PDA

View Full Version : Onbesneden is vies


ErTaN
27 maart 2004, 12:45
Besneden mannen minder kans op HIV-besmetting

AMSTERDAM - Onbesneden mannen hebben een bijna zeven keer zo grote kans om een HIV-besmetting op te lopen dan besneden mannen. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan het Britse medische tijdschrift The Lancet in zijn vrijdag verschenen nummer verslag doet. Acht eerdere onderzoeken toonden ook al aan dat het besneden zijn de kans op besmetting met het aids-virus verkleint.

Lees verder: http://nu.nl/news.jsp?n=298737&c=80

---

Als ik jullie was zou ik me gelijk maar gaan laten besnijden.

Raf
27 maart 2004, 12:47
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

C uit W
27 maart 2004, 12:50
Die verkapten hebben gewoon minder sex 8)

illwill
27 maart 2004, 13:00
euhm, ze zeggen dat de cellen van de voorhuid bijzonder vatbaar zijn voor het hiv virus maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat een onbesneden man 7 keer meer kans heeft om besmet te worden. Wanneer een man met een besmet iemand naar bed gaat dan is dit wel het geval ja. Ik zal nooit besneden worden, afblijven van mijne marchandise!!!!! En mijn kans om besmet te worden is toch geen 7 keer hoger hoor.

Het Skill Effect
27 maart 2004, 14:51
Stelletje lullers! :lol: :lol:

maddox
28 maart 2004, 05:41
ik ben compleet, met velletje, en de kans dat ik nu HIV oploop is verdomt laag.

De mogelijkheden om het wel op te lopen is een Babeth die liegt(zeer twijfelachtig)op dat vlak, of een bloedtransfusie van een slechte hoop. Iets waar de instantie die bloedverzamelen organiseerd en beheerd streng over waakt.

Aan de andere kant, ik zie er wel voordelen in van dat los velltje te laten verwijderen.Het is ogenschijnlijk even nuttig als amandelen,wijsheidstanden of een blindedarm.


Misschien moeten we naar de gebruiken van besneden mannen kijken.

De meeste besneden mannen zijn aanhangers van een monotheïstische godsdienst die trouw aan de partners hoog in het vaandel heeft.
En kunnen we ervan uitgaan dat "double" of zelfs meervoudig "dipping" 7 keer minder voorkomt bij getrouwde mannen dan bij de ongehuwde,of minder strikt gebonden modellen.

Wat wil zeggen dat er nog steeds een serieuze hoop hypocrisie rond geloof en sex bestaat.

dejohan
29 maart 2004, 10:22
Een opmerking:
De voorhuid is een van de meest bezenuwde delen van de penis en vormt zo dat een cruciaal aspect van de sexueele beleving.

Ik snap niet waarom men altijd gaan stijgeren dat men het verwijderen van de schaamlippen of clitoris bij vrouwen men middeleeuws en barbaars vindt, terwijl over het besnijden van vaak pasgeboren jongentjes nooit iets gezegd wordt. In mij ogen is dat even erg.

Ik vind op zijn minst dat daar eens een maatschappelijke discussie aan gewijd mag worden. Volvassenen mogen doen wat ze willen, maar besnijdenis bij kinderen is m.i. een barbaars soort kindermishandeling dat niet in onze maatschappij thuishoort.

Pelgrim
29 maart 2004, 11:15
awel, ik ben het eens met u. Zeker als het gaat om religieuze besnijdenis.

C uit W
29 maart 2004, 17:58
Een opmerking:
De voorhuid is een van de meest bezenuwde delen van de penis en vormt zo dat een cruciaal aspect van de sexueele beleving.

Ik snap niet waarom men altijd gaan stijgeren dat men het verwijderen van de schaamlippen of clitoris bij vrouwen men middeleeuws en barbaars vindt, terwijl over het besnijden van vaak pasgeboren jongentjes nooit iets gezegd wordt. In mij ogen is dat even erg.

Ik vind op zijn minst dat daar eens een maatschappelijke discussie aan gewijd mag worden. Volvassenen mogen doen wat ze willen, maar besnijdenis bij kinderen is m.i. een barbaars soort kindermishandeling dat niet in onze maatschappij thuishoort.
Groot gelijk.
Nu zou je denken dat ze eerst de medische aspecten wisten en pas daarna hun geloof eraan verbonden hebben.

