PDA

View Full Version : Is de Vlaamse vlag ook verboden tijden de OS ?


Derk de Tweede
7 augustus 2008, 20:27
De Frieze Vlag wel namelijk. :evil:

Friese vlag verboden tijdens spelen

LEEUWARDEN - Zwaaien met de Friese vlag tijdens de Olympische Spelen in Peking is ten strengste verboden. Dat blijkt uit de huisregels van het organisatiecomité waarin staat dat het voor supporters niet is toegestaan vlaggen bij zich te hebben van regio’s of landen die niet zijn aangesloten bij het IOC.

Bij ontdekking zullen de vlaggen meteen in beslag worden genomen. Amnesty International heeft de Chinese maatregel donderdag bevestigd. Volgens een woordvoerder van Amnesty is dit één van de vele draconische maatregelen die de vrijheid van meningsuiting van sporters en supporters probeert in te perken.

“Het gaat niet alleen om de situatie in Tibet, de organisatie wil met zulke regels alles wat hen eventueel ongewelvallig kan zijn bij voorbaat al uitschakelen. Ik raad Friese sporters en supporters aan hun vlaggen in elk geval gewoon mee te nemen, dat is gewoon hun recht”, aldus een woordvoerder van de mensenrechtenorganisatie.

Aan de Olympische Spelen doen meer dan tien Friezen mee, onder wie voetbaltrainer Foppe de Haan en turner Epke Zonderland.


http://www.dutchjewry.org/mediene/frieseVlag.jpg

duveltje382
7 augustus 2008, 20:30
De Frieze Vlag wel namelijk. :evil:

Friese vlag verboden tijdens spelen

LEEUWARDEN - Zwaaien met de Friese vlag tijdens de Olympische Spelen in Peking is ten strengste verboden. Dat blijkt uit de huisregels van het organisatiecomité waarin staat dat het voor supporters niet is toegestaan vlaggen bij zich te hebben van regio’s of landen die niet zijn aangesloten bij het IOC.

Bij ontdekking zullen de vlaggen meteen in beslag worden genomen. Amnesty International heeft de Chinese maatregel donderdag bevestigd. Volgens een woordvoerder van Amnesty is dit één van de vele draconische maatregelen die de vrijheid van meningsuiting van sporters en supporters probeert in te perken.

“Het gaat niet alleen om de situatie in Tibet, de organisatie wil met zulke regels alles wat hen eventueel ongewelvallig kan zijn bij voorbaat al uitschakelen. Ik raad Friese sporters en supporters aan hun vlaggen in elk geval gewoon mee te nemen, dat is gewoon hun recht”, aldus een woordvoerder van de mensenrechtenorganisatie.

Aan de Olympische Spelen doen meer dan tien Friezen mee, onder wie voetbaltrainer Foppe de Haan en turner Epke Zonderland.


http://www.dutchjewry.org/mediene/frieseVlag.jpg


Wat een rare vlag is dat zeg :roll:
Waar is friesland ergens?

Vlaanderen is over heel de wereld bekend

stropdrager
7 augustus 2008, 20:32
De Vlaamse vlag is ook verboden.

Vlaamse Leeuw verboden op Spelen
Geen Vlaamse Leeuw... Geen in Engeland erg populaire vlag van Saint George... Geen Welshe drakenvlag... Geen Schotse vlag... ...en zeker niet de vlag van Tibet.Britse sporters en supporters zijn gewaarschuwd om tijdens de Olympische Spelen in Peking niet met lokale vlaggen, zoals de drakenvlag van Wales of de Schotse vlag te zwaaien of te paraderen. Ook de Vlaamse Leeuw of Waalse Haan zijn tijdens de Spelen dus taboe. De Chinezen willen met het vlagverbod voorkomen dat er door aanhangers van een onafhankelijk Tibet gezwaaid zal worden met vlaggen van het land, dat door China is veroverd en met veel geweld bezet wordt gehouden.

Stadionverbod
Volgens regel 51 van het Olympisch Handvest kunnen overtreders zwaar worden gestraft met bijvoorbeeld diskwalifikatie, terwijl fans een stadionverbod opgelegd kunnen krijgen. Het is voor bezoekers van de Spelen in Peking ook verboden om met officieel toegestane vlaggen te zwaaien die groter zijn dan 2 op 1 meter.

Andy Murray
In Groot-Brittannië, waar fans van onder andere tennisser Andy Murray geregeld met de Welshe vlag zwaaien, wordt met ontzetting gereageerd op de maatregel, die nu pas aan het licht komt. Politici hebben premier Gordon Brown al gevraagd om aan China te eisen dat verbod op te heffen.

Nieuw voorbeeld
Ook voor Amnesty International gaat de regel een stap te ver. "We zijn niet verbaasd dat de Chinese autoriteiten alles willen controleren wat er te zien zal zijn op de olympische sites. Ook wij willen niet dat politiek deze Spelen overschaduwt", aldus Cathy Owens van AI. "Maar dit is weer een voorbeeld dat de Chinese regering de mensenrechten aan zijn laars lapt, terwijl er bij de toekenning van de Spelen aan Peking net verbetering op dat vlak beloofd was."

