereld. Zijn claims over de relatie met vacuum-energie vind ik interessant, maar welja... ik geloof dit deel niet :lol:

Akufen
3 augustus 2008, 13:10
ik wil die MEG eerst wel eens in actie zien voor ik dit geloof :P
Ik heb de theoriën erond altijd al interessant gevonden maar ik vroeg mij af of het uberhaupt wel mogelijk was. Afwachten tot ie met een werkend prototype op de proppen komt dat kan geverifieerd worden door de ganse wetenschappelijke wereld. Zijn claims over de relatie met vacuum-energie vind ik interessant, maar welja... ik geloof dit deel niet :lol:

Ik claim ook niet dat die MEG werkt, maar dat is wel hun claim én met onafhankelijke tests. Ik gaf dit gewoon als voorbeeld na 2 minuten googlen. Dit is zeker geen alleenstaand feit. De voorbeelden in die documentaire vind ik veel opmerkelijker maar in dat geval heb je alleen maar video om op verder te gaan.

Als we kijken naar het werk van Tesla en Brown is er duidelijk al meer dan een eeuw interesse in het onderwerp. We kunnen zelfs nog een stap terug gaan naar de 'sympathetic vibratory physics' van Keeley in de 19e eeuw.

Om die personen (zeker Tesla en Brown) allemaal af te schrijven als 'charlatans' vind ik uit de lucht gegrepen.

eti1777
3 augustus 2008, 16:15
Waarom werd de Pentone-motor bv (http://www.youtube.com/watch?v=TkdLT1TyShE) niet gedevelopperd?

willem1940NLD
3 augustus 2008, 16:23
Waarom werd de Pentone-motor bv (http://www.youtube.com/watch?v=TkdLT1TyShE) niet gedevelopperd?Ik vermoed dat daar de Kappersvakbond tegen in actie is gekomen.
8-)

Akufen
14 augustus 2008, 17:17
De Amerikaanse FAA geeft radar data vrij van UFO's:

FAA Release of Radar Data Signals a new 'Openness Policy' on UFOs
http://www.opednews.com/articles/FAA-Release-of-Radar-Data--by-Michael-Salla-080718-180.html

system
18 augustus 2008, 20:46
In dat geval vrees ik dat Von Däniken ook gelijk heeft en dat we afstammelingen zijn van half-aap/half alien.....

Niet alleen von Däniken zou dan gelijk hebben. Ook het Oude Testament.

willem1940NLD
18 augustus 2008, 20:55
Niet alleen von Däniken zou dan gelijk hebben. Ook het Oude Testament.In de bijbel heb ik nooit een aap aangetroffen.

system
18 augustus 2008, 21:23
In de bijbel heb ik nooit een aap aangetroffen.

Maar mogelijk wel aliens (goden).

Genesis 6, 1
"Toen de mensen talrijk begonnen te worden op de aardbodem en dochters kregen, [2] zagen de zonen van God hoe mooi de dochters van de mensen waren, en zij kozen uit die dochters ieder een vrouw."

kiko
18 augustus 2008, 22:02
Maar mogelijk wel aliens (goden).

Genesis 6, 1
"Toen de mensen talrijk begonnen te worden op de aardbodem en dochters kregen, [2] zagen de zonen van God hoe mooi de dochters van de mensen waren, en zij kozen uit die dochters ieder een vrouw."
Nou ja, zo zie je maar dat als je wil, je elke tekst naar je eigen smaak kunt interpreteren.

system
18 augustus 2008, 22:03
Nou ja, zo zie je maar dat als je wil, je elke tekst naar je eigen smaak kunt interpreteren.

