PDA

View Full Version : Neo-racisme van SP-a


Supe®Staaf
28 maart 2004, 12:22
Met haar voorstellen voor positieve discriminatie op de arbeidsvloer en de eraan verbonden quota, riskeert de SP-a te verzeilen in een regelgeving die op termijn aanleiding geeft tot praktijken die eerder in het 'bruine' kamp thuishoren dan bij een sociale vooruitstrevende partij.

Waarom is het SP-a motto niet: "Werk voor iedereen"?
Zo vermijd je discriminatie op basis van herkomst, ras, nationaliteit.
Zo vermijd je ziekelijke praktijken als rassentelling.
Zo vermijd je discussies over b.v. het percentage aan 'allochtoon bloed' dat je behoort te hebben om in aanmerking te komen om van die quota te genieten.

pope
30 maart 2004, 08:02
Met haar voorstellen voor positieve discriminatie op de arbeidsvloer en de eraan verbonden quota, riskeert de SP-a te verzeilen in een regelgeving die op termijn aanleiding geeft tot praktijken die eerder in het 'bruine' kamp thuishoren dan bij een sociale vooruitstrevende partij.

Deze voorgestelde quota is zéér vriendelijk voor de vlaming:
100% allochtone werknemers mag, 100% vlamingen in dienst hebben niet. Ik kan mis zijn, maar volgens mij is dit discriminatie.

Herman Desmedt ©HD
30 maart 2004, 08:21
Dus als een klein bedrijf met enkel zaakvoerder één personeelslid in dienst neemt dan moet dat een allochtoon zijn?

Ik denk dat daardoor een pak minder jobs gaan tot stand komen !

Knuppel
30 maart 2004, 17:13
Nog een prangende vraag van Superstaaf die duidelijk al te 'hot' lijkt om beantwoord te worden.