Reden te meer om niet naar de Olympische Spelen te kijken op TV.

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 20:37
Logisch aangezien IOC-voorzitter Jeacques Rogge in de adel verheven is.

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 20:38
Vanaf morgen hangen mijn Tibetaanse vlaggen te wapperen.

Derk de Tweede
7 augustus 2008, 20:41
De Vlaamse vlag is ook verboden.
Reden te meer om niet naar de Olympische Spelen te kijken op TV.

Ook bij het wielrennen, da's toch echt Vlaams.

duveltje382
7 augustus 2008, 20:42
Waarom een boycot voor spelen om politieke redenen :roll:

Burkide
7 augustus 2008, 20:43
Waarom een boycot voor spelen om politieke redenen :roll:

Omdat dergelijke evenementen sowieso door het regime gebruikt worden om z'n eigen imago op te poetsen en dus sowieso reeds politiek zijn?

Dronkoers
7 augustus 2008, 20:46
Logisch aangezien IOC-voorzitter Jeacques Rogge in de adel verheven is.

Ja so? Wat heeft dat dan te zeggen? ;-)

duveltje382
7 augustus 2008, 20:46
Omdat dergelijke evenementen sowieso door het regime gebruikt worden om z'n eigen imago op te poetsen en dus sowieso reeds politiek zijn?

Heeft niets met sport te maken hé,fout van het internationale olympisch comité:evil:

Weezer
7 augustus 2008, 20:47
En wie gaat dat controleren? Zit er in ieder stadion iemand van de geheime dienst met een officiële vlaggenlijst of zo? Wat een bullshit zeg.

Derk de Tweede
7 augustus 2008, 20:48
Gelderland begint nu ook al....

http://www.youtube.com/watch?v=JsWd_8QchaM

stropdrager
7 augustus 2008, 20:49
En wie gaat dat controleren? Zit er in ieder stadion iemand van de geheime dienst met een officiële vlaggenlijst of zo? Wat een bullshit zeg.

Dat zou me niet verbazen.

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 20:50
En wie gaat dat controleren? Zit er in ieder stadion iemand van de geheime dienst met een officiële vlaggenlijst of zo?We praten nog altijd over politiestaat China.

Dronkoers
7 augustus 2008, 20:51
De Vlaamse vlag is ook verboden.



Reden te meer om niet naar de Olympische Spelen te kijken op TV.

Zelfs geen Schotse? 8O

stropdrager
7 augustus 2008, 20:52
Zelfs geen Schotse? 8O

Schotse vlaggen zijn ook niet toegestaan.

Weezer
7 augustus 2008, 20:54
We praten nog altijd over politiestaat China.

De vraag stellen was hem idd wel beantwoorden ja...

Burkide
7 augustus 2008, 20:54
Wie denken die Chinezen wel dat ze zijn? Democratische landen verbieden geen vlaggen! (Behalve als het Europese modeldemocratieën (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1171016&postcount=65) zijn, natuurlijk.)

stropdrager
7 augustus 2008, 20:57
Wie denken die Chinezen wel dat ze zijn? Democratische landen verbieden geen vlaggen! (Behalve als het Europese modeldemocratieën (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1171016&postcount=65) zijn, natuurlijk.)

Sommige (belgicistische) lezers van Het Laatste Nieuws hebben er blijkbaar ook geen probleem mee dat de Vlaamse vlag verboden wordt.

Derk de Tweede
7 augustus 2008, 20:58
Wie denken die Chinezen wel dat ze zijn? Democratische landen verbieden geen vlaggen! (Behalve als het Europese modeldemocratieën (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1171016&postcount=65) zijn, natuurlijk.)

Op twee uitzonderingen na (tijdens WO I en = II) heeft de Vlaamse beweging nooit extreem zwaar geweld gebruikt zoals de ETA dat doet!

Burkide
7 augustus 2008, 21:02
Op twee uitzonderingen na (tijdens WO I en = II) heeft de Vlaamse beweging nooit extreem zwaar geweld gebruikt zoals de ETA dat doet!

En de Belgische staat heeft de laatste zestig jaar ook niet zoals de Spaanse zo erg z'n toevlucht genomen in fysieke en rechtstreekse repressie van de nationale emancipatiebewegingen. In Spanje daarentegen is repressie nog steeds dagelijkse kost. Dan moet je niet verbaast zijn dat sommige Basken (tegen-)geweld nog steeds als een legitiem antwoord zien.

En trouwens: hoe rechtvaardigt het bestaan van de ETA dergelijke verboden?

Dronkoers
7 augustus 2008, 21:03
Wie denken die Chinezen wel dat ze zijn? Democratische landen verbieden geen vlaggen! (Behalve als het Europese modeldemocratieën (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1171016&postcount=65) zijn, natuurlijk.)