Ik lees wat er staat.

willem1940NLD
18 augustus 2008, 22:07
Nou ja, zo zie je maar dat als je wil, je elke tekst naar je eigen smaak kunt interpreteren.
Nee, zoals het er staat kun je er juist ZONDER "interpreteren¨ alleen maar van maken dat een deel van de mensheid werd gekruist met buitenaardsen. Prederikken doen juist hun uiterste best om dat effect weg te interpreteren.

system
18 augustus 2008, 22:12
Nee, zoals het er staat kun je er juist ZONDER "interpreteren¨ alleen maar van maken dat een deel van de mensheid werd gekruist met buitenaardsen. Prederikken doen juist hun uiterste best om dat effect weg te interpreteren.

Inderdaad.

Turkje
21 augustus 2008, 09:56
Nee, zoals het er staat kun je er juist ZONDER "interpreteren¨ alleen maar van maken dat een deel van de mensheid werd gekruist met buitenaardsen.

Hoe kunt ge nu in godsnaam iets lezen ZONDER het te interpeteren (laat staan dat het over "de zonen van god" gaat)? Kunt gij uw hersenactiviteit afzetten of zo?

willem1940NLD
21 augustus 2008, 12:33
Hoe kunt ge nu in godsnaam iets lezen ZONDER het te interpeteren (laat staan dat het over "de zonen van god" gaat)? Kunt gij uw hersenactiviteit afzetten of zo?Ik vermoed dat je nu alleen maar 1 van de tamelijk vele, mogelijk totaal verkeerde, vertalingen gebruikt.

http://www.christiananswers.net/dictionary/nephilim.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nephilim
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=elohim+nefilim+buitenaardsen&where=nl&mu=&mi=&cs=UTF-8

Turkje
21 augustus 2008, 13:26
http://www.christiananswers.net/dictionary/nephilim.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nephilim
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=elohim+nefilim+buitenaardsen&where=nl&mu=&mi=&cs=UTF-8

Ziet ge wel dat ge aan het interpreteren zijt. Gotcha :-P

willem1940NLD
21 augustus 2008, 14:09
Ziet ge wel dat ge aan het interpreteren zijt. Gotcha :-PHet enige waarin al die vertalingspogingen elkaar niet tegenspreken is de aanname dat buitenaardsen graag knappe aardvrouwtjes bestijgen en soms een mengras produceren.

In de iets latere verhalen lijkt (bovendien?) sprake te zijn van k.i- en/of transplantatie-technieken, mogelijk (mede) zelfs "klonen".

Een verzameling van interpretaties terugleiden op hun grootste gemene deler vind ik iets anders dan zelf interpreteren en de betrouwbaarheid van de steeds al wazige verhalen wordt er niet door beïnvloed.

Wie weet heeft Von Däniken dingen wel erg goed geraden.

:)

brontosaurus
21 augustus 2008, 14:20
Wat leuk,ben ik een tijdje weg door gigantische drukte down under merk ik dat UFO,s weer een topic zijn en niet ergens verdrongen bij religie of levensovertuigingen.
Meer UFO nieuws:www.becoolbewise.nl.tt
dat is voor de nieuwkomers

Turkje
21 augustus 2008, 14:24
Een verzameling van interpretaties terugleiden op hun grootste gemene deler vind ik iets anders dan zelf interpreteren

Zucht. Als het koppelen van bijbeltekst aan hedendaagse werken over aliens al geen interpretatie niet meer vergt, wat dan nog wel?

Djiezes, daar zoveel woorden aan vuilmaken.

willem1940NLD
21 augustus 2008, 15:42
Zucht. Als het koppelen van bijbeltekst aan hedendaagse werken over aliens al geen interpretatie niet meer vergt, wat dan nog wel?

Djiezes, daar zoveel woorden aan vuilmaken.Wel, ik vind de gelovigen van tegenwoordig niet echt verschillend van die in de oudheid.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=ufo+geloof&where=nl

Gert
29 augustus 2008, 15:19
Apollo-14 astronaut bevestigt bestaan van aliens
6e man op de maan gelooft dat onthulling aan publiek nabij is




http://forum.politics.be/image.php?u=12954&dateline=1217523474

Als dit een voorbeeld van die alians weergeeft kan ik niet veel langer wachten op een kennismaking.....

straddle
4 september 2008, 00:25
Ik geloof er niks van, een publiciteitsstunt. Waarom komen die aliens altijd in de woestijn aan? En waarom niet bijvoorbeeld in Luxemburg of Angola, maar altijd in Amerika.