Gentenaar
29 maart 2004, 18:05
Er is wel degelijk een groot verschil tussen besnijdenis bij mannen en vrouwen! De clitoris van de vrouw komt embryologisch overeen met de eikel van de man. De bezenuwing en bloedvoorziening is precies dezelfde. M.a.w., een besneden vrouw heeft 1. veel meer afgezien bij het ritueel, en 2. een belangrijk deel van de sexualiteitsbeleving is weg.

Raf
29 maart 2004, 18:46
euhm, ze zeggen dat de cellen van de voorhuid bijzonder vatbaar zijn voor het hiv virus maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat een onbesneden man 7 keer meer kans heeft om besmet te worden. Wanneer een man met een besmet iemand naar bed gaat dan is dit wel het geval ja. Ik zal nooit besneden worden, afblijven van mijne marchandise!!!!! En mijn kans om besmet te worden is toch geen 7 keer hoger hoor.

Statistisch gezien wel hoor lieve schat :wink:

The Paulus Experience
29 maart 2004, 20:19
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

scheerde gij ook het haar van uwe zak?

C uit W
29 maart 2004, 20:39
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

scheerde gij ook het haar van uwe zak??

The Paulus Experience
29 maart 2004, 21:38
scheerde gij ook het haar van uwe zak??

wat? :x heb ik iets van u aan?

Patriot!
29 maart 2004, 22:13
?

wat? :x heb ik iets van u aan?


:D

Guderian
29 maart 2004, 23:11
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

Kijk eens aan: joden en homofielen: 1 front! :D

The Paulus Experience
29 maart 2004, 23:12
Endlöser


da's ZONDER ¨ , Guderian.

Guderian
29 maart 2004, 23:14
Endlöser


da's ZONDER ¨ , Guderian.

Ik weet al langer dat de Duitse taal voor jou "iets" te hoog gegrepen is. Hou het maar bij jouw kliktaaltje van de Pygmeeën. :lol:

The Paulus Experience
29 maart 2004, 23:18
da's ZONDER ¨ , Guderian.

Ik weet al langer dat de Duitse taal voor jou "iets" te hoog gegrepen is. Hou het maar bij jouw kliktaaltje van de Pygmeeën. :lol:

Nou, bij die duurt een duizendjarig rijk tenminste langer dan 12 jaar.
*klikt met de töng*

Antoon
29 maart 2004, 23:26
Ik weet al langer dat de Duitse taal voor jou "iets" te hoog gegrepen is. Hou het maar bij jouw kliktaaltje van de Pygmeeën. :lol:

Nou, bij die duurt een duizendjarig rijk tenminste langer dan 12 jaar.
*klikt met de töng*

:lol: :lol:

Guderian
29 maart 2004, 23:28
Nou, bij die duurt een duizendjarig rijk tenminste langer dan 12 jaar.
*klikt met de töng*

Is ook niet moeilijk als je enkel dag in dag uit wat met de handen in het Kalahari-zand zit te woelen. Nog een leuke 1000 jaar extra gewenst! :lol:

Gentenaar
29 maart 2004, 23:59
Je verwisselt Pigmeeën met Bosjesmannen, waarmee je bewijst inderdaad een endLOSER te zijn...

Raf
30 maart 2004, 07:12
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

scheerde gij ook het haar van uwe zak?

Nee, ik leg daar vlechtjes in :wink:

Raf
30 maart 2004, 07:15
Bovendien is het ook nog eens veel mooier :wink:

Kijk eens aan: joden en homofielen: 1 front! :D

Ik heb het al eerder gezegd: joodse mannen zijn veruit de beste minnaars!

Antoon
30 maart 2004, 08:59
Ik heb het al eerder gezegd: joodse mannen zijn veruit de beste minnaars!

Heb ik vrouwen ook al horen vertellen. Ik zou voor minder joods worden en mijn laten besnijden. :wink:

DaBlacky
30 maart 2004, 09:50
Ik heb het al eerder gezegd: joodse mannen zijn veruit de beste minnaars!