Ah nee? ;-)

http://blogimages.bloggen.be/airborne44/small_60-cdcad48e3b25c8c4b5718ef0bafd6acb.png

Met dank aan Jazeker :mrgreen:

Burkide
7 augustus 2008, 21:04
Ah nee? ;-)

http://blogimages.bloggen.be/airborne44/small_60-cdcad48e3b25c8c4b5718ef0bafd6acb.png

Met dank aan Jazeker :mrgreen:

Ik wist niet dat Jazeker nazivlaggen uitdeelde? 8O:evil:;-)

Zwartengeel
7 augustus 2008, 21:11
Sommige (belgicistische) lezers van Het Laatste Nieuws hebben er blijkbaar ook geen probleem mee dat de Vlaamse vlag verboden wordt.

Het zegt veel over het democratisch gehalte van sommige Belgicisten.

manta
7 augustus 2008, 21:23
Ah nee? ;-)

http://blogimages.bloggen.be/airborne44/small_60-cdcad48e3b25c8c4b5718ef0bafd6acb.png

Met dank aan Jazeker :mrgreen:

Hebben ze in China nu ook al iets tegen de symbolen van de hindoe's ??? 8O

Dronkoers
7 augustus 2008, 21:24
Hebben ze in China nu ook al iets tegen de symbolen van de hindoe's ??? 8O

In Europa ook blijkbaar :-D

manta
7 augustus 2008, 21:24
Vlaamse Leeuwevlag verboden ???
Niet moeilijk als je ziet wat voor volk de "belgen" de laatste jaren op handelsmissie naar daar stuurden ...:-(
Veel goede reclame was er waarschijnlijk ni bij ...:?

manta
7 augustus 2008, 21:26
In Europa ook blijkbaar :-D

Zoveel haat zeg ... Ne mens zou zich nog bekeren ...
Mocht de Vlaamse leeuw eigenlijk op de spelen in Berlijn ???
Indien wel kan men stellen dat de nazi's verdraagzamer waren dan de communisten ...:lol:

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 21:27
Vlaamse Leeuwevlag verboden ???
Niet moeilijk als je ziet wat voor volk de "belgen" de laatste jaren op handelsmissie naar daar stuurden ...:-(
Veel goede reclame was er waarschijnlijk ni bij ...:?Je bedoelt onze missionarissen die lessen wiskunde aan de Chinezen gingen geven?
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

manta
7 augustus 2008, 21:29
Je bedoelt onze missionarissen die lessen wiskunde aan de Chinezen gingen geven?
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

:lol:
Al goe dat ze hem ni verstaan ...

Burkide
7 augustus 2008, 21:31
Zoveel haat zeg ... Ne mens zou zich nog bekeren ...
Mocht de Vlaamse leeuw eigenlijk op de spelen in Berlijn ???
Indien wel kan men stellen dat de nazi's verdraagzamer waren dan de communisten ...:lol:

Mogelijk, maar ik neem aan dat zwaaien met een (volledig) rode vlag en/of de vlag van de KPD nu ook weer niet al te bevorderlijk was voor de gezondheid tijdens de spelen van 1936. En de jaren ervoor en erna, trouwens.

Den Ardennees
7 augustus 2008, 21:31
dus ook Schotse vlaggen edm... zijn verboden? Weet er iemand of de Schotse voetbalploeg deelneemt aan het tornooi, of Wales?

Burkide
7 augustus 2008, 21:32
:lol:
Al goe dat ze hem ni verstaan ...

Ik vermoed dat Philippe de Saxe-Cobourg et Gotha wel een tolk zal hebben die wat hij ook zegt steeds vertaald in iets geheel anders.

Burkide
7 augustus 2008, 21:34
dus ook Schotse vlaggen edm... zijn verboden? Weet er iemand of de Schotse voetbalploeg deelneemt aan het tornooi, of Wales?

Een domme vraag, misschien, maar doen die wel mee? Op de wiki-pagina (http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Nations_at_the_2008_Summer_Olympics)over deze spelen zie ik niets over de Britse, Engelse of Schotse ploegen.

Weezer
7 augustus 2008, 21:36
dus ook Schotse vlaggen edm... zijn verboden? Weet er iemand of de Schotse voetbalploeg deelneemt aan het tornooi, of Wales?

Neen. Daarom kwam het vorig jaar stiekem wel goed uit dat Engeland uitgeschakeld werd op het jeugd-ek. De halvefinalisten kwalificeerden zich voor de OS. Engeland had niet mee mogen doen, omdat 'alleen' Groot-Brittanië mee mag doen aan de spelen. Engelsen, Schotten en Welshmen doen dus onder Britse vlag mee. En aangezien Groot-Brittanië geen voetbalploeg heeft...

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 21:36
Een domme vraag, misschien, maar doen die wel mee? Op de wiki-pagina (http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Nations_at_the_2008_Summer_Olympics)over deze spelen zie ik niets over de Britse, Engelse of Schotse ploegen.Hoezo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Britain_at_the_2008_Summer_Olympics

manta
7 augustus 2008, 21:37
Ik vermoed dat Philippe de Saxe-Cobourg et Gotha wel een tolk zal hebben die wat hij ook zegt steeds vertaald in iets geheel anders.