Wie zegt dat alleen in Amerika? Ook ik Rusland, Mexico, het VK, Brazilie, Frankrijk, etc ...

Opvallend veel boven militair gebied ja. Het kan dus mogelijks om aardse militaire projecten gaan, maar evenzeer om buitenaardse "controle" en/of beperking van het aardse nucleaire arsenaal (zie bv. draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=109768.)

straddle
4 september 2008, 00:29
Ze zijn er waarschijnlijk wel, en wachten de tijd af tot ofwel wij klaar zijn om alles wat 'anders' is niet onmiddelijk als vijandig te zien, ofwel we onszelf vernietigen.

Het tweede zit er alsmaar meer in. Ze moeten er wel zijn...

Zo denk ik er ook over.

straddle
4 september 2008, 00:32
Die Mitchell staat nog op een voetstuk ,als "held" geboekstaafd wegens bewezen diensten ,alweer bijna een generatie geleden.


Laat ons niet de fout maken zijn uitspraken daardoor meer gewicht te geven.....


Hij is bijlange niet de enige van formaat die het beweert. Maar als hij het beweert wordt wordt er sowieso maar gewicht aan gegeven. Hij is nu eenmaal astronaut, professor doctor en Nasa insider.

en vergeet niet:
Nasa: Never A Straight Answer

straddle
4 september 2008, 00:46
Het is m.i. inderdaad waarschijnlijk er in het universum nog leven bestaat maar ik zie geen mogelijkheid om de afstanden die ons onvermijdelijk scheiden te overbruggen.

Het is natuurlijk simpel in SF : 'Hawking propulsion', 'buigen van de ruimte', 'stargates' etc.
De realiteit is dat de afgelegde afstand steeds een evenredige hoeveelheid energie vraagt, welke manier of tijdspanne je ook gebruikt.
Onvoorstelbare afstanden vragen steeds onvoorstelbare hoeveelheden energie.

Dat maakt het onwaarschijnlijk.

Onwaarschijnlijk, beoordeeld vanuit onze beperkte kenniswereld en vanuit ons wetenschappelijk paradigma.

Wat als er een buitenaardse beschaving is (was) die miljoenen jaren verder staat dan ons, als je ziet wat wij op 200 jaar uitgevonden hebben??

Apropos, je bent nog de white holes en wormholes vergeten...

straddle
4 september 2008, 01:03
Nou ja, zo zie je maar dat als je wil, je elke tekst naar je eigen smaak kunt interpreteren.


Juist, dat geldt ook andersom. Waarom is men in de oudheid alle "verschijningen" die men niet begreep gaan toeschrijven aan God?

Al die zever van Mohammed, Abraham, Mozes etc... allemaal geinterpreteerd door de mens. En zo werd God uitgevonden en geinterpreteerd door de mens.

En nu zitten we met de gevolgen: alle godsdiensten vallen als kaarthuizekes in mekaar en moeten "herschreven" worden als het bestaan van aliens die ons hier komen "kweken" zijn bevestigd wordt. Dat bevestigen door diegenen die de bewijzen hebben gebeurt dus best zeer geleidelijk of het kot op aarde is te klein...

willem1940NLD
4 september 2008, 01:12
Het zal vanzelf overgaan, net zoals wij nooit meer horen over de vliegende tapijten van weleer.

;-)

straddle
4 september 2008, 03:00
Het zal vanzelf overgaan, net zoals wij nooit meer horen over de vliegende tapijten van weleer.

;-)

die vliegende tapijten, dat was maar van heel korte duur en zeer lokaal gebonden... aliens dat gaat al duizenden jaren mee...