Heb ik vrouwen ook al horen vertellen. Ik zou voor minder joods worden en mijn laten besnijden. :wink:

Die vrouwen kennen mij nog ni :p

Pelgrim
30 maart 2004, 10:23
bende klein kindjes!



mag ik meedoen?

dejohan
30 maart 2004, 10:38
Er is wel degelijk een groot verschil tussen besnijdenis bij mannen en vrouwen! De clitoris van de vrouw komt embryologisch overeen met de eikel van de man. De bezenuwing en bloedvoorziening is precies dezelfde. M.a.w., een besneden vrouw heeft 1. veel meer afgezien bij het ritueel, en 2. een belangrijk deel van de sexualiteitsbeleving is weg.

Het blijft allebei het onomkeerbaar verminken van geslachtsdelen bij kinderen met een verminderde sexuele ervaring tot gevolg.

Rudysfonduehuisje
30 maart 2004, 11:43
Besneden mannen minder kans op HIV-besmetting

AMSTERDAM - Onbesneden mannen hebben een bijna zeven keer zo grote kans om een HIV-besmetting op te lopen dan besneden mannen. Dat blijkt uit een onderzoek waarvan het Britse medische tijdschrift The Lancet in zijn vrijdag verschenen nummer verslag doet. Acht eerdere onderzoeken toonden ook al aan dat het besneden zijn de kans op besmetting met het aids-virus verkleint.

Lees verder: http://nu.nl/news.jsp?n=298737&c=80

---

Als ik jullie was zou ik me gelijk maar gaan laten besnijden.

Gewoon uw hormonen intomen kan ook helpen...

Rudysfonduehuisje
30 maart 2004, 11:49
Een opmerking:
De voorhuid is een van de meest bezenuwde delen van de penis en vormt zo dat een cruciaal aspect van de sexueele beleving.

Ik snap niet waarom men altijd gaan stijgeren dat men het verwijderen van de schaamlippen of clitoris bij vrouwen men middeleeuws en barbaars vindt, terwijl over het besnijden van vaak pasgeboren jongentjes nooit iets gezegd wordt. In mij ogen is dat even erg.

Ik vind op zijn minst dat daar eens een maatschappelijke discussie aan gewijd mag worden. Volvassenen mogen doen wat ze willen, maar besnijdenis bij kinderen is m.i. een barbaars soort kindermishandeling dat niet in onze maatschappij thuishoort.

In de VS zijn er mannen die met succes hun ouders voor de rechter slepen omdat ze besneden werden. In de VS worden veel babys besneden uit zogenaamde hygiënische redenen, terwijl dit grotendeels achterhaald is. Het kan wel hygiënischer voor de vrouw zijn. Als de man zijn 'spel' niet goed wast, kan dat bij onbesneden mannen meer problemen geven.

Blijkbaar kan men op een af andere manier het euvel herstellen en meer en meer mannen zouden daar nu gebruik van maken.

Hoe dan ook, het is een onnodige lichaamsverminking met nauwelijks voordelen, maar zeker ook nadelen (verminderde seksuele prikkels).

Rudy Van Nespen
30 maart 2004, 11:57
Besnijdenis bij jonge kinderen is een aantasting van de in de UVRM ingeschreven integriteit van het lichaam.
Met andere woorden, elke godsdienst die er zich van bedient, pleegt een inbreuk op een universeel mensenrecht.

Het verwondert me uiteraard niet dat de moslimfundamentalist Ertan pleit om zulke inbreuken te proberen goedpraten door volledig naast de kwestie een aantal mogelijke voordelen ervan aan te halen.

Feit blijft dat die kinderen er niks over te zeggen hebben en dat men die inbreuken op de integriteit van het lichaam rustig verder blijft plegen.

dejohan
30 maart 2004, 12:15
U kunt petitieformulieren tegen besnijdenis komen ophalen zolang de voorhuid strekt.



:wink:

Guderian
30 maart 2004, 13:41
Je verwisselt Pigmeeën met Bosjesmannen

Kan zijn. Het zijn ook mini-negers. :D

Guderian
30 maart 2004, 13:44
Ik heb het al eerder gezegd: joodse mannen zijn veruit de beste minnaars!

Heb ik vrouwen ook al horen vertellen.
Heeft uw Jeannineke een scheve schaats gereden? :lol: :lol: :lol:

Ik zou voor minder joods worden
Dat ben je al.