Dat zullen ze wel censureren ... Niet alleen de Chinezen kunnen dat hé ...;-)

't Is in ieder geval straf dat zo'n vlaggen niet mogen , en oranje kleding aanhebben is ook al geen goed idee tijdens deze censuurloze spelen ... (en de hollanders in hun gat gebeten :-P)

Burkide
7 augustus 2008, 21:39
Hoezo?

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Britain_at_the_2008_Summer_Olympics

Domme ik. Ik had alleen bij de E van England, de S van Scotland en de U van United Kingdom gekeken :oops:

Jaani_Dushman
7 augustus 2008, 21:41
Domme ik. Ik had alleen bij de E van England, de S van Scotland en de U van United Kingdom gekeken :oops:Aangezien ze spreken over "Great Britain" en niet over "United Kingdom", kunnen we aannemen dat Noord-Ierland terug naar het moederland gekeerd is. :-D

manta
7 augustus 2008, 21:42
Domme ik. Ik had alleen bij de E van England, de S van Scotland en de U van United Kingdom gekeken :oops:

:-(
Troost u , ik zat op de pagina van de GB (Grand Bazar) ...:-(

Weezer
7 augustus 2008, 21:43
Aangezien ze spreken over "Great Britain" en niet over "United Kingdom", kunnen we aannemen dat Noord-Ierland terug naar het moederland gekeerd is. :-D

Mogen die niet kiezen? Ik weet dat met rugby de beide Ierlanden met een gezamenlijke ploeg spelen.

Burkide
7 augustus 2008, 21:44
Aangezien ze spreken over "Great Britain" en niet over "United Kingdom", kunnen we aannemen dat Noord-Ierland terug naar het moederland gekeerd is. :-D

Ik vind dat Chinese regime opeens al een stuk sympathieker! :-)

Alhoewel: waarom heeft Baskenland dan geen delegatie mogen sturen? En Koerdistan? En Vlaanderen? :-(

manta
7 augustus 2008, 21:46
Ik vind dat Chinese regime opeens al een stuk sympathieker! :-)

Alhoewel: waarom heeft Baskenland dan geen delegatie mogen sturen? En Koerdistan? En Vlaanderen? :-(

Moet je niet vragen hoe diep Tibet er bij hen inzit hé ... :lol:

stropdrager
7 augustus 2008, 21:53
Mogen die niet kiezen? Ik weet dat met rugby de beide Ierlanden met een gezamenlijke ploeg spelen.

Nee, die mogen niet kiezen. Noord-Ierse atleten maken nog steeds deel uit van de Britse delegatie.
Rugby is geen olympische sport.

Weezer
7 augustus 2008, 21:59
Nee, die mogen niet kiezen. Noord-Ierse atleten maken nog steeds deel uit van de Britse delegatie.

o

Rugby is geen olympische sport.

Weet ik, maar dit was wel de reden dat ik dacht dat ze mochten kiezen.

manta
7 augustus 2008, 22:02
.
Rugby is geen olympische sport.

Heeft dat al eens een demonstratiesport geweest op de spelen ?

forzaflandria
8 augustus 2008, 02:51
Ik neem aan dat de Chinese bewakers geen flauw benul hebben van wat een Vlaamse vlag is.
Het enige wat hen kan schelen, zijn Tibetaanse en Taiwanese vlaggen.

Jazeker
8 augustus 2008, 04:42
Ik wist niet dat Jazeker nazivlaggen uitdeelde? 8O:evil:;-)

Ikzelf ook niet 8O

Jazeker
8 augustus 2008, 04:44
Ik vermoed dat Philippe de Saxe-Cobourg et Gotha wel een tolk zal hebben die wat hij ook zegt steeds vertaald in iets geheel anders.

Je moet wat goed overkomen tegenover dat miljoen miljard chinezen, eh.

Zwartengeel
8 augustus 2008, 05:45
dus ook Schotse vlaggen edm... zijn verboden? Weet er iemand of de Schotse voetbalploeg deelneemt aan het tornooi, of Wales?

Gaan toeristen die China proberen binnen te komen met een T-shirt van Ancient Rites of een polo van Scapa dan ook de toegang geweigerd worden?

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 09:04
Gaan toeristen die China proberen binnen te komen met een T-shirt van Ancient Rites of een polo van Scapa dan ook de toegang geweigerd worden?Daag ze niet uit. Ze zijn in staat die toeristen voor de rest van hun leven rotsen te laten hakken met een houweel.

Renesse
8 augustus 2008, 09:54
Dan moeten we maar een Nederlandse vlag gebruiken waar ter plekke een vlaamse leeuw opgespoten wordt.

Renesse
8 augustus 2008, 09:55
Daag ze niet uit. Ze zijn in staat die toeristen voor de rest van hun leven rotsen te laten hakken met een houweel.

Het is toch fijn in die arbeidersparadijzen...

BenIsaac
8 augustus 2008, 10:01
Vlaanderen is nou eenmaal geen onafhankelijk land op het moment, Friesland ook niet.

