PDA

View Full Version : Moet er nog ZOUT zijn?


Maarten Malaise
25 maart 2004, 21:37
Brief aan de directeur van de gevangenis van Aarlen.

Geachte Heer Directeur,

Als leider van ons familiebedrijf richt ik tot U deze verklaring van de recentelijk gepasseerde feiten in uw instelling.
Sinds 1932 zijn wij verantwoordelijk voor de regionale en nationale verspreiding van keukenzout.
Aangezien de laatste jaren onze verkoop met 40% was gedaald hadden mijn zoon en ik de koppen bij elkaar gestoken om aan dit toch wel drastische probleem een mouw te passen.
Samen planden we een heuse promotieactie waarmee de consumenten 500.000 oude Belgische Franken konden winnen.

Het zat zo dat we in een tiental pakjes zout sleutels verstopten, bij wijze van een originele promotie. Indien iemand zo'n sleutel in een pakje zout vond kon hij zich begeven naar onze hoofdzetel waar althans enkele jaren geleden nog een kluisje aanwezig was.
Dit kluisje bevatte de 500.000 BEF, en iedereen met een sleuteltje mocht proberen de kluis open te doen. Het geld op zich was niet belangrijk voor ons, het belangrijkste was dat ons zoutverkoop plots verdrievoudigde.
Dat is nu toch al enkele jaren geleden, en vele mensen passeerden ons bedrijf om tevergeefs het kluisje proberen open te maken. Het geld is nooit uit het kluisje gehaald, laat staan dat ik me nog herinnerde dat we ooit zo'n actie hadden gedaan.

Tot ik de krant gisteren las...

Mogen wij ons sleuteltje terug aub, want we krijgen het kluisje niet meer open. Blijkbaar zat de reservesleutel er ook bij.

Hopende op een positief antwoord, groet ik U vriendelijk,

Firmin Vandecauwer
NV. NEZO

Cartoons
25 maart 2004, 21:38
:D

Herman Desmedt ©HD
26 maart 2004, 07:35
Op de reactie van de dienst voor de voedingsinspectie gaan we nog wat mogen wachten zeker?