PDA

View Full Version : Politieke toestand in Turkije


Renesse
28 juli 2008, 09:05
De bomaanslagen in Istanbul bewijzen het: er is iets gaande in Turkije.

Het Turkse leger en de PKK zitten in conflict. De regerende AKP partij wordt misschien verboden. En de extremistische MHP heeft er belang bij het land te destabiliseren. Dat was de analyse die Flip Feyten gaf op Radio 1.

Ik ken zelf heel weinig van de Turkse politiek en had graag geweten wat jullie hiervan dachten. Kan dit escaleren op korte tijd?

Turkse Nederlander
28 juli 2008, 11:00
Er is ook nog de Ergenekon operatie in Turkije. Allerlei oud-militairen, journalisten, politici etc zijn gearresteerd en worden verdacht van het berramen van aanslagen om bepaalde politieke doelen te verwezenlijken. Ik weet niet wat hier allemaal van waar is. Ik ben nu zelf in Turkije en ik heb het gevoel dat we roerige tijden tegemoet gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Renesse
28 juli 2008, 11:08
Ik hoop dat u zich vergist, want Turkije leeft wel enorm van toerisme. Een woelig klimaat jaagt de bron van inkomsten van duizenden Turken weg. En politieke instabiliteit is het laatste wat Turkije nodig heeft om toe te treden tot de EU.

BenIsaac
28 juli 2008, 11:25
Er is ook nog de Ergenekon operatie in Turkije. Allerlei oud-militairen, journalisten, politici etc zijn gearresteerd en worden verdacht van het berramen van aanslagen om bepaalde politieke doelen te verwezenlijken. Ik weet niet wat hier allemaal van waar is. Ik ben nu zelf in Turkije en ik heb het gevoel dat we roerige tijden tegemoet gaan. Ik hoop dat het allemaal goed gaat.

Hoe zit het met de Grijze Wolven, zijn die nog actief? Turkije is een mooi land, ik ben er enkele keren geweest. De laatste keer was Istanbul, 3 weken nadat ik er geweest was, was er een aanslag in de buurt van de golden horn.

En nu lees net dat er een aanslag is gepleegd in Istanbul vandaag. (http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3573972,00.html - Israƫlische media volgt de gebeurtenissen zorgvuldig, de vriendschap is belangrijk).

Ik vind niet dat ze een partij kunnen verbieden, dan haal je de stem van miljoenen Turken weg.