Herr Oberst
8 augustus 2008, 10:07
Vlaanderen is nou eenmaal geen onafhankelijk land op het moment, Friesland ook niet.

Bedankt voor de info!

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 10:08
Het is toch fijn in die arbeidersparadijzen...Heb je het over het überkapitalistische China? Waar onze bedrijven op geilen?

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 10:10
Vlaanderen is nou eenmaal geen onafhankelijk land op het moment, Friesland ook niet.En dus moeten die vlaggen maar verboden worden. Tijdens de spelen van 1936 was er ook strenge regels over hetgeen wel en niet toegelaten werd in de stadia. Ook met uw goedkeuring ongetwijfeld.

BenIsaac
8 augustus 2008, 10:17
En dus moeten die vlaggen maar verboden worden. Tijdens de spelen van 1936 was er ook strenge regels over hetgeen wel en niet toegelaten werd in de stadia. Ook met uw goedkeuring ongetwijfeld.

Nee maar het gaat hier om landen die tegen elkaar spelen, niet regio's die schreeuwen om onafhankelijkheid. Dat er vervolgens met de Tibetaanse of Vlaamse vlag wordt gezwaaid maakt mij allemaal niks uit.

De staatscontrole op de economie maakt China echt niet communistisch hoor, maar ik heb het gevoel alsof je je daar wel bewust van bent.

circe
8 augustus 2008, 10:21
Vlaamse Leeuwevlag verboden ???
Niet moeilijk als je ziet wat voor volk de "belgen" de laatste jaren op handelsmissie naar daar stuurden ...:-(
Veel goede reclame was er waarschijnlijk ni bij ...:?

Heb je het nu over de Flup of over Morel?

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 10:22
De staatscontrole op de economie maakt China echt niet communistisch hoor, maar ik heb het gevoel alsof je je daar wel bewust van bent.Daar ben ik mij zeker van bewust.

circe
8 augustus 2008, 10:22
Vlaanderen is nou eenmaal geen onafhankelijk land op het moment, Friesland ook niet.

Maar Vlaanderen is dan weer wel een officieel GEWEST! Dat is iets anders dan Friesland.

Had U er trouwens ook een probleem mee toen die Australische Cathy Freeman in Vancouver in 1994 met de vlag van de Aboriginals rondliep?

http://www.business.uts.edu.au/lst/images/sre_cathy.jpg

http://news.bbc.co.uk/media/images/39288000/jpg/_39288839_freeman1997_300x300.jpg

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 10:27
Nee maar het gaat hier om landen die tegen elkaar spelen, niet regio's die schreeuwen om onafhankelijkheid.Is wel een probleem voor landen waarbij sport (deels of volledig) de bevoegdheid van de "regio's" is. Bij Belgische grondwet ligt vast, dat sportbeleid een taak van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen is. Topsport Vlaanderen, de Vlaamse Atletiekliga, de Vlaamse Judofederatie, de Wielerbond Vlaanderen, etc... zijn stuk voor stuk officiële Vlaamse sportinstellingen.

Txiki
8 augustus 2008, 10:32
Heeft China niet enkel het voorbeeld gevolgd van bv. België? Ik herinner me een tennisfinale tussen een Vlaamse en een Waalse waar de Vlaamse vlaggen ook verboden waren en aan de ingang in beslag genomen werden.

Eigenlijk zie ik sowieso liever geen Vlaamse Leeuw verschijnen op die "Spelen" daar in China. Vlaanderen linken met zo'n wanspektakel! Laat maar uit.

Of Baskenland, Schotland, Ierland, Friesland (leve Fryslân)...

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 10:37
Eigenlijk zie ik sowieso liever geen Vlaamse Leeuw verschijnen op die "Spelen" daar in China. Vlaanderen linken met zo'n wanspektakel! Laat maar uit.Je moet dat slim aanpakken. Eerst onderhandel je met de Chinezen om de officiële Vlaamse vlag toegelaten te krijgen. En daags voor het begin van de spelen, laat je het Vlaams parlement stemmen over een Vlaamse vlag, met "Free Tibet" erop. :-P

stropdrager
8 augustus 2008, 10:37
Heeft China niet enkel het voorbeeld gevolgd van bv. België? Ik herinner me een tennisfinale tussen een Vlaamse en een Waalse waar de Vlaamse vlaggen ook verboden waren en aan de ingang in beslag genomen werden.

Eigenlijk zie ik sowieso liever geen Vlaamse Leeuw verschijnen op die "Spelen" daar in China. Vlaanderen linken met zo'n wanspektakel! Laat maar uit.

Of Baskenland, Schotland, Ierland, Friesland (leve Fryslân)...

Je hebt gelijk.
Laten we hopen dat er heel wat Belgische vlaggen te zien zullen zijn op de Spelen. :twisted:

Txiki
8 augustus 2008, 11:01
Je moet dat slim aanpakken. Eerst onderhandel je met de Chinezen om de officiële Vlaamse vlag toegelaten te krijgen. En daags voor het begin van de spelen, laat je het Vlaams parlement stemmen over een Vlaamse vlag, met "Free Tibet" erop. :-P

De Tibetanen hebben lef genoeg, ik vermoed en hoop dat ze voor wat spektakel gaan zorgen.
Zoals de Basken dat hebben gedaan tijdens de openingsceremonie van de Wereldkampioenschappen Atletiek in Sevilla in 1999. Ongelooflijk. Plots verschenen er een paar van de officiële mascottes met in het groot op hun buik het spandoek voor de politieke gevangenen, daalden uit het publiek Basken aan touwen naar beneden met hetzelfde spandoek. Heel de wereld heeft die beelden toen gezien (nu ja, "heel" de wereld). Ik heb er foto's van liggen, maar ik zoek er naar op het internet. Foto gevonden!

http://sp3.fotologs.net/photo/51/61/47/txokillo/1207137840_f.jpg

HAMC
8 augustus 2008, 11:37
Vlaanderen is nou eenmaal geen onafhankelijk land op het moment, Friesland ook niet.

Een beetje zoals Tibet.

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 11:38
Foto gevonden!

http://sp3.fotologs.net/photo/51/61/47/txokillo/1207137840_f.jpgZalig! :-D

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 11:42
Hoe smokkel je in hemelsnaam die kostuums binnen in een sportstadion? :lol:

From_Vlaanderen
8 augustus 2008, 12:28
Wat een rare vlag is dat zeg :roll:
Waar is friesland ergens?

Vlaanderen is over heel de wereld bekend

LINKSboven van 'olland. Bij al dat water.

Zwartengeel
8 augustus 2008, 12:31
LINKSboven van 'olland. Bij al dat water.

Rechts boven Holland, zul je wellicht bedoelen.

FDM
8 augustus 2008, 12:44
het zwaaien met niet-landsvlaggen verbieden is gewoon een oud communistisch trekje

ze willen dus vooral de Tibet-vlag bannen

stropkeuh
8 augustus 2008, 12:45
De Vlaamse vlag is ook verboden.



Reden te meer om niet naar de Olympische Spelen te kijken op TV.

Groot gelijk !!;-)
Ik kijk alleen naar Flikken, Baatjer, Witse, FC Kampioenen en meeste journaals en actualiteiten.
Tot de favorieten behoren: Blik op de weg & Wegmisbruikers.

From_Vlaanderen
8 augustus 2008, 12:51
Rechts boven Holland, zul je wellicht bedoelen.

Met 'Olland bedoel ik Nederland.;-)

ps: Waar is je vroegere avatar?

stropkeuh
8 augustus 2008, 12:56
Gelderland begint nu ook al....

http://www.youtube.com/watch?v=JsWd_8QchaM

:lol::lol::rofl::rofl::rofl:
Wach mao tot de Limburg ouch geit sjtarte mit zien onafhankelijkhied proclamere. Dan meugst dich als toerist allein Vlaai éte...:lol::lol:
Nedelandse kost is dan verboden behalve de belsje fritte.
Want de Limburg is ein veur alle en alle veur Limburg..

Zwartengeel
8 augustus 2008, 12:59
Met 'Olland bedoel ik Nederland.;-)

ps: Waar is je vroegere avatar?

Deze?

http://www.eveangel.com/preview/pub/1547/?nats=MTk6MzE6MQ,0,0,0,0

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 13:18
het zwaaien met niet-landsvlaggen verbieden is gewoon een oud communistisch trekje

ze willen dus vooral de Tibet-vlag bannenWat is daar communistisch aan? Logischerwijze verbiedt China de Rode Vaan.

garfield
8 augustus 2008, 13:19
Erg.

De kijkkast zal vandaag bij mij geen beelden geven van dat circus.

http://www.youtube.com/watch?v=o1I30dCKZZY

Txiki
8 augustus 2008, 13:25
Hoe smokkel je in hemelsnaam die kostuums binnen in een sportstadion? :lol:

De kostuums waren het moeilijkste niet. Dat groen ventje was de mascotte toen. Ik herinner me de beelden nog als gisteren. We zaten in Altsasu (Nafarroa) naar de TV te kijken als die zanger zijn lied mocht brengen. Plots verschenen er twee van die "bijgewerkte" mascottes. Die hebben gedurende heel dat liedje staan dansen. Daarna kwamen dan die gasten vanuit het stadion aan touwen naar beneden geschoven. Dat was hilarisch. Natuurlijk felle discussies achteraf in de Spaanse gazetten over veiligheid en controles in en om de stadions. Hoe was het mogelijk dat die gasten klimtouwen enzo binnengesmokkeld kregen?

De Basken zijn daar goed in. Neem nu de Spaanse versie van Big Brother. Zogezegd een afgesloten lokatie waar niemand binnen of buiten kan. En toch waren er Baskische activisten in geslaagd binnen te geraken en live de spandoeken voor de camera's te brengen. Idem dito in TV-studio's waar ze nieuwsuitzendingen konden onderbreken.

Ik hoop van ganser harte dat de Tibetanen ook zoiets zullen uithalen.

Derk de Tweede
8 augustus 2008, 15:16
Mocht er echt oorlog zijn tussen Georgie en Rusland dan zullen deze spelen zwaar onder politieke druk komen te staan.

jamás será vencido
8 augustus 2008, 16:59
Wat een rare vlag is dat zeg :roll:
Waar is friesland ergens?

Vlaanderen is over heel de wereld bekend

:lol::lol::lol::lol::lol:

jamás será vencido
8 augustus 2008, 17:00
Omdat dergelijke evenementen sowieso door het regime gebruikt worden om z'n eigen imago op te poetsen en dus sowieso reeds politiek zijn?

Maar wat voor voordelen gaat een boycot de chinese bevolking opleveren?

HAMC
8 augustus 2008, 17:05
Maar wat voor voordelen gaat een boycot de chinese bevolking opleveren?

Ok, maar wat voor voordelen gaat geen boycot de chinese bevolking opleveren?

jamás será vencido
8 augustus 2008, 17:10
Ok, maar wat voor voordelen gaat geen boycot de chinese bevolking opleveren?

werkgelegenheid.

Maar nog belangrijker: als een boycot geen voordelen oplevert,
kan er dan niet beter gezocht worden naar alternatieve mogelijkheden voor druk te zetten op de chinese overheid.
En leidt tibet niet de aandacht af van de mensenrechten die in china flagrant geschonden worden. de laatste tijd wordt er precies meer om nationalise gezaagd dan dat men bezorgd is in het naleven van de mensenrechten...

HAMC
8 augustus 2008, 17:11
werkgelegenheid.

Maar nog belangrijker: als een boycot geen voordelen oplevert,
kan er dan niet beter gezocht worden naar alternatieve mogelijkheden voor druk te zetten op de chinese overheid.
En leidt tibet niet de aandacht af van de mensenrechten die in china flagrant geschonden worden. de laatste tijd wordt er precies meer om nationalise gezaagd dan dat men bezorgd is in het naleven van de mensenrechten...

Leven in een diktatuur is ok als men maar werk heeft?

jamás será vencido
8 augustus 2008, 17:21
Leven in een diktatuur is ok als men maar werk heeft?

leven in een dictatuur is nog onaangenamer zonder werk

stropdrager
8 augustus 2008, 17:35
werkgelegenheid.

Maar nog belangrijker: als een boycot geen voordelen oplevert,
kan er dan niet beter gezocht worden naar alternatieve mogelijkheden voor druk te zetten op de chinese overheid.
En leidt tibet niet de aandacht af van de mensenrechten die in china flagrant geschonden worden. de laatste tijd wordt er precies meer om nationalise gezaagd dan dat men bezorgd is in het naleven van de mensenrechten...

Misschien weet je het nog niet; maar de ergste mensenrechtenschendingen vinden plaats in Tibet.

jamás será vencido
8 augustus 2008, 17:49
Misschien weet je het nog niet; maar de ergste mensenrechtenschendingen vinden plaats in Tibet.

mischien weet je het niet maar tibet is momenteel een onderdeel van china waar overal de mensenrechten worden geschonden. Of is het soms erger dat de rechten van een tibetaan worden geschonden dan die van een chinees?

stropdrager
8 augustus 2008, 17:54
mischien weet je het niet maar tibet is momenteel een onderdeel van china waar overal de mensenrechten worden geschonden. Of is het soms erger dat de rechten van een tibetaan worden geschonden dan die van een chinees?

Absoluut niet. Maar de mensenrechtenschendingen zijn het ergst in Tibet. De strijd voor de naleving van de mensenrechten in China en de ontvoogding van het Tibetaanse volk zijn 1 strijd, geen 2 verschillende.

HAMC
8 augustus 2008, 18:11
leven in een dictatuur is nog onaangenamer zonder werk

Misschien moeten we een ploeg van de VDAB naar China sturen, dan wordt het daar aangenaam leven.

Zwartengeel
8 augustus 2008, 18:13
Misschien moeten we een ploeg van de VDAB naar China sturen, dan wordt het daar aangenaam leven.

En vervolgens een Chinese invasie in Wallonië? :lol:

HAMC
8 augustus 2008, 18:16
En vervolgens een Chinese invasie in Wallonië? :lol:

Ja, dan kunnen de Walen eindelijk aan het werk.

jamás será vencido
8 augustus 2008, 18:16
Misschien moeten we een ploeg van de VDAB naar China sturen, dan wordt het daar aangenaam leven.

Dat betwijfel ik ten sterkste,
al zou het dan natuurijk wel leuk zijn dat wij dan van fonske af zijn :-)

HAMC
8 augustus 2008, 18:48
Dat betwijfel ik ten sterkste,
al zou het dan natuurijk wel leuk zijn dat wij dan van fonske af zijn :-)

Wie is Fons misschien?

Dronkoers
8 augustus 2008, 19:55
Dat jullie echt overal politiek inzien... 8O

Zwartengeel
8 augustus 2008, 19:59
Dat jullie echt overal politiek inzien... 8O

Dit is dan ook een politiek onderwerp, slimmeke.

Dronkoers
8 augustus 2008, 20:03
Dit is dan ook een politiek onderwerp, slimmeke.

Een sport dat iets met politiek te maken heeft, heb ik een bloedhekel aan ;-)

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 21:04
werkgelegenheid.Je klinkt als Bart Somers.

Jaani_Dushman
8 augustus 2008, 21:06
Maar wat voor voordelen gaat een boycot de chinese bevolking opleveren?Het zet het Chinese staatsapparaat onder druk. Of gelooft u niet dat politeke macht steunt op een sociaal-economische onderbouw?

Dronkoers
8 augustus 2008, 21:08
Het zet het Chinese staatsapparaat onder druk. Of gelooft u niet dat politeke macht steunt op een sociaal-economische onderbouw?

:lol::lol::lol:

Het kan aan mij liggen: maar zou er hier geld mee gemoeit zijn? ;-)

Groentje-18
8 augustus 2008, 21:24
De Tibetanen hebben lef genoeg, ik vermoed en hoop dat ze voor wat spektakel gaan zorgen.
Zoals de Basken dat hebben gedaan tijdens de openingsceremonie van de Wereldkampioenschappen Atletiek in Sevilla in 1999. Ongelooflijk. Plots verschenen er een paar van de officiële mascottes met in het groot op hun buik het spandoek voor de politieke gevangenen, daalden uit het publiek Basken aan touwen naar beneden met hetzelfde spandoek. Heel de wereld heeft die beelden toen gezien (nu ja, "heel" de wereld). Ik heb er foto's van liggen, maar ik zoek er naar op het internet. Foto gevonden!

http://sp3.fotologs.net/photo/51/61/47/txokillo/1207137840_f.jpg

8O
Geweldig!! :D

manta
8 augustus 2008, 22:29
Heb je het nu over de Flup of over Morel?

Flup ???
Ja , die had daar moeten zijn se , bij elk land dat den arena binnenkwam sprong de president of den afgevaardigde recht en begon te juichen ... Moest flupke daar geweest zijn , ge had hem nogal spontaan zien beginnen springen en dansen zenne ....

???
Hoe ???

Hij was daar ????

Oei , dan heb ik nix gezegd ... ;-)

jamás será vencido
8 augustus 2008, 23:48
Wie is Fons misschien?

Als je over de VDAB begint zou je fons toch wel mogen kennen...:-D

jamás será vencido
8 augustus 2008, 23:52
Het zet het Chinese staatsapparaat onder druk. Of gelooft u niet dat politeke macht steunt op een sociaal-economische onderbouw?

Ik geloof niet dat we het kapitalisme of regeringen met boycotts moeten bestrijden, neen. Wie schaadt je daar immers mee. de werknemers zelf die al het slachtoffer zijn van het systeem. Er wordt mischien wel gevraagd om bijvoorbeeld geen bacardi meer te drinken omdat dat de grote boze kapitalistendrank zou zijn. Maar wie schaadt je daar uitiendelijk mee? De werknemers die daar werken en die daar trots op zijn. Het zelfde zag je in de tijd met renault vilvoorde, die stakers die wilden helemaal niet dat de renaults die zelf hadden gemaakt en waar ze trots op waren geboycot zouden worden... Je moet proberen het systeem te veranderen. Dat doe je niet door een boycott waarbij je belangrijkste doelgroep het slachtoffer wordt...

HAMC
9 augustus 2008, 08:25
Als je over de VDAB begint zou je fons toch wel mogen kennen...:-D

Mogen wel maar toch ken ik hem niet.

jamás será vencido
9 augustus 2008, 11:58
Mogen wel maar toch ken ik hem niet.

Fons Leroy

Txiki
9 augustus 2008, 12:33
Poging tot opstand

http://nl.youtube.com/watch?v=S-B2dK4kr7o

Derk de Tweede
9 augustus 2008, 15:12
Hijs die vlag!
http://nl.youtube.com/watch?v=Gt_wud0uZic&feature=related

Jaani_Dushman
10 augustus 2008, 22:58
Ik geloof niet dat we het kapitalisme of regeringen met boycotts moeten bestrijden, neen. Wie schaadt je daar immers mee. de werknemers zelf die al het slachtoffer zijn van het systeem. Er wordt mischien wel gevraagd om bijvoorbeeld geen bacardi meer te drinken omdat dat de grote boze kapitalistendrank zou zijn. Maar wie schaadt je daar uitiendelijk mee? De werknemers die daar werken en die daar trots op zijn. Het zelfde zag je in de tijd met renault vilvoorde, die stakers die wilden helemaal niet dat de renaults die zelf hadden gemaakt en waar ze trots op waren geboycot zouden worden... Je moet proberen het systeem te veranderen. Dat doe je niet door een boycott waarbij je belangrijkste doelgroep het slachtoffer wordt...Vandaar dus dat ik zei:Je klinkt als Bart Somers.